Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeDieselgate na vlastní kůži: Jak (ne)funguje Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 po emisní opravě?
74 komentářů
esenbe
Zákony této planety a vesmíru ve kterém žijeme jsou poměrně složité a rozvětvené. Avšak základní poučku mají víceméně všechny společnou. Vždycky je to něco za něco.
Spotřeba zůstává ( ba co více - je lepší ! ), výkon je znatelně lepší ! Tak kde to je soudruzi, kde musíme sebrat.... Tipuju životnost a to znatelně. Ono zákazníci vw už jsou beztak zvyklí ...
Moc se mi líbí PR oddělení škody, nejsou to totiž žádní troškaři. V podstatě se nám snaží namluvit, že motor je ještě LEPŠÍ. V překladu, podvedli jsme vás, protože jsme nedokázali vyrobit motor, který by splňoval všechny požadavky současne, ale na oplátku vám přehrajeme software a potom ten motor takový bude. Šaškárna...
Spotřeba zůstává ( ba co více - je lepší ! ), výkon je znatelně lepší ! Tak kde to je soudruzi, kde musíme sebrat.... Tipuju životnost a to znatelně. Ono zákazníci vw už jsou beztak zvyklí ...
Moc se mi líbí PR oddělení škody, nejsou to totiž žádní troškaři. V podstatě se nám snaží namluvit, že motor je ještě LEPŠÍ. V překladu, podvedli jsme vás, protože jsme nedokázali vyrobit motor, který by splňoval všechny požadavky současne, ale na oplátku vám přehrajeme software a potom ten motor takový bude. Šaškárna...
Ano, naladili to na vyssi vykon, coz lze velmi jednoduse SW aby zamaskovali negativni dopady a tim samozdrejme snizili zivotnost.
Tak to by mě zajímalo, jak si jako představuješ, že to funguje. Navíc nemusí výkon zvyšovat, stačí ho udržet (i pokud by došlo k subjektivnímu zhoršení, bavíme se o starších autech a těžko by se soudilo o nějakou náhradu škody). Typicky je vztah mezi emisemi oxidů dusíku a pevných částic - když naladíš motor na nižší emise NOx, vzrostou emise PM a naopak. Řídící jednotka se mohla mimo jiné snažit šetřit filtr pevných částic, aby se tolik nezanášel a nepotřeboval tak časté regenerace (něco podobného se prý dělá i u SCR, kde jde o snížení spotřeby močoviny, aby se nemusela tak často doplňovat - proto může být auto se SCR ještě horší než auto bez něj, pokud jde o NOx; ten motor bude naladěný na vysokou produkci NOx a pokud řídící jednotka omezí vstřikování močoviny...). Daní je tedy v takovém případě potenciální snížení pohodlí.
A preto ten SW dodali až po skončení záruky, lebo plne veria tomu, že nebude mať negatívny dopad na žiadny atribút motora vrátane životnosti.
wakantanka
Jednoduchym preprogramovanim este zlepsili parametre znizili spotrebu atd. Napadaju ma ale 2. Otazky:
1.preco to neurobili uz davno a nenaladili to tak od nova?
2.co tomu po uprave lezie z vyfuku ? O tom v clanku nie je zmienka.
1.preco to neurobili uz davno a nenaladili to tak od nova?
2.co tomu po uprave lezie z vyfuku ? O tom v clanku nie je zmienka.
Odpovědi😒br />
1. protože je to už ne úplně málo let, co motory vznikly, vývoj jde pochopitelně dopředu.
2. neznám, na totéž jsem se chystal zeptat. Jde o "evropské šidítko", nebo už "čistý motor" ? Ale je zřejmě i nad Vaculíkovy možnosti udělat test NEDC.
Zdráhám se věřit hlásné troubě koncernu (SM), jsem spíš skeptický.
2. neznám, na totéž jsem se chystal zeptat. Jde o "evropské šidítko", nebo už "čistý motor" ? Ale je zřejmě i nad Vaculíkovy možnosti udělat test NEDC.
Zdráhám se věřit hlásné troubě koncernu (SM), jsem spíš skeptický.
Faktorem klidně mohly být náklady. Pokud to "správnější" řešení bylo byť jen o euro dražší, při tom objemu jsou to slušné peníze.
