Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Honda Civic naživo: Konečně se v ní dobře sedí, do Česka dorazí i sedan

Jan Mička
Diskuze (57)
Desátá generace Hondy Civic přišla s trochu umírněnějším designem, za interiér ale bere maximální hodnocení. Co je tajemstvím perfektního posazu vpředu?

Mohlo by se zdát, že exempláře nové Hondy Civic vystavené na autosalonu v Paříži jsou ve skutečnosti americké verze, zdání však klame. Nejdříve mě zmátla „poziční“ oranžová světla v předních blatnících, ta ale budou mít také verze, které se již od března příštího roku budou pohybovat po českých silnicích. Pro Hondu je desátá generace civicu mimořádně důležitá, byť takovou prioritu jako CR-V nemá, dost to ale podporuje rozhodnutí uvést na českém trhu také elegantnější sedan. Objeví se v červnu, ale na rozdíl od hatchbacku dostane pouze silnější z nabízených agregátů – patnáctistovku Turbo o výkonu přes 180 koní. Cílem českého zastoupení je v příštím roce dohromady prodat asi 500 civiců.

Přiznám se, že sedan si mě napoprvé získal o něco více. Není tak agresivní, koupí si jej motoristický nadšenec i businessman, a tak to má z mého pohledu vypadat. Až po prostřední sloupek se vůz neliší od hatchbacku a stejné je to také v interiéru. Ve srovnání se stávající generací civicu není tak „ufo“, připadá více uhlazený, ale stále velmi moderní. Kupříkladu široký přístrojový štít s centrálně umístěným rychloměrem a se mimořádně povedl, stejně jako „poloplovoucí“ centrální displej infotainmentu. Místa je všude spousta i pro cvalíky, vůbec nejlepší je ale pozice za volantem.

Nový civic se vykašlal na jistě velmi praktická zadní sedadla Magic Seats, kvůli kterým se musela palivová nádrž přemístit pod ta přední. Výsledkem je skutečně nízká a sportovní pozice, čilo to, co modelu jako takovému ve stávající generací schází. Sedadla jsou rozměrná, měkčí, ale v zatáčkách tělo jistě dobře podrží. K materiálům mám pouze jedinou výhradu – lacině vyhlížející kryt přístrojového štítu by klidně snesl potažení kůží nebo koženkou.

Pro českou veřejnost bude nejdůležitější praktičtější hatchback, kterému, ostatně stejně jako sedanu, neschází místo na zadních sedadlech ve všech směrech. Nástupní prostor je široký, pouze pro chodidla moc místa nezbylo a občas se možná budete potýkat s vyšším prahem. Na samotném vrcholu je ale zavazadlový prostor. Vstupní otvor je obrovský, nákladová hrana sice vyšší, ale pořád přijatelná, a potěší možnost uložení méně důležitých věcí do hlubokého prostoru pod podlážkou. Líbí se mi i netradiční krycí roleta – nenavíjí se totiž podélně, ale příčně.

Samostatnou kapitolou je koncept Civicu Type R, o kterém toho ale zatím moc nevíme. Přišel bez ohlášení, snaha usadit se za volant se nesetkala s pochopením, a co bude mít pod kapotou, je zatím tajemstvím. Podle zákulisních informací se ale objeví v prodeji už koncem příštího roku, a alespoň podle mého názoru by se jeho design vůbec nemusel měnit. Je agresivní, ale nedělá z modelu něco mezi „osobákem“ a „závoďákem“, jak stávající generace.

Honda Civic X 5door – základní technická data
Motor1.0 VTEC Turbo1.0 VTEC Turbo1.5 VTEC Turbo1.5 VTEC Turbo
Převodovka6MCVT6MCVT
Největší výkon [kW/min]95/550095/5500134/5500134/6000
Točivý moment [N.m/min]200/2250180/1700-4500240/1900-5000220/1700-5500

Jan Mička
Diskuze (57)
6. 11. 2016 09:31
Re: Bude kombi?
[odkaz] jestli bude vypadat takhle, tak si rovnou objednám.
30. 9. 2016 16:55
Konečne ...
...konečne civic , ktorý by som si aj reálne kúpil, konečne nevyzerá ako naparovacia žehlička >:-[] ... aj keď aj ten dizajn mal svoje čaro ;-)
Avatar - lamal
29. 9. 2016 20:37
Re: lepsie ako UFO ale...
to mas pravdu toyka to tak spravila... v predoslej len 2,2dcat a v terajsej vsetko od 1.6 vvl hore

kazdopadne som rad, ze honda dostala rozum a pravdepodobne vrati civic medzi hi tech japoncov... ked uz nie striezvejsim designom tak verim, ze bude jazdit paradne
Avatar - twistedTSD
29. 9. 2016 20:17
Laciný detail
Vážně jej budou prodávat s americkými pozičními světly? Tomu bych rozuměl v případě čistokrevné americké specialitky, ale u Civicu HB bych očekával, že dopřát evropské specifikaci jiné blatníky je samozřejmost. Takhle to vypadá, jako by nám jich pár utrousili z lodi po cestě za Atlantik jen aby se neřeklo.
29. 9. 2016 20:11
Re: lepsie ako UFO ale...
Toyota dává multilink jen k některým motorizacím Aurisu, pokud si dobře pamatuji; bylo to tak i v minulé generaci (tenkrát ho měl myslím jen 2,2 D-CAT, nebo jak se to jmenovalo).