Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v září 2008: Golf vede, Auris ve společnosti Cee'du a i30

Největším překvapením v zářijovém žebříčku nižší střední třídy je až čtvrtá příčka dlouhodobé dvojky českého trhu, Kie Cee'd. Hned za ni se vyšvihla Toyota Auris.
Zpět na článek
13. 10. 2008 08:33
13. 10. 2008 08:58
13. 10. 2008 09:06
neregistrovaný "RayBan"
13. 10. 2008 09:32
neregistrovaný "Darth_Vader"
13. 10. 2008 09:55
13. 10. 2008 10:05
neregistrovaný "Darth_Vader"
13. 10. 2008 10:17
13. 10. 2008 10:23
neregistrovaný "Darth_Vader"
13. 10. 2008 10:45
13. 10. 2008 10:53
neregistrovaný "Darth_Vader"
13. 10. 2008 11:10
13. 10. 2008 11:40
15. 10. 2008 14:23
neregistrovaný "babo"
13. 10. 2008 17:29
13. 10. 2008 18:32
neregistrovaný "RayBan"
13. 10. 2008 21:29
15. 10. 2008 14:22
neregistrovaný "babo"
15. 10. 2008 16:40
neregistrovaný "babo"
13. 10. 2008 21:55
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
13. 10. 2008 22:26
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
14. 10. 2008 08:23
14. 10. 2008 16:56
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
15. 10. 2008 18:55
neregistrovaný "exctenar"
13. 10. 2008 22:07
14. 10. 2008 08:41
14. 10. 2008 11:08
15. 10. 2008 14:28
neregistrovaný "babo"
14. 10. 2008 14:32
neregistrovaný "Mr. Sarcastic"
13. 10. 2008 08:33
Uleželý maso
Nojo, to na.ere...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Pierro
13. 10. 2008 08:58
pořadí
Gratulace odcházejícímu Golfu. První místo z dovážených aut své třídy mě celkem překvapilo. Nicméně je vidět, že krom tradiční kvality zapracovala i snížená cena. Co bych si ale nikdy nemyslel je třetí Toyota Auris... :-O
Rozbalit vlákno
11
neregistrovaný "RayBan"
13. 10. 2008 09:06
Re: pořadí
Auris snížil ceny a navíc Toyota upustila od podvodů typu "bonus při leasingu", ponaučit by se mohl Citroen, který takto dlouhodobě nasírá většinu potenciálních kupujících ...
neregistrovaný "Darth_Vader"
13. 10. 2008 09:32
Re: pořadí
Ta Toyota mne taky prekvapila ale nezbyva nez pogratulovat Golfu a poslednimu peknemu Fordu v nabidce automobilky tj Focusu. Radost mi dela Volvo - celkem 40 prodanych aut :yes: . Jedine co furt nechapu proc se proda tak malo Imprez a Lanceru- podle mne to jsou dost povedena auta- spolu s Civicem ale to nejlepsi z Vychodu v tehle tride.
