Od listopadu se u nás bude prodávat nejvýkonnější miniauto – Renault Twingo od divize Renault Sport s 98kW motorem o objemu 1,6 l. Základní cena je stanovena na 349.900,- Kč.
Vypadá podle mně dobře. I obyčejné Twingo se mi hodně líbí. Jediná věc kterou nemůžu překousnout je ta přístrojovka. Ano, jsem konzerva, mám rád budíky prostě před sebou, ale v některých vozech umí udělat i ty ve "středu" celkem fajn. Ale tohle je na mně už trochu úlet.
Presne tak. A je fakt, ze kdyz sedime v aute, nezajima nas exterier, ale interier. Je to skoda, protoze to auto bude asi dost schopne, jen ten interier ho trochu srazi...
jsem na jare stravil par stovek km v twingu a reknu ti ze si na ten interier bezproblemu zvyknes. neni to zas az tak hrozny.. nakonec i v te jednoduchosti je kouzlo.
jasně, zvykneš si na cokoliv. Já netvrdím že to není funkční, jen se mi to prostě nelíbí.
Taky jsem měl obavy když jsem prvně nastoupil do C4, a po pár kilometrech to bylo úplně v pohodě. Akorát že ti do toho jak rychle jedeš furt někdo kecá... ;-\
Mne jde o design. Zadne francouzske auto ani interier se mi myslim nelibi, snad Citroen C2 a Renault Clio, jinak se mi nelibi ze soucasne produkce nic. Proste to neni muj salek kavy, obzvlast ty interiery... ;-)
Mne prijde interier v MX-5 rozhodne hezci nez v Twingu. Nicim neprovokuje, je uceleny, sportovni, jednoduchy - tak jak to mam rad. Akorat v cerne barve je extremne nudny, ale to neni zase muj pripad, nemam si na co stezovat, az na kvalitu zpracovani. Zatimco interier twinga mi vadi designem a kvalitu posoudit zatim nemuzu.
jasne, interier v MX-5 je jednoduchy, len tie materialy su neskutocne lacne, kazdy nahodny dotyk je fakt az neprijemny (ale aj tak mi to u takeho auta nevadi). A je cierny ako bota :-)
Ja ale interier renaultov tiez moc nedavam. Napriklad Clio RS sice jazdi fajn, ale ten interier :-O Clekovo na novom Cliu nemusim, ze sa snazi hrat rozmerom na auto o triedu vyssiu, ale interier vyzera az plastikovo
no to je zase debata... IQ o nicem nesvedci, mnohem dulezitejsi jsou jine kvocienty, nez zrovna inteligencni, co se tyce toho, jak ve finale clovek pusobi "chybre", kdyz uz tady chce nekdo nekoho poucovat... No a stejne tak bych nenadaval autowebu. Maji pekna videa, coz se treba o auto.cz asi neda moc rict, relativne zajimave testy. Osobne davam prednost auto.cz, ale autoweb je taky solidni web.
Zkusme si prosim prestat v internetovych diskuzich nadavat, je to ubohe, trapne a zbytecne!
riderhenry - ja nikomu nezvniknem nadavat a musis uznat, ze vacsinou napriklad s Tebou pekne pokecam, aj ked s Tebou trebars nezdielam nazor. Deadlift je katergoria sam o sebe. Nechape, ze ford mam celkom rad, len robi z tych aut, to co nie su a to je tu vacsine ludi smiesne (supersport Kuga a podobne)
autoweb - tam to ale tym diletanstvom celkom zavana. Ako ich clanok o CV 1.8 sedan, kde najprv pisali, ze je strasna skoda, ze honda upustila od nezavisleho zavesnie kol v nizsej strednej a ze dvojite lichobezniky boli super... Ked sa objavili reakcie, ze ale predsa torzku ma len HATCH, ale sedan ma stale dvojite lichobezniky, tak to autor normalne prepisal a hlavne to otocil o 180 stupnov a napisal nieco v zmysle, ze sedan jazdi super, lebo ma double wishbones a tym to haslo... Co Ta napadne? Len tym autom ani nesiel a pise o nom :no:
Casto ich clanky citam s pobavenim, lebo tazko pletu pojmy o roznych automobilkach a proste je to slabe. Na auto.cz sa malokedy s takym niecim stretne... Ze sa preklepnu a napisu LEXUS RX450h (aj ked existuje 400h) kazdy mavnutim ruky obide.
