Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Opel Zafira 2.0 CDTi vs Citroën C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDI – Z rodinných důvodů

Velkoprostorovým autům se prorokoval postupný ústup ze slávy. Ale není tomu tak, pokud máte větší rodinu, autu tohoto typu se nevyhnete. Je ale lepší omlazená zafira nebo francouzský bestseller?
Zpět na článek
28. 10. 2016 09:35
28. 10. 2016 09:41
30. 10. 2016 18:43
30. 10. 2016 22:50
30. 10. 2016 08:36
28. 10. 2016 10:50
28. 10. 2016 10:51
28. 10. 2016 11:17
28. 10. 2016 11:56
28. 10. 2016 12:31
28. 10. 2016 12:39
28. 10. 2016 13:04
28. 10. 2016 14:57
29. 10. 2016 09:27
29. 10. 2016 11:32
30. 10. 2016 09:21
29. 10. 2016 08:02
29. 10. 2016 09:03
29. 10. 2016 11:41
5. 9. 2018 22:52
30. 10. 2016 09:12
30. 10. 2016 11:46
30. 10. 2016 14:08
31. 10. 2016 00:34
31. 10. 2016 10:37
28. 10. 2016 09:09
Jde preci o MPV, ne o sportak
Kdy uz konecne nam nasi autoreporteri prestanou vtloukat do hlavy, ze vytouzenym snem jsou nemecka auta? Skutecne je touhou kazdeho ridice tvrdy podvozek, stisnena sedadla, tluste volanty ...? Zvlaste, pokud jde o rodinny vuz na dlouhe cesty?

K designu - palubni deska Zarify mi pripada mimoradne hnusna, stejne jako v korejskem Hyundai i40.

Siroka a pohodlna sedadla a mekce naladeny podvozek je z meho pohledu pro rodinne MPV velkym plusem, takze mi to hodnoceni vyachazi vyrazne jinak - jednoznacne pro Picasso.
Rozbalit vlákno
3
28. 10. 2016 09:24
Re: Jde preci o MPV, ne o sportak
Podle mne je Zafira nejlepší auto ve své třídě. Je super, že nechali MPV. Interiér se mi zdá lepší než v C4, protože budíky uprostřed se mi moc nelíbí. A palubní deska Zafiry má sice blízko k Hyundai, respektive k Chevroletu, ale ten měl určité podobné prvky jako hyundai, ale je to klasika, které prostě neurazí.
28. 10. 2016 11:47
Re: Jde preci o MPV, ne o sportak
Tomu odpovídají i prodeje. Tohle je třída Picassa a Scénica.
Avatar - Emel
30. 10. 2016 08:30
Re: Jde preci o MPV, ne o sportak
V Evropě za 1-8 je ovšem 1. Touran a 4. Sportsvan, Scenic čeká na novou generaci na #5.
Avatar - pumpkin
28. 10. 2016 09:35
Môže byť
Fajn test a pekný a trefný titulok, musím pochváliť. :yes:
Rozbalit vlákno
0
28. 10. 2016 09:41
Cena a výbava
Nech pozerám ako pozerám, či slovenský alebo český cenník zafiry, v oboch vo výbave Innovation je SÉRIOVO!!! dvojzónová klimatizácia, kožený volant, hmlovky, lakťová opierku vpredu, elektricky ovládané a vyhrievané zrkadlá, zatmavené sklá. Nehovoriac o tom, že napríklad má sériovo AFL LED predné svetlá, čo som akosi v teste nezachytil.
[odkaz]
Prosím pána Fokta aby si to naštudoval a opravil ;-)
//edit: ešte by som chcel doplniť, že nerozumiem hodnoteniu základnej ceny. Prečo má Picasso o pol boda viac, keď je s porovnateľnou motorizáciou lacnejší.
Po pozretí videa mám proste pocit, akoby test nebol objektívny, v neprospech zafiry. Autor zjavne dáva prednosť Picassu, ale pri teste ako je tento by mala byť dodržaná objektívnosť.
