Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Otázka za sto bodů: Je lepší zahřívat motor na volnoběh, nebo až jízdou?

Jestliže nechcete, aby vaše auto trpělo, je nutné ho před jízdou dostatečně zahřát. Spíše než stání s nastartovaným motorem se ale vyplatí pomalá jízda.
Zpět na článek
1. 11. 2016 19:28
1. 11. 2016 19:36
2. 11. 2016 12:09
2. 11. 2016 06:29
2. 11. 2016 07:52
2. 11. 2016 14:51
2. 11. 2016 07:59
2. 11. 2016 09:52
2. 11. 2016 12:48
3. 11. 2016 08:10
2. 11. 2016 12:47
2. 11. 2016 16:39
2. 11. 2016 18:10
2. 11. 2016 19:18
3. 11. 2016 08:31
3. 11. 2016 09:34
1. 11. 2016 19:28
jasná věc
Zahřívat pomalou jízdou...služební můžou na volnoběh. :-!
Rozbalit vlákno
0
1. 11. 2016 19:36
Opravte si nadpis.
:-)
Rozbalit vlákno
1
1. 11. 2016 19:48
Re: Opravte si nadpis.
Dobrý den, díky za upozornění, opraveno
Avatar - Floyd
1. 11. 2016 19:36
Korektor
Milá redakce, čtěte po sobě ty blbosti co napíšete!!! Aspoň poznáte, co my čtenáři musíme každý den snášet.
P.S.: Toto je rada za sto budů
Rozbalit vlákno
2
Avatar - tenterfield
1. 11. 2016 19:47
Re: Korektor
Četl jsem to asi 6x jestli nejsem slepý a hurá nejsem, to slepí jsou redaktoři..... >:D
1. 11. 2016 19:49
Re: Korektor
Dobrý den, díky za upozornění, opraveno
Avatar - Stejsn
1. 11. 2016 21:44
Já teda fakt neznám nikoho,
kdo by nechal klapat motor na volnoběh před barákem dýl, než je potřeba k oškrábání a rozmražení oken.
Rozbalit vlákno
12
1. 11. 2016 21:47
Re: Já teda fakt neznám nikoho,
u nás běžně Horáčková z druhýho patra....nastartuje auto,pak jde pro autosedačku pro mrně,pak pro mrně,pak teprv ho usazuje a pak teprv jedou....prý to díttě jde do vyhřátýho...
1. 11. 2016 21:50
Re: Já teda fakt neznám nikoho,
To si myslim ze je nejlepsi a taky to tak celej zivot delam. Otevru auto natocim a jdu ometat a skrabat. To je tak 2 minuty. Pak sednu a jedu. Nez to ma aspon 70 stupnu tak to netocim vic jak 2500 ot. S zadnym motorem jsem zatim nemel problem. ;-)
1. 11. 2016 23:32
Re: Já teda fakt neznám nikoho,
Ometano a oskrabano za dve minuty? To je dost rychle. Mi to kolikrat zabere i k deseti minutam. Obvykle to resim tak, ze startuju, kdyz dokoncuju ometani, na volnobeh tak jede pul minuty az minutu
2. 11. 2016 08:37
Re: Já teda fakt neznám nikoho,
Kdyz neni na aute ledovka tak to jde do dvou minut zvladnout v pohode. Ale taky to obcas umi primrznout solidne zvenci zevnitr takze to je pak na dyl. Pokud je to ovsem i zevnitr tak to bez nastartovanyho motoru ze skla nedostanes.
Avatar - Jenik3
1. 11. 2016 22:36
Re: Já teda fakt neznám nikoho,
Kolik je dostatecna teplota motoroveho oleje? Kdyz je ten olej tak dulezity pro mazani motoru...
2. 11. 2016 00:31
Re: Já teda fakt neznám nikoho,
Kolem 80-85 stupňů ;-) Jinak mám kamaráda, který má RS Octavku na operativní leasing a kolikrát jsem ho viděl jak to za studena vytáčel až do červených. Chudáci ti co pak takovy auto koupi. Jinak tenhle článek, to zas někdo objevil ameriku.
