Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes S si nabijete jako mobil. Bezdrátově...

David Bureš
Diskuze (15)
Chystaná modernizovaná verze Mercedes-Benzu třídy S dostane zásadně inovovanou techniku. Mezi ní nebude chybět ani bezdrátové nabíjení plug-in hybridu.

Mercedes-Benz už pomalu dokončuje modernizované provedení třídy S, které se patrně představí na jarním autosalonu v Ženevě. Zatímco vzhledově se automobil tolik nezmění, technika projde výraznou modernizací. To vedle konvenčních variant platí i pro plug-in hybrid.

Plug-in hybrid se totiž dočká bezdrátového dobíjení baterií, který celý proces usnadní. Chodit kolem auta za několik milionů s drátem k zásuvce totiž nezní moc luxusně a automobilka se to rozhodla změnit.

Bezdrátové dobíjení Mercedes uvede na trh ve spolupráci s firmou Qualcomm. Zatím je potvrzené pro americký trh, dá se ale očekávat, že se tohoto řešení dočkáme také na starém kontinentu.

Jednofázová nabíječka pracující s 3,6 kW má baterie S-Klasse zvládnout dobít za noc, a to přestože se v rámci modernizace mají dočkat zvýšené kapacity na 13,5 kWh. Výhodou je pak perfektní účinnost s hodnotou 90 % a jednoduchost dobíjení. Řidiči bude stačit jen najít to správné místo v garáži, s čímž pomůže samo auto, a to pomocí aktivního parkovacího asistentu. Indukční dobíjení pak nebude muset být umístěno ve speciálním polštáři, ale bude zabudováno do podlahy. Díky funkčnosti při frekvenci 85 kHz totiž zvládne přenášet energii na 15 centimetrů, zatímco starší systémy to dokázaly tak na tři centimetry.

Pokud se bojíte, že by indukční deska mohla svým vysokoenergetickým magnetickým polem ublížit dětem nebo domácím zvířatům, vězte, že je vybavena několika bezpečnostními vrstvami. Auto navíc rozpozná cizí předmět u nabíjecího bodu. Jestliže k tomu dojde, nabíjení se přeruší a mercedes na tuto skutečnost upozorní majitele. Zároveň ale čidla mají poznat děti a zvířata od všemožného smetí, které pro dobíjení nejsou nebezpečné.

Mercedes-Benz S by se mohl stát prvním vozidlem, které bezdrátové nabíjení nabídne. Po tomto řešení se poohlíží také třeba Tesla, pro jejíž vozy jsou zatím k dispozici systémy od externích dodavatelů.

Modernizované S-Klasse se dočká i dalších technických novinek. Benzinové motory doplní filtr pevných částic, nabídku vznětových jednotek má obohatit šestiválec o výkonu 250 kW.

David Bureš
Diskuze (15)
17. 10. 2016 10:11
Re: jako chytrá sekačka
Ty si to predstavujes, ze budes musiet s auto na centimetre manipulovat. Tie cievky su navrhnute tak aby pri standardnom parkovani nebol problem. Ak aj nahodou zaparkujes ako subjekt zo stranky "parkujem ako *" tak ta SW upozorni aby si to zrovnala.

Dalsia vec je, ze indukcne riesenie nepozna konektory. Odpada jedna premenna a k nej hafo konvertorov a spojok co musis v aute vlacit aby si bola schopna vyuzit nabijacky vsetkych standardov. Pre prevadzkovatelov sluzieb bude tiez jednoduchsie zaliat par indukcnych cievok do parkovacich miest ako tam budovat nabijacie stojany.
17. 10. 2016 07:29
Re: 90% ucinnost u indukcniho nabijeni?
stejne tak je to u indukce, zde uvadi 90% u reseni 3 firem ktere nabizeji indukci pro EV ruznych znacek se da najit pro jejich vyrobky ucinnost 95-96%
17. 10. 2016 07:27
Re: Blbost
a kde myslis ze se asi tak vyrabi elektrina pro rafinaci ropy? nebo si myslis ze benzin a nafta se zrafinujou tak nejak zazrakem sami? vyrafinovat 10 litru nektereho z tech 2 paliv znamena zhruba 16kWh elektriny ;) takze tady se ztraty fosilnich paliv jeste zvetsuji
16. 10. 2016 20:04
Re: Blbost
kolika procentni ze to ma ucinnost turbina v tepelne elektrarne? ... ono kdybys ropou rovnou topil v te elektrarne, tak bys mozna koukal, ze to s tou celkovou udinnosti tech elektromobilu nebude zas tak zavratne.
16. 10. 2016 15:50
Re: jako chytrá sekačka
presne. indukce je dobra jen pro male vykonny (kde te netrapi efektivita a ten elektrosmog), nebo pripadne v miste, kde klasicke nakontaktovani vodicu je velmi obtizne nebo nemozne. jak pises, jestlize mam trefit presne ctverec, muzu s mnohem vetsi toleranci trefovat kontakty a nebo jeste s vetsi "prostorovou toleranci" trefit misto, kam v garazi dosahne kabel.