Ekonomika
Už je na webu😒br />
[odkaz]
[odkaz]
Dík. Docela koukám že je ten 110kw diesel s automatem a čtyřkolkou dražší než ekvivalentní dvoulitrovej turbo benzín.. Pokud by byla ta udávaná spotřeba reálná, nebylo by o čem😊
Teraz som zmätený, aký dvojliter to tam vlastne je: v cenníku sa píše 162 kW, v článku 132 kW, čo je celkom rozdiel.
To je chyba.Správně je u dvoulitrového benzínu 132 KW.
Tak to jsou teda matláci, pokud si to v ofiko ceníku nepohlídaj. Jsi si jistej? Víc smyslu by mi ta 162kw asi dávala, a je jenom se čtyřkolkou..
Ano.je tam 132 KW.
Viz tisková mapa:
Viz tisková mapa:
Ten odkaz nejede. Já teda nevim co to je tisková mapa, nicméně proč by měla starší tisková mapa větší váhu, než novější ofiko ceník?
Tady je to z ní zkopírované😒br />
Paleta benzinových motorů se skládá ze dvou výkonových verzí agregátu 1,4 TSI a jednoho 2,0 TSI. Kompaktní čtyřválec 1,4 TSI má v základní verzi výkon 92 kW (125 k) a točivý moment 200 Nm. Kombinovaná spotřeba činí 6,0 l na 100 km, což odpovídá emisím 140 g CO2/km. V silnější verzi dodává motor o objemu 1,4 l výkon 110 kW (150 k) a točivý moment 250 Nm; dvě ze tří verzí toho motoru jsou v nabídce se systémem ACT (Active Cylinder Technology), který odpojí při nízkém zatížení a otáčkách druhý a třetí válec. U vrcholné benzinové motorizace, agregátu 2,0 TSI, zajistí maximální efektivitu vylepšený režim spalování. Výkon motoru činí 132 kW (180 k), točivý moment 320 Nm.
Paleta benzinových motorů se skládá ze dvou výkonových verzí agregátu 1,4 TSI a jednoho 2,0 TSI. Kompaktní čtyřválec 1,4 TSI má v základní verzi výkon 92 kW (125 k) a točivý moment 200 Nm. Kombinovaná spotřeba činí 6,0 l na 100 km, což odpovídá emisím 140 g CO2/km. V silnější verzi dodává motor o objemu 1,4 l výkon 110 kW (150 k) a točivý moment 250 Nm; dvě ze tří verzí toho motoru jsou v nabídce se systémem ACT (Active Cylinder Technology), který odpojí při nízkém zatížení a otáčkách druhý a třetí válec. U vrcholné benzinové motorizace, agregátu 2,0 TSI, zajistí maximální efektivitu vylepšený režim spalování. Výkon motoru činí 132 kW (180 k), točivý moment 320 Nm.
Ten 2.0 TSI 132kW je nový motor s Millerovým cyklem? Já jenom, že na některých webech je to uvedeno a i v tvém odkazu se píše o vylepšeném režimu spalování pod čímž si lze představit ledacos.
pochybujem ze by ten motor siel do skodovky - najprv pojde do VW/audi... a pokial viem, tie motory este len pridu a prvy bude 1.5 litrove tsi - EA211 (3rd gen) s common railom. Ak ma skodiak 1.4ku, alebo 2.0ku tak to nie je motor s MC. Su to IMHO tie iste motory ake ma teraz novy tiguan - s vynimkou 162kW verzie, ktora sa do skodiaka nedava
Jaképak "este len pridu", vždyť ten motor v Audi jezdí už přes rok (2.0 TSI 140kW).
No a co? Až budou, tak budou. Nemluvě o tom, že napříč se objevil teprve s faceliftem A3, pokud se nepletu. Tohle jsme tu už myslím řešili. Měl by to být ten starší motor, bez Millera, jako je v Q3 asi dva roky.
Docela fajn... Ambition+ tradičně takový zlatý střed, ale i ten Active+ se nakonec dá.
Me ceny pripadaji zajimave, verze s 4x4 + DSG za 727 tis je dost slusne ( mensi Ateca 4x4+ DSG stoji od 699 tis), ja platil za Yetiho v prepoctu jen ca o 10 tis kc méne - a to uz byl po sleve! Yetiho mam sice o dost lepe vybaveneho, nez je Kodiaq v zakladu, ale i tak me to prijde jako fér nabidka. Vzdyt i Octavia scout je drazsi....jen ten motor mi prijde na tak velke auto dost slaby (musim osobne vyzkouset), ale priplatek 40 tis za dvoulitr je ok. :yes:
... jsou znacky, co nabizi vse v elektrice, dualni klimu a dalsi veci uz jako zaklad.
