Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Velký přehled všech typů turbodmychadel. V čem se liší?

12 komentářů

starý_kluk
Tohle je narozdíl od všeho ostatního prostinké. Kopanec to určitě není.
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
U těch VGT turb se budu opakovat, ale budoucnost vidím i u zážehových motorů. Podívejme na Mazdu 2,5 Skyactive Turbo, stálý Millerův cyklus zvyšuje účinnost a zároveň snižuje teplotu výfukových plynů. Taky má chlazené svody, takže VGT již použít jde :yes: Účinnost i odezva musí být prvotřídní.
Zub10
Mitsubishi turbo je super, v Espace LPG naběhalo 375t a pořád maká,
olej po15t spadne na dolní rysku - lpg není nafta, těžko ho doplní 😊
Avatar - JohnST
JohnST
Taky motor uz ma VW TSI 1,5evo.
přezdívaný alias
No pokud vím, turbokopanec se říká tomu, když ti najednou začne foukat turbo, ačkoli plyn máš sešlápnutý stále stejně. Děje se to hlavně v nižších otáčkách, buď vinou turbodíry, nebo u starých motorů vinou toho, že v nižších otáčkách nepracovalo turbo vůbec a po překročení určitých otáček najednou pracovat začalo.

Když sešlápneš plyn a auto okamžitě jede jako kráva, není to turbokopanec, ale zkrátka silný a rychle reagující motor. :yes: 😉
starý_kluk
Ano. Nádobka vyjde schůdně malá a je součástí turbodmýchadla.
kalousek
Jo souhlas, oproti biturbu nebo eklektrickým hebedům to určitě jednodušší bude
kalousek
Neříká se tomu okamžitému nárůstu momentu "turbokopanec" ?

Ale souhlasím že takové řešen smysl má, i když netuším jak musí být ta nádoba velká aby to fakt fungovalo. A samozřejmě se zvyšuje komplikovanost, náročnost na regulaci i riziko poruchy
starý_kluk
Když už turbodmýchadlo, tak tohle si myslím, že je konečně správné řešení: turbodmýchadlo si samo nastřádá energii pro budoucí roztočení do připojené malé tlakové nádoby. Žádnou přídavnou energii to nestojí, moment setrvačnosti se tu nezhorší a "rázová" pomoc k roztočení je taková, že tzv. turboefekt zmizí (vč. vyloučení zhoršení emisí) a moment motoru v přechodovém stavu vlastně okamžitě naroste.
Avatar - sargis
sargis
bolo predsa zberatelske :-! :yes: :yes:
[odkaz]
Avatar - Ham.
Ham.
Mazda nepoužívá VGT turbo, ale DPT, což je normální turbo před kterým jsou ventily, které mění pulzaci výfukových plynů, viz třeba zde
[odkaz]
Jediný kdo zatím používá VGT u benzínových motorů je Porsche.
přezdívaný alias
Taky se přidávám s pochvalou článku. :yes: