Novinky
Postav si je vedle sebe do řady. Před více jak tříceti lety udělali toho prvního pro drzky, kterým je dnes přes šedesát. Toho v pořadí šestého, dělají pro tebe, kterému je dnes pětadvacet, tak se alespoň jednou za život odvaž, nehledej náplasti v podobě bazarovejch vraků a kup si jedno nový, nadržený, horkokrevný getei. Nebudeš mu stačit.
BRAVWO :yes:
BRAVWO :yes:
Uprimne receno mne se nejvic libil Golf IV s 2,3 V5- jedno z aut na ktere nazapomenu- dokonale souzneni vzhledu a techniky- zadny jiny Golf se teto kombinaci ani nepriblizil
Tak já tedy preferoval stejně tak čtvrtou generaci (kterou mimochodem i po příchodu té poslední šesté) kterou pokládám za nejpovedenější. Nevím jak pětihrnek, ale GTI jezdilo bezvadně. 😉
Kdo nezkusil V5 nevi co je podle mne nejlepsi atmosfera od VW ( no mozna s vyjimkou W8 - ted jsem jednoho videl na prodej a kdybych byl sberatel mimoradnych aut tak si ho koupim ( stejne jako Kappu Coupe, S70R, XKR 1. Gen, XJ 220, 9-3 Coupe) 😉 )
Já to zkusil v minulém Toledu a nějak na větvi jsem z toho motoru teda nebyl... 😐
Golf IV. byl (a stále je) fantastickej. Svou dokonalou zádí, zejména kompozicí zadních světel možná časem přebije i G5. Nádherná je i dvojka, koneckonců trojka založila vizuální linii pro G4 až G6... a jednička... no, to je přece fantastické autíčko.
Máš pravdu brácho. Čtyřka se velmi povedla. Technicky, vizuelně, spolehlivostí i oblibou u řidičů. Dvojka byla také velice pohledná (sám jsem kdysi vlastnil Golfa G60). Pak bych řadil trojku, přelomový model v historii Golfů a v roce vzniku - 1991 opravdový průkopník, který nastavil vysoké standardy kvality Golfů. Jednička - milé autíčko, jeden ze zakladatelů kategorie hatchbacků. Designově je nejméně povedená pětka, která připomíná tlustou Bertu a postrádá jakýkoliv sportovní rys. Šestku jsem si doposud pořádně neprohlédl (jen letmo na projíždějícím kamionu) a nechci tedy zatím hodnotit. Nicméně první dojem byl veskrze pozitivní. I když nejde o zcela nové auto, oproti předchozí generaci je to designově velký posun kupředu. 😉
čtyřka pětku časem nepřebije. Ona už ji přebila! 1,2 a 4 jsou nejpovedenější, hlavně ta dvojka. Na ní se dá, se zalíbením, dívat i po těch dvaceti létech.
IV a II souhlas to jsou pro mne nejlepsi z Golfu :-! . Jinak zdar Tatro :-!
Vadere a co víkend?? Nebyls v Opicích protáhnout Volvíčko na krátkym točenym?? 😄
Anebo tě snad protáhla Verča?? 😄
Byl jsem ho tam protahnout- ale to neni auto na kratke a prudke 😉 a zena mne protahla taky 😉
Jaký jste měli v Opicíh počásko?? Já byl v Arnau u tchánovejch a krom soboty odpoledne bylo hnusně, mlha. Chtěl jsem jet do Polska za pakůpkami a nakonec jsem seděl v obýváku a chrupal s lahváčem u ruky pod dekou u televize... 😉
Pocasi se menilo jak o zivot ale prevazne slunecno. Jo u tchyne jsme taky byli- celkove to byla pohoda- ani mi tentokrat nikdo moc nenadaval nebo neco nenaznacoval :-!
a co měl kdo naznačovat?? Máš snad zase máslo na hlavě ty jeden proutníku?? 😉
Ma tchyne obvykle miva plna usta kecu- jak co udelata a co jsme udelali spatne- obvykle to byva ze moc utracime a tak ...
No vždyť ale paňmáma má pravdu. Utrácíte doopravdy hodně. Co to Volvo?? Co ten drahý hotel v římě?? Co ty dárečky pro Verču na usmířenou?? Děti v Biafře nemají co jíst a panáček utrácí, jak kdyby restituoval půl republiky!!.. >😒] Hladomor na Vás holoto... >😁
seš zvědav jako stará Blažková! Žij si vlastní život >😒]
To je ale problem deti v Biafre kamo ne muj. 😉 . Nas rodinny rozpocet vede Veronika jako drobne prebytkovy a veskere vydaje v me rozpoctove kapitole jsem schopen obhajit i pred pracovnici bernaku v lanskroune coz je moje milovana tchyne. A nahodou tchyni se S80 libi rozhodne vic nez C30 :-!
nedávno šel na Discovery pořad Masivní rychlost s Chrisem Barrie (Rimmer v Red Dwarf) a byl tam díl o Hot Hatch. Tak tam říkali historii GTI. GTI by měl radost >😁
Já zas tůhle viděl pořad o korupci v českém soudnictví.... >😒]
Tam je meritekem uspechu jedno GTI ne 😉
Měřítkem mého úspěchu je německý prémiový sedan který sedlám. Na nějaký mrňavý hatch se můžu jen s blahosklonným pohledem usmát. Tyhle malé drzky nechávám teplákovým kovbojům... 😉
měřítko úspěchu je tedy jeden Exeo :-!
Ale to je premiovy nemecky sedan opatreny vkusnym tovarnim spanelskym bodykitem 😉
Zásadně jezdim vozy bez jakýchkoliv úprav. Špnělský tovární tuzing mne tedy úspěšně míjí... 😉
Ja byt tebou kamo tak A4 rychle prodam aby ti totiz za chvilku drzci pred diskoskou netvrdili ze ten tvuj Seat ma nejaky divny tunig 😉
co mi nabídneš za novej kočárek??