Třeba Bentley.
alebo korejci a japonci >😁
V jaké třídě? Rychlý pohled na ceník Aurise mi říká, že v nižší střední to rozhodně není. Při pohledu na ceník IS se zdá, že ani ve střední. PS: Nějak mě ta diskuze o Ceedu nahoře hodila do nižší střední. 😄 Podíval jsem se tedy na CX-5 a CR-V, ani tam to neplatí.
Mazda 3, Honda Civic? Ok, tak to neni nejnizsi vybava, ale druha nejnizsi ...
No to je ale dost podstatný rozdíl, ne? Konkrétně u Mazdy přes 50t...
U trojky je to 49. Pro elektricky nastavitelnou sedačku však budeš muset jít až do nejvyššího stupně a to máš cca. 200 tisíc.
426.900-375.900=51.000... ale to jen tak pro pořádek.
Už vím, kde se stala chyba - ty jsi vzal ceny z ceníku skladovek, já z normálního.
PS: Koukám, že jsou tam nějaké rozdíly - u skladovek je sklápění zrcátek v druhém stupni, normálně až ve třetím. Předpokládám, že jsou skladovky předchozí modelový rok, takže meziročně upravili výbavu.
PS: Koukám, že jsou tam nějaké rozdíly - u skladovek je sklápění zrcátek v druhém stupni, normálně až ve třetím. Předpokládám, že jsou skladovky předchozí modelový rok, takže meziročně upravili výbavu.
A vepři létají, že. 😄 Tak jsem si otevřel ceník Mazdy 3 a co nevidím, elektrické ovládání sedadla řidiče v Revolution TOP. Co sedadlo spolujezdce? Co elektricky sklopná zrcátka? Co takhle víko kufru? Nastavení volantu? A dalo by se pokračovat. Jo, druhý stupeň ti dá tu dvouzónovou klimatizaci. Věřím, že takový Legend míval všechno "v elektrice" v základu (v tom smyslu, že sis už nemohl připlatit za další elektrické ovládání), ale to bývalo a byl to celkem silný kalibr. Nebo možná Kizashi, to asi moc výbav nemělo. Nebo GT86. Nicméně pro japonské značky to obecně rozhodně neplatí.
Stalo ti to za namahu? :-! Je ostudou Skody, ze dava jako zaklady takove osekane verze.
Podívání se do ceníku byla otázka vteřin. A diskuze... pro tu sem chodím. Není můj styl dát jen palec a nenapsat, s čím nesouhlasím. Tak mi udělej laskavost a příště se podívej, ušetříš mi psaní. 😉
Máme OPEL MOKKA, dvoukolka, 1,6l, pořizovací cena 440 500,- Kč. V základní výbavě má: parkovací asistenty vepředu i vzadu, denní svícení s přepínáním typu "tunel" a snížená viditelnost, automatické tlumení dálkových světel při opomenutí je ztlumit řidičem, mlhovky vepředu i vzadu, vyhřívaná a elektricky ovládaná a sklopná zpětná zrcátka, dešťový senzor pro stírače, vyhřívaný volant, vyhřívaná přední sedadla, dvouzónová klimatizace, automaticky ztmavené vnitřní zpětné zrcátko v noci, elektricky ovládaná okna vepředu i vzadu, tónovaná okna na předních dveřích, zatmavená okna na zadních i na pátých dveřích, stereo rádio s přehrávačem CD. Nechápu proč jsou některé výše uvedené funkce instalovány za příplatkové u vozidla s téměř dvounásobnou pořizovací cenou.
Zrovna tenhle prvek příplatkové výbavy by mohl být ve všech verzích za příplatek. Docela mě zaujalo, že tuhle zbytečnost mi u Superbu vnutí už v paketu Ambition Plus, ale v Passatu je i v HL jako příplatková výbava.
Vzhledem k jeho bezpečnosti je určitě fajn, nenutit to člověku do auta...zvlášť u těch, která se v Česku kradou asi nejvíc.
EDIT😒br /> Projel jsem si ten ceník na webu a tam je teda až v nejvyšší výbavě, ale i tak. Aspoň, že v Ambition není v paketu.
