:no:8-s Tak poviem vám, kto toto schválil bol riadny estét !! Viac to sprzdiť nemohol ! Tá nesúrodosť tvarov svetiel je priam katastrofálna ! Niekomu asi prekážalo že sa Octavia predáva ? Toto nahraje konkurencii a oni sa s toho budú tešiť najviac ! Dizajnér nech sa dá liečiť ! To už DACIA má krajšie svetlá !
Vůbec se mi to nelíbí... :yes:8-s
Bohužel se opět facelift Škodovce nepovedl..
OCTAVIA byla celkem pěkné auto....nyní vypadá děsně. :((
Očekávám , že tato hrůza bude ihned odstraněna s novou generací.
Někdy je méně více..
Interier je nyní lepší , tam problém nevidím a chválím.
8-s8-s8-s:no::no::no:
I Mercedes w212 predface, ktery to evokuje, opustil toto reseni jako slepou ulicku. Za me rozhodne: NE :no: I kdyz na Multiplu 1 generace to stale nema >:D
Nicméně nebýt dovozu stočených ojetin z ciziny, už asi 2 roky ze každej měsíc vyřadí z registru víc škodovek, než kolik jich firma y lidi koupí nových. Takže nárůst dělaj oljetiny z rajchu, itálie aspol. co maj 300 tis >:D
Je to fleet biznis. U nás jeden "učtovník" kvôli číslam predal všetky funkčné firemné autá a nahradil ich novými na operatívny lízing. A čuduj sa svete, jedna škodovečka zrazu zaparkovala u neho na dvore. ;-)
no O2 Fl je sice na škodovku zvláštní, ale minimálně z dnešního pohledu to auto je opticky výrazně modernější než před FL. Je pravda že v době FL se mi to taky moc nelíbilo, ale dnes bych o O2 před FL verzi ani nezavadil. O2 před FL úplně splyne v davu. Koneckonců tento design po FL použil i mercedes na Cečku.
jasně, ale to že každé jednotlivé světlo bude stát koncového zákazníka to samé co za jedno světlo před faceliftem nikoho nesere..... Škodofku to pochopitelně nesere, ona ušetří, zákazník jí je u zadku..... ¨
Aspoň vím, že octavii zase nekoupím... Nestihnu došetřit než příjde tahle pohroma do salónů a na silnice!
No právě kdyby tu změnu udělali po vzoru e-classe před FC [odkaz] , to znamená že vnitřní části menší a vnější část světla vytáhnout nahoru do kapoty, tak by to mohlo vypadat k světu. Takhle jen rozbili původní linky a celkové pojetí /i v zadu/ a vypadá to, že to spíš doje.......li. ;-\
Vypada to tak, ze designersky potencial "mistra" Kabani se vytratil jak para nad hrncem - ze by permanetni predavkovani?
Uz Kodi je designove hodne spatne auto - jedna se v podstate o docela hezke kombi ktere ale bylo vertikalne preriznute a pridali mu cca. 15 cm navrch - viz. smesne umistene kliky dveri.
Pokud ale "mistr" Kabana skutecne udelal ty dvojite svetlomety, tak to je HUMUSARNA vsech HUMUSAREN. Uz i asijske klony vypadaji lepe.
Trochu mi to pripomina velmi nepovedeny Ford Scorpio s temi utaplimy mini svetlomety.
U me dobry. Skodovka dela svetovy auta. Designem v mainstreamu patri k tomu lepsimu.
Vytknul bych akorat obycejne a levne pusobici volant a celkove vnitrek by mohl byt lepsi. Ale kdyz se podivam treba na Opel, tak je to vlastne taky dobry. Z venku vez vyhrad. :yes:
Zaplať bánbuh za ten koncernovej design. Korejci, japonci či v interiérech Ford je z mého pohledu neakceptovatelná a nesourodá směsice typu čim víc obkoučků tím lépe neboli milion a jedna křivka. Zvlášť v interiérech. I když v poslední době se trochu zklidnili.
Tak takovej hnus bych od Kabaně fakt nečekal. To je tak designersky prázdný a nepovedený, že to snad ani nemůže být jeho práce. Přijde mi to jako výtvor rumunských designérů. 8-s8-s
Skvely. Kdyz o necem napisu, ze je to hnus a ze to asi delali rumuni, tak je to projev meho designerskeho citeni a vlastne tim jeste nijak neindikuji, jestli se mi to libi ci nelibi.
Jako vážně? Kde tu kdo říkal, jak to bude jiné než Eklasse a ono ne >:D No, kdo chce Oktávku, tak rychle pro ní, pak už bude jen tohle..... 8-s
P.s. Stejně mi to přijde nějaké divné a redakce nás tahá za nos, žejo? >:D Chybí mi odhalování po kouskách (nebo sem něco zaspal?) a oni nám to naservírují rovnou takto naplno >:-[] Že by to byl aprílový žert v říjnu? >:D
P.P.S Všimli jste si, že to vypadá nápadně podobně těmhle starým montážím z autobildu?
[odkaz] Tady něco smrdí :D
Ja ti neviem, ale mne sa to páči takto na prvý pohľad. Octávka bude trošku vyčnievať z davu. Podľa mňa tento FL jej len prospel a predajom to neublíži.
No, OII mi tak hrozná po fl nepřišla. A o tom interiéru bych diskutoval, přišlo mi, že po Fl začali trochu šetřit, nebylo to tak výrazný skok jako z O II do O III, ale něco tam bylo. Ale možná to byl jen můj dojem, co jsem tak srovnával dvě Elegance (fl a po fl).
Znovu se potvrdilo, že Škodovka facelifty moc neumí. Dodá nějaké moderní křivky, ale jako celek to vždy funguje hůře, než původní design (možná u Octavie 1. generage OK). Faceliftované budou určitě i ceny, tak snad se ulakotili i na čalouněné výplně dveří. Třeba Leon je má od základní verze a u Octavie je nedostanete ani v modelu za milion.
Že to dopadne zle, jsem tušil už dávno... Ale v hlouby duše jsem doufal...po všech těch kecech Kabaně...že to třeba opravdu nějak vychytají. No... Octavka teď vypadá jako na těch nejšpatnějších a nejnepovedenějších renderech a troufám si říct,že jí to hodně ublíží!!!
Spíš než lamentování nad předkem, mne mrzí, že nedošlo k razantnějšímu zásahu v zadní části u liftbacku, postupem času se mi dost okoukal a přijde mi dost těžkopádný. Chtělo to něčím odlehčit a jen změna členění světel bez změny tvaru to neřeší.
Proč sem dali zúžené fotky? Auto vypadá vyšší a užší, nejvíc je to patrné na porovnávajících snímcích. Jinak mě to nijak neuchvátilo, ale ani mi to vyloženě nevadí.
Podpásovka je pro mě Kodiaq. Měl jsem to štěstí naživo v posledních dnech několikrát. 18" kola malá a zapadlá, karoserii chybí harmonie, očekávaná finta naživo, skrytá v oficiálních pics není žádná, hmotově je to nevyrovnané a nehezky obtloustlé.
Superb je pak dnes nejhezčí škodovkou. FL OIII mi opravdu nevadí.
Já jsem taky už měl tu čest a zezadu OK, z boku to šlo, a předek se mi moc nelíbil. Z dálky mi to nepřišlo nijak ošklivé, zapadlo to do provozu, ale je ta zapadlá kola jsou fail, navíc mi auto přijde tak nějak jako na chúdách >:D Když to srovnám s Tiguanem, tak se nechytá. Tahle Octa se mi ale fakt nelíbí a doufal jsem v trochu jinou masku, než Eklasse.
Jak čest? Vždyť už ty auta normálně jezdí. Cestou z Prahy jsem jich potkal asi 10 a jednu chvíli když jsem za jedním Kodiakem jel mě druhý dojel a předjel. Kam jsem kouknul všude samý Kodiak >:D Ale máš pravdu v tomu, že jsem na něm ještě neviděl pěkný kola. Všechno to vypadá úzký jako tramvaj. Na to je potřeba tak 19 palcový kola a hlavně trochu víc vylezlý z blatníků. Holt když nepřiplatíš budeš mít auto jak na chůdách :-)
Inu, je to lepsi nez jsem cekal (lepsi nez predni-znasilnena svetla kodiaqu), ale ze by to byl posun proti predFL? To si nemyslim. Octavia je to takove sterilni auto, na pohled nicim vycnivajici, nicim zajimave (coz je zaroven i jeji silna stranka), ale tady se to zjevne pokusil Kaban necim rozseknout/ozivit a ja nechapu, proc musi u faceliftu oktavie chodit, jako uz predtim, pro inspiraci k Mercedesu. A kdyz uz, tak proc se inspiruje zrovna tim co se mercedesu, a ted uz i oktavce, kdysi nepovedlo... :-O
PS: Taky se tesim na ty vzletne reci o kristalu, vanocech v rijnu, vylepseni dokonaleho, utoku na premii o tridu vys atd.
jestli necim Skodovka u vsech svych modelu nadprumerne vycniva, je to design. O3 je pekna, samo ne v zakladu na plechacich, Fabie je moc pekna, Superb tam neni o cem. A Kodiaq je svuj. Nemam strach. Mam pocit, ze Kaban byl i u FL O2 a to se take neukazalo jako vubec spatny tah. Z retrospektivniho pohledu o to vic.
Rovnako neoceňujem tú inšpiráciu Éčkovm Mercedesom. Mohli sa poučiť, že toto nie je cesta, samotný Mercedes to fakticky uznal a týmto smerom nepokračoval v žiadnom modeli.
Na rozdiel od Teba som ale čakal, že to Kabaň zvládne lepšie, ako naznačovali montáže, ale toto sa podľa mňa hrubo nepodarilo. "Problém" Škodoviek jeho éry je v tom, že sú od začiatku dotiahnuté, dizajnovo celistvé a všetko ladí. Nemusí sa každému páčiť ten hranatý strohý štýl, ale skrátka celá karoséria sa niesla v jednotnom duchu a pasovalo to jedno k druhému. A teraz tu bola očividná snaha spraviť niečo inak, výrazne to zmeniť, čo mohlo skončiť iba zle alebo ešte horšie. Tento facelift je podľa mňa tá horšia možnosť. Predné svetlá sú disharminocké, neladia spolu, čo zvýrazňuje odlišný sklon spodnej linky. O nesúlade so zadnou časťou ani nehovorím.
Ako som čakal na facelift Superbu, že sa trochu zlepší ten slabší interiér, tak sa teraz obávam, že aj na ňom ten exteriér len dokatujú. 8-s
Je to jak pises, clovek ma ted strach co udelaji s pridi superbu, ktera je ted jednoduse perfektni (zad bych si dovedl predstavit lehce jinak) a pokud budeme vychaze z poslednich dvou pocinu, kodiaqu a O3 FL, tak to opravdu nevidim ruzove. Naopak v interieru cekam u superbu zmeny minimalni. Takze presne naopak nez jak by to melo byt. Skoda.
Mě je nějaká inspirace čímkoliv v tomto případě meďourem úplně ukradená. Každá nová věc má svou inspiraci buď vědomou nebo podprahovou. Důležitý je výsledek. Ne že bych z něj byl odvázaný ale oproti různým vizualizacím dopadl ještě dost dobře. Mám na mysli ten předek auta. Aspoň teď dostala Octa nějaký náboj byť třeba kontroverzní. Víc jsem ale zklamaný z interiéru. V té dvoubarevné kombinaci a vrcholné výbavě a s novým infotainmentem vypadá sice docela dobře ale ve nižších výbavách + černý interiér to bude stále stejná šeď unylost a nuda. A přitom by stačilo tak málo oživit to nějakou plastovou lištou v barvě a klavírním laku nebo aspoň lemem, stálo by to pár halířů.
V jakých modelech v tom měl pokračovat? Ve starších sedanech Mercedes nejsem zrovna zběhlý, ale dělená světla mělo snad jen E (kromě první a teď tedy poslední generace), ne? Jinak ano, hranatá dělená světla se asi neosvědčila a ke kulatým se asi vrátit nechtěli, nicméně typická byla snad pro jediný model.
A prečo nie? U Audi to funguje a že by to nejak škodilo predajnosti, to vôbec. Naopak, ľudia si radi kúpia auto, ktoré sa podobá na luxusnejší vyššiu verziu.
Autor je zvedavy jaky nazor u publika prevladne, ale jednoduchou anketu (ohodnotit znamkou, nebo Libi/Nelibi) pod clanek nepripne? Ale tak proc pak radeji necist 600 prispevku, je to sice delsi, ale za to horsi cestou. :-)
a teď tomu dává třešničku......
Octavie vždy patřila mezi nejškaredší zástupce nižší střední (byť největší...ale to si rovnou můžu pořídit transit, aspoň tak to na mě vevnitř působilo)
To je hodně ustřelené, OI je dodnes pohledné auto, OII nic neztratila na příjemném vzezření a OIII před FL naopak patří mezi nejpohlednější, byť nijak extra zajímavé vozy třídy...a to nejsem škodovkář.
O1 mohla být designově ok (i když to byla šedá nuda), ale prostorem na zadních sedadlech a bubnama vzadu se zařadila fakt mezi špičku >:D >:D O2 působí jak obtloustlá bachyně >:D
Bubny vzadu mají velkou výhodu, že jsou spolehlivější a víc bezúdržbový. Fakt že kotouče líp brzdí zřídka kdy a zřídka kdo využije. Přeci jen to není sportovní náčiní, takže bubny na Oktávce bohatě stačí. Já měl dřív bubny a teď mám kotouče. Rozdíl v brzdným účinku nepozoruju. Ovšem ruční brzda fungovala s bubnama spolehlivěji.
na karoserii žádnou, na nadčasovost auta podstatnou, někdy v roce 2000 už neměly bubny ani ameriky v US verzi v základní výbavě, kde krom klimy, ABS a těch zadních kotoučů nic nebylo >:D >:D >:D
Pak to nemůžu být nadčasový auto, kdy je to ošizená jebka s výbavou co měly auta před 40 lety, kam se do zádu vešla Atka Janoušková a Krytinář, ostatní chytala křeč do nohou. Hlavně že to mělo mega kufr >:D
Samozřejmě, že je to nadnesené....ale po zkušenostech s O3 z pred minulych vanoc...fuj...za ten velký kufr by mě to nikdy nestálo.
Design je sice subjektivní....ale opravdu nevím co na tom autě je pěkného....ani exterier..ani interier...a tim jak je vevnitř sice spoustu místa...ale vše je na pohled tenké a tvrdé (dveře...atd.) rovné a hranaté....tak opravdu to na mě působilo jako dodávka.
Nic méně byla to soc verze.....
A jen k předešlým verzím:
O1 v zadu tak málo místa, že se tam regulérně nedalo sedět = méně místa nežli felicie/fabie(hlavně že má mega kufr )
O2 - ve předu malé úzké sedačky a auto tvrdé a diesl neskutečně hlučný (jízda do švýcarska a zpět)
Pôjdem proti prúdu, ale mne sa to páči. Páči sa mi to z toho pohľadu, že už z veľkej diaľky bude jasne odlíšiteľná od Rapida, FL ju nepriblížil ani Superbu ani Kodiaqu. Octa má byť svojbytný model a teraz tomu tak je. Kuvici ktorí predpokladajú pokles predajov sa ešte budú čudovať a to hovorím ako nefanda koncernu.
Prepáč, ale je zrejme že niektorý ľudia nemajú estetické cítenie a to nie je hendikep, ale proste danosť osobnosti ! Žial ak sa tebe a iným toto páči, tak patríš k tej skupine , ktorá nemá estetické cítenie. Neber to osobne a nie je to útok na toju osobu, ale ak niečo nemá tvari čo ladia, je to nepodarok a ak sa to niekomu páči tak nemá estetické cítenie . To som nepovedal ja , ale o je vedecky dokázané !!
Nelíbí se mi. Křivky už nejsou jednoduché... nectí křivky zbytku auta. A na výrobu to možná taky nebude jednoduché... Vůbec netuším jak si rozdělí funkce obě pulky
podle mě tedy dokurvili i zadek tím byť velice mírným faceliftem zadních světel, který má být jakože osvěžující, ale je akorát tak nesedící s charakterem zbytku auta... A navíc teď připomíná ultralowcostový Rapid...
Toto kupodivu až tak neplatí pro Combi, kde se mi ta faceliftovaná verze docela líbí...
