Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Motorka s hvězdicovým devítiválcem z letadla... Pusťe si zvuk!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (13)
Chopper pojmenovaný Red Baron sice není žhavou novinkou, ale spojení leteckého motoru s motorkou v jeden funkční celek je prostě úžasné.

Za vznikem stroje, který svým vzhledem, motorem a jménem odkazuje na slavné stíhací eso první světové války Manfreda von Richthofena a jeho neméně slavný trojplošník Fokker Dr.I, stojí německý konstruktér Frank Ohle a australská společnost Rotec.

Historie chopperu se začala psát v roce 2010, kdy Frank Ohle začal pracovat na motocyklovém rámu, do nějž měl být usazen hvězdicový devítiválec Rotec R3600, který je od roku 2006 vyráběn především pro zástavbu do replik letadel z první světové války a může být použit i pro již zmíněný Fokker Dr.I.

Veřejnosti se chopper Red Baron, na jehož zadní kolo posílá motor o objemu 3619 cm3 výkon 111,85 kW (152 k), poprvé představil v roce 2013.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (13)
14. 11. 2016 19:03
Re: Zajímalo by mě,
Klopný moment boxeru je v současné generaci kapalinou chlazených motorů hodně vyhlazený, nicméně stále citelný.
Avatar - Barry Lyndon
14. 11. 2016 09:58
Re: Zajímalo by mě,
kalousku, kalousku vygoogli si "gyroskopická precese"! Vždyť jsou to úplné základy ;-)
Avatar - Stejsn
14. 11. 2016 09:30
Re: Zajímalo by mě,
"Navenek se krouťák nijak neprojeví." Teorie vs praxe. Zkus si ten mix a uvidíš. Resp. zkus si v ruce podržet jakýkoliv točící se setrvačník a pak trochu otočit zápěstím. ;-)
14. 11. 2016 07:27
Re: Zajímalo by mě,
Boha chlapi reakce na krouticí moment motoru se zachycuje v uložení motoru nebo v jeho spojení s převodovkou. Navenek se krouťák nijak neprojeví. Dyť to jsou úplné základy.
Navenek se projeví jen prudká změna otáček ale to jsem přece už psal. Ale prudká změna otáček nenastává při projíždění rychlých zatáček takže vaše vysvětlení jsou úplně mimo ...
Avatar - Stejsn
13. 11. 2016 21:16
Re: Zajímalo by mě,
Zkus si někdy jet s plnou míchačkou, konstantní rychlostí a rozdíl v zatáčení doleva a doprava Ti bude jasný hned. Vůbec mi nejde o velikost kroutícího momentu, ale o jeho smysl, který bude mít u motoru s podélnou zástavbou na motorce asi dost značný vliv :-!