Vzhledem k jeho bezpečnosti je určitě fajn, nenutit to člověku do auta...zvlášť u těch, která se v Česku kradou asi nejvíc.
EDIT😒br /> Projel jsem si ten ceník na webu a tam je teda až v nejvyšší výbavě, ale i tak. Aspoň, že v Ambition není v paketu.
Už výbava základní verze Active je bohatá. Zahrnuje kožený multifunkční volant, sedm airbagů, automatickou dvouzónovou klimatizaci, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka nebo infotainment Swing s osmi reproduktory a 6,5“ obrazovkou. Nechybí ani 17“ kola z lehkých slitin, palubní počítač, zadní lavice sklopná v poměru 40:20:40 nebo černý střešní nosič.
Základní výbavu je pak možné obohatit zvýhodněným paketem Active Plus. Ten stojí 15.000 korun a zahrnuje přední mlhovky, tempomat nebo zadní parkovací senzory.
Základ je slušný, Škoda překvapila, cena/výkon na tak velký vůz je dle mě VÝBORNÝ. Neb jinak, které konkurenční auto je výrazně výhodnější? (A nepište zde příklady zmenšenin 😄.
Základní výbavu je pak možné obohatit zvýhodněným paketem Active Plus. Ten stojí 15.000 korun a zahrnuje přední mlhovky, tempomat nebo zadní parkovací senzory.
Základ je slušný, Škoda překvapila, cena/výkon na tak velký vůz je dle mě VÝBORNÝ. Neb jinak, které konkurenční auto je výrazně výhodnější? (A nepište zde příklady zmenšenin 😄.
Me ten zakald prijde tedy dost chudy, na to ze je to nove auto a jeste se asi neprodava. Zaklad nevim jestli je slusny, ale v podobne, skoro stejne vybave se uz dnes prodavaji auta v nizsi stredni s cenou do 400tis. Nove modely nizsi stredni pro pristi rok uz budou mit v zakladu uz i vasi priplatkovou vybavu a k tomu jeste navic spoustu bezpecnostnich asistentu, ikdyz cena uz asi nebude tech do 400tis.
ked v zaklade nie su hmlovky a hmlovky su vraj to v narazniku pod hlavnymi svetlami, ako vyzera Kodiaq bez nich? Zaslepka ci full naraznik?
Tak se koukám na ceny Kodiho a přejedu na idnes a Sobotkovic lempl mele senkrovnu.
Sobotka: Vláda schválila návrh min.Marksové na zvýšení minim.mzdy na 11 tisíc korun od 1.1.2017. Pracovat se musí vyplatit.Měla by růst i v budoucnu!
fakt jsem si oddychl.
Takže hoši za 10 let v bazaru. 😉
Sobotka: Vláda schválila návrh min.Marksové na zvýšení minim.mzdy na 11 tisíc korun od 1.1.2017. Pracovat se musí vyplatit.Měla by růst i v budoucnu!
fakt jsem si oddychl.
Takže hoši za 10 let v bazaru. 😉
Cena mi přijde velmi slušně nastavená, základ dobrý a velmi slušně vybavené auto se podívá někam k 1,1, což mi přijde rozumný. Trochu škoda, že není silnější benzín.
Bezmála 700t a člověk si musí dokoupit senzory a mlhovky? To 4x4 nebo automat budiž, ale co ten motor? To auto bude při pružném zrychlení mrtvé. Prostě kočkopes, předražený střední SUV, co má jen obří kufr.
Myslíš 1.4T 110kW 250Nm? To je náhodou hodně solidní základ...
Ako základ určite, to na Slovensku nám musí byť ako základ dobrá 1,4ka s 92 kW.
Každopádne Kodiaq nie je Superb a pre veľké SUV s podstatne väčšími odpormi mi príde 1,4ka ako nedostačujúca.
Každopádne Kodiaq nie je Superb a pre veľké SUV s podstatne väčšími odpormi mi príde 1,4ka ako nedostačujúca.
jako základ do městského mamacaru 4x2 je to naprosto v pohodě...
Inak "mestský mamacar" a veľké SUV podľa mňa moc nejde k sebe, ale žiaľ taká je realita. Veď tie kompakty a subkompakty sú také nevhodné do mesta. 😉
Dokud budou možné dopravní nehody, tak není lepší mamacar než velké SUV, to je snad každému jasné. Ty by si snad chtěl, aby tvoje dítě sedělo raději v Rapidu, než v Kodiaqu???
