Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profi

Zpět na článek

Kloubové autobusy: Ti vůbec nejdelší jezevčíci!

11 komentářů

Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
To je úskalí veřejných výběrových řízení v ČR. Pokud je jediným hlediskem cena, pak se nemůžeme divit, že to vypadá, jak to vypadá (strašně!). Na designera už jim v SORu asi nezbylo. Že mají vozidla MHD i nějaký městotvorný efekt, se zcela pomíjí. Mně osobně se tedy nelíbí ani kotasovo metro a tramvaje (15T). Vypadá to všechno jako pokus sovětského designera o futuristický design v roce 1978. Svět už je úplně jinde....

Na druhou stranu kdyby vyhrála dražší zakázka jen kvůli těžko měřitelným aspektům jako je design nebo pohodlí, pak bude zase spousta lidí řvát, že je to předražené a uplacené. Není to tak jednoduché...
Avatar - wakantanka
wakantanka
Neviem ako v ČR, ale u nás ich predávajú docela dosť. Vlastnícky lobbing robí veľa, cena zrejme tiež. To že na tie autobusy nadávajú šoféri aj cestujúci nejak nehrá rolu. Ale je Fakt že Solaris a ostatní sú nielen designom úplne inde.
Avatar - Stejsn
Stejsn
měli byste si ho po sobě ještě jednou přečíst. Chybí v něm nejen písmena, ale občas i celá slova a věty tak nedávají smysl.

Jumbocruiser je ovšem boží!
Avatar - Stejsn
Stejsn
Extrémně povedený autobusový design jsem viděl v Londýně. Ty nové doubledeckery jsou prostě úžasné
stepanb
Design T3 byl na svou dobu fakt nadčasovej, ale nevim jak by architekt pochodil s tím, kdyby něco takovýho navrhl dneska. Navíc: vysokopodlažní (ale i nízkopodlažní) sólo vozy už dneska téměř žádný město neobjednává. Vyjma východní Evropy (ale v jakym stavu místní doprava je...).
Avatar - Stejsn
Stejsn
Jenže dědictví T3 je dávno podkopáno krabicovitými T6 a KT8, takže návaznost je přerušena.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
A ve stejném duchu (ala T3) mohly být např. i pražské tramvaje. Vždyť červená T3 je pro Prahu skoro totéž co doubledecker pro Londýn. Místo toho máme kotasovy 15T a ještě strašnější "porsche" 14T...
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
né, Kotas né...

jinak souhlas 😉
xpaja
Souhlas. Kotasovi dopravní prostředky docela jdou, narozdíl od architektury a Š11 je fakt povedená.
Kdy už ti naši výrobci pochopí, že design taky prodává.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Poslední hezký ČS autobus byla řada Š-11, kde se povedl husarský kousek - autobus měl stejné přední a zadní čelo a přesto vypadal pěkně. Pak je ještě na pohled docela pěkná Kotasova tramvaj T15 a metro M1. Jinak bída.
xpaja
Když srovnám design SOR se ostatními výrobci, tak je to ostuda. Zvlášť srovnání se s polským solarisem dopadá pro českého výrobce těžkým debaklem. Obecně mi příjde, že v CZ se design prostředků hromadné dopravy vůbec neřeší a je jedno jestli jde o busy nebo třeba elektrické či motorové jednotky plzeňské škodovky. Ve všech případech jsou daleko za konkurencí.