Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Video: Opel Astra 1.0 Turbo vs. Škoda Octavia 1.0 TSI. Měříme pružné zrychlení s půl tunou na palubě!

V nižší střední třídě se nám už nějakou dobu rozšiřují tříválce. Budou ale stačit i tehdy, když naplno využijeme užitečnou hmotnost?
Zpět na článek
Avatar - Uživatel_5340709
20. 10. 2016 20:07
Ach jo,
proč jste to samé neudělali na trojku a pětku, a pak vše nedali do nějaké tabulky? ;-) To vás nenapadlo, že čím těžší převod, tím delší čas potřebný na zrychlení /a tím větší propad u naloženého auta/? Předpokládám , že auta nemají stejné stálé převody a stejný poměr převodů na čtverku. Klidně si dovedu představit, že auto s dlouhou čtverkou může mít kratší trojku a poměr zrychlení z 60-100 km/hod. může být v opačném gardu.
20. 10. 2016 21:43
Tříválce
Tady jsou o dost podrobněji naměřené hodnoty zrychlení u tříválců v této kategorii
[odkaz]
Ford Focus Kombi 1.0 Ecoboost 92kW, 170 Nm, 6MT
0-100 11,2
0-160 30,7
60-100 10,3/12,4 (4/5 st.)
80-120 14,4/16,1 (5/6 st.)

Kia Cee´d SW 1.0 T-GDI 88kW, 171 Nm, 6MT
0-100 11,4
0-160 33,7
60-100 9,5/13,0 (4/5 st.)
80-120 14,4/20,0 (5/6 st.)

Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo 77kW, 170Nm, 5MT
0-100 11,6
0-160 33,1
60-100 10,6/14,9 (4/5 st.)
80-120 15,9 (5 st.)

Octavia Combi 1.0 TSI 85kW, 200Nm, 6MT
0-100 10,7
0-160 29,1
60-100 8,0/10,5 (4/5 st.)
80-120 11,5/15,0 (5/6 st.)
20. 10. 2016 20:22
Re: Ach jo,
Spíš absence lásky k povolání :-) Když si vzpomenu na poslední ročník VŠ, kde jsem rok testoval všemožné kombinace, aby na konci vylezly 3 tabulky,.. ale prostě mě to bavilo, zajímalo a chtěl jsem, aby pokus byl kompletní a výsledek mě těšil.. tady je vidět, že nikoho ani moc nezajímá, jak to vlastně dopadne..

Kdybych to dělal já, tak tu místo jednoho videa je 5 tabulek a 10 grafů >:D
Avatar - _Karel_
20. 10. 2016 20:36
Re: Ach jo,
"tady je vidět, že nikoho ani moc nezajímá, jak to vlastně dopadne" - o tom dost silně pochybuju. Já myslím, že to, jak to dopadne, je jasným jádrem pudla. Resp. kdyby měla Astra silnější motor nebo lepší hodnoty, v testu by nebyla.
Avatar - _Karel_
20. 10. 2016 20:33
Re: nechapu
Ony to ani nejsou spekulace- Astra je 5-ti kvalt, Oktávka 6-ti. To by v tom byl čert, aby měly na čtverku stejné zpřevodování.
20. 10. 2016 23:34
Re: Dotaz na měření
Jasně, v extrému - jinak se bude chovat kára do který dám 500 kg za přední sedačky a jinak se bude chovat, když těch 500 kg přivážu na zadní nárazník. Užitečné zatížení nepřekročím ani v jednom případě.

Právě příliš rozměrné zavazadelníky svádí nesoudné řidiče k podobným prasárnám a pak se diví, že to třeba najednou nechce zatáčet a nebo i brzdit. ;-) :-!
21. 10. 2016 09:05
Re: Ach jo,
Ok tak jinak - první pokus splnil očekávání, takže nebyl důvod měření opakovat :-)
Avatar - Floyd
20. 10. 2016 23:25
Re: Dotaz na měření
Ale ten kufr, kterej díky tomu řidič získá, nic nevyváží >:D Pro jistotu pro ty, co by to nepochopili: je to ode mě sarkasmus >:D
20. 10. 2016 23:22
Re: Dotaz na měření
Konkurence, nekonkurence. Floyd má v tomhle pravdu. Hmotnost zátěže, která je umístěna za zadní osou, zhoršuje s každým centimetrem od ní poměr komfort / nosnost / jízdní vlastnosti jen a jen k horšímu.
20. 10. 2016 23:03
Re: Tříválce
Z naměřené skutečnosti plyne, že to slušně jede ve středních otáčkách cca mezi 1750 ot. a 4750 ot., kde má naměřeno všude přes 170 Nm, tedy víc než soupeři, s maximem 220 Nm ve 3000 ot., dole pod 1750 ot. moc nejede, protože je to tříválec sice s turbem, ale reálně v nízkých otáčkách bez turba a nahoře nad 5000 ot. už graduje výkon jen velmi pozvolna.
[odkaz]
čas 0:36
A jiný kus porovnání s 1.2 TSI:
[odkaz]
Avatar - _Karel_
20. 10. 2016 22:21
Re: Tříválce
Zajímavé, jak výkonově i zrychlením podobná Fiesta nestíhá na Oktávku v pružném zrychlení.
20. 10. 2016 22:06
Jsem unešenej.
Je fakt divný, že vyhraje auto co má víc koní. A úplně nepochopitelný je, že když dám do kufru 500 kg, že to je pomalejší.

Ale pozor, z každýho auta se po čase stejně stane Opel. :-)
Avatar - Uživatel_5340709
20. 10. 2016 20:44
Re: nechapu
Jestli je Astra 5ti kvalt, tak jsi Karle právě uhodil hřebíček na hlavičku.
/A to by mě Machi fakt zklamal/
Avatar - Uživatel_5340709
20. 10. 2016 20:30
Re: Ach jo,
Navíc kdyby to byla relevantní měření a seriozní tabulky, kdy by byl odstraněn faktor různého odstupňování dvou převodovek, tak si klidně rád přečtu jako čech, že škodovka v litru jede líp než auto roku.
20. 10. 2016 20:21
nechapu
Tak presne za takoveto predjizdeni s nalozenym autem bych sebral ridicak a ridice poslal domu pesky. Neni lepsi podradit a predjet tak rychleji a bezpecneji ?
Jednoznacne chybi udaj o otackach na dany prevodovy stupen. Dale jak v diskusi zaznelo, kdyz uz si redakce dala tu praci s merenim, mela zmerit dynamiku na nizsi prevodovy stupen, zabranila by tak jistym spekulacim.
Avatar - Uživatel_5340709
20. 10. 2016 20:15
Re: Ach jo,
To je asi moc práce, a třeba bysme potom mohli mít potíže. >:D Takhle jsme vyhráli hned dvakrát. :-!
20. 10. 2016 20:13
Re: Ach jo,
A klidně mohli udělat alespoň 2 nebo lépe 3 pokusy a výsledky zprůměrovat. Mohla z toho být zajímavá statistika a zas tolik času navíc by to snad nezabralo.
21. 10. 2016 06:50
Litrový souboj
Podle papírových předpokladů samozřejmě musí podobné souboje vyhrát koncernový litr a bylo by divné, kdyby se tak nestalo. Když se tak ale koukám do ceníků, za cenu litrové oktávky mám Astru 1.4 Turbo 92kW v nejvyšší výbavě.
Ale bude mít dražší povinné ručení...
A jako obvykle se zeptám - bude mít někdy redakce odvahu udělat srovnávačku Octavie s motorem 1.6TDI? Soupeř může být v podstatě libovolný...
Avatar - rohYpnol
20. 10. 2016 23:06
Re: Tříválce
Což je docela zvláštní. Octavia o 2 až 3 s drtí papírově silnější soupeře... Ale z druhé strany výrazně slabší Astra ST na 80-120 dokáže s Octavií držet krok...

Osobně si myslím, že ve Škodovce nebude všechno tak čisté. Ono taky když přišli s 1.2 TSI, tak jelo jak z praku, jenomže životnost šla do kytek. Takže postupné upgrade SW řídící jednotky motoru ubíraly a ubíraly na živosti...
20. 10. 2016 22:13
Re: nechapu
... tak to se zase neboj, kalkulacka vyuziva ty nejprimitivnejsi funkce procesoru, ktere se opravdu nemyli ;-)
20. 10. 2016 22:11
Re: Exaktný fakt
... vzhledem k tomu, ze ten litr je urcen pro "primestske borce", tak to bude v realu uplne jedno. ano, cesky pseudopatriot s poloholou zadnici bude slintat po octavce, kterou si pak mozna i s timto trivalcem a sestikvaltem koupi v bazaru nebo si na ni treba i naskudli, ale je to uplne jedno, udelal by to same, i kdyby octavia mela rovnez petikvalt a nebo kdyby naopak ta astra mela sestikvalt. takze si myslim, ze je to uplne fuk.
20. 10. 2016 22:02
Re: Exaktný fakt
kdyz potrebuju predjizdet, tak 60-100 se u benzinu a aut teto kategorie jezdi bezne na trojku. zdejsi novinari jsou akorat banda lemplu, v opravdu odbornych casopisech maji mnohem vice rychlostnich intervalu a meri je na vsechny dostupne stupne u daneho vozu. je to uplne jednoduche. kdyby radsi misto toho bezducheho videa udelali na acz toto, bylo by to mnohem smysluplnejsi.
Avatar - Floyd
20. 10. 2016 21:19
Re: nechapu
Žádné konspirace, jen konstatování faktů. Vítěz je jasný. >:D
Avatar - Uživatel_5340709
20. 10. 2016 20:41
Re: Ach jo,
To přece víme, úkol zní jasně: "Muž s koženou brašnou nesmí projít!" >:D
Avatar - 3_diamanty
20. 10. 2016 20:21
zaujimave porovnanie
tak som zvedavy na testik :yes:

chlapci a co tak uz zobrat do testu aj niro.... dockam sa? uz by malo byt v predaji ...

pripadne dam piatkovy tip: niro vs C-HR ;-) .. alebo niro vs prius
Avatar - IbizaFR
20. 10. 2016 20:19
tvl
teda to auto.cz fakt frčí, to je síla >:D >:D >:D >:D
20. 10. 2016 20:59
Exaktný fakt
60-100 na 4. je spolu s 80-120 na 5./6. v motoristickej tlači, najpoužívanejší spôsob hodnotenia pružnosti.
Tak kroťte hormóny, viem že mnohí si sem chodíte len uľaviť na účet Škody, ale už to preháňate. Máte tu exaktne zistený fakt.

Pre mňa je postačujúca hodnota 60-100, okolo 7 s.
23. 10. 2016 10:15
Re: Malé motory končí...proč je testovat!
VW už je na to pripravený - nový 1.5 motor EA211 evo bude aj bez turba. :-)
22. 10. 2016 12:27
Re: Tříválce
To jsou naměřené těch konkrétních kusů?
21. 10. 2016 19:32
Re: Tříválce
pohot. hmotnosti jsou
FoFo 1376 kg
Cee´d 1385 kg
Astra 1307 kg
Octa 1331 kg
21. 10. 2016 13:16
Re: Co to je za test... trochu česká losovačka :)
Proč rozměry pneu? Vnější obvod pneumatiky bude stále stejný at tam jsou 16" nebo 18". Osmnáctky mají pochopitelně menší profilové číslo. Jediné co by mohlo mít vliv řekněme v řádu desetin je šířka. Tlak v pneu je už úplně marginální.
21. 10. 2016 13:10
Re: Dotaz na měření
No řekl bych že to odpovídá běžnému použití, což to asi mělo demonstrovat. Klasická situace, jedete za traktorem , vykouknete, volno a šlápnete na to.
21. 10. 2016 12:16
Re: Ach jo,
Auto z dlhou stvorkou by nemalo mat kratsiu trojku ako Auto s kratsou stvorkou. Tie prevody musia sediet na charakteristiku motora a nemozu tam byt velke rozdiely. To by boli velke skoky medzi jednotlivymi rychlostnymi stupnami. Takze bud je Auto sprevodovane nadlho, alebo nakratko.

Ale suhlasim. Nejaka tabulka s viac udajmi by sa urcite zisla.
21. 10. 2016 11:52
Re: Tříválce
Tak to měli nahlásit úřadům, takové auto nesmí na silnici, jelikož nebude typově shodné. Nebo si ten výkon vycucali z prstu (použili nějakou zajímavou korekci, protože to určitě měřili na kolech, ne na klice).
21. 10. 2016 11:50
Re: Tříválce
Zvláštní to není, když výrobce slibuje citelně větší točivý moment, než má konkurence. Je na úrovni slabší 1,4 TSI. U pružného zrychlení se to projeví. Těžko však soudit, když neznáš otáčky. Ve zrychlení 0-160 by se spíš měl ukázat výkon, vzhledem k povoleným odchylkám pro produkční motory jsou však udávané hodnoty příliš podobné. Hlavně tam trčí Kia. Ještě by to chtělo hmotnosti těch aut.
21. 10. 2016 11:23
Re: nechapu
Podle těch čísel ji má Astra o chloupek kratší. Ještě záleží na kolech, ale v těhle číslech je ve výhodě.
Avatar - Emel
21. 10. 2016 11:21
Re: Tříválce
Soupeři jsou papírově nepatrně silnější jen co do výkonu (-8 až +7kW), ale mají svorně cca. 170Nm, zatímco Octavia má 200. A to je ten rozdíl.
21. 10. 2016 11:17
Re: Dotaz na měření
Jo, jo. Když už, tak to nejtěžší chceš mít hned za sedadly. Bude to mít nejmenší páku (nejmenší vliv na jízdní vlastnosti) a zároveň to při nouzovém brzdění, případně nárazu do opěradel tak silně nevrazí (i tak je lepší těžší věci pevně přikurtovat, opěradla zase tolik nevydrží).
21. 10. 2016 11:06
Re: Dotaz na měření
Ve skutečnosti budeš mít limity na to, kde v autě kolik krámů může být (užitná hmotnost 650 kg ještě neznamená, že můžeš naložit 600 kg do kufru). U aut ti normálně neřeknou víc než maximální zatížení jednotlivých náprav plus limity na střechu a tažné (svislé zatížení), což bude zjednodušené. Klidně se může stát, že překročíš limit nápravy dřív než celkový. A i když se do limitů vejdeš, jízdní vlastnosti můžou být zajímavé. :-) Klidně se může počítat s plným obsazením kabiny. Pokud vezmeš normovaného člověka, tak to máš u auta homologovaného pro pět osob 340 kg tak nějak mezi nápravami. Nemluvě o tom, že musíš vyjít ze skutečné hmotnosti auta (a zatížení náprav), klidně můžeš ztratit metrák nebo i dva jen výbavou.

Pokud k měření použili PerformanceBox, tak předpokládám, že měřili jako dříve (je to víceméně dané tím, jak funguje) - tedy začali zrychlovat z nižší rychlosti (řekněme o 5 km/h).
Avatar - wakantanka
21. 10. 2016 10:48
Re: Dotaz na měření
Mám taký pocit, že väčšina motoristickej populácie nemá ani tušenia akú má ich auto nosnosť. Aby po tých ľuďoch ešte človek chcel, aby boli schopní si spočítať čo + - váži posádka či batožina + palivo, to už by bolo príliš zložité. >:D
21. 10. 2016 10:36
Re: Tříválce
Viacmenej ma pravdu s tvrdenim o vykone. Ked prisli prve 1.2 s 8v, tak 77kw verzie mali namerane vzdy cez 90kw (pamatam si aj grafy s cca 96kw).
Postupne s vyvojom motora vykon klesal az s prechodom na 1.2 16v uz mava namerane len mierne cez udavanych 81kw.

Myslim ze sa vsetci zhodneme, ze prechod na 16v verziu pomohol poruchovosti vyrazne, kedze sa zbavili nepodareneho retazu (okrem ineho).
21. 10. 2016 03:13
Re: Tříválce
Můžeš to něčím podložit, nebo si tu jen tak po Daciovsku vymýšlíš?
Avatar - Floyd
20. 10. 2016 23:42
Re: Dotaz na měření
Naprosto souhlasím :yes: :yes: :yes:
Avatar - Floyd
20. 10. 2016 23:14
Re: Dotaz na měření
Myslel jsem v porovnání s Astrou. ;-)
Avatar - twistedTSD
20. 10. 2016 23:13
Re: Tříválce
To by mě celkem zajímalo, z čeho tak usuzuješ? Jak šla životnost do kytek?
Avatar - rohYpnol
20. 10. 2016 23:07
Re: Dotaz na měření
v tom dlouhým převisu to podle mě není. Konkurenční kombíky mají obdobný převis a nikdy tak výrazně nesedají.
Avatar - Emel
20. 10. 2016 22:46
Re: Exaktný fakt
Ale jo, ta slabší 1.4 bude asi fajn, akorát...

akorát je škoda toho litru, s volitelnou 6MT by to byla zajímavější nabídka, která by zejména na krátkou Astru mohla celkem slušně stačit.
Avatar - Emel
20. 10. 2016 22:09
Re: Tříválce
Octa s 8.0s se víceméně shoduje s auto.cz. Astra je tady pomalejší, ale je to kombík.

Těch 30Nm oproti konkurenci tam Octavia zřejmě opravdu má.
Avatar - Emel
20. 10. 2016 21:58
Re: Exaktný fakt
Na druhou stranu... pokud odhlédneme od zpřevodování, tak to, že se u Opelu nedá litr koupit s šestikvaltem, je podle mě dost zásadní chyba, vzhledem k tomu, že ten motor bude nejspíš nejprodávanější benzín... a veškerá konkurence to umí. Nakrátko poskládané kvalty už si tu chválil Honza Mička, když s litrem vypráskal 1.4T na Pezinské babe... ale podle mě je to pro univerzální rodinné auto nešťastné.
20. 10. 2016 21:27
Re: nechapu
Počítam to přes kalkulačku, co jsem našel na netu, takže za výsledky neručím. Ale na moje auto výpočet sedí přesně, takže myslím, že je to OK.
20. 10. 2016 21:20
Re: nechapu
U Okty mi vychazi 1984 rpm, u Astry 2005 rpm (nevím, jaký to má kola, dal jsem 205/55 R16).
20. 10. 2016 21:06
Re: nechapu
Obě auta mají čtyřku skoro stejně dlouhou (pokud jsem si nespletl kódy špajzek).
Okta - 4. stupeň 0,97; stálý převod 4,06
Astra - 4. stupeň 0,95; stálý převod 4,19

I když je ten test divnej, tak Opel prostě hůř jede...
Avatar - _Karel_
20. 10. 2016 21:02
Re: Exaktný fakt
Myslím, že je to ulevování na účet redakce, ne na účet Škody.
Navíc "exaktní fakt" jak auta zrychlí na 4.st. nikdo nezpochybňuje,píšeš úplně mimo, jen se pozastavujeme nad tím, jaký to má smysl, když určitě mají každé jinou čverku. Je to moc těžko pochopitelný?
Avatar - Uživatel_5340709
20. 10. 2016 21:00
Re: nechapu
Je to tak, škodovka je 6MT, astra 5MT, i když na obhajobu škodovky je třeba říci, že má papírový údaj zrychlení trochu lepší - 9,9 vs. 11,2 s. Na druhé straně víme, že sekunda tam, sekunda sem je dnes u koncernu v papírech běžná věc.
Avatar - MGRR
20. 10. 2016 20:52
Co to je za test... trochu česká losovačka :)
Testovat by se mělo minimálně 3x a na 4rychlost a 3x na pátou rychlost

1. jestli se těsně přes spuštěním testu drží turbo nafouknuté a připravené, nebo ne... je jinou otázkou
2. rozměry pneu
3. tlak pneu

auto.cz losovačka :-) naprostá amatéřina...
[odkaz]
Avatar - Uživatel_5340709
20. 10. 2016 20:10
Re: Teď ještě...
Klikni na to pod nadpisem, co se jeví jako fotka.
Avatar - rohYpnol
20. 10. 2016 20:09
Re: Teď ještě...
já nikde žádné video nevidím (chrome)
21. 10. 2016 04:20
Test o *
Nechápu, proč se zrychluje na stejný převodový stupeň, když má každé auto jiné zpřevodování.
Proč prostě nezrychlujete na různé kvalty pro daný vůz s největším výkonem?
Avatar - _Karel_
20. 10. 2016 21:25
Re: nechapu
Díky :yes: nevěřil bych, že budou stejný, ale jsou.
Avatar - _Karel_
20. 10. 2016 21:11
Re: nechapu
Pokud to tak opravdu je, pak moje omluva, porovnání je ok.
20. 10. 2016 21:08
Re: nechapu
Testujú to čo sa dá kúpiť a s čím sa dá jazdiť. Záujemca o kúpu môže porovnať.
Avatar - _Karel_
20. 10. 2016 20:59
Re: Co to je za test... trochu česká losovačka :)
Rozměry a tlak pneu budou mít minimální vliv.
Astra i tak zřejmě tahá za kratší konec, -30Nm není úplně málo.
Avatar - Floyd
20. 10. 2016 20:49
Re: nechapu
Tak to bude zítra v áleji nablito, myšleno to bude pod testem brutální diskuze. Už nemůžu dospat >:D >:D >:D
Avatar - Floyd
20. 10. 2016 20:45
Re: nechapu
Mluvíš mi z duše. Věděl toto však i pan Bureš, když měření prováděl? Doufám že ano.
Avatar - Floyd
20. 10. 2016 20:42
Re: Dotaz na měření
Hlavně má dlouhej zadní převis, takže to způsobuje silová páka vznikající nad zadní nápravou.
Avatar - Floyd
20. 10. 2016 20:39
Re: Ach jo,
Hlasuji pro drtivé vítězství Octavie >:D >:D >:D
Avatar - Floyd
20. 10. 2016 20:38
Re: Ach jo,
To si zítra stejně přečteš, toto je jen ochutnávka pátečního srovnávacího testu.
Avatar - Jaros71
20. 10. 2016 23:48
Malé motory končí...proč je testovat!
Konečně to soudruhům v EU došlo..a návrat k vyšším objemům je jasný!
Pidi motory nikdo nechce a navíc moc žerou.. >:-[]

viz :článek na Autoforum.cz
Šaškárna jménem downsizing končí, nové motory aut budou zase větší..

[odkaz]
20. 10. 2016 21:17
Re: nechapu
Čo to vlastne s tou prevodovkou riešiš? Porovnávajú autá, tak ako ich ponúkajú výrobcovia. Sú to modely s najslabším motorom v ponuke, takže je to porovnanie logické. Je vec Opla že tam dal len 5. Kto sa rozhodne kúpiť ho, ten to musí akc eptovať.
Ale ne, tu sa bude hrať na diabolské konšpirácie :-)
Avatar - rohYpnol
20. 10. 2016 20:19
Dotaz na měření
Podle slovního popisu jste zrychlovali přidáním plynu z požadované rychlosti, což v sobě zahrnuje taky prodlevu záběru turba. Nejsem si jistý, ale myslím si, že zahraniční redakce měří poněkud jinak, tj. že zrychlují z o něco nižší rychlosti tak, aby při rychlosti 60 kmh už jeli na plný plyn.

A docela by mě taky zajímalo právě to, co jste (gratuluji) ukázali nakonec. Proč Škodovky při zatížení tak razantně sedají na zadní nápravu? Navíc takhle hrubě sedí, aniž by byla skutečně maximálně zatížena (Octavia má docela vysoké užitné zatížení). Představa, že Octavii plně naložím, tak asi dřu vejvukem o asfalt 8-s
Avatar - rohYpnol
20. 10. 2016 20:07
Teď ještě...
...dodat, kde najdu to video, že >:-[]
Avatar - Floyd
20. 10. 2016 20:34
Re: Teď ještě...
Díky, nebýt tebe, myslel bych si, že je to jen úvodní fotka. Chybí mi tam totiž symbol videa. Teď už vím, že na dovolenou musíme jet v Octavii, abych mohl i předjíždět. >:D >:D >:D