Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - rohYpnol
Teď ještě...
| 20. 10. 2016 20:07
...dodat, kde najdu to video, že >:-[]
Avatar - J@...
Teď ještě...
| 20. 10. 2016 20:08
Mě to jede.
Avatar - rohYpnol
Teď ještě...
| 20. 10. 2016 20:09
já nikde žádné video nevidím (chrome)
Avatar - J@...
Teď ještě...
| 20. 10. 2016 20:10
Klikni na to pod nadpisem, co se jeví jako fotka.
Avatar - rohYpnol
Teď ještě...
| 20. 10. 2016 20:13
už jsem to zkouknul
Avatar - Floyd
Teď ještě...
| 20. 10. 2016 20:34
Díky, nebýt tebe, myslel bych si, že je to jen úvodní fotka. Chybí mi tam totiž symbol videa. Teď už vím, že na dovolenou musíme jet v Octavii, abych mohl i předjíždět. >:D >:D >:D
Avatar - J@...
Ach jo,
| 20. 10. 2016 20:07
proč jste to samé neudělali na trojku a pětku, a pak vše nedali do nějaké tabulky? ;-) To vás nenapadlo, že čím těžší převod, tím delší čas potřebný na zrychlení /a tím větší propad u naloženého auta/? Předpokládám , že auta nemají stejné stálé převody a stejný poměr převodů na čtverku. Klidně si dovedu představit, že auto s dlouhou čtverkou může mít kratší trojku a poměr zrychlení z 60-100 km/hod. může být v opačném gardu.
Ach jo,
| 20. 10. 2016 20:13
A klidně mohli udělat alespoň 2 nebo lépe 3 pokusy a výsledky zprůměrovat. Mohla z toho být zajímavá statistika a zas tolik času navíc by to snad nezabralo.
Avatar - J@...
Ach jo,
| 20. 10. 2016 20:15
To je asi moc práce, a třeba bysme potom mohli mít potíže. >:D Takhle jsme vyhráli hned dvakrát. :-!
Ach jo,
| 20. 10. 2016 20:22
Spíš absence lásky k povolání :-) Když si vzpomenu na poslední ročník VŠ, kde jsem rok testoval všemožné kombinace, aby na konci vylezly 3 tabulky,.. ale prostě mě to bavilo, zajímalo a chtěl jsem, aby pokus byl kompletní a výsledek mě těšil.. tady je vidět, že nikoho ani moc nezajímá, jak to vlastně dopadne..

Kdybych to dělal já, tak tu místo jednoho videa je 5 tabulek a 10 grafů >:D
Avatar - J@...
Ach jo,
| 20. 10. 2016 20:30
Navíc kdyby to byla relevantní měření a seriozní tabulky, kdy by byl odstraněn faktor různého odstupňování dvou převodovek, tak si klidně rád přečtu jako čech, že škodovka v litru jede líp než auto roku.
Avatar - Floyd
Ach jo,
| 20. 10. 2016 20:38
To si zítra stejně přečteš, toto je jen ochutnávka pátečního srovnávacího testu.
Avatar - J@...
Ach jo,
| 20. 10. 2016 20:41
To přece víme, úkol zní jasně: "Muž s koženou brašnou nesmí projít!" >:D
Avatar - Floyd
Ach jo,
| 20. 10. 2016 20:43
>:D >:D >:D
Avatar - _Karel_
Ach jo,
| 20. 10. 2016 20:36
"tady je vidět, že nikoho ani moc nezajímá, jak to vlastně dopadne" - o tom dost silně pochybuju. Já myslím, že to, jak to dopadne, je jasným jádrem pudla. Resp. kdyby měla Astra silnější motor nebo lepší hodnoty, v testu by nebyla.
Avatar - Floyd
Ach jo,
| 20. 10. 2016 20:39
Hlasuji pro drtivé vítězství Octavie >:D >:D >:D
Ach jo,
| 21. 10. 2016 09:05
Ok tak jinak - první pokus splnil očekávání, takže nebyl důvod měření opakovat :-)
Ach jo,
| 21. 10. 2016 12:16
Auto z dlhou stvorkou by nemalo mat kratsiu trojku ako Auto s kratsou stvorkou. Tie prevody musia sediet na charakteristiku motora a nemozu tam byt velke rozdiely. To by boli velke skoky medzi jednotlivymi rychlostnymi stupnami. Takze bud je Auto sprevodovane nadlho, alebo nakratko.

Ale suhlasim. Nejaka tabulka s viac udajmi by sa urcite zisla.
Avatar - rohYpnol
Dotaz na měření
| 20. 10. 2016 20:19
Podle slovního popisu jste zrychlovali přidáním plynu z požadované rychlosti, což v sobě zahrnuje taky prodlevu záběru turba. Nejsem si jistý, ale myslím si, že zahraniční redakce měří poněkud jinak, tj. že zrychlují z o něco nižší rychlosti tak, aby při rychlosti 60 kmh už jeli na plný plyn.

A docela by mě taky zajímalo právě to, co jste (gratuluji) ukázali nakonec. Proč Škodovky při zatížení tak razantně sedají na zadní nápravu? Navíc takhle hrubě sedí, aniž by byla skutečně maximálně zatížena (Octavia má docela vysoké užitné zatížení). Představa, že Octavii plně naložím, tak asi dřu vejvukem o asfalt 8-s
Avatar - Floyd
Dotaz na měření
| 20. 10. 2016 20:42
Hlavně má dlouhej zadní převis, takže to způsobuje silová páka vznikající nad zadní nápravou.
Avatar - rohYpnol
Dotaz na měření
| 20. 10. 2016 23:07
v tom dlouhým převisu to podle mě není. Konkurenční kombíky mají obdobný převis a nikdy tak výrazně nesedají.
Avatar - Floyd
Dotaz na měření
| 20. 10. 2016 23:14
Myslel jsem v porovnání s Astrou. ;-)
Dotaz na měření
| 20. 10. 2016 23:22
Konkurence, nekonkurence. Floyd má v tomhle pravdu. Hmotnost zátěže, která je umístěna za zadní osou, zhoršuje s každým centimetrem od ní poměr komfort / nosnost / jízdní vlastnosti jen a jen k horšímu.
Avatar - Floyd
Dotaz na měření
| 20. 10. 2016 23:25
Ale ten kufr, kterej díky tomu řidič získá, nic nevyváží >:D Pro jistotu pro ty, co by to nepochopili: je to ode mě sarkasmus >:D
Dotaz na měření
| 20. 10. 2016 23:34
Jasně, v extrému - jinak se bude chovat kára do který dám 500 kg za přední sedačky a jinak se bude chovat, když těch 500 kg přivážu na zadní nárazník. Užitečné zatížení nepřekročím ani v jednom případě.

Právě příliš rozměrné zavazadelníky svádí nesoudné řidiče k podobným prasárnám a pak se diví, že to třeba najednou nechce zatáčet a nebo i brzdit. ;-) :-!
Avatar - Floyd
Dotaz na měření
| 20. 10. 2016 23:42
Naprosto souhlasím :yes: :yes: :yes:
Avatar - wakantanka
Dotaz na měření
| 21. 10. 2016 10:48
Mám taký pocit, že väčšina motoristickej populácie nemá ani tušenia akú má ich auto nosnosť. Aby po tých ľuďoch ešte človek chcel, aby boli schopní si spočítať čo + - váži posádka či batožina + palivo, to už by bolo príliš zložité. >:D
Dotaz na měření
| 21. 10. 2016 11:17
Jo, jo. Když už, tak to nejtěžší chceš mít hned za sedadly. Bude to mít nejmenší páku (nejmenší vliv na jízdní vlastnosti) a zároveň to při nouzovém brzdění, případně nárazu do opěradel tak silně nevrazí (i tak je lepší těžší věci pevně přikurtovat, opěradla zase tolik nevydrží).
Dotaz na měření
| 21. 10. 2016 11:06
Ve skutečnosti budeš mít limity na to, kde v autě kolik krámů může být (užitná hmotnost 650 kg ještě neznamená, že můžeš naložit 600 kg do kufru). U aut ti normálně neřeknou víc než maximální zatížení jednotlivých náprav plus limity na střechu a tažné (svislé zatížení), což bude zjednodušené. Klidně se může stát, že překročíš limit nápravy dřív než celkový. A i když se do limitů vejdeš, jízdní vlastnosti můžou být zajímavé. :-) Klidně se může počítat s plným obsazením kabiny. Pokud vezmeš normovaného člověka, tak to máš u auta homologovaného pro pět osob 340 kg tak nějak mezi nápravami. Nemluvě o tom, že musíš vyjít ze skutečné hmotnosti auta (a zatížení náprav), klidně můžeš ztratit metrák nebo i dva jen výbavou.

