Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volvo B5LHC: Patrový městský hybrid nejen pro Londýn

Volvo Buses představilo na Euro Bus Expo v Birminghamu patrový městský autobus B5LHC s hybridním pohonným systémem a karoserií od společnosti Wrightbus.
Zpět na článek
10. 11. 2016 08:25
Avatar - Bazalt
10. 11. 2016 08:25
Nový Roadmaster
Krásný autobus, tichý, prostorný, uvnitř hezky vyřešený.
Až na to, že to uvnitř smrdí plasty, lepidlem a laminátem ještě rok po výrobě tak, že se z toho dělá špatně.
Hybridní motor je super nápad, dost starších autobusů na ně přechází. Ten v tomto Volvu se ale nepovedl a v provozu nefunguje tak jak by měl. Poměr jízdy na elektřinu vůči naftě neodpovídá papírovým hodnotám, autobus má mnohem vyšší emise než by měl mít a než bylo zadání pro výrobce. Zejména v kopcovitém terénu severního Londýna.
Dalším obrovským problémem je nemožnost otevřít v horním patře okna, klimatizace se ukázala v létě nedostačující a během horkých dní je nahoře k padnutí. Už se uvažuje o zpětném přebudování oken, tak aby se dala otevřít.
Nový autobus je také širší než starší, zejména ten starý klasický. Sice se do něj vejde více lidí ve větším pohodlí, ale výrazně se zhoršila průjezdnost ulicemi Londýna, které většinou vznikaly před 100-150 lety. kromě dopravní zácpy je navíc většinou po obou stranách parkovací pruh, takže se dva autobusy nemůžou v protisměru minout.

To není z mé hlavy, jen informace z médií po prvních rocích v provozu.

Nic nemění fakt, že tohle Volvo je nádherný a moderní autobus, pohodlnější a hlavně tišší než všechny předchozí.

I když nikdy nepochopím, proč se Londýn vydal cestou naftových hybridů a ne autobusů na CNG. Plyn má Británie vlastní a CNG v Evropě vede třídu vozidel MHD.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Barry Lyndon
10. 11. 2016 11:26
Re: Nový Roadmaster
Zajímavé informace :yes: , díky!

To v Praze kazí vzhled města hnusné autobusy SOR (modernizovaná verze navíc nebude o moc lepší - je taková počínštěná) + tramvaje a metro od ničemného Kotase. V Londýně to mají alespoň hezké, když už jinak taky trochu naprd.

Proč se v MHD nepoužívá více CNG je pro mě taky nepochopitelné.
10. 11. 2016 11:38
Re: Nový Roadmaster
rekl bych ze CNG ma ve spouste mest utrum diky tomu ze by museli budovat infrastrukturu a navic by jim to za par let zase utli aby presli na elektrobusy

vpdostate problem s CNG jsem si mohl nazivo prohlednout ve svem rodnem meste, s velkou slavou tam presli z poloviny na CNGcka a po roce se jim porouchala plnicka a cekalo se 14 dni nez se to opravilo, asi je kazdemu jasne co se behem tech 14 dni delo

u EV se to bude resit tak ze pantografove dobijecky budou na nekolika zastavkach a vypadek i 2/3 z nich by nemel bejt problem, stale je pak moznost nabijeni prez noc, vetsina dep ma navic velice naddimenzovane trafacky jiz z dob komancu a prekvapive se modernizuji na stejny nebo i vetsi vykon ikdys to neni prozatim treba, takze docela i verim ze vetsi mesta i v CR budou proste do deseti let zacinat prechazte postupne na elektrobusy
Avatar - Barry Lyndon
10. 11. 2016 11:53
Re: Nový Roadmaster
Ty elektrobusy nevím, vlastně ani nevím, kolik takový autobus MHD denně ujede km, jaké má přestávky, jak se stíhá dobýt, ani kolik takový elektrobus stojí (pořízení, servis, výměny baterií). Jestli to bude do 5-10ti let reálná a konkurenceschopná alternativa, pak máš svým způsobem pravdu, že budovat teď infrastrukturu na CNG už by byl asi ekonomický nesmysl. Nic to ale nemění na faktu, že pražská MHD už mohla být na CNG předělaná před 20ti lety...
10. 11. 2016 12:38
Re: Nový Roadmaster
proto ted mesta ti elektrobusy testujou, jak ty s malejma tak s velkejma baterkama, treba v Plzni zkousej elektrobus z projektu ZeEUS, a tam se pocita s konceptem nabijeni pantografem na urcitych zastavkach (momentalne jen na konecne kde se pak 6-8 minut nabiji), takze dojezd na baterku nemusi bejt vetsi nez treba 20-40km, proste se po trase na zastavkach umisti rychlonabijeci pantograf a bus se nabiji ve chvili kdy nastupujou/vystupujou lidi, vpodstate je to trolejbus co nepotrebuje draty ale mezi jednotlivejma nabijecima mistama jede na baterku, naopak treba v Praze mezi Budejovickou a BBCentrem se testuji tusim dva baterkove elektrobusy co maji baterku na celej den jezdeni, tam jezdi pro cestujici zadara a je to sakra rozdil proti naftakum, jak je to k Budejarne trosku do kopce, tak tam si teprve clovek uvedomi jakej kraval ty "stare" naftaky delaj
Avatar - Bazalt
10. 11. 2016 12:27
Re: Nový Roadmaster
Na tom něco bude, i když to zrovna v dohledné době nevidím... :-( jak pravil kolega níže, CNG už mohlo být 20let zavedené.

S tou plničkou u vás to musel být průšvih, nechápu že to neměli zálohované.

Nevím na kolik by infrastruktura přišla. plničky by mohly být v pronájmu a plyn je zavedený všude. depa navíc mají velké přípojky. O tom bych mohl vyprávět, často si půjčuju auto od pražské plynárny (skrytá reklama :-) ) a fakt mě nebaví obrážet po Čechách zanedbané tovární dvory a motat se mezi náklaďákama a autobusy.. jo jak se přejede do rakouska, německa nebo itálie to je jiná (neuvádím švýcarsko, kd eje CNG dražší než u nás benzín :-(
10. 11. 2016 12:39
Re: Nový Roadmaster
male mesto, pokud plnicka stoji 20-30 mega, tak je to proste nepredstavitelne aby si postavili dve kdys za tu cenu maj treba 2 autobusy
Avatar - Bazalt
10. 11. 2016 12:19
Re: Nový Roadmaster
Ono to zas tak horké není, nových autobusů je zoufale málo. Praha má proti tomu megamoderní vozový park který Londýn může tiše závidět. Většina autobusů jsou staré a příšerné krámy, za kterými zůstávají oblaka černého kouře. jejich hlučnost je šílená do kopce by je předjel i starý ikarus. Co je ale pravda, že VŠECHNY autobusy jsou bezbariérové s dálkově ovládaným nájezdem. I staré autobusy navíc dokážou klesnou až k silnici když je potřeba usnadnit nástup někoho třeba jen s holí. A řidiči to velmi často používají.
Bezbariérové jsou i všechny tramvaje.

Když jsem u té modernosti... největší sranda je, když stávkuje metro. to pak do ulic pošlou úplně všechno. nejen staré roadmastery co jezdí jinak turistické linky ale i desítky autobusů z muzea od 60 let dál. Hodně jich má i nápisy s reklamou na muzeum :-) Tomu se říká sáhnout do rezerv :-)
Avatar - Stejsn
10. 11. 2016 13:10
Pro diskutující:
je to Routemaster, ne Roadmaster.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Bazalt
10. 11. 2016 17:34
Re: Pro diskutující:
pravda pravdoucí, jaký to hloupý překlep :-( Děkuji