Avatar - Pierro
13. 10. 2008 09:55
Re: pořadí
No nevím jak hodně povedený ti přijde třeba Lancer (teď myslím civilní verze a ne EVO). Kromě líbivě dravé karoserie nemá co nabídnout. Stejně tak to platí i o Impreze, resp. jejích normálních verzích. Pokud nepotřebuješ čtyřkolku, pak Impreza není doslova ničím zvláštní. Na rozdíl od Lanceru není ani nijak hezká (ani hatch ani sedan). Volvu samozřejmě úspěch přeju, nicméně díky prémiovosti a z toho plynoucích vyšších cen to asi v čechách bestseller své třídy nikdy nebude... :-|
neregistrovaný "Darth_Vader"
13. 10. 2008 10:05
Re: pořadí
Jel jsem v Lanceru 1,8 a libil se mi hodne a nova Impraza ac jsem ji ze zacatku moc nemusel ma pro mne sve kouzlo- az na ty zadni svetla :no: . Jasne ze ze premie se nikdy nebue prodavat tak dobre jak mainstream ale i prave proto to povazuji za uspech. Jsem zvedavi jak se bude prodavat novy zastupce premie- nova Delta v Rime jsem ji videl a libila se mi takze ji preji aspon 1/2 prodeju Volva i kdyz je mi jasne ze nekteri zdejsi Diskuteri to budou vydavat za neuspech- ja ale mezi nimi rozhodne nebudu ;-)
Avatar - Pierro
13. 10. 2008 10:17
Re: pořadí
No já si ji prohlédl v prodejně v Aténách a musím říci, že vypadá báječně. Snad jen jednu věc bych jí malinko vyčetl a to že působí dost mohutným dojmem (koneckonců není žádný drobek, ve své třídě jde o největší hatchback). Úspěch jí pochopitelně přeju, nicméně tady v čechách půjde opět jen o okrajovou záležitost. Pokud se mi však povede se k ní dostat, velice rád se svezu a rozhodně se o své jízdní dojmy podělím... ;-)
neregistrovaný "Darth_Vader"
13. 10. 2008 10:23
Re: pořadí
edit a ted jsem koukal na Lancer HB a ten se mi libi moc :yes: :yes: :yes: . Delta se mi libi vic nez Mi-To - tam mi nesedi predek jako kdyby patril k mohutnejsimu autu, takze Mi-To je pro mne celkove automobilove zklamani roku :no: :no: :no:
Avatar - Pierro
13. 10. 2008 10:45
Re: pořadí
MiTo jsem poprvé naživo spatřil v pátek a nějak mě neoslovilo. Jak ty píšeš, má příliš mohutnou příď. Nicméně mé ženě se to líbí. Prohlásila že je to takový medvídek na kolech. Delta vypadá podstatně lépe, i když už jsem tu slyšel cosi o veveřici... A Lancer Hath?? Na fotkách pěkný, v reálu jsem ho ještě neviděl, stejně jako sedana Imprezu. No počkám si a pak se uvidí. Zklamáním roku je pro mne liftovaná Oktávka a Exeo od Seata... 8-s
neregistrovaný "Darth_Vader"
13. 10. 2008 10:53
Re: pořadí
Jo na tu tvou A4 jsem zapomel ale ma prijit na trh az pristi rok ale uz ted patri ke kandidatum na muj subjektivni propadak roku 2009. K OCTII se neda nic moc rict - snad jen to jsou i horsi plastiky
Avatar - Pierro
13. 10. 2008 11:10
Re: pořadí
O mojí A4 se neotírej, to auto bylo a je velice pohledné a dodnes originální, což se o továrním tuzingu nazvaném Exeo rozhodně říct nedá... :-| Nicméně pojďme si trochu projít letošní novinky a určit pořadí těch nejméně povedených... >:-[]
neregistrovaný "babo"
15. 10. 2008 14:23
Re: pořadí
no mito ma predok vyslovene z 8C competiozone... Ani mne tam nejak moc nesedi, ale ako celok auto nevyzera zle
13. 10. 2008 09:04
O lidožroutech a hádání końaku s hadem v lihu
Lze notoricky opakovat, že trh v ČR je malý a netypický. Stačí mu výkyv několika kusů, aby se pořadí v měsíčních prodejích změnilo a redakce na tím mohla vyjádřit podiv. :-) Rozdíly jsou ještě jemnější, pokud nezapočítáme N1. Nevím pořád, jestli redakce sama sčítá údaje SDA nebo má nějaký jiný zdroj než [odkaz]
-- Mně zajímá, jestli se nějak potvrzuje předpoklad o kanibalizaci mezi cee'dem a i30. Mám údaje pouze za OA (bez N1) a díval jsem se na pět měsíců od května.
Čili cee'd/i30 květen-červen 08: 316/88, 287/110, 258/73, 146/105, 194/98. Zatímco cee'd postupně klesal a v září opět povyskočil vzhůru, i30 se chovala spíš jako zuby na pile bez nějaké patrné růstové nebo klesavé tendence. Imho i30 nežere cee'd a pokles prodejů cee'du má jiný původ. Uvidíme jasněji za delší období. Nový (zkreslující) impuls samozřejmě přinese spuštění Nošovic.
Zároveň je taky např. jasné, že zatímco v segmentu malých koncern PSA dává svému přirozenému rivalovi - skupině H+K pořád za uši, v nižší střední je to naopak. Tady za 1-9/08 (zase pouze OA) dosáhla PSA (C4,P307,P308) 2273 ks, ale H+K (cee'd, i30) 3180 ks (a přičteme-li Accent, který do třídy zařazuje SDA, tak dokonce 3994 ks).
Rozbalit vlákno
2
13. 10. 2008 09:54
Re: O lidožroutech a hádání końaku s hadem v lihu
Údaje jsou z SDA, součet OA a LUV. Samozřejmě, některé vozy přeřazujeme o třídu níže (například Vámi zmiňovaný Accent), některé spojujeme a přeřazujeme - Lada Kalina je v SDA rozkouskována podle modelů a ještě v nižší střední, kam stejně jako Accent nepatří. O Octavii a Superbu nemluvě, že :-)
13. 10. 2008 13:04
Re: O lidožroutech a hádání końaku s hadem v lihu
:yes: :-) Díky za vysvětlení
13. 10. 2008 17:29
GOLF, DAS AUTO
Tady asi ani není co psát, stačí jen... BRAVWO :yes:

P.S.Rébus měsíce - Výš kolik prodá VW Golfů za měsíc? Vynásob počet prodaných fiatů bravo... osmi 8-s >:D ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
11
neregistrovaný "RayBan"
13. 10. 2008 18:32
Re: GOLF, DAS AUTO
Píšeš, jak se ti to zrovna hodí: když byl Golf dole, tak jsi tady podbízel srovnání v Evropě, teď když se Golf na jeden měsíc vyšvihnul, tak nás učíš násobilku na domácím trhu ...
13. 10. 2008 21:29
Re: GOLF, DAS AUTO
Dole? To jako myslš, že nebyl z dovozu první, ale druhý? :-) Klid Ray, buď rád, že ti na to Bravo stač jen malá násobilka ;-)
neregistrovaný "babo"
15. 10. 2008 14:22
Re: GOLF, DAS AUTO
je to presne tak... Ked MONDEO predbehlo PASSAT (sice to zas ini sa tu odbavovali, ako MONDEO uz naveky roztrha PASSAT a zadupe do zeme 8-s ), tak GTI krutil hlavou nad vkusom ceskecho naroda, ale ked golf vedie, tak je cesky narod mudry... fakt smiesne.

IS za 699 je pre chudakov, ale FREELANDER2 za 599 je uzasny raj. Zuajimavy pohlad na veci, dost nevyrovnany a zcestny. Ale aspon sa clovek zasmeje
neregistrovaný "babo"
15. 10. 2008 16:40
Re: GOLF, DAS AUTO
a uplne najlepsie je, ze ked takuto perlu co by si sam mal dat do toho ventilku, tak sa radsej uz pri danej teme viacej neukaze >:D
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
13. 10. 2008 21:55
Re: GOLF, DAS AUTO
Fiat Bravo není pro tuctové občany, ale pro labužníky... ;-)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
13. 10. 2008 22:26
Re: GOLF, DAS AUTO
Uvidíme, jakmile nastoupí Mégane, posílen motorem 1,4 TCE... ;-)
14. 10. 2008 08:06
Re: GOLF, DAS AUTO
A vies kolko sa tohto roku predalo Cee'd-ov? Vezmi cisla golfu, a prihod tak 30%! Takze ti je asi jasne, ktore auto vedie medzi imporovanymi v nizsej strednej? A kludne si k vysledom napis aj rok 2009. Po tom co sme videli "prudko inovovany" Golf6 je jasne, ze aj na buduci rok bude medzi importermi "len" druhy. Mozno...
14. 10. 2008 08:23
Re: GOLF, DAS AUTO
Doufám se nedomníváš, že prodeje cee´du ovlivňuje design golfu... :-) Nemůžeš přece proti sobě stavět superlowend a supermainstream... Teddy Teddy...
