Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Ferrari: Manuální převodovky jsou out. Už se nikdy nevrátí

32 komentářů

Avatar - Hittman
Hittman
Ještě jsem neřídil automat, kde bych byl na 100% spokojen. Zkoušel jsem teď a6 2,7tdi 140 kW s klackem a byl jsem nadšen. Auto živější a hlavně "poslouchá"...
V6last imil
Tak to je přímo ukázkový příklad supersportu. Tam určitě patří větvička. Takovýmu autu bych se na hony vyhnul. Tam patří automat!!!
Avatar - Hittman
Hittman
Já ti to neberu, ty si tam děj třeba gumovou kachnicku >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Nejlepší automat je klasikej hydroměnič, tak 6 max 8 stupnů ale dá se jezdit i se 4st, jen to víc chlastá....
Vojtech1._Dohnal
Nejlepší automat je novej 7DSG, ale na manulko nema nic...
Avatar - Bully_
Bully_
Nejlepsi automat je bankomat 😄 , ale za urcitych okolnosti si dokazu predstavit automatickou prevodovku treba v rodinnem aute.
U vozu pro zabavu naopak vyzaduju co nejtesnejsi spojeni s autem.
webpaja
Dnes se tu rojí prodejci?
overdrive
DSG je tak možná na okruh, ale v běžném provozu je nepoužitelné a manuál je středověk. Smysl dává jedině hydroměnič
free78
Ono to je možná stejně pro 99.9 procent populace jedno, jakou převodovku bude mít Ferrari.
Avatar - maxi!
maxi!
presne o tom to je, ze nie len auta sa menia, ale aj vodici a ich zlozenie! :-!
Velmi male percento skonci v ruchach ozajstnych zapalenych jazdcov, skor naopak! :-!
esper
Toto tvrdi kazdy, ale je to pravda len ciastocne. Vacsina prachacov praveze na auta s 300+ konmi je zvyknuta. Ide o to, ze nad 500 koni sa auta so zadnym nahonom stavaju casto nepredvidatelnymi. Staci aj male pridanie plynu, hrbolcek v zakrute a auto ide do smyku. Mensi vykon by ale nestacil na konkurenciu sucasnej doby, takze je nevyhnutne osadit co najviac prvkov auta elektronickym ovladanim, ktore dokaze reagovat ovela lepsie ako clovek a pomoze preniest spravne vykon na cestu aj s urcitymi chybami, ktore vnesie do ovladania kazdy clovek (ludia jednoducho nie su roboti). No a manualna prevodovka velmi narusa spolupracu a celkove elektronicke riadenie vacsiny komponent auta, takze je jednoducho nutne ju odstranit. Inak dane auto nema ako byt schopne zajazdit na okruhoch casy ake donedavna boli iba vysadou formule 1. A supersporty su dnes o technologiach, rychlosti, pritlaku a generovanych pretazeniach, nie o nejakom prehistorickom suzneni surovej mechaniky stroja a cloveka.
_MT_
Zkusil jsi někdy řídit nějaký starý supersport? A nemluvil bych o tom, že výkon dělá auto nepředvídatelným. Auto může být předvídatelné, neznamená to však, že bude snadno ovladatelné (zvládnutelné). Lidé chtějí právě tu snadnou ovladatelnost, nechtějí se s autem prát. Minoritou jsou ti, kdo stojí o zkrocení extrémního auta, a tak jsem pochopil ty maxiho zapálené jezdce. Na výkon můžeš být zvyklý, ale dnešní 500+ koňové sedany atp. můžou řídit i důchodci (nejen bývalí závodníci) a nejsou zrovna dobrou průpravou na něco ostřejšího.
esper
Ja som neriadil nikdy nic co by sa co len naznakom blizilo nejakemu supersportu (okrem motokar 😉 ), ale podla toho ako sa vyvija dnesna technologia sportovych aut, tak vidim, ze nejde vyrobit plnohodnotne auto s manualom a vykonnym sportovym motorom, ktore by mohlo konkurovat v zrychleni alebo na trati autam s dvojspojkovou prevodovkou. A dnes je to vsetko len o tom, ktore auto je schopne preletiet nurburgring co najrychlejsie. Neexistuje clovek, ktory by dokazal pravidelne porazat s manualom vyspelu automaticku prevodovku spolupracujucu so stabilizacnym systemom a presnym riadenim otacok motora. Doba, ked islo o co najlepsiu schopnost ovladat patou a spickou pravej nohy dva pedale naraz, je uz davno prec, elektronika to vsetko spravi stokrat lepsie. Ale ano, suhlasim, ze je mozno nejake to percento velmi nadanych vodicov, ktori by boli schopni ako-tak drzat krok s elektronikou nabitymi autami aj bez pomocok. Vyrobcovia supersportov ale musia pozerat na svoje auta objektivne a nie dufat, ze ich auta budu rychle, lebo ich budu soferovat vzdy iba nadani vodici. Pretoze nadani vodici by potom presadli do elektronikou nabiteho auta a boli este rychlejsi. Ide o to ake je auto objektivne rychle a Ferrari vie, ze manual jednoducho zhorsuje vykonnost.
_MT_
To je důvod, proč se 911 GT3 vydala směrem, kterým se vydala - podle Preuningera GT3 musí být rychlé. Soutěžní auta také nejsou puristická, pokud je k tomu nenutí předpisy, protože jde o vyhrávání, ne o zábavu; vyhrávání je vážná věc. 😉

O tomhle ale psal maxi. Dnes jsme schopni vyrobit tahle auta mnohem přívětivější a víc lidí si koupí to přívětivější auto, tedy se mění složení kupců. Řídit starší modely bylo pro pozéry větším trestem.

Doufal bych, že nějak vážněji berou časy z okruhu jen plakátovci. Podstatné je, jak mi je, když to auto řídím. Nakonec, pokud neumíš alespoň trochu řídit a zajedeš na okruh, elektronika tě nezachrání a budeš pro smích. Můžeš mít i dobrý pocit z toho, jak rychlé auto máš, ale jak dlouho vydrží, když tě budou předjíždět pomalejší (a mnohem levnější) auta? Možná se však dočkáme toho, že pro tyhle lidi budou mít i sportovní auta autopilota, aby ostatním mohli ukázat, zač je toho loket. 😄

Nikdo tu neříká, že puristé nejsou minoritou. A je rozdíl mezi autem stavěným na zábavu a autem stavěným na rychlost. Někomu stačí ke štěstí rychlost a má to jednoduché.
xtom01
Od redaktora technické webu bych očekával alespoň minimální technické znalosti. Jestli takovou součást (kulisy) dokáže vysoustružit, tak ode mne získává titul soustružník galxie. Víte vůbec, jak vypadá a co dělá soustruh?!
Avatar - Kolouš
Kolouš
soustruh, frézka, je to přeci jedno. Dle redaktora se do toho z jedný strany strčí "železo" a z druhý strany vyleze "kulisa"...
8-s
Avatar - Anonym
Anonym
česné taak pšedsedo, ale než vyleze ta kulisa, musíš říct kouzelnou formulku, dvakrát do toho kopnout a použít rovnák na vohybák >😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Řidiči chtějí řídit.
Řidiči chtějí řadit. :-!

Ano, automat vše možná zařídí rychleji, plynuleji ... Ale autopilot možná taky časem pojede rychleji, protože pojede v přesné stopě atp. ... Ale lidi ne vždy chtějí dokonalost za každou cenu :-!
Joab
Přesně, co o tom můžou nějaký špagetožrouti vědět. Kdo nekvrdlá, neni řidič. A bez synchronů samozřejmě, s nima je to taky srabárna.
Avatar - Anonym
Anonym
půlka lidí se umí s fofrklackem tak výborně rozjíždět, že tu křižovatku co projedou 4 fofrklacisté by automatem projelo 7-8 aut.....

Než tam ze světel daj trojku, sem 300 metrů před nima >😁 a to i se starým 4.st automatem
_MT_
Jen jestli je to o převodovce, nebo o řidiči.
Neurotic
Jak to můžeš vědět? Když se zrovna někomu nechce závodit tak je jedno jakou má převodovku a motor...
Avatar - Anonym
Anonym
a občas to při rozjezdu i někomu zdechne....hlavně že maj manuál
Avatar - Bully_
Bully_
Na tech maximalnich 50 km/h ti staci jednicka. Nedelej, ze jsi takovy mestsky zavodnik a vsichni krome tebe takova kopyta, ze neumi zaradit jednu rychlost a rozjet se na ni.
Avatar - Anonym
Anonym
jasně, ta spotřeba na jedničku při 50 bude asi taková, že 1,2 ve městě pojede za 14 litrů >😁 a spojka s převodvvkou vydrží tak 10 resp. 70 tis a kooooneeec >😁
Avatar - speedfred
speedfred
No tak 4st automat to je etalón na svižné rozjazdy. :-!
Avatar - Anonym
Anonym
Když k tomu máš motor co má 150-200 Hp a víc tak úplně v pohodě >😁
MartyJameson
Jestli se mi někdy otevřená kulisa řazení líbila víc než ve Ferrari, tak to bylo u R8. Když teda ještě byla k dispozici. Bohužel už i Audi se vydalo směrem výhradně automatů.
Avatar - JohnST
JohnST
Auto bez manualu je ako sampanske bez bubliniek. Automat je pre navonanych metrosexualov!!§ 😄
Avatar - Anonym
Anonym
automat se dělá přes 60 let, tehdá tohle slovo ani neexistovalo >😁 >😁 Akorát Evropa v tomhle byla klasicky 100 let za vopicema
Avatar - praděda7
praděda7
Už zas? Víte, ona by se M/T dala udělat také elektronická. Elektronická spojka ovládaná virtuálním pedálem už existuje. Jistě by se dala vyrobit virtuální M/T, kde by řidič mohl, ale také nemusel přímo řadit. Podobně jako manuální funkce na A/T. Otázkou zůstává, kolik řidičů, jak často a jak dlouho by kvedlalo, kdyby nemuselo..... :-! A nakonec je to zase otázka peněz...... :-!
vasekplzen
Nevim jaky matros pan Hugo aka technicky guru "vzpirajiciho" se konika huli, ale skutecny ridic co umi ridit, chce se svezt a vychutnat si spojeni ve stylu "muz a jeho stroj" si soucasne Ferrari fakt nekoupi. Neni k tomu nejmensi duvod, nic z vyse uvedeneho F nenabizi... Ale ja to rozhodnuti chapu, skutecni ridici by vyrobce neuzivili, proto vyrabi "pretechnizovane" exoty pro bohate kteri jezdit moc neumi a ve finale ta auta stejne i pres prehrsel jizdnich asistentu rozstreli...
Je mi to jedno, Ferrari neni vuz co by clovek chtel nebo potreboval. Uz i chudak stary pan Ferruccio Lamborghini si musel postavit vlastni auto kdyz mu "mistr" Enzo nechtel ten krumpl upravit, aby zakaznik byl spokojen 😄