Je asi zbytečné rozebírat tu, komu se to líbí a komu ne. Je prakticky jasné, že toto není pěkné auto, je to paskvil a to od koncernu nikdo nečekal - vždyť doteď faceliftovali vždy jen mírně. Proč taky dělat radikální řezy, když se auto dobře prodává a nemá problémy. Tady se ale někdo hodně sekl. Buď se chtěl pan Kabaň zapsat jako ten, co vybočil z řady nebo nevím. Inu zapsal se a špatná reklama taky reklama.
Ten předek - kromě nevkusných světel (proboha to se z Mercedesu nikdo nepoučil?) to dodělává i ta přerušená mřížka před chladičem. Celé auto ztratilo i ten zbytek lehkosti a to nejen zepředu.
Jediné co se jim povedlo je odlišit se od Rapidu. Ale opravdu to za to stálo ? :no:
EDIT: tak jsem kouknul ještě na foto hnědé verze a kombi a tam to nevypadá tak špatně, tak třeba bude záležet na barvě, kolech a karoserii.
[odkaz]
Pokud chápu správně, motor 1.2 TSI 63 kW bude nahrazen motorem 1.0 TSI asi stejného výkonu. Už se těším na test tohoto motoru (a v diskusích zase bude inteligentních příspěvků).
nemám rád koncern, ale tady mi připadá že se udála změna k lepšímu, octavia bude prostě jiná, myslím že bude krásně poznat když pojede v noci a já nyní konečně rozeznám rapida od octávieu mě dobrý
Za mna OK, nemozem povedat, ze sa mi vyslovene paci ale ani sa mi nehnusi ten predok je taky agresivnejsi, s FULL LED vyzera dobre ale chcel by som vidiet zaklad s obycajnymi svetlami.....neviem preco ale ta oblast okolo zadnej RZ mi pripada u vsetkych novych skodoviek ako naburana...tohto by sa Kaban mohol zbavit...interier OK....budiky ala Sup..atd....pri tych vsetkych "zarucenych" info ake to bude hrozne tak celkom v pohode
akože nevieš prečo, veď preto, lebo to vyzerá ako nabúrané, vždy to tak vyzeralo. To sa stáva, keď niekto dostane ideu, na monitore to vyzerá slušne, a naživo je to prúser, ktorý sa už nedá zmeniť, lebo všetko je v takom vysokom štádiu, že náprava by stála melóny.
Ze všech návrhů či studií, rozhodně TA NEJHORŠÍ VARIANTA !! :no: takhle zkazit asi to nejhezčí, co na tom autě bylo, je opravdu velké "umění",,, jste spokojeni "soudruzi z VW" ?? . pánové z Nošovic se dnes smíchy asi potrhají,....teda pokud to foto není aprílem v říjnu, ale obávám se, že NE !
přirozeně líbivé, ale se závěry bych počkal. Tyto odvážné změny si musí trochu lidově řečeno sednout. Nová X5 mi například z počátku připadala opravdu hrozná, ale dnes už ji považuji za vyloženě hezkého pokračovatele. Doporučuju trochu klidnit emoce.
Mě to nepřijde samo o sobě zase tak špatné, je to pravda dost odvážný čumák, ale v jádru ne úplně nehezký. Jako pěst na oko to ale působí v kombinaci s tím ultra konzervativním zbytkem vozu, takovýto čumák by se hodil k celkové odvážnějším tvarům.
Tu je malé porovnanie z Facebooku (emotikony sú tam kvôli hlasovaniu že čo je lepšie).
Fotka faceliftu je zjavne trochu roztiahnutá, no zámer je jednoznačný - opticky rozšíriť celú masku, čo sa nepochybne podarilo. Otázne je, za akú cenu a akým spôsobom. Ten vôbec nekorešponduje s doterajšou Kabaňovou predstavou, akú ukázal pri koncepte Vision C, teda že gril bude so svetlami prepojený úzkou líniou v hornej časti (to je inak súčasný trend viacerých značiek (viď BMW, Mazda, Hyundai...). Navyše je už doba, kedy nie je problém vyrobiť úzke svetlá. do ktorých sa dajú pekne umiestniť LED-ky. No tu zjavne taký nápad neprešiel.
Tak hur uz umi auto domrvit je SsangYong. Octavia III byla prvni Skodovka, ktera se mi libila a pak prisel nadherny Superb. I ten Kodiaq ujde, ale tohle je fakt designovy paskvil. To bude mit nova i30 pomerne jednoducjy start >:D
Právě naopak kolego, právě naopak. Předfaceliftová byla nudná a jednoduchá až moc, teď to vypadá aspoň trochu k světu. Zajímavé, moderní, nezaměnitelné. I zadek se zlepšil, zmizel obloukový prolis nárazníkem od světla ke světlu, teď to vypadá líp.
Zato nová i30, to je veledílo. Jako když vezmete všechny podobně velké hatchbacky za posledních 15 let, zprůměrujete je (vnějším designem) a ještě pro jistotu trošku zkorejštíte.
Toto není dárek pro Vošickýho, zatímco Octavia změnu potřebovala, tak Vošický byl novou i30kou ze soutěže odhlášen.
Octavia 2 po FL je najžiadanejšie auto z Octávií. Nie kvôli jej dizajnu a la Korea. Len z technického hľadiska. Paradoxne aj z lepšieho, ako terajšia generácia.
Tento facelift je krok späť a pán Kabáň to dal do neestetickej formy, ako sa len mohlo dať.
Denné LED svetlá sú delené, absolútne zbytočne oddelené denné svetlomety, nepraktická lišta v nárazníku. Sterilný dizajn bez kúsku emócie.
Zadné svetlá sú vylepšené len o kúsok.
Našťastie, FL pre Rapid nebude 4 reflektorový. Rozhodne však je asi na mieste zameniť šéfdizajnéra.
Aj núteným PR cez auto.cz a aj neestetickými vozidlami od tohto výrobcu ho budem pri kúpe nových áut obchádzať. Octávia ako taká bola posledným modelom, ktorý sa mi ako tak páčil.
Pane bože, odkud tu svou argumentaci taháš? 8-s Camaro stojí 1,5 mega a přitom se do něj nevejde ani třetina toho,co do Dacie za 300 tisíc... To jsou ale idioti v tom Chevroletu,co? A teď ty dva smajliky >:D >:D abych byl jako baryk úplně.
myslim, ze lidi, kteri by Camaro, Corvette apod. oproti Veyronu nepovazovali za plecku krome tebe moc nebude. A neni to jen o cene. Veyron je vykladni skrin soucasneho automobilismu. To, ze je velky a tezky tomu neodporuje. To auto nema byt vsude a za vsech okolnosti nejrychlejsi. Ma byt a je nejdokonalejsi a to je.
Bavíme se o čase na okruhu, ne jak co vypadá a jak co netáhne střechu, notabane když je řeč o kupé, hahaha
A tady zůstává faktem, že auto za 1,5 mega s kompresorovou V8 porazí auta co stojí 3-více x tolik a to amerika neumí přitom zatáčet a brzdit. Sranda že >:D
>:D >:D >:D:yes: Ale jeho rodiče se přece před r. 1989 měli daleko, nesrovnatelně lépe, než dnešní generace, to nevíš, opakoval to tady asi jen tak 10x... >:-[] >:-[] >:-[]
dušoval som sa, že taký výrazný fejslift nedajú, že na to nie je dôvod. Dali. Ok, prehrávam 1:0. Nezvládli to. Vyrovnané. Delené svetlá nie sú problém, ale je to háklivé na vyváženie rozmerov a tvarov. Nevyvážili. Ako to prešlo cez kabaňa? Posledné modely boli práve dizajnovo vyvážené. Možno bude naživo lepšie. Uvidíme.
šel vožralej po parkovišti, viděl minulou E-Klasse před faceliftem, doma vzal do pracek tužku a pěkně to nasmolil. Neštěstí je hotový. Čtvervokej kufrovej Golf.
To je zlý.
Mi se Octavia po faceliftu líbí je odvážnější sice emocí moc nemá ale jinak to je pecka. Konečně dostala Škodovka odvahu. Nápad oddělených světlometů sice není nový ale mi se auta s těmito světly vždy líbila ať už M-B E, Citroeny nebo Nissan Juke ale z těchto zmíněných mi Škoda (alespoň na fotkách) připadá nejošklivější, doufám e to bude případ jako nové Mercedesy které se mi na fotkách nelíbí a připadají mi stejné ale na živo jsou pěkné, tak snad. ale na škodovku je to pecka.
