Todleto normalne nejsem schopen pochopit.. i kdyby se mi libil Fiat stokrat vic nez Mazda (coz se mi nelibi:)), proc bych mel dat prednost prekarosovany rebrandovany skoro-Mazde pred originalem? A jeste s italskou 1.4, tyjo.
Je jasny, ze je 124 nejlepsi auto od Fiatu, ale furt je to jak si dat misto cerstyvho sashimi tunaka s kapickou sojovky a wasabi radsi nejakej hnusnej italskej tunakovej salam.
Ja to mam presne naopak. Ac jsem fanouskem italskych aut, dal bych prednost Mazde - protoze 2,0l SkyActive. :-) Idealni kombinace s ohledem na desing i techniku by byla Abarth 124 s dvoulitrem Mazdy, ale toho se zakaznik bohuzel nedocka.
Je hezci, ale prekvapila me spotreba v testu Autotipu, kde ten 2.0i mel nizsi spotrebu nez 1.4T a to jak v race i eko jizdach, myslim, ze zrychleni taky lepsi, jenom pruznost turbomotoru byla lepsi. Ale nezobecnoval bych, jsou lepsi a horsi motory nehlede na vykon, turbinu atp a taky nevime jak s tim jesdili. S turbem se jezdi jako s naftou, pokud se toci, tava vic kw/Nm ale vic vzduchu vic plaiva protoze benzinovy motor ma konstantni pomer vstupu.
Otázne je (teda nie pre mňa) :-) , či by to takto pekne fungovalo aj naopak, teda že Mazda by si dala vyrábať svoj roadster u Fiata a úspešne by ho predávala...
Takže áno, jedine Mazda.
No pokiaľ viem, tak pôvodný 124 Spider je historicky najpredávanejší Fiat v USA, aj keď onedlho tento rekord pokorí 500-ka. Takže ak sa z cca 200-tisíc vyrobených kusov starého 124 Spider predalo cez 170-tisíc za veľkou mlákou, tak fakt sa nedá ani po dlhoročnej pauze hovoriť o neznámom modeli a vo Fiate to majú zrejme dobre spočítané. :)
Není divu, že má 124 takové úspěchy. Oproti MX-5 je jednoznačně hezčí a řadě řidičů vyhovuje i turbomotor s hutnějším krouťákem v nižších otáčkách (netvrdím ovšem, že je to u lehkého roadsteru jednoznačná výhoda, točivé atmosféry Mazdy jsou skvělé). Každopádně, bravo Fiat! :-):-):-):yes::yes::yes:
uspech 124 spidera je za mna plne pochopitelny a necudujem sa mu.... keby som si ale mal vybrat... jasna volba je za mna MX-5 ( spider mi pride akoby kusok prerasteny ale mozno je to len dojem z foto .. asi by to chcelo skusit v reale ) ... ale ako vravim... uspech spideru je pre mna neprekvapujuci a som rad ze este aj dnes mame zopar relativne dostupnych a sikovnych kabrii .... vdaka ti mazda .... lebo vdaka tebe mame aj spider ... a kazdy nech si z tejto dvojice potom uz vyberie to svoje vysnivane kabrio .... ;-)
asi je to dobre ze sa v tomto spider a MX-5 lisia... jak dizajnom tak aj motoricky... aspon si zakaznik vyberie to svoje kabrio... suhlas...
oba vozy su dnes na trhu doslova ako ziva voda... zvlast ked zvazime fakt ze kolko je dnes uz malo kabrioletov.... vazme si to .... lebo raz ozaj mozu byt uz len v muzeach a to asi nikdo z nas nechceme.... pritom nie je to zase az tak strasne davno co kabria patrili k tym rozsirenejsim typom kasni vo svete aut ... a mala ich takmer kazda znacka ... dnes uz ale kabria nevonaju ani tym najvacsim vyrobcom aut... neskutocne... a smutne zaroven
mazde ako najsikovnejsej znacke na svete opat patri za mna velka vdaka :yes:
To je nesmysl, obě auta se bouchají v té jedné a té samé továrně v Hirošimě, takže kvalita a zpracování bude plus mínus stejné. Jediný rozdíl může být v motorech, které se do Japonska vozí od Fiatu.
Spider jsem potkal v Rakousku a jen se mi potvrdilo to, co jsem tušil, když jsem viděl první obrázky "konkurenta" ND.Miata vypadá sportovněji a designově čistěji (zvlášť v optickém venkovním a vnitřním paketu), Spider to prohrává hlavně zadkem s nic moc světly. Spider ve mě víc evokuje poklidnou jízdu, Miata sportovní a dravou. Spider má ovšem galakticky lepší zvuk, tam Miata jasně prohrává...Stejně bych bral raději NC, než ND či Spider
naopak model s velkým oočekáváním Giulia v prodejích v USA značně kulhá.... v září 7ks !!!! a říjen 0!!!! To je snad překlep. Prodeje v Evropě ještě ne zveřejnili, všechny jiné FCA ano. není to divný?