Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Jízdní dojmy s Peugeotem 3008: Elegán s koloběžkou hraje až moc na efekt

41 komentářů

Martin7799
Po rýchlom prečítaní tohto článku som si overil to, že redakcia dosť často zavádza.
V 3008čke som sedel na autosalóne asi polhodinu, z interiéru som bol unesený a ani omylom som nemal pocit zlého spracovania. Naopak, kombinácia materiálov, "klavír" v kombinácii so stredovým displejom a perfektné sedačky vo mne zanechali dojem, že francúzi dotiahli iCockpit úspešne do finálnej verzie.
Otázka motorov - naftové motory od PSA, s ktorými som jazdil - t.j. posledné 2 generácie - euro5 a 6 - sú rozhodne kultivovanejšie ako "povestné" TDI. Takisto nechápem, ako je možné, že pri najsilnejšej nafte je motor "dostatečný" . Opäť overené praxou, nakoľko som 508 šoféroval práve s týmto motorom a rozhodne mi nepripadal slabý. A neviem si to predstaviť v ľahšom aute, akým 3008 je.
Avatar - tenterfield
tenterfield
Je mi jasné, že opět vyhraje VW, na to jsme si museli zvyknout, tak proč jej tady dávat? Asi proto, aby 3008 neukousla VW až moc krajíce, tak mu musíme dát hned ze startu po prstech... Pažoute luxus nezkoušej!!!! 😉 >😁 Za mě u Peugeota palec nahoru, začína se zase zlepšovat! :yes: 😉
Martin7799
Stačí si pozrieť prvé dojmy od Rasťa Chválu, ktorý, narozdiel od auto.cz, si dovolí aj 3008čku výrazne pochváliť.
Avatar - tenterfield
tenterfield
Zpracování u frantíků je už běžným koloritem, když už není jak jej pošpinit, tak se napíše zpracování. Na to se vždy někdo chytne.... Já když kupoval 406 tak se taky psalo o špatném zpracování a světe div se po 16 letech a 400 tis. km nic nevrže to by i mladší passat mohl závidět! 😉 >😁
bonzour
Proboha, vždyt máte v galerii dokonce fotky podvozku!! Pisálek nepozná torzku ani když jí vidí na obrázku. Natož aby vedel, že Peugeot ma zatim na všech modelech co jsou na platforme EMP2 torzku (i když platforma umžnouje i viceprvek).

Nicméně je to poklona Peugeotu, když torzku dokázali naladit tak, že ji redaktor auto.cz považuje za víceprvek. Mimochodem, tenhle test zni opravdu hodne zaujate v porovnani podobnymi testy 3008 z poslednich tydnu
nebezpecnavosa
To se dozvíte v nějakém místním srovnávacím testu. Výsledek vás opravdu překvapí !
V6last imil
Přesně tak. Jinak jsem to tady ani nečekal. Banda jedna
mbrzda
Nebo tato věta: "Prezentace systému nás sice příjemně překvapila, 3008 si poradila i s 35° klesáním, přesto bylo zřetelné, že v extrémní situaci by peugeot byl se čtyřkolkou suverénnější."
To by mě fakt zajímalo, v čem může být čtyřkolka při klesání suverénnější?!

Je jasné, že pro image modelu je absence 4x4 asi chyba, ale kolik procent SUV se v Evropě prodává jen jako 4x2, i když je 4x4 k dispozici???
Avatar - tenterfield
tenterfield
A nebude to tím, že pod lištou se otevírá schránka...? 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
[odkaz]

Bůh opatruj Octavii. Amen 8-s 8-s
Avatar - Jopino
Jopino
Po 508 je to další pěkný Peugeot :yes: Třista osma taky nedopadla v testu s dalšími hot hatchi zle... Jenže pořád nechápu ten jejich sice pěkný, ale nepraktický kokpit - přístrojovku, jenž je pořád překrytá z části volantem? Ne každý řidič má 165 cm, aby pak přes volant viděl na všechny údaje z "budíků".

