Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen poráží Toyotu v celosvětovém prodeji nových aut za tři čtvrtletí

Aleš Dragoun
Diskuze (40)
Koncern Volkswagen vede před Toyotou v počtu prodaných nových automobilů. Bude globální jedničkou už letos?

Volkswagen Group eviduje za prvních devět měsíců letošního roku celkem 7,61 milionu dodávek zákazníkům, zatímco Toyota „jen“7,53 milionu. Čísla jsou oficiální a týkají se celosvětového odbytu koncernů. Volkswagen tedy zahrnuje kromě hlavní značky i Audi, Škodu, Seat, Porsche, divizi užitkových VW a „nákladní“ odnože MAN a Scania. Toyota má pod sebou Lexus, Daihatsu a Hino. Scion používaný v Severní Americe už neexistuje.

Čtyřleté panování japonského koncernu coby největší automobilky světa je tak v ohrožení. I když globální prodeje nových aut navýšila o 0,4 %, její německý rival ji předstihl, protože ve srovnání s totožným obdobím loňského roku vyšplhal o 2,4 %. Toyota doplácí na situaci v USA, kde si pohoršila o 2,4 % na 1.82 milionu vozů. Relativně nízké ceny benzinu (2,22 dolaru za galon, tedy 14,54 Kč/l) znamenají rovněž nezájem o hybridy, představované hlavně poslední generací Priusu.

Volkswagen hraje ve Spojených státech nedůležitou roli, naopak těží ze své pozice v důležité Číně, kde svého úhlavního soka drtí trojnásobným odbytem, společnost se sídlem ve Wolfsburgu posílila svoje dodávky klientele do září o 11 % na 2.58 milionu jednotek. V Říši středu se navíc od loňska snížily daně. Podle CAAM (China Association of Automobile Manufacturers, tedy místního sdružení výrobců automobilů) by se letos na největším trhu mělo prodat 26,3 milionu nových vozů.

Pro VW je samozřejmě důležitá Evropa s nárůstem o 3,5 % na 3,18 milionu všech vozidel. Jen v zemích EU a EFTA (Evropského sdružení volného obchodu) prodala celá skupina skoro 2,78 mil. těch osobních, o tři procenta více. Toyota s Lexusem se dostala pouze na 458.7 tisíce (ale +8,1 %). Data ACEA sice nejsou úplně porovnatelná, avšak o pozicích obou koncernů na starém kontinentu leccos vypovídají.

Škoda mimochodem dodala do celého světa 840 tisíc kusů, což je navýšení o 6,2 % (ze 791.500 kusů). V Evropě pak vykazuje 503,7 tisíce, zlepšila se zde o 6,5 %.

Aleš Dragoun
Diskuze (40)
Avatar - Ondore
1. 11. 2016 20:47
Re: VW vs Toyota
Diesel Gate - je to rovnaké ako s politikmi - všetci nadávajú, ale aj tak ich znovu a znovu volia :-)
Nezapieram, že v mojom prípade to s preferenciami pohlo do mínusu (lebo hrubo podvádzali), na druhú stranu sa dlhodobo netajím názorom, že vw má predpoklady na to "zmeniť svet áut" a som za DG rád, pretože ich to rozhýbe. Tak ako kedysi TDI znamenali revolúciu, tak už teraz majú CNG použiteľné len s malými obmedzeniami, v spolupráci s číňanmi prinesú elektromobilitu, takže to beriem tak, že všetko zlé je na niečo dobré :-)

Pokrok a spoľahlivosť je to po čom v prípade automobilov volám najviac, je mi jedno, kto to prinesie :-)
Avatar - white label
1. 11. 2016 20:12
Re: VW vs Toyota
Já to tady těch deset let (v diskusích) nečetl od tebe, ale obecně...
... u VW je taky zemětřesení (DG) při kterém mu prorokovali konec a zatím to tak nějak nevypadá.

P.S. Palce vůbec neřeš :-)
Avatar - Ondore
1. 11. 2016 20:00
Re: VW vs Toyota
Pokiaľ viem, ja som nikdy prvenstvo neriešil a aj keby tam bolo GM, tak mi je to voľné. Faktom je, že v čase, keď vw ohlásil, že chce byť jednotka, tak som z vtedajších čísiel vypočítal, že Toyota by musela prestať rásť (a len držať vtedajšie predaje) a vw by musel rásť o 7 %. No a nasledovalo zemetrasenie, ktoré Toyote odstavilo výrobu, expanzia spolupráce vw s FAW a SAIC v Číne a "zázrak" je na svete.

Na margo akvizícií - ja som s nimi v pohode, je to regulérny spôsob expanzie a ovládnutia trhu (pokiaľ sa nejedná o Hostile Takeover, čo sa podľa všetkého pokúsil spraviť vw so Suzuki). Ak máš bohatých akcionárov ako je Katar alebo Dolné Sasko, tak sa dobre expanduje, mať ich ja, robím dtto. Ale expandovať z vlastného zisku len za pomoci úveru z banky je predsa len "trochu" ťažšie a je fajn, že to pár ľudí aj v tejto diskusii dokáže oceniť.

PS: Ja Ťa nepalcujem... :-)
Avatar - _Karel_
31. 10. 2016 20:47
Re: "Bude globální jedničkou už letos?"
Žvásty. I když s částí téhle tvé kritiky souhlasím (zejména s redakční neobjektivitou) tak to nemá nic, ale vůbec nic společnýho s Hitlerem. A podsouvat (i když neprofesionálním a neobjektivním) redaktorům odměnu Mein Kmapf je prasárna daleko trapnější, než jejich adorace Škodovek. Chceš od nich objektivitu a sám jsi svým úvodním příspěvkem za dobytek.

"nelíbí se mi nabubřelost, namyšlenost a nadřazenost jejich majitelů, jejich bezohledné chování na silnicích"- věřím, že v Toyotě Prius takové lidi nepotkám, ale jinak asi ve všem.Takže taky jen hlopý kec. Nebo si myslíš, že všichni řidiči Hond jsou ohleduplní?

Redakce Auto.cz je (možná až na malé vyjímky) ukázkou neobjektivity. Ale těžko jim to může vyčítat někdo jako ty.
Avatar - WinNatural
31. 10. 2016 20:34
Re: "Bude globální jedničkou už letos?"
Ano, všechno by mělo mít své hranice, a to i nepokryté vychvalování Volkswagenu redakcí. Když GM nebo Toyota prodávaly ročně nejvíce aut na světě, nebylo to omíláno v každém článku o nich.
Ano, vadí mi to a moc. Nelíbí se mi Volkswageny a jejich deriváty, nelíbí se mi nabubřelost, namyšlenost a nadřazenost jejich majitelů, jejich bezohledné chování na silnicích.
A jinak, to není "jen" Hitler jako původce největšího zla v dějinách lidstva, to je i přístup vedení Volkswagenu jako takového k podpoře ukrývání a zaměstnávání válečných zločinců ve svých pobočných závodech v Jižní Americe, ale např. i nově zapírání a lhaní ohledně "kvality" jejich produktů (tsi) nebo podvod s utajováním nadlimitního vypouštění NOx (dieselgate).
Mít polovinu z toho na svědomí jiná, francouzská nebo italská automobilka, pořádají se na ni tady hony jako na čarodějnice.