Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

VW chystá změny. A ve Škodovce se bojí o práci

23 komentářů

PayaH
Stále mi nikdo nevysvětlil, jak chtějí nabíjet stovky aut zaparkovaných na sídlištích měst? Že by chtěli postavit rychlonabíječky? I kdyby se auto nabilo za 20 minut, je to za den 72 aut... Kolik aut je třeba jen v Praze? Kolik by těch nabíječek muselo být, aby se k ní člověk dostal alespoň jednou za týden? Nejsem proti elektromobilům, elektromotor je fajn věc. Ale technologie uchování a přenosu energie je pro "hromadnou" elektromobilitu zatím nepoužitelná.
Avatar - Emel
Emel
Kolik lidí že to Škodovka shání do Kvasin?
PayaH
Ne, to není snaha o zachování spalováku za každou cenu. To je zachování spalováku pro praktičnost a použitelnost! Jako rodinné auto je to prostě bez spalováku zatím nepoužitelné. Když bych si udělal celodenní výlet s rodinou (třeba napříč republikou) a měl třeba i ty hrozné peníze na Teslu a měl jí kde na sídlišti nabít. Dost nerad bych někde trnul hrůzou, že nedojedu (zácpa v Praze, bouračka na D1) Nedej bože, že to bude v zimě. Zatím si bohužel ani takto vyspělé auto nemůže dovolit moc lidí a s nabíjením je to ještě horší - na cestách (kdo si může Teslu pořídit, má zřejme u domku i garáž, kde může nabíjet). Jako služební městské auto - to je o něčem jiném. Pokud si firma postaví dobíjecí stanice a na noc tam budu moct auto odstavit a přes den ujet svých 150 km - OK. Jako rodiné 😒 NE.
PayaH
Zatím nás nikdo nenutí, ale pokud se budou v EU smět prodávat jen elektromobily, nic jiného si nekoupíš. Něměcko tlačí na EU aby se od roku 2030 mohly prodávat jen elektromobily. Je to ještě dlouhá doba a je možné, že za tu dobu se vymyslí něco geniálního, ale já jsem v tomto ohledu docela pesimista. Možná bych viděl jako přechodné období hybrid s vyladěným spalovacím motorem jako generátor a místo baterie superkondenzátor. Motor by byl optimalizován na běh v daných otáčkách a superkondenzátor by vyrovnával špičky při akceleraci a podobně.
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Áno, presne ako píšeš. Len s poslednou vetou to nebude tak jednoduché. Nútiť ku kúpe Ťa nemôžu, ale môžu Ťa obmedziť v prevádzkovaní auta so spaľovacím motorom, alebo ho za určitých podmienok aj zakázať. A raz príde aj k tomu, že spaľovacie motory zakážu bez podmienok a iná možnosť ako jazdiť na elektrinu nebude. Ale to nepríde tak skoro, ako píšeš, najprv musia byť možnosti, až potom sa môžu meniť pravidlá.
Arese
Jenom jedno nám dosud vedení VW ve svém ekofanatismu nevysvětlilo - kdo bude ty miliony koncernových elektromobilů (s velmi vysokou cenu a malým dojezdem) kupovat? >😁 >😁 >😁
Avatar - Bubáq
Bubáq
Jj, je to zamotaný problém, A jednoduchá řešení neexistují. Při všech problémech zmíněných nahoře si myslím, že požadavek na snížení závislosti na ropě je pro Evropu správný a důležitý. Jenže: co autobusy, náklaďáky (ty hlavně), lodě, letadla?? Jak tyto dopravní prostředky budou nabíjet své baterie? Železnice má poněkud vystaráno a může se dívat do budoucnosti s optimismem.
Avatar - honzaHK
honzaHK
Kdysi to počítali v jednom čísle Autotipu. Pokud si to správně pamatuji, tak pokud by třetinu vozového parku v ČR tvořily elektromobily o výkonu 55kW, pak by k jejich nabíjení muselo běžet 26 temelínských elektráren, tedy pouhých 26 míst, kde by energie vznikala, pak, jak zmiňujete, i nová distribuční síť, atd...

Pokud bychom přistoupili na fakt, že známých nerostných zdrojů energie je dle posledních odhadů dostatečné množství na další dvě stovky let, pak by zdrojem elektřiny mohly být spalovny. Kolik by jich však muselo být? A pak jsme zpět u oněch emisí (ve spalovnách byla zřejmě lepší kontrola - byly by pod jednou střechou, ne pod každou jednou kapotou).

Ve světle tohoto pro mě nevychází jiné lepší řešení, než pokračovat ve vývoji spalovacích motorů a s emisemi, které již trochu známe, jednoduše akceptovat a investovat především do jejich zpracování (zprávy o transformaci CO2 do alkoholu či kamene se objevují poměrně často).
Dr.Tacr
Za současných okolností je samozřejmě představa, že všichni budou jezdit v elektromobilech, nereálná. Všechno bude záležet na technologickém vývoji akumulátorů, které tvoří největší brzdu masovějšímu rozvoji elektromobilů. (mimochodem v tomto směru má ČR co nabídnout, viz [odkaz] Nějaké skokové změny se čekat nedají, spíš pozvolný rozvoj dobíjecí infrastruktury v závislosti na růstu počtu elektromobilů. Nikdo nás přece nemůže nutit kupovat elektromobil, když ho není kde dobít...
swifter
Tady prec nejde o nás, my nikoho nezajímáme, u nás se elektromobily budou pouze montovat a vyvážet...už jsem dávno ztratili stopu.
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Ja píšem, čo je pre firmu výhodnejšie, tvrdím, že agentúrni zamestnanci. Ak to nerozporuješ, tak potom nerozumiem, s čím nesúhlasíš.
T.E.S.L.A už na ACZ serie
A kto kde tvrdí, že elektromobily majú nahradiť všetky autá so spaľovákmi bez ohľadu na pripravenosť infraštruktúry? Tento blud vymysleli odporcovia elektromobilov a zástancovia ropy a ako vidno, mnohí ho z hlavy nevedia dostať, aj keď je to absolútna blbosť.
starý_kluk
že je potřeba elektromobil dobíjet spalovacím motorem-generátorem přímo na jeho palubě, nebudou lidi, kteří ho budou umět vyvinout a nebude technoolgie k jeho výrobě. Dnes tolik nadějná kontinuita vývoje k jeho lepší účinnosti se spřetrhá.

Ale takové věci se dějí i v jiných oborech, ale u automobilu víc, protože každý si myslí, že když ho řídí, tak už všemu rozumí a může nařizovat.
Avatar - jozephko
jozephko
Ja som si to tiež nedávno prepočítal a vyšlo mi z toho, že keby VŠETKY osobné autá jazdili v Česku na elektrinu, tak by sa to viac-menej rovnalo množstvu elektriny, ktoré Česko e😜ortuje...
T.E.S.L.A už na ACZ serie
To sú stále dva motory v jednom aute, čiže dosť neekonomické a vzhľadom na celkovú materiálovú a výrobnú náročnosť aj neekologické riešenie. Prečo tá snaha o zachovanie spaľováku za každú cenu?
PavelG
Ehm, on problem VW ale neni v tom, ze delaji konvencni motory, ale v tom, ze obycejne podvadeji. To je politika odezdi ke zdi. Kdyz budou podvadet, nepomuze jim ani motor na elektrinu.
Avatar - Joky
Joky
Když tak sčítám pokuty co VW spol dostane, tak jediná budoucnost je, že zamknou a odejdou tiše do věčných lovišť. Všichni uctívači koncernu jim zapalte svíčku na věčnou vzpomínku....
Niemand
To je samozrejme blbosť stačí si to trochu prepočítať ja som to nespravil nedávno v jednej diskusii. Priemerný nájazd osobného vozu v ČR je len asi 10tisic ročne. Pri 20KWh na 100 čo je s prehľadom aj so stratami by na to stačilo asi 15% vašej ročnej produkcie. Nákladne auta by to posunuli inde, ale tam je elektrifikácia zatiaľ čistá utópia.
Horst Fuchs
Ne, pro firmu stojí agenturní pracovník přibližně stejně jako vlastní, je to dáno zákonem. Rozdíl je ale ve flexibilitě, vlastního zaměstnance nemůžeš nechat týden nebo měsíc doma, když není práce. Tedy můžeš, ale je to drahé.
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Ja sa divím, že niekto tvojej úrovne sa vôbec môže takto pýtať. Skús sa trochu zamyslieť. Odpovede nie sú tak ťažké, ako sa môže zdať. Dr. Tacr to vyššie vystihol dobre.
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Aspoň niekto s normálnym pohľadom na vec. Ale s rozumnými argumentami nepochopíš, elektromobil je proste pôvodca všetkého zla, že drahá Škoda a ešte drahšia redakcia ACZ?
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Lenže v reáli to bude tak, že prví pôjdu domov kmeňoví zamestnanci, ktorí sú pre VW najdrahší. Lacná pracovná sila vo forme Poliakov a iných cudzincov, ktorej je prostredníctvom agentúr všade plno, je pre nich výhodnejšia, tú si nechajú.
Avatar - Hittman
Hittman
Úřady a za dotace z našich daních pár vyvolených