Volkswagen poráží Toyotu v celosvětovém prodeji nových aut za tři čtvrtletí
Volkswagen Group eviduje za prvních devět měsíců letošního roku celkem 7,61 milionu dodávek zákazníkům, zatímco Toyota „jen“7,53 milionu. Čísla jsou oficiální a týkají se celosvětového odbytu koncernů. Volkswagen tedy zahrnuje kromě hlavní značky i Audi, Škodu, Seat, Porsche, divizi užitkových VW a „nákladní“ odnože MAN a Scania. Toyota má pod sebou Lexus, Daihatsu a Hino. Scion používaný v Severní Americe už neexistuje.
Čtyřleté panování japonského koncernu coby největší automobilky světa je tak v ohrožení. I když globální prodeje nových aut navýšila o 0,4 %, její německý rival ji předstihl, protože ve srovnání s totožným obdobím loňského roku vyšplhal o 2,4 %. Toyota doplácí na situaci v USA, kde si pohoršila o 2,4 % na 1.82 milionu vozů. Relativně nízké ceny benzinu (2,22 dolaru za galon, tedy 14,54 Kč/l) znamenají rovněž nezájem o hybridy, představované hlavně poslední generací Priusu.
Volkswagen hraje ve Spojených státech nedůležitou roli, naopak těží ze své pozice v důležité Číně, kde svého úhlavního soka drtí trojnásobným odbytem, společnost se sídlem ve Wolfsburgu posílila svoje dodávky klientele do září o 11 % na 2.58 milionu jednotek. V Říši středu se navíc od loňska snížily daně. Podle CAAM (China Association of Automobile Manufacturers, tedy místního sdružení výrobců automobilů) by se letos na největším trhu mělo prodat 26,3 milionu nových vozů.
Pro VW je samozřejmě důležitá Evropa s nárůstem o 3,5 % na 3,18 milionu všech vozidel. Jen v zemích EU a EFTA (Evropského sdružení volného obchodu) prodala celá skupina skoro 2,78 mil. těch osobních, o tři procenta více. Toyota s Lexusem se dostala pouze na 458.7 tisíce (ale +8,1 %). Data ACEA sice nejsou úplně porovnatelná, avšak o pozicích obou koncernů na starém kontinentu leccos vypovídají.
Škoda mimochodem dodala do celého světa 840 tisíc kusů, což je navýšení o 6,2 % (ze 791.500 kusů). V Evropě pak vykazuje 503,7 tisíce, zlepšila se zde o 6,5 %.