Jasne. Len som chcel poukazat nato, ze jedni potrebuju na 10 mil. aut 600.000 zamestnancov, kym druhym na to staci 340.000. Vo vyskedku aj s podstatne lepsou marzou a tak nepotrebuju byt silou mocou Nr.1.
Toyote nejde o to byt Nr.1 silou mocou. Maju 2-nasobnu marzu oproti VW a to je pre nich podstatne. Rovnaky pocet aut ako VW dokazu vyrobit s 340.000 zamestnancami. VW na to potrebuje 600.000 ludi. Zufalo neefektivne. A kedze nemaju dobru marzu musis to dohanat objemami vyroby.
Pokud ano, vydáme tisíc článků na oslavu nové tisícileté vw-říše, dostaneme v redakci prémie s dárkovým vydáním Mein Kampf a sežereme se jak na vůdcových narozkách, úúúch, to bude jízdáááá (tedy, pokud se nám nepotká tsi-motůrečiček)... >:D
VW vyčítám nejen dieselgate, ale i to, že nejspíš zloboval e
... byl benzin daněný více než nafta i když pro to není žádný relevantní důvod (byla to akorát konkurenční výhoda VW a spol před Japonci na evropském trhu)
Chyba, ne v každé diskuzi, ale v každé o Volkswagenu. Pokud máme v každém článku o nějakém jejich "produktu" číst, jak plánuje být největší, nejsilnější, nejkrásnější a bůhví jaké ještě nej..., tak je nutné dodat i B, to jest odkaz na historii jeho vzniku a jejího duchovního zakladatele Adolfa. ;-)
Jasne, ze to nie je uplne porovnatelne. Na druhej strane je ale znamy a castokrat v Nemecku spominany fakt, ze VW nie je zrovna vzor efektivnej vyroby. A ano na vine tomu su aj nemecke odbory a nemecky stat ako ciastocny vlastnik VW.
Na jednu stranu asi není třeba v každé diskuzi o VW zmiňovat okolnosti vzniku firmy, na straně druhé nelze historické skutečnosti zpochybnit a strkat před nimi hlavu do písku. (WinNatural nenapsal "zakladatel", ale napsal "duchovní zakladatel".)
To je stejné, jako kdybychom chtěli zatajit, jak Henry Ford "miloval" židy.
Primární příspěvek WinNaturala chápu jako jakousi nadsázku, kterou chce poukázat na nepřehlédnutelný postoj tohoto webu ke koncernu VW.
Ale zase je pravda, že ten jeho nick je fakt divnej a může klidně někoho i dráždit. :-)
Jen jsem chtěl říct, že přímá úměra neplatí a taky, že je v textu pojednáváno o prodejích koncernů, kde VW prodal více než Toyota. Samozřejmě každý ví, že Toyota jako značka prodá nejvíce, ale zde se jednalo o ten celkový prodej. Taky když je nějaký výrobce cukrovinek a prodá více než druhý kvůli tomu, že má 8 místo 2 produktů, je to problém? A zajímá někoho, že ten druhý prodá výrazně jeden daný produkt, ale celkově to nebude jako ten první dohromady?
Žvásty. I když s částí téhle tvé kritiky souhlasím (zejména s redakční neobjektivitou) tak to nemá nic, ale vůbec nic společnýho s Hitlerem. A podsouvat (i když neprofesionálním a neobjektivním) redaktorům odměnu Mein Kmapf je prasárna daleko trapnější, než jejich adorace Škodovek. Chceš od nich objektivitu a sám jsi svým úvodním příspěvkem za dobytek.
"nelíbí se mi nabubřelost, namyšlenost a nadřazenost jejich majitelů, jejich bezohledné chování na silnicích"- věřím, že v Toyotě Prius takové lidi nepotkám, ale jinak asi ve všem.Takže taky jen hlopý kec. Nebo si myslíš, že všichni řidiči Hond jsou ohleduplní?
Redakce Auto.cz je (možná až na malé vyjímky) ukázkou neobjektivity. Ale těžko jim to může vyčítat někdo jako ty.
Ano, všechno by mělo mít své hranice, a to i nepokryté vychvalování Volkswagenu redakcí. Když GM nebo Toyota prodávaly ročně nejvíce aut na světě, nebylo to omíláno v každém článku o nich.
Ano, vadí mi to a moc. Nelíbí se mi Volkswageny a jejich deriváty, nelíbí se mi nabubřelost, namyšlenost a nadřazenost jejich majitelů, jejich bezohledné chování na silnicích.
A jinak, to není "jen" Hitler jako původce největšího zla v dějinách lidstva, to je i přístup vedení Volkswagenu jako takového k podpoře ukrývání a zaměstnávání válečných zločinců ve svých pobočných závodech v Jižní Americe, ale např. i nově zapírání a lhaní ohledně "kvality" jejich produktů (tsi) nebo podvod s utajováním nadlimitního vypouštění NOx (dieselgate).
Mít polovinu z toho na svědomí jiná, francouzská nebo italská automobilka, pořádají se na ni tady hony jako na čarodějnice.
Predpokladám, že tenterfield len poukazuje na to, že Toyota do tejto veľkosti vyrástla organicky, vlastnými značkami (Lexus i Scion k nim patrí), kdežto vw na obdobnú úroveň predaja musel kúpiť ďalšie značky, čím kúpil nielen meno, ale aj fabriky, trhy a pod.
Toyota má 3 značky, VW trochu víc, viď? Zaměstnanci VW Porsche nevyrobí, ani Bugatti, ani Škodu natož Seat...Ani nevyrobí, ani nevyvinou.
Rozdíl je možná větší, než by měl být, ale je pochopitelné, že tam rozdíl je.
Těch 600t zaměstnanců má VW, nebo celý koncern? Protože pokud koncern, je to nesrovnatelné.
Jinak, podstatné je, že (nemýlím-li se) Toyota prodá víc Toyot než VW Volkswagenů.
Srovnávat zaměstnance jak to děláš je blbost, v některých zemích je častější práce na plný úvazek, jinde na částečný, navíc záleží na tom, jestli autombilky přímo vlastní a počítají zaměstnance subdodavatelů. Příjem VW AG byl za rok 2015 nejvyšší (zdroj statista.com) a činil 233,6 , Toyota 233,59 Daimler AG 165,8 GM 152,36 Ford 149,56 a pořadí podle zisku byl následovný pro rok 2014 Toyota, VW, Daimler AG, Hyundai Motor, Ford Motors, BMW Group, GM, Honda Motor, atd. Jo a ještě nechápu proč lidé tolik řeší, že VW jako značka vyrábí méně než Toyota, to je snad jedno ne? I u GM je nejprodávanější Chevrolet, ale ostatní značky se taky dost prodávají např. Buick. U FCA je taky hlavní Fiat a Jeep, kváká tady někdo, jestli se tam počítají i ostatní? U koncernu Hyundai taky vše neprodá Hyundai nebo u Renaultu a Nissanu vše Nissan. Stejné je to i u prodejů lidem nebo firmám, taky přece neřeším, jestli to koupil člověk nebo firma, prostě je to prodané, to bychom potom mohli u všech říkat to koupila firma.
Diesel Gate - je to rovnaké ako s politikmi - všetci nadávajú, ale aj tak ich znovu a znovu volia :-)
Nezapieram, že v mojom prípade to s preferenciami pohlo do mínusu (lebo hrubo podvádzali), na druhú stranu sa dlhodobo netajím názorom, že vw má predpoklady na to "zmeniť svet áut" a som za DG rád, pretože ich to rozhýbe. Tak ako kedysi TDI znamenali revolúciu, tak už teraz majú CNG použiteľné len s malými obmedzeniami, v spolupráci s číňanmi prinesú elektromobilitu, takže to beriem tak, že všetko zlé je na niečo dobré :-)
Pokrok a spoľahlivosť je to po čom v prípade automobilov volám najviac, je mi jedno, kto to prinesie :-)
Já to tady těch deset let (v diskusích) nečetl od tebe, ale obecně...
... u VW je taky zemětřesení (DG) při kterém mu prorokovali konec a zatím to tak nějak nevypadá.
Pokiaľ viem, ja som nikdy prvenstvo neriešil a aj keby tam bolo GM, tak mi je to voľné. Faktom je, že v čase, keď vw ohlásil, že chce byť jednotka, tak som z vtedajších čísiel vypočítal, že Toyota by musela prestať rásť (a len držať vtedajšie predaje) a vw by musel rásť o 7 %. No a nasledovalo zemetrasenie, ktoré Toyote odstavilo výrobu, expanzia spolupráce vw s FAW a SAIC v Číne a "zázrak" je na svete.
Na margo akvizícií - ja som s nimi v pohode, je to regulérny spôsob expanzie a ovládnutia trhu (pokiaľ sa nejedná o Hostile Takeover, čo sa podľa všetkého pokúsil spraviť vw so Suzuki). Ak máš bohatých akcionárov ako je Katar alebo Dolné Sasko, tak sa dobre expanduje, mať ich ja, robím dtto. Ale expandovať z vlastného zisku len za pomoci úveru z banky je predsa len "trochu" ťažšie a je fajn, že to pár ľudí aj v tejto diskusii dokáže oceniť.
Logicky není podstatné kdo byl/je/bude "největší", sranda ovšem je, že tu minimálně deset let čtu, že se to koncernu VW nemůže podařit (porazit Toyotu v globálních prodejích), no a teď, když to přišlo, tak najednou pro změnu zase čtu, proč by to vlastně nemělo platit. >:-[];-)
Jestli ti přijde jako nadsázka -"redaktoři dostanou Mein Kamf a sežerou se jako na oslavě Vůdcových narozenin" tak to mě tvůj vkus docela překvapuje.
Něco jiného je v jakékoliv relevantní souvislosti zmínit okolnosti vzniku, a něco jiného je dávat zdejší nepopiratenou redakční přízeň se Škodou a koncernem do souvislosti s Hitlerem. Všechno má své hranice. Opravdu ti ty mé přijdou v tomto případě přecitlivělé?
Re: VW vyčítám nejen dieselgate, ale i to, že nejspíš zlobov
Ale za diesely v EU podle mně lobovaly víc fr. automobilky, ty mají v nabídce hlavně diesel. A co se týče luxusních výrobců, tak ti spoléhají především na diesel. A u těch Japonců to záleží na automobilce.
Legitimní, ale jinak k ničemu. Jakž-takž srovnatelné by bylo srovnání značek, ne koncernů. Pokud má jeden z koncernů násobně víc (pod)značek, je to nesmyslné.
A druhá věc je jiné podnikatelské prostředí v obou zemích. Úplně plácnu, ale možná může japonský workholik dělat 14-ti hodinové směny, a u VW s německými odbory může být situace úplně odlišná. Nicméně hlavním důvodem nesrovnatelnosti je počet značek pod oběma koncerny.
Pokud obchodní snahu firmy prodávat co nejvíc potřebuješ srovnávat s jedním z největších zloduchů a vrahů v historii lidstva, což podle fotky v tvém nicku asi máš, tvoje volba a vizitka.
Mě by asi nenapadlo pátrat, jestli někdo ze zakladatelů Toyoty figuroval v napadení USA ve druhé sv. válce, nebo ve zločinech japonců v Číně.
Nehledě k tomu, že Hitler nebyl zakladatel, jen pověřil Porscheho založením automobilky vyrábějící levné vozidlo. Myslím, že měl tehdy jiné starosti, než se starat o automobilku.