To je ten prvoplánový argument zástancov SUV. Týmto argumentom môžeš povedať: pokiaľ budú dopravné nehody, nie je lepšie vozidlo do mesta ako OT (obrnený transportér), veď predsa SUV bude pri zrážke z OT na kašu a to by si nechcel, aby Tvoje deti sedeli v tom Kodiaqu.
Ako často Tvoja manželka s deťmi búrala? A ako často riešila parkovanie, vjazd do podzemných garáží nákupných centier atď? Veď jazdime všetci v tankoch, ale potom sa nesťažuje na zápchy, nemožnosť parkovania a pod.
Ako často Tvoja manželka s deťmi búrala? A ako často riešila parkovanie, vjazd do podzemných garáží nákupných centier atď? Veď jazdime všetci v tankoch, ale potom sa nesťažuje na zápchy, nemožnosť parkovania a pod.
Jasně, velké SUV, aby maminka mohla za jízdy v klidu "sdílet" na dotykáči. 😉 Každej čeká srážku minimálně s tankem, samozřejmě nezaviněnou, ale podstata - aby se maminka především soustředila na řízení a nehodám se vyhýbala (a ono to z velké části jde, jenom to chce nečumět pouze dva metry před sebe) - ta už se neřeší.
Už dlouho se mi nestalo, abych s tebou prudce nesouhlasil. Tak teď. Ne, že bych kupoval ženě velké SUV, ale tenhle argument (bezpečnost) chápu. A jsem si jistej, že většina ženských, co jezdí v těchhle autech, se namáhá jezdit s velikou krávou jen proto.
Ale jinak- těm "sdílejícím maminám" bych samozřejmě (a zcela vážně!!) přerazil hnáty násadou od krumpáče.
Ale jinak- těm "sdílejícím maminám" bych samozřejmě (a zcela vážně!!) přerazil hnáty násadou od krumpáče.
Když jsem zkoumal důvody obliby SUV u ženských v rodině, tak jsem se dozvěděl v podstatě 3 hlavní důvody😒br />
1. u mladší generace jako je moje dcera je to daleko snadnější manipulace s dětskými sedačkami a s dětmi na zadních sedadlech, protože jsou ve výši, kdy se není třeba ohýbat, což u běžné nižší střední, střední nebo vyšší střední prostě je docela náročné (sedadlo je níž a dveřní profil je o dost nižší).
2. u starší generace jako je moje žena je to lepší přehled v městské dopravě, řidič sedí výš a má daleko lepší přehled než "utopený" řidič běžné nižší střední, střední nebo vyšší střední.
3. pocit bezpečí, všechny celkem racionálně netvrdí, že je to bezpečnější v nějaké absolutní rovině, ale mluví o pocitu daném vyšším posedem a vyšší masou palubky před sebou.
1. a 2. jsou celkem racionální důvody, které chlap argumentující třeba kombíkem střední třídy jednoduše neukecá. 3. je subjektivní, ale když to někomu (ženským) dává pocit bezpečí a tím i určitě větší jistoty za volantem, tak proč ne. A už vůbec nejde argumentovat rozměry, protože třeba Yeti nebo Ateca jsou na tom půdorysně jako Golf a o dost menší než Octa a Kodi je na tom půdorysně lépe než Superb, takže prostory pro parkování nebo manévrování je u SUV ve stejné třídě stejné nebo spíše lepší (vyšší posed a tím pádem lepší přehled o karoserii) jak u sedanu/kombi stejné třídy. Takže za oblibou SUV v poslední době je z velké části určitě "ženský" pohled na svět.
2. u starší generace jako je moje žena je to lepší přehled v městské dopravě, řidič sedí výš a má daleko lepší přehled než "utopený" řidič běžné nižší střední, střední nebo vyšší střední.
3. pocit bezpečí, všechny celkem racionálně netvrdí, že je to bezpečnější v nějaké absolutní rovině, ale mluví o pocitu daném vyšším posedem a vyšší masou palubky před sebou.
1. a 2. jsou celkem racionální důvody, které chlap argumentující třeba kombíkem střední třídy jednoduše neukecá. 3. je subjektivní, ale když to někomu (ženským) dává pocit bezpečí a tím i určitě větší jistoty za volantem, tak proč ne. A už vůbec nejde argumentovat rozměry, protože třeba Yeti nebo Ateca jsou na tom půdorysně jako Golf a o dost menší než Octa a Kodi je na tom půdorysně lépe než Superb, takže prostory pro parkování nebo manévrování je u SUV ve stejné třídě stejné nebo spíše lepší (vyšší posed a tím pádem lepší přehled o karoserii) jak u sedanu/kombi stejné třídy. Takže za oblibou SUV v poslední době je z velké části určitě "ženský" pohled na svět.
pár prvků výbavy navíc vykompenzuje nějaká ta sleva pořád je to kolem cca 750ti tis bez DPH...
