Víte, co se stane, když při jízdě spustíte elektronickou parkovací brzdu? A víte s čím vším pomáhá asistent pro jízdu v pruzích? Na polygonu Škodovky jsme zjišťovali odpovědi na tyto otázky.
"...Zatímco při zatažení „ručky“ by se automobil okamžitě stal neovladatelným ..."
Ručku jsem už za jízdy zatáhl hodněkrát s různými auty a nic takového co tvrdí autor článku se nikdy nestalo. Vždy to prostě jen zpomalovalo a normálně drželo směr (samozřejmě ne na sněhu)
Stejně tak je podivná i informace že se přívěs za autem velmi snadno dostane do smyku. Nemá to spíše souvislost s přiznáním autora že s přívěsem jel vůbec poprvé v životě ?
souhlasím - S tou ručkou, to jsou kecy, pokud se zatáhne ruční při jízdě, tak se v podstatě nic nestane - pokud neudělá řidič záměrně prudky pohyb volantem, potom jde auto do smyku. Ale já ruční elektronickou brzdu beru jako zlo a pro mě prvek právě nebezpečnosti, protože v zimě mě už kolikrát vytáhla ručka ze šlamastyky a bez ní bych auto nechtěl.Protože když se mi auto dostane do nějaké krizové situace, tak automaticky po ní šahám. U nás na valašsku, je to automaticé - tady se děti už učí řídit auto přes ruční brzdu >:D
ESP A ASR vypínám - asr je akorát na to, že když zrovna pořebuju, aby auto hrabalo a vytáhlo se, tak mi to ubere zrovna výkon, když to nepotřebuju a jsem v pytli a jdu ven a esp se mnou zase bojuje s volantem - při smyku jdu do kontru volantem a ono mi to začne cukat v kolech tahat volant - já doprava ono do leva a je to věčný boj a víc nebezpečné v mém případě - proto to vypínám, hold jsem ještě ze staré školy, raději si rozbiju hubu sám >:D . Ale chápu význam asistentů pro některé z nás, ale pak nikdo nebude umět řídit a všichni budou spoléhat na elektroniku a to teprve bude problém, bo ta taky neumí vše.
jj
TA ZABRŽDĚNÁ AUTOMOBILKA stále PRODUKUJÍCÍ 1.000.000 kusů (MILIJÓN POPELNIC) dalších nových RAKOVINOMETŮ [odkaz] [odkaz] KAŽDÝ ROK (naštěstí 1/3tina odjíždí otravovat rejžáky) nema ale OPRAVDU NEMÁ !! s technologickým pokrokem co se týče:
1) LIDSKÉHO ZDRAVÍ [odkaz]
2) BEZPEČNOSTI OKOLÍ i POSÁDKY (hliník je pro ně drahý a neumějí zpracovávat)
3) KOMFORTU POSÁDKY (automatický stěrače jsou už dávno standart... ;-)
ZÁDNÉ VALNÉ VÝSLEDKY a na opradovou špičku v oboru americkou TESLA [odkaz] [odkaz] jen "pošilhává" ... a ted navíc se ještě konzervárensky uculuje aby dostala malou pokutu za DÍZL-LHANÍ a PODVODY [odkaz] ;-)
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
>:D >:D >:D >:D Škoda Auto "zabržděná" automobilka? Vždyť ani svá auta nestíhají vyrábět, jaký je o ně zájem! >:D >:D >:D Měl by ses stavit u svého psychiatra, aby ti zvýšil dávky léků! >:-[] >:-[] >:-[]
no samozřejmě že je to zabržděná a zaprodaná automobilka to ví přeci všichni to není žádná novinka >:D >:D >:D >:D Aby mohla "chrlit" musí vyrábět komerční fosilní *** s náhonem napředek občas haldex = to je lowend, odpad společnosti. Na Elektromobily nemá a všechno co vyrábí je jen DIKTÁT až po VW PASSÁTU ;-) >:D >:D >:D
Nemá ani samostatný rozhodování, všechno konzerva natož jít technologicky napřed nebo dokonce ukazovat tu správnou cestu!! Navíc si k prodeji pomáhala lhaním to ví taky už celý svět >:D >:D >:D
A k tý výrobě si musí dopomáhat zaměstnáváním ukrajinců slováků a všech mladých jednoduchýho myšlení sotva s vyučákem co vydrží na 3 směny od ledna 2017 i v sobotu tam na lince votročit ;-) >:D >:D >:D >:D
ŠÁDE není hochu žádný národní hrdina >:D >:D >:D >:D >:D
musíš víc studovat abys pochopil a naučil se číst mezi řádky a nepapouškoval co ti propaganda naservíruje ;-) Autoforum je vyhlášená ropácka *** - propagandistický server fosílijí. Jakmile na něco narazí hned to rozmáznou ku prospěchu svému ;-) Ta tesla tam letěla asi 160kmh mezi vzrostlý stromy. Každá plechová oktávka by byla na***, ani ocelovohliníková tesla ten náraz nevydržela, možná až titanová kastle by ti pomohla [odkaz] [odkaz] >:D >:D >:D
Jasně, obzvláště pro diskusní driftery, že >:-[]8-s8-s
Možná 99% řidičů není schopno adekvátně reagovat na krizové situace, vč. mě. Nedělám si o svých řidičských schopnostech iluze. A to podotýkám, že za se bou mám mj. školu smyku. Jenže možná právě proto si uvědomuji, kde končí moje schopnosti.
Ono totiž uřídit auto v krizové situaci není o tom vědět co dělat, ale o tom mít přirozené podvědomé reakce. A ty lze mít jedině tehdy, pokud se do krizových situací člověk dostává pravidelně a své schopnosti si udržuje. Pro běžného řidiče tedy naprosto nereálné.
Jsem rád za ESP, jsem rád za podobné systémy. Tím spíš, že řidičák u nás bohužel získá opravdu každý :-!:-!
Novidíš a já právě trénuju pravidelně, potažmo u nás na Valašsku trénují skoro všichni s příchodem sněhu , takže se toho nebojím,ale jak jsem psal výše, tak rozumím těm co s tím mají problém a systémy vužívají,takže jak já nesoudím tebe, tak nesuď ty mě, pro mě je prostě ruční brzda odjakživa bezpečnostní prvek! >:D >:D
Znovu - v běžném provozu nemáš šanci získat návyky na řešení krizových situací. Ani na Valašsku, ani nikde jinde. Jo, pokud každý druhý týden jezdíš někde na uzavřeným okruhu, tak to je možná o něčem jiném. Ale předpokládám, že tvé driftérské umění končí jako u těch 99% ostatních na parkovišti před lidlem >:-[]
Docela zajímavé oddělení, tam by mne možná i bavilo pracovat ;-) výzkumy nooo, NASA bych v tom neviděl. Díky 40 letům izolace jsme zde neměli nic a automobily z RVHP by se dali označit za tristní. Proto nám teď připadá výborné, když je možnost si přičuchnout k metodám, které jsou běžné ve světě x desítek let. Současné výsledky lze proto označit za průměrné.
Zrovna toto mi připadá hloupý dotaz. Ručka má mnohdy dost co dělat, aby udržela stojící automobil v průměrném klesání. Takže při dynamické změně bude účinek zcela mírný. Když prdne brzdová trubička nebo hadička, tak je snad normální se snažit podřadit ze 2 stupně a pozvolna přidávat ručku.