Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Máme za sebou první kilometry se Škodou Kodiaq! Jak jezdí nejslabší 1.4 TSI?

Horkou novinku z Kvasin jsme zatím vyzkoušeli se základním benzinovým motorem v podobě 1.4 TSI. Bude stačit?
Zpět na článek
15. 11. 2016 16:50
15. 11. 2016 18:03
15. 11. 2016 16:57
15. 11. 2016 18:13
15. 11. 2016 18:53
15. 11. 2016 18:58
15. 11. 2016 19:00
15. 11. 2016 19:10
15. 11. 2016 19:16
15. 11. 2016 19:24
15. 11. 2016 19:32
15. 11. 2016 19:40
16. 11. 2016 01:18
16. 11. 2016 09:08
16. 11. 2016 12:22
16. 11. 2016 01:22
15. 11. 2016 19:01
15. 11. 2016 19:05
15. 11. 2016 19:16
15. 11. 2016 19:28
15. 11. 2016 22:36
15. 11. 2016 20:27
15. 11. 2016 20:54
15. 11. 2016 23:59
16. 11. 2016 12:32
15. 11. 2016 16:42
Ach ten downsizing
se svým RRS 3,0 SDV6 jezdím za 9,1 a jede to jak z praku, 1,4 FSI jsem zkoušel v minulém Tigunovi a po 9 jsem se nedostal a to jsem jel vyloženě ecorallye. Tak nevím ... >:D
Rozbalit vlákno
13
15. 11. 2016 17:58
Re: Ach ten downsizing
nesrovnavas, nahodou, diesel vs. benzin, ze ne ?
15. 11. 2016 20:48
Re: Ach ten downsizing
ano diesel ale 6 válo.
16. 11. 2016 10:28
Re: KOLIK ŽE MÁ TA TSI POPELNICE bez DPF EMISE KARCINOGENU P
jj
OBYČEJNÁ FOSILNÍ POPELNICE z KVÁSIN STÁLE bez DPF !! [odkaz] no a ty EMISE KARCINOGENU PRACHU ?? [odkaz] [odkaz] [odkaz]
>:-[]
>:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes:
16. 11. 2016 07:59
Re: KOLIK ŽE MÁ TA TSI POPELNICE bez DPF EMISE KARCINOGENU P
snažím se tím naznačit, jaký motor , pokud nechceme 6 litrový benzínový osmiválec bez turba se spotřebou 18 litrů , se do takového auta sluší. Víc po lopatě to už vysvětlit neumím, pro pomalu chápající. ;-)
16. 11. 2016 08:14
Re: KOLIK ŽE MÁ TA TSI POPELNICE bez DPF EMISE KARCINOGENU P
Ted uz to chapu, ale z tveho uvodniho prispevku jsem to nepochopil.
Ja jsem jeden z tech, kteri vidi smysl dieselu v techto autech ....
15. 11. 2016 20:45
Re: KOLIK ŽE MÁ TA TSI POPELNICE bez DPF EMISE KARCINOGENU P
souhlas jen blázen si koupí 1,4 TSI, zkušenost s BMW e70 3,0d za 10 průměr s dálničními rychlostmi kolem 160 samozřejmě v Deutschland.
22. 11. 2016 00:32
Re: KOLIK ŽE MÁ TA TSI POPELNICE bez DPF EMISE KARCINOGENU P
Jen ,,odborník " může chtít jet 160 a mít průměr okolo 5,5 litrů.
Avatar - CHerokee
15. 11. 2016 21:23
Re: KOLIK ŽE MÁ TA TSI POPELNICE bez DPF EMISE KARCINOGENU P
Souhlas. Tohle je šílené. Motor vhodný do malých městských aut vezmou a přesadí do mastodonta. Až do toho sedne 4 člená rodina a při předjížděcím manévru to nepůjde a dostanou se do úzkých, doufám, že jim ze škodovky přijdou na pohřeb.

Spotřeba na úrovni 8 válců, tleskám. 8-s
Avatar - Ada je zase tady
15. 11. 2016 22:50
Re: KOLIK ŽE MÁ TA TSI POPELNICE bez DPF EMISE KARCINOGENU P
Úplně blbé auto: blbý základní motor, chybějící ruční brzda, outlook čtyřokého vetřelce, na středním panelu zábradlí, po složení zadních sedadel nevznikne rovná plocha a ani ty čísla na tachometru nejsou umístěna správně... :no: Tohle se tedy nepovedlo. ;-\
16. 11. 2016 08:20
Re: KOLIK ŽE MÁ TA TSI POPELNICE bez DPF EMISE KARCINOGENU P
Sice jsem to nejel, ani nepojedu, ale jsem presvedcenej o tom, ze dynamika nebude nic moc.

Ale pokud si to nekdo koupi, posadi do toho cleny svy rodiny a zabije je, protoze je to idiot, co neumi odhadnout, jestli zvladne predjizdeci manevr, neni to vina skodovky, ale jen jeho ....
Avatar - _Karel_
16. 11. 2016 17:43
Re: KOLIK ŽE MÁ TA TSI POPELNICE bez DPF EMISE KARCINOGENU P
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Magister
16. 11. 2016 21:17
Re: KOLIK ŽE MÁ TA TSI POPELNICE bez DPF EMISE KARCINOGENU P
A nebo novinářů, kteří napíšou, že je to dostačující? A nebo škodovky, která neoptimalizuje vůz pro dnešní provoz, ale podle emisí? Toť otázka. Jednou za čas se člověk nenadále může dostat do úzkých a je třeba mít nějakou výkonovou rezervu, v tomto voze s tímto motorem ale žádná nebude.
22. 11. 2016 00:38
Re: KOLIK ŽE MÁ TA TSI POPELNICE bez DPF EMISE KARCINOGENU P
Pro blba za volantem je každá výkonová rezerva malá
15. 11. 2016 16:45
aky ma ten downsizing zmysel?
Rovnaku alebo lepsiu spotrebu by spravili napr. s hondackym obycajnym atmosferickym dvojlitrom bez priameho vstrekovania, turba, vypinania valcov a pod., alebo s novym mazdackym skyactiv. A mozno ani prastary sestvalec 2.4 od VW by na tom nebol omnoho horsie...
Rozbalit vlákno
9
Avatar - dochtor
15. 11. 2016 17:07
Re: aky ma ten downsizing zmysel?
K tomu ešte veľmi pravdepodobne nižšia životnosť motorčeka, ktorý ide "na doraz"
a celkom určite rýchla smrť DSG vďaka kickdownu pri sebamenšej snahe o zrýchlenie...
Avatar - michal.t
15. 11. 2016 17:19
Re: aky ma ten downsizing zmysel?
Pokuď to při 90 km/h točí 1750 ot./min. (jak jsem se dočetl jinde), tak takhle těžkým zpřevodováním docela zabili i poslední případnou devízu turbomotoru, kterou by jinak byl slušný zátah z nízkých otáček.
Věřím, že atmosféra , jakou popisuješ, by byla výhodnější nejen z hlediska spotřeby, ale i zátahu, pokud by ji skombinovali s „normálně“ nastavenými převody, jak bývá u atmo zvykem.
Avatar - Emel
15. 11. 2016 17:39
Re: aky ma ten downsizing zmysel?
Slušný zátah z nižších otáček je vlastnost motoru, ne převodovky, nakonec není nutné jezdit 90 na VI.

V technických údajích jsou převodové poměry (VI 0,912, stálý 3,476), ale teď se mi nechce hledat velikost kol a počítat... můj tip je obvyklých 130km/h na 3000, tedy 90 cca. 2077.
Avatar - michal.t
15. 11. 2016 19:50
Re: aky ma ten downsizing zmysel?
Tím zátahem byla samozřejmě myšlena ochota zrychlovat při zařazeném cestovním (nejvyšším) rychlostním stupni, jak jsem psal - vlastnost celého pohonného řetězce včetně převodovky. Ne každému je pochuti podřazování DSGčka při sebemenší potřebě zrychlovat. Pokud by to v 90 km/h točilo přes 2000 ot, jak uvádíš, neměl bych s tím problém.
Avatar - Floyd
15. 11. 2016 18:02
Re: aky ma ten downsizing zmysel?
:yes: >:D
Avatar - JohnST
15. 11. 2016 18:01
Re: aky ma ten downsizing zmysel?
To nie je pravda. Ten motor v Honde CRV nejde moc pod 9L/100km. Mam na nom najazdenych par tisic km. :no:
15. 11. 2016 18:32
Re: aky ma ten downsizing zmysel?
Já několik desítek tisíc a zatím 7.7 litru. Dost záleží na tom, jak se jezdí. Pravda, nešlapu na to, ale brzdou provozu určitě nejsem.
15. 11. 2016 19:37
Re: aky ma ten downsizing zmysel?
Som zvedavy na spotrebu tychto downsizovanych motorcekov, ked sa zacne merat podla novej WLTP normy. To uz asi v papieroch take zazracne nizke cisla svietit nebude :-)
16. 11. 2016 11:25
Re: aky ma ten downsizing zmysel?
Ale budou. Porovnávací studie už proběhly. A máš v tom víc faktorů. Například stop/ start by měl mít menší přínos pod WLTP, což se projeví i u větších motorů. Nedopadly dobře silně "podměřečné" jednotky, které ale na trhu pořád moc nejsou (to by byl například litr v tomhle autě), což tedy asi zpomalí další downsizing, ale nemyslím si, že by objemy šly moc nahoru (maximálně jako důsledek omezené palety, kdy můžou skočit například z 1,0 na 1,5, ale kolik automobilek má litr ve střední třídě). Koeficienty nebyly zase tak vysoké, takže pokud má něco v papírech teď nízkou spotřebu, bude ji tam mít i potom (nebo ti přijde například 5 % z 5 litrů jako něco velkého? já to pomalu nezaregistruji).
Avatar - Joky
15. 11. 2016 16:50
Spotřeba
Živě si vybavuji jak jsem negativně komentoval udávaná spotřebu při představení.... Myslím,že psali 7 l/100 nebo snad ještě míň
Reakce: píše to výrobce a tak to prostě je....
A teď 10 l/100 reálně v běžném provozu.....
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Floyd
15. 11. 2016 18:03
Re: Spotřeba
Tos zabil čoveče >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
15. 11. 2016 16:57
Zmatecny clanek...
..pusobi to na me jako sloucenina dvou clanku...a nebo prvni pulku psal nekdo .d.ruhou nekdo jiny....
v prvni pulce...ma motor s autem celkem problem..preci jen vazi 1625 kg plus.....v druhe pulce...jede auto svizne bez problemu zrychluje...vsak ma vaha zacinat na 1450 ....
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Emel
15. 11. 2016 17:15
Re: Zmatecny clanek...
Jsou tam na konci zkopírované dojmy z předváděčky v Norsku...
Avatar - WinDiesel
15. 11. 2016 17:30
Re: Zmatecny clanek...
je to tak
15. 11. 2016 20:42
Re: Zmatecny clanek...
Copywriteteri
Avatar - .StenLi.
15. 11. 2016 17:26
VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
VW by sa uz konecne mohlo zbavit hriadelov a 4x4 benzinov s vysokou spotrebou aby si ekonomicky ale zaroven ekologicky zmyslajuci ludia nemuseli kupovat iba kazive, dymiace, klepajuce TDI s podvodnym sw.. Je to ta najlepsia cesta znizovania emisii ktora je zaroven aj dobrou investiciou do prechodu na EV, tak nechapem stale vacsie a vacsie investicie VW do roznych mechanickych zlozitych kazitok a podvodov.. Ludi mozu oklamat, ale skusat klamat prirodu a atmosferu je trapas.. Kde uz mohli dnes byt keby tie dieselgate pokuty a straty investovali radsej do Hybridov.
Rozbalit vlákno
45
Avatar - WinDiesel
15. 11. 2016 17:32
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
hybridy jsou mimo město k ničemu speciálně v SUV, dobrou spotřebu mají jen ve městě ... drahé řešení a mimo město nefungující
15. 11. 2016 17:39
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
No vidíš, a dízle sú zas nevhodné do mesta, špeciálne v akomkoľvek type vozidla.
Avatar - .StenLi.
15. 11. 2016 18:05
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
A kolko hybridov si doteraz vlastnil ze pises takuto hlupost?

Kia Sportage AT Diesel stoji viac ako Kia Niro AT Hybrid s rovakou dlzkou, rovnakou vybavou a podobnymi parametrami.

Takze znova, na zaklade coho tvrdis ze hybrid je drahe riesenie? Co je lacnejsie na vyvoji komplikovanych turbodieslov, vymyslani podvodnych sw, resp. co je drahe na vyvoji Hybridov ktore sa skladaju zo spalovacich benzinovych motorov ktore VW uz ma a z baterii a elektromotorov ktore uz VW tak isto ma vo svojich e modeloch?

Neprezentuj tvoje osobne nazory ako skutocnost zalozenu na faktoch.. skus ti to radsej nastudovat.
15. 11. 2016 18:08
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
aby si ekonomicky ale zaroven ekologicky zmyslajuci ludia nemuseli kupovat iba kazive, dymiace, klepajuce TDI s podvodnym sw

Z višně jsi nespadl? >:-[]
Avatar - .StenLi.
15. 11. 2016 18:12
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
Skus pisat chvilu ako dospely. Ktore tvrdenie sa ti nepaci a podloz ho faktami, namiesto invektiv ako pubertalny urazeny fanusik TDI.. :-!
15. 11. 2016 23:29
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
Přijde mi komické psát o ekologicky smýšlejícím na jedné straně a kouřícím TDI na straně druhé. A v patách tomu jde ten ekonomicky smýšlející a kazivé TDI. Na tom není co k podkládání, sám jsi tu perlu napsal.
Avatar - .StenLi.
15. 11. 2016 23:37
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
Este raz, nauc sa citat pozorne, asi nechapes pisany text. Ten tvoj prepis nedava zmysel :-) Sustred sa na slovo zaroven ;)
15. 11. 2016 23:41
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
A co na tom má podle tebe zároveň změnit? Nebo chceš říct, že ta ekonomicky smýšlející strana jeho osobnosti zvolí kouřící motor a ta ekologicky smýšlející zvolí kazivý? Tak jako tak si ten tvůj ekonomicky, ale zároveň ekologicky smýšlející člověk pořídí motor, který nezní ani ekonomicky, ani ekologicky. Nemluvě o tom, že si TDI kupovat nemusí.
Avatar - .StenLi.
16. 11. 2016 00:02
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
Ze si to ty tak ti to vysvetlim ;) : Cechoslovak ktory ma ekonomicko ekologicke zmyslanie, zisti ze Skoda neponuka ziadny model ktory by ho zaujal, dokonca ani cele VW, kedze GTE modely su sialene drahe. Cechoslovak teda musi v autosalone urobit kompromis a polavit zo svojho auta snov a na vyber mu ostane benzin s vysokou spotrebou = nizsia nakupna cena, ale vyssie naklady na palivo a kvoli vyssej spotrebe aj viac emisii, alebo diesel s nizkou spotrebou = nizsie naklady na palivo, vyrazne vyssia nakupna cena, a napriek nizsej spotrebe ale vacsej skodlivosti diesel emisii vacsie znecistenie. Ked si to v smutnej realite CS platov spocita tak sa vacsina priklonila k dieslom. Pisem priklonila lebo v 2015 sa uz v EU predalo viacej benzinakov ako dieslov. V oboch pripadoch vsak hovorime o kompromise ktory ci uz u Skody alebo inych automobiliek ktore este neponukaju hybrid nemusi nastat, zakaznik moze odist s tym najspolahlivejsim, druhym najlacnejsim a najekologickejsim konceptom pohonu z troch. To musi ale VW poriadne zamakat a dobehnut Toyotu, Hyundai/Kiu, Mercedes.. atd.. kym nie je neskoro..
16. 11. 2016 00:38
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
Diesely si soukromě kolikrát kupují lidé nesmýšlející ani ekonomicky, ani ekologicky. Protože prostě nemají dostatečný nájezd na to, aby to dávalo ekonomický smysl. Někdo ho samozřejmě má a pak je situace jiná. A ekologické je jezdit na kole nebo třeba koloběžce. Nepamatuji si pak rok, kdy by se v ČR prodalo víc aut se vznětovým než se zážehovým motorem. Rozhodně ne v posledních pěti letech a pochybuji, že tomu tak bylo dál v minulosti. I Škoda v ČR prodává většinu se zážehovým motorem. I bez hybridu. Co píšeš, tedy neodpovídá realitě. A předpokládám, že diesely budou nahoru táhnout firmy a podnikatelé, soukromě ta většina bude mnohem výraznější.

Cena GTE modelů víceméně odpovídá tomu, že jsou to plug-in hybridy. I když se výrobce určitě snaží využít toho, že je takové auto někde podporované, a řádně systém podojit. Prius Plug-in také nebyl levný. Ani Ampera. Tak si kup RAV4 a máš to. Hlasuj penězi. Jen tak přispěješ svou troškou do mlýna v přesvědčování, že se vyplatí do hybridů šlápnout. Nakonec VW a Škoda nejsou jediné dvě značky na trhu.
Avatar - Jaros71
16. 11. 2016 01:44
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
Navíc ty baterie u hybridu mají životnost pár let..5-6 je průměr.
Potom to stojí balík..a kdo si takové auto ojeté od tebe koupí , že?
Zlatý diesel.. :-)
Avatar - .StenLi.
16. 11. 2016 10:55
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
A kolko hybridov si vlastnil ze pises takuto hlupost? :-) Dalsi co popapal hoaxy z Top Gearu aj s navijakom. Skus si to nastudovat skor ako budes dalej sirit hoaxy..
Ja som si kupil jazdeny 5 rocny hybrid a lepsie som spravit nemohol. Mam ho za tretinovu cenu a baterie su v stave ako nove (diagnostikovane Toyotou). Ak si kupis 5 rocny jazdeny turbodiesel od neznameho cloveka tak sa priprav na tisicove opravy turba, dvojhmotakov, vstrekov, DPF, EGR atd.. :-) Hybridna sustava je bezudrzbovat, BEZUDRZBOVA. Chapes? Je to pokojny spanok na dlhe roky, jedine co menis je olej v spalovacom motore a raz za 5 rokov brzdove platnicky ktore kvoli rekuperacii skor zhrdzaveju ako sa opotrebuju..
16. 11. 2016 11:38
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
Tak o to bych se nebál, pokud je ten systém dobře udělaný. I když u plug-inů je riziko mnohem větší, protože nabíjení do značné míry řídí uživatel a troufnu si říct, že se většina lidí neumí k bateriím chovat. A stejně to bude problém dalšího majitele. Nedůvěra se pak samozřejmě projeví na zůstatkové hodnotě. Stav baterie je však mnohem snazší určit než stav spalovacího motoru.

U full hybridů Toyoty/ Lexusu bych si s tím nelámal hlavu. I když bych se samozřejmě podíval, kolik aktuálně stojí, a nechal bych si ji zkontrolovat (což bylo jeden čas, nevím, jak dnes, stejně potřeba pro udržení delší záruky; teď nevím, jestli bylo tímhle systémem možné jít přes 10 let, nebo jestli na 10 letech končila).
15. 11. 2016 18:31
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
jen takovy detail k tem podvodnym TDI. Ten fakt, ze v realnem provozu meli jedny z nejnizsich emisi a nizkou spotrebu ti asi znamy neni, ze? Lepsi je automobilka, ktera nepodvadi (resp. podvadi jinym zpusobem spise) a plni emise ba papire.. a v realu huli jak tovarna. Cela dieselgate je - z hlediska ekologie, ne z hlediska konkurencni vyhody - absurdni nesmysl.

take bych se rad zeptal na tu kazivost TDI a motoru VW. Ja jich mam v okoli dost a nikdo vetsi problemy nema. Asi tem autum nekdo zapomnel rict, ze se maji kazit. A to jsou sluzebaky, taxiky apod.. tedy auta, ktera dostavaji zabrat.
Avatar - .StenLi.
15. 11. 2016 18:55
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
To ze VW koncern pri emisnych testoch podvadzal priznal sam VW, takze je fakt ze ich sw je podvodny, nic dalej neriesim. Pri merani realnej spotreby vysli najlepsie Mazdy bez podvodneho sw, bez hlupeho downsizingu a rozpadajucich sa TSI motorov, takze da sa to aj bez klamania a bez hromadnych zalob nespokojnych majitelov.

Viac ako podla skusenosti par desiatok ludi z okolia by som sa orientoval podla mnohych clankov priamo tu na Auto.cz o poruchovych motoroch, kde su vzdy uvedene aj rozne serieTDI motorov ktorym sa treba oblukom vyhnut a tak isto statistiky spolahlivosti milionov aut kde TDI koncia dost zle (a cele VW v sedom priemere), co je logicke kdze su to konstrukcne komplikovane motory pracujuce na hrane znesitelnych tlakov a teplot. Naopak hybridy maju konstrukcne jednoduche spalovacie motory ktore dasahuju minimalne tlaky a teploty, bez roznych kazitok a potreby chladenia turba, vymeny roznych filtrov, dvojhmotakov, atd.. vsak preto je najpredavanejsi hybrid Prius spolu s 911tkou tym najspolahlivejsim autom historie..
Taktiez mozes najst clanky o Priusoch taxikoch s najazdom viac ako milion km. Robil som taxikara v Chicagu a o TDI by som ani nerozmyslal, ale v takej Californii iny taxik ako hybrid najdes tazko, resp. ziadny TDI.
15. 11. 2016 23:36
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
Pokud by hybrid udělali, bude celkem jistě používat úplně stejně komplikovaný motor jako konvenční verze.
Avatar - .StenLi.
16. 11. 2016 11:11
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
VW Hybrid ma, su to GTE modely Passatu, Golfu a v US Jetta Hybrid. Komplikovanost TSI nie je problem, ako samozrejme postavia motor ktoremu sa nerozpadnu rozvody. TSI nie su ani z daleka tak namahane ako TDI ktore kvoli vyssej efektivite trpia nekultivovanostou a vybraciami, tie riesa dvojhmot. zotrvacnikmi, karcinogenne diesel emisie filtruju dalsimi kazitkami ako DPF a mocovinou.. Toyota ma ciel vyrabat benzinaky atmosfery, aj turbo benzinaky a Dieslov ktore uz nevyraba, iba ich kupuje od BMW sa chce uplne zbavit a nahradit ich hybridmi. Cenovy doplatok za diesel a hybrid je priblizne rovnaky. VW hybrid vsak musi este prejst lepsim vyvojom lebo toto ich riesenie je viac PR ako ozaj masovo pouzitelny koncept, ale zda sa ze VW planuje preskocit rovno na EV.
16. 11. 2016 12:00
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
Měl jsem na mysli samozřejmě Škodu, o které jsi začal. Dvouhmotový setrvačník má i TSI, filtr pevných částic je na cestě.

Plug-in hybrid má v první řadě velmi nízkou normovanou spotřebu (danou použitým výpočtem). Není náhoda, že ta auta ujedou 50 km na elektřinu. V některých státech jsou podporované, takže se jim daří (například v Norsku byl GTE levnější než 1,4 TSI a e-Golf byl myslím levnější než holé 1,2 TSI s pětikvaltem, pokud si dobře vzpomínám). A do flotilových průměrů se tahle auta s velmi nízkými spotřebami myslím započítávala několikrát. I když mám osobně radši full hybridy, obzvláště v menších, levnějších autech, tohle šílenství má svůj řád, tak říkajíc.
Avatar - .StenLi.
16. 11. 2016 12:44
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
Pre mna osobne nemaju plug-in hybridy zmysel, zbytocne navysuju cenu a hmotnost. Ja som za hybrid ktory aj vlastnim a kym nevlastnim dom kde by som si nabijal EV tak o nom ani nerozmyslam. Keby som dnes vlastnil dom tak si kupim hybrid na medzimesto, vylety a dovolenky a jazdeny Nissan Leaf na jazdenie do prace a po meste. Dve auta do 20tis eur ktor mi pokryju vsetky potreby bez zbytocnych a drahych kompromisov. Ked raz EV dosiahnu dojazd a rychlost nabijania ktore budu moct konkurovat hybridom tak ich vymenia a mozeme prejst do novej ery bez zavislosti na rope, bez nezmyselnych vojen a tankovat smiesne mnozstvo benzinu len do veteranov a maleho mnozstva sportiakov zatazenych mastnou carbon tax pre ludi ktori si to mozu dovolit.
16. 11. 2016 18:11
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
Tak já je také normálně moc nemusím (typicky mi nedávají smysl z ekonomického hlediska). Ale zrovna jsem koukal na Panameru, jsem zvědavý na základní šestiválec, a ten hybrid (plug-in) mi přišel celkem rozumně naceněný. Cena tak nějak odpovídá výkonům, nějak jsem neviděl příplatek za tu nemalou baterii. To bylo příjemné překvapení. Což jen potvrzuje, co jsme tu v diskuzích psali před lety, že tyhle systémy dávají smysl v dražších autech. Takže budu muset hybrid vyzkoušet. Jen je oproti té základní podle technických údajů mnohem, mnohem těžší, to mi trochu dělá vrásky. Zatím jsem byl nejblíž koupi hybridu u GS450h; jedna z mála implementací HSD, které mi vyhovovaly (většina HSD vyje a nejede).