14. 10. 2008 08:36
Re: GOLF, DAS AUTO
Ne, design Golfu rozhodne neovplyvnuje predaje Cee'd-u. Bolo by naozaj nefer tvrdit, ze Cee'd sa predava tak dobre len preto, lebo Golf ma otrasny dizajn! :-)

A ten supermainstream neviem co tam pleties, ja som predsa nehovoril o A3/BMW1...
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
14. 10. 2008 16:56
Re: GOLF, DAS AUTO
Snad nemyslíš, že je Cee´d superlowend...GTI, GTI... ;-)
neregistrovaný "exctenar"
15. 10. 2008 18:55
Re: GOLF, DAS AUTO
2 all: Jednak je mi fuk,kolik kdo čeho na pidi česko-slovenském trhu s pomlčkou prodá.Pokud bych chtěl ceda, musím k tomu mír racionální důvod, tj. nemám love a chci nové auto.OK,pak ced.Pokud mám love a čistě náhodou, právě proto,že si pamatuji rok 1974 a první generaci Golfa,kterou navrhl designér 20.století(tak rozhodli jeho kolegové z branže),pak asi budu očekávat, že Golf generace N-1 pro N=>nekonečnu, bude vizuálně podbný Golfu.Kdo kupuje Golfa,pak chce Golfa a nechce úlety viz. Mégane 2 v 5D. Druhá věc je, jaký motor,já bych si už jeden asi i vybral.Možná...Někomu je to fuk, jaký to má design,pak bere cokoliv.Já to střídáma porůznu a moc neřeším, prodeje vůbec.Ced načal cenovou válku, je to záslužné, všichni dali akce viz Focus o kousek jinde a holt zákazník na tom vydělal.Když vidím,že Focus s 1,6 benzín,6x vaky,ESP,klima atd. stojí asi 360 tis v 5D,pak nekoupím ceda,protože když tam dám ESP,pokud se dá do nejlevnějšího připlatit,pak se ceny docela srovnávají.Takže Corolla ,Auris, Focus, nebo i30, tam se dostanu na 360 tis ve skvělé výbavě s 1,6 CRDI(mám rád naftu)a budu mít špičkový ropák z německých počítačů.Že budu mít cenu,jaká se nedává,je moje věc,auto nebude pro mne,ale pro dítě.Ale i MiTo by se dalo.Je krásné.Teď jde jen o to,kdo ustojí KRIZI a jaké má kdo rezervy penízků.Nezastírám, že záruka 5 let mne nezajímá,k čemu, když v servisech jsou paka?BTW:o víkendu byl na Mondialu přece jen větší zájem o toho"tragického" Golfa než o ceda či octávku. Frčela hl. malá auta a pak vše, co má dlouhou tradici, tj. BMW, M-B, Alfa, Lancia,hoooodně F500, ale i Toy iQ atd.Mazda, Subaru, Honda vlažně, novinka Hyund. i20 ignorace.Navíc pocitově je to uvnitř tragédie,ale to i ceed je proti tomu bavorák.Zvenku krásné,jenže to nestačí. Fiesta, FordKa, Corsa plno.Zcela uřímně-je mi to jedno, máme vybráno, to mi stačí.Ale i u "nacionalist" frantíků bylo vidět,koho si cení a koho ignorují.Italská auta,nebo Ford či Opel-velký zájem + Toyota.A dost. :no: :no: :no:
13. 10. 2008 22:07
Leon
Tak to je fakt bída. Už by měli soudruzi ze Seatu hodit ručník do ringu a zavřít tuhle obskurní automobilku. Chybět bude málokomu.
Rozbalit vlákno
1
14. 10. 2008 08:41
Re: Leon
Vyzera to tak, ze ani samotny VW-koncern nevie, co vlastne ma so Seatom urobit. Kam tuto automobilku nasmerovat, do ktoreho segmentu trhu ju umiestnit. Seatu chyba vlastna "tvar". Oprasit predoslu generaciu A4, a predavat to ako Seat Exeo, to predsa nie je riesenie...
14. 10. 2008 11:08
Já to nechápu.
Ať si kdo chce, co chce říká, ať si nad mnou GTI slzy utírá a hůl láme, já tomu sterilnímu golfáckýmu zázraku na chuť ne a ne přijít. Ano, prodává se nejlíp, takže VW umí dělat dobrý business a nabízí něco, co chce většina zákazníků. VW je dobrý obchodník. Naštěstí mimo folcvágnu jsou i jiné vozy, které může zákazník zakoupit a s nimi se potěšit. Ráno vždy rozjasní ,,osamělý" nový Bravík, extravagantní C4, cedník na nějž si tolik let šetřil, pomlouvaná údajně poruchová 307ma, která za prvních 42.000 km , šlape jako hodinky, i když už dávno měla být 10x v servisu, trochu jiný Auris,Rendlík s kosočtvercem, .... . No, prostě jde o to, že nemusíme všichni jezdit Octávkou nebo Golfem, ale každý má svůj vkus a důvody proč to nebo ono. A které z těch aut je lepší, nám tahle statistika nepoví. Poví nám, že VW je v Česku nejlepší obchodník a umí to dobře.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "babo"
15. 10. 2008 14:28
Re: Já to nechápu.
no GOLF V mozno zrovna tiez moc nechapem.
307 - fakt zorvna etalon spolahlivosti nie je... Ze by sa kazda rozsypala na blato, tak to asi tiez nie, ale proste je to stale nic moc... No a nemozem si pomoct, 308 vs. 307, to fakt nie je revolucia, to je devolucia. Nieco tak skarede, ako 207 alebo 308 podla mna peugeot dlho nevyrobil... Ale tiez je dobry obchodnik, 207 ide po europe na predaj ako teple rozky....
neregistrovaný "Mr. Sarcastic"
14. 10. 2008 14:32
Opel Astra G , Kia ceed, Oktávka
Stále mě udivuje jak dobře se prodává opel Astra G čkové generace. To auto se prostě povedlo, tak jako málokteré auto v historii. Ještě dnes se ten design po 10ti letech neokoukal.

Kia ceed dokazuje že automobilka udělala obrovský krok od modelů Kia Pride atd. Ale obrovský úspěch kteří jí mnozí předpovídali, se prostě nekoná. A v dohledné době (desetiletí) se evropská konkurence moc bát nemusí.

Prodejní čísla oktávky prozrazují............ že se jedná o domácí automobilku. Co víc dodat. Hlavně už ne stříbrnou, v TDI a na hlínách. kdo kolem toho má pořád jezdit ;-)
Rozbalit vlákno
0
14. 10. 2008 15:00
Opel Astra G , Kia ceed, Oktávka
Imho: Golfu a VW rozhodně patří uznání za schopnost po dlouhá léta držet prodeje v pásmu profitability, po všechny generace modelu. Cee'du a Kii zatím rozhodně patří uznání za výborné prosazení nového modelu na trhu, který byl na počátku naladěn vůči celé značce jednoznačně odmítavě. Ale právě pohled na Golf vs. jeho konkurenti říká, že jeden nebo dva roky skvělých prodejů jsou teprve začátek dlouhé cesty, přes kterou leží řada překážek - jedním z takových zkušebních kamenů bude např. první facelift cee'du, resp. jeho 2.generace a jeho přijetí. Jinak: čísla prodejů zhruba v první pětce až desítce můžou být zdrojem vzájemného pošťuchování, ale všichni zúčastnění mají ve skutečnosti vystaráno. Je taky evidentní, že tvrdý počet milimetrů argumentů přinášejí fleetové prodeje, a tam se Kie podařil průlom, který možná ani sama nečekala. Stojí za to, podívat se do samostatné tabulky N1 SDA, i když není přesná
(nezachycuje auta nakoupená firmami jako OA): [odkaz]
Nadále ale určitě platí, že Golf a cee'd jsou modely se značně rozdílným společenským postavením. Což je sice jen konvenční fikce, ale od nepaměti hraje obrovskou roli, takže vlastně fiktivní není. :-)
Rozbalit vlákno
0