To mohly, ale emisní vývoj motorů se posouvá určitě. Jestli to ale jde tak snadno aplikovat na staré motory,, to netuším.
Ale no tak, predsa nemenili nič na HW, len sa upravil SW. To nech mi nikto nehovorí, že si ani nedali námahu niečo podobné vyvinúť a radšej tam mrdli ten nelegálny program čo dostali od Boscha.
Tohle tvrdí každá správná čipařská firma, těm věštím jejich brzký zánik. No v nejbližším budoucnu uvidíme, ucítíme, kde je pravda.
Gvick2
jaký provedl Vaculík názorový veletoč, v článcích z nedávné doby tvrdil, že úpravou dojde ke snížení výkonu a zvýšení spotřeby a dnes je všechno přesně naopak.
Nikde není psáno, že Škoda de facto neprovedla i zvýšení výkonu ("chiptuning")...
Nicméně to dokazuje jednu věc- na chiptuningu opravdu něco bude a evidentně jde motor naladit lépe než co připravili do prvovýroby >😒] :-!
Nicméně to dokazuje jednu věc- na chiptuningu opravdu něco bude a evidentně jde motor naladit lépe než co připravili do prvovýroby >😒] :-!
A to je nějaké překvapení, že jde motor softwarově naladit lépe,než v prvovýrobě? 😲
To si snad nepotřebujeme dokazovat.
To si snad nepotřebujeme dokazovat.
Jenže je dost hloupé, když to dokazuje sama automobilka >😒]
Řekl bych, že je dost hloupé, že se tomu podivuješ.Dost automobilek nabízí víc výkonových verzí stejného motoru a nikoho to neudivuje. 😉
A jak si můžeš všimnout, ty slabší verze tuneři většinou nenaladí tak vysoko jako ty silnější (po pravdě mě nenapadá ani jeden případ, kde by to udělali, ale neříkám, že takový nemůže existovat). Jeden by čekal, že je zvládnou naladit na stejné hodnoty, pokud jsou skutečně identické.
Jinak trik tuningu byl vždy samozřejmě v tom, že mají jiné "cíle" než automobilka. Ať už obětují životnost, náklady na servis, emise, nebo třeba přívětivost. Kolik tunerů má své úpravy motorů nějak homologované pro provoz na pozemních komunikacích? Hned by měla slušná část odpadnout.
Jinak trik tuningu byl vždy samozřejmě v tom, že mají jiné "cíle" než automobilka. Ať už obětují životnost, náklady na servis, emise, nebo třeba přívětivost. Kolik tunerů má své úpravy motorů nějak homologované pro provoz na pozemních komunikacích? Hned by měla slušná část odpadnout.
opet to tu zopakuju - ty motory obvykle nejsou identicke. konkretne treba stary 1,9 tdi pd ve verzi 77 a 96 kW se lisil velikosti turba, vstrikovaci (max. prutok), velikosti lozisek na klice/ojnici a velikosti filtru stlaceneho vzduchu - na to mam nekde ulozen dokument, kde to bylo sepsane vsechno. u tech dvoulitru minimalne opticky lze zjistit, ze ten silnejsi ma vetsi turbo (at uz minula rada 103 vs. 125, tak ta siucasna 110 vs. 140). obvykle spis kdyz jz vznikaji podladene verze motoru, mohly by mit stejne komponenty jako ty verze vykonnejsi. ale tady se zase uplatnuje bezny jev parovani soucastek - typicky rozvodovy retez - vyrabim jeden dil a pak ho merim na delku a delim do dvou beden - na ty presnejsi a mene presne. presnejsi davam do vykonnejsich motoru, mene presne do tech slabsich. neznam
konkretni realie v teto veci u soucasnych motoru vw, ale toto je bezna praxe. cili i zdanlive identicke motory nemusi byt identicke.
konkretni realie v teto veci u soucasnych motoru vw, ale toto je bezna praxe. cili i zdanlive identicke motory nemusi byt identicke.
Však já vím, že zrovna u VW se, troufám si říct typicky, ty motory liší. Například i u budoucích 1,5 TSI tomu tak bude. Nemám však ponětí, jak to dělá například Ford. A jak píšeš, dá se uplatnit třídění komponent. Stačí jedna změna. Pokud jdou ze silnějšího na slabší (stejně tak, když budou od začátku počítat s výkonnější verzí), tak to bude zajisté otázka ekonomická (změníš to, co se ti vyplatí změnit vzhledem k plánovaným objemům).
Ten příspěvek měl vést k zamyšlení. Je to snadno ověřitelný fakt.
Ten příspěvek měl vést k zamyšlení. Je to snadno ověřitelný fakt.
tak ja to sice soupl pod tebe, ale bylo to mysleno spis obecne, ta hojne rozsirena predstava o tom, ze staci potunit sw a mam vykonnejsi verzi tehoz motoru, u ktere si nenazrana automobilka jinak rekne o 15 - 50 tisic navic (podle typu povozu), je proste mylna. ano, kazdy motor lze nejak poladit, otazka je, co za to (a ted nemyslim penize).
Automobilky sw motorů nastavují tak aby jim to vyhovalo. Ať už jde o marketing, cenovou politiku, zjednodušení výroby nebo... co třeba taková poruchovost. Že jim záleží na tom aby se v rámci záruky pokud možno nerozsypal nikomu je jasné snad každému. Při téhle akci jim to ale může být fuk takže si na ty chiptunery mohli konečně opravdu zahrát.
No lepšie o to ide naladiť hlavne tým čo neposkytujú žiadnu garanciu životnosti. Aj táto továrenská upráva je úplne bez záruky. Pri novom motore musí výrobca garantovať dva roky aj tej najtvrdšej prevádzky.
makinen22
A kde jsou data z druhého testu? To už radši nikdo nenapíše
Ani data z prvního měření nejsou kompletní, chybí například údaje o otáčkách
A jak je možné že v dynamickém měření aut s pohonem všech kol se ztratí část točivého momentu ale výkon se přitom dle prezentovaných výsledků neztratil ?
Takové měření nebo minimálně interpretace výsledků jsou hodně pochybné. Nejspíše je to záměrně, přece nikdo není takový diletant aby ty rozpory přehlídl
A jak je možné že v dynamickém měření aut s pohonem všech kol se ztratí část točivého momentu ale výkon se přitom dle prezentovaných výsledků neztratil ?
Takové měření nebo minimálně interpretace výsledků jsou hodně pochybné. Nejspíše je to záměrně, přece nikdo není takový diletant aby ty rozpory přehlídl
Dobrý den,
jeden známý mi právě volal, že článek vyšel na netu. Byl jsem zvědav a narazil na tuto diskusi. Reaguji aspoň na důležité a to na objektivitu měření.
Nezbývá mi než uvést pár důležitých faktů😒br /> Točivý moment se nikam neztratil toto auto mělo menší, je to dokonce časté.
Vyšší bývá výkon, což se zde i potvrdilo.
Bohužel i pan Vaculík je jen člověk a může při psaní článku udělat drobnou chybu.
Zpět k měření, brzda MAHA jako taková je velice přesné zařízení. Ověřoval jsem v porovnání s měřením na hřídeli a diference 2HP na 200HP není nijak závratná.
Jediná chyba nastává u měření 4x4, právě a pouze u Haldexu, neboť haldex je rozdílově dobržďován a je rozdílně dopočítán ztrátový výkon. Jedná se o cca 4%. Tudíž naměřený skutečný výkon by byl ještě o cca 5- 6HPvyšší.
Na objektivitu měření to však nemá žádný vliv, neboť se měřilo jedno a to samé auto, na stejné brzdě, se stejnou zátěží, a stejným způsobem, při zhruba stejném stavu před regenerací DPF.
Pokud máte někdo pochyby můžete volat, stavit se atd., rád vám vysvětlím.
Jen pro zajímavost, stejné měření jsem již provedl u VW a výsledek byl velice podobný.
Další věc kterou pan Vaculík neuvedl je to, že palubní počítač je pouze orientační měřidlo, nejedná se o cejchovaný průtokoměr, který by byl pro správné vyhodnocení spotřeby před a po jedinnou možností. Osobně si myslím, že jeho původní názor byl správný a spotřeba půjde cca o 0,5l nahoru/údaj z DE/ a bude lehce vyšší opotřebení součástí motoru. DPF, již zmiňovaný EGR atd.
jeden známý mi právě volal, že článek vyšel na netu. Byl jsem zvědav a narazil na tuto diskusi. Reaguji aspoň na důležité a to na objektivitu měření.
