Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Brexit prý těžce zasáhne britský automobilový průmysl

Britský automobilový průmysl čeká prudký propad v případě, že Spojené království v rámci odchodu z EU ztratí přístup k jednotnému evropskému trhu. Uvedl to podle listu Financial Times šéf německého sdružení automobilového průmyslu VDA Matthias Wissmann.
Zpět na článek
17. 10. 2016 11:18
17. 10. 2016 12:53
17. 10. 2016 15:12
17. 10. 2016 15:23
17. 10. 2016 13:57
17. 10. 2016 15:06
17. 10. 2016 15:50
17. 10. 2016 16:10
18. 10. 2016 15:31
17. 10. 2016 16:17
18. 10. 2016 15:49
17. 10. 2016 17:37
Avatar - Stejsn
17. 10. 2016 11:18
Já si myslím,
že už asi od 70. let neexistuje nic, o čem by se dalo mluvit jako o britském automobilovém průmyslu ;-)
Rozbalit vlákno
6
17. 10. 2016 11:46
Re: Já si myslím,
Teď budeme Caterhamy, BAC Mono, Ariely a atd. vyrábět my a pro naše sousedy ze Slovenska obnovime výrobu Reilantu.
17. 10. 2016 14:01
Re: Já si myslím,
Myslim, ze v pripade CZ a GB by to bylo z louze pod okap, co se tyce EU skepticizmu >:D Staci ze to nejak vyhraje Mach, zitra bude referendum a pristi tyden kolona kamionu na hranici z Bawor.
17. 10. 2016 14:29
Re: Já si myslím,
Keď už, tak Reliant - do Prahy ako stvorený. ;-)
18. 10. 2016 07:30
Re: Já si myslím,
Nechaj, ČR obnovuje výrobu Velorexov...
Avatar - Barrichello
17. 10. 2016 12:18
Re: Já si myslím,
taky největší automobilový výrobce v britských rukou býval LTI CarBodies, co dělal taxíky, ale ten už taky britové nemaj takže ted je to asi Caterham, Westfield, Morgan, Lister a Ariel >:D >:D
Avatar - euro89
18. 10. 2016 05:54
Re: Já si myslím,
Zrovna jsem chtel neco podobnyho napsat. Britsky automobilovy prumysl nejvice zasahli nemakacenka v tovarnach v 70. letech, kteri vic stavkovali, nez pracovali a kdyz uz jednou prisli do prace, tak ji odvedli snad jeste hur, nez rumuni v Oltcitu... 8-s
Stve me to o to vic, ze britsky design 70. let miluju (Austin Princess, Rover SD1, Triumph Dolomit...) a je skoda, ze vetsina techto aut z duvodu mizerne kvality skoncila na srotisti jeste driv, nez dozraly do veku youngtimeru...
Avatar - Hittman
17. 10. 2016 12:53
Představitelé
EU si o EU myslí něco, co nikdy EU nebyla a nikdy ani nebude, takže Brexitem nic nekončí, ba naopak začíná.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Jenik3
17. 10. 2016 13:26
Re: Představitelé
Budeme s obdivem vzhlížet k UK, až tam budou opět jezdit auta s motory, zatímco v EU bude plno 3R 1.0?
17. 10. 2016 14:04
Re: Představitelé
Jiste to urcite budou >:D
EU skeptik cerveny Boris zavedl narizeni o snizovani CO2 v Londyne a pozdeji se ukazalo, ze CO2 mozna kleslo ale NOx stouplo 10x.
Avatar - fOE
17. 10. 2016 15:12
Re: Představitelé
Poloz si otazku proc ve Svycarsku jezdi auta jako v EU. ;-)
17. 10. 2016 15:23
Re: Představitelé
Jasně. A teď tu o Karkulce. ;-) Zkus si najít, jak v UK vypadají daně a poplatky okolo aut a porovnej to s ČR. Hotový motoristický ráj, viď.
Avatar - twistedTSD
17. 10. 2016 16:05
Re: Představitelé
Ne, v UK bude jezdit to samé, co tady.
17. 10. 2016 13:57
Ultimatum
Bud umoznite "Polakum" volny prechod hranice, nebo si ty "nissany" smontujeme primo v Polsku.
LR -JAG je za vodou (za louzi na SK). Minuly tyden Polsko ohlasilo velkou americkou investici v automotive. No mozna se GM uz konecne rozhodlo uzavrit tu 100letou tovarnu na Spitfjary a vyrabet Astry kompletne v EU (PL/D).
Nissan, muze presunout do SP, BMW do D ale Honda, OMG, neco budou muset vymyslet.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Blue Sun
17. 10. 2016 15:06
EU
straší a straší a straší... Ti šašci se brexitu bojí více, než samotní Britové. A není divu, ona to není sranda ztratit třetí největší trh v unii, když jej není čím nahradit. Na východ to nejde, Švýcaři na ně kašlou... A euromozečky se vaří.
Rozbalit vlákno
3
17. 10. 2016 15:50
Re: EU
Co by se mělo řešit, když se neví, co bude. A Britové neměli zrovna moc velké povědomí o EU a co případně riskují (alespoň to je můj dojem). Pokud jde o ztrátu trhu, maximálně se srovnají "kontinentálním" výrobcům podmínky se zbytkem světa a pro výrobce bude výhodnější být v EU než v UK (EU je větší trh). Leda by Britové předběhli EU ve vyjednávání smluv o volném obchodu, což mi nepřijde pravděpodobné.
17. 10. 2016 16:10
Re: EU
Vzhledem k tomu, ze na nejdulezitejsim trhu v Severni Americe budou mit UK zasadni vyhodu z toho, ze oni budou mit volny trh a EU ne, tak vydelat na tom nakonec muzou.
18. 10. 2016 15:31
Re: EU
Pokud si dobře vzpomínám, z USA se ozvalo, že s nimi nebudou jednat, dokud jsou členy EU. A svůj odchod oddalují, protože doufají, že se obmění vlády hlavních hráčů a dostanou lepší podmínky. Nakonec USA to můžou chtít udělat hopem, aby přitlačily na EU, což by, pokud by uspěly, samozřejmě negovalo výhodu UK. Brity čeká hodně, hodně vyjednávání.

Tohle by mohlo vyhovovat Bentley a Rolls Royce (musel bych se podívat na čísla, ale umím si to představit), možná i Jaguaru, ale ne ostatním větším hráčům, kteří mají v UK továrny. Mají zásobovat EU. Nezačnou ta auta najednou vozit do USA, které zásobují hlavně z továren v Severní Americe.
17. 10. 2016 16:17
Naprosty blabol
Tvrdy Brexit by naopak znamenal rozkvet britskeho automobiloveho prumyslu. Ono je dobre pred ctenim si uvedomit, ze clanek vzniknul na zaklade prohlaseni Wissmanna, ktery kope za "druhou stranu" a ma extremni zajem na tom, aby tvrdy Brexit nebyl.
Z pohledu UK je to ovsem celkem jednoducha rovnice. Britanie je cisty dovozce automobilu, tudiz v pripade ze budou vuci Evrope celni a dalsi bariery, tak naopak nemecke a dalsi automobilky z EU budou muset zacit v UK otevirat tovarny, aby byly cenove konkurenceschopni vuci tem co uz tam jsou. Takze ano v UK se omezi vyroba Mini pro evropsky trh, ale zase se rozsiri vyroba mnoha jinych modelu pro trh britsky. Jenom tak po zajimavost, pro nemecke automobilky je Britanie nejdulezitejsim zahranicnim trhem vubec!
Z hlediska obchodni vymeny je zajem EU na volnem obchode s UK obecne vetsi nez naopak. Nicmene jednani se samozrejme nevedou z pozice ekonomicke (to uz by byla davno dohoda), ale z pozice politicke a tam je jina situace, protoze primarnim cilem EU pri jednani neni ekonomicka spoluprace, ale mocenske zastraseni tech, kteri by chtelo z EU rovnez odejit. Ekonomicky je to ovsem hodne kratkozrake.
Rozbalit vlákno
1
18. 10. 2016 15:49
Re: Naprosty blabol
UK může být významný trh, otázka však je, jestli by ty továrny dokázalo uživit. A teď si vem, že by tam musely montovat značnou část modelového portfolia, pokud ne celé. Opravdu pochybuji, že by to udělala byť jen jediná skupina. Clo nebude zase tak vysoké. Byl by to zajímavý projekt, taková továrna skupiny Volkswagen, která by montovala všechno od Citigo po Panameru.
17. 10. 2016 17:37
RE
Mezinarodni obchod byl, je a vzdy bude o vzajemne vyhodnem partnerstvi. Pokud je vztah Britanie - EU vzajemne vyhodny pro obe strany pred brexitem, bude vzajemne vyhodny pro obe strany i po Brexitu. Pokud neni vyhodny pro obe strany uz dnes, pak nema smysl ani dnes ani zitra. To by defacto EU musela na Britanii uvalit neco jako embargo nebo sankce po vzoru sankcu na Rusko. Ale to opravdu nevim, v cim zajmu by to EU delala, neni to v zajmu vubec nikoho, az na par politickych levicovych silencu. Bohuzel pro vsechny sedicich v Bruselu.
Rozbalit vlákno
0
17. 10. 2016 22:52
Nevidím to pro Brity růžově...
Něco mi říká, že referendum byl jen Cameronův volební tah, který mu nakonec nevyšel a tím, co bude dál kdyby referendum náhodou prošlo, se vůbec nezajímal..... ;-\
Rozbalit vlákno
0
Avatar - euro89
18. 10. 2016 06:01
Nevidel bych to tak tragicky.
Krome vlastniho Commonwealthu se muzou britove vratit zpatky do EFTA, ktere dle meho nazoru ani nemeli opustet, protoze se dlouhodobe jevi jako lepsi a opravdu fungujici spolecenstvi, ktere zaroven clenskym statum nebere vlastni suverenitu.
Brexit rozhodne nebyl poslednim exitem ze sparu bruselske diktatury a naopak bych si tipnul, ze v dlouhodobejsim horizontu muze pocet clenskych zemi i celkovy vyznam konkurencniho EFTA po letech opet stoupnout.
Rozbalit vlákno
1
18. 10. 2016 16:08
Re: Nevidel bych to tak tragicky.
Jenže v EFTA budou stejně přejímat legislativu EU, akorát ztratí hlasovací práva. Britové například chtějí zůstat v EASA. Pokud opustí EU, tak tam sice budou moci mít své lidi, ale nebudou moci o ničem hlasovat. Jen to pak pěkně přejmou, k čemuž by je vázala smlouva. Norsko je v téhle pozici.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku