Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - _Karel_
Prokluz
| 5. 11. 2016 18:43
Opravdu při ustálené např. stotřicítce dochází k neustálému prokluzu? Domníval bych se, že pokud to není do kopce a s karavanem na kouli, tak není přenášen nijak zvlášť velký výkon a krouťák a není důvod, aby řetěz mezi kužely prokluzoval? Kdyby neustále prokluzoval i při běžném dálničním režimu, pak bych čekal,že se např. při kickdownu z místa pod náporem výkonu díky prokluzu ani nerozjede.....
Prokluz
| 5. 11. 2016 19:15
Neprokluzuje, ale odírá... běží na stejném místě.
Ale je to teorie - vliv na to má i zatížení, takže i když pojedeš na tempomat 130, tak se do kopce pozice trochu změní...
Pokud bys jel tou ustálenou rychlostí řekněme po německé rovině, pak to efekt bude výraznější, než v pohraničních horách ČR.
Že by proto nejvíc trpěly Audiny?
;-)
Avatar - _Karel_
Prokluz
| 5. 11. 2016 19:32
Možná nějak špatně chápu fungování CVT, ale když neprokluzuje- co by se mělo odírat? Kužely sevřou řetěz, a pokud pojedu 100km bez prokluzu, protože přenáší malý výkon, co by se mělo odírat, když se nemění pozice řetězu oproti kuželům?

Jak jsi to myslel s Audi? Jen rýpnutí? ;-)
Mé minulé auto mělo multitronic, měl jsem ho od 150-200tkm a převodovka fungovala bez jakýchkoliv známek opotřebení. Ale netvrdím samozřejmě, že vydrží stejně jako dobrý HDM.
Prokluz
| 5. 11. 2016 19:43
To Audi citují v článku!
Já s ním vůbec žádné zkušenosti nemám.

Kužel se prostě "omačká"... není to způsobeno prokluzem (většinou), ale mechanickým zatížením.
Představ si, že je třeba z plastelíny... řetěz se do něj zařízne i bez prokluzu.
Jasně, v praxi z plastelíny není - proto to trvá déle.
;-)

EDIT: tady to píše: Pokud byste s takovým autem jezdili stále rychlostí řekněme 130 km/h, po čase vznikne v místě, v němž řetěz přenáší hnací sílu z a na kuželové kolo, drážka – opotřebení. A právě tato závada se v minulosti často pojila s předovkami Audi Multitronic.
Avatar - _Karel_
Prokluz
| 5. 11. 2016 19:55
Ano, to jsem četl, a na to jsem reagoval. Podle mě to je autorem myšleno- řetěz neustále prokluzuje, a při dlouhotrvajícím prokluzu na stejném místě vybrousí drážku.
Prokluz
| 5. 11. 2016 20:12
Možná to tak myslel... to nevím.

Ale CVT v Roverech se chovala tak, že tam prostě byla "vyležená" drážka. O tu to pak zakopávalo a začalo to dělat psí kusy.
Kromě toho stačilo málo, a řetěz fakt prokluzoval, i když neměl... ně moc, ale klouzal - se stejným výsledkem: poškozené kužely, přehřátím degradovaná olejová náplň - s důsledkem většího prokluzování ... a spirála už běžela.

Proto jsem neměl CVT rád.

Když automat, tak pěkně hydroměnič a bržděná planetová kola...
:-)

Stárnu, tak k němu asi brzo taky dospěju. Poslední auto je ještě manuál, ale další už asi bude automat.
:-(
Prokluz
| 6. 11. 2016 11:50
Ahoj a muzes mi doporucit jake znacky vyrobcu aut a modelu dnes pouzivaji kvalitni a spolehlive automaticke prevodovky HDM ?? Dekuji za radu. M
Prokluz
| 6. 11. 2016 12:10
Já bych se nebál ničeho kde je ZF. Mercedes a Aisin jsou také ok.
Prokluz
| 5. 11. 2016 20:12
Jakýsi prokluz tam je vždycky. Není to ozubené kolo, kde je převod jednoznačně definován, U variátoru se převod realizuje na základě tření v klínové drážce, tak to bez prokluzu nejde. Je to stejné jako u klínového řemenu. Kdyby tam nebyl žádný prokluz, nemusely by být rozvodové řemeny ozubené.

V jedné pozici pracuje ve variátoru řemen - řetěz ve třech případech.

Za prvé v maximálním převodu, za druhé v minimálním převodu, tedy v obou krajních pozicích. Ten třetí případ - mezi nimi - může nastat při konstantní rychlosti za předpokladu i zcela konstantního zatížení tj. požadavku na přenášený výkon. V takovém případě budou i otáčky motoru konstantní.
Všetky problémy prevodoviek budú onedlho vyriešené...
| 5. 11. 2016 19:07
Všetky problémy prevodoviek budú onedlho vyriešené - elektromobilmi... >:D
Všetky problémy prevodoviek budú onedlho vyriešené...
| 5. 11. 2016 19:17
... pravděpodobně dřív tím, že se přestane jezdit.
Koně taky fungují bez převodovek.
Avatar - speedfred
Všetky problémy prevodoviek budú onedlho vyriešené...
| 5. 11. 2016 20:19
>:D >:D
tam sa ale opotrebujú kĺby (klouby)
Všetky problémy prevodoviek budú onedlho vyriešené...
| 5. 11. 2016 19:56
Niektoré elektromobily majú práve CVT.
Všetky problémy prevodoviek budú onedlho vyriešené...
| 5. 11. 2016 20:12
Leda pokud pod elektromobily řadíš paralelní plug-in hybridy. Jinak mě nic nenapadá.
Všetky problémy prevodoviek budú onedlho vyriešené...
| 5. 11. 2016 20:26
A ani ty nemají CVT, nýbrž planetový převod propojující motor a dva elektromotory, který se v chodu chová JAKO CVT a proto bývá zván e-CVT. Pravou CVT má z hybridů například Honda Insight nebo Honda Civic hybrid (sedan), kde je jeden elektromotor vložený mezi motorem a převodovkou …
Všetky problémy prevodoviek budú onedlho vyriešené...
| 5. 11. 2016 20:49
Není ta převodovka snad schopná spojitě měnit převodový poměr? Jen je odlišné konstrukce v porovnání s typickou CVT. Ale název naplní. Jinak u TRW, kde tenhle typ převodovky v 60. letech vymysleli, to nazvali Electro-Mechanical Transmission.
Avatar - mariov8
Všetky problémy prevodoviek budú onedlho vyriešené...
| 5. 11. 2016 20:53
Mám pre teba zlú správu.

Večšina elektromobilov čo poznám má tiež prevodovku, aspoň jednostupňovú.
Všetky problémy prevodoviek budú onedlho vyriešené...
| 6. 11. 2016 01:47
Však o to ide, nie? Ak je len jeden stupeň, netreba radiť.
..
| 5. 11. 2016 20:01
Mám Yaris a ani v kopci by ma nenapadlo dať neutrál. Keby sa mi nechcelo stáť na brzde, tak dám parkovanie a auto stojí "na kolíku" aj bez ručnej brzdy. Drvivú časť jazdy prenášajú výkon premosťovacie spojky, nie remeň. Často používam obmedzovač rýchlosti alebo tempomat a v jednej polohe by remeň mohol byť možno len na soľnom jazere v Utahu a tempomatom a za bezvetria a aj tak by bol premostený spojkou.
..
| 5. 11. 2016 20:15
Pčko do kopca neraď, stoj na brzde. Ten kolík zas nieje práve mohutný, keď ti časom a častým takýmto používaním praskne, tak budeš mať vážny problém.
..
| 5. 11. 2016 20:21
Přesně. V kopci napřed ruční brzda a teprve potom "P".
..
| 5. 11. 2016 20:31
Která CVT má přemosťovací spojky ? Ty snad mají jen automaty s HDM.
Jak si představuješ přemostění variátoru ? Přemostit lze jen měnič.
..
| 7. 11. 2016 13:10
Některé variátory měnič mají (ještě nedávno jsem myslel, že všechny :-) ), tak asi právě ty.
..
| 5. 11. 2016 20:53
Přemosťovací spojky? Čím je pak daný převodový poměr? Žádnou takovou neznám. Spojka je v měniči (který nejedna CVT má, pro rozjezdy).
Pre autorov
| 5. 11. 2016 20:26
Poopravim ze v modernych cvt nieje trecia spojka ale klasicky hydromenic.
Převodovka CVT, převodovka automat Subaru
| 5. 11. 2016 21:34
Ahoj Všem !
Všichni zde něco hodnotíte a nemáte žádné zkušenosti. Z osobní praxe vím své vůbec převodovky bych se vůbec nebál. v zásadě je nutné dodržovat několik pravidel zejména výměny oleje v těchto převodovkách, pokud dodržíte pravidelné výměny oleje nikdy nemáte problém. Na dvou autech Subaru Legacy jsem najel 680 000 km s automatickými převodovkami bez problémů pod zatížením 90 % provozu s vlekem 1 500- 2 200 kg !!! Druhé má nyní 455 000 km !!!. Nebál bych se ani převodovky CVT za stejných podmínek. Názory novinářů a co si myslí a nemyslí jsou občas neopodstatněné názory které si někde načtou a nemají vůbec žádné zkušenosti. Jo praxe je praxe hoši. R.
Avatar - Googlit
Převodovka CVT, převodovka automat Subaru
| 5. 11. 2016 22:03
Musím tě zklamat milý trolle, ale osobní zkušenost jednoho člověka je všem u zadele. Osobní zkušenost jednoho člověka je totiž statisticky tak bezvýznamná hodnota, že by ses jí neměl uchlácholit ani ty sám.
Avatar - tenterfield
Převodovka CVT, převodovka automat Subaru
| 6. 11. 2016 10:49
Myslím, že by jsi se sám měl nazývat trollem, žádnou zkušenost nemáš, tak tu diskuzi neplevel.
Mám také Oťase s CVT ( a zatím - nerad bych něco zakřikl :)) bez poskvrny, pokud se bavím s kolegy co CVT mají, tak v 99% jsou naprosto spokojeni, zbylé 1% zanedbalo servis nebo jejich bývalý majitel.
Tak pokud máš konkrétní příklad nebo dotaz, hoď jej do placu, jinak je nám tvůj příspěvek jak ty píšeš u zádele... :-)
Převodovka CVT, převodovka automat Subaru
| 7. 11. 2016 13:15
Takže ty znáš alespoň 100 lidí, co mají cvt? Ty jo, to já neznám ani 50, co by mělo jakýkoliv automat :-)
Avatar - tenterfield
Převodovka CVT, převodovka automat Subaru
| 7. 11. 2016 19:33
Znám jich více, pokud máš suba, tak jsi v jakoby v mafii ;-) >:D
Převodovka CVT, převodovka automat Subaru
| 7. 11. 2016 13:13
A které generace legacy to byly? Předposlední měla klasický planetový automat.
Avatar - Ada je zase tady
Jak se k ní chovat?
| 6. 11. 2016 00:47
Nejlépe se k CVT převodovce zachováš tak, že si ji nekoupíš. :-!
Jak se k ní chovat?
| 6. 11. 2016 16:05
...tys tu chyběl >:-[] další tro*l co je chytrey jak rádio ve škodoffce
CVT
| 6. 11. 2016 10:42
Mňa by zaujímalo, aké autá s CVT u nás vôbec dostať? Note z posledného testu u nás v ponuke nie je, ani v Čechách. Nemá niekto prehľad?
Avatar - tenterfield
CVT
| 6. 11. 2016 10:52
Obecně Subaru (Forester, Levorg a Outback) pak Audi (tam nevím které modely) a mělo to i Murano od Nissanu... ;-)
CVT
| 6. 11. 2016 12:04
Audi leda z bazaru (a řekl bych A4-A7). Určitě Toyota (minimálně Yaris a Auris). Honda (minimálně Jazz a HR-V). Nissan (minimálně končící Micra, Qashqai, X-Trail). Suzuki (minimálně Baleno). Tedy až na Mitsu a Mazdu snad všechny japonské značky nějaký model s CVT v EU nabízí.
Avatar - Beefcake
CVT
| 6. 11. 2016 13:51
Tak zrovna Mitsubishi CVT pri benzinovom Outlanderi ponuka, aj ked udajne nie prilis vydarene.
CVT
| 6. 11. 2016 14:07
Ja myslím, že vhodnejšie je skôr niečo menšie. Neviem, či v SUV je CVT správna voľba. CVT patrí skôr do mesta ako do terénu, nie?
CVT
| 6. 11. 2016 18:04
Na Outlander jsem nějak zapomněl. ASX ani Lancer by ji v ČR mít neměly. Právě v Lanceru bývala, jestli si dobře vzpomínám, takže jsem si říkal, že by mohlo, ale nechtělo se mi to hledat. :-) Díky za doplnění. Výjimkou je tedy jen Mazda.
HURÁÁ...
| 6. 11. 2016 11:32
...nevím, jak která skříň pro co je vhodná, ale máme doma dvě Hondy Insight. Jedna denně 120 km do Prahy a z5 po dálnici a najeto reálných 424003 km k dnešnímu dni a převodovka naprosto původní. Spotřebově po dálnici při 130 je kolem 5ti litrů benzínu ale je samozřejmě pravda, že tomu napomáhají baterie, však Hybrid. :-) Druhá jen městský provoz a převodovka taky v kliidku na nějakých 180000 km cca. Tak i tak, si myslím, že je hlavně důležité dodržovat servisní intervaly a výměny náplní tak, jak se má.
CVT do mesta
neregistrovaný "SR20"
| 6. 11. 2016 13:16
CVT je super do malého auta do mesta. Kolega kúpil žene Micru s cvt, je to živé, netrhá a ľahká Micra s tým aj slušne zrýchľuje. Navyše má aj slušnú spotrebu.
CVT nebrat!
| 6. 11. 2016 14:24
Nejrozumnější, co lze s CVT udělat, je auta s tímto podivným zařízením nekupovat! :-)
CVT nebrat!
| 6. 11. 2016 16:04
...ty budeš takový ten ma*or, co jezdí s obstarožním manuálem bo na automat nemá >:-[] ...nech si o něm zdát, ostatní budou ti ho brát... >:-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku