Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Hittman
1
Bude naftový dvoulitr? Jaký výkon a krouťák? Bude i v manuálu?
iudex
1
Naftový dvojliter je pilier predajov súčasnej Insignie, takže s určitosťou bude aj tu. Pri takýchto maskovaných jazdách sa ešte o technike moc podrobne nehovorí, celkom sa divím, že zverejnili čísla o jednapäťke. Inak zdá sa, že trend v mainstreame je motorová racionalizácia tak, že budú len tri (benzínové) motory: 1,0, 1,5 a 2,0 a tieto objemy pokryjú všetko od miniáut po strednú triedu (výkonovo od nejakých 55 do 300+ koní). Ford s tým začal, VW pokračuje a teraz to vyzerá aj na Opel (ešte Francúzi musia pochopiť, že s 1,6kou to neuhrajú).
topten
0
tomu naftovymu piliri pro kolenovrty hrozi zakaz😒br />
[odkaz]
Barry Lyndon
takže ona už to není jen koncernová nemoc, ale šíří se napříč značkami... ? 8-s
Ono fyziku neodžubeš. 175 kíl pri väčších rozmeroch musíš nahnať materiálmi: tenšie plechy, menej tlmiacich hmôt a pod. Ale taký je tren😜 radšej hlučnejší a menej kultivovaný Superb, než komfortné a tiché, ale ťažké Mondeo.
Přesně tak, ubrat váhu auta díky vylepšené struktuře karoserie nebo použitím lehčích materiálů je složité a drahé, ubráním tlumících hmot se dá čarovat v řádech desítek kilogramů velmi snadno, jen je to pak poznat na akustické "pohodě". Mazda 6, superb atp. jsou chvályhodně lehká auta při svých rozměrech, ale většina deset let starých aut v dané třídě je od kol a karoserie mnohem lépe odhlučněná. Něco za něco.
No ja jsem konecne rad ze se o tom zacina mluvit, ikdyz samozrejme u superbu nebo octavie se to tady clovek na plna usta nedocte, kdeze se ta zazracna lehkost bere.
Pro me to je Pyrrhovo vitezstvi o ktere nestojim, zvlast ve tride superbu a tom neustalem vtloukani lidem jakove to jsou vlastne limuziny je spatne odhlucneni proste jasna chyba. Takze kdyz se vratim k tomu co pise iudex, ze trend je jasny a radeji hlucny superb nez tiche, ale tezsi mondeo, tak ja jsem sakra rad, ze to alespon ford jeste dela poctive, ikdyz tezce. A pokud pujde Insignie ve slepejich prehnaneho odlehceni za cenu hlucnejsiho auta, tak ja tomu tleskat urcite nebudu a beru to jako chybu.
Pro me to je Pyrrhovo vitezstvi o ktere nestojim, zvlast ve tride superbu a tom neustalem vtloukani lidem jakove to jsou vlastne limuziny je spatne odhlucneni proste jasna chyba. Takze kdyz se vratim k tomu co pise iudex, ze trend je jasny a radeji hlucny superb nez tiche, ale tezsi mondeo, tak ja jsem sakra rad, ze to alespon ford jeste dela poctive, ikdyz tezce. A pokud pujde Insignie ve slepejich prehnaneho odlehceni za cenu hlucnejsiho auta, tak ja tomu tleskat urcite nebudu a beru to jako chybu.
Vidim to podobne, naviac Ford konecne ma aj zodpovedajuci diesel (2.0 biturbo), ktory stiera rozdiel v agilite oproti vacsine mainstreamu konciacom na +- 180 konoch.
V tejto triede ani tie najlahsie auta nie su zrovna lahke, tak preco potlacat komfort cestovania za ucelom ziskania par desiatok kg hmotnosti.
V tejto triede ani tie najlahsie auta nie su zrovna lahke, tak preco potlacat komfort cestovania za ucelom ziskania par desiatok kg hmotnosti.
