Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Pět spolehlivých ojetin do 200.000 korun: Držáci, co vás nezklamou!

Jaké auto je zaručeně spolehlivé a s léty bezproblémové, na to nelze jednoznačně odpovědět. Jsou však auta, která prokazují více odolnosti než jiná. Přinášíme pět tipů na spolehlivé ojetiny s cenou do 200.000 Kč!
Zpět na článek
20. 10. 2016 08:27
20. 10. 2016 10:24
20. 10. 2016 11:24
20. 10. 2016 11:13
20. 10. 2016 12:10
20. 10. 2016 13:56
20. 10. 2016 11:17
20. 10. 2016 09:02
20. 10. 2016 09:32
20. 10. 2016 12:18
20. 10. 2016 18:44
20. 10. 2016 09:41
20. 10. 2016 10:08
20. 10. 2016 12:14
20. 10. 2016 14:54
20. 10. 2016 10:47
20. 10. 2016 12:06
20. 10. 2016 20:58
21. 10. 2016 01:24
20. 10. 2016 11:03
20. 10. 2016 11:08
20. 10. 2016 12:04
20. 10. 2016 12:08
20. 10. 2016 12:13
22. 10. 2016 23:34
20. 10. 2016 22:20
22. 10. 2016 13:46
20. 10. 2016 15:26
20. 10. 2016 20:22
20. 10. 2016 22:38
20. 10. 2016 22:59
21. 10. 2016 19:53
20. 10. 2016 15:32
20. 10. 2016 18:29
20. 10. 2016 21:05
20. 10. 2016 21:14
20. 10. 2016 19:53
24. 1. 2018 12:59
7. 2. 2018 14:37
Avatar - maxi!
20. 10. 2016 08:27
prax
sukromne nezvyknem prekrocit 40 - 50 tisic km na aute, ale mali sme vo firme dva Megany 1.5 diesel a tie co dostavali zabrat.... a bez problemov ! Predali sa s viac ako 150.000 km a dodnes jazdia ( cca tak 3 roky dozadu ) v sukromnych rukach. :-!
Teraz mame dve Mondea a tiez celkomv pohode ( okolo 100 tisic km) :-!
Rozbalit vlákno
6
20. 10. 2016 10:24
Re: prax
150tis je najazd ktory by malo vydrzat bez poruchy snad kazde jedno auto...
Avatar - Zappa
20. 10. 2016 11:24
Re: prax
no ale každy pláče nad francuzmi - a zda sa, ze nie vzdy je to pravda
Avatar - Dzakobo
20. 10. 2016 11:13
Re: prax
To nechápu, dávat auto pryč jen po 40tkm... Pokud má někdo operační leasing, beru, ale takhle? Vždyť spoustu času ty novoty jen zajíždíš. >:D

Jel jsem v Laguně III s 1,5dCi o 110k a působila ne mě mnohem dynamičtěji, než bych tipoval z čísel. Chce to samozřejmě držet otáčky nad 1800 a velkou měrou se na tom podílí i krátce odstupňovaný šestikvalt, ale na druhou stranu Laguna není žádný papírový lowcost, postavená je bytelně. Fajn auto s povedeným motorem, který je za ta léta odladěný, takže ani případného čipu bych se nebál.
20. 10. 2016 12:10
Re: prax
Někdo má prostě prachy na to, aby točil nové auto co dva roky. Já mít prachy, tak mám nové auto každý rok.

A díky takovým lidem, jsou pak na trhu i jiné ojetiny, než ty těsně před smrtí.
20. 10. 2016 09:02
Octavia Tour
Octavia Tour měla 1.9 TDI PD 74 kW ne 77 kW.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Jenik3
20. 10. 2016 09:32
Re: Octavia Tour
Neni v tomto typu clanku tak trochu jedno?
Mne se libi, jak se jako drzaci osvedcuji neoturbene benziny. (Cest vyjimce 1.8T)
Avatar - žlababa
20. 10. 2016 12:01
Re: Octavia Tour
jestli to nebude tím, že v těch dobách se oturbených benzínů ještě moc nedělalo.
Dnes "každý ví" jak jsou downsizované motory na houby, ale kromě problémů s rozvody u první generace 1.2 TSi (evidentně konstrukční vada, která s downsizingem nemá nic společného) zatím statistiky žádnou katastrofu neukazují - a že už se v bazarech běžně objevují TSi s čtvrt milionem na tachometru.
20. 10. 2016 12:18
Re: Octavia Tour
O tom 1.2 TSI se opravdu nejvíce mluví, ale jak už to tak bývá, tak pravda je trochu jinde a reálně je ze všech původních TSI nejméně rizikový. Natažení rozvodů u něj nemívá fatální následky a i starší kusy už lze přestavět na modifikovanou verzi rozvodů s delší životností. A další konstrukční problémy nemá. Nejrizikovější je 1.8 TSI, tomu se o spolehlivosti a životnosti předchůdce 1.8T může jen zdát.
Avatar - žlababa
20. 10. 2016 15:10
Re: Octavia Tour
ano, 1.8 TSi se nepovedla, proto se taky, pokud vím, už neprodává. 1.4 i 2.0 jsou hodnoceny velmi kladně.
Avatar - twistedTSD
20. 10. 2016 18:20
Re: Octavia Tour
Jak to myslíš? 1.8 TSI jen prošla generační obměnou stejně jako 1.2 a 1.4. Ta měla mimochodem problémy také.
20. 10. 2016 18:44
Re: Octavia Tour
1.8 TSI a 2.0 TSI prošly "jen" modernizací.
Avatar - Ada je zase tady
20. 10. 2016 09:41
Chucpe
zařadit mezi spolehlivé vozy rendlíka :no:

Podobný úlet je u SX4, kde je dvoulitrový diesel sice (na Fiat) bezproblémový, ale autor doporučuje raději malý benzín :no: O šíleném interiéru Fordu a Hondy ani nemluvě :no:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - CHerokee
20. 10. 2016 10:08
Re: Chucpe
Šílený jsi asi jen ty.
20. 10. 2016 12:14
Re: Chucpe
v tomto případě bych teda i trošinku v jednotlivostech souhlasil...
20. 10. 2016 14:54
Re: Chucpe
Ty jsi žid? Btw. chtěl jsi tim chucpe výběr pochválit nebo hanit? Možné je obojí jenže v nonverbální komunikaci není jasné jak jsi to chtěl vyslovit.

Edit: dík za mínus palce. Ovšem pokud netušíte o čem je řeč a neumite vyjádřit názor, tak se raději dovzdělejte a nepalcujte.
Avatar - Stejsn
20. 10. 2016 10:34
Laguna - proč je tak levná?
Protože ojeté Renaulty prostě levné jsou. Může za to nevyrovnanost kvality, která je pro Renault typická. Nedovedou udržet kvalitativní úroveň svých modelů a kazí to pověst celé automobilce. Laguna může být spolehlivé kvalitní auto, ale když je zároveň Clio etalonem poruchovosti, strhne prostě lagunu s sebou.
Rozbalit vlákno
4
20. 10. 2016 11:02
Re: Laguna - proč je tak levná?
Clio etalonem poruchovosti? Nějaká čísla?

Renaulty jsou levný proto, ze už při nákupu byly oproti stejně vybavený konkurenci levný. Pokud si porovnáš pořizovací náklady mínus cena za odprodej, zjistíš, žes prodělal míň, než u značek, o kterých se básní, jak si držej cenu... Jen pro příklad, já kupoval plně vybavenýho Megana Grandtour 1,2 97Kw za 370 tisíc, stejně vybavená Octa s 81Kw by mě vyšla asi 550. A jestli za pár let dostanu o 60 míň, pak mi to žíly netrhá.