Rozbalit vlákno
10
28. 10. 2016 10:02
Re: Cena a výbava
Ja mam presne opacny pocit - dava prednost nemeckemu MPV pred francouzskym - viz muj komentar vyse. Tu kategorii MPV zduraznuji zamerne.
28. 10. 2016 10:10
Re: Cena a výbava
Každý MPV berie inak, takže je na každého voľbe, kto chce komfortné, mäkké auto, ktoré sa v zákrutách nakláňa, alebo práve naopak, športovejšie ladené MPV. Prednosť citroenu cítiť predovšetkým vo videu napr. keď hovorí o interiéri. Šoféroval som obe a ten interiér v Picasse je proste otrasný, volant sa držal zle.
Čiastočne súhlasím s tebou v tom, že interiér v zafire je strašný. Minimálne po facelifte. Budíky vyzerajú hračkársky, akurát majú lepší displej medzi. O mnoho viac sa mi páčilo riešenie pred FL, kde bolo veľa tlačítok, každé malo svoju funkciu a bol rýchly prístup ku všetkému. Takisto nerozumiem, prečo odstránili vrchnú schránku pred spolujazdcom...
28. 10. 2016 10:40
Re: Cena a výbava
Obrovska vyhoda Picassa je priestor vzadu. To sa neda nevsimnut. Ziadny stredovy tunel vzadu, 3 samostatne sedacky - rovnako siroke (Zafira ma to stredne uzsie), ale hlavne priestor pre 5. pasaziera v strede - velmi vela miesta na nohy, povedal by som, ze viac ako po bokoch. To v Zafire sa strednemu "chudakovi" sedi na***. Plus omnoho tvrdsie sedadla vzadu.
A takisto ako ty som sa viezol v obidvoch, takze si to necucam z prsta.
Posledna vec - aky je zmysel MPV pre styroch ludi ked sa piatemu v strede zle sedi?
MPV sa kupuje pre 5 a viac osob - nech si to uz novinari konecne zapamataju a podla toho objektivne hodnotia.
30. 10. 2016 08:10
Re: Cena a výbava
Prave prostor ve druhe radě je velkou nevýhodou Picassa. Ani jedno misto neni dobre na dlouhé cestování pro dospělého. Sám jsem se v tom vezl a blby. To je podle mne k.o. pro cely auto. Proste to neni na dlouhé cestování. Ale k čemu pak?
30. 10. 2016 12:32
Re: Cena a výbava
Povedz mi jedno auto tejto kategórie (nie kategória Sharan), v ktorom sa traja dospelí odvezú vzadu pohodlne na dlhé cesty. Buď sa sedí dvom po bokoch pohodlne na úkor tretieho v strede alebo sa sedí trom rovnako, ale menej pohodlne.
1. 11. 2016 12:55
Re: Cena a výbava
Nevím, jak je to u C4 Picassa, ale v Zafiře je možné posouvat samostatně všechna 3 sedadla ve 2. řadě. Pokud se tedy prostřední posune dopředu, vznikne tím více prostoru pro ramena všem 3 cestujícím. Zkoušel jsem to na autosalonu ve Frankfurtu. Troufám si tvrdit, že takové sezení je již dostatečně pohodlné na delší cestu (Praha-ostrava). Vyzkoušejte a uvidíte. Co mi na Zafiře vadí, je absence uchycení isofix na prostředním sedadle 2. řady. Tuším, že je to kvůli lounge sezení. To je sice za příplatek, nicméně mám pocit, že i bez něj isofix uprostřed chybí. Může někdo potvrdit?
Avatar - Emel
30. 10. 2016 18:43
Re: Cena a výbava
Pro rodinu s dětma?
30. 10. 2016 22:50
Re: Cena a výbava
Pokud potřebuje člověk převážet 4lidi a méně, je MPV zbytečnost, na to stačí Ochcávka. (popř. malé mpv pro důchodce kvůli výšce). Normální MPV je pro 5 a více a tam jednoznačně bodují 3 stejná sedadla.
Avatar - Michal Fokt
28. 10. 2016 10:04
Re: Cena a výbava
Příplatky v tabulce jsou ve srovnávacích testech vztaženy k základní verzi a to z toho důvodu, že ne vždy se povede sehnat srovnatelné výbavové verze.

Pokud jde o hodnocení - Zafira je vítězem testu a to i přesto, že jsem se přiznal, že osobně bych si z těchto dvou pořídil Picasso, protože lépe splňuje mé představy o rodinném autě. A to rozhodně nejsem zapálený frankofil. ;-)
Avatar - Emel
30. 10. 2016 08:36
Re: Cena a výbava
Dobře, ale pokud jsou základní ceny s dvoulitrovou naftou stejné, u Picassa "po započtení všech slev" - tedy i té za protiúčet? - tak by výsledek kapitoly základní cena měl být stejný, ne? Já osobně bych slevu za protiúčet nepočítal.
Avatar - Twingo
28. 10. 2016 10:50
Místo
Jak bylo psáno Citroen je více rodinný typ. Má sice své problémy ale to k Citroenu tak nějak patří.
Docela mě zarazila věta: ze 7 sedadel jsou plnohodnotné jen 2. což je bohužel pravda z osobní zkušenosti vám že zadní sedadla jsou docela stísněná tak akorát pro děti, já jsem měl hlavně problém s nohama, kvůli tomu stolíku do kterého jsem pořád narážel. Bavil jsem se i se známou a ta říkala že by chtěla Picasso ale bez stolíku.
Rozbalit vlákno
0
28. 10. 2016 10:51
Pán Fokt
Nepřesné a kostrbaté řazení máte v závere u Opla...asi to patrilo k Picassu nie?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Twingo
28. 10. 2016 11:17
Zvyk
Tak nějak jsem si už zvyknul že Citroeny/DS ve srovnávacích testech nevítězí.

Ale docela dost mě zarazila věta že Citroen chce ustoupit Peugeotu. Auta s takovým duchem a historii.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - miromen
28. 10. 2016 11:56
Re: Zvyk
Upřimně ani se nedivim , že ve srovnanich konči na chvostech. Pokud u francouzu neni za nějakym modelem sportovnějši divize , tak za mě nestoji ani za pozornost. V tom nejpodstatnějšim , tedy za pohybu je to mizerie , k tomu pruměrne až podpruměrne řizeni a řazeni , až snad na par vyjimek. A je zajimave , že pravě ty sportovnějši derivaty , kolikrat funguji kultivovaněji než obyčejne verze.
Avatar - Twingo
28. 10. 2016 12:31
Re: Zvyk
No jo no to je ale argument. Francouzská auta mají špatné zpracování, jezdí příšerně, řízení a řazení e katastrofální v některých případech jen špatné, a po vypršení záruky se rozpadnou. Typické argumenty proč nekupovat Francouze, ale doba už je jiná a na Francouzská auta se jde spolehnou (C4 Picasso je navíc nejprodávanější MPV), navíc podle různých průzkumů spolehlivosti nekončí Francouzi na konci (vyjma některé výjimky kvůli kterým mají tak špatnou pověst), co třeba taková Alfa, nebo Fiat (no jo, já zapomněl to jsou Italové to je v poho) ;-\ ;-\ ;-\
Avatar - miromen
28. 10. 2016 12:39
Re: Zvyk
Věř mi , že ja spolehlivost neřešim , ale s par frantiky jsem měl tu čest. Prostě za mě to jsou přepravniky z bodu A do bodu B , nic vic , nic miň. Zatim vždy se našla konkurence , ktera mi jako řidiči , kery rad řidi , nabidla vic. A v posledni době to u frantiku hodně zazdiva i nabidka motoru nebo kombinace motor s převodovkou. Ale rozhodně nepatřim k těm , co by francouze zavrhovali. Přesněji , neměl bych problem si auto z produkce galskeho kohouta koupit.
Avatar - Twingo
28. 10. 2016 13:04
Re: Zvyk
Francouzské auta dbají hlavě na design. Což je někdy plus, někdy mínus. Po odstranění Hydractivu už jsou řidičsky trochu méně zajímavá. Mě se Francouzská auta líbí hlavně designově, řidičsky je to průměr. Ale i přesto patřím k příznivcům Francouzské produkce. A nevím kdo z konkurentů by mi nabídl zvláštní design, rozumnou cenu a zároveň dobé řidičské zážitky. Hold se musí slevit z jedné z těchto podmínek. :-|
28. 10. 2016 14:57
Re: Zvyk
No já mám doma P5008 a jelikož už stárne, tak jsem si byl projit kolecko po showroomech a prohlédl si možné nástupce. Chci opět MPV, nikoli velké malé SUV a C4GP mě nijak neuchvátilo (měl jsem i 1G), za to nová Zafira se mi dost líbila a hlavně má kombinaci 1.6T 147kW s manuálem :yes:
29. 10. 2016 09:27
Re: Zvyk
Ja mam auto pro pohodlne presunuti z bodu A do bodu B a tudiz mam C5 s Hydractive III+ - lepsiho polykace dalnic, pripadne jizdy po dlazbe, neznam. Kolega s A8L si C5 take pochvaluje. Po 10 hod. za volantem z neho vystoupim a citim se v pohode, zadne bolesti nebo unava. Prvni francouzke auto v rodine byla Thalie a i ta byla super auticko do mesta, naprosto spolehliva.

Motoristicti novinari maji mantru: podvozek musi byt tuhy az trvdy jako pkrno, zadny venec volantu jim neni dost tlusty, sedacky musi obepinat az tisnit telo atd. a auto musi byt naladeno na jizdu po okreskach - drtiva vetsina testu se deje na okreskach, je to filmove atraktivnejsi. Ale vetsina lidi jezdi zejmena po dalnicich nebo rychlostnich silnicich a po mestech, na to se francouzska auta hodi naramne..
Avatar - Bubáq
29. 10. 2016 11:32
Re: Zvyk
Zdravím. Váš příspěvek mě doslova přinutil k reakci. Jde o to, že ve všech uváděných parametrech by mělo být hodnoceno, co je lepší řešení, a co je to horší. Chápu, že měkké, všechny díry žehlící pérování je pro mnoho řidičů prioritou. Jenže tím ovlivněné jízdní vlastnosti pak ale mohou být velkou nevýhodou v krizové situaci. Prkenný podvozek je zrovna tak špatným řešením: utřese posádku tak, že řidič se cítí unavený už po první stovce km jízdy. Po osobní důkladné zkušenosti musím tedy říci, že z tohoto pohledu má Zafira o plné dva body lepší podvozek, než GPicasso. Skvěle naladěný, skvěle odizolovaný od hluku kol i podběhů, jistý a pevný. Přitom jízda se Zafirou je skvěle komfortní. GPicasso bohužel té jistoty řidiči moc neposkytuje. Jasně preferuje komfort a řidič to prostě musí respektovat, tj. jezdit v každé situaci o dost pomaleji a opatrněji. Za běžné situace to není problém, v jen trochu napínavé situaci ale to auto řidiče prostě nepodrží... Němci sice často u svých aut ladí podvozek do prkenna, ale pro Zafiru to rozhodně neplatí.
Avatar - Emel
30. 10. 2016 09:21
Re: Zvyk
Po pravdě taky úplně nechápu jejich uvažování, je to takové francouzské "ode zdi ke zdi". Pochybný "krok stranou" s DS... nedůsledně pojatá C4 (bez kombíku atd.)... a teď ale zase třeba zajímavá C3, která rozhodně 208 moc místa nedělá... prostě asi jak to zrovna vyjde :-) .