V nedávnom videoteste porovnávali Jaguar XE a AR Giuliu. Obe autá zobrali odvážiť a obe mali cez 1500 kíl, Alfa pár kíl viac, ale XE takmer 1,6 tony! So štvorvalcovými dízlami, pričom obe autá deklarujú výrazne nižšiu hmotnosť asi o metrák. Ale jediný, komu sa to otrepáva o hlavu, je Ford Mondeo. 8-s
Mezi 1500-1600kg pravidelne navazi i passatu a superbu s 2.0l naftou a to to jsou predokolky. Takze jak alfa, tak jaguar furt dobry vysledek, ne? 😉 Ikdyz materialy podsouvaji jina, lepsi cisla, ale to u vsech.
A ad to mondeo, to je jeste o dalsich 100kg vys, i podle testu, i pocitove. Zminit to v testu beru, ale jak pises, melo by se zminit krom tech minusu i plusy (a naopak minusy u tech prehnane odlehcenych).
A ad to mondeo, to je jeste o dalsich 100kg vys, i podle testu, i pocitove. Zminit to v testu beru, ale jak pises, melo by se zminit krom tech minusu i plusy (a naopak minusy u tech prehnane odlehcenych).
Aby bolo jasné, ja netvrdím, že ja osobne sa teším trendu osekávania materiálov, ale že takto sa to v médiách v poslednej dobe berie: Mondeo nepochvália za komfort a kultivovanosť, ale skritizujú za nadváhu. Pri Superbe síce pochvália agilitu, ale už zamlčia s tým spojené negatívne dopady na kultivovanosť.
Osobne mám radšej agilnejšie autá, ak to má ísť ale (v iných ako športovo ladených autách) na úkor komfortu a kultivovanosti, tak to nevnímam ako dobrý trend.
Osobne mám radšej agilnejšie autá, ak to má ísť ale (v iných ako športovo ladených autách) na úkor komfortu a kultivovanosti, tak to nevnímam ako dobrý trend.
V testech kde se měří hlučnost Mondeo patří k průměru a hlukem v interiéru nijak nevybočuje ani negativně, ale ani pozitivně.
[odkaz]
[odkaz]
Něco si o hlučnosti nastuduj a pak se ptej proč testeři mluvi o tom, že je mondeo tišši než i ten passat a patři na špičku třidy. A ptej se jak je možne, že koncernově oškubana octavia miva v testech meně db než takovy golf.
[odkaz]
[odkaz]
Už u nove Astry neni shazovani kil jen o tom, že je to jako, že lepši. Prostě se ušetřilo na mistech, ktere maji vliv najen na komfort.
vecernicek2
Už je to vážně trapný. Konečně si uvědomte, že automobilky přestávají dělat šestiválce prostě proto, že se jim nevyplatí. Nemá to nic do činění s CO2. Flotilové emise Opelu by OPC V6 asi nezruinoval, když mohou existovat automobilky jako BMW nebo Mercedes, že?
Ale je hezký mít viníka, na kterýho jde ukázat prstem..
Ale je hezký mít viníka, na kterýho jde ukázat prstem..
Vtip je v tom, že D3 prodá V6 daleko více než Opel, nehledě za vyšší cenu, takže D3 to nezrujnuje, Opelu by to bylo závaží na noze..
iudex
Pod nedávnym článkom tu viacerí tvrdili, že V6 v OPC bude. Podľa tohto to ale nevyzerá reálne. A podľa mňa ani nemá logiku, aby Opel zostával posledným mohykánom, keď všetka konkurencia prešla na dvojlitre. Bolo by to síce pekné a pre Opel imidžovka, ale ekonomicky asi nezmysel.
No nechame se prekvapit, ja si myslim ze V6 prijde (bude to motor od holdenu nebo od chevroletu),
o Astre K se take rikalo ze nebude mit jine prevodovku nez sestistupnouvej manual a rekl to na nejakej ofiko veceri novinarum nekdo z vyvoje,
A ejhle je tam i robotizovana i automat 😄
co se tyk avyplatiu nevyplati, Opel nebud emuset investovat velke castky do vyvoje toho motoru.
Protoze ho jev pouzije v ramci koncernu jako do soucasne 2,8 V6 Turbo kde blok je Holden, turbo Saab a elektronika Opel 😄
na platforme E2XX mosto na V6 bude, tak si drzme pesti 😄
protoze do buicku a holdenu V6 pujde urcite. I kdyz pravda soucasny buick regal se dela jako hybrid, vyrabi se v nemecku na stejne licne jako insignie, ale do insignii neni dostupny.
qwerty 😄
o Astre K se take rikalo ze nebude mit jine prevodovku nez sestistupnouvej manual a rekl to na nejakej ofiko veceri novinarum nekdo z vyvoje,
A ejhle je tam i robotizovana i automat 😄
co se tyk avyplatiu nevyplati, Opel nebud emuset investovat velke castky do vyvoje toho motoru.
Protoze ho jev pouzije v ramci koncernu jako do soucasne 2,8 V6 Turbo kde blok je Holden, turbo Saab a elektronika Opel 😄
na platforme E2XX mosto na V6 bude, tak si drzme pesti 😄
protoze do buicku a holdenu V6 pujde urcite. I kdyz pravda soucasny buick regal se dela jako hybrid, vyrabi se v nemecku na stejne licne jako insignie, ale do insignii neni dostupny.
qwerty 😄
Bodaj by si mal pravdu, ale obávam sa, že nie. Buick je pre Ameriku, Holden pre Austráliu a to je úplne iná situácia, tam sa šesťvalce nosia (zatiaľ). Aj Passat má v Amerike šesťvalec (Jetta dvojliter, Golf 18,ku...) a v Európe nemá, takže argumentácia zámorím nie je dostatočná.
Stejne by se dalo uvazovat i u premie, ze je nesmysl aby C63 AMG bylo jedine co zustane u V8 kdyz konkurence RS4 / M3 presli na 6 valcu, a prece si to nejak MB obhajil (zjevne i ekonomicky). Doufam ze Opel bude stejna vyjimka potvrzujici pravidlo v mainstreamu. 😉
Prémia je iná vec, to nie je automaticky prenosné na mainstream. Jasné, bolo by fajn, keby tu aspoň jeden V6 mainstreame zostal, ale som skeptický, a to aj čo do predajov (sám hoci jasne preferujem benzín, do maistreamovej strednej by som si benzínový V6 nekúpil: jednak z takmer 5 metrového primárne rodinného auta nikdy nebude športiak, jednak dnes už dvojlitre poskytujú taký výkon, že sú viac ako dostatočné).
Ono problem je cena. Momentalne stoji sucasna Insignia OPC od 36 tis eur. Co si pamatam, tak pokuta za nadmerne emisie CO2 u minuleho Superbu V6 bola 3000+ eur. To je vyznamna polozka a zial zakaznici ani pri OPC asi nebudu ochotny priplatit tolko za exklusivitu pri aute za +- 40 tis.
U medveda za 80 tis. si to mozu dovolit, marza tych par tisic naviac znesie 😄
Co by ale urobit mohli je nejaka limitovana edicia s nabusenou V6 zatial co bezne OPC bude len silny I4. Ako spomienka na 90 roky ked vznikli v mainstreame rozne limitovane super sedany.
U medveda za 80 tis. si to mozu dovolit, marza tych par tisic naviac znesie 😄
Co by ale urobit mohli je nejaka limitovana edicia s nabusenou V6 zatial co bezne OPC bude len silny I4. Ako spomienka na 90 roky ked vznikli v mainstreame rozne limitovane super sedany.
Precejen pro Opel, jakozto soucast GM neni takovy problem nejakou tu V6 nabizet. To samy auto jako tady v Evrope se bude urcite nabizet minimalne v Severni Americe a tam by to V6 nebo R6 chybelo.