Ale to bys mohl vědět, když koukám na tvůj seznam aut.
Avatar - WinNatural
20. 10. 2016 20:07
Re: Laguna - proč je tak levná?
Pšššt, toto se tady nesmí říkat - je to sice pravda a je to naprosto logické, ale to by se vlastníkům nadřazených motoristických briliantů jako např. vw nemuselo líbit ;-)
Avatar - Stejsn
22. 10. 2016 22:33
Re: Laguna - proč je tak levná?
"Když v roce 2005 sestavoval německý institut TÜV svůj žebříček spolehlivosti u vozů ve stáří 6 až 7 let, dopadlo Clio druhé generace katastrofálně: hodnoceno tehdy bylo celkem 87 vozů a Clio obsadilo pozici s číslem 85. Vozy tohoto stáří vykázaly při technických kontrolách průměrné poruchovosti rovných 17%, zatímco u Clia technici objevili závažnou poruchu u 27,7% vozů. Více na:
20. 10. 2016 22:13
Re: Laguna - proč je tak levná?
Clio etalonem poruchovosti? Mám přesně opačné zkušenosti v rodině a příbuzenstvu. Když srovnám třeba tři Fabie I s motorizacemi 1.4, 2.0 a 1.9 a jedno Clio II 1.2 už v 16V provedení, tak je ve spolehlivosti, závažnosti a cenách oprav drtí na celé čáře. Clio má ovšem třeba hrozně řešeno ukotvení madel a stínítek ve voze, stejně tak katastrofální kvalitu autokonektorů, což je zdrojem zbytečných poruch elektroinstalace, za to by zasloužili konstruktéři Renaultu nakopat do *. Renault je také pověstný tím, že byl schopen během jednoho roku díly i několikrát modernizovat, takže je pak radost něco na něj kupovat a bez demontáže původního dílu a omrknutí typu je to mnohdy loterie. Tohle je třeba u Škodule naprosto bez problémů.
20. 10. 2016 10:47
oktavka
Starsi oktavku z aaa jsme nejakou dobu měli. Vydržela, za ty prachy spolehlivej vůz
Rozbalit vlákno
3
Avatar - wakantanka
20. 10. 2016 12:06
Re: oktavka
Fakt ste na nej nič nerobili? Ja z môjho okolia sledujem taký zvláštny jav. Kupci bazárových koncernových "držiakov" sú často príliš nekritickí k poruchovosti, pretože diely pozháňajú pokútne za pár eur a opraví im to kde aký tiež mechanik. Najväčší argument a mantrou je u dieslov potom spotreba. Nerýpem, fakt ma to zaujíma.
20. 10. 2016 20:58
Re: oktavka
Spotřeba, to je to zaklínadlo :-)

V mém kolegiu jsou i dva mistři, kteří nedají dopostit na 1.4TDI... to potěšení z jízdy, ach :-)
21. 10. 2016 01:24
Re: oktavka
Masochismus zřejmě letí. U nás v baráku si to koupili dva lidi, jednou v Roomsteru a podruhý ve Fabii II. Ještě nikdy jsem neviděl, že by motor takhle třepal s autem a neměl závadu...
20. 10. 2016 11:03
Motory
Nejsem si zcela jistý, jestli autor zná rozdíl mezi zážehovým a vznětovým motorem
Rozbalit vlákno
0
20. 10. 2016 11:08
1.8 Turbo
Je pěkné, že tady doporučují Tour s motorem 1.8 Turbo.
Jenže kolik těch aut s rokem výroby 2004-2010 je na trhu?

Pokud si dobře pamatuji, tak ani v těch různých akcích nebyla tato varianta zlevněná. Jen 1.6 a 1.9 byly v těch super akcích pod 300. 1.8T se prostě moc nevyplatilo kupovat, takže sehnat ji jako bazarovku z období Tour už moc nejde. (čest těm pár výjimkám)
Rozbalit vlákno
8
Avatar - žlababa
20. 10. 2016 12:04
Re: 1.8 Turbo
přesně tak, 1.8T byla už dost drahá, a člověk, který měl na ni dost peněz si ubvykle radši koupil už druhou generaci
20. 10. 2016 12:08
Re: 1.8 Turbo
Na největším inzertním serveru jsem Tour 1.8T našel jeden, už dost jetý. To už je větší šance na 2.0 MPI, i když ta se přestala vyrábět v roce 2006. Naprostou převahu má 1.6 MPI. Celkem dost rozšířený je i 1.9 TDI, ke konci výroby býval za poměrně malý příplatek.
Avatar - Ozzman
20. 10. 2016 12:13
Re: 1.8 Turbo
Já jsem z více míst slyšel že Tour verzi se radši vyhnout obloukem, protože to bylo lowcostove auto a kvalita tomu odpovídá dokonce jeden člověk nemohl u nového kusu vyreklamovat že mu tam zateka když prší... motoricky ok, ale zbytek auta prej Ne :-)
20. 10. 2016 13:47
Re: 1.8 Turbo
Nedávno to probírali ve Světu motorů a výsledek byl zhruba jak jsi napsal, ta tradovaná kvalita Octavie I je u Tour jen zbožný přání.
22. 10. 2016 23:34
Re: 1.8 Turbo
Jak uz jsem psal nize - octavia1 tour z roku 2009 vlastnim a nemuzu si vubec na nic stezovat - je to dost kvalitne smontovane auto, ktere na to kolik ma ta nase najeto (325000) a na to ze s ni hrkam jen par kilometru do prace a z prace a o vikendu na nejaky vylet (10000 km rocne) tak i dost spolehlive na to ze je to diesel.

Opravdu dost me prekvapila a to jsem stale tak trochu proti ni protoze srdcem jsem Mazdak jak poleno a s tim spojena je i ma laska k benzinove atmosfere takze me urcite nemuze nikdo obvinit ze jsem nejaky nekriticky obdivovatel koncernu.

Je ale pravda, ze kolem 200000 bych si rozhodne takove auto nekoupil - max.do 100000..
20. 10. 2016 22:20
Re: 1.8 Turbo
To s tím zatékáním u OI byl vetšinou problém ucpaného odtokového kanálku pod plastem pod stíračema nebo ucpané odtokové kanálky zespodu dveří. Nic vážného, ale dovedlo to potrápit, kdo to nevěděl. Někdo to ani neřešil a výsledkem pak bylo dost OI s plesnivým kobercem pod sedačkami.
22. 10. 2016 13:46
Re: 1.8 Turbo
Máme doma Tour z roku 2009.
Má najeto 205tisíc (koupeno s cca 25tisíci) a zatím nás nikde nenechala. Jen při cestě z dovolené už na cz území naskočila hláška, že se má jet do servisu. Nakonec to byla nějaká klasika, u toho motru (1.6 benzín)

S čím souhlasím, tak že u 1.6 je mizerné řazení. Zpátečka a jednička tam jdou blbě. Zbytek je v pohodě.

To auto má svůj věk, ale v konkurencii Dácií, kam se to s tou cenou na konci výroby dostalo, to byla asi nejlepší volba.
Avatar - Ja Prvni 123
22. 10. 2016 19:36
Re: 1.8 Turbo
A kromě toho se "občas" zadírá... jinak je to nejlepší motor.
Jinými slovy - ty ostatní jsou horší.

Já přitom ale s autorem souhlasím! Pokud si to někdo koupil nový a mění co 15 tisíc kvalitní olej, tak je v klidu... doporučovat to u ojetiny s neznámou historií mi ale přijde trochu jako zlomyslnost.
20. 10. 2016 11:48
jak je na tom swift?
uvažuji o malém autu v této cenové relaci, tak 1.3 benzín, s jednoduchou robustní konstrukcí a mám v merku sviště nebo yarisku1,33... nebo ta fiesta? ta mě původně ani nenapadla, preferuji japonce, no ale..
denní ježdění do práce max ve dvou, aby mě to na okreskách trochu bavilo a na dálnici nesežralo... co byste volili?
dík
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Londonbridge
20. 10. 2016 12:11
Re: jak je na tom swift?
Mame doma druhe auto Fiestu 1.6 Tdci Econetic , ma uz 4 roky a nic sa zatial nepokazilo. je pravda ze zena na tom moc nenalietala... Ak budes jazdit s lahkou nohou zere to okolo 4 L nafty . Rucicka paliva sa takmer nehybe... Jazdi to super samozrejme 70 KW je len presuvadlo a ma to len 5 rychlosti...Interier uz nestiha s dobou ale z vonku myslim este OK. Kufor a odkladacie priestory mizerne . Zadne dvere buchaju ako na Favorite . Tak ze najvacie + su jazdne vlastnosti , podvozok , spotreba a asi este vzdy aj design...
20. 10. 2016 12:24
Re: jak je na tom swift?
ja mam fiestu a som spokojny..jazdi super , interier mna neuraza..kufor atd mi pre mna a polovicku staci..
s motorom ti neporadim ja mam 1.0 ecoboost a stym spokojnost..
20. 10. 2016 12:46
Re: jak je na tom swift?
Můžu s klidným svědomín doporučit Swifta, konkrétně Swifta model (2008-2010), absolutně splehlivé autíčko, u Víta v Nymburce jsem viděl Swifte 2006 s 320000km, prý jen běžný servis...
20. 10. 2016 22:23
Re: jak je na tom swift?
Swift je dobré auto, bohužel má doslova pidikufr. V tom ho válcuje kde co. Yaris má zase přístrojový štít uprostřed palubovky, ale najdou se i takový co si to pochvalují.
20. 10. 2016 12:54
Re: jak je na tom swift?
S aktuálnym Yarisom 1.33 určite chybu nespravíš. Vďaka 6 stupňovej prevodovke sa nestratí ani na diaľnici. Spotreba sa do s prehľadom udržať do 5,5. Motor sa vyrába už viac ako 7 rokov a nie je mi známy žiadny problém.
20. 10. 2016 13:20
Re: jak je na tom swift?
díky za reakce všem, klidně pište další zkušenosti. dýzl určitě ne, pouze malý atmo benzín. na velikosti kufru nebo interiéru nesejde, je to 2.auto do rodiny. jariska se mi líbí kvůli šestikvaltu, neznám však jízdní vlastnosti, swift zase svou zábavností - tam zkušenost mám, ale trochu se bojím spotřeby na dálnici. pokud je však spolehlivý jako toyota (mám nesmrtelnou corollu, ale už má přecejen svůj věk), tak swift bude asi správná volba. možná ještě lehká mazda2 by mohla poskytnout radost z jízdy při rozumných nákladech..nicméně ještě mrknu na nabídku těch fiest.
20. 10. 2016 14:53
Re: jak je na tom swift?
Ja zas nemám skúsenosť zo Swiftom. Ale Yaris je naladený tak kompromisne. Ani moc tvrdý, ani moc rozplávaný. Oproti Corolle combi z 2006 určite jazdné lepší(komfort aj držanie stopy) a tichší, ale pri tej Corole už na to vplýva asi aj vek. Porovnanie nový s novým by mohlo dopadnúť inak. Riadenie pomerne strmé proti tej Corrole snaď o otáčku menej.
Posed v Yarise je vyšší ako u väčšiny konkurentov čo mne pri častom nastupovaní vyhovuje. Operadla predných sedadiel nie sú príliš hlboké čo vytvára dosť miesta aj na sedenie vzadu, pri tom mi prišli pohodlné aj na dlhšej ceste. 4 osoby do 180cm nemajú v aute problém s priestorom. Vyšší si už v zadu nesadnú kôli výške stropu.
No a na motore sa mi páči, že mu nevadia ani otáčky okolo 1500 a pri pokojnej jazde stačí striedať dva najvyššie prevodové stupne. No a hlavne nemá žiadne novodobé kurvitka. Reťazové rozvody čo vydržia minimálne 300tisic, nepriamy vstrek, žiadna dvojhmota. No a pri rozhodovaní bolo dôležite aj to, že je to už piata Toyota s atmo benzínom a všetky tie auta do dnes šľapu len s bežnou údržbou najstaršie už 16 rokov.
20. 10. 2016 17:16
Re: jak je na tom swift?
Doporučuji ti Fiat Punto 1.2 nebo 1.4 (obojí Fire 8V), to je sázka na jistotu! :-) :yes:
21. 10. 2016 13:07
Re: jak je na tom swift?
Tak s týmto súhlasím... tiež som vyberal swift (boli sme pozrieť min. 5kusov) a stav tých vozidiel bol katastrofálny voči nákupnej cene. Plus interiér ako z felície (tvrdé plasty mi nevadia) ale aj tie dvere no nič moc. Ak by bol o 1-2 tis. lacnejší OK. Nakoniec sme sa previezli Puntom 1.4 a pocit dospelejšieho auta bol na svete ...

Hlavnou nevýhodou swiftu bola zväčša ale výbava: klíma, servo, 2 airbagy v predu a koniec. Bočne resp. zadné bagy nehrozili ... (tuším výbava GL 90 percent áut).
Avatar - Dzakobo
20. 10. 2016 19:38
Re: jak je na tom swift?
Šestistupňová převodovka nemá u malých atmosférických motorů význam, 5° je akorát. I když mám italské vozy rád, Aresovu doporučení bych se vyhnul, protože ty 8V sice ve středních otáčkách dobře táhnou, ale nahoře zvadnou. Slabší motory se častěji vytočí výš, takže není nad to, když nad 3000 ot/min motor chytne druhý dech. Malé motory od Suzuki a Hondy jsou TOP v charakteru, spotřebě i životnosti.
21. 10. 2016 08:27
Re: jak je na tom swift?
šestka by byla fajn jako udržovací stupeň na dálnici tak při 3000. jenže v reálu mi corolla 1.3 na pětku točí stejně jako známého šestka v novém 1.3 civicu, to je fakt. jinak točivá japonská škola je jedna priorit při výběru. vidím to na swifta, pro ženu na nákupy, a já si v tom taky nebudu připadat nepatřičně. navíc to autíčko designově vůbec nestárne.
21. 10. 2016 12:37
Re: jak je na tom swift?
To čo napísal Dzabaku je samozrejme blbosť. Konštruktéri nie sú tupci a šiesty stupeň nie je vyložene rýchlo bežka je dlhší asi o 10% proti pôvodnej päť rýchlostnej skrini a dolných 5 stupňov je odstupňovaných hustejšie. Na Yarise sa dá isť pri pokojnej jazde na šesť od 70km/h.
Avatar - Ja Prvni 123
22. 10. 2016 19:38
Re: jak je na tom swift?
V téhle volbě jasně Fiesta.
Benzin.
;-)
20. 10. 2016 15:08
Japonec nakoniec
Autor evidentne nechape tomuto vyrazu :-)
Kupujem dost casto jazdenky a vacsinou Japonske. Len 2 krat som urobil vynimku, raz Francuza a raz Audi A4 2.0 tfsi... A po trapeni s ich solahlivostou som sa zase vratil k bezproblemovym Japoncom, mozno mam stastie, ale na Japoncoch len menim olej... Momentalne Mazda 6... Japonec nakoniec
Rozbalit vlákno
5
Avatar - speedfred
20. 10. 2016 19:41
Re: Japonec nakoniec
to ja som moc japoncov nemal ale terajší (dodávka) ten mi vypil už nervy za všetky autá čo som mal. hrozné niečo.
s osobákmi bola vačšinou spokojnosť.
20. 10. 2016 23:05
Re: Japonec nakoniec
jaká je to dodavka? hiace, nebo proace?
Avatar - Ja Prvni 123
22. 10. 2016 19:42
Re: Japonec nakoniec
Je to ještě jinak: Japonec se prostě neopravuje.

Je fakt, že jsou spolehlivé a relativně dlouho vydrží... ale když už se pokazí, tak jsou za normální peníze neopravitelné.
Proto obecně u ojetých aut platí nedoporučení je koupit. Ale ojetých - tříletá auta z firmy, o kterých vím, co mají za sebou, asi problémem nejsou.
Na 6, max 8 letech ale jejich životnost končí.

Já vím, sem chodí jen milionáři, případně multimilionáři... takže takto stará auta už vlastně nikoho nezajímají.

;-)
22. 10. 2016 23:24
Re: Japonec nakoniec
Myslim, ze v dnesni dobe ty dily na japonce zas tak drahe nejsou.
Mel jsem tri Mazdy, prvni koupena 2007 uz 12 let stara se 112000 najeto a za 5 let jsem najel bez problemu 90000 a menil par prkotin do 10000 za vse a po me ji ma uz druhy majitel a jezdi bez problemu dodnes.
Druha koupena 10 let stara a taky zadne kriky za servis - 1500 za zapalovaci civku a kolem 2000 za repasi vsech trmenu plus par drobnosti spotrebniho charakteru.
Treti jsem koupil 626 kombik kdyz se narodila dcera 14 let starou s 220000 najeto za 27000 a jezdila taky spolehlive (na ni jsem nemenil vlastne vubec nic jen olej a filtry) a doted ji ma muj kolega z prace a nemuze si ji vynachvalit.
Samozrejme na kazde z nich se casem objevil nejaky ten puchyrek koroze ale nic strasneho s cim bych si sam neporadil.
Na druhou stranu ted mam i jedno vozidlo z teto petky a sice O1 tour z roku 2009 s 1.9 tdi pd, kupoval jsem s najetymi 305000 km, mame ji dva roky a zadny problem na to jake jizdy jezdi - v pondeli rano do prace par km a vetsinou az v patek par km domu (kamionak)-plus o vikendu nejaka delsi cesta. Je ale pravda ze tu oktavku jsem vubec nechtel protoze jsem srdcem stale Mazdak ale tchan nam ji zaridil z firmy za takovou cenu ze se nedalo odolat, navic po filtrech a naplnich a s novou baterkou.
Klidne muzete ohrnovat nos, jaky jsem bazarovy kovboj atd ale kdyz si clovek umi vybrat dobre auto tak muze byt klidne i dost stare..a ted sup palce dolu jak vlastne ve starych vracich ohrozuju rodinu atd :-)
Avatar - Ja Prvni 123
23. 10. 2016 10:19
Re: Japonec nakoniec
Určitě se najdou i takoví, ale já proti autu z bazaru nemám nic.. pokud se dobře vybere.
:-(

Když si čtu Tvůj text, tak rozdíl je asi v ročním nájezdu... já najedu ročně tak 45 tis km.

