Videa
šmankote, co to je za radu, přesunout náklad více dopředu.... Přívěs musí být přeci vyvážený tak, aby tlačil na kouli do určité hmotnosti (myslím, že 75kg ve většině případů u normálních aut). A nebyl převážený dozadu, to by se pak i špatně odpojoval, to by pak bylo vtipné >😁
ako pise Dagmarr, prives musi byt vyvazeny. Nemoze ist velky tlak na gulu, pretoze za prve to znici zadnu napravu, ale co je horsie, tak sa tym zaroven odlahcuje predna naprava a v kritickej chvili moze stratit grip.
Sam jsem mel premieru s tezkym privesem (normalni auto bez stabilizace privesu) teprve pred nedavnem a slo hned o prepravu auta na plataku pres pul Evropy.
S prazdnym privesem, co mel i tak skoro pul tuny, nebyl zadny problem. Slo o dvounapravovy platak, homologovany do 130 km/h a pres Nemecko nenastal zadny naznak nestability ani pri chvilkovem prekroceni rychlosti, co ja vim na 150km/h. S autem, co vazilo "jen" pres 900 kg, byla situace uplne jina. Snazil jsem se s tazenym vozem najet tak, aby bylo teziste o kousek bliz predni z naprav plataku. I tak neslo jet moc rychle, souprava se zacala neprijemne vlnit uz pred 120 km/h.
Mel jsem vyhodu, ze znam presne misto teziste konkretniho prepravovaneho vozu. Zajima me, jake mate zkusenosti s vyvazenim jakehokoli auta na plataku, kde jde rozlozeni hmotnosti odhadnout vic nez tezko?
S prazdnym privesem, co mel i tak skoro pul tuny, nebyl zadny problem. Slo o dvounapravovy platak, homologovany do 130 km/h a pres Nemecko nenastal zadny naznak nestability ani pri chvilkovem prekroceni rychlosti, co ja vim na 150km/h. S autem, co vazilo "jen" pres 900 kg, byla situace uplne jina. Snazil jsem se s tazenym vozem najet tak, aby bylo teziste o kousek bliz predni z naprav plataku. I tak neslo jet moc rychle, souprava se zacala neprijemne vlnit uz pred 120 km/h.
Mel jsem vyhodu, ze znam presne misto teziste konkretniho prepravovaneho vozu. Zajima me, jake mate zkusenosti s vyvazenim jakehokoli auta na plataku, kde jde rozlozeni hmotnosti odhadnout vic nez tezko?
Jelikož moje koule má limit 100 kg, tak jsem to testoval ručně tak, že jsem zvedal oj a dokázal jsem si představit, kolik asi váhy leží na konci oje. Zkušenost jsem nabral se zvedáním pytlů s cementem. 😄
Takže až mi přišla oj těžká jako cement (50 kg), tak to bylo akorát.
Takže až mi přišla oj těžká jako cement (50 kg), tak to bylo akorát.
Když tahám něco těžkého, tak si svislé zatížení koule změřím. Snažím se plně využít přípustné maximum. Tohle je právě ošemetné. Běžně se pro lepší stabilitu doporučuje mít na kouli zhruba 10 % hmotnosti přívěsu, ale maxima nebývají nijak vysoká. Velké SUV bude mít možná 120-150 kg. A zadek auta nechceš přetížit.
Nějaké zkušenosti z tím mám, obecně nejlepší je těžký tažný auto a ideálně nepřekračovat hmotností přívěsu 75% aktuální hmotnosti auta. Pak nezapomenout, že celková! hmotnost přívěsu nesmí přesáhnout celkovou hmotnost auta a 1,5 násobek celkový hmotnosti SUV. Je to ale jen o pokutu.
Špatně naloženej vlek člověk pozná fakt hned, kolikrát jsem to překládal. Nejlepší je ale volně sypaný materiá jako třeba písek, naopak nejhorší je loď, ale i auto je za trest. Opravdu hodně záleží na tom co je to za vlek. Bržděnej dvouosák s kolama ven naloženej pískem do těžíště je docela radost vozit.
No a pak bacha na rychlost, ty "podvody" s homologací na 130km/h platí jen v ČR! Jinak 80km/h a nebo dřív platilo v Německu tohle: [odkaz]
Špatně naloženej vlek člověk pozná fakt hned, kolikrát jsem to překládal. Nejlepší je ale volně sypaný materiá jako třeba písek, naopak nejhorší je loď, ale i auto je za trest. Opravdu hodně záleží na tom co je to za vlek. Bržděnej dvouosák s kolama ven naloženej pískem do těžíště je docela radost vozit.
No a pak bacha na rychlost, ty "podvody" s homologací na 130km/h platí jen v ČR! Jinak 80km/h a nebo dřív platilo v Německu tohle: [odkaz]
A to sme išli na fábii 1.4 a proste predok zdvihlo