28. 10. 2016 18:42
Zafira drnčení a vrzání
V testu je zmínka o drnčení a vrzání u Zafiry, které je údajně mnohem horší, než v případě Picasso. Škoda, že autor testu blíže nespecifikoval, o jaké drnčení či vrzání se jednalo. Mám na mysli odkud se vrzání a drnčení ozývalo (palubní deska, sedadla, dveře).
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Verny_2013
28. 10. 2016 20:29
automatický kožený volant v tabulce výbav
Tak to jsem ještě u žádného výrobce neviděl. V tom má aspoň podle redakce Picasso prvenství. O tom jak se s tím vlastně jezdí se s námi ale redaktor nepodělil. A zrovna to by mě strašně zajímalo. To zafira je přízemnější ta má pouze manuální kožený volant. Ten už jsem měl před 20 lety u favorita. S tím jsem byl v různých autech zatím naprosto spokojený.
Rozbalit vlákno
4
28. 10. 2016 20:59
Re: automatický kožený volant v tabulce výbav
Ono s tou výbavou v případě Zafiry je to vůbec má štíru. Tak třeba v článku je zmiňováno, že zafira je obutí do 18" pneu a má konci je uveden rozměr 16".
Avatar - Verny_2013
28. 10. 2016 21:12
Re: automatický kožený volant v tabulce výbav
Jo automatická kontrola pravopisu ve Wordu neopraví všechno. Občas je dobré si po sobě něco přečíst než se to publikuje. Ale ten automatický kožený volant mi pořád nějak vrtá v hlavě. Jak to asi funguje, že by byl ovládaný GPS, nebo snad silou vůle? Taky mě ještě napadá dálkové ovládání třeba ze zadního sedadla. No třeba nám to redaktor ještě blíže vysvětlí.
29. 10. 2016 08:49
Re: automatický kožený volant v tabulce výbav
Příspěvek jsem psal na mobilu na swipe klávesnici. Kdo ji používá, ví, že to občas bývá složité. Taky se na ní teprve učím. Příště si dám větší pozor.
Avatar - Verny_2013
30. 10. 2016 18:38
Re: automatický kožený volant v tabulce výbav
Ta poznámka nepatřila tobě ale redaktorovi, tolik faktických chyb jsem v článku už dlouho nezažil.
29. 10. 2016 08:02
test MPV
Předně díky redakci za test dvou krásných MPV :-)
Jako majitel Grand Picassa 2. generace a rodič tří předškolních dětí se chci podělit o pár poznatků z výběru a provozu MPV.
Zafira se mi také moc líbila, problém ale je, že alespoň v době nákupu byla v druhé řadě vybavena jen 2x isofixem - podle fotek z testu mi to příjde stále stejné - a navíc je prostřední sedadlo užší.
Některé detaily na Picassu jsem pochopil až během provozu - třeba stolky se vyklápí shora dolů - nový Touran to má opačně - odspodu na horu - to si je pak děti nevyklopí nebo jim vadí na nohy.
Tolik kritizované kratší a nižší sedáky jsou při obsazení dětmi spíš výhoda - dětem nevadí při sezení - nohy se jim "nelámou" o dlouhý sedák.
Velká prosklená plocha a vzdušnost je také oblíbená - mimo jiné jedno z mála aut, ve kterém se naší neteři nedělá špatně...
Výřezy na horním okraji v opěradlech předních sedaček také nejsou jen designový úlet, když se chcete k ditěti natáhnout - něco mu podat - jde to mnohem lépe než na běžných sedačkách.
Třešinkou na dortu je třeba svítilna v bagaži - celých 8 let před objevem u Simply Clever - hodí se když vám dítě něco v noci pohodí na podlahu nebo třeba při kempování.
Třetí řada je opravdu nouzová, ale sveze se tam v nouzi i dospělí - dá se totiž posunout druhá řada a udělat trochu místa na nohy. Na svoz a odvoz dětí do školky/školy je to ale geniální - jednoduše vyklopíte z podlahy.
Je jasné že MPV není pro každého, ale pochopit MPV lze jen za určitých životních podmínek :-)
Jináč měl jsem němce (Opel), japonce (Honda), běžně jezdím s užitkovými VW, občas Audi a BMW a taky se Škodou (Fabia), něco jsem si na nich i opravil/servisoval nebo pomáhal a myslím, že se to jen zbytečně hrotí a bere osobně. Jsou to všechno stejné plechovky na gumových kolečkách - zbytek je více či méně zdařilý marketing :-)
Rozbalit vlákno
4
29. 10. 2016 09:03
Re: test MPV
No konecne rozumny komentar, ktery ma hlavu a patu.
29. 10. 2016 11:23
Re: test MPV
Vidíš - smutné je, že trend je práve opačný - menej variability, stále menšie okná a tmavšie interiéry, čiže stále väčšia tma v aute; a stále mohutnejšie sedadlá a tým pádom menej vzdušný a menej priestranný interiér. Divná doba.
Avatar - Bubáq
29. 10. 2016 11:41
Re: test MPV
... nejen hlavu a patu, ale také spoustu hodně užitečných postřehů má Váš příspěvek, radome :-) . Tohle fakt beru, takhle se mi to líbí.
Až na ten závěr, s ním souhlasit nemohu :-) . Není plechovka jako plechovka. Některé plechovky jsou vysloveně nesympatické už napohled, jiné přímo lákají k otevření. Protože za auto člověk utrácí hromadu peněz, koupi zvažuje- ať už jde o nové auto, nebo o ojetinu. Pro zvážení pak mají postřehy, které uvádíte ve svém příspěvku, přímo neocenitelný význam. Zatímco jízdní vlastnosti, komfort a odhlučnění interiéru posoudím sám při zkušební jízdě, postřehy z dlouhodobého užívání vozu jsou prostě nenahraditelné. Tak díky!
Avatar - Emel
30. 10. 2016 09:12
Zafira
Vidíte, a mně se zrovna ta "maska z Ampery" líbila. Tohle je takové... já nevím, úplně mi ty tvary nehrají dohromady, jako obvykle mi tam vadí radar adaptivního tempomatu...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Plautus
30. 10. 2016 11:46
Re: Zafira
Súhlas, s pôvodným čumákom vyzerala Zafira viac "dynamicky" (aj keď paradoxný výraz pri MPV), po FL otupela a pre mňa osobne je to krok späť. Auto po FL vyzerá menej moderne ako pred ním.
K tomu radaru: čo hovoríš na jeho umiestnenie v O3 po FL (po vzore Superbu)? :*)
Celkovo umiestňovanie radaru do masky považujem za kazenie hlavnej markanty vyjadrujúcej príslušnosť k značke (odhliadnuc od pár riešení, napr. u MB mi jeho skrytie "za hviezdou" až tak neprekáža).
Avatar - Emel
30. 10. 2016 14:08
Re: Zafira
K radaru: u O3 jsem zachytil nějakou zvěst o tom, že když se to dole zašpiní, tak pak tempomat nefunguje vůbec. Nevím co je na tom pravdy, ono podobných "zkušeností" se traduje hodně, ale předpokládám, že důvod přesunu do masky byl konstrukční a ne designový.

Takže... no před FL to bylo lepší, ale po FL to není taková hrůza, celkem mi to nevadí... je to v celé výšce masky a nehraje si to na nějaká falešná žebra, docela mi to přijde slušně udělané.
Avatar - Verny_2013
31. 10. 2016 00:34
Re: Zafira
Ale před FL ten předek měl náboj. pro někoho možná kontroverzní ale bylo to jasně rozpoznatelé, byla tam individualita, a že to bylo převzaté z ampery? Tu jsem na živo ještě neviděl a asi ani neuvidím. Ale fakt je, že pokud dostali designéři zadání sjednotit korporátní vzhled tak to udělali celkem kultivovaně.