Avatar - OndraGT
2. 11. 2016 06:33
Re: Já teda fakt neznám nikoho,
styl "však to není moje, budu se k tomu chovat jak hovado" nemam rad :-)
Už se mi ale parkrat stalo, že jsem to za studena musel přišlápnout. Poprvé mne přkvapila blbovzdorná ochrana, kdy se na nezahřátém motoru omezovač posunul z 6,5 na 5tis otáček.
2. 11. 2016 14:59
Re: Já teda fakt neznám nikoho,
Soused s OIII TDI leasingovka. Natoci a uz jede a predjizdi vsechny jeste s bilym kourem. Olej longlife 30tisic. Lesing a firemni nebrat!
2. 11. 2016 08:21
Re: Já teda fakt neznám nikoho,
Ja poznám chu-ma-jov, čo s naštartovaným motorom a výfukom obráteným ku vchodu do domu, obchodu, ... stoja a 20 minút ničo riešia po telefóne.
2. 11. 2016 15:02
Re: Já teda fakt neznám nikoho,
Minulu zimu, parik stoji za dieselom bez DPF na ktory je naviac zvolavacka na NOx a hulia cigary. Este ze dom nemaju na rusnej ulici, ale zrejme by im to vobec nevadilo.
Avatar - wakantanka
2. 11. 2016 09:43
Re: Já teda fakt neznám nikoho,
By si sa čudoval koľko takých ľudí je. Osobne to tiež robím tak, že naštartujem, poometám, oškrabem a pianko vyrazím, kým sa motor nezohreje nevytáčam viac ako 2200 ot/min. Ale v príručke k vozidlu od výrobcu som sa svojho času dočítal, že sa výrazne nedoporučuje tento spôsob, ale naštartovať a motor zahrievať až samotnou jazdou. A našiel som tom minimálne u dvoch rozličných novo kupovaných áut od rôznych značiek s rôznym druhom paliva. Takže ťažko povedať či to robíme správne. >:D
2. 11. 2016 15:04
Re: Já teda fakt neznám nikoho,
V Nemecku je to zakazane zakonom, takze to zovseobecnia. Naviac pri ich chapani auta ako spotrebaku s co najnizsou servisnou starostlivostou, kde si musis kupit auto nove, im to hra do kariet. Najradsej by servisy uplne zrusili, to by bolo usetrenych penazi pre management.
2. 11. 2016 05:47
Hodně času
Mě se velmi osvědčilo vyběhnout před barák půl hodiny před odjezdem, nastartovat na 2min a vypnout. Když pak přijdu k autu, tak je celý motor rovnoměrně vlažný. Zejména u starých šunek s karbcema už nebylo poté nutno ani dávat sytič a neškubaly.
Rozbalit vlákno
1
2. 11. 2016 12:09
Re: Hodně času
Super. Takže místo jednoho studeného startu rovnou dva.
Avatar - OndraGT
2. 11. 2016 06:29
Teplota oleje
Ano, je pravda, že olej se zahřívá pomaleji než voda. Ale dnes už snad 99,9% motorů má výměník olej/voda pro chlazení oleje...což při zahřívání motoru napomáhá oleji rychleji dosáhnout optimální teploty. Když vezmu údaje z mého auta z RS monitoru, tak při normální zahřívací jízdě má olej o cca 15-20°C méně až do okamžiku, kdy se voda dostane na cca 80°C. Pak ji docela rychle dožene...
Rozbalit vlákno
2
2. 11. 2016 09:19
Re: Teplota oleje
Do práce to mám 18km, převážně mírně z kopce. V zimě ručička teploty vody vyleze na střed po cca 14km a topit to začíná po 16km. Octa 1.2TSI. Takže olej to má na 80°C nejdříve po těch cca 15km.
2. 11. 2016 16:52
Re: Teplota oleje
Jo a z nejakeho duvodu mam ten vymennik vedle katalyzatoru, takze ohreje se rychle. Jak je to s chlazenim, to netusim, asi chlazeni dela chladic chladici kapaliny, domecek vymeniku slouzi na ohrivani?
Avatar - KANKUNEN
2. 11. 2016 06:51
Doporučuji všem, že mají nastartovat a jet a až se motor
zahřeje, tak škrábat. Z nahřátého skla to jde dolů mnohem lépe.
To jsou takové utopické rady, reál je takový, že čím větší kosa, tím déle se musí auto odmrazovat na volnoběh, dokud se nezahřeje přední sklo tak, že se jízdou nemlží.
Rozbalit vlákno
10
2. 11. 2016 08:16
Re: Doporučuji všem, že mají nastartovat a jet a až se motor
Pokiaľ nemáš v aute močarinu a nedýchaš v predklone na predné sklo ako upachtený pes, tak by nemal byť so zahmlievaním až taký problém.
Väčší problém sú vodiči, ktorý do ostrekovačov kúpia lacnú nemrznúcu zmes. Z tej sa
po čase vplyvom tepla v motorovom priestore odparí aj to málo alkoholu a keď si potom ostriekajú predné sklo, tak sa im vytvorí nepriehľadná snehová kaša! ;-\
2. 11. 2016 15:49
Re: Doporučuji všem, že mají nastartovat a jet a až se motor
No tak to si čoveče vedle. Velice často se mi stává, že mi začne znova namrzat čelní sklo zvenčí pár minut po oškrábání a zevnitř mlžit. Vlhka je v autě přes zimu z mokrých koberečků dost a dost. Ostřikovat sklo v momentě kdy ještě není teplý je konečná. To můžeš zase zastavit a začít to drbat škrabkou dolů.
3. 11. 2016 11:12
Re: Doporučuji všem, že mají nastartovat a jet a až se motor
A už si si všimol, že pri škriabaní, nie ometaní, sa časť rozpustí a začne namŕzať?
Je však pravdou, že keď je vonku veľká relatívna vlhkosť, tak keď sa rozbehneš, tak to okno bleskovo namŕza.
P.S. V zime používam gumené koberce. Ľahko ich vyleješ a zároveň sa ti do kobercov a na podlahu nedostane toľko slanej vody.
3. 11. 2016 14:08
Re: Doporučuji všem, že mají nastartovat a jet a až se motor
S tím opětovným namrzáním čelního skla po ujetí pár desítek metrů se potýkám dost často. Gumový koberečky nejsou samospasitelný. Neubráníš se tomu, že v průběhu zimy máš v autě prostě vlhko. Dobrý je topit klimou a aspoň trochu to auto takhle vysušovat. Je to ale sysifofská práce. Vysušíš deci a z bot si přineseš dovnitř půl litru.
Avatar - Barrichello
2. 11. 2016 09:43
Re: Doporučuji všem, že mají nastartovat a jet a až se motor
o rozmrazovacím spreji na skla jste nikdo nesylšel že nebo o vyhřívání předního skla..... Spíš jde o to kolik je sněhu, už sem zažil že za dva dny napadlo tolik, že za 2 minuty to fakt neodmeteš ani omylem
Avatar - Bazalt
2. 11. 2016 17:51
Re: Doporučuji všem, že mají nastartovat a jet a až se motor
Neblázni, vyhřívání čelního skla je pořád v ČR rarita, spousta lidí ani neví, že to existuje a další tvrdí že je přes to zaručeně špatně vidět. V tomhle s láskou vzpomínám na mého Escorta, který by dnes měl už čtvrt století za sebou. Když jsem s ním jezdil na hory a každé ráno pozoroval škrábače a dokonce i polévače horkou vodou. Sedl jsem, nastartoval, zapnul vyhřívání, ometl sníh a mezi tím námraza sama sjela :-) Žádné zmrzlé prsty ;-)
Avatar - Barrichello
3. 11. 2016 08:28
Re: Doporučuji všem, že mají nastartovat a jet a až se motor
No pár aut to už má.....já to měl v Jaguaru. Dobrá věc.
2. 11. 2016 12:39
Re: Doporučuji všem, že mají nastartovat a jet a až se motor
v kritických chvílích pomůže alkoholový spray, já takto využívám dary od příbuzných, které nehodlám pít (vodka, rum) :-)
2. 11. 2016 14:04
Re: Doporučuji všem, že mají nastartovat a jet a až se motor
Dá sa použiť aj vysokopercentný denaturovaný lieh. Ale ten tak vychladí predné sklo, že len sa neho pozrieš a už sa začne z vnútra zahmlievať. ;-)
2. 11. 2016 16:56
Re: Doporučuji všem, že mají nastartovat a jet a až se motor
Ja to davam do nadrze na zvyseni oktanoveho cisla >:D
2. 11. 2016 07:52
GARÁŽ
Doporučuji všem garáž
Rozbalit vlákno
1
2. 11. 2016 14:51
Re: GARÁŽ
Já doporučuji všem sluhu, komorníka, vlastního řidiče.
Já doporučuji všem žít v zemi, kde je pořád teplo.
Já doporučuji všem .......... :-!
2. 11. 2016 07:59
je to jedno
na setreni studeneho motoru kaslu .... mam nove auto a po zaruce po 3 az 5 letech bezi do sveta. tratim na cene tak proc auto nepouzivat jak potrebuju a setrit ho pro toho co ho koupi po me?
Rozbalit vlákno
5
2. 11. 2016 08:18
Re: je to jedno
... a keď ho predávaš, tak tvrdíš, že bolo garážované, používané len na dlhé trasy, ... a že je to z rodinných dôvodov. Klasika.
Avatar - Londonbridge
2. 11. 2016 09:08
Re: Nahrievanie...
Poznam aj takeho co nahrieval a nahrial to pre druhych ked sa vratil s detskou sedackou uz ju nemal kam strcit leda tak do pr.... >:D Opatrne s tym nahrievanim a klucikmi v aute...
2. 11. 2016 09:24
Re: Nahrievanie...
Ono se Ti taky při Tvém chování může lehce stát, že problémy přijdou podstatně dříve než po 3 letech. Nadměrná spotřeba oleje, problém s turbem a pod...Ale jak jsi psal, Tobě je to přeci jedno...
2. 11. 2016 15:50
Re: Nahrievanie...
To jsou pak ty překvapený majitelé, že jim na 30 tis odešlo turbo >:D >:D
Avatar - twistedTSD
2. 11. 2016 14:00
Re: Nahrievanie...
Tak jedno ti to být může, ale každopádně je to prasácké a nedovedu si představit, že bych vědomě likvidoval vlastní auto.
2. 11. 2016 09:52
Olej x voda
V těhle dnech nasednudo auta v nevytápěné garáží, kde je max o 3°C víc do auta, vyjedu, zavřu za sebou garáž a pomalu odjíždím z vesnice. to stojí kolik asi 20vteřin, než vyjedu, zavřu, nasednu, připoutám se atd :-)
Po 2km je teplota vody na 60°C ručička teploty oleje stále leží na min. Po dalších 2km volnou jízdou 80-100 okreska je teplota uprostřed, ale ručička oleej je tak v 1/4. Olej se mi plně zahřeje až po přejetí celého města 1,5km 4semafory)

Auto Focus ST.

Z předchozího Modnea vím, že tam byla ručička teploty vody pouze na okrasu při 61°C dle diag ukazovala prostředek.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Aoyagi
2. 11. 2016 12:48
Re: Olej x voda
To je pěkné, ale olej v motoru není jediná věc, kterou je třeba zahřát.
2. 11. 2016 14:11
Re: Olej x voda
To akože fakt, že už po 5,5 km máš plne zohriaty olej?
3. 11. 2016 08:10
Re: Olej x voda
Dnes jsem to pozoroval, vážně po 6km mám i olej dle budíku ohřátý, tam je důležité, že sice to je malé město, ale kousek od Prahy, kde jsou hrozné kolony, takže se musí uvažovat i čas co se posouvám v koloně a na světlech.

Na dálnici najedu po cca 8km a stejně si vystačím do 3500 otáček, omezovač je nad 7tis. takže s polovinou dostupncýh otáček.
Avatar - Barry Lyndon
2. 11. 2016 10:17
hlavně majitelé dieselových jedometů si libují v parkování s
a je jedno, jestli je zima nebo léto.... Takoví by zasloužili hadici přímo do kabiny.

(oni to možná dělají i majitelé zážehových povozů, ale u těch se to skrze hluk a smrad na rozdíl od dieselů prakticky nepozná)
Rozbalit vlákno
2
2. 11. 2016 14:09
Re: hlavně majitelé dieselových jedometů si libují v parková
Žeby permanentne chladili turbooo? ;-)
2. 11. 2016 16:59
Re: hlavně majitelé dieselových jedometů si libují v parková
Traktor se predse nastartuje rano a vypina az veciiir.
2. 11. 2016 10:57
láska k technike
Jediná rozumná odpoveď na tieto sezónne články o tom, čo treba a netreba robiť s autom, je nezávislé kúrenie. Ostatné tipy sa líšia podľa nálady autora (niekedy aj toho, čo ten istý prevzatý článok písal pred troma rokmi).

Pravda je taká, že sa o ten motor všetci staráme hlavne tak, ako to aktuálne okolnosti dovolia. Tiež netlačím na plyn so studeným motorom, ale keď dva kilometre od domu stojím na STOPke a vidím medzeru, do ktorej sa vojdem len s ráznym rozbehom, nebudem brať veľmi ohľad na to, či je motor studený alebo teplý.Ťažko budú mať ostatní pochopenie pre vodiča, čo sa snaží šetriť studený motor a potom v rannej špičke čaká na neexistujúcu medzeru. Alebo ešte lepšie, keď nečaká, to sa tešia zas tí na hlavnej ceste, ako môžu zohriať miesto motora brzdy.
Rozbalit vlákno
1
6. 11. 2016 11:44
Re: láska k technike
Keď vidím a hlavne počujem, ako niektorí/niektoré vodičky cúvajú z parkoviska s revúcim studeným motorom a na päť krát, tak mám z toho zježené vlasy.
2. 11. 2016 12:37
jeden by řekl, že část řidičů
zahřívá motor pomalou jízdou celou trasu a po celý rok - takový mám nejraděj :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barry Lyndon
2. 11. 2016 12:56
Re: jeden by řekl, že část řidičů
je třeba být tolerantní. Nedávno proběhla médii info, že nejstaršímu řidiči v Česku je 102 let.... Silnice tu nejsou jen pro tu rychlejší a bystřejší polovinu, ale i pro ty ostatní a ti také platí (a nebo alespoň platili) daně... ;-)
Avatar - Aoyagi
2. 11. 2016 12:47
Saze
Nejradši mám vlastníky sazometů, kteří zahřívají motor lidem pod okny. Libovka.
Rozbalit vlákno
0
2. 11. 2016 16:39
Vtip
No jo. Někdo holt musí nastartovat, oškrabat, omíst a pak opatrně vyjet. A někdo u snídaně klepne do aplikace na mobilu, auto se mu samo vyhřeje a on přijde jak do obýváku. S výhodou to mají elektromobily, ale umí to každé auto s nezávislým topením.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Aoyagi
2. 11. 2016 18:10
Re: Vtip
No, a pak jednou tento řidič pojede 130 na dálnici, někdo jiný, chytřejší si klepne do jiné, podstatně vyspělejší aplikace, a zablokuje "chytrému" vozu daného řidiče brzdy. Už se té budoucnosti nemohu dočkat.
2. 11. 2016 19:18
Re: Vtip
Jelikož jsou ty systémy plně odděleny, tedy přes internet lze ovládat pouze některé systémy, tak se toho vážně nebojím. Respektive, hrozba je asi tak stejná, jako u všech dnešních moderních aut s infotainmenty.
Avatar - Barrichello
3. 11. 2016 08:31
Re: Vtip
No a někdo si napojí káru do zásuvky a nechá si ohřát vodu v motru a startuje s ohřátou vodou v motoru. Anebo si z vokna zmáčkne na DO dálkový start a pokud mu není líto plaiva, auto se mu ohřeje taky aniž by vytáhl paty z domu, dá se nastavit i aby to topilo.

Ameriky rulezz >:D
Avatar - lordlord
3. 11. 2016 09:34
.
nejdřív oškrábat auto a zjistit, že nenastartuju je hrozné, raději nejdřív nastartuju, odmrazí se mi el. vyhřívaná okna, zrcátka, vyhřeje sedačka
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku