Ford Galaxy a Volkswagen Sharan vládnou velkým MPV. Umějí totiž plnit prakticky všechny požadavky zákazníků – nabídnou třeba pohon všech kol s automatem.
Petře Čtvrtníčku, kdo trumfne falešné soby?
PČ: Leda káně!
Tohle se povedlo, od káněte si nechte poradit... Dokáže zavrhnout komfortnější podvozek, mnohem tišší jízdu a celkově relaxovanější pohyb Galaxy, za údajně agilnějšího Sharana (podle mé zkušenosti má pouze ostřejší, ne lepší nebo přesnější řízení) a pár deci ve spotřebě. To vše v kategorii evropských velkých MPV...
Kde se tihle "odborníci" berou nechápu. Buďto se káně minulo oborem, jelikož autům moc nehoví, nebo nemůže mít páteř (o čistém profesním svědomí ani nemá smysl mluvit).
To bude nějaký Autotipař nebo SMasochista, ne? ;-)
Nevím, jak ty, ale Ford neumí udělat "hodnotný" interiér už docela dlouho. Laciné plasty a plochy, debilní ovladače, atd. Nic proti, ale asi vše ostatní vypadá a má i lepší interiér než Ford.
Já jen, že to píší i ve světu motorů a hodnotí ho lépe, než u VW a když už i tam napíšou tohle, tak to asi o nečem vypovídá, nemyslíš? :-) Jak vypadá interiér je věc jedna (dizajn), ale kvalita a použité materiály rozhodně špatné nejsou, to jsi asi už hodně let v novém Fordu neseděl ;) Ford má třeba měkčené plasty na místech, kde VW už 10 let ne, to stejné platí o utlumení kabiny, dveří atd... projeď se ;)
Doporucuji jizdu v novem S-maxu nebo Galaxy a budes prijemne prekvapeny. Za me je interier hodnotny a v pohode. Ovladace jdou ovladat dobre, tlacitka tlacitkuji.
Nejsi nějaký nabroušený na Sharana? Tohle auto jsem měl a nevím, kde jsi přišel na mnohem tišší jízdu Galaxy a co si mám představit pod pojmem celkově relaxovanější?
Snad má každý právo na názor a pokud se mu víc zamlouval Sharan, tak to řekl.
Nějaké extra rozdíly rozhodně mezi nimi nejsou a záleží čistě na prioritách zájemce, obě auta jsou vyrovnaná.
Na závěr samozřejmě nesmí chybět klasický hejt na testera, protože má na něco odlišný názor...
No ono de ale o to, že je to prostě divně napsaný. Já osobně bych si z tědlech dvou aut taky vzal Sharan, páš jsem na VW zvyklej, tvrdší podvozek mi vyhovuje a žeru ty dveře, ale ten výsledek tady prostě nesedí. Např. Sharan má o celej 1 bod lepší známku za dynamiku než Ford. Proč? Kde jsou nějaký naměřený hodnoty, když teda pružnost je zvlášť? Za komfort odpružení na druhou stranu stejná známka.. a tak.
Pájo, je to marné, lidi jsou tu zvyklí na prkna od VW (jezdí jich tu nejvíce). Já když jsem onehdá dostal Cordobu, která byla tvrdá a odskakovala na rozbité okrsce, ale zase se nenakláněla v zatáčkách jako Felicie, tak jsem si také nechtěl připustit, že podvozek je prkenný, ale už při prodeji nám prodejce říkal, že je "sportovní" a tak to máš i s tím Sharanem a vůbec se vším, co se tu hodnotí ;)
Takže né prkenný, ale sportovní a za to je třeba body nahoru ;) A to především u auta typu MPV je nejdůležitější aspekt :-)
No a fakt neni nijak, v zadnym vesmiru mozny, ze to proste nekomu vyhovuje, ten prkennejsi podvozek? Nebavim se o testerovi, ten me taky rozciluje, ale o tom, ze treba mne to fakt vic vyhovuje, uz proto, ze se mi deti spis nepoblijou kdyz nadskakujou, nez kdyz se houpou:)
Pevný podvozek neznamená nutně skákání, stejně tak měkký nemusí pobrat spoustu nerovností, které pevný ano.
Je to samosebou nejen o naladění, ale hlavně o penězích investovaných do podvozku.
Osobně radši pevný podvozek s dostatečným komfortem, když cestuju sám a měkčí, který ale udrží houpání karoserie na uzdě s rodinou.
no, mluvis o ocelovych pruzinach a tlumicich. pohodli a tuhost (nebo co chapes pod pojmem pevny) podvozku jsou dva protichudne parametry. jinak tedy zrovinka fordi podvozky zejmena vzadu jsou docela solidni rachotinky, cili ani pevne nejsou.
Nechci aby to vyznělo, že si tě dobírám, předpokládám, že řídíš. Pevný podvozek je když se nerozblemcá při zatlačení na něj, ale to neznamená, že nemůže být pohodlný.
Naopak kvalitně postavené a odladěné podvozky umí skloubit obojí.
Nevím jaké Fordy značuješ za solidní rachotiny, ale bavíme se o nových autech doufám a ne vylítané ojetině...
no tak mam prime srovnani passat - mondeo (obe rok stare) a sharan - galaxy (soucasna generace pred fl). v obou pripadech bych dal prednost vw (ale to tu nikomu podsouvat nebudu, to at si kazdy rozhodne podle sveho vkusu) u sharana zejmena kvuli tomu pohodli - mam ho tedy ale s dcc. no a take proto, ze ford proste nevi, jak ma vypadat normalni interier a v blede modrem to plati i o exterieru. zejmena teda soucasne mondeo je opravdu velice osklive auto (uznavam, ze tohle je parametr subjektivni). jinak jeste zpet k sharan vs. galaxy - jsou to mpv, z principu veci tedy maji pomerne tezkopadne jizdni vlastnosti, pokud se bavime o necem jako sportovni jizda.
jinak fordista to je diagnoza - obvykle to jsou lide, kteri stavi svoje subjektivni dojmy nad realitu. a ta je takova, ze ford dela mainstreamove podvozky (jako ostatni) se vsemi jejich vyhodami (cena) a nevyhodami (omezeny komfort, schopnosti, zivotnost). konkretni ladeni konkretniho auta muze byt do tvrda a sportovna nebo do mekka a komfortu, ale opacne to nelze.
Jsi docela vedle. Mně je, až na par vyjimek šumak, co za značku auta pořidim. Přišti auto muže byt, jak od fordu, vw, ale klidně i od jine značky. Primarně dam přednost autu, ktere ma kvalitni jizdni projev, s tim, že raději se přiklonim k modelu, ktery je řidičtějši, než ten ktery je komfortni. A přesto jsem třeba pořidil golfa 6 generace, před lepe jezdicim dvojkovym focusem. Auto totiž neni jen o jizdě a je u něj plno jinych vlastnosti, ktere mužou ovlivnit jeho vyběr a k tomu samozřejmě pořizovaci cena. A zjednodušeně řečono, jizdně auto nemusi byt pouze komfortni, nebo jizdně zaměřene, jak se snažiš naznačit. Webpaja ma s auty, evidentně dost zkušenosti a vi o čem piše.
Nejsem žádný skalní fordista a na firmu jsem bral Mondea z pragmatických důvodů. Jízdně komfortnější než Passat na srovnatelných kolech. Bez diskuze a pardonu. Naopak Passat je hbitější, líp kontroluje váhu.
