Ekonomika

Zpět na článek

Jak dnes vypadá STK: Opravdu už konec úplatků?

33 komentářů

Avatar - JirkaV8
JirkaV8
Jo nové STK je úplně skvělé. Pánové se na ME chtějí připojovat i do diagnostiky auta co má karburátor >😁 když se jím to logicky nepovede tak nazdar jeďte jinam, STK neuděláno, peníze vráceny. U jiných aut 91-92 na to nemají samozřejmě relevantní koncovku kabeláže, opět neuděláno. Přitom ze zákona vůbec nemusí. Buzerovat někoho, že má u kombíku na zadním okně n-e-h-o-m-o-l-o-g-o-v-a-n-o-u 5cm nálepku svého psa mi přijde trapné. Fotit si něčí odometr a pak hodnoty veřejně vystavovat se mi taky nelíbí. Nechat si zapsat do velkého techničáku nějaké změny na značkch typu Talbot nebo Moskvič je taky sranda.

...Se zbytkem není problém, tam bych byl i přísnější. Škoda že není v zájmu každého mít své auto blížící se 1A.
Avatar - DaewooMaster
DaewooMaster
V první řadě když chtějí dělat diagnostiku (a brát za to další peníze navrch), tak ať se to nejdřív naučí! Není přece chyba majitele auta (kterému dělali předtím diagnostiku v různých servisech mnohokrát), že to tam neumí, tak co ho mají co posílat jinam, když mají měřit emise, když se to jmenuje kontrola emisí!!! :😉 Ať si kontrolujou nový nafťáky s odpojeným filtrem pevných částic DPF a neotravujou u starý dobrý benzínový atmosféry, kde k tomu není žádný důvod. Je to jen obyčejná a zbytečná šikana!

Jinak strávil jsme v lednu a únoru tohoto roku na STK vždy přesně 3 hodiny, přitom auta bez připomínek! Co je to např. za stupidnost, že musím stát pokaždé po skončení kontroly u auta 25 minut, než smím odjet?!? 😢
Majzlik
Není to tak dávno co jsem byl pouze na evidenční kontrolu. Byla to taková nová stanice s pěknou recepcí i technickým zázemím. Za takové pracoviště by se nemuseli stydět ani někde hodně daleko na západě. Všude kamerový systém, zavření vrat po každém autě, takže uvnitř byl jen omezený počet aut a taky se dodržoval potřebný čas na jedno auto. Celé mi to připadalo až plýtvání časem a prostředky. Když jsme tak stáli v koloně před zavřenými vraty a čekali až se otevřou, dalo nám to prostor si pohovořit mezi sebou. Mezi ostatními motoristy jsme si říkali, když je to pro dobrou věc, tak si teda počkáme. Alespoň se zatočí s podvodníky. Uvnitř všechno fotili a zanášeli do centrální databáze. Několik fotografií vozu včetně tachometru. No paráda. Celá kolona se dělila do dvou vjezdů, záleželo která vrata se dříve otevřela. Řidiči zdvořilí, u rozdělení dodržovali pořadí tak jak přijeli. Vše jak se sluší. V tu najednou k volným vratům přijely tři jak mi říkáme "vraždy". Astra, Paleo, Escort. Všechny z 90. let. Stav i zvuk byl žalostný. Takže všechny předběhli. No fajn. Dřív než se někdo stačil nadechnout, svižně vylezl první řidič a šel si otevřít elektrická vrata. Další dva řidiči někam zmizeli a první řidič naskládal všechna tři auta briskně dovnitř a zavřel za sebou vrata. Ačkoli jsem byl již na řadě, dlouho se ani jedny vrata neotevírala. No fajn. Bylo mi jasné, že šlo o nějakou levotu. S ostatními v řadě jsme se shodli na tom, že to byli zaměstnanci STK v civilu a dělali bokovky za úplatu. Když se nad tím zamyslíte, stále potkáváme auta v žalostném stavu. Výfuk skoro za sebou táhne, auto hraje několika barvami. Pokud STK od 2016 jsou striktní a super-hlídaná, tak v roce 2018 bychom neměli taková auta potkávat. >😁
Avatar - Googelit
Googelit
auto hrajici všemi barvami na to nema vliv, sedadla taky můžou být propocená >😒] projdi si seznam kontrolovaných položek 😉
Majzlik
Ver mi, na tu STK prijely auta v hroznem stavu. Vrcici vyfuk, orezle blatniky, ruzne zatrene nedostatky.
rmt
Technická je i po zpřísnění fraška.
Emise dokáže kde jakej Franta fixlovat a to že se fotí auta, tak to nedokáže v jakém je stavu. Možná by na fotkách bylo vidět, že je auto hodně snížené, nebo že má nesmyslný kola, ale to je tak všechno. Urezlej vejfuk, děravou podlahu nebo nesvítící světlo na fotce nevidíš a pokud tam má někdo známého, tak odjede s technickou i peknej vrak. Ja tam jezdím s čistým svědomím, protože mám auta v lati, ale nějaké iluze o lepší a důkladnější stk si nedělám. Když projde auto, za kterým není po přidáni skrz kouř vidět, tak jak asi tu technickou dostal...
wolf66
pokuty by STK mela dostavat pokud pusti kourici diesel .... podle me pokud policie v provozu uvidi kourici diesel a zjisti ze ma technickou ne mesic starou okamzite by to mela byt pokuta STK a nova kontrola auta .... jestlize dyl jak mesic tak jen kontrola auta .... neni nic horsiho kdyz pred vama jede nekdo komu je uplne jedno v jakem stavu ma auto a kouri pri kazdem seslapnuti plynu