Design tohohle auta je za mě v pořádku, dynamicky střižený, neokoukaný, ale až moc podobný s novou 5008. Něco jako nové C a E Classe od Medvědů 😉 Ne vždy je modelová příbuznost k užitku, ale to je tak jako design, otázkou vkusu.

Pokud zapracují nad finálním zpracováním a nezabijí to cenou, tohle by se mohlo dobře prodávat. Menší 2008 je tak trochu zrůdička (alespoň zboku) a prodává se docela dobře, i když cena je nastavena jinde, že... Za mě, 3008 pěkné vozítko :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Velevážené a ctěné redakční osazenstvo, nebudu zde vynášet unáhlené soudy, možná mnohé myslíte dobře. Ale podstatné je, jak výsledek vyznívá. A to zrovna dvakrát přesvědčivé není. Kritizujete zpracování, nikoliv materiály. Zrovna materiály fotograficky příliš přenést nelze, ale kvalita lícování, spasování a spárování jednotlivých dílů je extrémně citlivé na fotografie. A že byste mě přesvědčili o vašich slovech z testu?

To věru ani omylem. Naopak oceňuji, že Peugeot jde svojí cestou a s P3008/5008 do toho šel po hlavě bez kompromisů. Takže kritika co zazněla, mi přijde tak trochu virtual :-!
Lubek
Ja som nedávno na 3008 jazdil a hodnotím : interier pekný(výbava allure)mäkčené plasty aj na dverách,nič nevrzgalo,sedačky v pohode,volant ako na F1,ale koža kvalitná,príjemná.Obrovská schránka pod lakťovou opierkou,schováte tam aj svokru..Schránka pred spolujazdcom veľká a hlavne celá potiahnutá semišom ako v golfe 7-pekný detail.H.Tucson to v strednej výbave nemal.Celkovo na mňa pôsobil interier prémiovým dojmom.Posed za volantom som našiel okamžite.Zatváranie dverí doprevádza pekný zvuk a hlavne sú prekryté celé prahy-to je fajn detail.Haniť budem prepínanie smeroviek(som ju musel hľadať)Volant mi trochu zakrýval prístroje aj keď je hore zrezaný.Pri vystupovaní som stále nohami udieral do plastových výstupkov na prahu a dverách-dosť nepríjemné.Meriam 180 cm.Vzadu je menej miesta ako v Tucsone,nedajú sa polohovať operadlá,celkovo sa sedí nie moc pohodlne,o triedu horšie ako Tucson.Kufor sa mi zdal dosť veľký,tých cca 500 L bude mať aj v reálu. Kabína je pekne odhlučnená,po každej stránke.1.6 hdi 120 ps je kultivovaný(trochu viac než porovnávaný Tucson 1.7 crdi),automat troška tlmil jeho výkon sa mi zdalo.Podvozkovo by som súhlasil s autorom článku,mal som 18-tky a priečne nerovnosti alebo ostré jamy bolo dosť cítit ráz.V tom je hyundai o dosť lepší-mäkší.Ozaj,v zime bude počuť každý kamienok,je tam plastové lemovanie a nie filc(nad kolesom)Celkovo sa mi 3008 páčila jak z vonku,tak aj vo vnútri,škoda len tuhšieho podvozka a komfortu vzadu.
h.onzyk
Z fotek mám hlavně dojem, že redakce v rámci šetření prodala foťáky a fotí na nekvalitní mobily...
webpaja
Tak to je dobrá kravina Davide! Dost jsi tím shodil celé jízdní dojmy. Působí teď těžko uvěřitelně :-!
Avatar - Lackey
Lackey
---šílenství brzy skončí.... ???? asi nikdy.
Dnes na zaplneny parking pred OC, dosiel "mestsky crossover" Mercedes GLC,
Ak by, ale zaparkoval na jedine volne miesto, uz nik z neho nevystupi, pri sirke volneho miesta, totiz uz by nikto neotvoril dvere.
Spolujazdec teda musel vystupit z SUV na prijazdovej ceste, no a vodic zaparkoval,
kedze uz nevedel vystupit z auta, zostal sediet za volantom.
Aspon si tak postrážil svoj prakticky mestsky crossover / SUV ... >😁
Alleluja...SUV :no:
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
já pro změnu ne. A přiznám se jakkoliv se mi třeba nový Pegueot líbí a i kdyby jezdil BMW a mercedes dohromady, tak si ho nikdy nekoupím. Nehodlám pokaždé řešit jestli uvidím dobře na budíky, nebudu mít volant v klíně, nebo jestli nedosáhnu na pedály, nebo nebudu mít příliš skrčené ruce. Chci si do auta pohodlně sednou, chytit se volantu, nastartovat a jet třeba 1000 km a nemyslet přitom na nějakou pitomost typu i-kokpit.
Martin7799
Ja osobne som si polohu našiel...ale je to asi individuálne - niekto má dlhšie nohy a menšie telo, niekto opačne. Musíš si to skúsiť sám.
Avatar - Jopino
Jopino
vycházím z textu v testu a nových fotografií, kde se to jeví, jako podobný fail, který mají lví prcci. Fakt se dá sedět tak, že běžný člověk periferně vidí všechny údaje z přístrojovky, aby se a nehrbil jak zvoník od matky Boží?
Martin7799
S mojimi cca 180 centimetrami som si optimálnu polohu v 3008 našiel, ale v 308 ani 2008 nie. Takže v novšom kokpite to asi poriešili.
Avatar - saldy
saldy
Z fotek je patrné že volant máte špatně seřízený, protože míří směrem na hlavu, měl by být níže a pak i uvidíte na přístroje. Jinak kokpit se opravdu povedl stejně tak exteriér, společně s Tucsonem dva nejhezčí SUV na silnici.
webpaja
Závistivec se projevil... Ty nemáš problém s SUV ale závistí. Hlupáci co špatně zaparkovali předtím by omezili jakékoliv auto vyjma minivozů.
homat1
.nevím jestli kdyby takhle uvažovali všichni, tak jestli ještě nejsme v době kamenné 😄. Nicméně měl jsem 308 a po najetí cca 25.000 km jsem přesedl do 3008 (starý model) tolik sprostých slov co jsem vypustil na to kdo mohl vymyslet takovou blbost aby se na budíky koukalo skrz volant bych vám nepřál slyšet. Je to opravdu o tom se toho nebát a vyzkoušet to a zjistíte, že i-cockpit je velmi zdařilé řešení. Osobně už rychle nepřeostřím zrak pokud se potřebuji podívat na budíky, které jsou blízko, tedy pod volantem, zatím co head up display nebo i-cockpit tento handicap ohrožující bezpečnost zcela odstraňuje a přeostření očí je okamžité. Minulý týden jsem měl možnost krátce vyzkoušet i novou
3008 GT a poloha za volantem je perfektní na i-cockpit je skvěle vidět
Avatar - miromen
miromen
U mě je to velmi podobne. 3008 se mi sice libi , včetně interieru , ale jsem skepticky vuči ergonomickym řešeni , ktere jsem poznal v 308.
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
z všech příspěvků je jasně patrná jedna věc : Akceptovatelnost tohoto řešení které má i své výhody jak popisuješ je velmi závislá na tělesných proporcích. Já jsem jsem si i-kokpit optimálně prostě seřídit nedokázal. Toť vše. Tím pro mě jednou provždy tento příběh skončil a i kdyby jezdili Pegueoti sebelíp tak bych si ho nikdy nekoupil, protože bych se v něm necítil pohodlně.
Avatar - O5kar
O5kar
S těmi podvozky je to u Peugeota těžké. Kdo kdy byl a jezdil ve Francii, tak musí uznat, že to co umí perfektně, jsou silnice. A v takových podmínkách se asi ladí podvozek jinak. A aby to vozili na testování k nám, za to jim náš trh nestojí. Ono stačí s tím Peugeotem opustit hranice směrem na západ a je to jasné. A to není jenom značka Peugeot.
Kamikaze
3008 a 5008 sú naozaj pekné autá , ale to, že nieje možné zaobstarať si ich s 4X4 z nich robí v mojich očiach trochu nekompletné vozítka .... ;-\
Avatar - O5kar
O5kar
Jestli mu teda nepomohou k hodnocení jeho nové brýle, s těmi zvláštními skly. Budu sledovat, kdy už vyjde ten SM. Jenom jsem zvědavý, co si vezme k tomu na porovnání. Asi SEAT Ateca, který je teď jako první Seat dobrý, protože ho vyrábí u nás.
Avatar - Twingo
Twingo
nic proti Peugeotu nová 3008 ale i 5008 jsou tak trochu i pěkné. Ale začíná mě nudit fádnost automobilek a lidí celkově kteří ani nepotřebují ale chtějí úplně zbytečný crossover. Snad toto šílenství brzy skončí.
ro80
Nade vše - [odkaz]
homat1
jen pro doplnění, měřím 190 cm
ro80
Tyto "pseudorecenze" jsou na nic, většinou je zkušenost majitelů uplně jiná než tyto
"konkurencí sponzorováné bludy".
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Peugeot z nějakého důvodu není schopný do svých modelů 4x4 zabudovat, to je vše. Zájemců by určitě bylo více než dost. Ale jak říkáš, kdo hledá víc než pozérského krasavce do města, poohlédne se jinde.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
ano, právě proto píšu bez kompromisů. Peugeot mohl přijít s konfekčním SUV, který dělají všichni ostatní. Mohl přijít s haldexem, nebylo by nic jednoduššího.

A přesto se v Peugeotu raději zamysleli a udělali si to po svém. Ano, kdo vyžaduje AWD, tak evidentně k Peugeotu nezamíří, jenže na ně ani Peugeot necílí. Evidentně je počet zájemců o SUV, co ale nechtějí zbytečně platit za AWD, čím dál vyšší.

Takže zatímco jiné automobilky (BMW/Škoda...) nás masírují pohádkami o tom, jak je AWD strašlivě důležité, udělal Peugeot pravý opak - ukazuje, že i bez AWD bude většina spokojená.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Vypadá hodně zajímavě a moderně. Jen ty kly se mi úplně nezdají, jinak 1*. A interiér je velmi útulný, což kvituji.

Ale pobavilo mě, že prý zákazníci nepotřebují 4x4. No možná by bylo lepší nechat zákazníky, ať si rozhodnou sami, co potřebují...Je to jen chabá výmluva pro neschopnost výrobce jej nabídnout a 3008 je díky tomu jen obyčejným crossoverem. Fintu s 4x4 hybridem zkoušeli už v minulé generaci a moc to nedopadlo.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Bez kompromisů...teda kromě toho, že jde asi o první "SUV" bez 4x4.
Avatar - saldy
saldy
JJ Rastu a jeho testy mám taky rád.
admin badge
David Bureš (Auto.cz)
Máte samozřejmě pravdu, už je to opraveno :😉
Avatar - euro89
euro89
Za me je srovnani VW a Peugeotu "z blata do louze". V kategorii malych SUV povazuju za nejlepsi volbu CX-3, dale jsou povedene 500X, Countryman nebo GLA. Ale VAG, francouzi nebo korejci nepripadaji v uvahu ani okrajove.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Špatné lícování plastů (např. kolem místa spolujezdce) jde vidět i na fotkách.
admin badge
David Bureš (Auto.cz)
Tady je to docela dobře vidět: [odkaz] Lišta před spolujezdcem vůbec nepasuje s dřevěným obložením, to samé u napojení těch dvou částí palubní desky vpravo od prostředních výdechů