Testy
speedfred
2
nechcem rýpať,ale vysvetlíš mi prečo s najazdenými km klesala spotreba? (viz diskusia G vs S).
Varlamow25242
3
Autu trvá, než se zajede
speedfred
3
ja to viem.
ale nepraktické auto ...
Čím je nepraktickejšie ako Golf alebo Astra?
Jediné v čem je Megane nepraktičtější oproti G7 je schod při sklopených sedačkách a trochu méně místa na zadních sedadlech (ale ne o moc). Je to prostě klasický hatchback nižší střední.
Zkus si nejdřív sednou do současného Golfu a pak do nového Méganu - za volant a pak za sebe. Garantuju ti, že v Méganu budeš mít pocit, jako bys seděl v o třídu menším autě a nízká boční okna u zadních cestujících vyvolávají dokonce klaustrofobické pocity. Tak to prostě bohužel je a přístup do kufru má Mégane taky výrazně horší... Na druhou stranu ale Mégane nabízí výraznější design, prohrává ale v rozsahu nabídky motorů (hlavně benzinových). :-!
Ve všech generacích Meganu měl kombík prodloužený rozvor, tak to je a tak to i bude. Prostě Megane hatchback není rodinný vůz, pokud někdo chce rodinný vůz, má na výběr buď kombíka nebo ještě lépe Scénic.
První generace měla shodně 2580 ve všech variantách, ne?
Ne, kombi první generace a sedan Fluence mělo rozvor prodloužený a to dokonce o 60 mm. U nové generace tento rozdíl už činí jen cca 40 mm, protože mezigeneračně narostl již rozvor hatchbacku (ačkoliv to na místě pro nohy zadních cestujících vůbec není znát). Faktem je, že nový Mégane Grandtour s rozvorem 2,7 m nabízí sotva stejný prostor pro nohy vzadu jako třeba Golf Variant. A u něj jde i při maximálním snížení předních sedaček pod ně zezadu zasunout chodidla, což je u Méganu bohužel vyloučené... 😲
Tyjo... já měl za to, že sedan měl dokonce i stejné dveře... zkusím to pogooglit. Určitě se ale nejmenoval Fluence, aspoň u nás.
Na R Megane som čakal, mal to by môj 6 Renault. Sadol som si za seba a odišiel. Je to vzadu veľmi malé.
Najazdil som s nimi cca 450.000 km a bol som mimoriadne spokojný.
Najazdil som s nimi cca 450.000 km a bol som mimoriadne spokojný.
No stačí si sednou do Pulsara a člověk hned ví, že prostor se dá v pohodě vykouzlit 😉 Když nevadí motor Renault (ale ten je nakonec úplně v pohodě) tak Pulsar je volba rozumu. A podle mého totálně nedoceněný auto.
Pulsar som skúsil, bol skvelý, mimoriadne tichý s 1.2 85 kw, pod prednou kapotou tapacirung, filc na vnútorných blatníkoch...priestor vzadu neuveriteľný. Pulsar mal obrovské cenové skoky medzi verziami.
Zobral som však i30 SW, 1.6 crdi 7dct
Zobral som však i30 SW, 1.6 crdi 7dct
Za mě:
+ slušný motor s 6MT v základu
+ velký prostor vzadu i v kufru
+ někomu může vyhovovat vyšší posaz
+ zajímavé barvy - červená bez příplatku, krásná fialová metalíza
+ solidní design (i přes ne ideální proporce)
- dynamika té 1.2TCe trošku za očekáváním
- podvozek nic moc, ani pohodlné ani agilní... možná 15" by řešily ten komfort
- Visia opravdu hodně fádní, bez možnosti připlatit jednotlivé věci, a cenový skok k Accentě nebo jak se to jmenovalo dost velký
V součtu... zajímavá alternativa, s tím vyšším posezem to vidím jako takové pěkné důchodcovské auto. Cena slušná, ale zase nic co by konkurence neuměla.
+ slušný motor s 6MT v základu
+ velký prostor vzadu i v kufru
+ někomu může vyhovovat vyšší posaz
+ zajímavé barvy - červená bez příplatku, krásná fialová metalíza
+ solidní design (i přes ne ideální proporce)
- dynamika té 1.2TCe trošku za očekáváním
- podvozek nic moc, ani pohodlné ani agilní... možná 15" by řešily ten komfort
- Visia opravdu hodně fádní, bez možnosti připlatit jednotlivé věci, a cenový skok k Accentě nebo jak se to jmenovalo dost velký
V součtu... zajímavá alternativa, s tím vyšším posezem to vidím jako takové pěkné důchodcovské auto. Cena slušná, ale zase nic co by konkurence neuměla.
Samozřejmě, že se to dá. Ale hatchback nižší středně prostě není dělaný pro zadní cestující, proto třeba Renault rozlišuje kombíka rozvorem. Já tuhle kategorii aut beru k tomu, aby tato auta byla kompaktní a praktická do města, ale zároveň už měla vyspělejší projev a výbavu.
Ty protáhlejší hatchbacky určitě můžou fungovat, nicméně lidi si Golfa nekupují podle toho zda se dozadu vejdou dvě vysoké osoby.
Ty protáhlejší hatchbacky určitě můžou fungovat, nicméně lidi si Golfa nekupují podle toho zda se dozadu vejdou dvě vysoké osoby.
Prostor vzadu se dá zvětšit. Stačí dát horší sedačky, horší polohu za volantem a dát zadní sedačky níž. To nejsou kouzla, které by konstruktér nezvládl.U Renaultu dostal jiné zadání a redakroři teď musí jezdit Octávkou. Áček.
Klidně si můžeš lhát do kapsy, ale ani posaz ani sedačky v golfu nejsou horší, posaz za volantem naopak lepší, a přesto má vzadu víc místa na nohy než megane, a to i při výrazně menší celkové délce auta. Kdo umí, umí. 😉
Kouzelníky z VW sem netahej. Na tu jejich magii normální smrtelníci nemají. VW žádné kompromisy dělat nemisejí. Na menším rozvoru mají lepší sedačky, lepší posaz za volantem a pohodlnější sezení vzadu. 😄
Přesně tak, lépe bych to nenapsal! 😄 A to ještě nový Mégane mezigeneračně výrazně přibral (přesné číslo nemám spočítané, ale jde o desítky kg..). Proto taky nová generace se stejnou motorizací má horší zrychlení, než stejně motorizovaný předchůdce. Smutné... 😢
Ja sice v novem meganu ještě neseděl, ale věřim, že posaz bude vzadu pohodlnějši, než u koncernovych vozu vw v nižši středni. Tam je to opravdu bidnějši, podobne to bude i u nove astry. Jenže jak to tak čtu tak u renaultu na ty zadni mista uplně rezignovali. Horši nastupovani, malo mista pod přednimi sedaky a mala šiřka.
"ja sice v novem meganu ještě neseděl..." a s tímto vědomím sis měl komentář odpustit. Vím, že je to ve zdejších diskusích běžné, hodnotit něco, s čím nemá hodnotitel žádnou zkušenost, ale jak pak brát příspěvek, resp. autora vážně? :-!
Já v něm seděl a aktuálně jezdím právě G7. Posez mi přijde podobný, jen opravdu trochu těsnější. Osobně mi to nevadí, protože měřím asi 175 cm. Jak jsem psal, pokud bych chtěl aby se vzadu cítili pohodlně lidé nad 180 cm, tak nehledám primárně mezi hatchbacky nižší střední.
Tak to bys udělal velkou chybu. Já jezdím Leonem ST a při nijak extrémním rozvoru 2,63 m a mé výšce 1,88 m si udělám maximální pohodlí za volantem a pak si naprosto bez problémů a pohodlně usadím za sebe. A zadní sedadlo rozhodně není nekonfortní a chodidla si krásně zasunu pod přední sedačku i v nejnižší poloze a moje stehna jsou solidně podepřená sedákem. Holt kdo umí, umí, MQB je nejen tuhá a lehká, ale i prostorově geniální platforma. :-!
Člověče, tve osobni benchmarky si nechej pro sebe a nevydavej je diktatorsky ala rohypnol za obecne pravidla. To, že ty milostpan se někde nevlezeš ještě neznamena, že je auto šmejd, jak často pišeš, nebo to, že se ti nějaky model nelibi, proto by sis jej nekoupil a hned ho považuješ za hnus a ještě k tomu dodaš mistni brutalni smejl.
Navic se zde prsiš koncernovym otloukankem a ve spojeni s nim tu hažeš slovama jako pohodli či komfort, což je vcelku usměvne. Přitom jinde sekaš do golfa, ktereho by si nepořidil, protože si dovolil mit el. ručni brzdu.
Navic se zde prsiš koncernovym otloukankem a ve spojeni s nim tu hažeš slovama jako pohodli či komfort, což je vcelku usměvne. Přitom jinde sekaš do golfa, ktereho by si nepořidil, protože si dovolil mit el. ručni brzdu.
Ukaž mi, kde jsem psal, že je nějaké auto "šmejd"! A kde jsem tady použil nějaký "brutální emotikon"? Já právě většinou používám toho "pohodového pána s fajfkou", abych zdůraznil pohodový charakter svého příspěvku.
P.S. Ten "koncernový" otloukánek má nyní dobře nakročeno a začíná generovat slušné zisky. P.S. Nikdy jsem tu nepopíral, že modely VW jsou ve srovnání se Seatem komfortnější! :-!
P.S. Ten "koncernový" otloukánek má nyní dobře nakročeno a začíná generovat slušné zisky. P.S. Nikdy jsem tu nepopíral, že modely VW jsou ve srovnání se Seatem komfortnější! :-!
Tak posaz podobny bude, to ne že ne, ale u koncerňaku knk golf a leon se mi pohodně prostě nesedi. Sedaky maji nizko, teměř pulku stehen nemam podepřenych a to mam taky pod 180cm, navic jsou sedaky na mě dost tvrde. To stejne v bleděmodrem bylo u předchoziho golfa, tam byl sedak navic ještě vic plochy. Znam rozhodně pohodlnějši posaz v nižši středni.
S tou prostornosti je to hodně individualni, někdo vyžaduje vic mista, někdo je v tomhle ohledu meně naročny. Navic u řidiče hodně zaleži jakou ma polohu za volantem. Ale osadka, kde maji všichni nad 180cm, už si v nižši středni moc hovět nebude.
S tou prostornosti je to hodně individualni, někdo vyžaduje vic mista, někdo je v tomhle ohledu meně naročny. Navic u řidiče hodně zaleži jakou ma polohu za volantem. Ale osadka, kde maji všichni nad 180cm, už si v nižši středni moc hovět nebude.
Lidi si Golfa kupují ze spousty důvodů... a jsem si jistý, že pro nezanedbatelnou část z nich je i schopnost odvézt rozumně víc než dva dospělé důležitá.
Já nevím, je asi zbytečné to tu nějak pitvat, je to prostě jedna z vlastností toho (a každého) auta se kterou je potřeba počítat.
Já nevím, je asi zbytečné to tu nějak pitvat, je to prostě jedna z vlastností toho (a každého) auta se kterou je potřeba počítat.
Přesně, na zakladě těch par cm vzadu navic se rozhodl jeden kluk koupit ve finale misto focuse, pravě golfa. Když si prošel vyběrem aut, tak mu ve finale zbyli pravě tito dva. Po svezeni, už byl rozhodnut pro focuse, jenže pak přišla na řadu druha polovička, ktera si vyzkoušela manipulaci sedačky, včetně posazeni ditěte a zde golf vyhověl vice. Tekže někdy opravdu stači par cm a miska vah se přikloni jinam.
Tohle by měl řešit grandtour. Sám jsem zvědavej. Měl bych mít tu možnost na víkend v nejbližších pár týdnech. 😉
Jj, Grandtour si taky rád prohlédnu. Pro rodinu je to jasná volba, jak moc vadí málo místa v hatchi těžko říct... já bych šel tak či tak rovnou pro kombík, tak se do toho neumím úplně vcítit 😄
Od první generace bylo v hatchabku vzadu méně místa než v kombajnu, stačí se podívat na tu minulou a v druhé generaci to bylo ještě markantnější. Jak píšu výše, Renault rodinám nabízí jiná auta než Megana, však příplatech za Scénica není nikterak velký.
