Když sem před 3 lety vybíral, tak golf vyhrál protože sem kladl důraz na dynamiku motoru a kvalitu interieru a v tom byl nejlepší ze třídy. Teď svého rozhodnutí nelituju a kdybych vybíral letos znovu tak asi vyhraje znova Golf, příští rok bych asi zahrnul do výběru Civic.
Co se týče TSI, tak nechápu proč se tu neustále opakuje mantra o jejich poruchovosti. V 7generaci jsou 1.2 i 1.4 (co mužu soudit podle diskusi na specializovaném foru, kde si lide vylévají srdíčka kvůli každé 3.14čovině) naprosto bez problémů.
Golf 7 obecně trpí na: problémy u sportovního sníženého podvozku, zamlžování bixenon světel, pronikání vlhkosti z klimy do kabiny v prvním ročníku výroby, reznutí kotoučů brzd.
Jen se bude trochu tlouct s červenou linkou a červenými třmeny. Dá se to, ale červená - žlutá není zrovna ideální kombinace. Žlutá se dala koupit i před faceliftem, ale nevím, jestli jsem nějaký na živo viděl.
mně to připadá jako z čínské plastové hračky z tržnice (ani nemůžu napsat z čínského auta). Jako udělat kryty světel ve stylu krytů chladičů Ferrari Testarosa s tím, že to snad má imitovat, že je to chlazení k brzdám, nebo co, tak to je pro mě naprostá tuzingová zhůvěřilost. Kdyby si dal na nárazník přes mlhovky někdo něco takového doma v garáži, tak bude za idiota...
No ja ti nevim, ale přijde mi, že ten novy předni naraznik vzhledu spiš ubližil a Golf s nim pusobi ještě vic žaboidně, než doteď, opticke rozšiřeni. Interier, ktery už sice nezamaskuje svuj věk, ale stale se mi hodně libi, dostal 2 "TV zobrazovače" a nějak to nejde dohromady, docela se to s tim letitějšim zbytkem bije.
Jinak tohle je v historii golfa, snad prvni facelift, pokud se nepletu....
síce golfa som nikdy nemal,ale pre mňa by to bol jeden z dovodov ho kúpiť, aby to práve susedia nepoznali. načo kričať do sveta : mám nové auto,pozerajte.
Uvidíme, ako to bude so základnými halogénmi, každopádne s tými full LED je ten rozdiel na prvý pohľad viditeľný. GTI model detto.
P.S. majiteľom to evidentne vyhovuje, inak by bol ťažko Golf dlhodobo najpredávanejším autom Európy.
Pokud vím, Kabaň neměl s O2 FL nic společného a přišel k hotové věci. Jinak co se jeho hodnocení týká, taky mě šokovala jeho zbytečná radikálnost. Nicméně nové nárazníky, zadní světla a ve výsledku i ta přední auto velmi úspěšně zmodernizovala tak, že ani po 9 letech nepůsobilo v showroomu nepatřičně.
O3...Je možné, že základní verze s halogeny bude zepředu vypadat aktuálněji a drobná modernizace interiéru přišla vhod, asi i úpravy nárazníků autu prospěly...Ale zatím si nemohu pomoct, ten předek je fakt extrém.
Rychlost s umístěním nesouvisí. Audi je u vyšších modelů dává tam, kde byly tradičně mlhovky, a zvládnou to do 250. U Octavie to myslím sjednotili se Superbem. Passat má myslím radar za znakem VW, takže by bylo logické, kdyby to také sjednotili. Uvidíme na fotkách. Jinak Golf měl před faceliftem myslím jen ten do 160, až u Passatu sis mohl připlatit za 210. Nevím, jak na tom byla Octavia.
Přiznám se, že nemám Golfa tak nakoukaného, že změny bez obrázku staré verze prostě nevidím.. prostě Golf. Co se mi ale líbí, že se objevují barvičky čím dál více, vč. mé oblíbené žluté. Tomu Golfu sekne.
A k Octavii: před pár dny jsem ji potkal u Peček a byl to bílý kombík a nebýt toho, že blikala vnitřním světlem, tak bych si ji nevšiml. Něco bylo jinak, proti tomu stádu ostatních. A upřímně, žádná revoluce se nekoná. Co jsem stačil zaregistrovat, tak nevypadá o moc jinak než stará verze... Neznalý člověk, to opravdu ani nezaregistruje.. Moje reakce byla: jéé hele nová oktávka.. bžuňk.. hmm nic moc novýho... >:D
Co se tyce O3, fl znam samozrejme jen z obrazku, ale me se ta svetla libi cim dal vic. Hele Kaban vi.. vedel i u Fl O2.. ktere z jinak zastaraleho a okoukaneho designu udelalo neco, na co se da koukat jeste ted. Toto bude stejny pripad, jen jeste povedenejsi. Ono se z disk. for muze zdat, ze treba ten Fl o2 je vseobecne kritizovany, ale realita je trochu jina, spouste lidi se to libi. A tady na to je hodne pozitivnich reakci uz ted - nepocitaje zamindrakovane Skoda hatery.
O3 ma v podstate jen dve slabiny. Mlatici torzku a vyplne dveri. To druhe je spis vtip, jinak interier je ok - proste stridmy. Kdo chce ruzne krivky a kruhy, muze jit k Fordu. Materialy jsou uplne v pohode, zadny podprumer. A co se torzky tyce - z testu novejsich aut pripadne z diskuzi od lidi co maji zkusenost s novejsimi exemplari, je to pry ta tam. Takze fl o3 je urcite oziveni.. na tom zakladu neni co menit. Golf ted bude jeste usedlejsi a nudnejsi nez doted.
Zrovna Octa s vylepsenou torzkou je dost silny model, s paletou motoru a vybavy dost konkurenceschopny, diky karoserii a prostornosti sahajici az nekam do stredni tridy, prakticky bez slabin. Jestli neco VW umi, je to trefit se do vkusu zakazniku a auta prodat (v mainstreamu). Nemam strach, ze by pustili ven neco, co by bylo spatne.
I na tu Octu si počkám naživo, souhlasím že ztratila svou přirozenost a tuhle vlastnost si dost cením, ale něco do sebe to má.
A ještě jedna připomínka společná pro oba sourozence - verze s LED fajn, tam nebyl problém ani před FL... důležitější je, jak bude vypadat auto bez nich, tam možná bude větší boj poznat G7 od G7.1.
Zajímavé je, že pokud to není jen opomenutí grafika, tak na rozdíl od Octavie zůstává radar adaptivního tempomatu dole v masce. Jsem zvědavý, jestli bude i tak schopný pracovat do 210km/h.
PS: přitom u VW si to logo přímo říká o to, aby se radar umístil tam... sice pak nebude tak hezky plastické, ale pořád to bude vypadat líp než u konkurence, včetně té prémiové (namátkou zdravíme Jaguar, Mercedes).
Hoci na definitívne závery treba vidieť kvalitnejšie fotky, už teraz možno povedať, že dizajnéri odviedli dobrú prácu. Takto sa má robiť facelift úspešného auta, neopravovať, čo nie je pokazené, akurátne a decentné zmeny, dostatočné na to, aby sa na prvý pohľad dalo vidieť, že ide o faceliftované auto, ale nie radikálne, aby úplne zmenili výzor auta (nedajbože k horšiemu, ako sa to podarilo Škode s faceliftom Octavie).
Motorické zmeny sú zatiaľ otázne, nasadenie trojvalca určite neoceňujem; nová 1,5ka vyzerá síce zaujímavo, ale s ohľadom na komplikovanú techniku a minulosť TSI motorov zatiaľ treba počkať s hodnotením. U ostatných motorov možno čakať mierne zvýšenie výkonu, čo vždy poteší (som zvedavý hlavne na GTI). Interiérové zmeny sú tiež také zmiešané, virtuálna prístrojovka je fajn, pôsobí luxusne a moderne a znamená náskok pred konkurenciou, dotykový stredový panel je ale ergonomicky degres, na rozdiel od fyzických tlačidiel, ktoré sa dajú ovládať hmatom, virtuálne vyžadujú vždy sklopenie zraku (aspoň fyzické tlačidlo zvuku moli nechať).