Technika
Petr80
8
Zahřívat pomalou jízdou...služební můžou na volnoběh. :-!
Milá redakce, čtěte po sobě ty blbosti co napíšete!!! Aspoň poznáte, co my čtenáři musíme každý den snášet.
P.S.: Toto je rada za sto budů
P.S.: Toto je rada za sto budů
kdo by nechal klapat motor na volnoběh před barákem dýl, než je potřeba k oškrábání a rozmražení oken.
u nás běžně Horáčková z druhýho patra....nastartuje auto,pak jde pro autosedačku pro mrně,pak pro mrně,pak teprv ho usazuje a pak teprv jedou....prý to díttě jde do vyhřátýho...
To si myslim ze je nejlepsi a taky to tak celej zivot delam. Otevru auto natocim a jdu ometat a skrabat. To je tak 2 minuty. Pak sednu a jedu. Nez to ma aspon 70 stupnu tak to netocim vic jak 2500 ot. S zadnym motorem jsem zatim nemel problem. 😉
Ometano a oskrabano za dve minuty? To je dost rychle. Mi to kolikrat zabere i k deseti minutam. Obvykle to resim tak, ze startuju, kdyz dokoncuju ometani, na volnobeh tak jede pul minuty az minutu
Kolik je dostatecna teplota motoroveho oleje? Kdyz je ten olej tak dulezity pro mazani motoru...
Kolem 80-85 stupňů 😉 Jinak mám kamaráda, který má RS Octavku na operativní leasing a kolikrát jsem ho viděl jak to za studena vytáčel až do červených. Chudáci ti co pak takovy auto koupi. Jinak tenhle článek, to zas někdo objevil ameriku.
styl "však to není moje, budu se k tomu chovat jak hovado" nemam rad 😄
Už se mi ale parkrat stalo, že jsem to za studena musel přišlápnout. Poprvé mne přkvapila blbovzdorná ochrana, kdy se na nezahřátém motoru omezovač posunul z 6,5 na 5tis otáček.
Už se mi ale parkrat stalo, že jsem to za studena musel přišlápnout. Poprvé mne přkvapila blbovzdorná ochrana, kdy se na nezahřátém motoru omezovač posunul z 6,5 na 5tis otáček.
Ja poznám chu-ma-jov, čo s naštartovaným motorom a výfukom obráteným ku vchodu do domu, obchodu, ... stoja a 20 minút ničo riešia po telefóne.
By si sa čudoval koľko takých ľudí je. Osobne to tiež robím tak, že naštartujem, poometám, oškrabem a pianko vyrazím, kým sa motor nezohreje nevytáčam viac ako 2200 ot/min. Ale v príručke k vozidlu od výrobcu som sa svojho času dočítal, že sa výrazne nedoporučuje tento spôsob, ale naštartovať a motor zahrievať až samotnou jazdou. A našiel som tom minimálne u dvoch rozličných novo kupovaných áut od rôznych značiek s rôznym druhom paliva. Takže ťažko povedať či to robíme správne. >😁
Mě se velmi osvědčilo vyběhnout před barák půl hodiny před odjezdem, nastartovat na 2min a vypnout. Když pak přijdu k autu, tak je celý motor rovnoměrně vlažný. Zejména u starých šunek s karbcema už nebylo poté nutno ani dávat sytič a neškubaly.
Ano, je pravda, že olej se zahřívá pomaleji než voda. Ale dnes už snad 99,9% motorů má výměník olej/voda pro chlazení oleje...což při zahřívání motoru napomáhá oleji rychleji dosáhnout optimální teploty. Když vezmu údaje z mého auta z RS monitoru, tak při normální zahřívací jízdě má olej o cca 15-20°C méně až do okamžiku, kdy se voda dostane na cca 80°C. Pak ji docela rychle dožene...
Do práce to mám 18km, převážně mírně z kopce. V zimě ručička teploty vody vyleze na střed po cca 14km a topit to začíná po 16km. Octa 1.2TSI. Takže olej to má na 80°C nejdříve po těch cca 15km.
zahřeje, tak škrábat. Z nahřátého skla to jde dolů mnohem lépe.
To jsou takové utopické rady, reál je takový, že čím větší kosa, tím déle se musí auto odmrazovat na volnoběh, dokud se nezahřeje přední sklo tak, že se jízdou nemlží.
To jsou takové utopické rady, reál je takový, že čím větší kosa, tím déle se musí auto odmrazovat na volnoběh, dokud se nezahřeje přední sklo tak, že se jízdou nemlží.
Pokiaľ nemáš v aute močarinu a nedýchaš v predklone na predné sklo ako upachtený pes, tak by nemal byť so zahmlievaním až taký problém.
Väčší problém sú vodiči, ktorý do ostrekovačov kúpia lacnú nemrznúcu zmes. Z tej sa
po čase vplyvom tepla v motorovom priestore odparí aj to málo alkoholu a keď si potom ostriekajú predné sklo, tak sa im vytvorí nepriehľadná snehová kaša! ;-\
Väčší problém sú vodiči, ktorý do ostrekovačov kúpia lacnú nemrznúcu zmes. Z tej sa
po čase vplyvom tepla v motorovom priestore odparí aj to málo alkoholu a keď si potom ostriekajú predné sklo, tak sa im vytvorí nepriehľadná snehová kaša! ;-\
No tak to si čoveče vedle. Velice často se mi stává, že mi začne znova namrzat čelní sklo zvenčí pár minut po oškrábání a zevnitř mlžit. Vlhka je v autě přes zimu z mokrých koberečků dost a dost. Ostřikovat sklo v momentě kdy ještě není teplý je konečná. To můžeš zase zastavit a začít to drbat škrabkou dolů.
A už si si všimol, že pri škriabaní, nie ometaní, sa časť rozpustí a začne namŕzať?
Je však pravdou, že keď je vonku veľká relatívna vlhkosť, tak keď sa rozbehneš, tak to okno bleskovo namŕza.
P.S. V zime používam gumené koberce. Ľahko ich vyleješ a zároveň sa ti do kobercov a na podlahu nedostane toľko slanej vody.
Je však pravdou, že keď je vonku veľká relatívna vlhkosť, tak keď sa rozbehneš, tak to okno bleskovo namŕza.
P.S. V zime používam gumené koberce. Ľahko ich vyleješ a zároveň sa ti do kobercov a na podlahu nedostane toľko slanej vody.
S tím opětovným namrzáním čelního skla po ujetí pár desítek metrů se potýkám dost často. Gumový koberečky nejsou samospasitelný. Neubráníš se tomu, že v průběhu zimy máš v autě prostě vlhko. Dobrý je topit klimou a aspoň trochu to auto takhle vysušovat. Je to ale sysifofská práce. Vysušíš deci a z bot si přineseš dovnitř půl litru.
o rozmrazovacím spreji na skla jste nikdo nesylšel že nebo o vyhřívání předního skla..... Spíš jde o to kolik je sněhu, už sem zažil že za dva dny napadlo tolik, že za 2 minuty to fakt neodmeteš ani omylem
Neblázni, vyhřívání čelního skla je pořád v ČR rarita, spousta lidí ani neví, že to existuje a další tvrdí že je přes to zaručeně špatně vidět. V tomhle s láskou vzpomínám na mého Escorta, který by dnes měl už čtvrt století za sebou. Když jsem s ním jezdil na hory a každé ráno pozoroval škrábače a dokonce i polévače horkou vodou. Sedl jsem, nastartoval, zapnul vyhřívání, ometl sníh a mezi tím námraza sama sjela 😄 Žádné zmrzlé prsty 😉
v kritických chvílích pomůže alkoholový spray, já takto využívám dary od příbuzných, které nehodlám pít (vodka, rum) 😄
Doporučuji všem garáž
na setreni studeneho motoru kaslu .... mam nove auto a po zaruce po 3 az 5 letech bezi do sveta. tratim na cene tak proc auto nepouzivat jak potrebuju a setrit ho pro toho co ho koupi po me?
... a keď ho predávaš, tak tvrdíš, že bolo garážované, používané len na dlhé trasy, ... a že je to z rodinných dôvodov. Klasika.
Ono se Ti taky při Tvém chování může lehce stát, že problémy přijdou podstatně dříve než po 3 letech. Nadměrná spotřeba oleje, problém s turbem a pod...Ale jak jsi psal, Tobě je to přeci jedno...
V těhle dnech nasednudo auta v nevytápěné garáží, kde je max o 3°C víc do auta, vyjedu, zavřu za sebou garáž a pomalu odjíždím z vesnice. to stojí kolik asi 20vteřin, než vyjedu, zavřu, nasednu, připoutám se atd 😄
Po 2km je teplota vody na 60°C ručička teploty oleje stále leží na min. Po dalších 2km volnou jízdou 80-100 okreska je teplota uprostřed, ale ručička oleej je tak v 1/4. Olej se mi plně zahřeje až po přejetí celého města 1,5km 4semafory)
Auto Focus ST.
Z předchozího Modnea vím, že tam byla ručička teploty vody pouze na okrasu při 61°C dle diag ukazovala prostředek.
Po 2km je teplota vody na 60°C ručička teploty oleje stále leží na min. Po dalších 2km volnou jízdou 80-100 okreska je teplota uprostřed, ale ručička oleej je tak v 1/4. Olej se mi plně zahřeje až po přejetí celého města 1,5km 4semafory)
Auto Focus ST.
Z předchozího Modnea vím, že tam byla ručička teploty vody pouze na okrasu při 61°C dle diag ukazovala prostředek.
To akože fakt, že už po 5,5 km máš plne zohriaty olej?
Dnes jsem to pozoroval, vážně po 6km mám i olej dle budíku ohřátý, tam je důležité, že sice to je malé město, ale kousek od Prahy, kde jsou hrozné kolony, takže se musí uvažovat i čas co se posouvám v koloně a na světlech.
Na dálnici najedu po cca 8km a stejně si vystačím do 3500 otáček, omezovač je nad 7tis. takže s polovinou dostupncýh otáček.
Na dálnici najedu po cca 8km a stejně si vystačím do 3500 otáček, omezovač je nad 7tis. takže s polovinou dostupncýh otáček.
a je jedno, jestli je zima nebo léto.... Takoví by zasloužili hadici přímo do kabiny.
(oni to možná dělají i majitelé zážehových povozů, ale u těch se to skrze hluk a smrad na rozdíl od dieselů prakticky nepozná)
(oni to možná dělají i majitelé zážehových povozů, ale u těch se to skrze hluk a smrad na rozdíl od dieselů prakticky nepozná)
Jediná rozumná odpoveď na tieto sezónne články o tom, čo treba a netreba robiť s autom, je nezávislé kúrenie. Ostatné tipy sa líšia podľa nálady autora (niekedy aj toho, čo ten istý prevzatý článok písal pred troma rokmi).
Pravda je taká, že sa o ten motor všetci staráme hlavne tak, ako to aktuálne okolnosti dovolia. Tiež netlačím na plyn so studeným motorom, ale keď dva kilometre od domu stojím na STOPke a vidím medzeru, do ktorej sa vojdem len s ráznym rozbehom, nebudem brať veľmi ohľad na to, či je motor studený alebo teplý.Ťažko budú mať ostatní pochopenie pre vodiča, čo sa snaží šetriť studený motor a potom v rannej špičke čaká na neexistujúcu medzeru. Alebo ešte lepšie, keď nečaká, to sa tešia zas tí na hlavnej ceste, ako môžu zohriať miesto motora brzdy.
Pravda je taká, že sa o ten motor všetci staráme hlavne tak, ako to aktuálne okolnosti dovolia. Tiež netlačím na plyn so studeným motorom, ale keď dva kilometre od domu stojím na STOPke a vidím medzeru, do ktorej sa vojdem len s ráznym rozbehom, nebudem brať veľmi ohľad na to, či je motor studený alebo teplý.Ťažko budú mať ostatní pochopenie pre vodiča, čo sa snaží šetriť studený motor a potom v rannej špičke čaká na neexistujúcu medzeru. Alebo ešte lepšie, keď nečaká, to sa tešia zas tí na hlavnej ceste, ako môžu zohriať miesto motora brzdy.
zahřívá motor pomalou jízdou celou trasu a po celý rok - takový mám nejraděj 😄
No jo. Někdo holt musí nastartovat, oškrabat, omíst a pak opatrně vyjet. A někdo u snídaně klepne do aplikace na mobilu, auto se mu samo vyhřeje a on přijde jak do obýváku. S výhodou to mají elektromobily, ale umí to každé auto s nezávislým topením.
No, a pak jednou tento řidič pojede 130 na dálnici, někdo jiný, chytřejší si klepne do jiné, podstatně vyspělejší aplikace, a zablokuje "chytrému" vozu daného řidiče brzdy. Už se té budoucnosti nemohu dočkat.
nejdřív oškrábat auto a zjistit, že nenastartuju je hrozné, raději nejdřív nastartuju, odmrazí se mi el. vyhřívaná okna, zrcátka, vyhřeje sedačka