Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Máte nové auto? Tohle s ním nikdy nedělejte!

Jak se chovat k novému autu? Většina řidičů asi ví nebo alespoň tuší, ti ostatní by určitě vědět měli.
Zpět na článek
3. 11. 2016 13:27
3. 11. 2016 14:29
4. 11. 2016 16:06
3. 11. 2016 14:41
3. 11. 2016 15:16
3. 11. 2016 16:42
3. 11. 2016 16:49
4. 11. 2016 17:12
3. 11. 2016 17:31
4. 11. 2016 07:29
4. 11. 2016 16:40
17. 11. 2016 17:14
22. 11. 2016 15:43
Avatar - Atlis
3. 11. 2016 13:27
Zdroj clanku
Engineering Explained:

v=oklqJnm7_TY

Nedokazete nic napisat sami? Ked za vas nieco nenapise PR oddelenie Skody ci VW, tak kradnete veci inym. Kvalita uber alles.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Aoyagi
3. 11. 2016 16:46
Re: Zdroj clanku
Copak to, na "inspiraci", jak se dnes říká, cizí tvorbou nevidím nic špatného, ale ani ten příslušný zdroj nezmínit je hnus.
Avatar - PigNick
3. 11. 2016 22:26
Re: Zdroj clanku
Kdyby se jenom inspirovali ale oni prostě jen přepsali co říká v tom videu. A to není poprvé co to tady vidím.
Avatar - Jenik3
3. 11. 2016 13:38
co rika prodejce
Prodejce jedne domaci znacky z Bolky mi na otazku, jak zajet novy motor rekl, ze doporuceni nema. Mam jezdit normalne.
Prodejce auta se ctyrmi kruhy ve znaku mi pri predani rekl, ze prvnich 1000 km tocit naftovy motor na max 3000 rpm a do 12 mesicu vymenit motorovy olej.
Rozbalit vlákno
0
3. 11. 2016 13:39
A mereni emisi?
No mne by zajimalo jaky ma pak na motor vliv mereni emisi, kdy daji borci na neutral plny plyn a drzi motor pomerne dlouho na omezovaci.... byl jsem ted s autem poprve a rozhodne jsem z toho neme dobry pocit...
Rozbalit vlákno
15
3. 11. 2016 13:49
Re: A mereni emisi?
6-7tis otáček za minutu zadnymu normálnímu motoru nemůže ublizit
3. 11. 2016 14:14
Re: A mereni emisi?
No ale zaiste. Hlavne ak s takým dízlom jazdíš na spotrebu na nízkych otáčkach. Potom sa nebudeš stačiť diviť, čo sa bude s autom diať na meraní emisií, keď ti ho vytočia na pol minúty na obmedzovač. Na vlastné oči som videl takto kľaknúť motor. Najprv len strašný dym, potom sa pridal divný rachot, potom motor zdochol a amen cma, ani neškrtol. Odťah do servisu.
3. 11. 2016 14:27
Re: A mereni emisi?
dyzl není normalni motor ;-)
Re: A mereni emisi?
Ty tiež nie si normálny. Nič nové.
3. 11. 2016 16:09
Re: A mereni emisi?
To je tak když lidi auta šetří. Já svoje lenivět nenechám a byť mám dýzl, tak mu co chvíli dávám čuchnout ke 4000 ot/min. ;-)
3. 11. 2016 16:08
Re: A mereni emisi?
Hlavně na to měření jedeš až se zajetým motorem.
3. 11. 2016 15:21
Re: A mereni emisi?
Jakej je pro motor rozdíl mezi 6000 otáček na neutrál a na 6. stupeň?
3. 11. 2016 15:52
Re: A mereni emisi?
No rodil je v tom, ze realne pri zarazene rychlosti ten motor do 6000 tocit nebudete (to bych tim autem jel na petku 300km/h >:D ) uz proto, ze nekde v 4 500 ma cervene pole..
3. 11. 2016 16:33
Re: A mereni emisi?
To je jedno kolik, červený pole na neutrál a na šestku znamená pro motor úplně stejný namáhání...
A to by ses divil, při zařazený rychlosti to vytáčím k 7000 pravidelně (benzín, jasný). Když ono to pod 4500 nejede... >:-[]
3. 11. 2016 16:34
Re: A mereni emisi?
Odan, rozdiel je v tom, že keď točíš na neutrál, tak motor nie je pod záťažou a piesty lietajú hore-dole ako blázon. Pri záťaži dochádza k dokonalejšiemu spáleniu zmesi.
4. 11. 2016 13:35
Re: A mereni emisi?
Písty lítaj nahoru dolu stejně rychle při 6000 na neutrál jako při 6000 na 6. stupeň. Jedinej rozdíl je, že prudké vytočení naprázdno zatíží rozvod a ložiska víc, než pozvolné vytočení se zařazeným převodem (rozdíl v ryvu, prostě časové změně zrychlení).

Proč si myslím, že to není problém? Najíždíš na dálnici, vytočíš trojku do 6000, šlápneš na spojku abys zařadil nahoru - a motor je v tu chvíli zatížen ještě míň, než na neutrál (však motor nepohání ani jednu hřídel).
Ale možná se pletu, fyziku jsem měl naposled na gymplu a dál už jsem jen samouk.
4. 11. 2016 16:00
Re: A mereni emisi?
Jak píše Odan, písty létají úplně stejně rychle. Jen se na tu rychlost rychleji dostanou, respektive můžou dostat. Právě že nízká zátěž je z tohoto hlediska dobrá. U Porsche nové motory pro GT3 na konci linky točili do omezovače, aby ověřili, že mají ty správné parametry (pokud si dobře vzpomínám, motor se musel vejít do 100-105 %), a právě říkali, že to nevadí, protože motor není pod zátěží a dělají to jen chvíli, takže nedojde k lokálnímu přehřátí a poškození (proto se nemá jít na záběh zhurta).
3. 11. 2016 15:23
Re: A mereni emisi?
Proč by se u nového auta měřily emise?
U měření emisí nejde motor nikdy na plné otáčky, ale měření se provádí při zvýšených otáčkách.......
3. 11. 2016 15:51
Re: A mereni emisi?
U dieselu se meri emise pri tzv prebehovych otackach - ty jsou daleko v cervenem poli a odpovidaji vetsinou u aut plnemu seslapnuti pedalu....
3. 11. 2016 16:27
Re: A mereni emisi?
U naftových motorů máte pravdu, ale u nového motoru není důvod měřit emise. A u zajetého naftového motoru by neměl být problém, aby pár desítek vteřin nevydržel točit na plné otáčky.....
3. 11. 2016 14:29
To jsou rady
Ještě tam chybí "S novým autem nejezděte"

Jako nejezdit s novým autem dlouhé trasy po dálnici. To se jim jako mám vyhýbat, nebo si půjčovat starší auto? :no: :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
2
4. 11. 2016 16:06
Re: To jsou rady
Já se s novým dálnicím vyhýbám. Snažím se naplánovat si po převzetí pěkný výlet po Evropě, celý po okreskách (ideálně nějaká zajímavá cesta z továrny domu). Než se naděješ, motor je zaběhlý.
Avatar - Katikakus
3. 11. 2016 14:41
Zajizdeni...
Od nekolika povolanych mam nezavisle na sobe tuto radu: teme od zacatku motoru poradne nakladat, cili vyuzivat cele spektrum otacek a nebat se ho kratkodobe vyhnat az k cervenemu poli. Nejednalo se vsak o souseda z Bolky ani koncernoveho "premioveho" bratricka, ti zrejme takove zachazeni nevydrzi. Toyota, Honda ani Volvo se podobneho zachazeni neboji.
Rozbalit vlákno
1
3. 11. 2016 14:59
Re: Zajizdeni...
VW a jeho koncern doporučuje ještě kanďák oleje na dolévání po 1000 km. >:-[]
3. 11. 2016 15:16
...
Děkujeme redakci časopisu Květy za hodnotný a obsáhlý článek. Ještěže se každoročne opakuje jen 3x až 4x.

Ne, že bych zažil tolik aut od nova, ale prostě počkám, až se zahřeje olej a ať se práší za kočárem, hezky do omezovače a zpět. Po 500-700 km se vymění olej, po dalších 1500 km znova a dál už business as usual.
Nedávno jsem takhle zabíhal po GO Twinspark 16v a dobrý (ložiska po 15tkm v perfektním stavu). A choulostivější motor snad nikdo nikdy nevyrobil.
Rozbalit vlákno
0
3. 11. 2016 15:55
zajíždění je pro důchodce
Mám 9 nové auto,několikátou novou motorku a nikdy jsem nic nezajížděl...jo,vlastně asi půl hodiny jsem na CBR RR točil do 10 000.. Motorky jezdí dodnes a o třech autech vím,že jezdí taky..
Já vim,proč ten článek...Aby se ty nové vraky nerozpadly v záruce...
Rozbalit vlákno
1
3. 11. 2016 17:17
Re: zajíždění je pro důchodce
O tie motory by som sa už až tak nebál - viz odstavec "Nie":
[odkaz]
A podobný prístup som videl aj pri motoroch Harley-Davidson.
Avatar - TeeJay
3. 11. 2016 16:42
Zajíždění
Auto nijak nezajíždět je prasárna. Každé své auto jsem zajížděl zhruba tak, jak se píše, volnější tempo s občasnou špičkou až k omezovači, po 1500 vyměnit olej. Fungovaly skvěle a točily se většinou o trošku lépe, než většina ostatních.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - _Karel_
3. 11. 2016 16:49
GT-R
Teda nejsem znalec, ale zajíždění GT-R jen do 3500ot? Sám jsem slyšel člověka od Nissanu říkat do kamery, že GT-R co vyjede z továrny (kde ho sami zajíždí) může OKAMŽITĚ na okruh závodit.
Rozbalit vlákno
1
4. 11. 2016 17:12
Re: GT-R
Ano, GT-R má v manuálu předepsaný záběh a 3.500 mi zní správně.
3. 11. 2016 17:31
Mam nove auto...
...a do 2000km jsem nevytacel motor nad 3500, ale snazil sem se jet v celem tomto spektru. Po 2000km sem tomu zacal obcas davat nad 3500otacek a ted pri 3200km najezdu uz tomu obcas dam az do cervena. Motoru to neuskodi, jak pisete. Olej se chystam menit brzy.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ja Prvni 123
3. 11. 2016 19:32
Re: Mam nove auto...
Asi tak.
A ta výměna oleje je důležitá, až klíčová.

Po najetí min 1500, ale max 2000km to chce vážně občas točit... aby se to motor naučil.
:-)

Prodejci buď nevědí, nebo jsou školení výrobcem = doporučují chování v zájmu výrobce, nikoliv uživatele..
Je to stejné jako s těmi "long life výměnami". Jde to. Ale po záruce musíš koupit nový auto.
:-)
Avatar - Jopino
4. 11. 2016 07:29
záběh
vždy jsem k novému autu přistupoval jako k syrovému produktu, ať to byla Škoda nebo Honda. Prvních 1.500 km nejvýš 3.500 ot./min, pak výměna motorového oleje a filtru. Natankoval jsem plnou a jel na několik delších výletů, ne po dálnici, ale po okresních silnicích, kde se střídaly profily (kopce, zatáčky). Je žádoucí měnit styl a režim jízdy, střídal převodové stupně (měnit otáčky motoru), aby se mezi sebou mohly povrchy "zabrousit" a přizpůsobit v různých provozních podmínkách.

To, že jsou všechny sériové motory zajeté už z výroby, je nesmysl. Nedokáži si představit, že výrobce bude mít někde obrovské haly, ve kterých by všechny motory běžely po nějakou ideální dobu, ještě na managementu, který by simuloval záběh. U nějakých "kusovek" možná, ale u běžných aut... To těžko - stojí to čas navíc a další peníze.

Záběh motoru má určitě svůj smyl, alespoň mě se to zatím vždy vyplatilo. Motory nekonzumovaly žádný olej navíc, zrychlení a ani maximální rychlost nebyla nikdy pod hodnotami udávanými výrobcem (spíše výrazně přes), o spotřebě paliva, hlučnosti motoru ani nemluvím. Je každého věc, jak ke svému, nebo svěřenému majetku přistupuje, ale těch pár set kilometrů určité trpělivosti nemůže být nikdy na škodu.
Rozbalit vlákno
1
4. 11. 2016 16:40
Re: záběh
Automobilky samozřejmě běžné sériové motory nezabíhají. Celý trik je v tolerancích. Snaží se tedy motor vyrobit tak, aby potřeboval zabíhat co nejméně (a špatný záběh nadělal minimum škod). Moc dobře ví, že to zákazníci dělat nechtějí. A pak musí řešit reklamace kvůli vysoké spotřebě oleje atp.
Avatar - O5kar
4. 11. 2016 08:54
Nejhorší pro nové auto!
Řekl bych, že je to bod 4. Chce to opravdu zajíždět na delších trasách, tak jak je to v bodě 3. To ostatní bych tak řekl, že nedělá absolutní většina řidičů ani s ojetinou. Ale stejně to chce po pár tis. km, dát autu pořádný kouř a vyzkoušet ho na maximum. Je to přece v záruce a člověk musí vědět, že si nekoupil chcípáka, nebo něco, co se v max. otáčkách třese, vibruje, nebo to nepřístojně řve. Případně to jezdí po silnici jako vandrák. A hlavně, že to dosahuje té předepsané maximálky, tudíž je motor při chuti.
Rozbalit vlákno
0
4. 11. 2016 10:35
fyziologia zabehu motora
Ono je dobre vediet, co sa pri zabehu motora deje.

