Minule jsme se snažili shrnout pět věcí, které nedělat, když řídíte auto s dvouspojkovou samočinnou převodovkou. Nyní se pokusíme o něco podobného. Pouze dvouspojkovou převodovku vyměníme za variátor.
CVT je super do malého auta do mesta. Kolega kúpil žene Micru s cvt, je to živé, netrhá a ľahká Micra s tým aj slušne zrýchľuje. Navyše má aj slušnú spotrebu.
Neprokluzuje, ale odírá... běží na stejném místě.
Ale je to teorie - vliv na to má i zatížení, takže i když pojedeš na tempomat 130, tak se do kopce pozice trochu změní...
Pokud bys jel tou ustálenou rychlostí řekněme po německé rovině, pak to efekt bude výraznější, než v pohraničních horách ČR.
Že by proto nejvíc trpěly Audiny? ;-)
Opravdu při ustálené např. stotřicítce dochází k neustálému prokluzu? Domníval bych se, že pokud to není do kopce a s karavanem na kouli, tak není přenášen nijak zvlášť velký výkon a krouťák a není důvod, aby řetěz mezi kužely prokluzoval? Kdyby neustále prokluzoval i při běžném dálničním režimu, pak bych čekal,že se např. při kickdownu z místa pod náporem výkonu díky prokluzu ani nerozjede.....
Re: Všetky problémy prevodoviek budú onedlho vyriešené...
A ani ty nemají CVT, nýbrž planetový převod propojující motor a dva elektromotory, který se v chodu chová JAKO CVT a proto bývá zván e-CVT. Pravou CVT má z hybridů například Honda Insight nebo Honda Civic hybrid (sedan), kde je jeden elektromotor vložený mezi motorem a převodovkou …
Ale CVT v Roverech se chovala tak, že tam prostě byla "vyležená" drážka. O tu to pak zakopávalo a začalo to dělat psí kusy.
Kromě toho stačilo málo, a řetěz fakt prokluzoval, i když neměl... ně moc, ale klouzal - se stejným výsledkem: poškozené kužely, přehřátím degradovaná olejová náplň - s důsledkem většího prokluzování ... a spirála už běžela.
Proto jsem neměl CVT rád.
Když automat, tak pěkně hydroměnič a bržděná planetová kola... :-)
Stárnu, tak k němu asi brzo taky dospěju. Poslední auto je ještě manuál, ale další už asi bude automat. :-(
Ano, to jsem četl, a na to jsem reagoval. Podle mě to je autorem myšleno- řetěz neustále prokluzuje, a při dlouhotrvajícím prokluzu na stejném místě vybrousí drážku.
Možná nějak špatně chápu fungování CVT, ale když neprokluzuje- co by se mělo odírat? Kužely sevřou řetěz, a pokud pojedu 100km bez prokluzu, protože přenáší malý výkon, co by se mělo odírat, když se nemění pozice řetězu oproti kuželům?
Jak jsi to myslel s Audi? Jen rýpnutí? ;-)
Mé minulé auto mělo multitronic, měl jsem ho od 150-200tkm a převodovka fungovala bez jakýchkoliv známek opotřebení. Ale netvrdím samozřejmě, že vydrží stejně jako dobrý HDM.
Musím tě zklamat milý trolle, ale osobní zkušenost jednoho člověka je všem u zadele. Osobní zkušenost jednoho člověka je totiž statisticky tak bezvýznamná hodnota, že by ses jí neměl uchlácholit ani ty sám.
To Audi citují v článku!
Já s ním vůbec žádné zkušenosti nemám.
Kužel se prostě "omačká"... není to způsobeno prokluzem (většinou), ale mechanickým zatížením.
Představ si, že je třeba z plastelíny... řetěz se do něj zařízne i bez prokluzu.
Jasně, v praxi z plastelíny není - proto to trvá déle. ;-)
EDIT: tady to píše: Pokud byste s takovým autem jezdili stále rychlostí řekněme 130 km/h, po čase vznikne v místě, v němž řetěz přenáší hnací sílu z a na kuželové kolo, drážka – opotřebení. A právě tato závada se v minulosti často pojila s předovkami Audi Multitronic.
Na Outlander jsem nějak zapomněl. ASX ani Lancer by ji v ČR mít neměly. Právě v Lanceru bývala, jestli si dobře vzpomínám, takže jsem si říkal, že by mohlo, ale nechtělo se mi to hledat. :-) Díky za doplnění. Výjimkou je tedy jen Mazda.
Audi leda z bazaru (a řekl bych A4-A7). Určitě Toyota (minimálně Yaris a Auris). Honda (minimálně Jazz a HR-V). Nissan (minimálně končící Micra, Qashqai, X-Trail). Suzuki (minimálně Baleno). Tedy až na Mitsu a Mazdu snad všechny japonské značky nějaký model s CVT v EU nabízí.
...nevím, jak která skříň pro co je vhodná, ale máme doma dvě Hondy Insight. Jedna denně 120 km do Prahy a z5 po dálnici a najeto reálných 424003 km k dnešnímu dni a převodovka naprosto původní. Spotřebově po dálnici při 130 je kolem 5ti litrů benzínu ale je samozřejmě pravda, že tomu napomáhají baterie, však Hybrid. :-) Druhá jen městský provoz a převodovka taky v kliidku na nějakých 180000 km cca. Tak i tak, si myslím, že je hlavně důležité dodržovat servisní intervaly a výměny náplní tak, jak se má.
Re: Všetky problémy prevodoviek budú onedlho vyriešené...
Není ta převodovka snad schopná spojitě měnit převodový poměr? Jen je odlišné konstrukce v porovnání s typickou CVT. Ale název naplní. Jinak u TRW, kde tenhle typ převodovky v 60. letech vymysleli, to nazvali Electro-Mechanical Transmission.
Jakýsi prokluz tam je vždycky. Není to ozubené kolo, kde je převod jednoznačně definován, U variátoru se převod realizuje na základě tření v klínové drážce, tak to bez prokluzu nejde. Je to stejné jako u klínového řemenu. Kdyby tam nebyl žádný prokluz, nemusely by být rozvodové řemeny ozubené.
V jedné pozici pracuje ve variátoru řemen - řetěz ve třech případech.
Za prvé v maximálním převodu, za druhé v minimálním převodu, tedy v obou krajních pozicích. Ten třetí případ - mezi nimi - může nastat při konstantní rychlosti za předpokladu i zcela konstantního zatížení tj. požadavku na přenášený výkon. V takovém případě budou i otáčky motoru konstantní.
Mám Yaris a ani v kopci by ma nenapadlo dať neutrál. Keby sa mi nechcelo stáť na brzde, tak dám parkovanie a auto stojí "na kolíku" aj bez ručnej brzdy. Drvivú časť jazdy prenášajú výkon premosťovacie spojky, nie remeň. Často používam obmedzovač rýchlosti alebo tempomat a v jednej polohe by remeň mohol byť možno len na soľnom jazere v Utahu a tempomatom a za bezvetria a aj tak by bol premostený spojkou.
Myslím, že by jsi se sám měl nazývat trollem, žádnou zkušenost nemáš, tak tu diskuzi neplevel.
Mám také Oťase s CVT ( a zatím - nerad bych něco zakřikl :)) bez poskvrny, pokud se bavím s kolegy co CVT mají, tak v 99% jsou naprosto spokojeni, zbylé 1% zanedbalo servis nebo jejich bývalý majitel.
Tak pokud máš konkrétní příklad nebo dotaz, hoď jej do placu, jinak je nám tvůj příspěvek jak ty píšeš u zádele... :-)
Ahoj Všem !
Všichni zde něco hodnotíte a nemáte žádné zkušenosti. Z osobní praxe vím své vůbec převodovky bych se vůbec nebál. v zásadě je nutné dodržovat několik pravidel zejména výměny oleje v těchto převodovkách, pokud dodržíte pravidelné výměny oleje nikdy nemáte problém. Na dvou autech Subaru Legacy jsem najel 680 000 km s automatickými převodovkami bez problémů pod zatížením 90 % provozu s vlekem 1 500- 2 200 kg !!! Druhé má nyní 455 000 km !!!. Nebál bych se ani převodovky CVT za stejných podmínek. Názory novinářů a co si myslí a nemyslí jsou občas neopodstatněné názory které si někde načtou a nemají vůbec žádné zkušenosti. Jo praxe je praxe hoši. R.