Galaxy není po FL mimochodem. A právě proto, že MPV jsou už kvůli těžišti na řízení jiná, tak Galaxy je příjemnější. Blíž k normálnímu OA a zároveň opět komfortnější.
no vidis, podle meho soudu jsou na tom s jizdnimi vlastnostmi stejne blbe, z teto dvojice bych si znovu vzal sharana, protoze narozdil od jakehokoliv fordu nevypada jak z koreje (z venku i zevnitr) a v detailu je celkove dotazenejsi. to uz jsou ta subjektivni kriteria. podle meho soudu nelze u techto aut hkedat viteze a porazeneho, stejne tak vase narky, ze autorovi testu se zda, ze lepe jezdi sharan, jsou proste zbytecne.
my mame ve firme dve mondea a ctyri passaty. blbouni, co si vzali mondeo, nam ty passaty ted zavidi. komfort jizdy je asi srovnatelny, ale celkove vetsi mondeo je vevnitr velmi stisnene (oproti passatu) zejmena u spolujezdce neni!! misto na nohy - musis posunout sedadlo hodne dozadu - i v octavii je pak za spolujezdcem vice mista na kolena. no a sync od mrkvosoftu je na zvraceni (zjmena odezva). takze i prodeje mondeo vs. passat jasne ukazuji, ktere z aut oslovuje vetsi mnozstvi lidi (=je asi celkove lepsi).
Prosim vysvetlit podle ceho se pozna korejsky interier ?
Mel jsem pujceneho S-maxe v aktualni generaci, vybava Titanium a prisel mi adekvatni sve dobe, materialy na odpovidajici urovni atd. Mimochodem jizdnio vlastnosti S-Max resp. Galaxy jsou zname jako vyborne na MPV.
Ohledne dalsiho tveho textu nema cenu reagovat. Mimochodem prave ten komfort dotahlo aktualni Mondeo mnohem dale nez Passat - hlavne odhlucneni je paradni.
Hochu snazis se hezky, to se musi uznat.
Asi pred rokom robili v jednej redakcii porovnávací test Mondeo, Passat a Superb cestou do Chorvátska. A kupodivu celý čas bolo Mondeo pohodlnejšie, porovnateľne veľké, možno o čosi smädnejšie a hlavne najtichšie zo všetkých a hádaj koho vybrali ako víťaza a prečo. Vyhral to Superb lebo DCC a dá sa s tým cestou hrať. Každý má svoje preferencie a niekomu vyhovuje jedno a druhému iné. Mne vyhovuje viac Fordovské nastavenie.
Tak nevím, máš nějaké divné poznatky. Já měl 5 Mondeí (a řekl bych, že nemám diagnózu) a ty nevýhody, které popisuješ u jejich podvozků- a) jsem nějak nezaznamenal b) snad všichni vždy psali pravý opak- tedy velmi dobrý komfort, schopnosti nejlepší ve třídě, a životnost výborná, protože ocel a ne hliník jako některá konkurence.
Mluvím o minulé a předminulé generaci.V novém jsem nejel, ale chválu na podvozek čtu stále.
hele, prvni mondeo melo uplne normalni mcpherson a vlecenou napravu vzadu. tam byla pridelana k takovym titernym pliskum, ze mel clovek z toho az strach, ze to nekde upadne. nicmene to bylo zdaleka nejlepsi mondeo, ktere ford postavil (bylo vzdusne, elegantni, velmi dobre poskladane). jeste druha generace byla strizlive strizene auto a pak uz to z meho uhlu pohledu jde designove z kopce. co se podvozku tyce, na predku zustal mainstreamovy mcpherson, dozadu se nastehoval (z meho uhlu pohledu zbytecny - ale to je subjektivni hodnoceni) viceprvek. z hlediska podvozku mondeo nema nic navic oprati ostatni konkurenci.
ja nepisu, ze mondeo neni komfortni, jen poouze podotykam, ze pokud se bavime o podvozku tohoto typu (ocelove pruziny, a tato konstrukce), tak dobre jizdni vlastnosti jdou proti komfortu a naopak. je vlhkym snem fordistu (a zarad se kam chces) tvrdit, ze podvozky fordu jsou sportovni jak u bmw a komfortni jak u citroenu. nejsou, je to blbost. jsou to proste obycejne mainstreamove podvozky se vsemi pozitivy a negativy.
Jen tvrdím, že jestli něco Ford umí, pak jsou to podvozky. Asi nejde o to, CO tam mají, ale jak to naladili. A pokud se motoristická věřejnost shoduje, že Mondea 2 a 3. generace měly vinikající jízdní vlastnosti, pak já mohu jen potvrdit velmi dobrý komfort (jako Citroen pochopitelně ne).
Tvůj názor je asi dost ojedinělý.
karle, ctes, co pisu? nikde nepisu, ze jediny znam pravdu, to ani omylem, ale evidentne vam tady schazeji zakladni technicke znalosti, proto ten vlhky sen. a zrovna o tobe vim, ze jsi schopen pouzivat sedou kuru mozkovou, takze mi ta tvoje reakce k tematu nesedi.
no, podivej, devet z deseti (hadam) majitelu fordu vubec tenhle nazor s vami nesdili. ciste proto, ze o tomto "nazoru" vubec nevi a jsou proste obycejni uzivatele tech aut. treba jeden muj kolega z prace mel leta focusa 2 a kdyz ho daval pryc, bavil se se mnou o tom, ze to auto jezdi celkove divne a tehdy poprve ode me slysel, ze focus naopak byva cenen prave za jizdni vlastnosti, coz rikal, ze slysi prvne - proste typicky uzivatel. no a ta dalsi skupina, co na fordy neda dopustit, se obvykle pouze opira o marketingove reci, svuj vlastni dojem a vzajemne se placani po ramenou (coz - a neber to ve zlem - tady predvadite s par dalsima klukama ;-)) ani omylem tady nebudu tvrdit, ze fordy jezdi blbe. ale stejne tak kdyz vidis trochu pod poklicku, je ti jasne, ze to jsou obycejne mainstreamove predokolky s pricnou zastavbou s jednoduchym mcphersonem vpredu, coz je vyrazny limitujici faktor, ktery dava tusit, ze po technicke strance (a tedy i strance jizdnich vlastnosti) nemaji ani omylem na premiove vozy (pomijim ted nizsi kategolie typu audi a3 apod.) a zaroven se nicim nevymykaji od ostatniho mainstreamu. to je proste holy fakt, ktery nic nemeni na tom, ze ti dane auto mohlo plne vyhovovat.
Já se přece nebavím (jen) o názorech laických uživatelů. Zde např. Vaculík: "rozhodně věřte, že mondeo se drží vozovky tak vzorně, že mu v tom passat zcela určitě nemůže konkurovat. Řízení má vynikající zpětnou vazbu, příkladný komfort odpružení není v žádném rozporu se vzorným chováním v zatáčkách. Auto je projíždí jako v kolejích, dokonce umožňuje i nechat vybočit záď do řízeného smyku. Až se zdá, že si jej pro svou potěchu naladili snad závodníci ... Přitom se však podvozek spoléhá na odolnou ocel, nikoliv na lehký, populární, ale velmi choulostivý hliník. Nemusíte se tak bát enormních nákladů na servis jako třeba u VW Passat či Audi A4 a A6. Naopak podvozek mondea zpravidla nežádá vůbec žádné investice."
no jo, tady se ale rozejdeme: vaculik je novinar, pise jen a pouze svoje dojmy a velmi casto siri naproste bludy. kdybys chtel objektivne hodnotit jizdni vlastnosti aut, tak bys treba zacal u gum - chtel bys totozne plaste, idealne totozne rozmery. tihle novinari kolikrat srovnaj auta, kde maji jedno na letnacich a jedno na zimakach. a znovu jen na okraj - s a4kou jsi se dostal k vyrazne lepsimu podvozku, nez si muze ford na svych autech dovolit.
pokud se zamerime na konstrukcni material, tak hlinik se pouziva prave proto, ze umoznuje lehci konstrukci nez ocel. to snizuje hmotnost neodpruzenych hmot a zlepsuje reakce podvozku na nerovnostech. takze to se dava na zlepseni jizdnich vlastnosti, ne naopak.
Vaculík je technicky nej novinář v ČR, poslední dobou pod SM pravda- upadá.
Nicméně- jeho názor je jeden z mnoha, ne ojedinělý. Být to jen na jeho názoru, bral bych to s rezervou.
Ad hliník- nepíše, že vlastnosti jsou výborné kvůli oceli, ale I PŘESTO, že ocel.
Ad A4- ano, mohu porovnat, a že by byla lepší než Mondeo, to bych říct nedokázal.Ty píšeš dokonce výrazně lepší- to jsem si skoro jistý, že ne. Ale nejsem na to asi správný uživatel, to je fakt.
no a to je prave to - ty a stejne tak ja jsme zcela bezni uzivatele, kteri pouzivaji osobni auta v beznych podminkach, z 99,9% pod limitem realnych moznosti auta (ted myslim z hlediska jizdy). i ten vaculik s tim mondeem v testu najel par desitek kilometru a vubec se neda mluvit o tom, ze by se za tu chvilku s tim naucil jezdit. tedy pro nas z rize uzivatelskeho hlediska jsou prakticky vsechny tyto podvozky rovnocenne. dale velkou miru jizdnich vlastnosti delaji obute pneu. ale ten tym lidi, ktery u audi ladi podvozek, dobre vi, ze se svou konstrukci muze napr. u a4 pri zachovani podobnych jizdnich vlastnosti jako ma konkurence (mondeo, passatt, atd.) dosahnout lepsi urovne komfortu (renault, citroen). a zase je to jen a pouze o hledani toho kompromisu, ktery chteji zakaznikum nabidnout. kdybys chtel srovnavat jednotliva auta, musel bys ten test pojmout nejak objektivne - potreboval bys sjednotit pneu, hrbolatou trasu, hladky okruh nebo nejake parkoviste - stanovil by sis zatacky, kruhy, ty bys projizdel ruznymi rychlostmi, meril bys miru odskakovani aut, brzdeni, max. rychlosti, pricna zrychleni, atd., atd. proste vsechno to, co delaji tymy lidi v automobilkach s vozy, nez je pusti do provozu. pak bys v jednotlivych kategoriich mohl porovnat, kdo si jak vede. ale u nas v testech se objevuji prakticky jen a pouze dojmy novinaru a maximalne porovnani zrychleni nebo brzdne drahy na blize neurcenych pneu (jak smesne).
vaculik je samozrejme to lepsi (z hlediska technickeho fortelu), co se mezi nasimi autonovinari najde, nicmene i on ma casto sklony vymyslet nesmysl a hlavne casto take pise jen a pouze sve dojmy (jako treba ta tva citace).
edit: a ta vseobecna adorace podvozku fordu nema vubec zadne technicke oduvodneni. a jelikoz si cesti novinari treba v dobe passatu b5 (konec devadesatych let) vubec nevsimli rozdilu mezi verzi 4x4 a predokolkou (v zadu bud vlecena naprava vw u predokolky nebo ta s vysokymi tehlicemi z audi ve verzi 4x4) a dale pri prichodu verze b6 (pricna zastavba, mcpherson a viceprvek vzadu, cili pokles technicke vyspelosti na uroven mondea ;-) ) vsichni novinari zase slintali nad vyrazne zlepsenymi jizdnimi vlastnostmi (coz je vzhledem k uvedenemu arciblbost), tak me ani neprekvapuje, ze stejni lide drzi marketingovy prapor fordu (jedinecny podvozek), byt to nema proste zadnou oporu v technice (a tedy ve faktech). a tady by se dalo pokracovat na tisic ruznych zpusobu.
Bože to jsou blaboly......A4 a A6 minule generace podvozky nedotacive jak prase, Mercedes Cecko(min heneraceú prkenny az az.
Aktualni generace Peugeot 508 prkeeny az hanba....kde je komfort francouzu?
Monedo predesle generace..podvozkova spicka a ano opravdu...umeni naladit jak komfortno tak sportovno skvela.
Nynejsi generace Mondea na me trosku tezkopadnejsi...ale nedostizne komfortni.....a to i proti premii ve stejne tride (vyjma noveho Cecka se vzduchem)
Btw Superb minule generace hlucny tvrdy podvozek, teto generace uz je jen hlucny :-)
No my co jsme na Mondeu nejezdili malinko přes 400k Km určitě potřebujeme marketingové kecy jelikož vlastní názor nemáme. :-) Ale máme vlhké sny narozdíl od tragéda kunyho který vi úplně všechno. ;-)
Fakt je ten, ze Focus I mi prišiel podvozkovo lepší ako Focus II, s III len krátka skúsenosť teda nehodnotím. Typický užívateľ ti povie, že Golf IV je podvozkovo najlepšie auto v celej galaxii ale len na 17´. Podotknem, že nie som zaujatý Fordista, sám jazdím druhého kórejca. >:D
Kolík ti je roků? Hadaš se tu jak na písku a svůj názor vydáváš za objektivní pravdu. Měl jsi tady předchůdce, jen psal vzletneji než ty. Hoši na vás platí to co na doktory, nejste bozi a vaše pravda není ta jediná správná.
no dobry no a nejaky konkretni argument by nebyl? za objektivni pravdu vydavam objektivni skutecnosti (konstrukce podvozku) za svuj dojem a pocit vydavam svuj dojem a pocit a nikomu ho nepodsouvam (fordi design napriklad).
Tak mi vysvětli jak je možne, že i přes stejnou konstrukci podvozku, byl muj předchozi golf 6 generace meně kultivovanějši, než součastny focus a to ma tužši nastaveni, pěkně je to poznat např. při přejezdu panelakovky nebo retarderu a zaroveň jezdi podstatně lepe. V obou připadech zakladni kola, kdy golf měl 15" a focus 16" a to shodnych značek continental. A třeba tebou opěvovana premiova A4 zrovna premiově nejezdi, alespoň dle toho co se piše. Ono to bude určitě i o panech inženyrech, ale taky o použitych komponentech, což jsem ti už naznačil.
Exaktni měřeni jsem provedl, za pomoci hyžďovych svalu a silnični sitě, kde jsem zaznamenal rychlosti v najezdech do zataček.
Holt ani vyspělejši technika nemusi fungovat lepe.
no, z hlediska produkce seriovych a zaroven mainstreamovych aut umi ford stejne dobre podvozky jako renault a nebo kterykoliv jiny vyrobce. a vsechny tyto podvozky jsou hluboko pod moznostmi techniky a zaroven kompromisem mezi jizdnimi vlastnostmi (a tady to neni jen sezeni v zatacce, ale i trakce v primem smeru, apod.), komfortem a uzitnou hodnotou auta (karoserie a jeji rozvrzeni a rozlozeni hmotnosti rovnez ovlivnuje jizdni vlastnosti, pricemz jde take o uzitnou hodnotu, ktera je u osobniho auta krapanek vetsi nez treba u formule 1 ;-). mne je uplne jedno, co si mysli laicka a novinarska verejnost. tohle jsou hola fakta a uplne nejvic me bavi, kdyz z generace na generaci jsou jizdni vlastnosti vzdy o tolik lepsi, ze mam pocit, ze auta z devadesatych let ze silnice museji padat v kazde zatacce uplne sama.
jen jeste pro poradek - subtilni plechy ma na podvozku dneska v podstate kazdy. kdyz jsem u tiguana videl ten stejny tenky plechovy vylisek, co ma golf, bylo mi jasne, ze je to auto na silnici. takze tady nestrannim vubec nikomu. a kdyz se vratim historicky treba k passatu, ten ten uz svuj podvozkovy vrchol take zazil - verze b5 a po faceliftu b5.5 mela ve veri 4x4 kompletne podvozek z audiny (zadny mcpherson jako dnes, podelna zastavba bez haldexu a podobne zaveseni vpredu i v zadu)
Mrkni si nejaké staršie testy SK Motoringu, oni istý čas autá aj vážili a vychádzali tam veľmi zaujímavé čísla, hlavne čo sa týka rozloženia hmotnosti, nielen predok zadok, ale hlavne medzi stranami. Ale rozumiem tomu čo sa snažíš povedať.
Kdyz jsme u toho Mondea a Passatu, tak zadna generace Passatu nemela lepsi podvozek nez Mondeo. Stejne to plati Golf vs Focus. Prosim berme bezne motorizace (zadne GTi atd. ). Okecavat to muzes jakkoli, ale to je proste fakt.
Me osobne koncernove podvozky nesedi, jsou prkene tvrde, mnohdy hlucne a na nerovnostech s nimi necitim duveru.
Aktualne vlastnim predchozi generaci S-Maxu a i kdyz je to MPV, tak podvozkove si pripadam jako s kombikem stredni tridy. Nikdy jsem nepocitil vyssi teziste, zadna nervozita na nerovnostech a pritom dokaze byt komfortni pro prevoz cele rodiny na dovolenou. Tohle proste VW neumi.
Pozor netvrdim, ze koncern dela spatne podovzky, vubec ne, ale je druhy az za Fordem.
Ja vim, ze mi odepises, ze jsem zaujaty Fordista, ale koukni se na sve prispevky a hadej kdo je tu zaujaty a k jake znacce ?
Nejde o mechanické provedení, ale naladění. Dokonce i obyčejná vlečka se dá slušné naladit. Btw. u tebou tolik opěvované Audi se teprve nedávno naučili že motor nepatří před přední nápravu až k přednímu nárazníku. Takže potom váhu motoru která u předokolky způsobuje silnou nedotáčivost nezachrání ani sebelepší podvozek. A všechny Audiny se zdaleka neprodávaly ve čtyřkolce. Takže běžný uživatel pozná stejně *** tak jako majitelé Octavie I kde podvozek s krátkým rozvorem způsoboval hororové jízdní vlastnosti zvlášť při využití toho velkého kufru, jenže Škodovkaři budou tvrdit jak skvěle to jezdilo.
ingredience a um :-))). to je prave to, co u vsechmainstreamovych vyrobcu vyznamne presahuje ramec toho, co mohou v danem segmentu za dane penize zakaznikum na podvozku nabidnout. vsichni do jednoho (renault a fiat nevyjimaje) umi udelat vyrazne lepsi podvozky. jenze to nejsou schopni prodat a kazdy voli v ramci toho kompromisu tu svou cestu. renault je komfortni a houpavy, ford miri na povrchni zavodniky "svym" viceprvkem, vw na totoznou skupinu svym dsg, apod. ;-)
dnes a denne se ve sve praci v automotive setkavam s tim, ze nehledame to nejlepsi, ale to nejlevnejsi a ani se neda mluvit, ze bychom hledali optimum. hledame opravdu laci. trochu kepe jsou na tom vyrobky (nektere) pro premiove automobilky. tam uz obvykle nejakou lepsi kvalitu lze ocekavat, ale ne na vsem.
Takze montujes buhvico v nejake montovne pro automotive a je z tebe odbornik ? Mas pravdu v tom, ze vetsina zakazniku nepozna lepsi vs horsi podvozek, ale pak jsou tu jedinci co obcas prislapnou plyn, projedou zatacku ostreji, maji radi zpetnou vazbu ve volantu atd. Sam si obcas vyzkousim limity auta a je neuveritelne jak jsou nekdy podvozky ruznych aut odlisne. Mel jsem Avensis kombi 2.0 D4D a ten byl hluchonemy - zadne informace pro ridice a jizdni vlastnosti prelozeneho parniku. Ale strasne prijemnej na delsi cesty. V zatackach se naklanel, gumy piskali, ale viceprvek ho podrzel. Kdyz projizdim stejnou zatacku v S-Maxu a klidne i ve vyssi rychlosti, nedeje se nic, proste zatoci, zadny vetsi naklon, je citit neuveritelna jistota a ten pocit je paradni. Mel jsem tu cest mit pujcenou Octavii I 1.9 TDi 66kW a s tou se muselo sakra opatrne, tak zradny podvozek se nevidi. Mel jsem pujcene Mondeo MK4 a to je proste parada co se tyka podvozku - informativni, kam se zatocil voant ta, proste auto jelo, moc prijemny. Co se tyka gum, tak na vsech autech byl takovy lepsi prumer spotrebnich znacek.
Co se tyka vlecky, tak se zeptej majitelu O3, Rapida a hlavne cestujicich na zadnich sedackach jak se jim vlecka zamlouva.
Ted jsem si vzpomel, ze jsem se svezl v A4 2.0 TDi a nikdy nepochopim co na tom aute nekdo vidi za ty penize.
Ty jsi si splnil sen o Passatu a ja ti to preju, ale nevnucuj ostatnim tvuj mylny nazor.
Kuny, nebudu řešit žádné plíšky, fakt je ten, že zatímco ty tu vyprávíš o nekritických příznivcích Fordu, sám máš vystupování velitele antifordí čety.
Nikdo tu netvrdí nic o Bmw ani o Citroenu a ty máš rudo před očima. Finálně, to že ty konkrétně neumíš ocenit obvykle špičkové odladění podvozku Mondea (v poslední generaci je problém hlavně naprosto necitlivé řízení), je naprosto jiná věc.
Když se dostaneš do úzkých začneš vykřikovat design atp.
Mondeo ve třídě mělo vždy podvozek v mezích nadprůměru, S-Max a Galaxy pak vládnou i ve druhé generaci.
Ty máš evidentně vlhký sen o Passatech a musíš tu vyvádět jako pominutý. Zaklínat se tu prací v automotive je naprosto lichá záležitost. To je jako tvrdit, že Kaňa má objektivně rád auta, nebo že všichni prodejci jsou petrolheadi. To, že pracuješ v oboru výroby aut, pravděpodobně u někoho, kdo vyrábí komponenty pro nápravy neznamená, že poznáš rozdíl v jízdních vlastnostech.
P.S.: už jsi přišel na to, jak opravdu dobrý podvozek funguje při perfektních jízdních vlastnostech zároveň komfortně? :-!;-)
Mám tento nový Galaxy s 1.5eb 160PS cca 7mesiacov a 20.000km. Okrem kože a adaptívneho podvozku má asi všetko.
