ked ste na uvod napisali, ze auto uz ma svoje roky, tak som si povedal - nevadi, aspon budu chyby vychytane a kvalita velka.
Ale co som si precital mi u auta za vyse milion Kc vyraza dych.
V tom článku se mi líbí, jak "na špatném výsledku VW se podílela dieselgate", kdežto "pád Nissanu téměř na dno" překvapil. A to ten Nissan je nad VW. Jde to napsat hezky, není liž pravda. >:D
vidis, ja ho mam prave 3 roky, nula zavad (zatim) a co se interieru tyce, tak chrasti v jedne poloze akorat hkavovka spolujezdce (trvalo, nez jsem to objevil - pak jsem ji ze zakladni polohy presiboval do jine a v aute je naprosty klid - a to jsem na vrzani pedant). takze kdo vi, v cem to vezi, ze maji rozvrzane auto).
posr... v kině, ne? Přesně to samé auto před chvílí ve srovnávacím testu redaktora Káni "vyhrálo" nad Fordem (i když většina diskutujících byla opačného názoru) a teď dostane jen 3 hvězdy?? ;-\
Místo duplicitních testů bych si radši přečetl něco o benzinové Giulii či A4, klidně v AWD a třeba Land Cruiseru V8 apod..
4.11. přesně tohle auto porazilo Galaxy, a dnes má 3 hvězdy??? Nejde jen o to, že dokážete napsat na jedno auto dva testy, ale s naprosto rozdílným výsledkem.
Má ho kamarád po faceliftu něco přes rok a čvrt , najeto 40 tis km..nic se nerozpadá.. ;-)
Zatím je dost spokojený..uvidíme dál.
Asi je to zrovna pondělní kus...v testu byl páteční... >:D
Jako jedno z mála větších MPV má 4*4 ! SUPER.
Interier je i podle mne již za zenitem , nový VW Touran mu utíká o generaci..
Hlavně když vidím tu cenu?? :no:
Ke konci modelu by mělo auto být už o cca 150-200 tis levnější.
I když na něj fakticky dostanete slevu u prodejce kolem -15%.
Musí to byť pravda, bolo to na internete. Tiež som sa divil výsledku súboja s Galaxy, obe autá som skúsil a ani sekundu by som neváhal a volil Ford. Teda s drobnými výhradami, v tejto kategórii ľudia hľadajú komfort na dlhých cestách a tam to valcuje nová Pacifica, len tá sa tu nepredáva. Bude sa, máte niekto info?
Pan Fokt píše všechny testy více kriticky, celkem nic proti tomu... je důležitější se dozvědět negativa, byť třeba subjektivní, než jen číst, jak je všechno super.
To tam přece popsané je:
Ne tak ale kvalita montáže, už dlouho jsem neřídil auto, které by tak moc skřípalo, drnčelo a povrzávalo. Zlobilo také elektrické dovírání posuvných bočních dveří, přeprat v takových situacích elektromotor není úplně snadné.
Je tam na to pár narážek i později, ale tahle věta je asi nejobsažnější.
PS: já osobně tuhle zkušenost potvrdit nemůžu, máme ve firmě už staršího Sharana 4x4 TDI a ten je v tomhle ohledu bez problémů (elektrické dovírání ale myslím nemá).
PPS: když si od pana Fokta přečteš srovnávačku Golf R vs. Focus RS, kde oba HH dostaly svorně 3,5*, tak získáš dojem, že to jsou dvě hromady šrotu, o které by si soudný člověk kolo neopřel... ;-)
Ono to bude asi aj tým, že tieto novinárske kusy dostávajú zabrať z každej strany. Ťakžko hodnotiť bez znalosti koľko to najazdilo, v akých podmienkach atď.
Na druhej strane prekvapuje nekonzistentnosť už vyššie spomenutá, nedávno tento kus bol super bomba špica - porazil Galaxy a teraz sa rozpadáva interiér?
Hm, ne, já nevím... ten pocit jsem z toho úplně neměl, spíš na to použil nějakou metodiku a pak to tak vyšlo... Focus RS v samostatném testu dostal 4,5*
Pokud se dobre divam, tak podle RZ je to stejne auto, ktere porazilo Galaxy a tady se docitam, ze interier je jednak zastaraly a jeste spatne smontovany. Uvnitr je hluk od motoru a podvozek stoji za prd.
Chce nam opravdu redakce tvrdit, ze nove Galaxy je horsi nez tahle hruza na kolech ?
...podla toho textu by som tipoval, ze ste testovali Logana! Vypada ako autobus, jazdi ako autobus, huci motor, hucia tlmice, hucia kolesa, karoseria sa kruti, vnutri to drnci a skripe.
Namojveru, to auto vyzera ako pekny srot! Ani si nepamatam, kedy ste nieco z produkcie VW takto zvozili!
Hlavně Galaxy je o jeden světelný rok dál :-) jen si to v tom textu nikdo nevšiml >:D (pardon..nechtěl a neměl všimnout) ..už když ty dvě auta stojí vedle sebe...tak je rozdíl obrovský.....natož po svezení :-)
tak tak..pro 5 dobry s velkým kufrem.....ale pro 7 male..pak uz se tam temer nic nevejde....jeste tak 2 dospely a 4 deti...ze zustane jedno sedlo v zadu sklopene.....To uz radeji S max nebo Escape...ty auta asponmaji smrnc.....a nebo pak tebou vyse zminene auta pro opravdu dost pasazeru a dost zavazadel
tohoto sharana mam, sice tedy je to 2,0 103kW, manual a verze pred fl, ale jinak +- vybavove to same (vc. 4x4). jedna vec, kterou bych na aute vyzdvihl, je pak jizdni komfort na dcc tlumicich a prikladne odhlucneny interier. vsechno, co jsem v mainstreamu dosud kdy mel tu cest vyzkouset, bylo v tomto ohledu bud horsi nebo v nejlepsim pripade porovnatelne. zejmena odhlucneni motoru je pak prikladne, pri normalni jizde od 90-ti vyse o motoru vubec nevim, natoz aby jeho zvuk byl v kabine neprijemny. tak tedy nevim, co slysel pan tester.
Já u svého Sharana žádné takové hrůzy nepozoroval, odhlučnění bylo kvalitní (o motoru mimo akceleraci není slyšet), nic nevrzalo, jízdní vlastnosti příjemné, fungovalo dobře. Interiér kvalitně zpracovaný, měl jsem Highline. Podle mě, má autor k MPV absolutně nulový vztah a podle toho je i hodnotí.
technicky vzato nejsem schopen rici, jestli nahodou pri fl neprisel sharan o izolacni hmoty (i kdyz si to nemyslim a duvod nevidim), ale je to tak pohodlne auto, ze ani d1 se z nej nejevi jako dalnice potrebujici opravu ;-). a jestli v necem to auto fakt vynika, tak je to vynikajici polikac dalnicnich kilometru - prijemny, vzprimeny a vyssi posaz, trochu nad veci temer jak v suv, tedy lepsi vyhled na situaci okolo, a to ticho a pohodlicko, prijemna cestovni rychlost tak 160 (a tok at si se svymi rychlostnimi limity polibi prd€l).
" ale je to tak pohodlne auto, ze ani d1 se z nej nejevi jako dalnice potrebujici opravu ;-)."
Ty to střídáš s cestováním na trakaři? Jak jinak si vysvětlit, že objektivně nepříliš pohodlný a oproti Galaxy zybtečně tvrdý podvozek chválíš tak nekriticky, až to vypadá na ironii.
Hele, člověk by si myslel, že ses v těch svých blábolech vyřádil už v té diskuzi pod srovnáním s tím zřejmě méně pohodlným Fordem Galaxy, ale ono houno...
Nevím, o co Ti jde, ale nebyl jsem to já, kdo v testu dal Sharana před Galaxy, naopak jsem to já, kdo zdrženlivě zastává postoj, že tyhle srovnávací testy mít vítěze nemají.
No jo, tos psal, no. Tester měl zrovínka na toto opačný názor. Teď kde je pravda, že? ... Já tohoto konkrétního Galaxyho nemám projetého na to, abych se na něčí stranu postavil. Zcela objektivně ale mohu konstatovat, že jízdní pohodlí Sharana je jeho silná stránka, i když to tu dokola rozporuješ zejména tím, že mě označuješ za nedůvěryhodného fandu VW a vykládáš tu něco o "zbytečně tvrdém" podvozku.