asi to budu muset panu ministrovi napsat osobne jako doporuceni aby se s tim konecne neco zaclo dit
jam2015
Asi by bolo vhodné pre výstrahu zriadiť štátne STK. Tam by policajti posielali všetkých tých ignorantov, čo jazdia na dymiacich, skorodovaných, vŕzgajúcich, ... kalfasoch.
P.S. Lenže problém je aj v tom, že na STK nevedia odmerať napríklad zadné svetlá! A o tlmičoch ani nehovorím!
Avatar - CHerokee
CHerokee
Vykuchané filtry se nekontrolují. Není to v jejich popisu. Mělo by být, ale není.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
vykuchaný filtr by ti měly odhalit readiness kódy na diagnostice.
Xonik
Jak u kterých aut.
Neurotic
Auto se měří podle nějakého pravidla a sice se ti to nebude líbit, ale ono to při něm většinou nezakouří ikdyž v provoz z toho vypadne uhlí >😁 A možná by jsi pak měl změřit i ty nové benzíny, protože už jsem viděl auta u kterých jsem podle výfuku myslel, že je to lokomotiva a ono to bylo TSI >😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nikdo mi nevymluví, že STK u nás funguje. Stále znám místa a vím, kam se obrátit, když člověk chce protáhnout vrak přes STK. Dáš auto, pár peněz navíc a zpátky dostaneš auto, které prošlo přes STK...