Pokud k měření použili PerformanceBox, tak předpokládám, že měřili jako dříve (je to víceméně dané tím, jak funguje) - tedy začali zrychlovat z nižší rychlosti (řekněme o 5 km/h).
Dotaz na měření
| 21. 10. 2016 13:10
No řekl bych že to odpovídá běžnému použití, což to asi mělo demonstrovat. Klasická situace, jedete za traktorem , vykouknete, volno a šlápnete na to.
Avatar - IbizaFR
tvl
| 20. 10. 2016 20:19
teda to auto.cz fakt frčí, to je síla >:D >:D >:D >:D
Avatar - Floyd
tvl
| 20. 10. 2016 20:42
>:D >:D >:D
Avatar - 3_diamanty
zaujimave porovnanie
| 20. 10. 2016 20:21
tak som zvedavy na testik :yes:

chlapci a co tak uz zobrat do testu aj niro.... dockam sa? uz by malo byt v predaji ...

pripadne dam piatkovy tip: niro vs C-HR ;-) .. alebo niro vs prius
nechapu
| 20. 10. 2016 20:21
Tak presne za takoveto predjizdeni s nalozenym autem bych sebral ridicak a ridice poslal domu pesky. Neni lepsi podradit a predjet tak rychleji a bezpecneji ?
Jednoznacne chybi udaj o otackach na dany prevodovy stupen. Dale jak v diskusi zaznelo, kdyz uz si redakce dala tu praci s merenim, mela zmerit dynamiku na nizsi prevodovy stupen, zabranila by tak jistym spekulacim.
Avatar - _Karel_
nechapu
| 20. 10. 2016 20:33
Ony to ani nejsou spekulace- Astra je 5-ti kvalt, Oktávka 6-ti. To by v tom byl čert, aby měly na čtverku stejné zpřevodování.
Avatar - J@...
nechapu
| 20. 10. 2016 20:44
Jestli je Astra 5ti kvalt, tak jsi Karle právě uhodil hřebíček na hlavičku.
/A to by mě Machi fakt zklamal/
Avatar - Floyd
nechapu
| 20. 10. 2016 20:47
>:D >:D >:D
Avatar - _Karel_
nechapu
| 20. 10. 2016 20:47
[odkaz]
Mě už asi nezklamali.
Avatar - Floyd
nechapu
| 20. 10. 2016 20:49
Tak to bude zítra v áleji nablito, myšleno to bude pod testem brutální diskuze. Už nemůžu dospat >:D >:D >:D
Avatar - J@...
nechapu
| 20. 10. 2016 21:00
Je to tak, škodovka je 6MT, astra 5MT, i když na obhajobu škodovky je třeba říci, že má papírový údaj zrychlení trochu lepší - 9,9 vs. 11,2 s. Na druhé straně víme, že se*** tam, se*** sem je dnes u koncernu v papírech běžná věc.
nechapu
| 20. 10. 2016 21:06
Obě auta mají čtyřku skoro stejně dlouhou (pokud jsem si nespletl kódy špajzek).
Okta - 4. stupeň 0,97; stálý převod 4,06
Astra - 4. stupeň 0,95; stálý převod 4,19