Nezbývá mi než uvést pár důležitých faktů😒br /> Točivý moment se nikam neztratil toto auto mělo menší, je to dokonce časté.
Vyšší bývá výkon, což se zde i potvrdilo.
Bohužel i pan Vaculík je jen člověk a může při psaní článku udělat drobnou chybu.
Zpět k měření, brzda MAHA jako taková je velice přesné zařízení. Ověřoval jsem v porovnání s měřením na hřídeli a diference 2HP na 200HP není nijak závratná.
Jediná chyba nastává u měření 4x4, právě a pouze u Haldexu, neboť haldex je rozdílově dobržďován a je rozdílně dopočítán ztrátový výkon. Jedná se o cca 4%. Tudíž naměřený skutečný výkon by byl ještě o cca 5- 6HPvyšší.
Na objektivitu měření to však nemá žádný vliv, neboť se měřilo jedno a to samé auto, na stejné brzdě, se stejnou zátěží, a stejným způsobem, při zhruba stejném stavu před regenerací DPF.
Pokud máte někdo pochyby můžete volat, stavit se atd., rád vám vysvětlím.
Jen pro zajímavost, stejné měření jsem již provedl u VW a výsledek byl velice podobný.
Další věc kterou pan Vaculík neuvedl je to, že palubní počítač je pouze orientační měřidlo, nejedná se o cejchovaný průtokoměr, který by byl pro správné vyhodnocení spotřeby před a po jedinnou možností. Osobně si myslím, že jeho původní názor byl správný a spotřeba půjde cca o 0,5l nahoru/údaj z DE/ a bude lehce vyšší opotřebení součástí motoru. DPF, již zmiňovaný EGR atd.
Dobrý den, přijměte poklonu, jste asi první člověk který se vůbec kdy v diskuzi ohledně měření na brzdě přihlásil k výsledkům své práce a nabízí vysvětlení nejasností.
Takže za největší chybu článku bych považoval učitě nezveřejnění grafů z brzdy. Zatajení konkrétních výsledků redakcí - když už jste si dali takovou práci s dvojím měřením před a po úpravě - vzbuzuje hodně velké pochyby jestli to vůbec je nedopatření nebo spíše úmysl. Jediný pohled na grafy by hned ukázal, co a jak se změnilo. Tahle neznáme ani průběhy, a dokonce ani porovnatelné maximální hodnoty výkonu a momentu. Celé měření bylo proto téměř zbytečné
Co se týká měření spotřeby, je to bohužel běžné napříč servery, že redaktoři posuzují údaje jen podle PP a výsledky prezentují jako relevantní hodnoty. Holt taková je doba, prioritu má bulvárnost nadpisu často i celého článku před věcně správnými informacemi, pro které redaktorům většinou chybí potřebný technický rozhled nebo přístrojové vybavení.
Pokud bych se ale mohl zeptat, rád bych věděl jak se po stránce přesnosti měření brzda vypořádává se srovnáním dynamického měření, statického měření a zkoušky stejného motoru na stolici. Píšete že rozdíl je 2 HP na 200 HP ale zajímalo by mě co a jak jste konkrétně zkoušel - tedy jestli se jednalo o stejný motor jednou v autě a podruhé samostatně na stolici. A také jestli byla ta neptrná odchylka obou měřeí jen v hodnotě maximálního výkonu, nebo jste ke takto shodným hodnotám došel v celém rozsahu otáček.
Stejně tak by mě zajímalo samotné dopočítávání ztrátového výkonu z dobržďování, jak v případě Haldexu, tak i u normální dvoukolky kdy se také liší momenty setrvačnosti soustavy při urychlování motorem a následném zpomalování s již odpojenými setrvačnými hmotami motoru, což také asi zvyššuje nepřesnosti. Děkuji za odpověď
Takže za největší chybu článku bych považoval učitě nezveřejnění grafů z brzdy. Zatajení konkrétních výsledků redakcí - když už jste si dali takovou práci s dvojím měřením před a po úpravě - vzbuzuje hodně velké pochyby jestli to vůbec je nedopatření nebo spíše úmysl. Jediný pohled na grafy by hned ukázal, co a jak se změnilo. Tahle neznáme ani průběhy, a dokonce ani porovnatelné maximální hodnoty výkonu a momentu. Celé měření bylo proto téměř zbytečné
Co se týká měření spotřeby, je to bohužel běžné napříč servery, že redaktoři posuzují údaje jen podle PP a výsledky prezentují jako relevantní hodnoty. Holt taková je doba, prioritu má bulvárnost nadpisu často i celého článku před věcně správnými informacemi, pro které redaktorům většinou chybí potřebný technický rozhled nebo přístrojové vybavení.
Pokud bych se ale mohl zeptat, rád bych věděl jak se po stránce přesnosti měření brzda vypořádává se srovnáním dynamického měření, statického měření a zkoušky stejného motoru na stolici. Píšete že rozdíl je 2 HP na 200 HP ale zajímalo by mě co a jak jste konkrétně zkoušel - tedy jestli se jednalo o stejný motor jednou v autě a podruhé samostatně na stolici. A také jestli byla ta neptrná odchylka obou měřeí jen v hodnotě maximálního výkonu, nebo jste ke takto shodným hodnotám došel v celém rozsahu otáček.
Stejně tak by mě zajímalo samotné dopočítávání ztrátového výkonu z dobržďování, jak v případě Haldexu, tak i u normální dvoukolky kdy se také liší momenty setrvačnosti soustavy při urychlování motorem a následném zpomalování s již odpojenými setrvačnými hmotami motoru, což také asi zvyššuje nepřesnosti. Děkuji za odpověď
Ke grafu ...svislá osa vlevo je výkon v HP/ lze přepočítat 1 kW je 1,36 HP, svislá vpravo je točivý moment v Nm.
Spodní vodorovná osa jsou otáčky. Křivky jsou barevně označeny, ale obecně v nízkých otáčkách je vyšší toč. moment a ve vyšších výkon. A nyní to nejdůležitější , jedná se o dva proložené grafy, právě kvůli porovnání.
Tento sw by měl emise splňovat. To už však není na novinářích, měření je opravdu náročné a bylo provedeno např. v DE. Je otázka jak se doopravdy změnil, a zda byl vůbec měřen regenerační cyklus.
Spodní vodorovná osa jsou otáčky. Křivky jsou barevně označeny, ale obecně v nízkých otáčkách je vyšší toč. moment a ve vyšších výkon. A nyní to nejdůležitější , jedná se o dva proložené grafy, právě kvůli porovnání.
Tento sw by měl emise splňovat. To už však není na novinářích, měření je opravdu náročné a bylo provedeno např. v DE. Je otázka jak se doopravdy změnil, a zda byl vůbec měřen regenerační cyklus.
... a kde je ten graf?
Je to v galerii obrazku jako posledni obrazek - taky jsem si nejdriv nevsimnul.
A jinak diky motorpower! :-!
A jinak diky motorpower! :-!
Ada je zase tady
kdy rendlík konečně přizná, že 1,6 Dci je motor, který neměl být vyroben a začne do svých křápů montovat motory TDI >😒]
Ale veď dobré boli len TDI PD...
V ten samý den kdy ty si přiznáš duševní onemocnění a půjdeš se dobrovolně léčit.
Ten motor je tak špatný že ho od Rendlíků nakupuje Mercedes .... Promiň Ádo ale Mergl si u mne stojí o hodně lépe než VAG.
rokyta.p
Já osobně kdybych měl takové auto, tak bych na upgrade nejel. Ale zdá se mi že moc naděláte. Nastavuje se hodně vzájemných parametrů takže kombinatorikou může být mraky výsledků. A posunout o chloupek cílovou hodnotu nemá prakticky vliv. Když jenom co je tunerských firem a kolik různě upravených variant jezdí mezi námi. O životnost bych se nebál, ne tady tímto. Ono 2.0TDI není mým oblíbencem a jde ho snadno utahat, ale to je dáno tím co dostal od sudiček do kolébky, ne že to pojede s kalibrovanými daty.
rohYpnol
Škoda vlastně posvětila chiptuning, protože sama Škoda je důkazem, že SW připravený do prvovýroby není dobrý a jde motor odladit mnohem líp >😒] >😒]
Takže vivat TDI, vivat chiptuning!!! >😁 😉
Takže vivat TDI, vivat chiptuning!!! >😁 😉
Velmi pěkně to napsal motorpower výše. Oproti původnímu sw spotřeba nahoru zřejmě jde a to o 0,5l a další důsledek bude rychlejší opotřebení některých komponent motoru.
Chiptuning je jednoznačně skvělá věc ovšem měl by se dělat po zralé úvaze k čemu auto používáš. Když toho najezdí člověk málo a výkon potřebuje tak bych šel klidně nahoru a radikálně. Když toho najezdí hodně tak bych šel klidně do nějaké ekonomicé verze sw. A pokud nevím nebo tomu nerozumím tak bych to nechal na originálu který je od výrobce nastaven tak aby vyhovoval každému.
Vůbec nejlepší je pokud různé nastavení motoru umožňuje vozidlo přímo od výrobce samo o sobě. Chci jet na spotřebu tak vyberu nějaké to EKO, chi si zadovádět tak přepnu na SPORT.
Chiptuning je jednoznačně skvělá věc ovšem měl by se dělat po zralé úvaze k čemu auto používáš. Když toho najezdí člověk málo a výkon potřebuje tak bych šel klidně nahoru a radikálně. Když toho najezdí hodně tak bych šel klidně do nějaké ekonomicé verze sw. A pokud nevím nebo tomu nerozumím tak bych to nechal na originálu který je od výrobce nastaven tak aby vyhovoval každému.
Vůbec nejlepší je pokud různé nastavení motoru umožňuje vozidlo přímo od výrobce samo o sobě. Chci jet na spotřebu tak vyberu nějaké to EKO, chi si zadovádět tak přepnu na SPORT.
ekonomickou verzi software kdysi dělali pro vodárenský služební Felicie 😄 spotřeba šla k pěti litrům..ale výkon a maximálka šly dolů :yes:
teoretikus
Ti potřebují opravdu seriózní test zda klesnou reálné emise oxidů dusíku zhruba na polovinu jak je deklarováno od Das auto.
No, hlavně snížení na polovinu je úsměvné, pokud motor původně překračoval emise 40x...
😉
😉
40x překračoval NEDC?
Edit: zdravím Hammunasakru >😁
Edit: zdravím Hammunasakru >😁
to edit: kde a kedy si ju videl ? >😁
Ja som vcelku spokojny s citanim diskusii bez jej plevelenia. >😒]
Ale kedze mame nedelu poobede, nebudem rypat, nech nam este vydrzi pekna... 😉
Vdaka testu, ktory ma vyjst zajtra ( a na ktory sa uz sakra-tesim !!!! ) , si jej tu asi uzijeme hoooodne. >😒]
Ja som vcelku spokojny s citanim diskusii bez jej plevelenia. >😒]
Ale kedze mame nedelu poobede, nebudem rypat, nech nam este vydrzi pekna... 😉
Vdaka testu, ktory ma vyjst zajtra ( a na ktory sa uz sakra-tesim !!!! ) , si jej tu asi uzijeme hoooodne. >😒]
topten
tak proc do toho motate realny emise, který ma koncern i tak nižší nez konkurence.
kdy prijde na radu renault, který ma v aktuelnich verzi 7x vetsi emise jedovatého NOx nez vw??
kdy prijde na radu renault, který ma v aktuelnich verzi 7x vetsi emise jedovatého NOx nez vw??
Kecáš zcela otevřeně - a patrně i vědomě.
Jednak jde o názor jediné laboratoře... není náhodou německá😒br />
Ale hlavně - srovnává poslední VW diesely s ostatními běžně v prodeji... takže ano, pokud je to pravda, tak se VW konečně dostal pod úroveň konkurence.
Pokud je to pravda.
A na podvodu nazývaném dieselgate to nemění vůbec nic.
Německá pověst prostě jde do háje a ani pseudonovináři ji nezachrání...
Víš, kdo šéfuje Deutsche Bank? Angličan... protože původní německé vedení podvádělo...
Jednak jde o názor jediné laboratoře... není náhodou německá😒br />
Ale hlavně - srovnává poslední VW diesely s ostatními běžně v prodeji... takže ano, pokud je to pravda, tak se VW konečně dostal pod úroveň konkurence.
