Když se řekne rychlý sedan, každého napadne hned produkce našich západních sousedů, případně nesmiřitelné japonské duo WRX STI a Evo. Jenže existovaly i alternativy...
Jen kapka optimismu na konec: MG ZT 260 se dá s volantem nalevo sehnat v Německu docela bez problému.. jen není levná. :-(
A většina těch "německých" má snížený podvozek, což v praxi znamená škrtání tou složitou zadní nápravou o silnici na každém hrbu... naštěstí to ta náprava vydrží.
Ja to pochopil tak, ze se neda sehnat jen ta predfaceliftova verze ZT 260 s levostranym rizenim. Uprimne jsem ani netusil, ze se ten osmivalec nekde nabizel uz pred faceliftem.
Ja bych dal prednost ale stejne radsi Roveru 75 V8 se stejnym motorem. Tech je ale jeste min. Vyrabely se opravdu jen mezi faceliftem v srpnu 2004 a krachem automobilky v breznu 2005, takze jich je jak safranu. Ale k tvarum 75 mi sedi vybava Roveru s chromem, imitaci (bohuzel) dreva, svetlou kuzi a idealne britskou zavodni zelenou vice nez sportovni styl s plastovou maskou, barevnymi bocnicemi sedacek a opet pouze imitaci, tentokrat vsak karbonu, v interieru.
Rover V8 jsem měl možnost vyzkoušet krátce v Anglii... a byl hroznej. Byl jen s automatem, jelo to blbě, divně to řadilo... a prý to žralo i trávu kolem silnice - to jsem za tu chvíli neměl jak ověřit.
Prý to vzniklo na objednávku královny - a přesně tak to i jelo.
Z principu nejlepší mi ale přijde Rover, před faceliftem, dobře vybavenej, ale s 1.8 benzinem. Nejlépe s turbem. :-)
Ja jsem videl asi dvakrat inzerovat 75 V8 i s manualni prevodovkou, ale nemam informace, zda to slo tenkrat objednat nebo to bylo predelane.
Vseobecne mam pro Rovery slabost, ale jen s vetsim poctem valcu. Modely P5, P6 a SD1 s V8, rada 800 s V6 nebo 75 s V6/V8. :-):yes: Z mensich modelu se mi libi akorat stara rada 200 jako cabrio nebo coupe a stara rada 400 jako Tourer.
Zdravím. K té MG ZT 260. Dobové testy psaly, že to nebylo nic moc. Britské. Jak píše Já První 123. Údajně to bylo nedotažené. To samé mi říkal člověk, který se zabývá servisem vozů Rover a MG. Takže na tom asi něco bude. V ČR vím jen o jednom MG ZT 260. Jest
li tu vůbec ještě je. Při konverzi na V8 a hlavně podélnou zástavbu motoru se musela dost upravovat střední část karoserie - podlaha aby se to celé vešlo.
Hezké čtení, hlavně o mém milovaném SAABu... Jen jsem se zarazil u toho diferenciálu od Torsenu. Neexistuje žádný pan Torsen ani žádná taková firma. Diferenciál typu TorSen je "TORque SENsing".
Este by som tam zaradil Primeru Gt mala len 110 kw tak na rovine by urcite stracala na hore uvedene auta ale v zakrutach a na takej Pezinskej Babe by im to natrela. ...Ten podvozok Bol uzasny. ...Mozno to islo vyladit a pridat tam 30 kw ....
Nemuselo se nic ladit,stacilo jen vymenit seriovou SR20DE za japonskou SR20VE, ta ma v zakladu 190 koni,ktere lze dale mnozit. I v CR/SK jezdi nekolik Almer, Primer,Sunny s touto motorizaci.
Pro mě bývalo vždycky jedním z nejzajímavějších staré hranaté Quattroporte... je fakt že jsem ho teď viděl někde v bazaru, docela i v pěkném stavu, a už to to kouzlo co kdysi nemělo.
Z japonských sedanů asi Skyline, třeba R34 byla moc pěkná. A nebo ty staré Datsuny, ale to už je hodně oldschool. U Mazdy se mi líbil Xedos 6, ale to bylo poměrně slabé auto.
Ten SAAB mě dodnes mrzí, jak k nám do firmy přijel zákazník s černou 9-5 tak jsem si oči nemohl vykoukat, opravdu krásný kus auta, a to prý má ještě jednu doma v garáži, no nic závidím...