Novinky
... no, to bych chtel videt. ale jestlize tohle dame do podlahy garaze a musime se presne trefit na dane misto (nerikam, ze to nelze a ze je to problem), pak nevidim zadne zjednoduseni oproti standardnimu zaparkovani a pripojeni na zcela bezpecny kabel s ucinnosti prakticky 100%.
až budou některé části komunikací jako bezdrátové nabíječky tak to bude dávat smysl neboj 😉 však nějvětší myslitelé to mívali za svého života většinou těžké, protože prostě předběhli dobu 😉
kabale nema 100% ucinnost, kabelove nabijeni se udava s ucinnosti okolo 98-99%
... napsal jsem "prakticky" 100%. pokud sis toho nevsiml. a hlavne, porovnavat tady muzes ztraty na ceste od vstupu po vystup, to znamena, ze u kabelu pocitas pouze ohmicke ztraty, tedy jeho odpor (lepe receno impedanci pri stridavem proudu) a ten je umerny delce kabelu a neprimo umerny jeho prurezu (krate materialova konstanta). obdobne pro konektory, takze svoje "98-99"% si strc za klobouk, to je hausnumero vycucane z prstu, kdyz uz nic jineho, silne odvisle od nabijeciho proudu a konkretniho reseni.
Proč se musí řidič (řidička, tam to bude asi horší...) trefovat nad nějakou desku? Proč to není jako automatická sekačka, odněkud to nevyjede (ale s kabelem v zadku) a nepřicucne se to k autu. Odpadne elekromagnetický smog a nějaké šíbování v garáži??? Totéž by mohlo být kdekoliv, v autě bychom měli elektroměr a prostě by nám jednou za čas udělali odečet a co jsme kde vycucli, to bychom zaplatili.
presne. indukce je dobra jen pro male vykonny (kde te netrapi efektivita a ten elektrosmog), nebo pripadne v miste, kde klasicke nakontaktovani vodicu je velmi obtizne nebo nemozne. jak pises, jestlize mam trefit presne ctverec, muzu s mnohem vetsi toleranci trefovat kontakty a nebo jeste s vetsi "prostorovou toleranci" trefit misto, kam v garazi dosahne kabel.
Ty si to predstavujes, ze budes musiet s auto na centimetre manipulovat. Tie cievky su navrhnute tak aby pri standardnom parkovani nebol problem. Ak aj nahodou zaparkujes ako subjekt zo stranky "parkujem ako *" tak ta SW upozorni aby si to zrovnala.
Dalsia vec je, ze indukcne riesenie nepozna konektory. Odpada jedna premenna a k nej hafo konvertorov a spojok co musis v aute vlacit aby si bola schopna vyuzit nabijacky vsetkych standardov. Pre prevadzkovatelov sluzieb bude tiez jednoduchsie zaliat par indukcnych cievok do parkovacich miest ako tam budovat nabijacie stojany.
Dalsia vec je, ze indukcne riesenie nepozna konektory. Odpada jedna premenna a k nej hafo konvertorov a spojok co musis v aute vlacit aby si bola schopna vyuzit nabijacky vsetkych standardov. Pre prevadzkovatelov sluzieb bude tiez jednoduchsie zaliat par indukcnych cievok do parkovacich miest ako tam budovat nabijacie stojany.
Takže: proč k čertu propagovat takovou blbost, jako je bezdrátové nabíjení, při kterém se značná část energetického výkonu od vysílači k přijímači magnetického nabíjení ztratí v okolním prostoru? :no😒br />
Asi zase někomu hrabe...