9-3, S60 nebo X-Type 😉
až na toho Saaba jde o samý starší auta... 😉 asi půjdu do Lancie Delty... 😉
Tak to je bezpochyby dobra volba 😉
anebo do nové A4??? 😉
To je docela rozptyl... >😁
Ne ja bych do budouciho Seatu fakt nesel- ne vazne nova A4 mi nejak nesedi :no:
Etalon třídy? Pan redaktor asi neví, jaký je význam slova etalon... tohle vozidlo určitě "vzor" třídy není... 😐 >😒] 8-s Díky Bohu...
Právěže pan redaktor ví. 😉
Od roku 98 je to FOCUS to vi přece každy autonadšenec
Za prvé, nezužuj kvality auta pouze na kategorii jízdní vlastnosti resp. podvozek, za druhé, článek je o golfu GTI, pokud vím, sportovní derivát Focusu, ST 170 se objevil až někdy v roce 2002, navíc to nebylo auto s nějakou ambicí zetalonovět, špičkový HH (extrémní RS za extrémní cenu nepočítám) postavil Ford až se současnou generací focusu.
No tak v HH golf jistě neni etalonem
A mohol by si napisat kto a preco je etalonom HH ?
Vás, "hlásiče", mám fakt rád. Napíšeš tři slova aniž by sis přečetl o čem je článek nebo příspěvek, na který reaguješ, dostane se ti vysvětlení, a ty zas tři slova, takové biblické "tak řekl miromen". Jestli chceš reagovat na něco, co napíšu, buď to udělej, tzn. jestli něco tvrdíš, dej k tomu argumenty, tím nemyslím věty typu, "to je jasné, to ví každý" apod., myslím nějaká fakta případně zkušenosti. Jestli nemáš na nic jiného než jen na hlášky, "to ví každý", raději mlč a šoupej nohama. :-!
Dinare ty seš přece tak chytrej kluk... já se vážně stydím. Tolik bych se toho od tebe měl učit, tolik bych si přál být tak zralý a moudrý jako ty... Vím že víš, ooo veliký a jen skromně šoupu nohama a prdim do křesla.... >😁
P.S. jak bylo o víkendu chlape?? Nepojezils v něčem zajímavém?
P.S. jak bylo o víkendu chlape?? Nepojezils v něčem zajímavém?
Jo 1x1, zadní náhon (jedna volská síla)vpředu 16x20 R40 bantam, vzadu epesní řídítka, pozink kastle, málo jeté po důchodci. 😉
Jinak, seš bubej. >😁
Jinak, seš bubej. >😁
tys na mě zlý. Asi půjdu plakat do zasedačky. Tolik jsem se od tebe chtěl uči, makat na sobě, dřít jazyky a ty mne takhle odbydeš a ještě se chlubíš důchodeckým cyklozájezdem... 😒 Co já nešťastný budu dělat... nechci být navěky teplákovým kovbojem... 😢
To bylo kolečko, woe! >😁
Jinak, bohužel, toho teplákovýho máš předplacenýho, teď už to nedoženeš ani kdyby ses dal na univerzitu třetího věku. 😉
ale prečo?? povie mi někdo prečo?? prémie v garáži, borhy na plakátě, řetěz na krku, adibasky na kopytech, kšiltovka otočená... Cigánsky mluvim skoro jak česky a studoval jsem sedum roků na základce. Tak co ještě mám udělat?? 😲
Zkus si to hodit, to by mohlo zabrat. 😉
Ale to ví přeci každý >😁
navtechu, nechceš mě trochu vytáhnout z nevědomosti?? nechceš mi předat nějakou tu životní zkušenost?? připadám si tak nezralý až se mi chce plakat... >😒]
Zatim oloupej 5 kilo brambor, pak budem pokračovat >😁
a co cibulka?? Nemám nakrájet kilíčko a zasklít do zlatova?? 😉
Ještě nemáš ty brambory a už se cpeš mezi prémiovou práci! 😉
ano už škrábu pane ministře, tedyx ehm pane.. pane šéfřídící, pane vrchní kuchaři. Chtěl bych být jako Jamie Olivier anebo alespoň jako kluk v akci... >😒]
Na brambory se vyprdni, teď slyšim optimistickýho Šarkózyho v TV, takže budeme žrát jen bifteky! Akčního kluka si najdeš taky... >😁
copa nám ten maďarskej Napoleon hezkýho slibuje?? 😄
Na sloveksu asi neznate Ford Escort XR3i nebo RS Turbo nebo Cosworth 😉 nebo Fiesta RS. To byly opravdu etaloni hothatchu. Ne slabe GTi.
Jestli mluvíš o HH, tak tam golf žádným etalonem není.HH jsou především o podvozku, ovladatelnsti a řvoucím motoru a ve všech těchto kategoriích hledalo alespoň minule gti kompromis.Tak vzniklo auto, které není ani sportvní, ani dostatečně komfortní.Takovej megane r26 by se před gti na okruhu rozsypal-smíchy. >😁
kvasoni a obohať nás - co je tedy dle tebe etalónem třídy?? (teď nemyslím tvého lépe se učícího spolužáka Důfka ale auto...) 😉
Přidávám se k Pierrovi. Co je podle tebe etalonem třídy ??
To se nikdy nedozvíš... etalonem podle těchto diskutérů musí být něco pokud možno hodně vzdáleného, nedostižného, aby se nevystavovali otázce, proč tedy si to auto nekoupí, když je tak dobré. Já bych to tipoval na Nissan GTR, co na tom, že to není hothatch... v měřítku 1:82 to stejně bez brejlí nikdo nepozná... 😉
Brácho ale já vím velice dobře co je etalonem třídy... 😉
Vím, ten tvů škodylak... 😄
ne ledajakej - poctivej opečovanej stodvaciášek! Silný karburátorový čtyřválec s frenetickým zvukovým projevem srovnatelným s osmiválci, zadní náhon, chlupatý volant, sportovní sedadla bez opěrek... zkrátka supersport za hubičku. Když ho miluješ, není co řešit. Za tvůj denní výdělek se ti dostane do rukou sedan, který ti nabídne tak upovídané řízení a čitelný podvozek, že i Lotus anebo 911 se budou tiše krčit v koutku. 😉
Pánové... a co takhle si přiznat, že prostě etalon třídy není? Hodně výrobců by si ho chtělo přiřknout, ale prostě dneska je to těžké... dobrých vozů hromada. Tečka. Prostě mě jen trochu udivují nadpisy některých článků na tomto serveru... 😐 Já tu klidně můžu pronést, že dle mého názoru je etalonem Fiat 126 a mám na to nárok... profesionální redaktor by si ale své etalony měl nechat k pivu a ne do nadpisu článku... :-!
[odkaz]
Odvolává se ne interní zprávu... Hele, když s klukama ve fabrice stojíme ve frontě na jídlo, tak si kromě házení ešusama povídáme takový věci, že ani takovej plátek by tomu nevěřil.
Ale proč ne? Když je někdo ten "ethanol", tak na sobě musí makat! Špotáková toho taky musí naházet...
Ale proč ne? Když je někdo ten "ethanol", tak na sobě musí makat! Špotáková toho taky musí naházet...
Jo, to by byl VW majstrštyk, udělat tenfle fantastickej lifting a za tři roky vypustit nového krakena... Myslím, že čtyři až pět let budeme čekat nejméně. Hodně záleží na tom jak veřejnost G6ku přijme. Jel jsem teď za ní (byly na kamionu) asi 10 km a kličkoval po čtyřproudý zprava doleva a odezíral tvary. Je to trefa - horizontální linie předku moc sluší a zadní blikry též.
Tak to si byl ty v tý Hondě?
Golf GTI jiz svou slavu videl. Sama automobilka mu zapichla nuz do zad predstavenim noveho Scirocca.
Od fenomenalniho GTI mkII Volkswagen nedokazal udrzet tu spravnou toninu. MkIII byl propadak, povedeny MkIV znovu nadzvedl povest, ale MkV je poznamenan setrenim v oblasti designu. Zadni cast automobilu je opticky prilis tezka ale s tim maji problemy vsechny modelove rady od Volkswagenu.
MkVI vsak prinasi neco noveho. Golf GTI mkVI silha. Svou snahou vytvorit agresivni "tvar" Volkswagen vytvoril silhajiciho tuntu. Prehral jsem si toto video nekolikrat a pokazde jsem se pri pohledu zpredu musel pousmat. Nemyslim, ze komedie byla cilem designeru, ale tento SILHAJICI TUNTA k smichu je.
Od fenomenalniho GTI mkII Volkswagen nedokazal udrzet tu spravnou toninu. MkIII byl propadak, povedeny MkIV znovu nadzvedl povest, ale MkV je poznamenan setrenim v oblasti designu. Zadni cast automobilu je opticky prilis tezka ale s tim maji problemy vsechny modelove rady od Volkswagenu.
MkVI vsak prinasi neco noveho. Golf GTI mkVI silha. Svou snahou vytvorit agresivni "tvar" Volkswagen vytvoril silhajiciho tuntu. Prehral jsem si toto video nekolikrat a pokazde jsem se pri pohledu zpredu musel pousmat. Nemyslim, ze komedie byla cilem designeru, ale tento SILHAJICI TUNTA k smichu je.
SILHAJICI TUNTA, tos jen viděl svého dvacetiletého syna v odlesku monitoru, mariánku, nebo že by to byl tvůj vlastní xichtík? Jinak, opět dobrý, posudek jako řemen. 😄 😉
Tak jsem měl pravdu, že hulíš trávu! >😁 Už se těšim, až zažiješ první sex, to budou pecky, to bude smíchu >😁
>😁 Ten šilhající ťuňťa (dodělávám háčky za tebe) ten musí do Zlatého ventilku. Budeme ti muset letos zřídit síň slávy... >😁 :yes:
já doma svítim petrolejkou... 😉
Nojo, si machr, my máme zatim ohniště >😁
negrilovals o víkendě náhodou? 😉
Ne. Byl jsem v lese pro světlo >😁 Budu ve středu, přijede CNN a BBC, tak něco natočíme. Mám tady nějaký maso z Velký pardubický :yes:
210 koni je opravdu etalon ve tride, ale chvalim VW nekde vydolovali, alespon 10 koni proti stare generaci? Asi poradny tovarni VW chciptuning?
Bohuzel vkusne moderni duchodcovske sedaky usite ze starych gati pradeda firera zustaly. :yes😒br />
V me v garage urcite Etalon Adolf GTI rozhodne nenajde nove sudety! >😁
Bohuzel vkusne moderni duchodcovske sedaky usite ze starych gati pradeda firera zustaly. :yes😒br />
V me v garage urcite Etalon Adolf GTI rozhodne nenajde nove sudety! >😁
aha a 30 rocna specialna edicia GOLF GTI V na tu si asi zabudol, ze. a GOLF bude mat aj 270k verziu z TTS zrejme, obetuju len V6 - podla mna sa to este v ziadnom HATCH neosvedcilo.
mal by si sa liecit. Ked dotane aj GOLF VI ACC, Focus bude mat aj v podvozkoch co robit... Jedine ze by skusili ten meganepodarok z MONDEO, ale MONDEO na elektrickom podvozku, tak to bola fakt velka hanba :no:
mal by si sa liecit. Ked dotane aj GOLF VI ACC, Focus bude mat aj v podvozkoch co robit... Jedine ze by skusili ten meganepodarok z MONDEO, ale MONDEO na elektrickom podvozku, tak to bola fakt velka hanba :no:
Ty by si se mel lecit, pokud myslis ze Golfu k dobry jizdnim vlsnostem pomuze "ACC" = Adaptivní tempomat >😁
A ani CCD nedela dokonale jizdni vlasnosti ze spatneho podvozku, protoze upravuje jen chovani tlumicu. Ne podvozku jak celku.
Navic Mondeo ma IVDC ktere upravuje ovladatelnost, stabilitu to je schodne s VW a i výkon brzd to VW nema.
A ani CCD nedela dokonale jizdni vlasnosti ze spatneho podvozku, protoze upravuje jen chovani tlumicu. Ne podvozku jak celku.
Navic Mondeo ma IVDC ktere upravuje ovladatelnost, stabilitu to je schodne s VW a i výkon brzd to VW nema.
Výkonem, technikou i traťovými časy ho už leckterý konkurent překoná, ale charakterem mu pořád žádny nesahá ani po kotníky :yes:
Jak je známo, nejlepší auto třídy je (a jak nasvědčují jeho kvality) asi i nadále bude Mégane R26. O tom není pochyb. a to nepíšu jako Renaulťák, ale jako nestraník.
Atalon hot-hatchu byl, je a bude jen Ford Focus RS 😉
Nechci se hádat, každý má to svoje, ale.... Nejsou hot-hatche náhodou třídou dosti kompromisní ? Teď mám na mysli, jestli náhodou hot-hatch nemá být denně použitelný s přijatelným komfortem a možností sportovního svezení, s rozumnými náklady na provoz ( denní ježdění ) a rozumnou cenou ? VW s GTI tuto třídu před lety vlastně definovalo a GTI dnešních dní není ani podvozkově nejostřejší a ani výkonově nejvýše, ale jako celek bych řekl že společně s Focusem ST nejlépe odpovídá definici třídy HH. Jako alternativu bych k nim přidal ( pro příznivce splašených kobylek ) Type-R a jako více sportovně zaměřeného R26. Pak tady je ještě v podstatě okruhově splašené OPC, ale to je tak sportovní, až to bolí. Focus RS.... neřídil jsem, ale podle dostupných recenzí označován za nejlepší řidičskou předokolku, ale opět trochu utíká z té kompromisnosti třídy. Nové RS - uvidíme. Trochu se bojím toho výkonu na přední nápravě, ale na druhou stranu Jost Capito není žádný hlupák. Další a podstatnou otázkou bude cena - předběžne se proslýchá kolem 1M ?? Pak je otázka na jaké zákazníky Ford míří a kolik chce RS vůbec prodat. Nejsportovnější HH - pravděpodobně, ale ta sportovost může hodně "kompromisních" zákazníků odradit a ten kdo to myslí s ježděním vážně se blíží v rámci ceny za ne příliš přehnaný příplatek ke svaté dvojici 4x4
Jestli myslíš tu starší generaci (ostatně, jakou jinou) tak ta je už delší dobu překonaná nadpozemským Méganem R26. Nový Focus RS bude jistě skvělé auto, ale bude mít co dělat, aby se dohnal Mégane R26R (Já vím, je to jen omezená série... 😉 )
Tedy, pro děti, které vnímají automobilový svět od ukončení své povinné školní docházky někdy koncem minulého století.
Etalonem je auto určující třídu, auto, které svými vlastnostmi danou třídu charakterizuje, a které pak konkurence, tvoříc svůj model v dané kategorii, používá k tzv. benchmarkingu, a tedy vůči kterému se samy automobilky vymezují, a se kterým své auto srovnávají. Třídu HH založil Golf a ve své páté inkarnaci ji opět, už po několikáté, aktuálně předefinoval. Nejen co do vlastností podobného auta, což v dané třídě v souč. době znamená výborně ovladatelnou předokolku s turbomotorem (s čestnou výjimkou CTR), ale také šíří své využitelnosti, a cenou. A jen pro úplnost připomínám např. tiskovou zprávu Fordu při příchodu focusu ST, která mluvila o výkonech překonávajících GTI (tedy vymezení se vůči etalonu) nebo snímky z testování imprezy WRX v pozadí s referenčním GTI.
GTI vzhledem ke své přináležitosti do koncernového modelového portfolia nemá své další deriváty s přídomkem S, R nebo RS, v rámci koncernu je nad ním několik modelů (Audi), které tento prostor vykrývají, a to nejen sportovní deriváty hatchbacků (S3), ale také kupé (TT) nebo aktuálně Scirocco, které ostrou variantu dostane. Značky jako Ford, Renault nebo Opel, které nemají v rámci svých koncernů značky s a priori sportovnějším zaměřením, a také nenabízejí malá kupé, tento prostor vykrývají právě ostřejšími variantami svých základních hot hatchů, proto ona RS nebo R26. Takže vše je třeba vidět perspektivou daného segmentu a cen. Pro Golf GTI jsou konkurenty Focus ST, Astra GTC 2,0T nebo Megane Sport. Cena přicházejícího GTI na bázi golfu VI bude kolem 650tis., takže sice můžu říct, že jej impreza STI (hatchback) roztrhá dynamicky na kusy, a podobně jistě i Focus RS, ale cena oproti impreze je prakticky poloviční a RS bude také stát kolem milionu. Renault je sice levná značka, takže i špičkové R26 se špérou nestojí mega, ale tady bych zase křiklounům doporučil se tím autem svézt, to není hatchback pro každý den, ale podvozkově nekompromisní (i k zadku řidiče) a velmi talentované auto na okruh (proto taky vzniklo odlehčené R), i když nevylučuji, že nějaký jedinec s masochistickými sklony bude tvrdit, že na nákup do Tesca nikdy ničím lepším nejel. Takže prosím, v podobných diskusích zachovávejte smysl pro proporce, kvality např. Lotusu Elise také těžko shazovat argumentem, že se mu Ferrari ztratí v první zatáčce, no co, vždyť obě jsou to ryze sportovní dvousedadlová auta.
😉
Etalonem je auto určující třídu, auto, které svými vlastnostmi danou třídu charakterizuje, a které pak konkurence, tvoříc svůj model v dané kategorii, používá k tzv. benchmarkingu, a tedy vůči kterému se samy automobilky vymezují, a se kterým své auto srovnávají. Třídu HH založil Golf a ve své páté inkarnaci ji opět, už po několikáté, aktuálně předefinoval. Nejen co do vlastností podobného auta, což v dané třídě v souč. době znamená výborně ovladatelnou předokolku s turbomotorem (s čestnou výjimkou CTR), ale také šíří své využitelnosti, a cenou. A jen pro úplnost připomínám např. tiskovou zprávu Fordu při příchodu focusu ST, která mluvila o výkonech překonávajících GTI (tedy vymezení se vůči etalonu) nebo snímky z testování imprezy WRX v pozadí s referenčním GTI.
GTI vzhledem ke své přináležitosti do koncernového modelového portfolia nemá své další deriváty s přídomkem S, R nebo RS, v rámci koncernu je nad ním několik modelů (Audi), které tento prostor vykrývají, a to nejen sportovní deriváty hatchbacků (S3), ale také kupé (TT) nebo aktuálně Scirocco, které ostrou variantu dostane. Značky jako Ford, Renault nebo Opel, které nemají v rámci svých koncernů značky s a priori sportovnějším zaměřením, a také nenabízejí malá kupé, tento prostor vykrývají právě ostřejšími variantami svých základních hot hatchů, proto ona RS nebo R26. Takže vše je třeba vidět perspektivou daného segmentu a cen. Pro Golf GTI jsou konkurenty Focus ST, Astra GTC 2,0T nebo Megane Sport. Cena přicházejícího GTI na bázi golfu VI bude kolem 650tis., takže sice můžu říct, že jej impreza STI (hatchback) roztrhá dynamicky na kusy, a podobně jistě i Focus RS, ale cena oproti impreze je prakticky poloviční a RS bude také stát kolem milionu. Renault je sice levná značka, takže i špičkové R26 se špérou nestojí mega, ale tady bych zase křiklounům doporučil se tím autem svézt, to není hatchback pro každý den, ale podvozkově nekompromisní (i k zadku řidiče) a velmi talentované auto na okruh (proto taky vzniklo odlehčené R), i když nevylučuji, že nějaký jedinec s masochistickými sklony bude tvrdit, že na nákup do Tesca nikdy ničím lepším nejel. Takže prosím, v podobných diskusích zachovávejte smysl pro proporce, kvality např. Lotusu Elise také těžko shazovat argumentem, že se mu Ferrari ztratí v první zatáčce, no co, vždyť obě jsou to ryze sportovní dvousedadlová auta.
😉
Pár lidem to stejně nikdy nevysvětlíš. :yes:
Redakce by z tvých mouder mohla udělat nějaký vlákno, jako "výklad pojmů". Pubescenti a olizovači plakátů v pokojíčku by ve svojí zoufalosti nemuseli do diskusí zapojovat svoje pocity z velký přestávky ve škole, když tahaj spolužačky za culíky, nebo s nima skáčou gumu na dvorečku. Bravo! :yes: :yes: :yes:
Dinare, to bylo moudré... 😉 Velké myšlenky velkého muže. Jak já bych chtěl uzrát do tvých výšin ooo veliký... 😉 Jinak naprostej souhlas, pod tuhle "velikou" myšlenku se s klidným svědomím podepíšu. :yes:
Dianre, vobec tomu nerozumies. Proste Focus RS roztrha GTI na franforce a GTI je smejd a jeho 210k je smiesnych.... 😄 😄
:yes: :yes: Konecne jsi dosel pesne pravdy :yes: :yes😒br />
PS a kvuli tomu jsi psal ten clanek, skoda prace ne? >😁 >😁 >😁
GTi nebo Typer-R to je a bude tezke rozhodovani 😉 Jestli nudny prumer nebo extremni prumer >😁
PS a kvuli tomu jsi psal ten clanek, skoda prace ne? >😁 >😁 >😁
GTi nebo Typer-R to je a bude tezke rozhodovani 😉 Jestli nudny prumer nebo extremni prumer >😁
Pod Dinarův příspěvek pro dětský koutek se také rád podepíšu. Ale rozhodně nemohu souhlasit s hodnocením výše opěvované IV. generace. Nejen dle vlastních zkušeností, ale především podle motoristických časopisů českýh,ale především zahraničních jako AUTO-MOTO UND SPORT, AUTO ZEITUNG, GENTE MOTORI, AUTOCAR je ve srovnávacích testech z období své výroby právě IV. generace nejméně úspěšná a ke konci výrobního cyklu končila obvykle ve druhé polovině srovnávaných vozů své třídy. A to mám k dispozici například i srovnávaví test I. generece z AMuS tehdy ještě např. s Fiatem 128, Oplem Kadet apod. Golf IV. vycházel z III. gen.