PS: Vypadá to že Škoda bude jedno z těch auto které dělí lidi na dva tábory, jedněm se líbí, druzí ji nesnáší.
Jsem toho názoru, že příliš velké změny v původním návrhu ve většině případů designu uškodí a u kvalitního a čistého designu bývají radikální facelifty kontraproduktivní, A můj názor se nemění ani teď. Přijde mi, že světlomety k tak konzervativnímu autu neladí a neladí ani jednotlivé části k sobě.
Vůbec netuším, z jakého důvodu se k tomuto kroku odhodlali. Design O3 jsem s přibývajícími léty začal více a více oceňovat, je to klasická konzervativní Škodovka jak má být, proti které prakticky nelze říct půl slova. Prodeje taky výborné, tak...proč?
Nu což, časem si asi zvyknu. Ale směrování designu Škody mě začíná naplňovat obavami.
Souhlasím. Škodovka asi potřebuje uvolnit výrobní kapacity pro Superb, jinak si tenhle designový úlet nedokáži vysvětlit. Ale mně už se nelíbí ani Kodiaq, víc k tomu nemám co dodat. Superb je opravdu jediná Škodovku, která se, podle mého názoru, povedla.
Tak na Mercedes to bolo pekné. Mne sa to páči aj po rokoch, ale na Oktavke je to fakt divné. Jedine, že by to plánovali predávať len v Číne, tam sú na takéto "dizajnové skvosty" celí hrrr. Ešte by to chcelo tie elipsové zadné svetlá z Bentley a soška Spirit of Ecstasy na kapotu.
To ale není vůbec špatnej nápad dát na kapotu L&K sošku - ale tu škodováckou prostřelenou slepici >:D Jenom by to s tím vytrčeným šípem asi byla lahůdka pro chodce...
Dělám si srandu samozřejmě, já si myslím, že je to lepší, než před faceliftem.
Vzdyt to vypada, jako ty, udajne nepresne, fotomontaze, nad kterymy se tu uz radnou dobu zvraci. Nalepit prouzek svetel vedle masky nemusi byt tal spatny napad, ostatne neco takoveho jsem kdysi taky udelal pri fotomontazi faceliftovaneho yetiho, ale proc ta svetla vubec nenavazuji? Hlavni (vnejsi) svetla proste pusobi vuci tem vedle masky krive. Jejich spodni hrana je v uplne blbem uhlu. Chapu, ze se jim nechtelo upravovat blatnik, takze jejich vnejsi strany musi mit stejny tvar, jako svetla pred fl., ale potom to holt talhle dopada. Kdo setri, ma za tri...
presne, v prvom momente som čítal článok s tým, že to ešte nie je ofiko, len klikavý hedlajn, že je to stále len nejaký dizajnér xamimami. Nechcel som veriť, že je to reál.
Takže nakonec je to ta nejodpornější varianta ze všech předchozích vizualizací.... I ne moc povedený Facelift O2 je proti tomu docela pěkný. Tohle je odporné i v rámci čínských, mongolských, severokorejských a já nevím jakých dalších výrobců....
Objednával jsem minulý týden verzi před FL (tento týden už to začne být problém, konfigurátor se bude měnit na FL verzi). Váhal jsem, jestli nepočkat na FL. Když ale vidím ty fotky, tak jsem si srdečně pogratuloval. Ale neviděl bych to zase tak černě - naživo to možná (doufám) bude lepší.
Většina tu Octavii soudí jak je šeredná a jak Kabaň neumí navrhovat. Ale viděl ji někdo na živo? Ne! Tak nedělejte ukvapené názory. A dejte změně šanci.
Pomalu ta začínám vidět že podstatná část Čechů je zapšklá a znuděná životem a cokoliv co se jen trochu liší od nudných koncernových masovek je špatné.
Kresba a fotky nových modelov značiek, pôsobia vždy famózne a sú krásne, ale v reály je to omnoho horšie a fádnejšie ! Tak že ak toto čudo teraz pôsobí odpudzujúco , tak pri živom strete s ňou zatváram oči !!
Tak to je gól!...do vlastnej brány.
Maska nejako "ľadvinkovatie", takže nie je divu, že "bavorákom" sa to pozdáva :*)
Najväčšie nedostatky dizajnu zostali zachované a pokazilo sa to, čo naprávať treba nebolo. Ak bolo potrebné zapracovať na svetlách, tak na tých v zadných partiách, skôr by som tam očakával priblíženie sa Superbu a Kodiaqu, a tým by sa odstránili aj mnohými kritizované trojuholníky na veku batožinového priestoru. Sú fakt hnusné! Predné svetlomety stačilo priostriť, pozmeniť ich grafiku.
Ale terakotovej armáde sa to páčiť bude (chce to len viac chrómu >:-[] ) a fleet bude tiež naďalej spokojný...
Zdá se mi, že pan Kabaň dosáhl ve Škodovce svého vrcholu už u Superbu. Takže možná nazrál čas na změnu designového jazyka Škody a nejlépe i s novým šéfem designu.
Prima, vnitřní světla přelepím fólií a mám z toho moderní reminiscenci na předface AR166.
Jinak všechno špatně, z jednoho z nejhezčích zástupců nižší střední se alespoň zpředu stala docela slušná vošklivka.
Na prvy pohlad divne... Mozno si na to treba zvyknut a o to krajsia bude nova generacia...
Predosle E pred FL malo tiez nieco podobne... Ludia aspon hned uvidia ze Pepa ma tu novsiu Oktavku po FL aspon podla predku... >:D
Toto myslí vážně? Já nevím, ale cílem faceliftů bývá model omladit a ne udělat z něj obludnost! Octavia se asi prodávala až moc dobře. Bohužel se tady opakuje stejný příběh jako s O II
Poté co se začalo zdát, že se světla rozdělí vertikálně, podobně jako u Kodiagu, je to trošku překvapení. Nadruhou stranu čím víc na to koukám, tím víc mám pocit, že to je sice dost riskantní a nestandardní změna, ale mohlo by to právě díky tomu dobře fungovat. Na prezentačních fotkách (mmj. pěkná kola) má až aristokratický výraz. Proti tomu jsou vlastně zadní partie zklamáním.
Uvidíme naživo. Zatím jsem na rozpacích, byť rozhodně chválím, že jdou cestou originality. :yes:
Proč je Octavia v česku tak oblíbená? protože je nudná! Vše co dělá, dělá docela dobře a designově je taky nudná, minimalistické křivky které mají za úkol zalíbit se co nejvíce libém ale odvaha nebo kreativita, žádá.
A tenhle recept docela funguje, ale když přijde něco jiného, něco odvážnějšího tak se to právě té většině nudných lidí (kterých je bohužel dost) kteří chtějí nudný design se to nebude líbit.
tak odvážné to je, o tom žádná. Akorát je to odvážné poněkud ujetým způsobem a především je to mimořádně nehezké (je to takový ten korejskojaponský patlací styl designu - tu plácneme toto, tam plácneme tamto, jenom abychom se odlišili). Mimochodem Škoda má být v rámci koncernu konzervativní značka v lowcostovém segmentu...
bylo by zajímavé se dozvědět důvod, proč šel facelift přední části octavie právě cestou dělených světlometů. Obvykle znamená facelift roubování designových markant následující generace na generaci stávající, aby se zákazníci tak nějak předpřipravili. Má to znamenat, že octavia 4 bude mít předek v tomto stylu? Jestli ano, pak to nebude právě šťastný tah, oni (třeba na diskusích acz) sice všichni volají po originalitě, ale vlastně chtějí pořád to samé, viz. třídní konkurence. Trh Kabaňovu "extravaganci" nejspíš také neocení.
Každopádně, uvidíme jak bude facelift Octavie 3 působit naživo, z fotek nijak odvázaný nejsem, ale čistě kvůli tomu předku, zadek naopak vyladili, zdá se, že došlo i ke zvětšení rozchodu zadních kol, ještě otázka co v kabině, jestli ve dveřích zůstal papundekl nebo zvítězila alespoň koženka.
k žádném zvětšení rozchodu jakýchkoliv kol určitě nedošlo, jen při focení používají podložky pod koly, aby auto vypadalo prezentovatelně a ne jako v realitě....
To by bylo asi zbytečně komplikované, tohle je render, pokud ke zvětšení rozchodu nedošlo, nebo O3 facelift nepoužije kola s menším ET, pak stačí grafikovi kola z blatníků kousek povytáhnout, jestli je tedy motivace taková, jakou předpokládáš.
Budúce škodovky budú mať zrejme obrovský gril a malé svetlá. Toto je možná cesta, ako sa k tomu dopracovať. Tie menšie svetlá ho len pomohli opticky zväčšiť, nemusí to byť zákonite prvok, ktorý sa bude objavovať pri budúcich modeloch.
měli to tak udělat rovnou... ta vnitřní světla zrušit úplně a místo nich jen maska chladiče... Nevím jestli by to vypadalo dobře, ale určitě by to vypadalo lépe...
Přátelé, tohle snad nemůže škodovka myslet vážně. Měl jsem vždycky jenom Škodovku, modely od Fabie až po Superba, nejdéle Octavii. A vždycky jsem jí hrozně fandil. Nový Superb se jim fakt povedl, ale tohle? Mám pocit, jakoby Němcům vadily úspěchy Škody a schválně teď nechali udělat hnusný facelift nejprodávanějšího modelu a tahouna celé značky, aby si zákazníci vybrali raději něco od VW, nebo "skomírajícího" Seatu. Někdo tu říkal, že je to předčasný soud, že jsme to ještě neviděli naživo. Ano, je to pravda, možná dojem naživo bude o něco lepší, ale podle té fotografie si od toho příliš neslibuji. Zkrátka, minulý facelift Octavie se jim jaksi dvakrát moc nezdařil, ale tohle, to je už opravdu hodně odvážný úlet. Myslím, že trochu konzervativnější vzhled by byl pro Škodu prospěšnější, než aby polarizovala společnost a odrazovala zákazníky. Zadek trochu s tou grafikou světel zesuperbovatěl, a nevypadá zle, ale předek je totální úlet. Myslím, že většině lidí se tohle líbit nebude a hlasovací statistika na Seznamu to myslím jasně potvrzuje:(
Minimálně je podezřelé že něco takového vůbec prošlo skrze schvalovací proces koncernu VW, takže i kdyby za tím nestáli, nejspíše se jim to z nějakého důvodu hodí do krámu.
Tedy, původní nefaceliftovaná Octavia III. se mi líbí, ale tohle je opravdu ošklivé. Skoro jako kdyby chtěl pan Kabaň poškodit prodeje Škody :D.
Ale teď vážně, pěkné jednoduché proporce Octavie jsou ty tam, místo toho teď Octa působí jako vozidlo po těžké nehodě a já si také říkám proč to pan Kabaň vlastně udělal? Design jak prototypů (myslím všechny ty Vision C,D, S) tak právě již zmíněné Octavie III. či Superbu se mu povedl, tak proč tento divný "úlet"?
Btw- Doufám (byť se obávám že marně) že alespoň Superb si zachová svůj styl, a nepřijde například o mezeru mezi světlomety a mřížkou chladiče která podle mého vozidlu velmi sluší a spolu s tvarem světlometů dodává vozu snad i mírně sportovní vzhled.
Hlavně teď se zezadu přiblížila, díky tvaru vnitřní grafiky světel, rapidu liftback, což neni zrovna moc šťastný řešení, u kombi zas superbu2.
Je to fakt celý strašný, ty přední světla neměly bejt nalepený hned na masce, ale měla tam bejt ještě mezera a mezi samotnejma světlama o něco menší, pak by to působilo vyváženějším dojmem.
Světla mohla být možná spíš nad sebou př.: Citroen c4 cactus, docela by mě zajímalo jak by konzervativní Češi vzali kdyby Škoda vyrobila něco jako cactus když už teď odsuzují auto které vypadá trochu nestandardně ale vlastně ho na živo nikdo neviděl.
Oproti faceliftované O3 je Cactus úplně tuctový a konzervativní. Něco tak šíleného jako jsou nová přední světla O3 (hlavně pak ta vnitřní) totiž automobilový svět ještě neviděl (a to včetně všech těch Sangyongů, Pontiaců Aztéků a pod.) >:D
Ale prosimte... Nad sebou ma svetla Kodiaq (a ostatni SUV budou nasledovat) ktery byl prijat velmi kladne. Tohle nema nic spolecneho s cechama. Naopak, jedina typicky ceska vec tady je tvoje snaha delat z toho, ze se nova octavka proste moc nepovedla, nejake cechackovstvi. Schvalne se podivej na zahranicni weby, co tam o ni pisou.
O tom, že Octavia dostane po faceliftu dělená přední světla, se ví už nejméně rok, pokud je tím někdo přesto zaskočen, patrně dění ve Škodovce, kde novou oktávku viděl s nadsázkou už i vrátný, moc nesleduje. Octavia se tím holt přihlašuje k novému trendu v designu Škodovek načatému Kodiaqem, který počítá vždy se 2 páry předních světel á la Citroen.
Faktem zároveň je, že v případě Octavie se jedná o facelift spíše samoúčelný a násilný, který je vynucený dílem věkem třetí generace a dílem právě nutností sladit noty s novou designovou identitou značky. Kabaň se tomu bránil, považoval původní design Octavie 3. generace v rámci možností za perfektní a teď je samozřejmě velmi nerad, když mu facelift, který nechtěl, bude leckdo omlacovat o hlavu (a ve Škodovce, jejíž zaměstnanci jsou povětšinou stejně konzervativní jako její zákazníci, se to už dávno děje). To samozřejmě nic nemění na tom, že do médií bude Kabaň vyhlašovat, jak teprve teď dostala příď Octavie správný náboj a "že to tak chtěl vždycky".
Škodovka má dost rozporuplnou historii faceliftů - na jedné straně povedené zásahy do Octavie I nebo Superbu II, na druhé straně bezcitné prznění designově velmi vyvážených aut jako Octavie II nebo Felicie (to byl asi vůbec největší přešlap). Facelift 3. oktávky se podle všeho zařadí mezi ty kontroverzní (třeba jako facelift Yetiho, který má také řadu pro i proti) - modernizovaná Octavia sice je určitě výraznější, osobitější a snáze zapamatovatelná, aniž by podstatně utrpěla na líbivosti. Světla jsou rozdělená mnohem lépe než u minulého předfaceliftového Éčka, jehož vnitřní pár miniaturních a ostře řezaných "světýlek" vůbec neladil s vnějšími velkými oblými světly vytaženými do kapoty. Zároveň je to mnohem lepší než na vizualizacích ve stylu AutoBildu, které nepochopitelně umisťovaly potkávací světlomety do vnitřního páru světel, takže auto působilo jako šilhající člověk s očima 1 cm od sebe.
Současně se ale jedná o dost netradiční, nezvyklé řešení, na což nejsou zákazníci Škody zvyklí. Navíc leckoho určitě otráví nesoulad v pozici vnějšího a vnitřního páru světel - oba páry světel jsou sice hranaté a velikostně vyvážené, ale jejich křivky ani světelná kresba na sebe nijak nenavazuje. Ten vnitřní pár světel je de facto součástí masky a k vnějšímu páru se vůbec nevztahuje, vnější pár tak působí jak z jiného auta. Těžko říct, jak se to ujme, osobně to zatím vidím tak, že klady a zápory faceliftu se více méně vyrušily (pozitivní dojem ale asi přece jen převažuje) a konečný názor si člověk bude moct udělat asi teprve tehdy, až začne nové oktávky ve větším počtu vídat na silnicích.
A závěrem rada panu redaktorovi - určitě si nedělejte úsudek o přijetí faceliftu Octavie na základě internetových diskuzí. Internetoví kibicové sice představují určitou část společnosti, ale rozhodně nejsou (naštěstí!) jejím obrazem jako celku. Je to prostě jenom malá výseč, vesměs se vyžívající v negaci a kritice.
Pokud mám od přátel, kteří ve Škodovce dělají, správné informace, Kabaň do oktávky říznout musel, a to proto, že bylo rozhodnuto od určitého momentu roubovat novou masku prostě na všechno, ať už jde o novou generaci nebo o facelift. To, že ostatní manažeři sahají designérům pod ruku a dávají zadání nebo naopak odmítají dosavadní návrhy je běžné a je to tak správně - pokud tedy v důsledku tlaku na "překreslení" nevzniknou hybridy jako aktuální Q7čka. Jde o to, že oni "manažeři" často slyší na volání o nutnosti výrazné změny a domnělé touhy po originalitě, ale jak už tady v diskuzi někdo psal, je otázka, jestli to, o čem lidí mluví a co chtějí, představuje jednu a tu samou věc. Leckdo vyhlašuje, jak je progresivní a prahne po neotřelých řešeních, ale pak si stejně koupí úplně konvenční auto. Proto taky konzervativní značky jako třeba Škoda slaví takový úspěch (a není na tom nic špatného).
OK, nová maska OK, říznout musel OK, snad i dělená přední světla OK. Ale ta šílená podoba vnitřních světel připláclých na masku, tak to už bude spíš jeho práce, ne? Nebo předložil řekněme tři návrhy a představenstvo v touze po originalitě vybralo ten nejhorší?
Já teda nevím, ale jsou značky, které umí udělat facelift parádně, omladit vůz a to hezké zachovat. Třeba Mazda u modelu 6. Zvenku pouze upravili zrcátka, dali LED světlomety a trochu zkrášlili přední masku. Ale to hlavní se změnilo uvnitř auta. Nové technologie, daleko hezčí interiér a opravené nedostatky kritizované zákazníky (aerodynamická hlučnost, špatný infotainment apod.). To samé mohla udělat Škodovka. Vždyť facelift nemusí nutně znamenat radikální překopání masky takhle extrémním způsobem.
Jakkoliv Hjundé nemusím a nikdy jsem nedoufal, že tohle přiznám, tak jejich "český kombík" designově bude vypadat lépe. Bože, já to fakt řekl...Ale ruku na srdce, po stránce designu to tak je (kvalitu samozřejmě neřeším)...
... a navíc se mi čtyřoký design zamlouvá hned od začátku, nepotřebuji si zvykat. Zajímavější, dospělejší a tak nějak mohutnější design se mi líbí, teprve teď jsem dostal na Octavii chuť! Teď ještě lépe odhlučnit interiér a znovu se dostane na můj wish-list.
Nepamatam aby Skoda dostal na tomto fore tolko negativnych komentarov... Asi to fakt nevyzera dobre... Vlastne sa jedna len o ine svietidla a kedze maju LED mozno by som to az tak nedramatizoval...Uvidime ci to pohorsi vyborne predajne vysledky Oktavky...
tak já jsem třeba schopný koupit i auto, které se mi až tak nelíbí, ale jinak má jiné přednosti. Ovšem toto je daleko, opravdu daleko za hranou přijatelnosti....
Už jednou dostala dvojková Octavie facelift a byl příšerný. Je obecně známo že tím ztratila duši a z-Asiatila, že jí to moc neprospělo....... A teď? Škoda vymyslela geniální designovou platformu napříč fáabie superbu a octavie, kdy i mě jako kritikovi šhade nezbylo než říct, že design byl úžasný, je tohle HNUS který si profesně nemůže nikdo dovolit..... Tohle je takový krok vedle, že se musím škodovce smát.... Tohle snad nemůže nikdo myslet vážně.
JE TO PŘÍŠERNÉ...... né není to ošklivé jako facelist O2, je to 3x tak horší, pŘÍŠERNÉ JE SLABÉ SLOVO.... nedovedu najít vhodnější slovo....... ok, takže octavii nee.... ještě že máme auta před faceliftem..... snad se tenhle krok rychle přežije a příjde rychle O4
OIII takový zásah nepotřebovala, stačilo změnit spodní část nárazníku a grafiku světel. Ne je takhle rozkopat. Upřímně, ten kdo je schválil by měl dostat padáka... Tohle se prostě nepovedlo :no:
Z tohoto úhlu pohledu máš pravdu, řekněme za cca 750-800k už je lepší sáhnout po Superbu ;-) Jen je to škoda, nicméně než naše nářky bude lepší počkat na čísla prodejů. Třeba jsou na tom ve světě jinak než my...
Ještě dodatek - třeba je to příprava na US trh, možná by to chtělo ještě víc chromu, ať je to pro americký vkus hotovo >:D
samozřejmě že to vypadá lépe,....ale pak by nebyl splněn požadavek představenstva VW _ VYBRAT NEJHORŠÍ VARIANTU !
.. já bych se klonil spíše k něčemu takovému
Mně se to líbí moc. Všichni si stěžovali, jak byla OIII nudnné auto bez tváře. Teď je z OIII auto, které na silnici pozná každý a o to jde. Škoda prokázala velkou odvahu s tímto vyjít na svět, třeba jí to pomůže zbavit se cejchu jednoduchých tvarů. Já jsem spokojen, neměl bych problém v tom jezdit. I se čtyřma očima vypadá elegantně a zůstává na špici třídy.
Tak jsem precetl celou diskuzi jednim dechem .. nejdriv co jsem videl rano prvni fotky, tak jsem si nebyl jisty .. ne, ze by se mi to vylozene nelibylo, ale nadseny jsem z toho take nebyl.
ale ted po 2 hodinach co jsem precetl diskuzi, videl srovnavaci fotky, a znovu se podival na fotky, tak rikam wow. todle se mi vazne zacina libit. tesim se az uvidim nazivo !!
obzvlaste se mi libi todle srovnani co tu nekdo dal pred chvili
[odkaz]
ta stara najednou vypada jako by mela o hodne nizsi IQ, tak nejak divne kouka >:D ... a ta nova hodne agresivni, kapota ma take najednou lepsi linky :-) ...
proste cim vic na to koukam, tim vic se mi to libi :-)
Tak jsem se na to dílo koukl podruhé a opět jsem nevěřícně zíral. Ale konečně jsem už přišel na to, co mi vadí. Ne, dělená světla to nejsou. Ta se mi líbila i na hranaté E klasse, dokonce ji považuji za nejhezčí Ečko vůbec. Dokonce se mi líbí, jak jsou vnitřní světla napojena na masku. Ale kdo proboha přišel s tou téméř horizontální spodní linkou krajních světel??? Neladí prakticky s ničím. Vśechny linky při pohledu zepředu stoupají od středu k vnějšku. Jen tato ne a vypadá to děsně. Kdyby tato část svétel směrem k vnéjšku stoupala, tak by to bylo vcelku dobrý. Tohle je průser.
vnímání je hodně různé, protože mě vadí úplně opačné věci. Rovná spodní linie vnějších světel je snad to jediné, co mi na tom nevadí... a kdyby to bylo jak píšeš, tak je to podle mě ještě strašidelnější ;-)
Presne tak. Podle me tu krivost vnejsich svetel vymyslel ucetni, jelikoz chteli zachovat vyrez v blatniku, aby usetrili. Ta vodorovnost spodni hrany je jeste umocnena tim, jak moc ta vnitrni svetla stoupaji od masky.
Kaban sa jednoznacne chce priblizit Multiple ... takze facelift ide spravnym smerom. Ked sa o 2 roky bude predstavovat uplne novy model octavie, tak bude mat zaiste 3 sedadla v predu a pod oknom dalsiu sadu delenych svetiel
Multipla náhodou měla, resp. má svoje kouzlo... Tady nějaké kouzlo hledám opravdu marně. Připadá mi to spíš jako rakovinné bujení na čumáku původně pěkného auta..
Musí být uvedeny facelifty na trh za každou cenu? Než tento, to už radši nic :no: Měli si radši jen "pohrát" s výbavou, barvami, ale toto.... Kdyby alespoň tvar masky a její zakončení korespondoval s těmi světlomety (byl v jedné přímce), tak budiž, jenže tohle se fakt hodně nepovedlo.
To zase bude keců od pana K, že jde o designový skvost, "krištalický dizájn"... :-):no:
Jak vidno, zakladni, ceho se SKODE nedostava, je kvalitni designer. Jiz leta se potaci od "navrhu" k "navrhu" bez kontinuity, bez nosne myslenky, pouze se snazi zalíbit uličnímu vkusu. Design je krome jiného definovan i jeho nadcasovosti, takze by se nemohlo stat, ze se nam auto za par let okouka az zprotivi. Nerikejte mi, ze by si takova firma nemohla zaplatit kvalitního tvurce a klidne z ceskych rad, jiste by se nasli, ale to by o jejich vyberu musel rozhodovat někdo, kdo ma v hlave mozek a ne jen testosteronovy egokoktejl. Holt pokud by clovek chtěl mit nadcsove auto, bude muset hledat u desetiletimi overenych znacek... a mit na to :-) SKODA!
Ocenuji redaktory, kteri o teto priserce musi psat pozitiva.
Za rok nam to bude predkladano jako standart, ktery se jiste budou snazit ostatni automobilky marne dohnat.
FL oct. III bude chciet hodne casu aby sa udomacnil. Ale kedze tych aut bude opat plne cesty po case nejako zludovie. Kazdopadne octavia bola vacsinou velmi nenapadne sive vozidlo a aj napriek FL tomu nebude inak. ;-\
Přijde mi to,jakoby museli facelift udělat za každou cenu a nevěděli jak.. LED světla jsou super,ovšem uvidíme,za jakou budou cenu..Taky jsem zvědavý,jestli takto "omladí" superb... ;-\
ale takto z fotiek ozaj sklamanie... pritom sucasne predne partie zmenu ani nepotrebovali... a mozno postacilo pozmenit len spodnu cast naraznika ...
toto podla mna nie je krokom vpred a vsadim sa ze nasledujuca octavka sa k povodnym svetlam ktore tvoria jeden celok s radostou vrati... ale nepredbiehajme
pride mi to ako facelift za kazdu cenu.... trosku taky nasilu... ked nie je co zmenit tak to co funguje aspon dobabreme ... neviem... ale ozaj toto bolo nutne? ... ved octavka ma uspechy.... takze k prezitiu nepotrebuje taketo experimenty ... ale ok.... nazivo to mozno bude lepsie... za mna keby radsej pozmenili tie obrovske svetla fabie.... ale tak nic ... ok
Hnus vypadá jinak. Třeba jako picasso. To je opravdu obluda. V porovnání s tím je to ještě velmi elegantní a přitom výrazné. Ale superb je hezčí. To je pravda.
mozno by problemom nebolo ani tak to ze ma octavka zrazu 4 oci ako to ze tie dve oci su nalepene na maske a kusok aj posunute vpred....proste taka 3D hra svetiel ... za mna by ale ovela lepsie 4 oci posobili v jednej rovine a s lakovanym pasikom plechu vedla masky ( proste nieco ako v starych jaguaroch XJ ) ... lebo takto je to akoby dvojoka octavka s podivnou maskou s prilepenymi dalsimi akymi si rezervnymi ocami... neviem.. ale uz Ecko podla mna s tymto prestalo preto lebo toto nebolo idealne riesenie... ono uspech to asi mat bude.. ved octavka je octavka ... a firmam to je tiez jedno kolko ma oci .... ale zrovna kraska to uz asi nebude
fabka ma hodne vysoke a obludne svetlomety.... tu si to ani neviem predstavit taketo 4 mega oci na vysku posadene .... ale je fakt ze svetlam fabie by nejaky ten facelift prospel ovela viac ako octavke...
Boha jeho, hlavne at nesahaji na fabii. Jedine co by potrebovala je ty predni svetlomety malinko zuzit. Jsou prilis vysoke v porovnani s prednimi partiemi, ale jinak je fabia moc povedena.
Lexus s těmato světly byl ošklivý, okopíroval je mercedes a byl ošklivý, nástupci je již neměli, je fajn že vzhled škody se nedělal stylem ctrl+c a ctrl+v, ale je to ošklivé
Me se libi, vypada dospele. Zvlast v te barve. Otazka je, jak budou pusobit zakladni verze a jestli zapracovali na jedine objektivni slabine toho auta - odhlucneni podvozku a nekomfortni zadni torzce. Pokud by multilink posunuli o motorizaci niz nebo aspon dali na vyber pri konfiguraci, bude to auto takrka bez slabin. + nahrada za 1.6 TDI ale to je uz snad na tuty 1.5tkou.
ve skutecnosti mi to ale jako nijaka revoluce neprijde. Ta vetsi, hlavni, cast svetel drzi linii stejne jako doposud a zasah do designu, resp. dojem z toho mi prijde mensi nez u o2fl. Vyrazny a decentni zaroven.
FL O2 byl ve sve dobe kontroverzni, ale myslim, ze se povedl. Z dnesniho pohledu. O 2 FL kombi na peknych kolech treba v stejne tmave sede jako tady na obrazku je velice pekne auto, pred FL je nijaka. On koncern vi co dela. Narozdil od jinych automobilek (zejena Francie, Italie..)
dovolím si nesouhlasit. O2 FL vypadá přijatelně jen jako liftback (s hranatějším combi ta přední světla absolutně nekorespondují) a raději jen ve stříbrné barvě, která ta světla opticky schová...
....ta hladká placička uprostřed masky a vzadu ty šikmé kraviny vedle RZ. Jinak k vnějšímu vzhledu nemám vážnější výhrady, je ok.
Jako auto je to však mimo můj zájem, nevyhovuje mi žádný motor, vadí mi u takového auta lešenářská trubka místo zadní nápravy, hluk, orientace čísílek na otáčkoměru a tachometru směrem ke středu, (když na stejném budíku jsou čísla na teploměru a benzínoměru orientovaná svisle a pro mě správně) a když budu hodně velký blázen, tak se mi nelíbí tvar začernění čelního skla pro asi dešťový senzor u vnitřního zpětného zrcátka.
Ale jisté kvality O1, O2 i O3 uznávám, svědčí o tom ostatně kontinuální a dobré obchodní výsledky.
To bylo keců jak po fl bude Octávka úplně jiné auto..., je ještě hnusnější než byla. Tomuhle jestli říkají fl. Uvnitř se nezměnilo vůbec nic, krom displeje. Podívejte se jak vypadá fl třeba u Opelu. Předělaná komplet palubovka. Je vidět, že Škocna má svázané ruce a jen nařízené omezené ožnosti fl... Ty světla už hůř dopadnout nemohly.
Do posledni chvile jsem nechtel verit tomu, ze OIII dostane prid ve stylu MB 211, no stalo se .. Kdyz jsem rano otevrel internet a uvidel prvni fotku, zdesil jsem se. Katastrofa! Pak jsem se na fotky podival zhruba za dve hodinky a uz mi to neprislo tak strasne - a po nekolikerem prostudovani FL uz se mi libi. Na zivo bude auto vypadat perfektne. Vzpominam si, jak jsem byl zdeseny z FL OII - taky jsem tomu nemohl prijit na chut, pripadal mi divny, japonsky, hnusny, proste priserny .. Ale musim potvrdit slova designera Kabane, ktery k FL OII rekl, ze jeho kvality (myslim toho FL) se ukazi az za cas. A mel pravdu! Kdyz dnes potkate OII, tak puvodni verze vypada jako z roku 1997, kdezto facelift je stale aktualni. Tak nejak to myslim bude i s aktualni OIII. A uz na aktualni fotce stare/nove verze OIII vypada ta pred FL tak nejak stare ..
Proč se to pořád přirovnává k Mercedesu? To ho nikdo nikdy neviděl? Nemá to nic společného. Oddělená světla měla svého času i užovka - jejíž světla mají s těmito společného stejně, jako ty z W212.
...co teda prumerny cechacek chce?
To bylo kecu jak je koncern sterilni a ze se facelift neda rozeznat od nove generace. Ze by to chtelo neco odvaznejsiho. Ted to prislo a ctu tady padesat variaci na tema opatrnych a konzervativnich redesignu.
Tak si vyberte!
Ano chapu, moc povedene to neni, ale aspon to neni jen jedna pridana lista nekde v narazniku.
Takze za me za odvahu :yes: za vysledek spis :no:
V interieru mohli tedy zabrat vic...
PS: Jeste urcite nezapomenou tu hruzu zdrazit, aspon v CR urcite. Znate to, duvod se vzdycky najde ;-)
Čo toľko kričíte? Je to nakoniec jediný prvok na aute hodný povšimnutia. Inak je dizajn Octavie beznádejne tuctový. Navyše sú, hoci delené, predné svetlá dosť malé a nevýrazné, takže na ceste tento prvok dosť zapadne a Octavia bude naďalej splývať s davom.
Po přečtení obrovské laviny kritiky na design modernizované Octavie (ani mě se moc nelíbí, ale facelift II. generace je podle mě mnohem, mnohem horší) mi už zbývá jen dodat jednu zásadní informaci, která zde jaksi úplně zapadla. Mě ale učinila kontroverzní facelift hnedle příjatelnější: jak dokládají fotografie interiéru, modernizovaná Octavia III nebyla zprzněna el. P brzdou!!! To, že v Boleslavi Octavii ubránili před touto samoúčelnou devastační inovací (na rozdíl od nebohého Leonu) činí desingnové změny na přídi hnedle přijatelnější. Z celého srdce chci proto lidem z marketingu Škody Auto poděkovat, protože toto je to nejkrásnější naplnění hesla "Simly clever", jaké si vůbec lze představit (a v které jsem už popravdě řečeno ani moc nedoufal)!!! :-):-):-):yes::yes::yes: Teď ještě aby motor 1.4 TSI u modernizované verze nedostal drahé a potenciálně poruchové vypínání dvojice válců při částečném zatížení.
P.S. Co bych na Octavii III vylepšil já, protože by to auto skutečně posunulo vpřed? 1)Mírné rozšíření rozchodu kol, aby se více přiblížily k okrajům blatníků (při focení by pak mohlo odpadnou trapné podložkování), 2) Konečně zavést dobře čitelné stupnice rychloměru a otáčkoměru, 3) Vylepšit výplně dveří jejich částečným čalouněním
P.S. Kontroverzní facelift je nejen designově nešťasný, ale dvoudílné světlomety asi budou i výrobně dražší, nebo se mýlím?
Důležité je, že to stejně budou kupovat firmy jako fleet a ti neřeší vzhled, ale cenu, kterou Škodovka vždy oproti konkurenci podleze, protože pro cizí automobilky je Český trh nezajímavý a proč by zbytečně bojovali kvůli prodeji pár aut.... A ten kdo řeší design, tak ten si Škodovku určitě nekoupí....
No , momentálne jazdím s OIII a celkom som sa tešil na facelift (niekedy v r.2018 by som mal vymeniť auto a je veľká pravdepodobnosť, že to bude opäť "Oktavia s dvojlitrom" ). Dúfal som, že predok bude trochu viac atraktívnejší a vyriešia slabé odhlučnenie podvozku aj aerodynamický hluk pri diaľničných rýchlostiach...
Ale na fotkách je to KATASTROFA !!! :no:
...v kútiku duše dúfam, že naživo to nebude také ODPORNÉ ako na fotkách... :-! aby som nemusel prehovárať nadriadených, že radšej chcem Golf so slabším motorom ako túto "ZRŮDU" :-(
Octavia potřebovala FL v některých věcech jako sůl. Prostě od jejího zrození byla v některých disciplínách slabá. Naopak měla mnohé přednosti.
A co udělala Škoda? Přesný opak toho, co měla. Kde měla zabrat a přijít s inovacemi, nepřišlo nic. A kde naopak měla jen jemně zahladit vrásky, řízla totální katastrofu... No, FL Octavie I byl výborný, FL Octavie II byl diskutabilní. FL Octavie III je opravdu bez diskusí - hrůzoděsný 8-s8-s
I když z druhé strany - zvykli jsme si na ROomster, zvykneme si i na tohle >:-[];-)
co pořád máte s tím Roomsterem? Byl svébytný, sice s ohledem na bratrství s Fabií tam bylo hodně kompromisů, ale designově byl celkem OK (to měla spíš problém sestřička Fabia II)
Do poslední chvíle jsem doufal, že ten nesmysl s dělením světel dopadne alespoň trochu přijatelně, ale tohle je fakt šílenost. Takový brutální zásah do designu je samoúčelný, postrádá jakýkoliv smysl. To je v rozporu s tím, co Kabaň dříve zdůrazňoval, jde o porušení jednoduché linie bez nějaké funkce nebo myšlenky. Já osobně nemám na autech (ani na jiných věcech) v oblibě bezúčelné rádobyzdobné prvky. Jestli to znamená, že všechny nové modely musí mít dělená světla a nacpou to všech modelů v rámci FL bez ohledu na styl zbytku auta, tak je to také šílené. Ale prostě to někdo ve vedení koncernu musel schválit, tak to asi takhle opravdu chtějí. Nechápu, že takhle hazardují se svým nosným modelem, pochopil bych třeba úlet u nějakého crossoveru (nebo před časem u okrajového Roomsteru). Když udělali FL u OII, tak se mi to zdálo taky nepochopitelné, ale tohle je nový level... I ta disharmonie dolní linky světel rve oči. Vypadá to jako nějaký nepodařený pokus vytvořený za půl hodiny v počítači. Obávám se, že ani v reálu to nebude o nic lepší než na fotce. Štve mě, že tohle budu muset potkávat na silnici.
Nechal jsem si přes noc vyčistit hlavu a s odstupem jsem znovu prozkoumal dostupné fotky... a nová tvář Octávie se mi líbí ještě víc!
Při uvedení na trh jsem její design kritizoval jako přespříliš jednoduchý, málo rafinovaný, celé auto působí jako hračka, ne jako předchozí Octavie, které si přízeň zákazníků získaly nejen poměrem cena/hodnota, ale také silným dojmem solidnosti a trvanlivosti vycházejícím z jejich designu. Právě ta solidnost, jistý druh masivnosti novému designovému směru škodovek chybí. Pro mnohé je odlehčení designu jistě pozitivním směrem, pro mne a jistě i pro mnohé další je pak odklonem od tradice škodovky.
Proto se mi facelift OIII tak líbí: správná dávka mohutnosti a solidnosti v něm je zpátky! A navíc, vidím tu propojení s designem Kodiaqu, a to formou, která není jen pouhým kopírováním (viz Audi, BMW, Mercedes....),ale u každého modelu individuálně pojatým shodným tématem. A pojatým velmi elegantně! Bravo, designeři škodovky! Je to krok správným směrem.
Ano, myslím, že u Škody na radikální řezy nejsme úplně zvyklí a obdobně jsem vnímal FL Yetiho.
Nová tvář Octavie měla podle mě dodat více solidnosti, posunout Octavii trochu výš, dodat jí více majestátu. Což se svým způsobem stalo, kapota přední část docela hezky opticky rozšiřuje.
Jenže Octavia podle mě na takovýto dojem solidnosti prostě nemá. To, co na Éčku působilo přirozeně, na Octavii působí jako ... umělé zlato. Nepochybuji, že naživo to bude o něco lepší a nakonec si zvykneme, ale i přesto si, stejně jako u Yeti, nemyslím, že to byl zrovna vydařený FL :-!
Paradoxně mi totiž víc vadí ne to, co s Octavií udělali, ale to, co s ní neudělali. El. ruční brzda, výplně dveří, palubka bez dekoru atd. ... I proto ten posun výš ve výrazu Octavie vnímám jako laciné gesto - Octavia totiž nic takového nepotřebovala.
I na druhý pohled je to hrůza. Další nepovedený facelift ( po dvojce). Něco podobného bych očekával od ssangyongu. V SM č.40 Kabaň říká, že pokud má někdo něco rád tak jako Škodovka octavii, pak je nutné učinit opravdu velký radikální řez.... Netušil jsem, že to myslí ironicky...
Vcera som "new face" navedel stravit Dnes nie je to az tak strasne ako "new face" octavie 2 Zajtra sa mi mozno bude aj pacit Uvidime ako to bude nazivo. Osobne by som prijal mierne vacsie zadne svetla a tie priblble sikme prelisy pri SPZ na zadnych dverach posobia velmi lacno az hrackarsky a pripominaju mi prelisy na plechovej vzduchotechnike!! Dajte to preeec!!
Jedno ovšem faceliftu Octravie III nelze upřít - k tak rychlému vyprodání předfaceliftovaných skladovek, k jakému nyní dojde, by po pozitivně přijatém faceliftu určitě nedošlo... Firmám to asi bude jedno, ale soukromí zájemci si určitě pospíší :-!
To jsou takové hospodské řeči. Octavia získala na osobitosti, ztratila na přirozenosti... ale nemyslím, že by ten design nebyl většinově přijatelný.
Jsem zvědavý na základ bez LED... pokud měla současná Octavia nějaký problém, tak to byla verze bez xenonů v nějaké uni barvě, takové auto nemělo moc čím zaujmout... a třeba ten základ bude po fl dokonce lepší.
HUMUS,FUJ, strašné auto.To jsou ty naše ručičky které neumí udělat nic bez NĚMCŮ.Škoda se (prý) inspirovala mercedesem který to má určitě lepší.Kodiak má o hodně lepší grafiku světel. :-(