Podívej, doby, kdy mi ve stodvacítce na D1 málem vypadly zuby, jsou ty tam. I v současné Octavii je jízda na této silnici poměrně nepříjemná.
Párkrát jsem se vezl po D1 v Mercedesu na vzduchovém podvozku a byl jsem nadšen jak hezky to ty panely filtruje. Sharan s DCC v komfortním režimu se tomuto dojmu velmi blíží, je mnohem blíže tomu vzduchovému Mercedesu než třeba té Octavii, apod. (pomáhá tomu relativně dlouhý rozvor a měkké nastavení tlumičů) A samozřejmě že cítím ty různě vystouplé desky, vnímám rozdíl mezi levým a pravým pruhem a samozřejmě, že ta dálnice tu kompletní opravu potřebuje. Ale jet ji 160+ (pokud doprava dovolí a Ťokovi výpalníci zrovna buzerují někde jinde nějakého jiného chudáka) není absolutně žádný problém.
No, nechci s tebou nesouhlasit, ale dnes je doba už jinde, a tohle je opravdu už konstrukčně starý auto. Taky jsem toho dost vyzkoušel, nejsem cílovka na velké MPV, ale poslední dobou mě strašně pozitivně překvapil nový Espace. To auto je v interieru širší, sedadla nesrovnatelný, o světelné roky modernější, a o hodně líp vypadá. Měl jsem 118kW, Initiale a naprosto fantazie. A 4x4 jsem opravdu nepotřeboval. Zato 4control byl velice příjemnej a užitečnej.
Sharan už potřebuje novou generaci jako sůl. Konkurence už mu bude jen utíkat.
Ale pokud se někomu Sharan líbí, pak ať si ho koupí.
Mohu souhlasit zde s uživatelem "kuny". Můj otec si loni pořídil Mk2 (2010) 2.0TDI 104kw 4Drive (není to VW, ale Seat Alhambra) a nemůžeme si víceméně stěžovat, ale pár neduhů , především praktických, to má. V porovnání s naším starým Sharanem Mk1 81kw postrádáme dělenou přední středovou pěrku a trochu větší rozměry kufru. Taktéž nemožnost vyjmutí sedaček, čímž model postrádá trochu z praktičnosti předchozí generace. Převodové poměry se lehce prodloužily, takže Mk2 už není tak "živé", ale to může být i vyšší hmotností a nová generace má elektrický posilovač řízení, se kterým se točí velmi snadno, ale postrádá cit.
Taky infotainment na to, že je to model 2010, je poměrně tupý. Nechápu proč to ty automobilky nedělají na platformě androidu s multitouch displayem a vymýšlí stupidní ovládání (tam přes touchpad, tam přes joystick atd).
Jo a taky dali hrdlo nádrže AdBlue do zavazadlového prostoru, což nás asi štve nejvíce a vždy, když doléváme, tak proklínáme toho inženýra, který to navrhl.
Dovolil bych si pár poznámek k testu. Jsem 7 měsíců vlastníkem Sharana, 22 tis. km:
1. Vrzání a rozpadající se interiér: Nezaznamenal jsem, nic mi zatím nevrže, vše lícuje jak má, dveře sedí a dovírají spolehlivě. A to jezdím často po okreskách nevalné kvality. Zřejmě se Portugalcům jednoho pátečního odpoledne nechtělo moc dělat.
2. Motor - TDI mohu posoudit jen z cca 350 km projížďky, hlučný pravda byl, co mi připadlo horší, to bylo dunění a vibrace. Velmi nepříjemné. Proto jsem zvolil možná šílenou věc - 2,0 TSI 162 kW. Ano, bere o nějaké 2 litry víc, ale o vibracích, dunění, hluku prakticky nevím, ozve se jen při razantním předjíždějí. Ta spotřeba za to stojí - dynamit pod pedálem, komfortní přesuny napříč Evropou, kdy je slyšet jen hudba z rádia. Delší trasy za 8 litrů, krátké za 9,5. Žádné ad blue, žádné starosti o kvalitu nafty, okamžitě topí, nic neřeším. Jo a TDI 5,2 litru? To je Pohádka z mechu a kapradí. Realita je na úrovni 7,5-8 litrů!
3. Tlumiče: Mám také DCC, nastavené jen v režimu "Komfort", popisovaného neduhu jsem si nevšiml, a to často jezdím po okreskách, plných nerovností. Tlumí tak nějak pořád stejně, ať je zima nebo teplo. Ale možná to může být tím, že jsem raději zůstal na 17", i když ty 18" jsou fakt hezké.