nejen designově, ale i technicky, ale to co stačilo III. gen. na titul vůz roku, ale i na suveréní vitězství všech srovnávacích testů po dobu celé produkce (jen parametry motoru TDI v té době u konkurence nedostižné), už v době výroby IV. generace tak slavné nebylo. Golf IV. toho opravdu mnoho nového nepřinesl. Za přípomínku stojí príjemně měké plasty v interiéru i jeho celkově kvalitní zpracování. Jedinou podstatnou technickou změnou tak bylo zvětšení obvodu kol na úroveň Passatu. To sice částečně prospělo komfortu, ale velmi ublížilo vnitřnímu prostoru především na zadních sedadlech. Kdo nemá tuto zkušenost s golfem IV. ať si vzpomene na I. gen. Octavie, která ze golfu IV. vycházela a porovnejte ho s II. gen. Octavie, která vycházela z Golfu V. gen., který Golf IV. deklasoval nejen vnitřním prostorem, ale i technicky, předewvším podvozkem. Vrchol nesoudnosti je ale opěvování IV. generace GTI. Nejimpotentnější GTI Golfu, které poznal laik jen podle nápisu na masce, nebo pátých dveří a znalec podle designu originálních kol. Ani sebemenší náznak snahy odlišit ho od běžného golfu. Výběr barev i motorizací prakticky neomezený, aby si za nápis GTI mohl připlatit každý kupec Golfu. Dva benzínové a postupně pět výkonových variant 1.9 TDI: 110!!!, 115, 130 a 150 PS. Tady už jednoznačně vítězil marketing nad původním poslání GTI. Jediný vhodný motor byl 1.8 T. A prý úžasný V5, nenechte se vysmát, se slovem sportovní neměl nic společného o spotřebě nemluvě a charakterem hodně zaostával za V6. Takže pokud tady někdo tvrdí, že Golf IV. GTI V5 je nejlepší Golf GTI je to sním opravdu vážné. A nebo je pro něj prostě IV. generace poměrem stáří, najetými kilometry, stavem, ale především cenou nejdostupnější. Ale to, že něco momentálně vlastním, nebo jsem vlastnil, není důvod k tvrzení, že je to nejlepší. GTI IV. gen. nesahá GTI II. gen., ale ani V. generace ani po kotníky. To jsou dvě nejlepší generace GTI. TA II. dotáhla tu I. k dokonalosti a zejména s motorem 1.8 16V se stala klasikou. Ta V. dokázala GTI doslova reinkarnovat po úpadku III. a IV gen. GTI.
Velmi mne tady překvapil pán s se známým nickem "GTI", který v podstatě souhlasí s tím, že IV. geerace golfu byla ta nej. Moc dobře si toitž vzpomínám na jeho sice hezkou, ale místy až (záměrně) přehrávanou eufori po svezení s Golfem GTI V. generace.
nejen designově, ale i technicky, ale to co stačilo III. gen. na titul vůz roku, ale i na suveréní vitězství všech srovnávacích testů po dobu celé produkce (jen parametry motoru TDI v té době u konkurence nedostižné), už v době výroby IV. generace tak slavné nebylo. Golf IV. toho opravdu mnoho nového nepřinesl. Za přípomínku stojí príjemně měké plasty v interiéru i jeho celkově kvalitní zpracování. Jedinou podstatnou technickou změnou tak bylo zvětšení obvodu kol na úroveň Passatu. To sice částečně prospělo komfortu, ale velmi ublížilo vnitřnímu prostoru především na zadních sedadlech. Kdo nemá tuto zkušenost s golfem IV. ať si vzpomene na I. gen. Octavie, která ze golfu IV. vycházela a porovnejte ho s II. gen. Octavie, která vycházela z Golfu V. gen., který Golf IV. deklasoval nejen vnitřním prostorem, ale i technicky, předewvším podvozkem. Vrchol nesoudnosti je ale opěvování IV. generace GTI. Nejimpotentnější GTI Golfu, které poznal laik jen podle nápisu na masce, nebo pátých dveří a znalec podle designu originálních kol. Ani sebemenší náznak snahy odlišit ho od běžného golfu. Výběr barev i motorizací prakticky neomezený, aby si za nápis GTI mohl připlatit každý kupec Golfu. Dva benzínové a postupně pět výkonových variant 1.9 TDI: 110!!!, 115, 130 a 150 PS. Tady už jednoznačně vítězil marketing nad původním poslání GTI. Jediný vhodný motor byl 1.8 T. A prý úžasný V5, nenechte se vysmát, se slovem sportovní neměl nic společného o spotřebě nemluvě a charakterem hodně zaostával za V6. Takže pokud tady někdo tvrdí, že Golf IV. GTI V5 je nejlepší Golf GTI je to sním opravdu vážné. A nebo je pro něj prostě IV. generace poměrem stáří, najetými kilometry, stavem, ale především cenou nejdostupnější. Ale to, že něco momentálně vlastním, nebo jsem vlastnil, není důvod k tvrzení, že je to nejlepší. GTI IV. gen. nesahá GTI II. gen., ale ani V. generace ani po kotníky. To jsou dvě nejlepší generace GTI. TA II. dotáhla tu I. k dokonalosti a zejména s motorem 1.8 16V se stala klasikou. Ta V. dokázala GTI doslova reinkarnovat po úpadku III. a IV gen. GTI.
Velmi mne tady překvapil pán s se známým nickem "GTI", který v podstatě souhlasí s tím, že IV. geerace golfu byla ta nej. Moc dobře si toitž vzpomínám na jeho sice hezkou, ale místy až (záměrně) přehrávanou eufori po svezení s Golfem GTI V. generace.
...řekla bych já (ale "líbit" se to asi moc nebude 😉 )
Já s vámi souhlasím jak s IV generací - zrovna dnes jsem tu někde opisovala tabulky poruchovosti GTÜ (řazeno dle kategorií vozů) a věru "nic/moc" :no:
věk do 3 let: 17. (z 18ti hodnocených)
věk do 5 let: 16.
věk do 7 let: 8. (z 15ti)
věk do a přes 9 let: 3. (z 12ti) - to jediné je "ok", resp. "odpovídající" renomé 😉
...tak se současnou VI. generací (neměla se spíše 5 1/2 jmenovat?), která mi příjde (i vzhledem k tomu že jde spíše o takový "důkladný facelift" - mechanika je přeci zcela stejná) tak nějak testy a novináři až poněkud "přechválena" - TAK "fenomenální" vůz to zase není .. (já bych třeba raději bmw 123d - než TD-Td-td-ííí, o 135i asi mluvit netřeba ..a "pocitů/zážitků" možná Lancer či Impreza nabídnou také "více")
Já s vámi souhlasím jak s IV generací - zrovna dnes jsem tu někde opisovala tabulky poruchovosti GTÜ (řazeno dle kategorií vozů) a věru "nic/moc" :no:
věk do 3 let: 17. (z 18ti hodnocených)
věk do 5 let: 16.
věk do 7 let: 8. (z 15ti)
věk do a přes 9 let: 3. (z 12ti) - to jediné je "ok", resp. "odpovídající" renomé 😉
...tak se současnou VI. generací (neměla se spíše 5 1/2 jmenovat?), která mi příjde (i vzhledem k tomu že jde spíše o takový "důkladný facelift" - mechanika je přeci zcela stejná) tak nějak testy a novináři až poněkud "přechválena" - TAK "fenomenální" vůz to zase není .. (já bych třeba raději bmw 123d - než TD-Td-td-ííí, o 135i asi mluvit netřeba ..a "pocitů/zážitků" možná Lancer či Impreza nabídnou také "více")
U Golfu VI jde určitě spíše o větší facelift než o úplně nový model. Např nárust vnější šířky vozu o 2cm způsobený použitím vystouplejších klik z Passatu, je přímo úsměvný a někteří motorističní novináři, zejména naši, trpí často určitou schyzofrenií, případně ztrátou paměti. Také nechápu když čtu testy Golfu VI. gen. a najednou se dovídám, že Golf V. gen. do teď všemi novináři vychvalovaný, byl vlastně o ničem, ale za to ta "nová" VI. generace je fakt dokonalá. Vzhledem k tomu, že jde o technicky v podstatě úplně stejná auta, tak je to také mírně řečeno úsměvné. Golf VI, ale není tak špatný jako Golf V, Golf VI je mnohem více stejně dobrý jako Golf V. Po stránce designu je hodnocení hodně subjektivní ale ani tady si dvě generace golfu nebyly nikdy tak podobné. stejná boční silueta identické zasklení stejný tvar střechy, zavazadlový prostor a v interiéru např úplně stejné osvětlení prostoru nad zadními sedadly atd. Přístrojová deska včetně volantu bude líbívější, hlavně u základního provedení, ale žádného "propastného" (dle novinářů) rozdílu v celkové kvalitě zpracování jsem si opravdu nevšiml. Možná mi chybí jejich pozorovací talent.
Jinak srovnání nového Golfu s jedničkovým BMW, není vůbec jednoduché a s Imprezou nebou Lancerem už postrádá smysl. Je to jako srovnávat jablko s hruškou.
BMW 1 je aspoň se stejného segmentu, ale má zadní náhon se všemi pro i proti a s vámi zmiňovanými nejvyššími motorizacemi nemá Golf VI shodné protějšky výkonově, ale ani cenově. Přesto při přibližně shodné motorizaci by v typicky německém racionálním testu v AMuS, nebo AUTO ZEITUNG vyhrál Golf (ne poprvé) a to zejména poměrem finančních nákladů, prostornosti
a praktičností auta pro "každý den". Navíc já osobně vidím subjektivně velký problém v designu jedničkového BMW. Připadá mi jako "vhodný pouze pro ženy" a i tak třeba vedle krásného trojkového kupé vypadá jako auto z Asie. A bohužel, ani to se prostorově nevyrovná Golfu V a VI se třemi dveřmi, což může být pro lidi vyšší než 190 cm (i můj případ) limitující. Škoda...
Ale jinak motory TDI pro šestou generaci jsou opravdu nesrovnatelně lepší a konečně nekonečný přechod se systému PD na CR je opravdu znát. Např. 2.0 TDI CR 170PS je výborný a snmese srovnání s těšmi nejlepšími ve své třídě.
Jinak srovnání nového Golfu s jedničkovým BMW, není vůbec jednoduché a s Imprezou nebou Lancerem už postrádá smysl. Je to jako srovnávat jablko s hruškou.
BMW 1 je aspoň se stejného segmentu, ale má zadní náhon se všemi pro i proti a s vámi zmiňovanými nejvyššími motorizacemi nemá Golf VI shodné protějšky výkonově, ale ani cenově. Přesto při přibližně shodné motorizaci by v typicky německém racionálním testu v AMuS, nebo AUTO ZEITUNG vyhrál Golf (ne poprvé) a to zejména poměrem finančních nákladů, prostornosti
a praktičností auta pro "každý den". Navíc já osobně vidím subjektivně velký problém v designu jedničkového BMW. Připadá mi jako "vhodný pouze pro ženy" a i tak třeba vedle krásného trojkového kupé vypadá jako auto z Asie. A bohužel, ani to se prostorově nevyrovná Golfu V a VI se třemi dveřmi, což může být pro lidi vyšší než 190 cm (i můj případ) limitující. Škoda...
Ale jinak motory TDI pro šestou generaci jsou opravdu nesrovnatelně lepší a konečně nekonečný přechod se systému PD na CR je opravdu znát. Např. 2.0 TDI CR 170PS je výborný a snmese srovnání s těšmi nejlepšími ve své třídě.
Souhlasím, u 2.0 TDi CR jsem ale zmínky o trochu "problematické" spolehlivosti slyšela/četla i z jinak koncernově "nakloněných" zdrojů typu onoho AMuS apod.
Dvoulitr diesel bych asi spíše preferovali 20d od bmw (cenový rozdíl není až tak velký).. byť "raději" ono 23d.
Co se týče vaší výšky, kamarád si bmw 1 koupil, je už nějakou chvíli vcelku spokojeným uživatelem, a sice NEměří PŘES 190 cm, ale žádný drobeček věru NEní - téměř těch 190 centimetrů má (a přes 100 kg k tomu).
Marketing vw (a asi i "vliv" na média) tu byl, je ... a asi i bude - to se nedá nic dělat :no:
Myslím, že docela "zajímavý" konkurent (a zde podceňovaný) byla a je Mazda 3 (s motorem 1.6 HDi to byl pro mne takový "černý kůň" třídy).
Ono srovná s Lancerem, Imperezou atd. už není TAK "nesmyslné" kterak zdát se může, ono "časy" se mění a cenově jsou dnes naprosto "vyrovnané" - ale já bych jako "nej" pro "normální" řidiče možná onu mazdu 3 viděla ..
Dvoulitr diesel bych asi spíše preferovali 20d od bmw (cenový rozdíl není až tak velký).. byť "raději" ono 23d.
Co se týče vaší výšky, kamarád si bmw 1 koupil, je už nějakou chvíli vcelku spokojeným uživatelem, a sice NEměří PŘES 190 cm, ale žádný drobeček věru NEní - téměř těch 190 centimetrů má (a přes 100 kg k tomu).
Marketing vw (a asi i "vliv" na média) tu byl, je ... a asi i bude - to se nedá nic dělat :no:
Myslím, že docela "zajímavý" konkurent (a zde podceňovaný) byla a je Mazda 3 (s motorem 1.6 HDi to byl pro mne takový "černý kůň" třídy).
Ono srovná s Lancerem, Imperezou atd. už není TAK "nesmyslné" kterak zdát se může, ono "časy" se mění a cenově jsou dnes naprosto "vyrovnané" - ale já bych jako "nej" pro "normální" řidiče možná onu mazdu 3 viděla ..
Problematická spolehlivost koncernových TDI je známa u systému PD ve spojením s filtrem pevných částic a převážně městském typu provozu.
O problematické spolehlivosti nových TDI CR jsem nikde nic nečetl a vzhledem k relativně krátké době výroby dvoulitrových verzí by bylo nějaké hodnocení spolehlivosti asi předčasné. Nesrovnatelností Lanceru i Imprezy nebyla myšlena jen cena ale především typ karoserie, systém pohonu, kvalita zpracování a to zejména interiéru atd.
Parametr prostornosti není jen o tom jestli se vejdu na místo řidiče, ale kolik místa mi zbude nad hlavou vedle ramen, jestli se i za mnou slušně posadí třeba větší dítě, jestli dám lehce do kufru dětský kočárek apod. A tohle zvládá Golf V i VI, zejména na svou délku, výborně. A auta, která to umí ještě lépe jsou vždy o něco delší, vyšší nebo širší (vnějšími rozměry).
Mazda 3 je výborné auto, svým způsobem nedoceněné, ale na pohled trochu neosobní podobně jako třeba Corolla, i když svezení vás v tomto pocitu u Corolly spíš utvrdí u Mazdy je tomu naštěstí naopak.
A co se týče německých moto žurnalistů, jejich náklonost je spíše mírně orientovaná na původní německé značky Audi, BMW, Mercedes, Porsche a VW,
(a to jsem dnes už i já), ale že by pravidelně některou z nich protěžovali proti jiné z této skupiny je nesmysl. Spíš je někdy jejich srovnávání vozů vedeno až v příliš racionální rovině na rozdíl třeba od anglického AUTOCARU který to zase občas bere až moc "srdcem" a jeho obliba především značky Ford (částečně i BMW) je až příliš okatá.
O problematické spolehlivosti nových TDI CR jsem nikde nic nečetl a vzhledem k relativně krátké době výroby dvoulitrových verzí by bylo nějaké hodnocení spolehlivosti asi předčasné. Nesrovnatelností Lanceru i Imprezy nebyla myšlena jen cena ale především typ karoserie, systém pohonu, kvalita zpracování a to zejména interiéru atd.
Parametr prostornosti není jen o tom jestli se vejdu na místo řidiče, ale kolik místa mi zbude nad hlavou vedle ramen, jestli se i za mnou slušně posadí třeba větší dítě, jestli dám lehce do kufru dětský kočárek apod. A tohle zvládá Golf V i VI, zejména na svou délku, výborně. A auta, která to umí ještě lépe jsou vždy o něco delší, vyšší nebo širší (vnějšími rozměry).
Mazda 3 je výborné auto, svým způsobem nedoceněné, ale na pohled trochu neosobní podobně jako třeba Corolla, i když svezení vás v tomto pocitu u Corolly spíš utvrdí u Mazdy je tomu naštěstí naopak.
A co se týče německých moto žurnalistů, jejich náklonost je spíše mírně orientovaná na původní německé značky Audi, BMW, Mercedes, Porsche a VW,
(a to jsem dnes už i já), ale že by pravidelně některou z nich protěžovali proti jiné z této skupiny je nesmysl. Spíš je někdy jejich srovnávání vozů vedeno až v příliš racionální rovině na rozdíl třeba od anglického AUTOCARU který to zase občas bere až moc "srdcem" a jeho obliba především značky Ford (částečně i BMW) je až příliš okatá.
P.S. Bravo plejstejšn...