viem si ju predstavit aj u nas na vychode v kechneci >:D ( ciste len teoreticky preco nie ) .... ved ked tu mame getrag ( prevodovky ) a aj par dalsich svetoznamych "auto" firiem ... a miesta je tam stale dost... :-) .. ale tesla asi nechce mat svoju tovaren bok po boku s dalsimi desiatimi ... predpokladam ze tuzia kusok po "sukromi" a aj istej exkluzivite co sa tyka lokality .... kedze take francuzsko alebo nemecko asi pre nich znie lepsie ako vychodne slovensko ;-)
Myslím, že nikoliv. Ten chytrák půjde cestou maximální automatizace, takže cena lidské práce nebude myslím hlavní faktor. A za takovýchto podmínek není důvod jít do východních zemí s mnohem horší kulturou, vymahatelností práva a větší politickou labilitou.
Presne tak, navic to bude chtit v dojezdni vzdalenosti od nejakeho mezinarodniho letiste, da se predpokladat, ze mezi USA a Evropou budou nekteri zamestnanci cestovat a z marketingovych duvodu je zadouci, aby i v zime z letiste do tovarny Teslou, neumrzli u a nemuseli 18x "tankovat". Velmi dulezite take bude, ze mistni vlady jsou ochotnejsi podporovat mistni vyrobu nez dovoz ze zahranici a elektroauta jsou a budou tezce dotovana zalezitost. Z tohoto duvodu je polde me favoritem Nemecko.
jiz soucasna GF1 je stavena s ohledem na energetickou samostatnost, takze jiste ani GF2 nebude stavet tam kde bude mit bud malo slunce nebo malo vetru, ktery stat v EU muze nabidnout takove podminky?
cena pracovni sili bude zrejme zanedbatelna, v te tovarne bude v te dobe kdy vznikne jiz automatizace na takove urovni ze to bude prace max pro par set lidi co budou na vse jen dohlizet jak to slape
muj odhad je bud Nemecko, Spanelsko ci jih Francie, osobne bych asi nejvic vsazel na Nemecko