s tim nadavanim to myslim obecne, leze mi to strasne na nervy, jak si vsichni nadavaji. To se lidi nedokazi chovat slusne? Samozrejme chapu, ze to obcas jinak nejde, coz je treba tento priklad, nevim, ale nelibi se mi to. Ikdyz je pravda, ze od vcerejsiho vecera nadavam co to jde, protoze vyhrala ve vsech krajich volby CSSD, coz je neco jako konec nasi republiky... 8-s
Co se tyce interieru aut obecne, nechapu, proc porad vsichni potrebuji prijemne materialy na dotek. Osobne se dotykam materialu na dverich a loketni operce, volantu a jeho okoli, radici paky a jejiho okoli a samozrejme pristrojove desky. Z toho by logicky vyplyvalo, ze operky ve dverich, madla apod. budou z prijemnych materialu, stejne tak jako pristrojovka, stredovy tunel s loketni operkou, radici paka, volant... Ale proc by mel byt zbytek palubove desky, jako napr. prostor mezi celnim sklem a kaplickou budiku, z mekceneho plastu? Vzdyt to jsou vyhozene penize a zbytecna snaha, koho to zajima? Kdyz u sveho 10 let stareho auta tyto tvrde plasty animpregnuju, tak vydrzi par mesicu tak krasne leskle, ze si opravdu nemam na co stezovat. Potom se svezu v XC90 a nechapu, proc je cely tento prostor potazeny kuzi? K cemu to je dobre? To jsou jen kila navic, vyhozene penize. Nemam to rad. A to presne dela rozdil mezi evropskym a napr. japonskym pristupem - a pak si nekdo stezujte, ze se tady prodava takovy civic (type-r) jaky se tady prodava, a ne japonska verze. Prijde mi to opravdu smutne. Z interieru MX-5 jsem vice mene nadseny. Jak uz jsem rekl, cerny se mi nelibi, je to opravdu hoden tmave, smutne, lacine. Ale modro-cerna kombinace je opravdu pekna. Interier je ucelovy, sportovni a zaroven se mi designove libi, prijde mi to idealni. A ze to ma tvrde plasty? Na to jsem spis hrdy, nez abych se stydel. V ruce mam kozeny volatn, dotykam se kozene radici paky... At si vsichni strci nekam ten svuj luxus v podobe kuzi potazenych palubovych desek, ja mam auto bud na presunuti z mista na misto, nebo na zabavu, ne na osahavani vsech zakouti. Staci mi, kdyz se na interier pekne diva a dobre funguje. Takze bych se vratil k tomu, ze at uz interier twinga ma jakekoliv materialy a je jakkoliv ergonomicky nebo prakticky, tak mu schazi jedna vec - nelibi s mi, i kdyby byl ve skutecnosti potazeny kuzi... ;-)
z volieb si nic nerob, u nas uz pred par rokmi vyhrala strana, ktora je CSSD v bledoruzovom :-)
Dotykanie plastov - tiez s ana tom casto smejem, aj ked teda u mazdy je to vazne extrem, ale nevadi mi to :-) v podstate som tym celym chcel povedat, ze keby som bol uplne mlady chalana a pacilo by sa mi ako Twingo RS jazdi (pripadne CUP), tak by som do toho siel aj keby sa mi interier nepacil :-) a mozno casom by mi prisiel aj celkom pekny, neviem.
nadavanie - ako sa tak spatne pozeram - tak nazvat poslednou dobou kopec clankov na autoweb diletantsvom je len realne pomenovanie stavu veci - vid nizsie ten prispevok o RS5, co bol vazne bez srandy prvy clanok ktory som tam otvoril a hned nezmysly :-)
autoweb neresim, jenom ho vetsinou otevru a nic ani nectu, ale obcas me tam neco zaujma, treba video testy - to je fajn vec...
Nemam porovnani, jak na tom jsou jina auta z roku 99, takze nemuzu rict, jestli je mazda tragedie, prumer, nejlepsi... Ale mne to vyhovuje. Razim filosofii, ze interier ma fungovat a mus na nej byt pekny pohled. Cati, kterych se dotykam, by mohly byt mekcene... Ale zbytek je mi ukradeny. A Twingo nesplnuje minimalne jeden z techto pozadavku - vylozene se mi interier nelibi. Musim rict, ze interier nove Mazdy 6 je takovy tmavy, nicim nevynika, nevyrazny... Rekl bych podprumer tridy, ale nijak mi to nevadi. Jenze to Twingo se mi vylozene nelibi! :-) Je mi 19 let a beztak bych si to nekoupil! >:-[] Ono tyhle auto pro me ztraceji smysl - jsou moc draha na to, abych si je koupil misto nejake lepsi ojetiny, jako je treba i Mazda MX-5 a plno jinych, za stejnou cenu, a zaroven ma moc nedostatku na to, abych po nem touzil jako po tom jedinem, za ktery jsem ochotny utratit tolik penez, ktere se vypari jakmile prevezmu klicky od auta... ;-) Nicmene verim, ze plno vrstevniku sni o Twingu...