V skratke, existuju dve varianty (takto to popisuju skuseni motorari):

1. zabeh postupny plynuly (dodrziavat obmedzenia otacok motora). Vysledok: motor sa vzhladom na nizsiu zataz zabehne na minimalne vole na kluke a ojniciach. Male vole idu ruka v ruke s nizsou spotrebou oleja a vyssou zivotnostou motora. Vykon po zabehu bude na dolnej hranici rozpatia udavaneho vyrobcom. Pocitovy prejav motora je trosku mdly = nejde tak za otackami. Takto som zabiehal tri auta a sedi to.
Vysledok zabehu varianta 1: nizsia subjektivna aj namerana akceleracia, tissi chod a civilizovanejsi prejav motoru, vyssia zivotnost a vzhladom na sposob prevadzky nizsia sportreba paliva

2. zabeh "na krev", po zahriati stale vytacat do otacok maximalneho vykonu pod plnym plynom (skrtiaca klapka otvorena na max). Vysledok: motor je vyrazne viac tepelne namahany a zabehne sa na vacsie vole na kluke a ojniciach. Vykon po zabehu bude na hornej hranici udavanej vyrobcom, pripadne ju zanedbatelne prekroci. S trochou nadsadzky sa pocitovo bude jednat o uplne iny motor - ovela zivsi, ako by si sam pytal otacky. Objektivne je v porovnani s variantou 1 naozaj lepsia akceleracia.
Sumar varianty 2: lepsia akceleracia, pocitovo ovela zivsi prejav, hrubsi a hlucnejsi chod, castokrat ma (ale nemusi vzdy) motor vyssiu spotrebu oleja, mozna nizsia zivotnost motoru, vzhladom na sposob prevadzka vyssia spotreba paliva

Moznost priameho porovnania som mal na dvoch modeloch:
felicia 1,6
sukromna zabiehana variantou 2 (otacky v zabehu nikdy neklesli pod 2000 rpm) s pravidelnymi vyletmi do pasma max vykonu.
otcova sluzobna zabiehana "fotrovsky"

Prejavom to boli dve odlisne auta. otcova jazdila ako so zatiahnutou rucnou. Na druhej strane sukromna si od 50.000 km pytala liter oleja na 2000 km

volvo c 30 2.0 d
priatelkine auto, zensky zabeh
novinarske vozidlo (novinari ho dostali pri 0 km)

tu to bolo tak, ze som 2x kontroloval udaje v technicaku, ci je to ten isty motor. Rozdiel bol priepastny. Co ma ale zaujalo najviac, ta novinarska c 30 sa nedala stlacit pri normalnej prevadzke pod 6,5 litra. Na tej druhej sa dalo jazdit v pohode do 5,5.

Este jedna poznamna. Rychla cesta ku KO motoru je snaha o prevychovu po zabehu variantou 1 na variantu 2.
Rozbalit vlákno
1
4. 11. 2016 16:46
Re: fyziologia zabehu motora
U toho pomalého záběhu by mělo dojít k tomu, že se ten proces natáhne, motor se celkem dlouhou dobu vylepšuje. Nesmíš však příliš dlouho otálet s vyšší zátěží a otáčkami (já začínám už po cca. 500 km postupně přikládat, tou dobou jsou už zaběhlé i pneumatiky a brzdy) a pak ho musíš pravidelně protahovat.
17. 11. 2016 17:14
nove vs ojete
Během prvních dvou let se sníží cena nového vozidla až o 40 %. Později už vozy tak rychle cenu neztrácí, postupem času se může cena dokonce začít znovu zvedat, proto je si myslím výhodnější koupit ojeté auto v jednom z těch lepších autobazarů.
Rozbalit vlákno
0
22. 11. 2016 15:43
ne
Nemáme nové auto, nevyhazujeme peníze za předražený pytloviny ;-) , když se dá trochu jetý pořídit o skoro půlku levnějc
Rozbalit vlákno
0