Profi
Neviem ako v ČR, ale u nás ich predávajú docela dosť. Vlastnícky lobbing robí veľa, cena zrejme tiež. To že na tie autobusy nadávajú šoféri aj cestujúci nejak nehrá rolu. Ale je Fakt že Solaris a ostatní sú nielen designom úplne inde.
měli byste si ho po sobě ještě jednou přečíst. Chybí v něm nejen písmena, ale občas i celá slova a věty tak nedávají smysl.
Jumbocruiser je ovšem boží!
Jumbocruiser je ovšem boží!
Extrémně povedený autobusový design jsem viděl v Londýně. Ty nové doubledeckery jsou prostě úžasné
Design T3 byl na svou dobu fakt nadčasovej, ale nevim jak by architekt pochodil s tím, kdyby něco takovýho navrhl dneska. Navíc: vysokopodlažní (ale i nízkopodlažní) sólo vozy už dneska téměř žádný město neobjednává. Vyjma východní Evropy (ale v jakym stavu místní doprava je...).
A ve stejném duchu (ala T3) mohly být např. i pražské tramvaje. Vždyť červená T3 je pro Prahu skoro totéž co doubledecker pro Londýn. Místo toho máme kotasovy 15T a ještě strašnější "porsche" 14T...
Souhlas. Kotasovi dopravní prostředky docela jdou, narozdíl od architektury a Š11 je fakt povedená.
Kdy už ti naši výrobci pochopí, že design taky prodává.
Kdy už ti naši výrobci pochopí, že design taky prodává.
Poslední hezký ČS autobus byla řada Š-11, kde se povedl husarský kousek - autobus měl stejné přední a zadní čelo a přesto vypadal pěkně. Pak je ještě na pohled docela pěkná Kotasova tramvaj T15 a metro M1. Jinak bída.
Když srovnám design SOR se ostatními výrobci, tak je to ostuda. Zvlášť srovnání se s polským solarisem dopadá pro českého výrobce těžkým debaklem. Obecně mi příjde, že v CZ se design prostředků hromadné dopravy vůbec neřeší a je jedno jestli jde o busy nebo třeba elektrické či motorové jednotky plzeňské škodovky. Ve všech případech jsou daleko za konkurencí.
Na druhou stranu kdyby vyhrála dražší zakázka jen kvůli těžko měřitelným aspektům jako je design nebo pohodlí, pak bude zase spousta lidí řvát, že je to předražené a uplacené. Není to tak jednoduché...