Pokud je to pravda.
A na podvodu nazývaném dieselgate to nemění vůbec nic.
Německá pověst prostě jde do háje a ani pseudonovináři ji nezachrání...
Víš, kdo šéfuje Deutsche Bank? Angličan... protože původní německé vedení podvádělo...
No třeba tato laboratoř náhodou německá není a srovnává diesely všech značek, které jsou dnes v prodeji.
[odkaz]
To, že to nic nemění na podvodu VW v USA je sice pravda, ale tady jde o to co čucháme v EU.
[odkaz]
To, že to nic nemění na podvodu VW v USA je sice pravda, ale tady jde o to co čucháme v EU.
Takto to začalo.A tehdy byli testovány i diesely euro6.
[odkaz]
Studií můžeš mít vytvořených kolik chceš a hlavně na kolik máš.
Ještě je důležité zda normy vícenásobně překračují při vysokém výkonu, nebo nízkém (blížící se NEDC).
Mimochodem častý argument zastánců VW v dieselgate byl, že motory všech pracují stejně,takže musejí podvádět všichni a teď náhle je vše jinak a každý výrobce může mít jiné emise?Trochu schizofrenie. :-!
[odkaz]
Studií můžeš mít vytvořených kolik chceš a hlavně na kolik máš.
Ještě je důležité zda normy vícenásobně překračují při vysokém výkonu, nebo nízkém (blížící se NEDC).
Mimochodem častý argument zastánců VW v dieselgate byl, že motory všech pracují stejně,takže musejí podvádět všichni a teď náhle je vše jinak a každý výrobce může mít jiné emise?Trochu schizofrenie. :-!
To je pravda, studií můžeš mít kolik chceš, ale studie jsou jediný zdroj, který nějak mapuje skutečné znečištění od dieselů v EU. Měřící cyklus v EU nevypovídá vůbec o ničem, ani o reálné spotřebě resp. emisích CO2, ani o emisích NOx a obávám se, že ani o reálných emisích pevných částic.
"nějak mapuje znečištění". To "nějak"je přesné. U koncernu Vag motorů euro 6 uvádí v té studii minimálně 3x méně než ve naměřili v kauze dieselgate (v reálném provozu).Podivné,tím spíše,že kontrolní autority potvrdily podvod pouze koncernu Vag.
Jsou případy falešných studií z potravinářství,farmacie,z kterých měli prospěch zadavatelé.
Jsou případy falešných studií z potravinářství,farmacie,z kterých měli prospěch zadavatelé.
To není žádná laboratoř a žádné měření neprováděla. Je to jen studie, která dala dohromady vše, co se kolem emisí objevilo. Včetně některých nesmyslných měření, které bral vážně jen bulvár (a to tak týden). Je hodně smutné, že to někdo používá pro zakrytí podvodu VW a zapomíná na ty průserové staré motory VW (ty tady čucháš dál). VW o průseru věděl dlouho a věděl, co bude následovat. Proto už na svůj podvod a průser musel reagovat. Dělat teď z toho jejich přednost je nechutné.
Průserové staré motory VW jsou stejně průserové jako ty nové a stejně průserové jako staré či nové motory konkurence. V reálném provozu překračují limity naměřené v EU cyklu stejně jako je překračují (v řadě případů ještě více) staré či nové motory konkurence. Nový motor motor 2.0 TDI má sice 2x nižší emise NOx v reálném provozu než starý motor 2.0 TDI (EA189, tedy tzv. průserový motor), ale to je pořád daleko méně než vykazuje v reálném provozu řada motorů konkurence.
No právě - a čicháme a čicháme, to co se prodávalo tak 10 let zpátky...
Ty funglovky budeme čuchat zase až po pár letech, s rozhodujícím podílem.
Naštěstí VW auta moc dlouho nevydrží, takže snad tak do 10 let ze silnic zmizí.
😉
Ty funglovky budeme čuchat zase až po pár letech, s rozhodujícím podílem.
Naštěstí VW auta moc dlouho nevydrží, takže snad tak do 10 let ze silnic zmizí.
😉
A opět. Je jedno, že podváděli, protože podvádějí i ostatní .... teda kterým to ještě nikdo nedokázal. Ale určitě podvádějí ... je to konspirace USA a židonácků žijících na odvrácené straně měsíce ... určitě.
Ono totiž jakmile někdo šáhne na vw tak to určitě není jen tak ... voni by nepodváděli. Já jim věřím, protože od nich mám auto.
Ono totiž jakmile někdo šáhne na vw tak to určitě není jen tak ... voni by nepodváděli. Já jim věřím, protože od nich mám auto.
kuny
vazeni redaktori, ta drobnost, kvuli ktere se tahle saskarna dela, je produkce nox. kde mate mereni jeho koncentraci pred a po uprave? hm?
Redaktoři ze Světa motorů vůbec nejsou schopni NOx změřit, umí o nich jen dlouze plkat.
no jisteze, ale nebudeme jim tu na diskuzi jejich impotenci - jak dusevni, tak technologickou - obdivovat, ze? ... a jinak, neexistuje objektivni mereni, ktere by reklo, jak se dany motor chova v realnem provozu (coz je sam o sobe pojem dosti siroky), tedy jednotlive motory lze vyhodnotit ne jednotlivym merenim, ale pouze statisticky na statisticky vyznamnem vzorku, coz by z meho uhlu pohledu bylo minimalne 25ks vozu daneho typu. a az po takto ziskanych hodnotach by se daly delat realne zavery. samozrejme dostupna mereni neco ukazuji - ukazuji to, ze stejne motory maji ruzne emise noxu (v zavislosti na provoznim rezimu? konkrenim typu auta? palivu, co spaluji? okolnich atmosferickyh podminkach?), ze motory napric vyrobci jsou na tom +- stejne, ze nedc cyklus vsichni plni jen v laboratornich podminkach a v realnem provozu produkuji nasobne vetsi koncentrace noxu = vsichni pouzivaji totozne finty, jak projit nedc.
mac22
Zdravím,
Octávka po přehrání SW jednotky jede nyní opravdu o něco lépe, zvláště od cca 2000 ot/min.. Na palubním pc ukazuje stejnou spotřebu jako dříve, ALE!! reálná spotřeba (to co natankujete do nádrže) je cca o další 0,4 L vyšší. Dříve palubní počítač ukazoval 5,5 a reálná spotřeba byla 5,9 a nyní je to 6,3 - 4L. Ve zvacím - svolávacím dopisu od Škody auto je jasně napsáno že rozdíl ve spotřebě může být pouze nepatrný, ale 0,4 L navíc už není zanedbatelný rozdíl. Spotřebu kontroluji 10000 km.
Octávka po přehrání SW jednotky jede nyní opravdu o něco lépe, zvláště od cca 2000 ot/min.. Na palubním pc ukazuje stejnou spotřebu jako dříve, ALE!! reálná spotřeba (to co natankujete do nádrže) je cca o další 0,4 L vyšší. Dříve palubní počítač ukazoval 5,5 a reálná spotřeba byla 5,9 a nyní je to 6,3 - 4L. Ve zvacím - svolávacím dopisu od Škody auto je jasně napsáno že rozdíl ve spotřebě může být pouze nepatrný, ale 0,4 L navíc už není zanedbatelný rozdíl. Spotřebu kontroluji 10000 km.
Hlavni finta je ve vyberu motoru.
2.0 TDI ma vykonove varianty 103 a 120 kW, mechanicky jsou to ale stejne motory. Samozdrejme upravy na snizeni emisi budou mit vliv na snizeni vykonu - jak o tom psali ruzni odbornici jiz drive. Takze uprava mimo jine musi zahrnovat zvyseni vykonu aby se zamaskovaly negativni dopady.
U 120kW motoru to muzou udelat take. Z 2.0 TDI lze vymacknout vice, ale ten motor na to musi byt staveny a pokud ne, tak se vyrazne snizuje jeho zivotnost. Ale zivotnost je natolik mekky a okecatelny parametr, ze se z pohledu VW a nasledne jeho zakazniku vlastne nic nedeje.
2. Kupte si jetý levný Benzíňák rovnou z Německa [odkaz]
3. Nechte ho předělat na LPG [odkaz]
4. Jezděte za 13Kč/1litr LPG [odkaz] [odkaz]
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes: