Díky, nebýt tebe, myslel bych si, že je to jen úvodní fotka. Chybí mi tam totiž symbol videa. Teď už vím, že na dovolenou musíme jet v Octavii, abych mohl i předjíždět. >:D >:D >:D
proč jste to samé neudělali na trojku a pětku, a pak vše nedali do nějaké tabulky? ;-) To vás nenapadlo, že čím těžší převod, tím delší čas potřebný na zrychlení /a tím větší propad u naloženého auta/? Předpokládám , že auta nemají stejné stálé převody a stejný poměr převodů na čtverku. Klidně si dovedu představit, že auto s dlouhou čtverkou může mít kratší trojku a poměr zrychlení z 60-100 km/hod. může být v opačném gardu.
A klidně mohli udělat alespoň 2 nebo lépe 3 pokusy a výsledky zprůměrovat. Mohla z toho být zajímavá statistika a zas tolik času navíc by to snad nezabralo.
Spíš absence lásky k povolání :-) Když si vzpomenu na poslední ročník VŠ, kde jsem rok testoval všemožné kombinace, aby na konci vylezly 3 tabulky,.. ale prostě mě to bavilo, zajímalo a chtěl jsem, aby pokus byl kompletní a výsledek mě těšil.. tady je vidět, že nikoho ani moc nezajímá, jak to vlastně dopadne..
Kdybych to dělal já, tak tu místo jednoho videa je 5 tabulek a 10 grafů >:D
Navíc kdyby to byla relevantní měření a seriozní tabulky, kdy by byl odstraněn faktor různého odstupňování dvou převodovek, tak si klidně rád přečtu jako čech, že škodovka v litru jede líp než auto roku.
"tady je vidět, že nikoho ani moc nezajímá, jak to vlastně dopadne" - o tom dost silně pochybuju. Já myslím, že to, jak to dopadne, je jasným jádrem pudla. Resp. kdyby měla Astra silnější motor nebo lepší hodnoty, v testu by nebyla.
Auto z dlhou stvorkou by nemalo mat kratsiu trojku ako Auto s kratsou stvorkou. Tie prevody musia sediet na charakteristiku motora a nemozu tam byt velke rozdiely. To by boli velke skoky medzi jednotlivymi rychlostnymi stupnami. Takze bud je Auto sprevodovane nadlho, alebo nakratko.
Ale suhlasim. Nejaka tabulka s viac udajmi by sa urcite zisla.
Podle slovního popisu jste zrychlovali přidáním plynu z požadované rychlosti, což v sobě zahrnuje taky prodlevu záběru turba. Nejsem si jistý, ale myslím si, že zahraniční redakce měří poněkud jinak, tj. že zrychlují z o něco nižší rychlosti tak, aby při rychlosti 60 kmh už jeli na plný plyn.
A docela by mě taky zajímalo právě to, co jste (gratuluji) ukázali nakonec. Proč Škodovky při zatížení tak razantně sedají na zadní nápravu? Navíc takhle hrubě sedí, aniž by byla skutečně maximálně zatížena (Octavia má docela vysoké užitné zatížení). Představa, že Octavii plně naložím, tak asi dřu vejvukem o asfalt 8-s
Konkurence, nekonkurence. Floyd má v tomhle pravdu. Hmotnost zátěže, která je umístěna za zadní osou, zhoršuje s každým centimetrem od ní poměr komfort / nosnost / jízdní vlastnosti jen a jen k horšímu.
Jasně, v extrému - jinak se bude chovat kára do který dám 500 kg za přední sedačky a jinak se bude chovat, když těch 500 kg přivážu na zadní nárazník. Užitečné zatížení nepřekročím ani v jednom případě.
Právě příliš rozměrné zavazadelníky svádí nesoudné řidiče k podobným prasárnám a pak se diví, že to třeba najednou nechce zatáčet a nebo i brzdit. ;-):-!
Mám taký pocit, že väčšina motoristickej populácie nemá ani tušenia akú má ich auto nosnosť. Aby po tých ľuďoch ešte človek chcel, aby boli schopní si spočítať čo + - váži posádka či batožina + palivo, to už by bolo príliš zložité. >:D
Jo, jo. Když už, tak to nejtěžší chceš mít hned za sedadly. Bude to mít nejmenší páku (nejmenší vliv na jízdní vlastnosti) a zároveň to při nouzovém brzdění, případně nárazu do opěradel tak silně nevrazí (i tak je lepší těžší věci pevně přikurtovat, opěradla zase tolik nevydrží).
Ve skutečnosti budeš mít limity na to, kde v autě kolik krámů může být (užitná hmotnost 650 kg ještě neznamená, že můžeš naložit 600 kg do kufru). U aut ti normálně neřeknou víc než maximální zatížení jednotlivých náprav plus limity na střechu a tažné (svislé zatížení), což bude zjednodušené. Klidně se může stát, že překročíš limit nápravy dřív než celkový. A i když se do limitů vejdeš, jízdní vlastnosti můžou být zajímavé. :-) Klidně se může počítat s plným obsazením kabiny. Pokud vezmeš normovaného člověka, tak to máš u auta homologovaného pro pět osob 340 kg tak nějak mezi nápravami. Nemluvě o tom, že musíš vyjít ze skutečné hmotnosti auta (a zatížení náprav), klidně můžeš ztratit metrák nebo i dva jen výbavou.
Pokud k měření použili PerformanceBox, tak předpokládám, že měřili jako dříve (je to víceméně dané tím, jak funguje) - tedy začali zrychlovat z nižší rychlosti (řekněme o 5 km/h).
Tak presne za takoveto predjizdeni s nalozenym autem bych sebral ridicak a ridice poslal domu pesky. Neni lepsi podradit a predjet tak rychleji a bezpecneji ?
Jednoznacne chybi udaj o otackach na dany prevodovy stupen. Dale jak v diskusi zaznelo, kdyz uz si redakce dala tu praci s merenim, mela zmerit dynamiku na nizsi prevodovy stupen, zabranila by tak jistym spekulacim.
Je to tak, škodovka je 6MT, astra 5MT, i když na obhajobu škodovky je třeba říci, že má papírový údaj zrychlení trochu lepší - 9,9 vs. 11,2 s. Na druhé straně víme, že sekunda tam, sekunda sem je dnes u koncernu v papírech běžná věc.
Obě auta mají čtyřku skoro stejně dlouhou (pokud jsem si nespletl kódy špajzek).
Okta - 4. stupeň 0,97; stálý převod 4,06
Astra - 4. stupeň 0,95; stálý převod 4,19
I když je ten test divnej, tak Opel prostě hůř jede...
Čo to vlastne s tou prevodovkou riešiš? Porovnávajú autá, tak ako ich ponúkajú výrobcovia. Sú to modely s najslabším motorom v ponuke, takže je to porovnanie logické. Je vec Opla že tam dal len 5. Kto sa rozhodne kúpiť ho, ten to musí akc eptovať.
Ale ne, tu sa bude hrať na diabolské konšpirácie :-)
Proč rozměry pneu? Vnější obvod pneumatiky bude stále stejný at tam jsou 16" nebo 18". Osmnáctky mají pochopitelně menší profilové číslo. Jediné co by mohlo mít vliv řekněme v řádu desetin je šířka. Tlak v pneu je už úplně marginální.
60-100 na 4. je spolu s 80-120 na 5./6. v motoristickej tlači, najpoužívanejší spôsob hodnotenia pružnosti.
Tak kroťte hormóny, viem že mnohí si sem chodíte len uľaviť na účet Škody, ale už to preháňate. Máte tu exaktne zistený fakt.
Myslím, že je to ulevování na účet redakce, ne na účet Škody.
Navíc "exaktní fakt" jak auta zrychlí na 4.st. nikdo nezpochybňuje,píšeš úplně mimo, jen se pozastavujeme nad tím, jaký to má smysl, když určitě mají každé jinou čverku. Je to moc těžko pochopitelný?
Na druhou stranu... pokud odhlédneme od zpřevodování, tak to, že se u Opelu nedá litr koupit s šestikvaltem, je podle mě dost zásadní chyba, vzhledem k tomu, že ten motor bude nejspíš nejprodávanější benzín... a veškerá konkurence to umí. Nakrátko poskládané kvalty už si tu chválil Honza Mička, když s litrem vypráskal 1.4T na Pezinské babe... ale podle mě je to pro univerzální rodinné auto nešťastné.
... vzhledem k tomu, ze ten litr je urcen pro "primestske borce", tak to bude v realu uplne jedno. ano, cesky pseudopatriot s poloholou zadnici bude slintat po octavce, kterou si pak mozna i s timto trivalcem a sestikvaltem koupi v bazaru nebo si na ni treba i naskudli, ale je to uplne jedno, udelal by to same, i kdyby octavia mela rovnez petikvalt a nebo kdyby naopak ta astra mela sestikvalt. takze si myslim, ze je to uplne fuk.
kdyz potrebuju predjizdet, tak 60-100 se u benzinu a aut teto kategorie jezdi bezne na trojku. zdejsi novinari jsou akorat banda lemplu, v opravdu odbornych casopisech maji mnohem vice rychlostnich intervalu a meri je na vsechny dostupne stupne u daneho vozu. je to uplne jednoduche. kdyby radsi misto toho bezducheho videa udelali na acz toto, bylo by to mnohem smysluplnejsi.
Tady jsou o dost podrobněji naměřené hodnoty zrychlení u tříválců v této kategorii
[odkaz]
Ford Focus Kombi 1.0 Ecoboost 92kW, 170 Nm, 6MT
0-100 11,2
0-160 30,7
60-100 10,3/12,4 (4/5 st.)
80-120 14,4/16,1 (5/6 st.)
Z naměřené skutečnosti plyne, že to slušně jede ve středních otáčkách cca mezi 1750 ot. a 4750 ot., kde má naměřeno všude přes 170 Nm, tedy víc než soupeři, s maximem 220 Nm ve 3000 ot., dole pod 1750 ot. moc nejede, protože je to tříválec sice s turbem, ale reálně v nízkých otáčkách bez turba a nahoře nad 5000 ot. už graduje výkon jen velmi pozvolna.
[odkaz]
čas 0:36
A jiný kus porovnání s 1.2 TSI:
[odkaz]
Což je docela zvláštní. Octavia o 2 až 3 s drtí papírově silnější soupeře... Ale z druhé strany výrazně slabší Astra ST na 80-120 dokáže s Octavií držet krok...
Osobně si myslím, že ve Škodovce nebude všechno tak čisté. Ono taky když přišli s 1.2 TSI, tak jelo jak z praku, jenomže životnost šla do kytek. Takže postupné upgrade SW řídící jednotky motoru ubíraly a ubíraly na živosti...
Viacmenej ma pravdu s tvrdenim o vykone. Ked prisli prve 1.2 s 8v, tak 77kw verzie mali namerane vzdy cez 90kw (pamatam si aj grafy s cca 96kw).
Postupne s vyvojom motora vykon klesal az s prechodom na 1.2 16v uz mava namerane len mierne cez udavanych 81kw.
Myslim ze sa vsetci zhodneme, ze prechod na 16v verziu pomohol poruchovosti vyrazne, kedze sa zbavili nepodareneho retazu (okrem ineho).
Tak to měli nahlásit úřadům, takové auto nesmí na silnici, jelikož nebude typově shodné. Nebo si ten výkon vycucali z prstu (použili nějakou zajímavou korekci, protože to určitě měřili na kolech, ne na klice).
Zvláštní to není, když výrobce slibuje citelně větší točivý moment, než má konkurence. Je na úrovni slabší 1,4 TSI. U pružného zrychlení se to projeví. Těžko však soudit, když neznáš otáčky. Ve zrychlení 0-160 by se spíš měl ukázat výkon, vzhledem k povoleným odchylkám pro produkční motory jsou však udávané hodnoty příliš podobné. Hlavně tam trčí Kia. Ještě by to chtělo hmotnosti těch aut.
Nechápu, proč se zrychluje na stejný převodový stupeň, když má každé auto jiné zpřevodování.
Proč prostě nezrychlujete na různé kvalty pro daný vůz s největším výkonem?
Podle papírových předpokladů samozřejmě musí podobné souboje vyhrát koncernový litr a bylo by divné, kdyby se tak nestalo. Když se tak ale koukám do ceníků, za cenu litrové oktávky mám Astru 1.4 Turbo 92kW v nejvyšší výbavě.
Ale bude mít dražší povinné ručení...
A jako obvykle se zeptám - bude mít někdy redakce odvahu udělat srovnávačku Octavie s motorem 1.6TDI? Soupeř může být v podstatě libovolný...