Jenže ne každy chce krabici a HB je pro něj to prave. Ale od toho je tu konkurence, jen nesmiš byt pohlcen jedinou značkou.
Jenže ne každý chce pro rodinu MPV a ti kteří ano, tak těch rychle ubývá. :-!
Však píšu, že si koupí grandtoura. A pokud mu pro rodibu stačí hatchback, tak to pak má nějak mikro rodinu.
Že by nějak absolutně klesalo množství zájemců o mpv...no spíše ti, co chtěli vyšší posaz teď volí SUV, ale rodina s 3 dětmi moc jiných voleb do půl milionu nemá
Že by nějak absolutně klesalo množství zájemců o mpv...no spíše ti, co chtěli vyšší posaz teď volí SUV, ale rodina s 3 dětmi moc jiných voleb do půl milionu nemá
Kolik měříš a s čím srovnáváš? Je asi pravda, že ten nepatrný rozdíl oproti např. Golfu může být rozdíl mezi komfortem a nekomfortem pro osoby cca nad 180 cm. Každopádně pokud někdo hledá komfort pro vysoké osoby v nižší střední, u jakého hatchbacku ho najde? Když si vezmu konkurenci: Golf, Astra, P308, i30, Ceed, C4, Mazda 3, Pulsar (tam ano), Civic...
Pod tímto pojmem si představuji min. 200 tis.km a 5 let provozu... toho ovšem tento rendlík není schopen a tak za dlouhodobý test redakce považuje jeho zkácení na 10%... :no:
Aká je to verzia tej 1,2 TCe 130k? 6,2L je priemerná spotreba v redakcii? Konkurencia za koľko jazdí?
Zobrazení dvou funkcí zobrazí malý výřez mapy?? Aha, ale u koncernu je vše ok, a to i když mají navi v zorném poli jen na maxidotu, že ... 8-s 8-s
Kočárek a je těsno? A ve kterém HB nižší střední těsno nebude??
To zas jsou hemzy 8-s 8-s :no: :no: :no:
Kočárek a je těsno? A ve kterém HB nižší střední těsno nebude??
To zas jsou hemzy 8-s 8-s :no: :no: :no:
No jo, no. To víš, čtyři chlapi se pohodlně vejdou jedině do Škody Cígo (tam mají dokonce ještě 5 cm místa před koleny). Spotřeba 5,9 u tříhrnku 1.0TSI je označena za velmi dobrou, 6,2 s 96 kW 1.2 je sotva průměrná.
To je to správné třídní vidění světa, jak o tom psali už vousatí klasikové.
To je to správné třídní vidění světa, jak o tom psali už vousatí klasikové.
podľa mňa je priestor vzadu ok pre ľdí do 180 cm (priemer). Ak niekto potrebuje viac, ide do pulsaru alebo pod. Megane pár cm obetoval dizajnu, to je ich voľba. Za mňa rozumne. Napr. ten pulsar zas vyzerá horšie, tak si každý môže zvoliť, čo uprednostní.
Sedan od mégana má miesta vzadu viac a vyzerá hoooodne dobre. V pulsare sa mi zle sedelo, krojenie palubnej dosky je riešené tak nešťastne, že jedna jej hrana reže do kolena. Bavím sa o mieste vodiča.
Když kouknu na bočni profil, tak megane mi přijde tvarově jako klasicky HB, možna ne tak přisně jako golf, ale žadne extremnějši vybočeni.
veď ani priestor vzadu nie je extrémne malý, iba o cenťáky
Nechu tě nijak podezírat, ale tím, že jsi se vrátil k Focusu teď budeš propagovat méně místa vzadu, protože je Focus vzadu stejěn stísněný jako Megane.
priemerku 6,6l/100km mám na atmosférickej 1,6 v corolle. Ak sú tie turbobenzíny vymyslené na znižovanie spotreby tak to nejako nevyšlo.
zlámal redaktor schválně nebo je to opravdu tak nekvalitní, že to nevydrží ani pár zabouchnutí kufru a u nového auta to praskne?
[odkaz]
[odkaz]
"Plast na víku kufru lícuje příliš těsně a nemá dost velkou vůli na propružení, když ho prudčeji zabouchneme. Jeden už nám praskl, kufr raději zavíráme zlehka."
Ano, Megane HB je menší, ale je to normální HB nižší střední třídy. Prostor pro zadní cestující (když už někdo potřebuje jezdit nižší střední ve čtyřech dospělých) bude řešit kombík.
No a k fotkám😒br />
ta mapa se samozřejmě zvětšit dá, zmenšit taky. A pokud by redahtor byl schopnej hodit fotku ve chvíli, kdy navigace zobrazuje nevigovanou cestu, pak je to samozřejmě úplně jiné zobrazení, o zobrazení vhodných jízdních pruhů tady není ani slovo. A to jsou fakt hezký obrázky. 😄
K funkcím jako směr foukání vzduchu, klima nebo intenzita foukání jen dodám, že tyto funkce mají tlačítko ve spodní liště. Tam stačí pak jen vybrat. O žádnym hledání přes několik funcí nemůže být řeč. Nesmysl.
Nafotit redaktora, kterej se souká dozadu s botama se špičkou od amerických kovbojů bych uměl taky. Tady to nebude o moc lepší nikde. Ono to sedadlo je totiž zrovna - asi náhodou, úplně vzadu. 😄 To samé u dětské sedačky. Takhle mě okopávaly děti i v BMW 5... Stačilo se malinko posunout. Ale to by zas nevypadalo tak hrůzostrašně.
Kočárek v kufru: divím se, že se do HB vejde. Jen bych chtěl vidět, jak by se vešel do kufru Golfa. Tam se asi vejde pod plato. Haha. Autor si stěžuje na vysokou nakládací hranu více než 70cm... Leon má 76cm... A jen citace z testu Leona: "Při stěhování se navíc docela nadřete; náklad je potřeba zvednout 76 cm nad úroveň silnice (v Golfu jen 68 cm). Při testu jsme narazili na fakt, že s víkem bylo potřeba poměrně silně praštit, jinak se zavřelo jen na oko a monochromatický displej mezi budíky hlásil špatné zavření."
Neomlouvám hatchback, ale tohle divadlo je na ACZ hooodně úsměvný. Věřím, že kdybych to fotil já, vyjdou fotky s královským prosorem. >😁
No a k fotkám😒br />
ta mapa se samozřejmě zvětšit dá, zmenšit taky. A pokud by redahtor byl schopnej hodit fotku ve chvíli, kdy navigace zobrazuje nevigovanou cestu, pak je to samozřejmě úplně jiné zobrazení, o zobrazení vhodných jízdních pruhů tady není ani slovo. A to jsou fakt hezký obrázky. 😄
K funkcím jako směr foukání vzduchu, klima nebo intenzita foukání jen dodám, že tyto funkce mají tlačítko ve spodní liště. Tam stačí pak jen vybrat. O žádnym hledání přes několik funcí nemůže být řeč. Nesmysl.
Nafotit redaktora, kterej se souká dozadu s botama se špičkou od amerických kovbojů bych uměl taky. Tady to nebude o moc lepší nikde. Ono to sedadlo je totiž zrovna - asi náhodou, úplně vzadu. 😄 To samé u dětské sedačky. Takhle mě okopávaly děti i v BMW 5... Stačilo se malinko posunout. Ale to by zas nevypadalo tak hrůzostrašně.
Kočárek v kufru: divím se, že se do HB vejde. Jen bych chtěl vidět, jak by se vešel do kufru Golfa. Tam se asi vejde pod plato. Haha. Autor si stěžuje na vysokou nakládací hranu více než 70cm... Leon má 76cm... A jen citace z testu Leona: "Při stěhování se navíc docela nadřete; náklad je potřeba zvednout 76 cm nad úroveň silnice (v Golfu jen 68 cm). Při testu jsme narazili na fakt, že s víkem bylo potřeba poměrně silně praštit, jinak se zavřelo jen na oko a monochromatický displej mezi budíky hlásil špatné zavření."
Neomlouvám hatchback, ale tohle divadlo je na ACZ hooodně úsměvný. Věřím, že kdybych to fotil já, vyjdou fotky s královským prosorem. >😁
S tou špičkou boty nejde ani tak o to kde je přední sedačka jako spíš o to, kolik místa je mezi zadní sedačkou a rámem zadních dveří... asi je potřeba to brát jako ilustrační foto.
Ad Leon - aspoň víš, kde se naučili s tím víkem třísknout... ale aspoň jsou ve své kritice konzistentní, ne 😉?
Ad Leon - aspoň víš, kde se naučili s tím víkem třísknout... ale aspoň jsou ve své kritice konzistentní, ne 😉?
Dobrý den vespolek. S novým Mégane mám momentálně najeto cca 11 000 km a tak se pokusím napsat pár postřehů z mého uživatelského hlediska.. "Ve čtyřech těsno" - běžně jezdím v autě s manželkou, občas s dětmi. Takže dětská sedačka klasická, dětská sedačka vajíčko a dva lidé 180 a 170 cm. Všichni v pohodě. Žádné odsouvání sedačky při nakládání a podobné akce. Tedy pokud malej kope do sedadla před sebou tak je to nic moc... 😄 Jinak jsem za sebou vzadu několikrát vezl otce (196 cm) a nikdy si nestěžoval - stačí? "Sebou hlavně svačinu" - kufr 380 l je plně dostačující. Opět - kočár s korbou dáte do auta v klidu (máme stejný jako na fotkách). Jen pro zajímavost: kočár jsem dal po demontáži dvou kol do DS3 včetně korby a ani nebylo poznat že je něco v kufru. Do Astry J když jsem dal kočár, tak byl kufr zaplněn tak z 80%. A to je rodinný kombík...Nejvíc jsem se ovšem pobavil nad hodnocením obsluhy... pokud má někdo problém používat jiný než tlačítkový telefon, kritiku chápu. Jinak to upřesním: obsluha čehokoli je přirozená, bez problémů a jen tak na okraj: pod volantem můžete ovládat poslepu: hlasitost, ladění rádia, telefon včetně seznamu atd... Nemám s tím problém, ale asi jsem technologický génius... 😄 Jen hlasové ovládání je trošku pomalejší, to jo... Nebyl jsem fanda do Renaultu, přesedl jsem z Opelu Astra J a DS3... Ale je to povedené auto. Pokud někdo bude chtít, klidně pisněte - rád poradím... 😄
Mňa by zaujímala Tvoja spotreba s tým meganom. Teda ak máš 1,2TCe. Tá priemerná spotreba testerom vyšla 6,64, čo mi príde dosť veľa, i keď to vyzerá tak, že sa kilometrovým nábehom znižovala.
Tak od dob mistra Vwavwerky tady testy Renaultu uz nemuze brat nikdo vazne. Ja mel moznost vyzkouset novy Megane, Talisman i Espace,a ten system je za par minut jasne citelnej. Ta tlacitka tam jsou,a jestli se autor proklikava buh vi jak,pak je pako. 😉
Mňa by zaujímala Tvoja spotreba s tým meganom. Teda ak máš 1,2TCe. Tá priemerná spotreba testerom vyšla 6,64, čo mi príde dosť veľa, i keď to vyzerá tak, že sa kilometrovým nábehom znižovala. [odkaz]
Ten Megane musí bejt hroznej šunt, když v Německu dostal absolutně nejvíc bodů v anketě Das Goldene Lenkrad...
[odkaz]
PS: Ten Kadyják byl na podiu, jako třetí v kategorii SUV. A úsměvné je, jak zdůvodnili jeho opřítomnost. 😄
[odkaz]
PS: Ten Kadyják byl na podiu, jako třetí v kategorii SUV. A úsměvné je, jak zdůvodnili jeho opřítomnost. 😄