Ale jo, pre 19 rocneho chalana je teraz Twingo RS drahe... Ale keby si mal kupit novu MX-5, bola by este znacne drahsia (BTW 800k ceskych co za NC chceli pred F/L je dost maso) :-)
Ked ale bude za 4 roky twingo zohnatelne ako jazdenka za slusne pachy, bude to ina :-)
s tym interierom Ta chapem a musim povedat, ze ten v MX-5 je stale znacne krajsi ( a s m6 tiez suhlas)
No spis to ber tak, ze twingo bude i jety stat tezce nad cenu treba MX-5, toyoty MR2, Celici.... Je toho hodne, co minimalne pusobi sportovneji, a rekl bych, ze vetsina z tech aut bude i sportovnejsich. A u MX-5 i MR2 konkretne jde i o uplne srovnatelne naklady... Tyhlety upraveny nakupni tasky se mi libi, ale nikdy bych si je nekoupil, protoze cenove jsou nekde mezi nakupem lepsiho auta, ikdyz ojetiny, nebo naopak noveho lepsiho auta.
Co se tyce ceny MX-5, tak bych to nepovazoval za hruzu, je stejna uz hodne let a nerekl bych, ze by se prodavala vyrazne min nez konkurence, ikdyz temto autum u nas rozhodne psenka nekvete... S posilujici korunou je ale na povazenou, ze Honda S2000 stoji stejne, ikdyz je to rozhodne auto, ktere ma vetsi cenu, to je samozrejme... Ono v nasich koncinach nema vzdy vsechno logiku a dost prodejcu se chova podivne... ;-\
ale dobre, ale stale stavias oproti Twingo o x rokov starsie auto... Aj ked je mozne, ze s nim bude daleko menej problemov, ako s TWINGO :-)
Dnes sa vselico da kupit ojete. Trebars kolega kupil na chvilu poslednu generaciu 7er (teda teraz uz vysla novsia). 735i paradna vybava, 2002 rocnik a predal to snad za 580 tis. SKK ;-\
No mne spis slo o to, ze prednosti noveho auta u teto kategorie nevidim, obzvlast kdyz me nenadchne ani po strance interieru, ktery by mel byt logicky mnohem lepsi, po deseti letech... ;-) Na nekterych autech je fajn, ze jim klesa cena, dokud si je teda samozrejme nekoupis a v zapeti nechces prodat... :-)
len ako maly naznak, ze su mimo som vybral prvy clanok, co mi padol do oka (ja tam inak fakt uz nechodim)
[odkaz]
RS5 ma ist proti CL 63 a M6??? A5 vychadza vyslovene z A4. A4 je konkurencia 3er E90. E92 vychadza z E90. Takze asi je fakt llogicke, ze S4 ide proti 335i sedan a S5 zas proti 335i coupe... Takze RS4 vzdy isla proti M3 sedan a RS5 asi pojde proti M3 coupe ze ano...
6er je auto pribuzne 5er a CL dokonca S-klasse.
Takze RS5 by malo ist proti CLK AMG (a nie CL) a proti M3 coupe >:-[] >:-[] Toto vie kazdy, kto sa aspon malinko vyzna v autach a takehoto nezmyslu by si sa na auto.cz nikdy nedocital...
tym koncim debatu aj o autoweb, to uz je lepsi Ondrasik na autorevue, ten si tam aspon robi z ludi srandu a casto sa niekto chyti. >:-[]
Já myslel že to neni jen o výkonu. Ale když máš tak rád čísla, těch pouhých 135bhp je stále o 1kW víc než výkon Twinga. Krouták 160Nm oproti 180Nm, resp. 206Nm v režimu Sport u Abarthu taky nevypadá menší, co? Průběhy neznam. Zrychlení 8,7 oproti 7,9? Brzdy 280/240mm oproti 284/240mm. Základní rozměr pneu stejný, u příplatkových 500 o 10mm širší(205/40/17).Papírově by se tedy sesazování klidně konat mohlo. Ale takový rozchod či váhu jsem u 500 nikde nenašel.
