Pokud vím a pro kontrolu pokud oficiální stránky výrobce nelžou, tak 75D není jediná verze.
Co takhle místo sra4ek napsat článek o tom, co nového přinesla aktualizace sw? To, že u ostatních a hlavně německých značek se moc neaktualizuje, vyjma teda VW (avšak u nich nechtěně), přece neznamená, že to neexistuje. Zvykejte si a pracujte pilněji ;-)
Uváděné dojezdy elektroaut jsou hodnoty za ideálního počasí (kdy není třeba používat ani topení, ani klimatizaci), po rovině, s minimální hmotností auta bez výbavy. Tedy stejné triky, jako u aut se spalovacími motory. Ty však mají alespoň nějakou (byť nevyhovující) metodiku měření. Pro elektroauta a hybridy, které se předhánějí v dojezdu (podle provedení) od 2 km "čistě na elektřinu" až po 350 km u Tesly, se zdá být každý metr obrovským vítězstvím. Už jen proto je třeba stanovit metodiku, aby zákazník věděl, na čem je. Kupovat auto s teoretickým dojezdem 200 km, dobíjecím časem 8 hodin a s cenou přes 3 miliony Kč jen na ježdění z- a do města a po městě (do 200 km za ideálních podmínek), je - z mého pohledu - poněkud don quijotské :-).
Malinko tě opravím. Co já měl možnost poznat, Tesla Model S P85D má reálný dojezd asi 320 km. A jezdíš jako v normálním autě. Klima, styl jízdy atd. 8 hodin se taky nemusí nabíjet...
Souhlasím, že auto na dovolenou to není, ale pro lidi, co jsou zaměstnaní jako řidiči bohatých a vozí jejich děti po kroužkách a do školy je to naprosto dostačující. Jednoho znám. ;-)
No a měření dojezdu? Právě že tyto podmínky jsou pro všechny stejný. Že to s realitou nemá nic společný, je jasný. Jenže líp ten dojezd aut srovnat nejde.
Myslím si, že je dost lidí, kteří žádné dálky nejezdí. Je tu však psychologický aspekt - že něco nemůžeš, byť to neděláš, na nás působí (co kdybys náhodou chtěl). A když máš víc aut, otevírají se další možnosti.
Jednotnou metodiku máš již dnes - NEDC. To číslo, které z toho leze, má sloužit především k porovnání aut mezi sebou. Ne mezi tím číslem a realitou. Zvlášť, když ta realita je u každého řidiče jiná.
metodika nepomôže (viď dnešné rozdiely medzi katalógom a reálom). Pomôcť môže niečo ako spritmonitor alebo nezávislý server s nezávislým testovaním dojazdu (niekto z toho musí mať biznis, inak to bude zas manipulované). Zatiaľ platí vyskúšaj, uvidíš. Myslím, že výrobcovia eliek si sami podpílili konár, lebo tie kraviny čo púšťajú o dojazde im už neveria ani ekoteroristi.
me ten nadpis prisel take zavadejici. divil
jsem se, ze by to auto koncilo, tak jsem cetl clanek, kde jsem pochopil, ze konci akorat jedna "motorizace". hned jsem narazil na dalsi zavadejici informaci, ze 60d je totozna s 75d az na sw... to je nesmysl, nejvetsi a podstatny rozdil bude zjevne v kapacite akumulatoru.
že se o žádný sběratelský unikát jednat nebude - auto je totíž naprosto stejné jako to co se vyrábí stále. Že mělo trochu jiný software? Ale no tak... Sběratelský unikát je první a skutečně použitelný elektromobil General Motors EV1. Aerodynamika, dojezd, design, novátorská koncepce, velká škoda že byly všechny "znepojízdněny".