Vždy to totiž bylo, je a bude o lidech, místní kultuře a zvyklostech. Takže je to jako se vším - obyčejný člověk se bude buzerovat za nesmysly typu, že směrové světlo a jeho oranžová žárovka není dostatečně oranžová, jako na mé poslední STK, zatímco naprosté vraky, co mají díry přelepené izolační páskou, nebo tuningové zázraky s nehomologovanými díly bez skrupulí projdou 8-s 8-s
Avatar - CHerokee
CHerokee
Jen teď je to složitější, takže takových bude méně.
Aris
Pro buzeraci je to naopak jednodušší. Mě neprošlo 6 let staré auto na které napsali 3 'céčkové' závady. A to byla stuha pověšená na zpětném zrcátku, prošlá dálniční známka a samolepka na RZ. Myslel jsem, že to je nějaká sranda, ale on mi tvrdil s vážnou tváří že to jsou nebezpečné závady. A že když našel záslepku na bezpečností pás (kterou používám na manévrování po dvoře, aby neřvali nezapnuté pásy) chtěl zavolat policii, nebyl jsem daleko abych po něm neskočil.
Takže další den jiné stk a další poplatek. Děkuji pěkně.
Avatar - Bully_
Bully_
I kdybys mel auto uplne nove, v jakekoli civilizovane zemi ti tyhle 3 zavady neprojdou. Mluvis o buzeraci a pritom bys chtel anarchii.
Aris
V civilizované zemi na tebe volají policii, když ti najdou v autě ustřiženou koncovku z pásu? Ne, to si pleteš s postkomunismem.
A pak na jedné straně projdou stk auta se zaslepeným egr ventilem, s vyříznutým dpf, prohnilé felicie atd. A tebe budou buzerovat za prošlou dálniční známku? Tohle je přesně anarchie! Ovšem vládou posvěcená, tak se ti to asi líbí. Má se posuzovat technický stav vozidla, a stuha pověšená na zrcátku s technickým stavem nesouvisí.
Avatar - Bully_
Bully_
Kvuli nalezu ustrizene koncovky z pasu te z STK nevyhodili, i kdyby se o to nakrasne nejaky aktivni blbec prece jenom snazil. Za to, jestli jestli jezdis nepripoutany te postihuji jini a jinde.
Prosla dalnicni znamka nesmi byt na celnim skle ne kvuli nejake buzeraci, ale aby slo uz zdalky snadno zkontrolovat, jestli tu platnou vubec mas, nebo ne. Na skle muzes mit nalepenou jen PLATNOU dalnicni znamku. Kdyby te takhle "nebuzerovali", musela by policie zastavovat kazdeho zvlast a kontrolovat jeji platnost. To by bylo teprve kecu o buzeraci, vid. Tohle neni buzerace, ale tvoje neznalost zakona, resp. pasaze, co vubec muzes a co nesmis mit na celnim skle. A vubec v zornem poli ridice (stuha nebo kdovi co na tvem zpet. zrcatku).
Jestli ostatni projdou nebo ne a s cim nema nic spolecneho s tvou osobni frustraci, navic naprosto zbytecnou. Staci vedet, v jakem stavu ma byt vuz, se kterym chces uspesne absolvovat STK.
Aris
Vidím, že odpovědi jsi se nepřiliš obratně vyhnul. Kvůli koncovce mě nevyhodily, ale popotahovali. A to, jestli mimo dopravní komunikaci jezdím bez pásu, tě nikde na světě nemůžou postihnout.
Řešíš jablka a hrušky. Vyhlášku a technický stav. Ty věci, které jsi napsal ať si řeší policie. Já zákon moc dobře znám, a je moje volba jestli ten červený X nalepím na eu na značku. Následky mého jednání si pak vyřeším s orgány až mě zastaví.
Ale tady jde o STK a technický stav! Ten jouda na stk nesupluje policii a má se hrabat na podvozku auta aby zjistil, jestli nebude nebezpečím pro provoz, a ne vyřazovat auta z provozu za bagatelní přestupky! To nedělá ani ta policie. Jestli tam našel ty nedostatky, měl je napsat do lehkých závad.
Jinak z tvých odpovědí se mi dělá nevolno. Takovým způsobem obhajují lidi třeba policajta, který zmlátí chodce za to, že šel na červenou. Kontroly kotlů úředníky, kontrolní hlášení dph ...
Jak dlouho jste byl u PSVB ?
Avatar - Bully_
Bully_
Vidim, ze ti jde o uplne jine veci, nez diskutovat k tematu. Pestickou bez mlatit do stolu o vikendu v hospode.
Aris
No, škoda. Na diskuzi nejste evidentně připraven, otázky zůstaly stále nezodpovězeny. A vaší rady se nebudu držet. Do hospody o víkendech nechodím a nemlátím pěstí do stolu.
A pozdravujte u sebe na vesnici štamgasty, až jim budete líčit tuhle křivdu.
rmt
Tak prošlá dálniční známka je velice nebezpečná závada a o stuze na zrcatku ani nemluvím >😁 >😁
Nechápu že ti neřekl at si to sundáš tam. Zřejmě nějaký ambiciózní blbeček, kterých jsou tyto provozy plné.
Pallermo
>😁 >😁 >😁 ted jste me pobavil...tyhle zavady jsou typu B a do 30 dnu si je mate odstranit...tak tady kecate a vymyslite si blbosti...tak radsi mlcte...
jam2015
Aris, nechápem, prečo toľko manévruješ po dvore. Vykladáš snáď pomyje do chlievu?
Avatar - Bully_
Bully_
To neni tim, ze by si nekdo zasedl na ty chudaky poctive majitele automobilu a snazil se je buzerovat za kazdou hloupost. V CR naopak doposud vladla na STK naprosta anarchie a za urcitych podminek mohlo projit doslova cokoliv, i kdyz to na kontrole ani fyzicky nebylo.
I kdyz se situace castecne zprisnila, vzdycky a vsude bude fungovat urcita mira korupce a pokusu obchazet zakon. Tomu se nevyhnou ani zeme, kde je STK opravdu prisna.
ro80
Na STK je vše v pohodě, pokud nechce někdo protlačit něco co "smrdí". Zřídit kontrolní mobilní STK za asistence medii, tak tu skončí min 30% prašivek
Avatar - dokopy
dokopy
Som rád, že aspoň v česku začne zákon platiť pre všetkých, aj pre primitívov na motorkách, ktorí otravujú hlukom a smradom. V civilizovaných štátoch je to samozrejmé (Nemecko, Rakúsko...).
jam2015
Mňa najviac "vytáčajú" štvorkolky! Keď idú, tak je ich počuť už na kilometre. A hluchí policajti spinkajú, tak ako vždy" v uličke za rohom.
tttt2525._
Zase otěr o tsi. Jezdím dost, ale ještě se mi nestalo, že bych nějaké tsi před sebou cítil. Neříkám, že z výfuku jdou fialky, ale o proti jakékoliv pár let staré naftě je to tisíckrát míň. Je tristní jet za dieslem a doslova vědět jak ten člověk řadí podle toho jak čoudí. Nejlepší věcí v autě je vnitřní cirkulace vzduchu právě v takových případech.
A že eurohujeři taky chtějí i na tsi nacpat filtr pevných částic je jen o tom, že my ty prachy z lidí vytáhneme.
Avatar - lordlord
lordlord
užasný je, když technik musí vyloupnout záslepku, aby napíchnul řídící jednotku a podrápe vám přístrojovku a ještě ani neumí nastartovat a pak tu záslepku zamáčkne obráceně
Avatar - bystron
bystron
běžná praxe, stk people rulez 8-s
IcePlanet
Kedze som na STK chodil nadpriemerne casto (viacero aut a velky km najazd) a v sucastnosti tiez chodim casto tak by som mal zakaznicky pohlad 'slusneho' cloveka.
Auto mi chodi kazdych 15 az 50 tisic km do servisu, kde jedine co pozadujem je aby mi servis potvrdil ze vsetko je v absolutnom poriadku a do konca dalsieho intervalu na to nemusim sahnut. To mi samozrejme s radostou potvrdia a aj to tak funguje v praxi.
A co STK? No technik si vymysla rozne zavady aby dostal uplatok alebo aby som prisiel znovu, raz bol na servise niekto iny ako ja a vyhodil ho s tym ze su zavady na prednej naprave, pricom v servise kde auto bolo sa smialy az im z toho slzy tiekli, pretoze technik nedokazal rozpoznat vymenene diely tak to deklaroval ako zavadu.
Takze najlepsie riesenie je dat niekomu peniaze nech dorazi zo samolepkami a papierikmi (skoda ze to uz nepojde) - ziaden stres, ziadne predstierane zavady, ziadne uplatky, ziaden strateny cas, ziadna sikana, takze v sume je to omnoho lacnejsie, rychlejsie a efektivnejsie.
Pre rypalov, nejde o ziadne rozpadnute sroty, aj ked maju auta velke kilometrove najazdy tak je o ne perfektne postarane a vseko sa vymiena ked treba, kolk okrat ciste preventivne...
Thomas-novy
No STK bude mit vzdycky ruznou kvalitu. Takze nekdy se staneze spatny autoprosteprojde.Pruser pak je kdyz narazite na takovyo majitele a "levne" auto odkoupite, to se pak pekne prodrazi... z tohoto duvodu bych kupoval ojete auto jedine ve velkym autobazru kde auta na vykupu docela dukladne proverujou 😐