Ekonomika
Modernizované Aygo, C1 a 107 se představí v prosinci, TPCA zvýší kapacitu až na 340.000 aut
18 komentářů
Tím chceš tvrdit, že za světovou krizi, která dolehla mimo jiné i na autoprůmysl, je neochota automobilek uvádět ekologické modely?
Jednoduche je, i kdyz neni mnoho veci, ktere by u vetsich aut byly a tady nejsou. Ma malou spotrebu a v zapadni Evrope siroce propagovane nizke emise. A proto jeho prodeje rostou. Kdyby konecne automobilky provedly technologickou obmenu pohonu, dosahly by stejne nizke spotreby a emisi i u vetsich aut. Tvrdim, ze nastup novych uspornych (pripadne neropnych) pohonu bude znamenat novou automobilovou revoluci a pro automobilky bude znamenat nove dlouhe obdobi drtive prosperity. Nepochopim, proc si automobilky stale "slapou po stesti" a ve strachu z potrebnych investic tento technologicky boom neustale odkladaji az se propracovaly ke krizi.
Nemusim vlastnit ani jedno z těch tří aut,abych uznal jejich kvality.Proč by němělo být v Kolíně veselo?
Jenže když dojde na praktičnost,tak ty plechovky docela dobře splní svúj účel.Když je krize (alespoň nekteří výrobci na ní vše svedou),tak se každý rozhoduje podle skutečných užitných hodnot,nerozhazujé zbytečně.
Jedna věc je spotřeba druhá věc je že "trojčata" jsou spíš plechovky na kolech než opravdový auta, i když na danou třídu celkem pěkně vydesignovaný. Ale pořád takovej maluch 21. století.
Mozna to zni prilis samozersky, ale den po dni se v realite potvrzuji vsechny veci, co tu uz 2roky tvrdim a za ktere jsem to tu mnohokrat schytal. Uz davno rikam, ze drive nez emisni limity v roce 2012 vstoupi v platnost, zakaznici si vynuti usporne vozy sami. Rikal jsem, ze vzhledem k nezajmu automobilek o nove technologie se budoucnost neobejde bez krize autovyrobcu. A rikal jsem, ze kdyby autovyrobci uvedly usporne technologie do vyroby, nemusely by celit krizi, ale naopak by jim vyroba rostla, kdyz by zakaznici provadeli technologickou obmenu. To vsechno kolinska automobilka potvrzuje. Zakaznici v zap. Evrope vyrazne meni zajem smerem k uspornym a cistsim vozum a jejich vyroba roste. Ale prave proto, ze nove technologie nejsou jeste ve vyrobe, musi to byt chtenechte maly vuz.
Bohuzel ani parizsky autosalon neukazal prakticky zadne usporne reseni, ktere by se dalo nasadit do vyroby drive nez za 2 roky. Diky tomuto masivnimu selhani managementu, bude krize autovyrobcu mimo male vozy nadale pokracovat a prohlubovat se. Po tak spatnych rozhodnutich - dlouhodobe odkladani uspornych technologii stale dal do budoucna, to ani muze byt jinak.
Bohuzel ani parizsky autosalon neukazal prakticky zadne usporne reseni, ktere by se dalo nasadit do vyroby drive nez za 2 roky. Diky tomuto masivnimu selhani managementu, bude krize autovyrobcu mimo male vozy nadale pokracovat a prohlubovat se. Po tak spatnych rozhodnutich - dlouhodobe odkladani uspornych technologii stale dal do budoucna, to ani muze byt jinak.
Už z toho mam v hlavě hokej... Celej svět jde do *, jen dvanáctiletá indulóna v tom má jasno, všichni padaj na hubu a propouštěj, každej článek má nádech bídy v autoprůmyslu a v Kolíně je veselo. Tak s tim Maserati asi ještě počkám...
veď ja jedno z c1, 107, aygo vidim v BA snad kazdy den a to chodim autom prakticky len do prace a z prace...
Ona je otázka, co je ekologické, "ekologické" a neekologické. Je-li hybrid typu Prius skuteně ekologický, tak potěš pánbůh. Když dám dohromady všechny, ale skutečně všechny ekologické aspekty, šokuje mně vysoká spotřeba PH (vyšší než u nejnovějších common-railů, ale i u malých přeplňovaných benzíňáků) - těch 6,3 na sto není skutečně žádný zázrak a když k tomu přidám baterky a vůbec vyšší výrobní,technické a technologické náklady, tak dojdu k tomu, že to ve skutečnosti ani zadleka není ekologičtější, než třeba malé volvo kolegy (50ka), se kterou jezdí na venkovní silnici za 4,5 až 4,9 na sto (je to 1,6 diesel od PSA, co Volvo používá...), no a po Praze, kam denně jezdí do práce, používá zásadně hromadnou. Je to rychlejší, pohodlněnjší, spolehlivější a méně stresující, než se protloukat zácpami, hledat parkovací místa a trnout, kdy mu auto vykradou nebo třeba jenom poškrábou...
A to je ekologie, tedy ta skutečná. To ostatní je humbuk a marketingové tahy, i když uznávám, že třeba v USA si na hromadnou dopravu vůbec nehrajou a kdo nemá auto, nedopraví se nikam - no tam je o tom, buď popojíždět zácpou anebop sedět doma. Já vidím ekologii ve snižování spotřeby a recyklaci do doby, než bude existovat skutečně srovnatelný a především spolehlivý pohon (na kterém sice všichni pracují, ale dosud ho nemají), než tvořit Potěmkinovy vesnice v podobě Priusů a podobných zrůd....
I samotné sledování pouze CO2 je zcela zavádějící, ale existuje humbuk skleníkových plynů a globálního oteplování a to spolu souvisí a proto se musí držet "lajna"....
Mimochodem, nepoložily Island rozsáhlé investice do výzkumu a aplikace vodíkových pohonů? V Reykjavíku jezdí totiž už pár let autobusy na vodík....možná by to chtělo nějaký opravdu "zasvěcený" komentář.