4. Hluk z podběhů: Tak ani tohoto jsem si nevšiml, ale zkusím se na to zítra zaměřit. Pravda původní letní Continental jsou tvrdší a hlučnější, teď na zimních Conti TS 860 jak chůze po mechu.
No krasavec to zrovna není, stáří je na něm znát, ale pořád odvede kus práce. Kromě motoru měli zřejmě autoři testu smůlu na testovaný kus, nebo naopak já měl štěstí na ten zakoupený. Fakt nevím... ;-)
Jóóó, to jsem si myslel taky. Strašili mě s 12-ti litry apod. Realita je překvapivě jiná. S takovým tankem, automatem, 220k, jezdit i krátké cesty za 9,5 litru, smekám.
Ostatně chceš-li spotřebu mého Sharana sledovat, jdi na [odkaz] Zapisuji tam veškerá čerpání a kilometry.
Jen tak mimochodem: Dnes mi měnili olej a dali mi na tři hodiny náhradního Sharana 2,0 TDI (tachometr 5000km). 25km domů, 25km do servisu, průměr přesně 8 litrů. Žádné divočení, pohodová jízda. Když jsem pak přesedl do mého TSI, připadal jsem si, že jedu s autem o třídu výš. Ten komfort je neoddiskutovatelný a spotřeba to nepřebije. Od auta tohoto typu předpokládám hlavně komfort cestování. Sorry, ale ten je s TDI poněkud narušen...
za 8-9l jazdím s Galaxy 1.5EB 118kW diaľnice 140-150km/ ,mám síce iba obyč podvozok,ale že by som o D1 nevedel.... D1 musíš cítiť snáď na každom aute,však pán "kuny"
Q7 používám na polovinu svých pracovních cest já, kolegové mají Mondea ;-) Bylo by zbytečné hanět jedno nebo druhé, pořád je to má garáž :-)
Btw: ani RRS V8, které jsem řešil jako výměnu "kvéčka" není diametrálně pohodlnější než Mondeo na 17". Z tohoto hlediska se podvozek povedl, na nejbližší konkurenci ale ztrácí řízením s gumovou charakteristikou.
... Co se mi na současném Mondeu nelíbí, jsem Ti minule psal. Nebylo to o podvozku ani o pohodlí (bylo to o obestavěném prostoru v interiéru - zejména místo na nohy spolujezdce - schválně si tam sedni, je tam podlaha v úrovni pedálů u řidiče; pomalý systém od Mrkvosoftu a celkově se mně nelíbí fordí design ani uvnitř a ani venku, ale to jsem vždy okomentoval jako individuální hledisko). K podvozkům jsem Ti zcela jasně psal, že ty Fordí jsou akorát ověnčeny jistou fandovskou gloriolou, která nemá žádný technický základ, což je zase prostý fakt. Jsou to mainstreamové podvozky s plusy a mínusy jako kterékoliv jiné a vyznačují se jako každý pasivní funkční prvek nějakým kompromisem. No a teď to tady v podstatě potvrzuješ -libuješ si, jak je Mondeo pohodlné, přitom má horší řízení a gumovou odezvu - že by kompromis mezi komfortem a ovladatelností? Jak z tohodle můžeš ze mě udělat fandu VW, to fakt nepochopím. A jinak, tu "gumovatost" a "řízení" Mondea vztahuješ ke své Q7?
Co je mainstreamový podvozek? Je to Talisman? Je to Insignia? Passat? Mezi těmito jsou rozdíly. Gumové řízení vztahuju třeba k Passatu, který je pocitově z hlediska nastavení posilovače a konzistence lepší. Moje Q7 má ještě hydrauliku a mnohem příjemněji reaguje při pohybu volantem.
mainstreamovy podvozek pouzivam pro oznaceni nejtypictejsi lacine pasivni konstrukce v predu s pricnou zastavbou a s mcphersonem, vzadu bud vlecena naprava a nebo (vyrobce podezrivam z toho, ze dnes prakticky stejne lacina) viceprvkova naprava z prohybanych plechu. typickymi predstaviteli teto levne kompromisni konstrukce jsou volkswageny, fordy, atd...
no zrovna Mondeo ma dost odlisnou zadni napravu nez ostatni mainstream :-) ..a potvrzuji velmi dobre komfortni naladeni u Mondea na ktere se ostatni nepremiovky nechytaji......a premie do minule generace A4 a MB C ...co se tyce komfortu...nestihaji taky :-)
Holt jedna vec je ty auta jezdit....a neco jineho jen blabolit :-)
Ted nerozumim, to je tva typicka odpoved kdyz dojdou argumenty? Jinak dalsi z tech co projeli passat, projeli mondeo a s klidem na dusi a s usmevem na rtech dali sve penize za mondeo, podvozkove je v souctu vlastnosti lepsi i za me.
No a jak chceš argumentovat na tvrzení typu: "dost odlišnou zadní nápravu" (jistěže je "dost odlišná", v každém jednom rozměrovém detailu je jiná než u kteréhokoliv jiného auta, na druhou stranu je "úplně stejná" jako kterýkoliv víceprvek tohoto typu - spodní příčné rameno s ukotveným tlumičem a pružinou, horní rameno a podélné rameno), nebo "nechytají" a "nestíhají" - co nestíhají? Snídani v Mekáči??? Vždyť jsou to obyčejné žvásty. Hlavní úloha zadní nápravy u aut této kategorie je její kompromisní! naladělní na proměnlivou zátěž zadku.
Navíc máme u auta ještě přední nápravu, která u předokolek má podstatně větší vliv na jízdní vlastnosti než ta zadní, přičemž prakticky všechny předokolky jsou principiálně slabé na předek a co má Mondeo vpředu? Zase na chlup stejnou srágoru jako většina ostatního mainstreamu.
Tvl, už zase pišeš ty stejne koniny. Tak mi znova vysvětli jak je možne, že pětkovy golf byl na stejnem podvozku, jako ten šestkovej, meně komfortni a ještě k tomu huře jezdil ?
A jak tu zmiňuješ ty dalnice. Tušim, že jsem ti psal, že focus ktery ma tužši nastaveni než golf, podstatně lepe pobira na te dalnici panelakovku, při stejne koncepci podvozku.
Prosím můžete se se mnou podělit o zkušenosti co se tyče provozu vašeho Sharana 2,0 TSI od doby, kdy jste uváděl původní hodnocení? Jde mi především o to, jestli jste řešil nějaké poruchy na motoru tsi, jestli nemá motor zvýšenou spotřebu oleje, jaký mate nyní celkový nájezd km prip. cokoliv dalšího.
Takže VW kašle na kvalitu...auto za 45.000 EUR, ktoré vŕzga...
Mám Opel Zafiru, 4/2016, 2.0TDI, 170k 400Nm, 6AT za 29000 EUR a nadávam na to, ako stredová opierka a sedačka (už vymenená) neskutočne vŕzgajú. Palubná doska, vlastne auto bolo poskladané asi v pondelok po riadne prežitom víkende. Niektoré veci stále doťahujem so servisom:
- vŕzgajúca stredová opierka (čím teplejšie, tým viac vŕzga), už po 2 opravách
- sedačka vodiča katastrofálne vŕzgala - po výmene fajn
- audio/navi systém - navi niekedy udá polohu 150/200m mimo reálnej polohy - "super" v mestách ako Praha či Budapešť, keď hľadáte nejakú ulicu v nahustenom centre
- bluetooth a prenos hlasu z telefńu katastrofa - už po 1 oprave (alebo chyba v novom iPhone?)
- systém mŕtvych uhlov - raz funguje, raz nie - 2x denne vypíše, že je nefunkčný
Inak vozenie fajn - super podvozok, do 150km/h hluk OK, motor silný, AT v pohode, spotreba 7-7,5L nafty.
Predstava, že zaplatím 45.000 EUR za nemecké auto, ktoré vŕzga...ešte že som siahol po Zafire...za vŕzgot som zaplatil o 16.000 EUR menej :'-(:'-( >:D >:D
Sharan nikdy nebylo spatne auto, ale je to rodinna krabice a opravdu draha rodinna krabice, ale stale jen osobni auto. Za 1,2mio uz clovek muze mit Multivana a to je auto o minimalne jeden level jinde s podobnymi jizdnimi vlastnostmi ale nesrovnatelnou variabilitou a prostornosti