Technika

Zpět na článek

Ujeli jsme 44 kilometrů s prázdnou pneumatikou... Jak jsme dopadli?

22 komentářů

Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Takže jezdit s tím 90 mi nepřijde rozumné... je to ok, dokud vám tam někdo nevběhne a nepotřebujete opravdu rychle brzdit, a/nebo zatáčet.

😒

Hezky o těchhle gumách píšou i tady - jistě náhodně😒br />
[odkaz]
_MT_
Runflaty mívají limit 80 km/h (daný snad zahříváním, rychlejší jízda je mnohem rychleji zničí). Je samozřejmě lepší na ně příliš netlačit.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
...mít auto s normální plnohodnotnou rezervou :-! Žasnu nad tím, kolik marného inženýrství stojí za tím emisně hnaným šílenstvím zbavit se každého jakože přebytečného gramu a zbavit se rezervy 8-s 8-s
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, i za cenu, že ty speciální gumy budou těžší, než ta ušetřena rezerva.
😄

Váha na kolech se totiž počítá víckrát, než "mrtvá" váha v kufru.
webpaja
Rozhodně bych nezatracoval RFT a spíš současně s jejich instalací řešil vyůehčená alu kola.
gil54
To je jistě, za určitých okolností, fajn, mít plnohodnotnou rezervu. Ale jak u čeho.

Já jsem vděčný i za dojezdovku a je mi sympatičtější, než lepící sada. Když bych měl mít plnohodnotu, (245/40 R1😄, tak mám půl kufru jen na rezervu. Nehledě na možnou variantu dle TP, kdy nejsou stejná přední a zadní kola - 245/35 a 275/30 R19. Tam plnohodnotná rezerva ztrácí smysl úplně.

Ale je mnoho aut, kde plnohodnotná rezerva připadá normálně v úvahu a přesto jí tam nedávají nebo si jí musíš třeba připlatit.
_MT_
Pokud však v autě není místo pro plnohodnotnou rezervu, musíš v případě defektu řešit, kam dáš to kolo, co sundáš z auta. A jak píšeš, řada aut má vpředu a vzadu různý rozměr. Nejhorší je, když se liší celkový průměr. Nebo takové směrové pneumatiky; obuté kolo jde použít vždy jen na jedné straně auta, pro tu druhou je třeba ho přezout (otočit plášť).
gil54
No jasně. Ani nevím, jestli se mi průměrem píchlé kolo vejde do hnízda pro dojezdovku, i kdyby ano, tak rozhodně však ne šířkou. Takže poloproblém vždy.

Prostě jak jsem napsal, v některých případech plnohodnotná rezerva nemá racionální řešení.
webpaja
Přesně jsi trefil můj rozměr, když chytnu pneu, musí to být ve chvíli, kdy není plné auto.
_MT_
Já myslel, že přínosem runflatů mělo být pohodlí (stačí zpomalit, nemusíš zastavovat a měnit, což je třeba na dálnici fajn). Na hmotnost se používaly spíš sady na opravu pneumatik. Ty jsou navíc i levnější.
pargi
No a lze RFT po takové 40 km jízdě na prázdno s ohledem na dodržování všech omezení ještě servisovat? Trochu jsem se totiž podivil, že kolo vypouštěli hřebíkem, navíc když pak stejně vyšroubovali ventilek.
Brin
Novinářská reklama. Manželka ujela 20 km normálním tempem na prázdné normální pneu a ta to vydržela... Sice jsem ji pak vyměnil, protože jsem ji nevěřil, ale asi by fungovala dál.
_MT_
Správně se mají vyměnit, nemají se opravovat (na druhou stranu, jaké jiné doporučení bys čekal 😉 ). Samozřejmě, když pojedeš pomalu, s lehkým autem (relativně) a hned do blízkého pneuservisu, tak by to i opravit šlo. 40 km je však polovina dojezdu typické RFT (co jsem tak viděl), i když BMW udává myslím 150 a mohly by mít snad i přes 300, ale typicky vidíš těch 80, takže 40 je celkem dost.
webpaja
Chytil jsi někdy defekt při silném provozu na dálnici nebo užší okresce v mizerném počasí? Já ano a jak jsem byl rád za RFT.
Mig_35
asi tak. na D1 bych neměnil pneu ani kdybych měl pistoli u hlavy😊
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
A co jako? I kdybys dostal defekt v takovýchto podmínkách, tak na tom nejsi hůř než když dostane auto závažnou poruchu. Nikdo tě nenutí měnit pneu za vyloženě nepříznivých podmínek, vždy můžeš zavolat asistenční službu.
V těch zbylých 99% případů znamená plnohodnotná rezerva bezproblémovou možnost pokračovat v cestě a také možnost být s autem i nadále bez problémů mobilní.
_MT_
Jak jsi na těch 99 % přišel? Já tedy ještě neměl defekt za dobrých podmínek. Za to na dálnici už ano a ne jednou.
MariAchi
Je videt, ze auto znas jen z obrazku, kdybys nekdy prorazil gumu na dalnici v silnem provozu a silnem desti a jeste k tomu ve tme, pripadne na uzke zasnezene ceste, kde kolem tebe driftuji kamiony, tak byses modlil za runflaty, se kterymi bys v klidu dojel do servisu.
Nicmene znalosti nulove, ale plne huba blbejch kecu, to je tvoje vizitka uz radu let, cekam, kdy te to prejde a porad nic...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
když použiju tvojí logiku, tak není problém poškodit runflaty či ráfek takovým způsobem, že další jízda není možná >😒] :-!
MariAchi
V tom, co pises, neni zadna logika, je to jen zase dalsi tvuj blabol, postaveny na tve neznalosti problematiky.
Pokud se ti podari poskodit RFT gumu i s rafkem, tak to bude muset byt takova rana, ze se poskodi i zaveseni kola a pak dalsi jizda nebude mozna, i kdybys nasadit uplne nove kolo.

A mimochodem: Mas manzelku? Asi jeste ne, snatky deti u nas nejsou legalni, tak to zkusim jinak: Predstav si, ze pneumatiku poskodi pri jizde po dalnici v mizernem pocasi a hustem provozu tvoje maminka - a bude v aute sama, nebo s nejakym neschopnym ditetem, treba s tebou. Zkus se ji zeptat, jestli je schopna a ochotna vyhazet v takovych podminkach vsechno z kufru, nasadit zvedak, auto zvednout, povolit matice na kole, kolo sundat, nasadit dalsi kolo, to poskozene hodit treba do kufru, vsechno tam zase nahazet, utahnout srouby pozadovanou silou atd... Jiste ti rekne, ze RFT je super vynalez.
Nicco
kila v kabine ubyvaji a na kolech pribyvaji - rafky uz nejsou z magnezia ale z cinskeho kamene, TPMS ventilky a jeste i 2kilove bocnice proti propichnuti.
pargi
Nestačilo ho jednoduše vypustit? Jestli je ovšem RFT guma po 44 km jízdy bez tlaku na odpis, pak jo, hřeb do ní.