Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
starý_kluk
Když už turbodmýchadlo, tak tohle si myslím, že je konečně správné řešení: turbodmýchadlo si samo nastřádá energii pro budoucí roztočení do připojené malé tlakové nádoby. Žádnou přídavnou energii to nestojí, moment setrvačnosti se tu nezhorší a "rázová" pomoc k roztočení je taková, že tzv. turboefekt zmizí (vč. vyloučení zhoršení emisí) a moment motoru v přechodovém stavu vlastně okamžitě naroste.
Neříká se tomu okamžitému nárůstu momentu "turbokopanec" ?
Ale souhlasím že takové řešen smysl má, i když netuším jak musí být ta nádoba velká aby to fakt fungovalo. A samozřejmě se zvyšuje komplikovanost, náročnost na regulaci i riziko poruchy
Ale souhlasím že takové řešen smysl má, i když netuším jak musí být ta nádoba velká aby to fakt fungovalo. A samozřejmě se zvyšuje komplikovanost, náročnost na regulaci i riziko poruchy
Tohle je narozdíl od všeho ostatního prostinké. Kopanec to určitě není.
No pokud vím, turbokopanec se říká tomu, když ti najednou začne foukat turbo, ačkoli plyn máš sešlápnutý stále stejně. Děje se to hlavně v nižších otáčkách, buď vinou turbodíry, nebo u starých motorů vinou toho, že v nižších otáčkách nepracovalo turbo vůbec a po překročení určitých otáček najednou pracovat začalo.
Když sešlápneš plyn a auto okamžitě jede jako kráva, není to turbokopanec, ale zkrátka silný a rychle reagující motor. :yes: 😉
Když sešlápneš plyn a auto okamžitě jede jako kráva, není to turbokopanec, ale zkrátka silný a rychle reagující motor. :yes: 😉
Zub10
Mitsubishi turbo je super, v Espace LPG naběhalo 375t a pořád maká,
olej po15t spadne na dolní rysku - lpg není nafta, těžko ho doplní 😊
olej po15t spadne na dolní rysku - lpg není nafta, těžko ho doplní 😊
[odkaz]
Jediný kdo zatím používá VGT u benzínových motorů je Porsche.