Za druhé musíš mít štěstí na auta nebo vysokou toleranci ke korozi, protože že Japonci rezaví je obecně známý fakt. Otázka je, může bt, jestli Ti to vadí nebo ne.
;-)

To, o čem jsem mluvil já je ale o filosofii auta: japonská auta nejsou konstruovaná tak, aby je bylo možné dobře "opravovat".
Nemění se čepy, ale celej náboj... atd.
Nemají moc rozšířený "aftermarket", takže většinu dílů musíš koupit od výrobce.

V praxi - když mají Honda Accord v kombíku a Fiat Stilo SW obě 10 let a najeto cca 300tis km, tak na tom budou obě víceméně stejně = rachtající podvozek, ložiska na kolech i na klice na výměnu, stejně jako kroužky a vačka.

Fiat nemá nic moc "společesnkou váhu", takže do něj těch 80 tisíc za generálku nasypeš, protože je výrazně méně rezavej, koupil sis ho kvůli velkýmu kufru - a ten bude mít pořád.

Accord už má mezitím na trhu třetí generaci, je flekatej od koroza a oprava auta ve stejném stavu by Tě přišla na cca 220 tisíc Kč... a to nedává smysl - takže to raději prodáš za pár korun puberťákovi a koupíš něco jinýho. Třeba i Hondu... čtyřletou...
;-)

Tak takhle jsem to myslel.
Ta čísla nejsou vycucaná z prstu - je to přímá zkušenost, byť asi 3 roky stará.
Avatar - nalimer
20. 10. 2016 15:26
za seba
z tých áut by som si nekúpil Octavia Tour - ide o generačne najstaršie auto zo všetkých.
pri Forde Fieste by som váhal, lebo nový voz je síce o 100.000 Kč drahší, ale je plne v záruke.
pri SX4 by som už vyberal náhon na všetky kolesá.
Honda Jazz je vhodný voz pre mamičky do mesta a okolia, ako hlavný voz ani nie.
Laguna je zaujímavá kúpa.
Rozbalit vlákno
5
20. 10. 2016 20:22
Re: za seba
Jazz je rozhodne lepsi volba nez napr. Fabia.
20. 10. 2016 22:38
Re: za seba
Jazz je bohužel v ČR nedoceněné auto, zřejmě díky ne moc dobré cenové politice Hondy.
Avatar - Ada je zase tady
20. 10. 2016 22:51
Re: za seba
a šílenému interiéru :no:
20. 10. 2016 22:59
Re: za seba
Jak pro koho ;-) Neznám praktičtější auto této velikosti, navíc spadá již do kategorie malých MPV, což pro některé může být z hlediska nastupování i výhoda. Kdo v ní ale nikdy nejel, bude nad ní ohrňovat nos. Navíc ten motor 1.4 je opravdu velmi povedený. Pokud bych kupoval nějaké další auto do rodiny, určitě by to byl Jazz.
21. 10. 2016 19:53
Re: za seba
Pozor na korozi, užil jsem si a na těch fotkách zadní nápravy v článku je to vidět.
Avatar - Bazalt
20. 10. 2016 15:32
Octavia I
Test ojeté O I z roku 2012
www.auto.cz/…a-octavia-i-1996… />Nějak se to rozchází s tím co čteme o ojeté Tour, což je v podstatě OI.

Btw celkově nic proti Oktávce, ale bohužel mě vůbec nepřekvapuje, že hned na prvním místě super ojetiny je uvedena právě ona. Bezva nákup, auto technické úrovně první poloviny devadesátých let v ceně do dvě stě tisíc. tento týden mi známý nabízel Fábii I, s 1.9TDi, super výbava, super stav, patnáct let stará za 65. Věřím tomu, že to auto je v dobrém stavu. Ale moc dobře si pamatuji na mou zkušenost s Fábií první generace. V té době jsem měl o deset let staršího Escorta (1992) a škodovka proti němu byla jak trakař.

Dnes už to samozřejmě neplatí, Škoda dělá konkurence schopná auta.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - twistedTSD
20. 10. 2016 18:29
Re: Octavia I
Octavia byla postavena na technice tehdy ještě neznámého Golfu IV. Tedy určitě ne první polovina devadesátých let. ;-)
Avatar - Bazalt
20. 10. 2016 21:05
Re: Octavia I
Wikipedia:
Práce na voze začaly již v roce 1992, kdy vznikly první studie vozu kompaktní třídy na bázi Golfu III. Od prvního návrhu se uvažovalo o větším typu, jemuž v roce 1993 přisoudili namísto podlahové části Golfu III novou koncernovou platformu určenou pro Golf IV, která se stala základem i pro Audi A3. Tehdy začal skutečný vývoj Octavie. V roce 1994 byly postaveny a odzkoušeny první prototypy.

Technicky první polovina, ačkoliv výroba začala až v roce 1996.
Na konci produkce Tour už šlo o hodně zastaralý model. na druhou stranu zastávám pravidlo If it ain´t broke, don´t fix it :-) :-) :-)
20. 10. 2016 18:38
Re: Octavia I
Jako sorry, ale Fabia 1 rozhodně nebyla trakař. To jen ty nepoznáš,co v té době bylo dobré....a Fabia byla dobré auto na tu dobu.Mimo jiné, porovnávaš dvě různé třídy a Escort ač to nebylo špatné auto, tak fakt teda nevím co jseš schopen porovnat .Už jen podvozek byla zcela jinde, tuhost karoserie,Escort hnil jak cyp.No fakt nevím... >:D Názor zcela mimo realitu té doby.Ale budiž....
Avatar - Bazalt
20. 10. 2016 21:14
Re: Octavia I
Fábia I byla dobré auto, i s dobrým podvozkem. Vím, že je to trochu jako hrušky s jablkama, ale o deset let starší Escort byl v podstatě stejná třída jako Fábie protože Fiesta z roku 92 byla fakt mnohem menší než Fábia z roku 02. Kvetly jedna radost, o tom bych mohl vyprávět. Jezdil jsem s klasickou 1.4 ovšem v Ghia výbavě (mimochodem už tenkrát vyhřívané čelní okno). Po přesednutí do nové Fábie mi opravdu přišla jako trakař. Dneska už nehrozí, že bych měl pocit, že je deset let stará Fiesta stejně dobrá jako nová Fábie. Škodovka ušla kus cesty a dotáhla tu šílenou mezeru.
20. 10. 2016 19:53
SX4 - autor článku
Odkypak je převodovka M32 Fiat???? Vždyť je to převodovka od GM !!!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ja Prvni 123
22. 10. 2016 19:45
Re: SX4 - autor článku
:-)
A diesel 2.0 už byl úplně v pohodě... jo, předcházející 1.9 do auta neseděla - byla hlučná (špatně odhlučněná) a špatně odstupňovaná převodovka.
Takže jízda s tím fakt nebyla žádná radost.
:-(
20. 10. 2016 22:53
Japonec určitě nakonec
Naprosto opačná zkušenost u OI, kterou jsem kdysi také vlastnil. Ložiska zcela bez problémů a řazení zcela perfektní, dle mě mnohem lepší než ve Fabii I. Stejně tak velmi dobrá byla motorizace 2.0MPi, o které kupodivu nepadlo ani slovo. Podvozkově už to ale bylo horší. Ale ten motor byl na autě to nejlepší a jelikož manželka se nechtěla své dosluhující FI 1.4 vzdát, nakonec jsem ji z nostalgie pořídil jinou FI právě s motorem 2.0MPi, i když je to jiný blok než měla OI. Divné je, že se v článku autor ani nezmiňuje o některých problémových převodovkách u slabších motorizací OI. Nicméně nakonec jsem také skončil u Japonce, konkrétně Subaru, protože na evropských autech, i když si to mnoho lidí nechce přiznat, se stále něco sere. Ten zbytek co tvrdí, že je to nic nestálo většinou dělají z auta vrak, protože mu nedopřejí ani základní servis, aby mohli říci, že je to nic nestálo a dokud jim to nezůstane stát na cestě, tak s tím jezdí. Nicméně Japonec je první auto, které nic z dílů prostě nechce a před STK vždy jej pouze umyji na myčce a všechny typy závad stále 0 :-) Stejně je na tom kamarád s Hondou Civic.
Rozbalit vlákno
0
24. 1. 2018 12:59
Octavia
Díky za článek.. dlouho jsem se rozmýšlela do jaké značky jít a nakonec jsem šla právě do té Oktávky, jelikož mi vyhovuje jak velikostí, tak i dostupným výkonem. Pokud jde o servis, tak chodím do [odkaz] , pokud by někdo potřeboval :-)
Rozbalit vlákno
1
7. 2. 2018 14:37
Re: Octavia
Zcela s vámi souhlasím. Také na Octavii nedám dopustit. V minulosti jsem jezdil auty různých značek, ale stejně jsem se nakonec k Octavii vrátil. Teď momentálně jezdím modelem z 2014 a je prostě super. Navíc mě ani tolik nestála, protože jsem ji koupil ojetou na [odkaz] :-)