U těch VGT turb se budu opakovat, ale budoucnost vidím i u zážehových motorů. Podívejme na Mazdu 2,5 Skyactive Turbo, stálý Millerův cyklus zvyšuje účinnost a zároveň snižuje teplotu výfukových plynů. Taky má chlazené svody, takže VGT již použít jde :yes: Účinnost i odezva musí být prvotřídní.
Re: Turbodmýchadlo Volvo s tlakovou nádobkou - řešení
No pokud vím, turbokopanec se říká tomu, když ti najednou začne foukat turbo, ačkoli plyn máš sešlápnutý stále stejně. Děje se to hlavně v nižších otáčkách, buď vinou turbodíry, nebo u starých motorů vinou toho, že v nižších otáčkách nepracovalo turbo vůbec a po překročení určitých otáček najednou pracovat začalo.
Když sešlápneš plyn a auto okamžitě jede jako kráva, není to turbokopanec, ale zkrátka silný a rychle reagující motor. :yes:;-)
Re: Turbodmýchadlo Volvo s tlakovou nádobkou - řešení
Neříká se tomu okamžitému nárůstu momentu "turbokopanec" ?
Ale souhlasím že takové řešen smysl má, i když netuším jak musí být ta nádoba velká aby to fakt fungovalo. A samozřejmě se zvyšuje komplikovanost, náročnost na regulaci i riziko poruchy
Když už turbodmýchadlo, tak tohle si myslím, že je konečně správné řešení: turbodmýchadlo si samo nastřádá energii pro budoucí roztočení do připojené malé tlakové nádoby. Žádnou přídavnou energii to nestojí, moment setrvačnosti se tu nezhorší a "rázová" pomoc k roztočení je taková, že tzv. turboefekt zmizí (vč. vyloučení zhoršení emisí) a moment motoru v přechodovém stavu vlastně okamžitě naroste.
Mazda nepoužívá VGT turbo, ale DPT, což je normální turbo před kterým jsou ventily, které mění pulzaci výfukových plynů, viz třeba zde
[odkaz]
Jediný kdo zatím používá VGT u benzínových motorů je Porsche.