I když je ten test divnej, tak Opel prostě hůř jede...
Avatar - _Karel_
nechapu
| 20. 10. 2016 21:11
Pokud to tak opravdu je, pak moje omluva, porovnání je ok.
Avatar - _Karel_
nechapu
| 20. 10. 2016 21:13
A otáčky při 60kmh?
nechapu
| 20. 10. 2016 21:20
U Okty mi vychazi 1984 rpm, u Astry 2005 rpm (nevím, jaký to má kola, dal jsem 205/55 R16).
Avatar - _Karel_
nechapu
| 20. 10. 2016 21:25
Díky :yes: nevěřil bych, že budou stejný, ale jsou.
nechapu
| 20. 10. 2016 21:27
Počítam to přes kalkulačku, co jsem našel na netu, takže za výsledky neručím. Ale na moje auto výpočet sedí přesně, takže myslím, že je to OK.
nechapu
| 20. 10. 2016 22:13
... tak to se zase neboj, kalkulacka vyuziva ty nejprimitivnejsi funkce procesoru, ktere se opravdu nemyli ;-)
Avatar - Floyd
nechapu
| 20. 10. 2016 21:20
Skoro, a o tom to celé je...
nechapu
| 21. 10. 2016 11:23
Podle těch čísel ji má Astra o chloupek kratší. Ještě záleží na kolech, ale v těhle číslech je ve výhodě.
Avatar - Floyd
nechapu
| 20. 10. 2016 20:45
Mluvíš mi z duše. Věděl toto však i pan Bureš, když měření prováděl? Doufám že ano.
nechapu
| 20. 10. 2016 21:17
Čo to vlastne s tou prevodovkou riešiš? Porovnávajú autá, tak ako ich ponúkajú výrobcovia. Sú to modely s najslabším motorom v ponuke, takže je to porovnanie logické. Je vec Opla že tam dal len 5. Kto sa rozhodne kúpiť ho, ten to musí akc eptovať.
Ale ne, tu sa bude hrať na diabolské konšpirácie :-)
Avatar - Floyd
nechapu
| 20. 10. 2016 21:19
Žádné konspirace, jen konstatování faktů. Vítěz je jasný. >:D
nechapu
| 20. 10. 2016 21:08
Testujú to čo sa dá kúpiť a s čím sa dá jazdiť. Záujemca o kúpu môže porovnať.
...
| 20. 10. 2016 20:52
No a co Ještěd, vyjedou na něj?
Avatar - MGRR
Co to je za test... trochu česká losovačka :)
| 20. 10. 2016 20:52
Testovat by se mělo minimálně 3x a na 4rychlost a 3x na pátou rychlost

1. jestli se těsně přes spuštěním testu drží turbo nafouknuté a připravené, nebo ne... je jinou otázkou
2. rozměry pneu
3. tlak pneu

auto.cz losovačka :-) naprostá amatéřina...
[odkaz]
Avatar - _Karel_
Co to je za test... trochu česká losovačka :)
| 20. 10. 2016 20:59
Rozměry a tlak pneu budou mít minimální vliv.
Astra i tak zřejmě tahá za kratší konec, -30Nm není úplně málo.
Co to je za test... trochu česká losovačka :)
| 21. 10. 2016 13:16
Proč rozměry pneu? Vnější obvod pneumatiky bude stále stejný at tam jsou 16" nebo 18". Osmnáctky mají pochopitelně menší profilové číslo. Jediné co by mohlo mít vliv řekněme v řádu desetin je šířka. Tlak v pneu je už úplně marginální.
Exaktný fakt
| 20. 10. 2016 20:59
60-100 na 4. je spolu s 80-120 na 5./6. v motoristickej tlači, najpoužívanejší spôsob hodnotenia pružnosti.
Tak kroťte hormóny, viem že mnohí si sem chodíte len uľaviť na účet Škody, ale už to preháňate. Máte tu exaktne zistený fakt.

Pre mňa je postačujúca hodnota 60-100, okolo 7 s.
Avatar - _Karel_
Exaktný fakt
| 20. 10. 2016 21:02
Myslím, že je to ulevování na účet redakce, ne na účet Škody.
Navíc "exaktní fakt" jak auta zrychlí na 4.st. nikdo nezpochybňuje,píšeš úplně mimo, jen se pozastavujeme nad tím, jaký to má smysl, když určitě mají každé jinou čverku. Je to moc těžko pochopitelný?
Avatar - Emel
Exaktný fakt
| 20. 10. 2016 21:58
Na druhou stranu... pokud odhlédneme od zpřevodování, tak to, že se u Opelu nedá litr koupit s šestikvaltem, je podle mě dost zásadní chyba, vzhledem k tomu, že ten motor bude nejspíš nejprodávanější benzín... a veškerá konkurence to umí. Nakrátko poskládané kvalty už si tu chválil Honza Mička, když s litrem vypráskal 1.4T na Pezinské babe... ale podle mě je to pro univerzální rodinné auto nešťastné.
Exaktný fakt
| 20. 10. 2016 22:11
... vzhledem k tomu, ze ten litr je urcen pro "primestske borce", tak to bude v realu uplne jedno. ano, cesky pseudopatriot s poloholou zadnici bude slintat po octavce, kterou si pak mozna i s timto trivalcem a sestikvaltem koupi v bazaru nebo si na ni treba i naskudli, ale je to uplne jedno, udelal by to same, i kdyby octavia mela rovnez petikvalt a nebo kdyby naopak ta astra mela sestikvalt. takze si myslim, ze je to uplne fuk.
Avatar - Emel
Exaktný fakt
| 20. 10. 2016 22:46
Ale jo, ta slabší 1.4 bude asi fajn, akorát...

akorát je škoda toho litru, s volitelnou 6MT by to byla zajímavější nabídka, která by zejména na krátkou Astru mohla celkem slušně stačit.
Exaktný fakt
| 20. 10. 2016 22:02
kdyz potrebuju predjizdet, tak 60-100 se u benzinu a aut teto kategorie jezdi bezne na trojku. zdejsi novinari jsou akorat banda lemplu, v opravdu odbornych casopisech maji mnohem vice rychlostnich intervalu a meri je na vsechny dostupne stupne u daneho vozu. je to uplne jednoduche. kdyby radsi misto toho bezducheho videa udelali na acz toto, bylo by to mnohem smysluplnejsi.
Tříválce
| 20. 10. 2016 21:43
Tady jsou o dost podrobněji naměřené hodnoty zrychlení u tříválců v této kategorii
[odkaz]
Ford Focus Kombi 1.0 Ecoboost 92kW, 170 Nm, 6MT
0-100 11,2
0-160 30,7
60-100 10,3/12,4 (4/5 st.)
80-120 14,4/16,1 (5/6 st.)

Kia Cee´d SW 1.0 T-GDI 88kW, 171 Nm, 6MT
0-100 11,4
0-160 33,7
60-100 9,5/13,0 (4/5 st.)
80-120 14,4/20,0 (5/6 st.)

Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo 77kW, 170Nm, 5MT
0-100 11,6
0-160 33,1
60-100 10,6/14,9 (4/5 st.)
80-120 15,9 (5 st.)

Octavia Combi 1.0 TSI 85kW, 200Nm, 6MT
0-100 10,7
0-160 29,1
60-100 8,0/10,5 (4/5 st.)
80-120 11,5/15,0 (5/6 st.)
Avatar - Emel
Tříválce
| 20. 10. 2016 22:09
Octa s 8.0s se víceméně shoduje s auto.cz. Astra je tady pomalejší, ale je to kombík.

Těch 30Nm oproti konkurenci tam Octavia zřejmě opravdu má.
Avatar - _Karel_
Tříválce
| 20. 10. 2016 22:21
Zajímavé, jak výkonově i zrychlením podobná Fiesta nestíhá na Oktávku v pružném zrychlení.
Tříválce
| 20. 10. 2016 23:03
Z naměřené skutečnosti plyne, že to slušně jede ve středních otáčkách cca mezi 1750 ot. a 4750 ot., kde má naměřeno všude přes 170 Nm, tedy víc než soupeři, s maximem 220 Nm ve 3000 ot., dole pod 1750 ot. moc nejede, protože je to tříválec sice s turbem, ale reálně v nízkých otáčkách bez turba a nahoře nad 5000 ot. už graduje výkon jen velmi pozvolna.
[odkaz]
čas 0:36
A jiný kus porovnání s 1.2 TSI:
[odkaz]
Avatar - rohYpnol
Tříválce
| 20. 10. 2016 23:06
Což je docela zvláštní. Octavia o 2 až 3 s drtí papírově silnější soupeře... Ale z druhé strany výrazně slabší Astra ST na 80-120 dokáže s Octavií držet krok...

Osobně si myslím, že ve Škodovce nebude všechno tak čisté. Ono taky když přišli s 1.2 TSI, tak jelo jak z praku, jenomže životnost šla do kytek. Takže postupné upgrade SW řídící jednotky motoru ubíraly a ubíraly na živosti...
Avatar - twistedTSD
Tříválce
| 20. 10. 2016 23:13
To by mě celkem zajímalo, z čeho tak usuzuješ? Jak šla životnost do kytek?
Tříválce
| 21. 10. 2016 03:13
Můžeš to něčím podložit, nebo si tu jen tak po Daciovsku vymýšlíš?
Tříválce
| 21. 10. 2016 10:36
Viacmenej ma pravdu s tvrdenim o vykone. Ked prisli prve 1.2 s 8v, tak 77kw verzie mali namerane vzdy cez 90kw (pamatam si aj grafy s cca 96kw).
Postupne s vyvojom motora vykon klesal az s prechodom na 1.2 16v uz mava namerane len mierne cez udavanych 81kw.

Myslim ze sa vsetci zhodneme, ze prechod na 16v verziu pomohol poruchovosti vyrazne, kedze sa zbavili nepodareneho retazu (okrem ineho).
Tříválce
| 21. 10. 2016 11:52
Tak to měli nahlásit úřadům, takové auto nesmí na silnici, jelikož nebude typově shodné. Nebo si ten výkon vycucali z prstu (použili nějakou zajímavou korekci, protože to určitě měřili na kolech, ne na klice).
Avatar - Emel
Tříválce
| 21. 10. 2016 11:21
Soupeři jsou papírově nepatrně silnější jen co do výkonu (-8 až +7kW), ale mají svorně cca. 170Nm, zatímco Octavia má 200. A to je ten rozdíl.
Tříválce
| 21. 10. 2016 11:50
Zvláštní to není, když výrobce slibuje citelně větší točivý moment, než má konkurence. Je na úrovni slabší 1,4 TSI. U pružného zrychlení se to projeví. Těžko však soudit, když neznáš otáčky. Ve zrychlení 0-160 by se spíš měl ukázat výkon, vzhledem k povoleným odchylkám pro produkční motory jsou však udávané hodnoty příliš podobné. Hlavně tam trčí Kia. Ještě by to chtělo hmotnosti těch aut.
Tříválce
| 21. 10. 2016 19:32
pohot. hmotnosti jsou
FoFo 1376 kg
Cee´d 1385 kg
Astra 1307 kg
Octa 1331 kg
Tříválce
| 22. 10. 2016 12:27
To jsou naměřené těch konkrétních kusů?
Jsem unešenej.
| 20. 10. 2016 22:06
Je fakt divný, že vyhraje auto co má víc koní. A úplně nepochopitelný je, že když dám do kufru 500 kg, že to je pomalejší.

Ale pozor, z každýho auta se po čase stejně stane Opel. :-)
Avatar - Jaros71
Malé motory končí...proč je testovat!
| 20. 10. 2016 23:48
Konečně to soudruhům v EU došlo..a návrat k vyšším objemům je jasný!
Pidi motory nikdo nechce a navíc moc žerou.. >:-[]

viz :článek na Autoforum.cz
Šaškárna jménem downsizing končí, nové motory aut budou zase větší..

[odkaz]
Malé motory končí...proč je testovat!
| 23. 10. 2016 10:15
VW už je na to pripravený - nový 1.5 motor EA211 evo bude aj bez turba. :-)
Test o *
| 21. 10. 2016 04:20
Nechápu, proč se zrychluje na stejný převodový stupeň, když má každé auto jiné zpřevodování.
Proč prostě nezrychlujete na různé kvalty pro daný vůz s největším výkonem?
Litrový souboj
| 21. 10. 2016 06:50
Podle papírových předpokladů samozřejmě musí podobné souboje vyhrát koncernový litr a bylo by divné, kdyby se tak nestalo. Když se tak ale koukám do ceníků, za cenu litrové oktávky mám Astru 1.4 Turbo 92kW v nejvyšší výbavě.
Ale bude mít dražší povinné ručení...
A jako obvykle se zeptám - bude mít někdy redakce odvahu udělat srovnávačku Octavie s motorem 1.6TDI? Soupeř může být v podstatě libovolný...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku