Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Motorka s hvězdicovým devítiválcem z letadla... Pusťe si zvuk!

13 komentářů

Avatar - beibej
beibej
by se skvěle hodil do pořadu "Jau moje koule!" >😒]
Avatar - Stejsn
Stejsn
jak se s tím ve vyšší rychlosti kvůli krouťáku toho motoru zatáčí doleva.
kalousek
co má krouťák motoru společného se zatáčením doleva ?
jam2015
kalousek, už si pracoval s krovinorezom? Keď nie, tak si to skús a potom pochopíš. 😉
kalousek
Pracoval jsem a dalo se s ním hýbat doleva i doprava úplně v pohodě.
Domníváš se snad že mezi řezáním křovin a řezáním zatáček je nějaká souvislost ? >😁
jam2015
Neviem s akým fidlátkom (1 kW) si pracoval, ale na výkonnom štvortaktnom krovinoreze cítiš rozdiel, keď ťaháš sprava-doľava a naopak.
P.S. A opýtaj sa chlapcov na BMW boxer motorkách, ako im ide mašina do zákruty a ako von zo zákruty pri pridávaní plynu.
kalousek
Tak to jsi splácal dokupy zcela rozdílné věci. Samozřejmě že náhlé zvýšení otáček při prudkém přidání plynu se snaží motorku naklonit, ale to nemá nic společného s prvním příspěvkem ve kterém se mluví o zatáčení doleva při vyšší rychlostí. Za prvé v rychlé zatáčce má motor téměř stálé otáčky a za druhé velikost krouťáku motoru nemá na zatáčení žádný vliv, a je fuk jestli jedeš doleva nebo doprava. Na zatáčení má vliv spíše hnací síla na kole

Takže i tvoje teorie s křovinořezem je dost mimo mísu
jam2015
A otáčanie kľukovky a prenos Nm je asi len na parádu. Hovorím, opýtaj sa motorkárov na BMW boxer, ako sa chová motorka.
P.S. A polož si krovinorez na zem a pridaj otáčky.
Mig_35
Klopný moment boxeru je v současné generaci kapalinou chlazených motorů hodně vyhlazený, nicméně stále citelný.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Zkus si někdy jet s plnou míchačkou, konstantní rychlostí a rozdíl v zatáčení doleva a doprava Ti bude jasný hned. Vůbec mi nejde o velikost kroutícího momentu, ale o jeho smysl, který bude mít u motoru s podélnou zástavbou na motorce asi dost značný vliv :-!
kalousek
Boha chlapi reakce na krouticí moment motoru se zachycuje v uložení motoru nebo v jeho spojení s převodovkou. Navenek se krouťák nijak neprojeví. Dyť to jsou úplné základy.
Navenek se projeví jen prudká změna otáček ale to jsem přece už psal. Ale prudká změna otáček nenastává při projíždění rychlých zatáček takže vaše vysvětlení jsou úplně mimo ...
Avatar - Stejsn
Stejsn
"Navenek se krouťák nijak neprojeví." Teorie vs praxe. Zkus si ten mix a uvidíš. Resp. zkus si v ruce podržet jakýkoliv točící se setrvačník a pak trochu otočit zápěstím. 😉
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
kalousku, kalousku vygoogli si "gyroskopická precese"! Vždyť jsou to úplné základy 😉