... akorát ta navigace za 50tis se zdá poněkud natažená (35tis by tomu slušelo určitě lépe)
... akorát ta navigace za 50tis se zdá poněkud natažená (35tis by tomu slušelo určitě lépe)
Včera sem měl tu čest s jednou z těch základnějších verzí ( nebo to spíš byl nějak zvláštně nakonfigurovaný mutant )
Nemůžu hodnotit auto jako celek ale tak snad jen co mě zaujalo😒br /> Mohutnost, auto ze předu vypadá opravdu mohutně 😄 Schránky před spolujezdcem, to se mi moc líbilo, rval sem za ty páčky a ono je stačí jen stisknout, motor základní 1,4 se 110kw na auto stačí, ale pokud by se auto naložilo, asi by to už byl podprůměr nebo příšerná spotřeba... hudba canton nehrála uplně marně. Sedačky přední nic moc, nepodepíralo mi to ani stehna... no a pro představu, na 3tí řadu sedadel sem se ani nenasoukal a zase tak tlustej nejsem >😁
Nemůžu hodnotit auto jako celek ale tak snad jen co mě zaujalo😒br /> Mohutnost, auto ze předu vypadá opravdu mohutně 😄 Schránky před spolujezdcem, to se mi moc líbilo, rval sem za ty páčky a ono je stačí jen stisknout, motor základní 1,4 se 110kw na auto stačí, ale pokud by se auto naložilo, asi by to už byl podprůměr nebo příšerná spotřeba... hudba canton nehrála uplně marně. Sedačky přední nic moc, nepodepíralo mi to ani stehna... no a pro představu, na 3tí řadu sedadel sem se ani nenasoukal a zase tak tlustej nejsem >😁
SUV za mega prakticky v plnej výbave - hlavne ak niekto nechce automat. To je myslím zaujímavá cena...
Ak sa k tomu podarí získať od predajcu nejaké percentá zľavy (my sme pred 10 rokmi dostali pri kúpe Octávky v top výbave 10 %-nú zľavu len telefonickým rozhovorom), plus, resp. mínus si podnikatelia môžu odrátať DPH - myslím si, že Kodaq sa bude predávať veľmi dobre. Jediný problém budú asi dlhšie čakacie lehoty.
Ak sa k tomu podarí získať od predajcu nejaké percentá zľavy (my sme pred 10 rokmi dostali pri kúpe Octávky v top výbave 10 %-nú zľavu len telefonickým rozhovorom), plus, resp. mínus si podnikatelia môžu odrátať DPH - myslím si, že Kodaq sa bude predávať veľmi dobre. Jediný problém budú asi dlhšie čakacie lehoty.
"Už základní výbava kodiaqu je bohatá. Zahrnuje dvouzónovou automatickou klimatizaci, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu či střešní nosič."
Chlapi, aký máte rok v kalendári? Myslel som, že v roku 2016 už nebudem čítať slová "bohatá výbava" a "elektricky ovládaná okna" v jednej vete. Zvlášť nie pri aute, ktorého priemerná cenovka bez doplnkov atakuje 30.000 eur 8-s
Chlapi, aký máte rok v kalendári? Myslel som, že v roku 2016 už nebudem čítať slová "bohatá výbava" a "elektricky ovládaná okna" v jednej vete. Zvlášť nie pri aute, ktorého priemerná cenovka bez doplnkov atakuje 30.000 eur 8-s
Máme OPEL MOKKA, dvoukolka, 1,6l, pořizovací cena 440 500,- Kč. V základní výbavě má: parkovací asistenty vepředu i vzadu, denní svícení s přepínáním typu "tunel" a snížená viditelnost, automatické tlumení dálkových světel při opomenutí je ztlumit řidičem, mlhovky vepředu i vzadu, vyhřívaná a elektricky ovládaná a sklopná zpětná zrcátka, dešťový senzor pro stírače, vyhřívaný volant, vyhřívaná přední sedadla, dvouzónová klimatizace, automaticky ztmavené vnitřní zpětné zrcátko v noci, elektricky ovládaná okna vepředu i vzadu, tónovaná okna na předních dveřích, zatmavená okna na zadních i na pátých dveřích, stereo rádio s přehrávačem CD. Nechápu proč jsou některé výše uvedené funkce instalovány za příplatkové u vozidla s téměř dvounásobnou pořizovací cenou.
Neporovnávam s konkurenciou, len sa pozastavujem nad tým, že niekto v roku 2016 dokáže v perexe, t.j. najdôležitejšej časti článku povedať, že strešný nosič je v SUV bohatá výbava. Alebo elektricky ovládané okná. Koľko je áut v polovičnej cenovke, ktoré to nemajú v základnej výbave? Tipujem, že moc ich nebude. $hit, kde to žijeme, že novinár musí písať takéto bludy?
za 770tis mi prijde jako velmi dobra nabidka. v podstate asi nejlepsi v tomto segmentu.
Ony ceny víceméně kopírují Tiguan. Je to podobné jako Passat x Superb. VW má ale natolik jinak postavené balíky výbav, že se i pak ceny dost špatně přesně srovnávají. K Tiguanu si člověk může připlatit za head-up displej, ergoActive sedadla a jiné příjemnosti, Kodiak je větší, ale co do možnosti dovybavení poměrně chudší. Ale i to je stejné jako mezi Supem a Passatem.
2.0TSI vypadá papírově opravdu dobře. Jsem zvědavý, kolik kazisvětů si ale raději připlatí za smrdutý diesel, aby "ušetřili"
Počítej tak 95%. Spotřeba bude tak o 1,5 litru nižší, počítám. Dvoulitrový benzín se dá navíc zatím koupit jen v jedné nejvyšší konfiguraci 4x4 a DSG, takže taky dost zájemců ubyde.
Teoreticky bude záležet ale taky na utlumení hluku, které jinak teď koncern značně fláká. Ale to se už dožene nadšenými testy a PR články, jak úžasně je dieselová škodovka tichá
Teoreticky bude záležet ale taky na utlumení hluku, které jinak teď koncern značně fláká. Ale to se už dožene nadšenými testy a PR články, jak úžasně je dieselová škodovka tichá
Tak na to zapomeň, ten rozdíl bude větší.
U Octavie mám srovnání 2.0TSI a 2.0TDI 135kW a tam jsou to zhruba 2-3l (+-1l dle stylu jízdy), ale bohužel se obávám, že díky vyšší kastli, 4x4 a DSG se nůžky výrazně rozevřou v neprospěch benzínu.
U Octavie mám srovnání 2.0TSI a 2.0TDI 135kW a tam jsou to zhruba 2-3l (+-1l dle stylu jízdy), ale bohužel se obávám, že díky vyšší kastli, 4x4 a DSG se nůžky výrazně rozevřou v neprospěch benzínu.
Větší rozdíl než 3 litry nečekám - spotřebu předpokládám cca 7l u dieselu a 9,5l u benzinu. Je to auto primárně pro mamky a taťky a ti s tím nebudou jezdit jako blázni... Tohle není RS 😉
DSG nemusí automaticky zvyšovat spotřebu. Pokud jsem vyrozuměl z našich debat, tak třeba na dálnici je při podobném režimu DSG díky zpřevodování úspornější. Nicméně TSI samozřejmě při "zmačknutí" vytváří vír v nádrži dříve a s větším nadšením 😄 než TDI a u vyšší a těžší krabice se to projeví ještě víc.
Jestli uvádí spotřebu nafty 5,8l, což je vtipná pohádka, srovnám-li to se Sharanem, kde uvádí dokonce 5,3l (!) a reálně se pohybuje mezi kolem 8,5l nafty, tak u benzínu s uváděnou spotřebou 7,4l se zřejmě do deseti nedostanete. U Sharana uvádí 2,0 TSI 162 kW 7,2l (!), jezdí reálně za 9,6 - vlastní zkušenost. Tady to bude o ten rozdíl víc, takže někde na hranici desítky. Souhlas, 95% bude nafta a 5% nadšenců si kvůli hlučnosti, vibracím, dunění, močovině, zimním problémům, topení, servisní náročnosti atd., koupí benzín. Ale pánové, není dobré srovnávat jen to zaklínadlo "spotřeba". Důležitější jsou provozní náklady a pořizovací cena. A ta je o 65 tis. nižší. To je hóóódně kilometrů, než se to alespoň vyrovná. 1,6l/100 km navíc, to je 460 Kč za každých 1000 km navíc, to se vrátí až za nějakých 140 tis. km a to je pro normálního řidiče třeba i 7 let, přátelé. A to mluvíme jen o palivu.
2.0tsi do Sharana - tak to klobuk dole; to asi budes jediny v republike 😄
No, co bych Ti na to řekl. Ano, bylo to dilema, ale po zapůjčení 2,0 TDI 135kW 6DSG, jsme byl docela rozpačitý - zaprvé nad spotřebou TDI (to co teď jezdím s 2,0 TSI za 9,6 jsem jezdil za 8,3) a pak ty vibrace a chroupavý hluk. Převodovka drtila diesel nad volnoběhem a ten se pak sbíral nahoru a do nějakých 1900 ot. o sobě dával pěkně vědět. Ale neříkám, že 2,0 TSI je výhra. Jo motor, 220k a 350Nm, to je palba, i přes 1,8 tuny je jediné co dělám, tak se pořád hlídám, abych nebyl bez papírů. Ticho, bez vibrací, ihned topí atd. A na dálnici, když skončí uzavírka a následuje restart, tak snad jakékoliv TDI naprosto nestíhá. Na druhou stranu naprogramování převodovky DSG u 2,0 TSI není optimální, u TDI to bylo znatelně lepší. Jo a mimochodem, v době pořízení (3/2016) nás už bylo v republice deset! >😁
Osobní zkušenost - americká Kuga, automat, AWD, 243(280)PS, dle US norem normovaná spotřeba 10,2 litru. Reál někde mezi 9,0 (okresky/město) po 10,6 (dálnice 20 nad limit), průměr 9,8. Stejná konfigurace v naftě ve srovnatelných autech, jen o nějakých 60PS slabších - dle Spritmonitoru průměr 7,8 litru.
Hm... ale je potřeba si říct, že srovnáváme trošku rozdílná auta. Pokud mrkneš na spritmonitor, tak je to 8,53 MT vs. 9,13 DSG (GTI 2010 a novější, od 2013 je to 8,32 vs. 8,79, u Octavie RS 8,46 vs. 8,98 - tj. řekněme DSG cca. +0,5l).
Ona každá z těch věcí sama o sobě (DSG, TSI, SUV, 4x4) asi není problém, ale všechno dohromady... no, řekněme, že bych se sice osobně při svém nevelkém nájezdu klonil k benzínu, ale rozhodně by spotřeba byla téma.
Ona každá z těch věcí sama o sobě (DSG, TSI, SUV, 4x4) asi není problém, ale všechno dohromady... no, řekněme, že bych se sice osobně při svém nevelkém nájezdu klonil k benzínu, ale rozhodně by spotřeba byla téma.
SUV této velikkosti je jasně prodejné s 2.0 TDI..ideálně 4*4... 😉
Benzín si nech do Fabie..
Benzín si nech do Fabie..
jezdit dieselem, to bych se musel sám před sebou hanbou propadnout >😁
Prostě buď na to mám a nebo nemám...
Prostě buď na to mám a nebo nemám...
Vzdy kdyz tady nekdo napise spojeni "mestska dzungle", nevim jestli se mam smat, nebo brecet. Nejspis od obojiho trochu.
To zas bude odrenych aut az se kaďáky rozsiri mezi klientelu v CR 😄
To zas bude odrenych aut az se kaďáky rozsiri mezi klientelu v CR 😄
[odkaz]
>😁 tohle je jedno z nejhnusnejsich aut, ktere kdy Fiat vyrobil... 8-s
podľa mňa si ho kúpi len ten, čo mal predým Superba, Passata, alebo Tiguana.
S modelmi SUV sú o min. dve generácie vpredu už všetci aj korejci, ktorí ponúknu dlhšiu záruku, lepšiu výbavu, a vždy sú ochotní zľavniť najmä oproti škodovke.
Skôr mali poľudštiť Yetiho.
Dnes chce zákazník SUV s ktorým môže aj do lesa aj do divadla.
S modelmi SUV sú o min. dve generácie vpredu už všetci aj korejci, ktorí ponúknu dlhšiu záruku, lepšiu výbavu, a vždy sú ochotní zľavniť najmä oproti škodovke.
Skôr mali poľudštiť Yetiho.
Dnes chce zákazník SUV s ktorým môže aj do lesa aj do divadla.
Kozoidní vozy jsou Škodovce vlastní už od dob 105tky...
Mě se to nelíbí... je to prostě taková neforemná hrouda. Takový nový Tiguan, to je designově úplně jiné kafe :yes:
Jeden za osmnáct, druhý bez dvou za dvacet...
Osobně mi přijde daleko strašidelnější fakt, že si nepřečtu v médiích jediný nezávislý článek... neb média jsou přímo závislá na poplatcích od zadavatelů reklamy. A co si budeme povídat... ty místní odb(p)orné články jsou reklama.
Mne tohle tu automobilku totálně deklasuje, je to jako vesnický borec na městské diskotéce, co křičí na dámičky, jak je hrozně hustej, úspěšnej a bohatej a ony ho obchází s despektem, protože je právě jen tím buranem z vesnice...
Podívej na Kiu, ta tohle nedělá a prodává zvyšující se kvalitou, vidíš tam ten rozdíl ?
"Jen blb si kupuje dle reklamy cokoli a nebo dle reklamy soudí." V tom případě jsou blbci z 90% v populaci a to jsou dost klíčové počty kupců ne? 😄 Nebo chceš říct, že všichni kupují Hyundai proto, že je o tolik lepší? >😁
Jediná pravda je ta, kterou zažiješ na vlastní kůži... 😉
Já třeba od roku 2005 jezdím korejce... a jsem spokojen. Začal jsem na Ceratu, přes Ceeda 2007, Ceeda 2011 a skončil jsem u i30 kombi 2013, protože v té době zrovna KIA byla výrazně dražší a s horší konfigurací, než i30... býval bych si koupil opět Ceeda, ale za 60 litrů navíc mi nestál...
Auto si kupujes abys uspokojil nejake potreby a ty muzou byt objektivniho razeni, ale taky subjektivniho. Ikdyz bude hyundai v tech objektivnich kriteriich (spotreba, cena, prostor...) vychazet ze vsech nejlip, tak pokud ti to v tech subjektivnich kriteriich (design, prezentace a tim i chapani znacky => sympatie/nesympatie, a jine) nesedne tak ji koupis jen tezko.
Ty pocity, ktere posilas do zadele, pro uspokojeni jednoho muzou mit stejne velkou vahu jako velikost kufru pro uspokojeni druheho. A ja na tom nevidim nic spatneho.
Proč by se Hyundai musel bát prohry... vždyť v ČR prohrává pořád >😒]
Škodovky rozhodně nejsou špatná auta, to ani já netvrdím. Já např. tvrdím, že pro "mě" nemají tu "cenu"
A proč Hyundai tvrdí, že je prémiový? No protože může... to je svoboda slova. Záleží jen na tom, zda tomu někdo uvěří.
KIU znám jak své boty... a tak si taky pamatuji, že když přišla KIA s Ceedem, tak na zdejších diskusích nezůstala na KIE (Ceedu) nit suchá.
A důvod byl ten, že v té době byl Hyundai pro "místní" ten míň známý (a na i30 se nedalo koukat)... nic víc.
Co se prodává vidíš každý den na silnici. A o ceně to je především... v Čechystánu určitě. Nebo proč si myslíš, že zde jezdí tolik bazarových pleček :-!
Ten aktuální se mi pořád líbí... jen jak píšeš, v té cenotvorbě je Hyundai po většinu času o dost agilnější, slušně vybavené auto vyjde o pár desítek tisíc levněji.
To asi Ozz mluví taky o tom minulém, ne ?
A jeste bych dodal, že jsem sice Cerato nejezdil, ale v té době ještě Kia prodávala vozy z této generace, takže nepřímé srovnání vývoje jsem měl. Třeba první Sorenta, Sportage, nebo Carnival a Carens. Interiér byl srovnatelný rozdílu 3 generací u nějaké evropské automobilky
Mimochodem, nepřijde mi, že by reklama na Hyundai klamala... v čem, že tvrdí že jsou to prémiové vozy? A proč ne, pro někoho třeba jsou 😉
Myslím že když budeš chtít tak v jakékoliv reklamně najdeš klam. 😉 bez rozdílu značky.
Nenapsal jsem, že není relativní. Napsal jsem, že luxusní je víc relativní. U Genesis je to rozhodně méně vedle než u i30. To samé by platilo pro Golf. Také bych si říkal, že někomu u VW přeskočilo.
Co dělá v reklamách tak transparentně za tím stojí.
Škoda?Jak píšeš jen dohady,ale to je stejné jako s pomluvami a ty se dějí také nepřímo.
Na druhou stranu mi reklamy Hyundae přijdou jako nadsázka a parodie na právě to adorování Škody (viz. zdejší testy).