Kdyz pouzije Fiat nebo Ford motor vykonu Opening Edition a SS tak se rovnou muze jit Twingo klouzat i s Alonsem do pr.....
Navic KA ma mensi vahu nez Twingo a F500.
a preco by sme neporovnavali limited verziu s beznou ze ano. Fofo ST keby niekto porovnaval so Special edition GTI, to by sa nam uz nepacilo ze?
Co tato spat do detskeho kutika :-)
opat v detskom kutiku porovnavame GT cize GTI a RS??? No toto... ja ze GTI a ST su priami superi. RS Focus si Ty sam tvrdil, ze mozno bude mat len 280 ze sa uvidi... ja som to tvrdil tiez.
Jo KA 160 mozno! a mozno nie... A ze ked sa hodi je vykon najdolezitjesi na autach a ked sa nehodi, tak zas nie... Si fakt smiesna postavicka :yes::yes: Ty uz presne vies, co bude mat mazda2 MPS a ze Fiesta ST uz finalna verzia jazdila na Ringu, proste si sikovny :yes:
Ne ty ukecany blbe ja jsem rikal ze bude mit 300PS!!! Kdyby jsi radeji mene lhal!!!
Mimo to nevim kde tvrdim ze jde "jen" o papirovou hodnotu koni.
Kdyz pouziju stejne argumety jako lide ktere pomeruji hot-hatch jen podle namereneho casu na Ringu jako ty.
Tak se muzes podelat do pemprsek.
Vykon neni podstatny kdyz to ostatni je super coz u Renaultu neni a nikdy nebylo.
Kdyz jsme u toho ty chytraku je jasne ze Ka u minule gerace melo nejlepsi podvozek mezi mini.
Tak ze nevim proc se porad ohanis mou poznamku o 160PS a proc by melo byt u Fordu vse jinak.
Asi argumenty dochazi ze.
"Ty uz presne vies, co bude mat mazda2 MPS a ze Fiesta ST uz finalna verzia jazdila na Ringu, proste si sikovny :y"
Narozdil od tebe ktery se snazi okecat 20 stejnych testu a zprav po cele EU >:D Straci si precist Autoexpres nebo EVO atd. jako to delaji novinari na Auto.cz a nemusis zavidet ze vim vice nez ty >:D
jojo presne ja tajne chodim na Ring a so stopkami to tam meram a posudzujem auta len a len podla Ringu.
a ze vsetko vies Ti nezavidim, ja som z Teba uplne vedla si proste jednotka :yes: Ked sa to hodi, rozhoduje podvozok ked nie motor inokedy je Topgear naj, potom Autocar, niekety sprofanovane EVO (podla Tvojich slov).
len tak dalej ako vravim, apson je zabava. Nech zije ford a automobilky kde ma podiel a ostatnym krach !!! :-!
Jestli tady nekdo pokazde rika jen co se mu zrovna hodi, tak jsi ty. Jako s casem R26.R na Ringu, u ktere si stejne myslim ze to je podvod, jako u Nissanu. >:D Urcite probehl take na zavodnich pneu.
Ale aspon je zabava ;-)
Rozhoduje vzdy ten kvalitnejsi nazor recenzenta, ne media, kazde medium ma vice recenzentu, nekteri jsou kvalitni, nekteri jsou povrchni cucaci jako ty. >:-[]
ja som niekedy sa nejak odbavoval na R26.R a case na Ringu? Uhm, jasne... Prave to, kazdy tam moze podvadzat, aj ked R26.R to nie je az tak pravdepodobne, maju semislicky ako sucast volitelnej vybavy *(bez priplatku myslim).
Prezradim Ti nieco - renault neznasam. Ale mam rad dobre a auta a to verzie od RenaultSport proste su. Pozri si svoju modlu autocar - 1. Clio Cup 2. punto abarath 3. Fiesta ST. Hm? Aha ja viem odpoved, nova Fiesta ST zrusi neporadene Clio ako nic. Ako mozo to pravda bude, ale Ty tu urcite vies uz teraz. Tymto s Tebou debatu opat koncim, stejne som Ti venoval casu az prilis
Výborné ako druhé auto do rodiny. Prekvapivo priestranné, bezkonkurenčná variabilita, obratnosť do mesta, skvelý motor, podvozok a brzdy. Proste cez týždeň v meste a cez víkend na okruhu. :yes: