Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW i8 vs. Nissan GT-R – Odcházení a budoucnost. Řidičská?

Oba jsou sportovci, rozdílnější cesty k jízdním zážitkům aby ale jeden pohledal. Dinosaurus Nissan GT-R se postavil proti IT ekologovi BMW i8.
Zpět na článek
14. 10. 2016 08:16
14. 10. 2016 11:15
14. 10. 2016 12:36
14. 10. 2016 16:48
15. 10. 2016 11:54
14. 10. 2016 09:05
14. 10. 2016 09:12
14. 10. 2016 09:29
14. 10. 2016 09:43
14. 10. 2016 09:45
14. 10. 2016 09:50
14. 10. 2016 09:26
14. 10. 2016 09:47
14. 10. 2016 10:04
14. 10. 2016 10:14
14. 10. 2016 11:20
14. 10. 2016 12:11
14. 10. 2016 13:51
14. 10. 2016 14:15
14. 10. 2016 16:45
14. 10. 2016 16:51
14. 10. 2016 14:03
14. 10. 2016 14:12
14. 10. 2016 14:16
14. 10. 2016 20:04
15. 10. 2016 19:25
17. 10. 2016 07:32
14. 10. 2016 10:05
14. 10. 2016 10:12
14. 10. 2016 10:52
14. 10. 2016 16:02
14. 10. 2016 21:38
15. 10. 2016 19:26
15. 10. 2016 23:43
16. 10. 2016 12:58
14. 10. 2016 16:04
14. 10. 2016 10:24
14. 10. 2016 11:23
14. 10. 2016 16:53
14. 10. 2016 17:09
15. 10. 2016 14:50
14. 10. 2016 12:13
14. 10. 2016 12:21
14. 10. 2016 12:27
14. 10. 2016 13:55
14. 10. 2016 20:46
15. 10. 2016 19:30
16. 10. 2016 14:30
8. 11. 2016 14:10
14. 10. 2016 14:22
14. 10. 2016 17:02
14. 10. 2016 19:50
14. 10. 2016 20:57
15. 10. 2016 01:04
15. 10. 2016 10:09
14. 10. 2016 20:47
14. 10. 2016 20:26
14. 10. 2016 20:51
14. 10. 2016 20:51
14. 10. 2016 20:52
14. 10. 2016 21:26
16. 10. 2016 21:36
14. 10. 2016 22:59
15. 10. 2016 10:07
Avatar - Dinar
14. 10. 2016 08:16
i8
je bohužel cenově srovnatelná s auty, které jsou svou "performancí" úplně jinde, jestli je to dáno zatím drahou technologií, no, může být, každopádně, aby dávala už dnes smysl, musela by stát max. dva miliony. Pak by cenově spadala do kategorie svých přirozených (jízdními výkony a projevem) konkurentů, tj. caymanů, základních verzí 911 nebo Ftype, nebo jiných malých sporťáků na každý den. Takto je to jen ukázka, co asi bude dál, případně ji lze brát jako módní doplněk pro majetné, kterým je jedno, jestli zrychlí na sto pod tři nebo pod pět.
Rozbalit vlákno
36
14. 10. 2016 08:49
Re: i8
Podle mne cíl tohoto auta je trochu jiný, BMW mohlo určitě dát do něho motor třeba s 400 koňmi a k tomu elektromotor a udělat z něj něco jako NSX, takže by byl rychlostně někde na úrovni supersportu, ale spíše se zde snažili mít dosti rychlé auto, které je ale díky benzínovému motoru použitelnější než el. sporťák, ale zároveň je dost úsporné a dobře využitelné pro normální jízdu. Cena je vysoká kvůli dražší technologii a také kvůli značce, design byl vybrán dobře, protože se chce majitel odlišit a automobilka tak může trochu ospravedlnit cenu, asi málokdo by si koupil podobný typ auta s vizáží, dejme tomu 3. Takže mohu jen říci, že BMW udělalo pěkné auto.
Avatar - iudex
14. 10. 2016 11:15
Re: i8
Nemuseli tam dať V8 či R6, ono stačilo kľudne 2,0T, ktorý normálne ladia na konzervatívnych 185 kW, pre i8 by mohol mať povedzme 280 kW ako A45 AMG, k tomu ten 96 kW elektromotor, to je cez 500 koní a sme niekde dynamicky úplne inde (aj imidžovo, predsalen R3 budí rozpaky) a to už by mohlo konkurovať aj tým superšportom. Aj tak gro tej astronomickej ceny tvorí elektrický pohon a vesmírne materiály karosérie, takže zmena konvenčného motora z 1,5 na 2,0 by cenou vôbec nezamávala.
Avatar - fOE
14. 10. 2016 12:36
Re: i8
Tam podle me neslo o cenu. I s vyhonenym R4 by i8 byl furt kockopes, ktery by se vedle skutecnych supersportu ala R8 musel citit tak jako tak trapne, ikdyby treba dosahoval na podobne vykony (spodni hranici). A predevsim na takove hodnoty vyhoneny 2L by si pod zatezi vzal kolik, 20-40l? Vysledek toho dnesniho testu by dopadl lepe v kategorii "drzim krok s nissanem GT-R", ale zase hure v "vcetne dynamickych testu na letisti a bez jakekoliv snahy o spotrebu jsem to stejne zvladnul za 7,6L". A o tu spotrebu, demonstrovat 350k auto se spotrebou pod 10L i pri zdimani, o to podle me slo BMW vic.
Takze tu mame i8, ktera je krasna v tom co se snazi ukazat, zaroven by si ji ale z petrolheadu nekoupil asi nikdo, zabycharim si: me nevyjimaje. Tak jen doufat, ze ty mld E rozpustene do vyvoje technologii pouzitych v i8 ted: 1) pomuzou BMW se vratit tam kam patri i v konfekci, 2) a ze pristi i8 bude lepsi te dnesni. :-)
Avatar - iudex
14. 10. 2016 16:48
Re: i8
Prečo myslíš, že vyhonený 2,0 (btw. 1,5ka so 170 kW nie je vyhonená?) by si vzal 40 l? Tá 1,5ka si vezme 30? Nevezme, takže ani s 5 deci naviac by to nebolo dramatické, ono tie papierové údaje spotreby robí aj tak elektromotor, ktorý z tej stovky spraví povedzme 50 km. Pri tom idealistickom skúšobnom cykle (ktorý neráta s tým, že baterky by sa mohli vybiť) by aj pri tom dvojlitri spravili baterky nejaké idealistické číslo, ktoré by sa dobre vynímalo v prospekte (nebolo by to 2,1 l na sto, ale povedzme 3,0 l), avšak to porovnnie so skutočnými športiakmi by už nedopadlo tak ostudne.
Každopádne stále sa bavíme o tom, či sú chutnejšie zelené morské riasy varené alebo pečené, hoci vieme, že ani jedny sa chuťovo nedajú porovnať s hovädzím steakom. ;-)
Avatar - fOE
15. 10. 2016 11:54
Re: i8
170kw z 1,5L je pomerove nejakych 225kw z 2L, ano je vyhonena, ale ty radis mety A45 AMG, ktere je jeste o dalsich cca 80k vys (150k celkove). A ikdyz chapu, ze spotreba neni primo umerna jen objemu nebo kilovatum tak by proste (zvlast pri vyuzivani potencialu) lezla nehezky nahoru, nad spotrebu te aktualni r3. 4 valce spali vic nez 3, k vyssimu vykonu by turbo tlacilo vetsi tlaky aby jednotka mohla vstrikovat vic paliva, protoze 170kw vyzaduje nejak dimenzovanou prevodovkou a prenosovou soustavu a 280kw zase jinak, coz by zaroven bud zvedlo hmotnost nad dnesni uroven nebo bys musel ubrat z baterek, abys ten zvyseny vykon efektivne prenesl na silnici potreboval bys zase sirsi pneu, co by zvedlo jak odpory, tak hmotnost atd. atd. atd.
Nemluvime o nejakych velkych cislech, ale troska tu, troska tam a nakonec v souctu by byla spotreba takove i8 (realna spotreba z podobneho testu, ne normovana) treba o 1/3, nebo vic, vys. Uz by nebyla jednociferna, ale dvouciferna a dvouciferne umi jezdit kdeco.

Celkove proste myslim, ze tady BMW neslo o max dosazitelneho z pohledu vykonu, ale o max dosazitelne z pohledu spotreby pri jiste urovni vykonu. A tohle je nejlepsi s cim umeli ted prijit. Dva dost protichodne cile, navic prvotina, dopadnout lip to asi nemohlo takze jako demonstrator budoucnosti fajn, ale stejne mi pristavte mou bycharskou carreru. >:-[]
Avatar - Ozzman
14. 10. 2016 09:05
Re: i8
Já s tím nikdy nejel, ale z testu je čitelná až skoro odtažitost řízení, což snad vozidla typu Ftype, 911 či jak někdo navrhoval včera jako konkurenta od Nissanu (370Z) nejsou ne ? Já jezdil jen starším 350Z a ten měl charakteru až za roh i když vypadal jak vajíčko >:D Možná ta auta nejsou tak rychlá, jako supersporty, ale zábava jim nechybí.

P.s. jednou jsem viděl jak vyjíždí tak cca 50tiletá paní z vrat s i8 v jednom malém středočeském městečku s dohledem svého manžela.... při tom asi 4x škrtla o podvozek a na pánovi bylo vidět, že se mu otevírá kudla v kapse, a to nebyl nijak extra kopec, tak o tom denním použití by se dalo diskutovat :-)
14. 10. 2016 09:12
Re: i8
predvčerom som v ba videl babenku za volantom tesly - ťukes s taxikárom - tiež si asi doma vypočuje svoje.
Avatar - Ozzman
14. 10. 2016 09:29
Re: i8
Tak ten ťukec se stát může, ale ta paní škrtala o zem při snaze vytočit se, tak to trochu svědči o té použitelnosti na denní ježdění, ale jak říkám, já s takovými auty moc zkušeností nemám, takže by to třeba bylo u podobných aut stejné :-)
Avatar - Dinar
14. 10. 2016 09:43
Re: i8
Já jsem nejel GT-R po fl, možná se něco změnilo, ale před fl nemělo jeho řízení cit žádný. V textu se také píše o sklonu k nedotáčivosti, těžkopádnosti mezi kužely... Jízdní vlastnosti i8 jsou naopak shrnuty v pojem nuda, jakkoliv sám autor píše o absenci náznaku nedotáčivosti, minimálních náklonech, řízení je, podle mé zkušenosti, min perfektně vyvážené, cit bohužel taky nula... Chápu nostalgii autorů textu, ale to vyznění je tak trochu "mus", prostě "staré" je dobré, "nové" je ee. I8 se účinnosti GT-R opravdu rovnat nemůže, to auto je žralok, ale že by z něj byla cítit nějaká starosvětská radost z řízení, to ani náhodou, jak říkám, gtr je čirá brutální účinnost.

Osobně, pokud bych chtěl hledat odpověď na otázku staré vs. nové, a chtěl k tomu použít i8, postavil bych proti ní caymana nebo ftypa V6 nebo i TTRS. ;-)
Avatar - Ozzman
14. 10. 2016 09:45
Re: i8
Jasné, přesně tak to vyznívá a pokud chci od BMW ještě kus té petrollheadské techniky, můžu si koupit třeba nějké Mko ;)
Avatar - Dinar
14. 10. 2016 09:50
Re: i8
Ano, pokud budu trvat na "starém", stačí proti i8 postavit M2. ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
14. 10. 2016 09:26
Re: i8
Asi to po kouskách dáme všichni dohromady - Je nová doba, nové generace extra neřeší zrychlení a nějaký "handling". Stačí jim když je auto cool a "papírově" na výši. Motorsport a petrolheadství je záležitost úzké skupiny. Určitě tam bmw mohlo dát výkonnější benzín, ale to určitě nebyl cíl. Nové pojetí automobilismu se dere k světu. Už to není týpek ve schraňovaných dobře ochozených botech a v tričku jedoucí někdy až nebezpečně po členité okresce, vstávající brzo ráno, aby nebyl provoz. Dnes je to rachitický rádoby frajírek v saku, prohánějící se večer v I8 po městské aglomeraci, který při přejezdu z práce do baru udělá minimálně 2x selfie, aby pak mohl vykládat, jak dobrodružná jízda to byla.
Avatar - Dinar
14. 10. 2016 09:47
Re: i8
Já si fakt nemyslím, že jízdně je i8 nějaká tragedie, naopak, na to, že je to takový kočkopes se umí chovat jako sportovní auto. Samo, nedává smysl, cena vs. výkony, a pořád se dají koupit za půlku řidičsky zajímavější auta, jen říkám, že jejím pořízením nemusíš na řidičský zážitek rezignovat, jak naznačuje test. ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
14. 10. 2016 10:04
Re: i8
Určitě to nebude taková tragedie, pořád je to bmw a dost rychlé /jak dlouho? ;-) /. Pro nás je to možná kočkopes, protože máme jinou optiku vnímání a hodnocení aut, než s jakou přichází nová doba.
Avatar - Dinar
14. 10. 2016 10:14
Re: i8
Hledám teď pro sebe do garáže (na doživotí) nějakou pěknou CS E9, nejlépe stejný ročník narození se mnou. :-) Pro kluky pořídím ještě něco současného (dokud se bude vyrábět např. ftype) se šestiválcem a kvedlačkou, aby věděli, jak může auto vypadat. To je můj plán, jinak vzhledem k obecné situaci, tedy aby se vůbec náš svět zachoval alespoň ve stavu, v jakém je teď, se nebráním rychlému přechodu na elektriku. ;-)
Avatar - iudex
14. 10. 2016 11:20
Re: i8
Ale, tak si prešiel na veterány? Ešte nedávno si spomínal na "doživotie" posledný Cayman GTS.
Avatar - Dinar
14. 10. 2016 12:11
Re: i8
Ona obě ta auta budou na doživotí, E9 je pro mně něco jako klasická 911, možná ještě víc, prostě auto, na které si myslím celý život. No a jestli to druhé, současné, šestiválec/kvedlačka, bude cayman gts nebo ftype je spíš otázka toho, co se bude za pár let ještě vyrábět, jestli aspoň u gts zůstane šestiválec, pokud ne, pak asi f-type. ;-)
14. 10. 2016 13:51
Re: i8
také doživotie by som chcel vyfasovať :-)
Avatar - Dinar
14. 10. 2016 14:15
Re: i8
Trpezlivosť ;-) V mládí člověk nemá love, když je má, zas buď nemá čas, nebo už je starej, to si nevybereš. >:D
14. 10. 2016 16:45
Re: i8
GTS šestiválec podle mne mít nebude. Tradičně mají poladěný motor z S. Šestiválec by měl (prozatím) zůstat GT4 (nebo jak se jeho nástupce bude jmenovat) a Spyderu.
Avatar - iudex
14. 10. 2016 16:51
Re: i8
Tiež zastávam tento názor (bohužiaľ). Šesťvalec bude iba v GT4, z ktorej sa stane dosť špecifická záležitosť, charakterovo zrejme dosť odlišná od ostatných slabších Caymanov.
14. 10. 2016 14:03
Re: i8
Člověče, Dinare, to vypadá skoro, jako bys shromažďoval zásoby a připravoval se na apokalypsu.
Avatar - Dinar
14. 10. 2016 14:12
Re: i8
Nee, já si na toho "veterána" myslím dlouho, před pár lety jsem už skoro koupil jednu 911 71', ale je to u mně stejné jako s autem pro zábavu, pár jsem jich měl, tak vím, že je prostě pořádně neužiju, časově. Sleduju ale jak v posl. době ceny youngtimerů závratně rostou, tak do té CS půjdu, jak prostě na vhodnou narazím, zatím mi nabídli jen jednu ve stavu dle mých představ, ale byla to us specifikace a tu nechci. No, a co se týká těch soudobých zábavných aut, tak pořád doufám, že "nakazím" svoje děti, a některé z nich tím bude jezdit, aspoň chvíli, protože jinak to zas nemá cenu, stálo by mi to jen v garáži, protože do důchodu mám ještě celkem daleko, pak věřím, že si auta víc užiju. ;-)
14. 10. 2016 14:16
Re: i8
No tak ať se ti výběr vhodného kusu vydaří a hlavně ať máš potom co nejvíc příležitostí si ho užít. ;-)
Avatar - boost.
14. 10. 2016 20:04
Re: i8
That's the spirit. :yes:

Já už léta koukám na verzi "Batmobile v ///M barvách"... v měřítku 1/18; tátovo a moje oblíbený auto.

Ceny jdou nahoru, takže dostat se v budoucnosti k dnešním youngtimerům, starým 911, Neue Klasse BMW, atd. bude čím dál těžší. Snad se mi taky jednou zadaří.
15. 10. 2016 19:25
Re: i8
Tak to je pekna demagogie a pokrytectvi Dinare. Pokud se nas svet ma zachovat aspon ve stavu v jakem je, je v prvni rade jako lidstvo prestat chtit porad vic, vyrabet nesmysly, ktere nikdo nepotrebuje a hnat se za "pokrokem". Uvedomovat si co nam priroda vsechno dava a zit s ni v souladu.
A kdyz zapomeneme na idealni spolecnost v teorii, pak by se melo zamerit na tovarny, lode, doly, elektrarny, vyrobu plastu a chemie, Cinu atd. Auta (zvlast osobni) jsou zodpovedna za naprosto zanedbatelne znecisteni, takze ja se prechodu na elektrinu branim zuby nehty-o ekologicnosti elektroaut me navic zatim nikdo nepresvedcil, velkou otazkou je cistota vyroby energie a predevsim pak dopad baterii na zivotni prostredi, i obycejne tuzkove baterie nemuzes (nemel bys) jen tak hodit do kose ;-)
Avatar - Dinar
17. 10. 2016 07:32
Re: i8
Vychladni hochu, mě vůbec nejde o nějakou pseudoekologii, světem ve stavu alespoň takovém, jaký je teď, myslím svět "bílého muže", Západ, demokracii, ať to nazveš, jak chceš, přejít velká část dopravy v těchto částech světa v horizontu několika dekád na el., tj. dojít k nezávislosti na arabské ropě, omezí to významně vliv a výdělky velbloudářů; oni jsou naše zkáza.
Avatar - Magister
14. 10. 2016 10:05
Re: i8
Jsem rád, že ještě patřím ke generaci, která si užije benzín. Benzín mi voní. Jen jsem asi poslední generací a můj syn bude mít smůlu, pokud mu po tátovi nezbyde nějaký veterán. Romantika se blíží ke konci, cesty nám chtějí opanovat elektrospotřebiče. ;-\ :-(
Avatar - Uživatel_5340709
14. 10. 2016 10:12
Re: i8
On ten smrad když projede tramvaj po namrzlém vedení, třeba nebude taky k zahození. >:D
Avatar - Ozzman
14. 10. 2016 10:52
Re: i8
Pán je labužník >:-[]
14. 10. 2016 16:02
Re: i8
Přesně tak, automobilismus v pravé, ryzí podobě jde pomalu, ale jistě do pr...ele. Za pár desíte let už půjde jen o přepravu z bodu A do bodu B... ;-\ :-( :'-( 8-s :no: :no: :no:
Avatar - Machýrek
14. 10. 2016 21:38
Re: i8
Proc ti to vadi? Tys to zazil a dalsi generace o to nestoji. Svet se meni. Meni se kontext.
15. 10. 2016 19:26
Re: i8
Ne kazda zmena je k dobremu a dnesni smerovani sveta / spolecnosti je tragedie, at uz se jedna o temer kazdou oblast zivota.
Avatar - Machýrek
15. 10. 2016 23:43
Re: i8
To je hledani problemu, kde neni. Nebo taky atribut stáří. Nic extra se nedeje, jen svet se trochu meni. Staci si jen uvedomit, ze permanentne nekde na Zemi se valci. Jediny, na cem zalezi, je rodina. Mam nekolik veteranu. Z ty "ryzi" doby, kvuli ktery tu Arese opakovane porad fnuka. Diky nim tu "ryzi" dobu muzu dal zit. Tedy asi vim, co tim mysli. Ale preci vubec na nich nezalezi. Je to jen zabava. Nic dulezityho. Nema to zadnou hodnotu.
Avatar - CHerokee
16. 10. 2016 12:58
Re: i8
Na Zemi se válčilo vždy a vždy bude. V Evropě se díky integraci od druhé světové prakticky neválčí, což je velký úspěch (nepočítám Balkán + Rusko). Vývoj aut se však neřídí kvalitou a uživatelstvím, ale hloupě nastavenými normami, které diktují zelené mozky.
14. 10. 2016 16:04
Re: i8
Ano, vystihl jsi to bohužel úplně přesně, takových namachrovaných mladých debílků bez vztahu k pořádným autům opravdu rychle přibývá... :-O :no:
14. 10. 2016 08:36
Technické údaje
Proč technické údaje zcela ignorují přítomnost elektromotoru v i8 ?
Rozbalit vlákno
0
14. 10. 2016 10:24
na rovinu
kolik lidi od auta zada jizdni zazitky na limitu? vetsina lidi bere tyto auta jen jako jakysi status postaveni ve spolecnosti, a bohuzel velka spoiusta majitelu podobnych aut jsou prasata co kdys maj pod pravackou vykon tak s nim "machruji"

a kdys si tohle secteme, ktere z techto dvou aut je vpodstate lepsi volba pro nekoho kdo chce jen to ukazovani spolecenskeho postaveni pri projizdkach po meste?

cena je dana poptavkou a prestizi, GTR je proste jiz jen vulgarne sportovni GT co si smlsne na kdejake 911, a presto se ho prodava 30-40x mene nez tech 911tek, GTR je proste takove to "natunene" vulgarni auto co tahnou na plagatech a v realu si to poridi jen par lidi i presto ze je relativne levne (ale ne servisne levne)

i8 urcite nebylo minene jako auto pro nekoho kdo ma potrebu drtit okruhy a na diplai pozorovat ruzne budicky kdejakeho pretizeni a tlaku kde ceho, ale jako trosku jine GT pro kravataky
Rozbalit vlákno
4
Avatar - iudex
14. 10. 2016 11:23
Re: na rovinu
i8 bolo mienené ako pionier, early adopter nových a drahých technológií, preto ten kabát superšportu, kde cena nie je rozhodujúca. Potom sa ale BMW nemôže čudovať takýmto porovnaniam, ku ktorým ten výzor zvádza. Ak by to dali do šatov kupé á la 2er či 4er, bolo by to primeranejšie tomu pohonnému systému a výkonu, ale zase by to nevzbudilo takú pozornosť.
14. 10. 2016 16:53
Re: na rovinu
Tak s GT-R prohraje kde co. A "problémem" i8 nejsou podle mne šaty, je to cena. Už jsi v teritoriu 911. Kabát 2er nebo 4er by to nevylepšil.
Avatar - iudex
14. 10. 2016 17:09
Re: na rovinu
Ale veď to vlastne tvrdím, primeranejší by bol kabát normálneho kupé, ale to by tá astronomická cena bila do očí ešte viac ako u auta vyzerajúceho ako exotický superšport.
IMHO celá myšlienka plug-in hybridného športiaku je blbosť, túto technológiu treba aplikovať tam, kde má potenciál, to sú mestské a rodinné autá. Čím bežnejšie auto, tým väčší počet predaných kusov a tým väčšia možnosť zlacniť výrobu nasledujúcich modelov. Osobne ako prvé eko auto, ktoré by som bol ochotný zvažovať, vnímam Hyundai iOniq plug-in hybrid. Tu vidím budúcnosť eko dopravy.
15. 10. 2016 14:50
Re: na rovinu
trosku se obavam ze IONIQ v pluginu nacenej hoodne vysoko a vejs nez je jeho ciste elektricka verze
Avatar - Bully_
14. 10. 2016 11:42
Syndrom pomalu se varici zaby
Jsem rad, ze mam jeste auto, co se ridi. Kdyz nekdo vyklada o ridicskych zazitcich, zpetne vazbe, propojeni cloveka s autem apod. (nedejboze o "hardcore klasice" a "petrolheadskych zazitcich") a pritom vidim, o jakych vozech ze to pise, preju mu sednout aspon do uplne obycejneho auta stareho tak 20-30 let. Slova ztratila svuj vyznam.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - iudex
14. 10. 2016 12:26
Re: Syndrom pomalu se varici zaby
Tak 30 rokov staré obyčajné auto je aj Škoda 120 (naviac s klasickou koncepciou á la 911) a to asi nebude úplne ono. ;-) Inak samozrejme súhlasím s Tebou, varíme sa pomaly, ale isto a vidíš to aj v diskusii na tých, čo tu i8 obhajujú.
Avatar - Bully_
14. 10. 2016 12:36
Re: Syndrom pomalu se varici zaby
I v te vzpomenute stodvacitce budes mit nakonec tech ridicskych zazitku, zpetne vazby a propojeni s autem nekolikanasobne vic, nez ve kdejakem dnesnim supersportu :-)
i8 beru taky jako vykladni skrin technologickeho oddeleni bavorske automobilky, umistenou nejakou shodou nahod v karoserii sportovniho coupe.
14. 10. 2016 13:50
Re: Syndrom pomalu se varici zaby
chlapci, ale sú v tom spomienky, mladosť a baba na kapote, preto sa to zdá také pekné. Asi pred 15 rokmi som na chvíľu sadol do starej 120 a keď to chlapík naštartoval, som myslel že doletíme na mars, ten hluk na zadnom bol neskutočný. A že benzín niekomu voní nie je divné, niektorým až moc. My si do konca života užijeme benzín, páku a volant, ďalšia generácia o to už nestojí, tak nám to môže byť jedno. Oni si budú natáčať a šérovať autožúrky a ďalšia generácia už nebude nikam jazdiť, len drepeť doma s virtuálnou dimenziou na ksichte a ich dedkovia budú plakať, aké´kúlové to bolo, keď na icare šumeli v kolóne.
Avatar - Dinar
14. 10. 2016 14:04
Re: Syndrom pomalu se varici zaby
>:D :yes:
Avatar - iudex
14. 10. 2016 16:54
Re: Syndrom pomalu se varici zaby
Presne, to je len milosrdná selektívna pamäť a ružové okuliare, niečo som na 105ke najazdil a teda tam nebolo dobré nič. >:-[]
15. 10. 2016 19:15
Re: Syndrom pomalu se varici zaby
Mozna mas pravdu, ale pak by to byla lidska tragedie. Takze myslim, ze je potreba namisto konstatovani ze "to je vyvoj" s tim spatnym vyvojem spis neco delat... Dnesni spolecnost,ktera vytvari jedince neschopne cokoliv (vcetnne zakladniho rozhodovani), vse udela robot, automat atd. dovede lidstvo do zahuby, pokud se nezmeni ;-)
treba potom uz nikdo nebude chtit ani ten sex, ve virtualni realite bude diky vykonum vetsiny jedincu mnohem lepsi >:D
Avatar - iudex
14. 10. 2016 16:59
Re: Syndrom pomalu se varici zaby
To už zase trochu (dosť) preháňaš, to je taká motorictická latina a omyl, že všetko bolo lepšie, ako teraz. Neviem, či si tak starý, že si ešte jazdil 105/120ky. V 120ke nebola žiadna spätná väzba, žiadne prepojenie s autom, to bola len zúfalá nevyhnutnosť a utrpenie.
Avatar - Bully_
14. 10. 2016 18:48
Re: Syndrom pomalu se varici zaby
Pamatuju a neco jsem s nimi najezdil. Netvrdil jsem tu nikdy, ze by byla lepsi 120-ka nez Nissan GT-R >:D , ale ze si v novych vozech, naprosto izolovany od deni okolo, s rizenim bez zpetne vazby atd. atd. atd. muzes o nejakem propojeni s vozem na rozdil od te stodvacy nechat jenom zdat. I kdyz si v nich budes pri akceleraci pripadat jako na kolotoci.
Nic nebylo driv lepsi nebo horsi, bylo to takove jake to bylo a ted to je takove, jake to je dnes. U sportovnich aut jsem osobne radsi pro to, aby to bylo takove jako to bylo ;-) , abych ridil auto a ne abych jenom ukazoval autu, kam ma jet, aby jelo samo rychleji, nez bych dokazal ja sam. Jestli to uz nekdo nazyva terminem "zpatky na stromy" je mne uplne fuk. Jiste, u rodinneho auta na cestovani mam radsi pohodli a komfort. I kdyz i u nej akceptuju porad mensi miru toho "pokroku", nez ostatni vyzaduji i u aut, co se dneska v internetovych testech a diskuzich nazyva treba i "ultimatnimi" hothatchi apod. .
Avatar - boost.
14. 10. 2016 20:24
Re: Syndrom pomalu se varici zaby
No jo. Chápu.

Třeba já jsem tu čest s vozy vyrobenými dříve než já ještě neměl. Ani nevím, jaký to je vytáčet atmosféru až k redline začínající číslem vyšším než sedm. Naštěstí mám tu možnost si dělat meziplyny s R6T. Taky to není špatný. Táhne to skoro vocpoda, nahoře to umírá, ale zvuk motoru vevnitř bez repráků. Stáhnu okna, zepředu slyším, jak turbo dělá woooosshhhh a psssshh; vzadu to prdí a práská... Já se přímo bavím.

Ale v kontextu jiných aut - starších, syrovějších, sportovnějších - asi nic moc. Halt se musí brát v potaz, že je jiná doba.
14. 10. 2016 16:55
Re: Syndrom pomalu se varici zaby
Jo, jo. Krásně je to vidět v diskuzích o citu v řízení. :-) Pokazit se dá samozřejmě všechno, i řízení bez posilovače.
14. 10. 2016 18:05
Re: Syndrom pomalu se varici zaby
Je to tak. Hlavne v pripade GT-R, kteremu se prezdiva prave playstation na kolech a ta sofistikovana ctyrkolka a vselijake kontroly trakce atd. spolu s prefouknutym sestivalcem moc dinosauri nejsou.
Avatar - Enthusiastic.driver
15. 10. 2016 09:43
Re: Syndrom pomalu se varici zaby
Ano, napadlo me to same,kdyz se pise o te superefektivni palici. Ale obecne bych to nevidel tak zle. Nejvetsi problem je rizeni,ale presto se porad daji najit auta,ktera tech zazitku ze stare skoly poskytuji spoustu
14. 10. 2016 12:13
I8
Já jsem o I8 načetl asi 4 články a všude samé překvapení a chvála na jizdní vlastnosti a vyváženost auta. Je to auto, kterým BMW chtělo ukázat budoucí směr sportovních BMW. Ne že by se mě to teda nějak zamlouvalo, ale technologie karoserie (carbon) a pokročilé prvky jsou fantastický a jako celek auto asi i dobře funguje.Motor mě nebere a baterie už vůbec ne, akorát to už tak lehkému autu přidalo na váze. Za mě kdyby tam dali R6 tku z M2 a bez baterii, auto by spadlo aspoň o 100 Kg a pak by jsme se asi bavili o čisté radosti z řízení....škoda no, že to tak není:). Nicméně srovnávat Goodzilu s I8 je nesmysl, jdou na vše uplně jinak a je to jako srovnání starého videa s novým Blue Ray přehrávačem:)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - iudex
14. 10. 2016 12:21
Re: I8
To nie je dobrý príklad, skôr je to ako klasický vinyl vs. MP3.
14. 10. 2016 12:27
Naco?
Naco taketo porovnanie? Nezaskodilo by sa trosku povenovat beznejsim autam, ktore si realne niekto z citatelov aj ma zaujem kupit... porovnavat I8 a GT-R - k comu? Nikto si to nekupi... zbytocny test, zbytocne porovnanie...
Rozbalit vlákno
20
14. 10. 2016 13:55
Re: Naco?
Jestli chceš srovnávají 20 nejprodávanějších značek čokolád, běž na D-test. Tvou optikou by se zde netestovala ani žádná mazda, když ti jde tolik o prodeje. Já za dnešní článek ACZ chválím.
14. 10. 2016 20:46
Re: Naco?
Uplne ale uplne mimo... chces porovnavat predaje Mazdy (akykolvek model) s predaji I8 v SK a CZ alebo s GT-R? No daj, nech sa pobavim...
15. 10. 2016 19:30
Re: Naco?
Ale on netvrdil, ze se prodava gtr nebo i8 lepe nez mazda, ale ze kdybychom sli tvou logikou, mozna se ani na modely od Mazdy a dalsich znacek nedostane, protoze jeji prodeje ve srovnani s x znackami jsou celkem bezvyznamne
16. 10. 2016 14:30
Re: Naco?
Mozes to otacat ako len chces, stale bude akakolvek mazda nad GT-R alebo I8 v SR a CR... hotovo...
8. 11. 2016 14:10
Re: Naco?
A bude jakákoliv mazda nad passatem? golfem? focusem? f150? corollou? Už chápeš?
14. 10. 2016 14:22
Re: Naco?
Taky seš ožralej, jo? Hele, já našel hospodu se Sumečkem.
Avatar - iudex
14. 10. 2016 17:02
Re: Naco?
Pre človeka s priemernou mesačnou mzdou (u nás cca. 800 eur) je potom zbytočný test akéhokoľvek drahšieho auta ako Škody Rapid. ;-)
Ako hovorieval dakedy GTI, makaj na sebe, študuj, uč sa jazyky a možno si niekedy aj ten Nissan kúpiš. :-)
Avatar - 3_diamanty
14. 10. 2016 19:50
Re: Naco?
to je klasicky papierovy priemer .. klasicky pokrutena statistika aby to vyzeralo ze sme druhym svajciarskom .. v reale ale mozno aj dve tretiny ludi u nas robi za 500 a este su radi ze maju vobec nejaku robotu ... GTI hovoril aj to ze fiat 500 bude prepadak a ono je to bestseller... tak vidis

kolega od mazdy ma pravdu... chyba tu hodne aut v testoch ktore si zakaznik v reale vie kupit a ktory nemusi byt zrovna milionar ... zvacsa su tu testovane len nejake plne naslapane masiny v top vybavach... pritom niektore bezne vozy v beznych vybavach ktore na cestach vidis denne by si tu hladal marne ... novy sportage s gdi ktory sa u nas predava slusne tu proste nenajdes... alebo aj fiat 500X s benzinovou 1,6tkou... alebo nejaku zakladnejsiu mazdu 2 a 3 ... a to je ozaj zvlastne na webe o autach ... v tomto ma kolega od mazdy pravdu
14. 10. 2016 20:57
Re: Naco?
Btw. GTI bol pablb tradujuci, ze design je objektivnou kategoriou a svojim velebenim VW sa dostal do VW ustavu, v ktorom kuria mrtvymi TDIckami z afery Dieselgate >:D
Avatar - Ham.
15. 10. 2016 01:04
Re: Naco?
No já si myslím, že se dělají takové testy, které si přečte hodně lidí = hodně lidí to zajímá. Je úplně jedno, že GTR nebo i8 si koupí jenom pár jednotlivců, klidně se vsadím, že na takový test klikne násobně víc čtenářů než na ten tvůj 500X s benzínovou 1,6tkou. A kdyby tady byl test P918 proti LaF tak to bude nejčtenější test bez ohledu na skutečnost, že v ČR jich jezdí méně než je prstů na jedné ruce.
Avatar - Enthusiastic.driver
15. 10. 2016 09:50
Re: Naco?
Tak optimisticky bych nebyl. Na LaFerrari vs 918 by kliklo par geeku a trocha omladiny. To na nejakou top motorizaci Skodovky klikne pul naroda...
Avatar - Ham.
15. 10. 2016 10:09
Re: Naco?
To ano, půl národa klikne na test Škodovky, protože půl národa ji vlastní, to je přirozené, ovšem pokud má ve čtenosti cokoliv jiného šanci konkurovat na českém webu Škodovce, tak jsou to články/testy silných/rychlých aut, supersportů, luxusních aut, prostě aut, které skoro nikdo nevlastní a nikdy vlastnit nebude. :-)
Problém je, že tady z toho zbývá jenom ta Škodovka, protože k opravdovým supersportům nebo luxusním autům se redakce dostane jednou za uherák.
Avatar - Enthusiastic.driver
15. 10. 2016 12:05
Re: Naco?
Koukni na takove ty novorocni zebricky nejctenejsich clanku, co tu vzdycky vychazeji. Zadne nedostupne placky v nich vetsinou nefiguruji. Lidi si radeji prectou o necem alespon trochu dostupnem. Ostatne, potvrzuje to i osobni zkusenost-nejvic tahnou clanky o autech, na ktere si lide sahli nebo alespon mohou sahnout. Kdyz se pise o necem velmi vzacnem nebo velmi drahem,malokdy to splni ocekavani.
14. 10. 2016 20:47
Re: Naco?
Kto tu mal, ma alebo planuje REALNE kupit I8 alebo GT-R? Ruky hore ! Tipujem 0...
Avatar - boost.
14. 10. 2016 20:26
Re: Naco?
Na čo koukat do letáku na eidam, který si stejně nemáš zájem koupit?

Takový názory nikdy nepochopim.
14. 10. 2016 20:51
Re: Naco?
Ja som test necital... vidim nazov, vidim auta v porovnani a viem, ze je zbytocne pre mna sa tym zaoberat. Citam to, co pre mna ma realnu vypovedaciu hodnotu (btw. asi by som auto.cz mal prestat v poslednej dobe citat >:-[] ). Ani ako nadsenec do aut ma tieto 2 kusky vobec nezaujali... Verim tomu, ze by bolo ovela prinosnejsie, ak by sa tu napr. objavil napr. porovnavaci test akychkolvek 2 aut z nizsej strednej / strednej triedy... Ak tu napr. o tyzden bude test Ferrari vs. Lamborgini (bez ohladu na model), poviem to iste...
Avatar - 3_diamanty
14. 10. 2016 20:51
Re: Naco?
suhlas... ja by som rad prijal porovnanie mazda 2 vs yaris alebo fiesta .... alebo civic 1,4 vs ceed 1,4 ....

ten nedavny test baleno vs rio sa mi pacil... to bolo take ozaj ako z reality... aj ceny vozov aj celkove ponatie testu... myslim ze taketo nieco by tu mohlo byt castejsie... mnohi soferi v reale by to ocenili
14. 10. 2016 20:52
Re: Naco?
Presne tak... ale v to nie je taka sranda si povozit zadocek, tak budeme sem capat I8 a GT-R... Potom p. autori presadnu do svojich Octavii hele 2.0 TDI a sup sum domov s hlavou plnou snov a v oblakoch :-D
Avatar - 3_diamanty
14. 10. 2016 21:26
Re: Naco?
ako chapem ze treba sem tam aj taketo testy mimo "beznu realitu" .. obcas to padne vhod spoznat na papieri aj nieco o com mozno budes vzdy len snivat ... ale kazdopadne take tie bezne vozy ktore tvoria drvivu vacsinu predajov tie tu maju niektore ozaj malo testov... a prave teraz ked sam nahanam nieco bezne v beznych cenach tak vidim ze tu nic nevidim.. aj ked ok... mame uz tu teraz to baleno vs rio .... ale inak slabota... vsetko len same top verzie .. mas tu spustu testov ale zvacsa same top vybavy a v nejakych paketoch... plus k tomu zo 60-70 percent su tu same dizle v testoch... pritom realita je taka ze v nasich krajinach stale viac preferujeme benzin... sukromnici dokonca benzin podla mna preferuju este vyraznejsie ako je celkovy benzinovy priemer ... lenze to uz je otazka mozno na testerov... preco sa castejsie testuju verzie aut ktore na cestach vo vacsine pripadov ani nevidime ;-)

tym najzaujimavejsim co tu mozes vidiet je za mna rubrika moje auto cz... tam mas ozaj vo vacsine kusky ktore sa aj slusne predavaju ... a pekne majitelmi popisane z praxe ... tu sa da ozaj vela dozvediet a pomoct si ak nahanas nejake skusenosti a dojmy pri kupe daneho vozu
Avatar - speedfred
16. 10. 2016 21:36
Re: Naco?
na takej fieste či yarisovi sa možeš povoziť,či požičat na 2-3 dni u predajcu.
14. 10. 2016 15:58
Snad nebude tak zle...
... a jestli jo, tak bych si coby ctitel vysokovýkonných kupé určitě radši koupil něco staršího, ale zato s pořádným benzinovým motorem! :-) :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
14. 10. 2016 22:59
Budu se opakovat
Honza NEUMÍ ŘÍDIT! Proč proboha nejel každý z redaktorů s každým autem? Tam by se aspoň něco ukázalo.
Rozbalit vlákno
0
15. 10. 2016 04:37
Problem i8 je vzhled
Problem i8 je vzhled - vypada totiz naprosto uzasne.
Soused ma presne toto bile provedeni, koukam na to 3x tydne v pohybu a je to paradni vec, podle me by sportovni auto melo vypadat pekne a futuristicky... a tohle se BMW proste povedlo.
Je to vlastne designerska studie v provozu - to, co si vsichni prejeme, ale automobilky nam to nechteji dat. A tentokrat se to stalo!
K ostatnimu se netreba vyjadrovat - je to to, co to je. Pomaly to neni a pouzivat to jde, ale pokud chces rychlou karu, za 3,5 mega mas treba hodne slusnou 911 a neni o cem, zejo ... ale i8 je asi fakt hezci :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - AnGeor
15. 10. 2016 10:07
tak
cena je tak vysoka protoze kazda i8 sezrala jednu 911 >:D

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - adam007
17. 10. 2016 12:56
Člověk se nezavděčí...
Popravdě, nechápu, proč tady ohrnujete nos nad výběrem. Že si 90 % lidí tyhle auta nekoupí? No a co? Můžu mít dva přístupy - říct si, že tohle mít nikdy nebudu. Nebo dělat něco pro to, abych takové auto měl, teď se začíst, představit si ten pocit a zhltat článek.

Přijde mi škoda shazovat takový článek. Za mě :yes:
Rozbalit vlákno
0