Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes S si nabijete jako mobil. Bezdrátově...

Chystaná modernizovaná verze Mercedes-Benzu třídy S dostane zásadně inovovanou techniku. Mezi ní nebude chybět ani bezdrátové nabíjení plug-in hybridu.
Zpět na článek
15. 10. 2016 21:23
90% ucinnost u indukcniho nabijeni?
... no, to bych chtel videt. ale jestlize tohle dame do podlahy garaze a musime se presne trefit na dane misto (nerikam, ze to nelze a ze je to problem), pak nevidim zadne zjednoduseni oproti standardnimu zaparkovani a pripojeni na zcela bezpecny kabel s ucinnosti prakticky 100%.
Avatar - Ada je zase tady
15. 10. 2016 21:21
Blbost
Dojezd aut na baterky je mizerný. Životnost baterie nízká. Spotřeba energie je vysoká a neefektivní, protože se převáží těžká baterie. Státy nemají vybudovány energetickou infrastrukturu k nabíjení aut na baterky. Výměna baterie bude extrémně drahá a bude hodně zatěžovat životní prostředí. Výroba elektřiny je všechno, jen ne ekologická.

Takže: proč k čertu propagovat takovou blbost, jako je bezdrátové nabíjení, při kterém se značná část energetického výkonu od vysílači k přijímači magnetického nabíjení ztratí v okolním prostoru? :no:

Asi zase někomu hrabe...
15. 10. 2016 22:10
Re: 90% ucinnost u indukcniho nabijeni?
ale houby. snazsi (levnejsi, efektivnejsi, bezpecnejsi) je natahnout trolej nebo dat draty do vozovky jako u autodrahy.
Avatar - rokyta.p
15. 10. 2016 21:38
Re: 90% ucinnost u indukcniho nabijeni?
až budou některé části komunikací jako bezdrátové nabíječky tak to bude dávat smysl neboj ;-) však nějvětší myslitelé to mívali za svého života většinou těžké, protože prostě předběhli dobu ;-)
16. 10. 2016 20:04
Re: Blbost
kolika procentni ze to ma ucinnost turbina v tepelne elektrarne? ... ono kdybys ropou rovnou topil v te elektrarne, tak bys mozna koukal, ze to s tou celkovou udinnosti tech elektromobilu nebude zas tak zavratne.
16. 10. 2016 15:50
Re: jako chytrá sekačka
presne. indukce je dobra jen pro male vykonny (kde te netrapi efektivita a ten elektrosmog), nebo pripadne v miste, kde klasicke nakontaktovani vodicu je velmi obtizne nebo nemozne. jak pises, jestlize mam trefit presne ctverec, muzu s mnohem vetsi toleranci trefovat kontakty a nebo jeste s vetsi "prostorovou toleranci" trefit misto, kam v garazi dosahne kabel.
16. 10. 2016 15:11
Re: 90% ucinnost u indukcniho nabijeni?
... napsal jsem "prakticky" 100%. pokud sis toho nevsiml. a hlavne, porovnavat tady muzes ztraty na ceste od vstupu po vystup, to znamena, ze u kabelu pocitas pouze ohmicke ztraty, tedy jeho odpor (lepe receno impedanci pri stridavem proudu) a ten je umerny delce kabelu a neprimo umerny jeho prurezu (krate materialova konstanta). obdobne pro konektory, takze svoje "98-99"% si strc za klobouk, to je hausnumero vycucane z prstu, kdyz uz nic jineho, silne odvisle od nabijeciho proudu a konkretniho reseni.
16. 10. 2016 08:53
Re: Blbost
Jo všude se bojuje o efektivitu a omezení ztrát a tady klidně promrhají 10% energie jen proto aby líný řidič nemusel chviličku manipulovat s kabelem. Ještě bych to chápal u nějaké rychlonabíječky pro urychlení procesu, ale na pomalé nabíjení přes noc je to kravina
16. 10. 2016 11:52
Re: Blbost
kolik procent elergie se promrha spalovanim fosilnich paliv 60-70%? a to jen v samotnem motoru, kolik se jich jeste promrha pri tezbe, rafinaci a doprave? proti tomu je tech 10% + treba dalsich 20% jinde na trase doslova smesnych
17. 10. 2016 10:11
Re: jako chytrá sekačka
Ty si to predstavujes, ze budes musiet s auto na centimetre manipulovat. Tie cievky su navrhnute tak aby pri standardnom parkovani nebol problem. Ak aj nahodou zaparkujes ako subjekt zo stranky "parkujem ako *" tak ta SW upozorni aby si to zrovnala.

Dalsia vec je, ze indukcne riesenie nepozna konektory. Odpada jedna premenna a k nej hafo konvertorov a spojok co musis v aute vlacit aby si bola schopna vyuzit nabijacky vsetkych standardov. Pre prevadzkovatelov sluzieb bude tiez jednoduchsie zaliat par indukcnych cievok do parkovacich miest ako tam budovat nabijacie stojany.
17. 10. 2016 07:29
Re: 90% ucinnost u indukcniho nabijeni?
stejne tak je to u indukce, zde uvadi 90% u reseni 3 firem ktere nabizeji indukci pro EV ruznych znacek se da najit pro jejich vyrobky ucinnost 95-96%
17. 10. 2016 07:27
Re: Blbost
a kde myslis ze se asi tak vyrabi elektrina pro rafinaci ropy? nebo si myslis ze benzin a nafta se zrafinujou tak nejak zazrakem sami? vyrafinovat 10 litru nektereho z tech 2 paliv znamena zhruba 16kWh elektriny ;) takze tady se ztraty fosilnich paliv jeste zvetsuji
16. 10. 2016 14:02
jako chytrá sekačka
Proč se musí řidič (řidička, tam to bude asi horší...) trefovat nad nějakou desku? Proč to není jako automatická sekačka, odněkud to nevyjede (ale s kabelem v zadku) a nepřicucne se to k autu. Odpadne elekromagnetický smog a nějaké šíbování v garáži??? Totéž by mohlo být kdekoliv, v autě bychom měli elektroměr a prostě by nám jednou za čas udělali odečet a co jsme kde vycucli, to bychom zaplatili.
Avatar - praděda7
16. 10. 2016 10:48
oxomoron
Plug-in bezdrátové nabíjení........ :-!
16. 10. 2016 11:53
Re: 90% ucinnost u indukcniho nabijeni?
kabale nema 100% ucinnost, kabelove nabijeni se udava s ucinnosti okolo 98-99%