Desátá generace Hondy Civic přišla s trochu umírněnějším designem, za interiér ale bere maximální hodnocení. Co je tajemstvím perfektního posazu vpředu?
Počkej si až to auto potkáš naživo. I poslední type-R na fotkách vypadá divně, všude sklízí spíš kritiku, ale když stojíš u něho, je to pěkný stroj a doplňky na tom sedí.
Mám dvě připomínky:
1) řešení zadního blatníku, je to tam taková směska tvarů na hromadě... ani to křídlo k tomu z bočního pohledu moc neladí, ty prahy s červenou linkou jsou samy o sobě hezké, ale vzadu je taky vidět, že tam jsou jakoby nalepené... takže obecně oblast kolem zadního kola.
2) tohle není problém specifický pro Hondu, dělá to tak víc značek, ale... ty přední nasávací megaotvory jsou na fotkách příliš zřetelně zaslepené. Já vím, na chlazení nejsou potřeba a aerodynamicky není výhodné to udělat normálně děravé, ale při téhle velikosti to z fotek docela bije do očí.
Tak museli na tom Civicu drive neco najit. Ze by pochvalili ty zadni sedacky to ne, ze se to da vyuzit k tomu a onomu. Proste jen rikali, ze se v predu blbe sedi a pravda takova stejne nebyla. ted po zmene budou rikat, ze je lepsi vyssi posez, proto to ty SUV maji a jak jdou na dracku.
taky bych si na nějaké závěry počkal na "osobní poznání". Když vyšel Type R poslední generace jako studie, srdce zaplesalo, nicméně na prvních fotografiích sériové verze nadšení opadlo na bod mrazu. Po nějaké době však na saloně Hondy měli modrý CTR a to už byla jiná káva.
První fotky americké desítky (hatche) ve mě vyvolaly otázky, zda se jedná o verzi Type S, nebo zda jde o běžný hatch. Vypadá hodně agresivně. Čím více fotek však uvolňují, tím poslední záchvěvy negativismu opadají. Věřím, že desítka propadák nebude.
On ten nízký posaz za volantem není na dnešním trhu uplně výhra. Vyšší posaz je v podstatě jediný racionální důvod pro nákup SUV, a jak se té kategorii daří.
Ach jo, kombi by ma hodne zaujimalo, kludne tak za rok, bol by to horky kandidat... konecne to ma slusny interier, z vonku to vyzera vyborne, do toho H kvalita..
Je to půl na půl. Někdo tvrdí, že má info zevnitř a že kombi bude a jiný zase že má info zevnitř a kombi nebude. Kombík by téhle kastli hodně slušel, ale je otázka, jestli Hondu neodradil neúspěch současné verze. ;-\
to mas pravdu toyka to tak spravila... v predoslej len 2,2dcat a v terajsej vsetko od 1.6 vvl hore
kazdopadne som rad, ze honda dostala rozum a pravdepodobne vrati civic medzi hi tech japoncov... ked uz nie striezvejsim designom tak verim, ze bude jazdit paradne
Vážně jej budou prodávat s americkými pozičními světly? Tomu bych rozuměl v případě čistokrevné americké specialitky, ale u Civicu HB bych očekával, že dopřát evropské specifikaci jiné blatníky je samozřejmost. Takhle to vypadá, jako by nám jich pár utrousili z lodi po cestě za Atlantik jen aby se neřeklo.
Toyota dává multilink jen k některým motorizacím Aurisu, pokud si dobře pamatuji; bylo to tak i v minulé generaci (tenkrát ho měl myslím jen 2,2 D-CAT, nebo jak se to jmenovalo).
Pokud však není vysoká i karoserie, tak výsledkem nutně musí být, že máš hlavu vysoko (pokud se ti tam vůbec vejde), což může zhoršit výhled na semafory.
Ono to tam nepobere ani Airmatic.... :-) Buď rád, že tam nejezdíš každý den, se to pomaličku, ale zato jistě celé propadá, jsou tam močály a v náspech tlející matroše a odpadky, místo šutru 8-s I proto mám crossover a ne třeba toho Civica :-) Teď vážně, já se k Hondě vrátil po mnoha letech zarytý vyznavač určitě nejsem. Nicméně se s Tebou naprosto shoduji a doufám i věřím, že 10. Civic a CTR 5. generace snad nebude fail.
Ty vlny tam jsou brutalni, měl sem co dělat abych na nich udržel Superba a to je přeci etalon;) Proti Hondam nic nemám a i na ten UFO interiér bych si o zvykl, posaz mi přišel ok, ale z venku musím prostě říct, že doufám na nápravu v podobě této generace x :-)
Mezi mladšími to tak určitě je, ale znám dost lidí 50+, kteří chtějí jen lepší nastupování a vyšší posaz. A ti nakonec končí u nějakého SUV. Zvlášť když ta hloupá SUV modní vlna značně ořezala segment MPV.
řekl bych, že dálnice D1 ze směru od Olomouce na Polsko je dostatečně známá svou rozbitostí - špatné podloží, takže na mnoha místech omezení, vlnky, děs. Okresky se pomalu zlepšují, ale jen pomalu. A o našem krajském městě a kvalitě cest už neříkám radši vůbec nic. Nic moc ;-\
Jo, jo, vzpomínám si na Tvůj názor tady na webu :-) Ale neupírám Ti ho, proč taky :yes: Mě paradoxně na posledním Erku nevadí design, ale jízdní vlastnosti, k vůli kterým je tohle auto téměř nemožné provozovat po našich rozbitých silnicích. Ano, okruhy super, ale ještě jsem nedospěl k tomu ("no many no funny"), abych dal 900.000 Kč za auto, které budu mít jen na Brněnský autodrom ;-)
No já sem ho před dvěma týdny naživo viděl v bile barvě a působil na mě jako 10 let starý hustokchar z vesnické tunerske kompany. Až jsem si říkal, chudák civic, co Komu to auto provedlo ( a to stal mezi ostatními novými Hondami a přesto vyčníval):-) Tohle vypadá už trochu jako auto a ne kosmická loď :-)
Trochu me stve ze tady nevidim vydechy klimatizace na zadni sedadla...myslel sem, ze to to dneska uz bezne...Golf to treba ma...z pozice kupce/ridice bych to asi prezil, ale je to detail co zamrzi.
Jo a hlavne predni a zadni naraznik se mi MNOHEM vic libi u americke verze sedanu (mnohem decentnejsi)
Měřit přes 2m, zřejmě bych byl za nějaké ty milimetry do mínusu i vděčný. Ale stejně je to hlavně o možnosti vyladit si dobře výšku volantu vůči sedadlu a ta možnost tu u vozů segmentu C (civic 9G nevyjímaje) obecně je.
A pokud Ti vadí rozdíl, že se z auta do okolí nedíváš např. z výšky 1m , ale z výšky 1m a 10mm (či v extrému těch 30 mm), tak jen tuším, že pohled na SUV Tě děsí ještě víc než mě. ;-)
V oblasti designu je každý argument marný. Každý objevujeme to své. Že se někomu nelíbí ten a ten tvar ještě neznamená, že musí být méně člověkem.
Mazda je japonská mainstreamová TOP, souhlasím. Filozofie Mazdy je mi velmi sympatická. Subaru nedokážu posoudit, není tak úplně v oblasti mého zájmu.
Nevěřícně se můžeš otočit za kdečím, jako argument ohledně kvality designu je ohlédnutí se k ničemu.
A ano, honda designově soupeří s toyotou, je to sice vyrovnaný souboj, ale odehrává se někde v grupettu. Pokud bych měl zmínit japonskou značku, která jde svou cestou a přitom se nutně neinspiruje komiksem, pak je to mazda. Konečně i subaru se po letech designového ničeho zdvihá a začíná nacházet svůj styl. Honda se posledních patnáct let plácá ode zdi ke zdi, momentálně spíš tuzí než designuje.
Když budeš chtít vyhovět všem… dopadneš třeba jako nová Hyundai i30. Ani ryba, ani rak…
Řekl bych, že Honda chce spíše soupeřit s Toyotou (například C-HR) která se také svými liniemi blíží k tebou uvedeným komiksům a japonskému anime. Ať je to jak chce, prozatím se ani Honda ani Toyota nepodbízí svými tvary čínským trhům, což se o mnoha současných producentech říci nedá.
A máš pravdu, nová Type-R se nebude líbit každému – ale ohlédneš se za ní vždy
První oni chtějí sportovní posaz a sportovní řazení a silný motor a schopný podvozek a tak. Ti kdysi kupovali nebo aspoň obdivovali Civic 5G, protože to všechno měl.
Pak jsou druzí oni, kteří chtějí hlavně ty magic seats a velký kufr a úsporný motor, a tak kupují 9G Tourer 1.6dtec a nevadí jim, že se sedí jak na kozlíku a má to vzadu torzku a moc to nejede - což jsou přesně ty důvody, proč ti první oni mají s 8G a 9G trošku problém.
A pak jsou třetí oni, kteří vidí jen znáček na kapotě a to jim stačí, aby to auto do nebe vychválili nebo naopak sepsuli.
Už se to tu vícekrát probíralo, Honda se vydala na schizofrenní cestu sportovně-ekologické značky a výsledkem byl produkt bez jasných priorit... a teď to vypadá tak, že se vrací k těm prvním oněm.
Takto podáno, proč ne, pokud je někdo obdivovatelem japonských animáků, nejspíš plesá, jiným, kteří netříbí svůj vkus komiksovými obrázky, to prostě připadá legrační, specielně ve verzi type-R.
Paci sa mi viac ako UFO ale stale to musi byt zHybridizovane a uletene, skoda... coupe je celkom pekne a sedan, snad napravi ten podivny zadok smerom od zadneho stlpika...
aspon ze je v zadu konecne multilink, snad to vrati evoluciu jazdn vlastnosti spat na 7gen a bude pokracovat... lestenarska trubka snad nebude v zadu ani pre 1.0 VTec, to japoncici zatial nerobia
Problém je spíše v těch, co jezdí jenom v tom a nemají srovnání. V civicu 8 i 9G je za volantem vysoký posaz ve srovnání s kterýmkoliv autem relevantní konkurence, nejblíže k civicu je v tomto směru focus. ;-)
Naprosto souhlasím… Je to takový uměle vybuzený nešvar českých autoserverů, stěžovat si na posaz v C9g. Shlédl jsem desítky testů na C9g na polských a slovenských serverech a sezení vepředu jen chválí, o nějaké neadekvátní výšce sedadla ani zmínka.
Honda pokračuje ve své tradici postupného ochutnávání. Oproti evropské produkci, kdy lze automobil letmo obhlédnout a mozek není nijak extrémně vyzýván k podrobnější analýze tvarů, Honda naopak nutí k zamyšlení, minimálně nad použitou geometrií. Pocit výjimečnosti může být motoristickým publikem odměněn brbláním či poklepáváním si na čelo. Nejspíše bude v českých luzích a hájích vzácná, neboť vymykat se průměrnosti se nenosí a je málo odvážných. Já říkám, že je to veliká škoda. Přes některé detaily, hraničící až s fanatickým přenosem japonských animáků do hmotné reality, se jedná o nádherné auto odrážející spousty designérských svobodných rozhodnutí.
Líbí se mi.
To je presne ono. V Octavce se dole sedet neda, takze tato pozice je podobna jako cena od, tzn, je to nevyuzitelne, diky tomu ze ta pristrojovka je strasne vysoka. Pokud chce si ridic nastavi pozici podobne jako v Civicu, tzn. s peknym vyhledem pred auto sedi v Octavce jak na zidli. Starsi ridic ti i rekne, ze se mu ze Civica i spatne vyleza, protoze je sedacka nizko. Tady je casto zbytecna debata o subjektivnich pocitech. Ja mam rad volant nizko a s rozumnym sklonem vence a kdyz si chci takovou pozici nastavit v OII tak jsem vzdy nasr.n.
Ano, s tím zadním blatníkem máš pravdu. Už i v základě se HB potýká s prostorem pro lem zadního blatníku a otvorem pro zadní dveře. S Type R už neměli na vybranou a zkrátka to "utli". Vypadá to všelijak, jen ne košer. Asi již v základě buď nechtěli obětovat šířku zadních dveří anebo nemysleli na to, že bude ještě Type R s šíršími blatníky. V každém případě se z této kaše nijak elegantně nedostanou........... ;-\
On ten posaz v současném Civicu není vysoký - měl jsem vedle sebe postavenou současnou Oktávku a Civica 9g, v obou sedadlo pohodlně nastavené na mých 185cm... a tomu "vysokému" hondímu sedadlu jsem naměřil o ukrutných 10 mm od země více než O3 (při nejnižší nastavitelné výšce v Oktávii činí tento rozdíl 30 mm, ale takto utopené sedadlo si nastaví málokdo).
On je to spíš klam, díky nízké kapotě a přístrojové desce - znám i člověka, který už zažil čelní autonehodu a Civic 9g je pro něj nepřijatelný, protože se cítí příliš "vystaven" a potřebuje být schovaný hluboko pod přístrojovkou. Třeba i ti "oni" trpí podobnou úzkostí.
Na mně udělal poslední type-R velmi dobrý dojem, sice bych ho nedával do kategorie HH, je to spíš víkendovka na okruhy, ale motor a převodovka naprosto skvělé, plus jízdní vlastnosti skoromotokáry. Ale ten exterier je prostě mimózní - dětinský, tuzerský.