Auto je krásne tichučké,komfortné a teraz po prezutí na 17 ešte komfortnejšie.
SYNC 2 nic moc (3 je vraj už lepšia) - celkovo by som dotykáče v autách zakázal. Na navi musíš zadať aj ulicu v meste,načo???Keď chcem vedieť iba čas dojazdu do nejaké ho mesta.
Ovládanie tempomatu naprd,ale pomaly si zvykám.Naštastie sa dá prepínať normál a adaptívny.
Sedačky perfektné a interiér to samé (olizovač plastov nie som).
LED svetlá fungujú parádne.
Vyhrievaný volant - super,ale sedačkám to trvá nejako hodne dlho.
Na Sharane bolo pre mňa plus tie zadné dvere to je asi tak všetko.
najprv som "nadával",čo som to kúpil za zdochlinu,ale po10-12.000km motor akoby ožil a zatial spokojnosť. Pri svižnejšej jazde,alebo obiehaní treba dať plyn na podlahu a potom to ide už slušne. Neviem či je to mapovaním (emisie) ,alebo dočasným "boostom".
Spotreba : rodinný výlet (predpisovo) 6,4-6,8L , moje dialničné presuny + svižnejšia jazda (tempomat 145-150km/h) 8,5-9L , dlhodobá priemerná tam svieti teraz 8,9L,mám ale pocit,že PC je optimistickejší ako real.
Keď je motor studený,tak trochen nítuje,ale potom človek o ňom ani nevie pokial to netočím 5-6tis ot.
Ak niečo,pýtaj sa.
ach jo. vnitrni odpory motoru klesaji exponencialne od prvniho nahozeni. tedy rozdil chovani motoru po prvni stovce kilometru je stejny jako po dalsi tisicovce, atd. je to jen vlhky sen, ze si ti motor v 10000 skokove zlepsil.
napsal jsi, ze po ujeti 10-12 tisic ozil, coz znamena, ze napred jsi neco najel a pak ozil. kdybys napsal, ze v prubehu prvnich 10-12tisicu km motor ozil, tak bych na to nereagoval. takze pokud jsi to takto myslel, je to ted dovysvetleno ;-). navic te ubezpecuju, ze ozil v prvnich dvou tisicich. rozdil poznas od nuly do tech cca dvou tisic, tam jsou ty zmeny nejvetsi, ten zbytek uz je pri bezne jizde tezko pozorovatelny. resp. v teto fazi se ti hezky uvolni pedaly, tahla razeni, volant, ale motor uz jede prakticky beze zmen.
písal som AKOBY ožil(nechcem sa naťahovať o slovíčka) ale jasne ,bolo stále lepšie a prvých 5-6tis som tomu nechcel dávať "fol gas".
PS : tento týžden som bol bol v BMW ,a predajca mi tvrdil že na ich autách ani elektronika nepustí plný výkon do 2500km
PS2: uzavreme to, za teba Šaráda,za mňa Galaxia,ale "troška ti závidím posuvné dvere" nič viac
ale tak ja nehledam viteze, osobne me vadi dnesni fordi design, jinak nic. ze v nem mas sveho viteze je zcela v poradku a ja ti preju jen a jen stastne kilometry bez zavad. ze mam toho casu sharana a passata je ciste shoda okolnosti. sam jsem mel astru g sedm let a tohle auticko jsem mel opravdu rad, jen diky shode okolnosti jsem se ho zbavoval. v rodine dale mame opely, skodovku, audiny a nejake mercedesy. meli jsme i japonce (nissan, mitsubishi), forda a renaulta. vsechno bylo cajk a v dane kategorii vyhovujici :-)
Ale není to shoda okolností. Prostě máš Sharana a Passata a proto nám vysvětluješ svou pravdu že Ford je na finální produkt metamorfózy potravin v trávicím traktu. Dobře VW über alles, už jsme si zvykli. Stejně budeme dál jezdit ve Fordech protože nás ty auta baví.
Ano typický inteligentní redakce :"bingo". To co máš za auta a že je máš shodou okolností jsi napsal ty. Já mám auta odjakživa protože jsem je chtěl tak jsem si je koupil. Takže sorry ale tvé formulaci vážně nerozumím. A pokus jsi je vyfasoval jako služební tak se tady nepovyšuj nad lidí co si byť třeba Fordy koupili za své a dle tebe jsou tak blbi že vychvalují jízdní vlastnosti díky marketingu.
Kuny jenze ono to tak skutecne je. Shoduje se na tom snad kazdy majitel motoru EcoBoost. Mel jsem to stejne s mou 1.6 EB. Melo to prakticky stejny prubeh jaky popisuje speedfred. U me nastal okolem 12 tKm snizeni spotreby a rozhodne to nebylo tim, ze bych jezdil pomaleji nebo se naucil radit resp. szil s autem. Uz jezdim pres 20 let a muj jizdni styl je stale stejny.
Vidim, ze auto.cz ma noveho odbornika a bude s nim hodne veselo.
no, hele, tak nam tu vysvetli nejak prijatelne technicky, jak je to mozne, ze do 12-tisic km to zralo nejak a pak, najednou, zcistajasna, nastalo snizeni spotreby. sem s tim.
... a to se jako pojevuje spotrebou a skokove se to meni v tech 10-12tkm? hm, to asi tezko, zkus vymyslet neco inteligentniho, kdyz uz tu pubertu mas narozdil ode me daaaavno za sebou. ;-)
Nikdo nepise skokove, nauc se nejdrive cist a davat si veci do souvislosti. Spotreba snizila o cca 0,7 - 1 litr. Jak je to mozne nevim, jezdim stale stejne trasy, stale stejny styl. Bylo citit oziveni motoru a lepsi ochota jit do otacek. A jak jsem psal, nenastalo to skokove, ale najednou vidim nizsi spotrebu a ruku v ruce s tim pocit vetsi zovosti motoru. Jsou to ciste subjektivni pocity, ale zajimave, ze se na tom shoduje dost majitelu Ecoboostu.
tys napsal, ze u tebe okolo 12-ti tisic nastalo snizeni spotreby. ne ja >:-[]
ze se motor zabiha, to je preci jasne. ze uz jsem jich ve svem zivote pnekolikero zabihal, to je take fakt (takze i nejake ty zkusenosti s tim mam ;-)). ze treni motoru (ktere ti dominantne ovlivnuje tu spotrebu) klesa exponencialne nez se nekde ustali, je take fakt. obvykle kolem tech 2000 tisic km mas zabeh z cca 90-ti procent hotovy. v teto fazi samozrejme realne pocitujes, jak ti motor ozivuje (deje se tak pomerne rvyrazne za pomerne kratkou dobu). v tuto chvili zjistujes, jak pekne ti poklesla spotreba. no a tech zbylych cca 10 procent, ktere zabehnes tak do tech tvych treba 12 tisic uz od stavu ve 2 tisicich rozeznavas velmi obtizne. jako kluci, co vam na tomto, co o zabehu pisu, je nejasne?
Ja se s 1.6 EB na takto nizkou spotrebu pri rodinnem vyletu nikdy nedostal. Zatim to bylo kolem 8 - 8.5, Dalnice jak pises jdou k 9 pri predpisovych 130. Takze to vypada, ze trochu vylepsili spotrebu, no uvidime.
Ja si na vyhrivani sedacek nemuzu stezovat - jdou teple docela rychle a ani je nezapinam naplno. Ten volant zavidim.
Posuvne dvere maji vyhodu mozna pri parkovani nekde u obchodaku, jinak jsem nikdy nemel problem s klasickymi dvermi.
1)Tak rodinná jazda bola ozaj kludná a to som bol prekvapený aj ja.
PC som nuloval pred jazdou.
2)Ináč na taký motorček vs karoséria to celkom málo točí pri diaľničných rýchlostiach.
3)Mám aj P508 (v koži) a tam sedačky hrejú ďaleko rýchlejšie,a aj v Scénicu to bolo lepšie.
V navigaci v kartě Destination je možnost City nebo tak nějak. Zadá se pouze město a naviguje to pak do centra.
Mimochodem TMC dopravní informace fungují neprosto skvěle v DE, FR i PL a srovnatelně s google mapami. V ČR pouze kolony na dálnicích a většina uzavírek.
chcel by som sa spytat, ako ste spokojny s autom s odstupom casu:
- ci je to motoricky dostacujuce, ci by ste nevolili inu motorizaciu
- ako sa ustalila spotreba
- ci sa nevyskytli nejake zavaznejsie poruchy
- ci by ste to auto kupili este raz, alebo uz radsej nieco uplne ine
Jel jsem Sharana, Galaxy i S-Max. Pro me z teto trojice nejlepsi maxik, ale kazdopadne Sharan komfortu, tichosti a vseobecneho pohodli nove generace nedosahuje.
Subjektivne piseme do diskuzi nebo na blogy, ne testy. Neni to prvni kanovina tohoto typu.
Němci teď hodně kupují nový Mercedes V, před pěti lety tady bylo hodně Multivanů na jedno Viano.
Jak jsou ale VW T5 i 6 hodně poruchové a na opravy drahé (to otevřeně přiznávají o VW místní ex majitelé co přešli k MB), poměr u nás se změnil na dva nové Multivany a +- deset MB V [odkaz]
Pak tady jezdí hodně, mají to běžně vydělávající učitelé, pracující lid Dacia Lodgy Stepway v plné výbavě [odkaz]
Hlavne pre 6-7 clenne rodiny su Sharan/Galaxy sice pouzitelnym ale stale len kompromisom. Vo vacsej kategorii by mal byt pohodlny novy Peugeot Traveller (prip. Citroen Spacewagon a Toyota ProAce), vraj na podvozku C4. Akurat nema vzadu delene dvere, tie velke vyklopne su zufalo nepohodlne. Toto nedomysleli.
Multivan: nepohodlne lavice
Mercedes V: strasne drahy - vystaveny kus v nizsej vybave stal 60k (ten Peugeot sa da kupit vo vyssej vybave za 40k)
chcelo by to mozno corsu s tym zadnym vysuvnym systemom flexfix na kola ;-) ( plus dalsie dve kola das na strechu ) .. to by uz potom slo nie? :-) .. ja viem... trosku nevhodny priklad asi
to ano... bezpochyby 4 kola MPV na streche zvladne... ked na td france vidime aj viacej... aj 6 nalozenych na streche... ale zase tie cestaky su lahucke ... tak asi aj preto... lebo strecha ma tiez len nejaku nosnost ( tusim zbezne okolo 50kg u osobaku )
z tejto dvojice za mna radxej galaxy... uz len tou kabinou na pohlad je mi ovela blizsi a posobi na mna bytelnejsie a utulnejsie a zda sa ze by ma po 3 dnoch na rozdiel od kabiny sharanu interier fordu neomrzel... a aj ked som v galaxy nesedel... podvozkovo asi tiez bude inde ako sharan...
Taky jde o nosič, který máš a přesně, jaké máš kola. Já pohodlně vozím na kombiku/SUV , což jsou o trochu menší auta, než testovaná velká MPV, kola 3 (horská) a v celku. na TD France pokud vím, nebo když někde potkávám cyklozávod, tak vozí hodně často i kola rozložená, což by mne asi obtěžovalo, jet třeba na den, nebo půlden někam a muset tam montovat kolo (já vím, je to chvilka atd..., ale i tak) :-)
Tak třeba každý nemá tažné (Já ano, ale nosiče mi zústaly na střechu z minulého auta) a třeba při parkování ti pak trčí kola. Já jsem se střechou spokojený a když jedem jen dva, dám je do kufru >:D
no vidis a prodejce mi ho rozmluvil (kdyz kupovala matka mokku) - povidal, zeza nej priplacis 20 tacu a prijdes o rezervu. pry neni poradne vychytany a vlivem provozu pak zacina zlobit a blbe se do toho sufliku sklada). tehdy nam nabizel kombinaci koule a nosice na kouli za 15 tacu. jednak ti zustane rezerva, mas navic kouli a kdyz uz mas kde slozit ta kola, tak se ti tam vejde nekam i ten nosic... nakonec jsme usetrili 20 tacu s tim, ze ta koule se da dokoupit vzdy. je to uz rok a kola mamka jeste prepravovat nechtela...
Asi bych si to sám nekoupil. Tenkrát (kdy to byla novinka) se mi nezdála cena a asi ta rezerva. Už si jen vzpomínám, že s tím něco u Astry nešlo. Mohlo to být ještě tažné. Ani jsem se nedostal k tomu, abych si to pořádně prohlédl. Ale ta myšlenka se mi pořád líbí. Snad ještě víc u Corsy než u Astry. U Astry se pak dal myslím rozšířit na tři, nebo čtyři kola, u Corsy nevím. Je škoda, jestli to zlobí.
mne se to take v principu velmi libi, proto jsme to mamce do te mokky chteli vzit, ale rozmluvil nam to prodejce opelu >:-[] . je fakt, ze bych si treba myslel, ze prave v takovemto sufliku by mohla byt prave plnohodnotna rezerva - pristupna i s plnym kufrem a zaroven mas kam vratit pichle kolo (kolo na dne kufru je pekny opruz, kdyz mas nalozene auto a dojezdova rezerva jeste vetsi, kdyz nemas kam ulozit to plnohodnotne pichle).
S rezervou souhlasím. Je to pořádný opruz, když máš naložený kufr. Proto mám výbavu (co nesouvisí s výměnou kola) tak, abych se k tomu dostal, aniž bych musel vykládat zavazadla. Rychleji se k tomu dostanu, kdybych to potřeboval, a snad ještě horší jsou silniční kontroly - bych je snad zastřelil, kdyby to po mě chtěli vyndat. :-) Proto jsem měl rád rezervu na víku, jak to někdy bylo na terénních autech (přímo na víku, ne na samostatném držáku/ rameni). Šuplík není špatný nápad. Rezerva pod autem totiž také není zrovna výhra.
presne tak. ja mam take vybavicku po ruce tak, abych v pripade problemu nevyhazoval kufr - rikam ji mobil ;-) a jezdim jen v civilizaci, kde je signal. ale chapu, ze tohle reseni v dzungli neobstoji, i kdyz nez ti dojde baterka, muzes treba lustit sudoku ;-).
jinak uplne hloupe mi prijdou dnes modni (a v testech vysoce cenene) dvojite podlahy - prave ten prostor pod tou podlazkou je pro me zcela mrtvy, jakmile mas nalozeny kufr. mnohm vice mi vyhovuji kapsy po bocich, ktere zustavaji jak takz pristupne i pri pomerne znacne nalozenem kufru.
Teď mi uniká pointa. Telefon mám po ruce samozřejmě také, ale těžko zastoupí výstražný trojúhelník. A hlídka se s ním asi nespokojí.
Faktorem je hrana. U sedanu nebo kupé je to samozřejmě celkem jedno, ale u kombi/ MPV/ SUV je otázka, jak nízko ji můžou udělat. Někteří lidé ocení přístup bez schodu, podlahu pěkně v rovině. Pokud je ten prostor dostatečně vysoký, tak tam můžeš něco dát - lehčího (schod nevadí), co nebudeš potřebovat po cestě.
no mel to byt for - v jednom aute mam lepicu sadu a pritom vim, ze ji pouziju maximalne v pripade, ze by ji chtel videt policajt (prec si ten sajrajt nenastrikam do gumy). proste krom mobilu s sebou nevozim v podstate nic. a taky razim teorii, ze do zadneho kufru se nevejde vic veci nez do penezenky ;-). samozrejme povinnou vybavu nepocitam, ta tam samozrejme v aute je - a specialne trojuhelniky jsou v prolisech vnitrniho plastu vika kufru u obou mych aut, tzn. jsou pristupne bez ohledu na naklad.
priatelkyna sestra v zahranici to tak maju na starsej audine A4 kombik ... ;-) bajky maju priecne na nosici za autom.. akurat ze bajky zase potom kusok trcia do stran ... tu tiez treba davat bacha pri manevrovani s autom ... zatacani alebo cuvani ... ale uz tolko to neprekaza pri jazde v zatackach ako ked mas ich mas na streche... suhlas
ja mam thule na dva bajky aj na feldu aj na sportback..... ale uz ich vyuzivame malo.. len supneme bajky do auta dnu ked ideme dvaja ( sportback ) .. samozrejme zadne sedacky sklopime.. dame dole predne kola z oboch bajkov a pomaly bokom obe bajky na seba polozime dozadu ... len takto musis dat bacha na kotucovky aby si po odmontovani predneho kola ich nechtiac potom nestlacil naprazdno ... ale to postaci nejake drievko aby sa ti nectiac nezovrela brzdova paka .... ono najprv sa nam to pacilo jazdit s nosicom ale casom sme si uvedomoli ze ked ides niekam napr ( levocske vrchy ) a mas pred sebou 100km cestu necestu tak tie bajky na streche hodne "zdrzuju" a musis ist ovela citlivejsie do zatacky alebo pri brzdeni... ako raz za rok sa to da... uz sme tak boli aj s feldou na liptove este tak 6 rokov dozadu a to bola ina streka ... ale ak mas ist kazdy vikend niekam von s bajkom ... a mas prazdne auto tak ta nosice omrzia...
Taky řeším někdy kolem do kufru, nemusím ani nerozebírat a i kdyby, tak kotouče nemam >:D A to, že to zdržuje na cestě, to možná Felicii, ale třeba testované vozidla, tam to na výkonu nepoznáš, jen nesmíš do zatáček najíždět jak Ko**t :D (Já s tím jezdím běžně silniční i dálniční tempa (do 130 km/h dálnice pohoda, pokud není silný vítr). Třeba rodiče jezdí v létě skoro každý víkend někam a mají pernametně zahrádku a jen tam nahodí kola a jednou, taky se to dá.
no ved prave v zatackach .. a u nas mame hodne zataciek a dost kopcovity teren mimo tych par dialnic.... s bajkami na streche ak nemusim tak uz nejazdim ;-) ... nejde ani o spotrebu teraz ani o to zeby ten zvyseny odpor vzduchu trapil auto viacej vykonovo ... mne vadi prave ta citlivost v zatackach ... lebo ked mas na streche dva 12-13 kilove robustne bajky tak je to ozaj v zatacke citit ... ale ked dame bajky dozadu tak mozeme prejst "jahodnu" na plno a cestou za prirodou si takto vlastne este aj sofersky uzit nejaku tu oblubenu okrsku ;-)
zahradka je urcite fajn... ti ktori ju vyuziju tak samozrejme vedia na co ju maju....
ale hlavne v zatacke.. neskutocne to citis ze na streche proste nieco mas co robi v zatacke proste velku silovu paku.... ale ano... dalsia vec je spotreba ... a tak dalej....
to by ma zaujimalo ako tie zatacky jazdis ked "citis" kola na streche.. :-) .
ja mam nosice na strechu a ked idem prudsie do zatacky jediny dovod preco o tych kolach viem , je ze sa obcas ozve nejaky zvuk ako sa nosice naklanaju..
na felicii uz dlhsiu dobu nie ... mozno aj 3 roky.... ale aj na sportbacku sme uz posledny rok ( teda tuto sezonu ) nosic uz nepouzili... ale zase ak by v aute slo viac osob tak nosic je potrebny a bez neho to nepojde to je jasne
mne pride citelna hlavne ta citlivost v zatackach a pri brzdeni do zatacky .. tu treba byt hodne opatrny... pozmenene tazisko auta aj celkova silova paka a akysi moment zotrvacnosti od bajkov na streche robia v zatacke svoje ... a to sportback ani nie je moc vysoky voz ... a aj tak na okrskach s bajkami na streche musis ist obcas hodne opatrne az defenzivne ... ono to nevadi na klido pido rovinkach... tam o bajkoch na streche do istej rychlosti ani nevies .. lenze ja nebyvam v podunajskej nizine ani v holandsku ci belgicku ... a ist cez nejake seriozne zakruty dlhsiu dobu a par desiatok km v kuse to uz okrem ineho aj zdrzuje ... aspon mne to prislo po druhej tretej jazde ako uz nepohodlne... zvlast ked auto je relativne lahke a sme v nom len dvaja ... ono kazdy to moze vidiet inak... kazdy jazdi niecim inym a mozno inym stylom ... nikomu nic nepodsuvam
Čtyři litry jsou čtyři kola, Ozzman píše dvě. Navíc KANKUNEN bude mít zážehový povoz, Ozzman vznětový. Tedy litr nafty proti dvěma benzínu. To už není takový rozdíl. Teď je otázka, jestli čtyři skutečně zkoušel, nebo jen extrapoloval.
Kdysi rodiče dávali na střechu Zafiry i 7 kol;) Stačilo sehnat delší příčníky..(Ano, asi se to dostalo na váhový limit té střechy,ale auto si nikdy nestěžovalo:)
inak MPV maju asi aj kusok vacsie dovolene zatazenie strechy ako bezne mensie vozy... ale je fakt ze 7 bajkov je uz dost... musia vaha to uz spolu nebude aj keby si mal vsetko cestaky ;-)
kolega ma zjazdak a jazdi rekreacne downhill ( ja mam len klasicky vpredu odpruzeny bajk .. cize nie celoodpruzeny )... len samotny jeden takyto bajk mu vazi asi 18kg ( asi ako 3 lepsie cestaky ) ;-) a tie masivne plaste schwalbe ake ma kamo... tak tie ma drahsie jak mas na nejednom aute
50 kilo? To snad musí být něco o velikosti Smartu, ne? I taková A1 má 75. U osobáku bych čekal alespoň 75-80 kg, pokud to není opravdu prcek. Větší sedany (jako Passat) mají klidně 100.
Jak jsem psal, používáme Ssangyongy Rodius. Čtyřkolka, redukční převodovka, ESP, sedm míst a obří kufr, nebo čtyři místa a čtyři horská kola bez rozebírání. Krásy moc nepobral, ale fungují skvěle všechny tři kusy.
Pár Ssangyongů jsem měl tu čest řídit, včetně této "obludy" a uvnitř to opravdu není tak odstrašující, jak někteří nastiňují ;) Jestli slouží, je to dobrá vizitka automobilky :-) Už tehdy mi ta auta uvnitř přišla lepší, než stejné Hyundaie a Kie :-)
mne sa paci ten novy predlzeny ssysangyong tivoli alebo teda XVL..... nevie niekto preco "yongy" uz u nas/ u vas dlhsiu dobu nevidno? kedysi sme ich mali... dnes uz ale neviem kde sa u nas daju vobec kupit... ;-\
ja som sa tesil na prichod tivoli na nas trh uz pred rokom v lete .. ale zatial stale nikde nic .. pritom taka mahindra alebo lada u nas je v pohode a aj ich vidim ... a aj na acz uz posledny rok dva ziaden test "yonga" .... pritom kedysi tu bol testovany rexton aj nejake dalsie kusky
ve firmě máme starší 3x Ssangyong Rodius 7 míst 4x4 a funguj
Za pět let jsme řešili na desetiletých autech 1x viskospojku, olej automatu, zatuhlé zadní excentry při sbíhavosti, výfuk který je v celku má tři metry, zadní tlumiče. Všechny krásně jezdí.
Redukční převodovka, čtyřkolka, 7 míst (nebo čtyři místa a čtyři horská kola) Jistě, není to nové, není to taková paráda, ale je v tom 2x tolik místa co v popisovaných autech.
Kdybych hledal "luxusní" MPV, koupím v Německu novou, nebo tříletou Toyota Sienna AWD [odkaz]
Re: ve firmě máme starší 3x Ssangyong Rodius 7 míst 4x4 a fu
Budúci rok plánujem zakúpiť 7 miestne MPV. V podstate som už rozhodnutý pre Seat Alhambra, ale stále ma láka Dodge Grand Caravan 3.6 VVT s LPG. Tá Sienna vyzerá super, dajú sa na to zohnať náhradné diely? Grand Caravan je vlastne identické auto ako Chrysler Grand Voyager a Lancia Voyager, nemal by byť teda problém s náhradnými dielcami. Skôr je problém tieto autá u nás na Slovensku prihlásiť, má niekto s prihlasovaním týchto áut na Slovensku skúsenosti?
Re: ve firmě máme starší 3x Ssangyong Rodius 7 míst 4x4 a fu
Seat ma kde kdo... Siena je Toyota... tam se lije jen benzin :-) Toyota na SK dily objedna, kdyby ne, mate vedle HU, pak Ebay. Grand je fajn, jen nema kvalitu Toyota, to nicim nenahradite. Mam doma ctyri Toyoty, jen benzin...
Takze si to shrneme. Galaxy vypada lepe, interier pohlednejsi, uvnitr nabizi vice mista, sedacky ma lepsi, je levnější, uveze vice. V ostatnich parametrech je srovnatelny jako Sharan a presto vyhrava Sharan. Ja to nechapu.
Obě auta vypadají průměrně...žádná bomba.
Jezdí podobně..pokud chce někdo 7 míst , ty v Sharanovi jsou lépe využitelné.
Smysl dává víc Sharan.. ;-)
Designově vypadá o třídu lépe než ty dva např. nový VW Touran..
A to i v interieru. :-)
Jenže je o pár cm menší.
Škoda že se Fordu ubírají body za nepochopení činnosti automatické převodovky.
Převodovka má dva základní režimy D a S. V režimu D je možné si podřadit pádlem, není to ale manuální režim, manuálně navolený stupeň zůstavá max cca 30s. Pokud nepřijde akcelerace, převodovka spadne zpět do režimu plné automatiky. Má to sloužit pro zvýšení otáček před předjížděním.
V režimu S po změně stupně pádlem, změna zůstane natrvalo a auto samo řadí pouze směrem dolů, a to pokud otáčky klesnou pod minimální nebo pokud jde plyn prudce na doraz, pak následuje klasický kickdown. Když pracujete s plynem normálně kickdown neprovede ani když jdete nadoraz.
Sám mám mondeo 1,5 ecoboost, kde je navíc měnič, (jeho logika obsluhy je ale stejná) a jezdím pouze na režim S - lepší odezva plynu, lépe spíná spojka přemosťující měnič, drží otáčky lehce výš a nijak se to neprojevuje ve spotřebě. Pokud nechci aby to při jízdě na dálnici s adaptivním tempomatem zbytečně podřazovalo, klepnu do pádla pro 6.stupeň a ten tam drží neomezeně dlouho .
Je to trochu jinak než u DSG převodovek, ale zase neznám žádný pocukávání a podobné věci.
Vždy je potřeba najít něco, aby mohl vyhrát VW. Ale dát na první místo jízdní vlastnosti a agilitu a potlačit komfort, prostor a praktičnost, to u MPV dokáže jen hloupý fanatik...
Stop & Go neumí, umí skoro zastavit tj. Vypne se pod 20km/h, zapnout se dá od 30km/h. Pamatuje si ale poslední nastavení, takže je to záležitost jednoho kliknutí.
Na druhou stranu má velmi málo falešných poplachu a na nejmenší odstup se drží docela blízko za autem přede mnou.
Myslel jsem si že nejvíc ho budu používat na dálnici, ale favorit jsou jednoznačně normální silnice a město.
Automat Fordu by chtěl doladit, posílá motor do tak nízkých otáček, že jezdit v D je opravdu leckdy nepříjemné. S to řeší a i na spotřebě je vidět, že důsledky nejsou nijak fatální.
Reakce na pádla je trochu oldschoolová a špička v mainstreamu je dnes už jinde. Vzhledem k tomu, že si toho evropští zákazníci všimli a One Ford končí (psal jsem to tu už před lety!), věřím u další generace v mnohem lepší nastavení aut.
Ford ma lepsie sedacky i sedenie v predu i v zadu, lepsi interier, krajsi z vonku, ma o 3dc vyssiu spotrebu, rovnaky vykon v reale /pruzne zrychl je horsie lebo vw ma kratsie stupne kvoli 7st/ ma lepsi kufor /hrana + dvere/, prevalcuje VW v tragicky nizkej uzitocnej hmotnosti a este aj viac utiahne a co si budeme vraviet galaxy jazdi omnoho lepsie aj na zatocenej ceste a nejaky slalom prd ukaze A je o 100 000kc lacnejsi ALEEE vahy mysiek sa zas prevazili na stranu platcu reklam a vyletov a chlebodarcu aka emission faker
Podbrobne sme ksusmali obe auta pre pokelgu, boli sme sa na oboch previes. Jedina, naozaj jedina vyhoda sharanu su posuvne dvere. Vo vsetkom zvitazilo galaxy, ktore sa aj objednalo. Sharan je fajn auto, naozaj pekne spracovane ale galaxy je lepsie. Toto pan tester prehnal a jasne ukazal "kto plati ten jede.."
Sice pozde, ale prece jsem si to tu precetl. Nastesti pote, co vysel samostatny test Sharanu, kde dostal, co mu patri :-).
Zmiinene vyhody Sharanu potvrzuji (kamarad jezdi skoro o 2l mene nez ja oba 110kw manualy, jen on Sharan a ja Galaxy). Co technologie, LED svetla, infotaiment, bezpecnost? Tam je rozdil Galaxie.
Jak pozoruji okoli, kupci jsou jasni: Kdo se o auta nezajima, kupuje Sharan, kdo auta trochu pozoruje, bere Smax/Galaxy. Mam kolem sebe dost jasnych prikladu.