V situaci (pří)městské + cestovní auto bych se u cesťáku vůbec nevyhýbal konvenčnímu pohonu. Hybrid mi opravdu dává smysl ve městě. U auta, které může ujet několik set kilometrů, než se vůbec do města podívá, je přínos omezený. To by muselo být auto, které mi opravdu sedne jako příslovečná * na hrnec, abych vzal hybrid.
Avatar - .StenLi.
17. 11. 2016 05:44
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
Ja mam Prius a na to aky je velky ma iba 1400 nieco kg. To je super. A stale to opakujem, ja dosahujem najnizsiu spotrebu na medzimestskych trasach po kopcoch, nie v meste. Vies ze novy Lexus IS 300h je dotovany priamo Lexusom, bez spoliehania sa na statne dotacie a je teda najlacnejsim modelom, dakych 35600 eur.
17. 11. 2016 12:12
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
Já také dosahuji nejnižší spotřeby na okreskách (když neblbnu ;-) ). Mluvím však o přínosu hybridu a ten je největší ve městě, kde máš hodně rozjezdů a nízké rychlosti (malá zátěž).

Nepřišlo mi, že by byl dotovaný. IS250 bylo levnější a příjemnější. Ani teď není nejlevnější, i když je za něj myslím příplatek menší (teď už oproti 200t). A pořád tu máš CT, které je levnější o dobrého čtvrt milionu.
Avatar - .StenLi.
17. 11. 2016 13:04
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
Aj pri nizkych rychlostiach tomu slabemu elektromotoru vyhovuju najviac rovinate obce cca 2,5km ktore prejdem cisto na elektriku a vzcsinou sa do nich spustam z kopca kde nabijem baterku tiez pri ulovej spotrebe, tam vidim este vacsi prinos.. resp nie. este vacsi prinos to ma nie na rozjazdoch na semaforoch v meste, ale v zaaapche, tam je hybrid s planetovou prevodovkou to najlepsie a najjemnejsie co moze byt na take to posuvanie po kuskoch a este jazdenie v podzemnych parkoviskach kde nesmradim zbytocne.
No ta dotacia je iba na 2017 model ktory este nie je ani v autosalonoch, na SR je iba nepojazdny model z Pariza do ktoreho sa da iba sadnut, tak skontroluj u dealera novinky.. za 35 je to bezkonkurencne. Tak ked si obzeral panameru tak som myslel ze chces nieco prestiznejsie ako CT ;) Ja som sa bol vozit v Kii Niro a bolo to tiez prijemne. Sportage by som nebral..
15. 11. 2016 18:59
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
ty emise asi neporovnavas s benzinem ;-\
Avatar - Ada je zase tady
15. 11. 2016 22:56
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
jj benzin je na to vždy hůře :-!
15. 11. 2016 23:04
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
co se tyce zdaneni, tak ano
15. 11. 2016 19:41
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
Nizsie realne emisie mali len nivsie motory rady EA 288. Ale tie podvodne boli z rady EA 189 a tie teda problem v realnej prevadzke mali. To je fakt.
15. 11. 2016 20:54
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
Jít v současnosti do hybridu by pro Škodárnu byla ta největší chyba jakou by mohli udělat. Stačí se podívat na prodeje hybridů v Evropě, což je pro Škodu klíčový trh a je jasné, že si to zatím nemohou dovolit. Technicky není žádný problém hrábnout do skladu VW a vzít třeba techniku Passatu GTE nebo e-Golfu a klidně dát na trh jak EV tak PHEV variantu Kodiaqa, ale komu by takové auto prodali? Nikomu, Škoda se kupuje z racionálních důvodů cena/užitek a to by hybrid dokonale pohřbil a za současných podmínek by to jen vrhlo tak relativně malého výrobce do ztrát. Na druhou stranu nic ti nebrání hybridy kupovat (a klidně třeba i od VW), je jich na trhu spousta, ovšem netvoří ani 1% evropských prodejů.
15. 11. 2016 21:10
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
Výborně, lépe bych to neřekl! :-) :yes:
Avatar - .StenLi.
15. 11. 2016 22:22
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
Tak tu je tolko vymyslenych a nespravnych udajov ze ani neviem kde zacat :-) Tvoje tvrdenia nemaju logiku, ak by Skoda kazde vyrobene auto pred predajom zapalila, tak by to bola urcite vacsia chyba ako ist do hybridov a teda tvoje tvrdenie je nepravdive :-)
Len pre zaujimavost, hybridne auta su najrychlejsie rastuca cast aut. trhu v Europe. V takom prikladovom Nemecku sa preda viac hybridov ako 3.tieho najpredavanejsieho auta: VW Polo.. chces mi povedat ze to je zanedbatelny trh?
VW nemoze hrabnout do skladu a zobrat hybridnu techniku lebo ziadnu pouzitelnu nemaju, je to len PR snaha vyzehlit dieselgate drahymi modelmi ktore nikto nekupuje. Jasne o tom hovoria aj smiesne predaje oproti 10 milionom hybridov toyoty - ale pre teba je to tiez maly trh. Keby diesel stal tak prehnane vela ako VW hybridy, napr. Passat GTE tak by ho tiez nikto nekupoval. Pohonne ustrojenstvo musi byt ekonomicke aj ekologicke, citaj pozorne co pisem. Hyundai aj Toyota ho dokazu spravit lacnejsie ako Dieslove verzie. Auris Hybrid je lacnejsie ako Auris Diesel s porovnatelnym vykonom a spotrebou, tak isto Kia Niro je lacnejsie ako Kia Sportage diesel. Takze sa zase mylis.
Ja pisem ze VW/Skoda surne potrebuju (naozaj pouzitelnu) hybridnu sustavu.. nie tie ich PR projekty. Ak je hybrid (ten podareny, nie VW) neporovnatelne spolahlivejsi ako TDI, je ovela cistejsi, ma porovnatelnu spotrebou, je neporovnatelne tichsi a diesel o par rokov nepustia do ziadneho z centier hlavnych EU miest, tak nevidim jediny dovod preco by VW uuuurcite nemalo ist do hybridov. EU vsetko opakuje po USA, v californii je kazde 4te auto hybrid, to budes raz velmi prekvapeny ked sa aj zaostala EU zobudi a zrazu VW nebude mat komu predat svoje nespolahlive dymitka ked nebude mat nic pre velky hybridny a EV trh. Medzirocne rastu predaje EV a Hybridov v EU o 150-200% podla krajiny.. a uz dnes sa ich preda v EU viac ako napr. Octavii. Pochybujem ze predaje Skodoviek budu rast kedze nemaju hybridy a ak sa bude predavat viacej hybridov (neSkodoviek) tak logicky sa bude predavat menej Skodoviek..
Avatar - Emel
15. 11. 2016 22:43
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
Pravdu má náčelník. Pokud vezmeme Prius jako vzor, tak těch se loni prodalo v EU 7.638 - v tom je normální Prius i Plugin. Letos to bude výrazně víc, i díky nové generaci... ale i tak jsou to nezajímavá čísla.

Je hezké sečíst všechny hybridy a EV napříč třídami dohromady a porovnat je s jedním jediným tradičním modelem jedné značky, ale relevantní srovnání je třeba hybridy vs. diesel, a nebo jeden hybridní vs. jeden nehybridní model.

Jsou tu důvody, proč do hybridů investovat - image, očekávání jejich rozšíření ve střednědobém horizontu... to beru. Ale pokud Škoda v horizontu 5 let neprodá žádný hybrid, tak to samo o sobě žádný problém nebude.
15. 11. 2016 23:23
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
1. Zapálit vyrobené auto je sice velká chyba, ale vyrobit auto (hybrid) a nechat jej stát na salónu bez zajmu kupujících je ještě větší chyba. Ze zapáleného auta je alespoň teplo, kdežto auto na salónu naopak potřebuje obsluhu, topit v salónu a další náklady, takže vyrobit a spálit je menší škoda pro výrobce než vyrobit, snažit se prodat a nakonec neprodat. :-)
2. V Evropě se prodává Prius stejně blbě jako třeba Golf GTE, kolega ti dal čísla za Prius (mimochodem posledních 6-7 roků Prius v Evropě rychle klesá), já ti doplním Golf GTE za rok 2015 cca 17000 ks. To zároveň znamená, že se GTE prodává více než dvakrát lépe než ten Prius, takže použitelný hybrid to je. Ale celkově pořád zoufale prodejný v porovnání s tím, jak se zde prodávají jiné pohony.
3. Argumentovat Kalifornií je zcela mimo mísu, Škodovka tam neprodává a nabídku přizpůsobuje svým hlavním trhům a na nich prostě hybridům pšenka nekvete. Až pokvete, tak budou mít důvod reagovat. Do té doby by to bylo vyhazování peněz okny.
Avatar - .StenLi.
15. 11. 2016 23:48
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
1. Skus si to nastudovat a zistis ze VW uz take auto vyraba, je to superstratovy Passat GTE ;) Ak sa nauci VW vyrobit poriadny hybrid, nie tieto predrazene ekonomicky nevyhodne GTE modely tak nebudu stat v autosalone, ale budu sa predavat tak dobre ako Toyota HSD ktora hlasi 38% narast predajov za Q1 2016. Odporucam ti precitat si tu na Auto.cz : "Volkswagen Passat GTE – Příliš drahé šetření"
2. Uvedomujes si vobec ze hovoris o vyjazdovom modeli, vsetci cakaju na vyrazne vylepseny novy model (to nie je Golf kde stary nerozoznas od noveho s rovnakymi motormi) a uvedomujes si vobec ze predaje klesaju kvoli rastucim predajom Aurisu HSD ktory je ten pravy konkurent pre Golf GTE? Doplnim ti ze Aurisov HSD sa predalo 78 515 to zaroven znamena ze sa Golf predava viac ako 4,5 horsie :-)
3. Keby si cital pozorne tak argumentujem Californiou kvoli objasneniu trendu vyvoja v EU kedze EU vsetko opakuje po USA. Ak si myslis ze 10 mil hybridov predanych iba Toyotou (asi ako vyznam Octavie pre Skodu) je vyhadzovanie penazi tak sa nemame velmi o com bavit :-)
16. 11. 2016 00:19
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
1. Toyota Auris HSD tvoří velkou část prodejů Aurisu, ale Auris jako celek se prodává třeba proti Octavii velmi mizerně, s Golfem se vůbec nemůže rovnat, navíc VW koncern nabízí v této třídě další dva modely (A3, Leon) a všechny se prodávají v Evropě lépe než Auris. Takže taktika Škodovky potažmo VW v Evropě je evidentně daleko úspěšnější. A protože Škodovku zajímá hlavně Evropa, tak proč by proboha měla zahodit své 3 místo ve třídě (Octavie) nebo dokonce druhé místo ve třídě (Superb) jenom kvůli nějakému experimentu s hybridy, když je evidentní, že hybridy jsou v Evropě stále marginální a jejich výrobci zde jenom příštipkaří?

2. Výjazdový nevýjazdový, masově prodávaná auta s klasickým pohonem takové dramatické propady prodejů před nástupem nové generace nemají, jenom důkaz toho, že hybridy v Evropě mají velice úzkou klientelu, které je sice věrná a čeká na nový model, ale velmi malá a tudíž pro výrobce orientované na Evropu nezajímavá.

3. 10 mil za 19 nebo 20 let a celosvětově, nikoliv v Evropě, tedy i pro Toyotu, která vyrábí 10 mil. aut ročně marginální číslo, jejich business stále pevně stojí na klasických pohonech.
Avatar - Emel
16. 11. 2016 09:02
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
Poznámka na okraj - dle Focus2move je Octavia #2 před Astrou (Evropa vč. Ruska a Turecka), cca. 209t za 1-9/16.
[odkaz]
16. 11. 2016 00:47
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
Skoda resp. cely koncern nemaju v EU v ponuke atmosfericky stvorvalcovy motor = srdce drvivej vacsiny fungujucich hybridov. Namiesto toho vsade maju relativne drahe turbo - pouzit naraz turbo aj elektromotor nema vyznam, lebo sa to predrazi.

Skoda nemoze predavat hybridy, lebo ziadne lacne a spolahlive nema...
16. 11. 2016 01:02
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
To, že nemají atmosférický motor v Evropě vůbec nic neznamená, na jiných trzích jej mají. 1.4 i 1.6 MPI se stále vyrábí a nastupující 1.5 evo bude mít opět variantu jak TSI tak MPI.
Avatar - .StenLi.
16. 11. 2016 01:13
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
Skoda ze neexistuje ziadny sposob ako z turbomotoru spravit atmosfericky.. hmm.. zeby odobratim turba? >:D
16. 11. 2016 11:10
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
Odoberu turbo a budu mat motor bez vykonu a s kompresiou cca. 10:1. Trendom je zvysovanie kompresie, tento trend zaspali, aj ked novy 1.5 TSI s 12,5:1 je krok spravnym smerom, ale opat technicky komplikovany.
Avatar - .StenLi.
16. 11. 2016 11:17
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
Jednoduche riesenie, Atkinsonov cyklus. Kompresny pomer 8:1 a expanzny pomer 13:1. Tak jednoduche.. vie to spravit Mazda, Toyota, Hyundai/Kia z beznych atmosfer.. preco to nevie VW? VW/Audi motory s kombinovanym priamim aj nepriamim vstrekovanim su na to idealne.. ale nieee VW ide do komplikovaneho odpajania valcov.. to uz radsej mohli zainvestovat do free valve systemu a zbavit sa uplne tych kazivych rozvodov. Nemyslel som si ze v 2016 budu mat auta este rozvody :-(
16. 11. 2016 12:12
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
Vždyť Millerův cyklus používají. 1,5 TSI ho má (stejně tak 2,0 TFSI). Těžko ho nabídnou v atmosférickém motoru, když tu téměř žádný neprodávají.
Avatar - .StenLi.
16. 11. 2016 13:00
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
Citaj pozorne, ja pisem o Atkinsonovom cykle, pretoze rozoberame to ako po odstraneni zbytocne draheho, komplikovaneho a nespolahliveho turba spravi VW z atmosferickeho motora usporny motor.
Na dosiahnutie maximalnej termalnej ucinnosti si vybrali niektore automobilky zastaraly znamy sposob ktory dalej vylepsuju/komplikuju: turbo, kombinaciua turba a kompresoru (kombinacia mechanickeho a elektrickeho), odpajanie valcov, variabilne vyfukove potrubia k 2-3 turbam, medzichladice, vstrekovanie vody do valcov, kombinacia priameho a nepriameho vstrekovania, filtre, mocovina, atd.. a potom su tu dalsie automobilky ktore si vybrali cestu inovacii, vsadili na hybridy: jednoduchy spolahlivy atmosfericky motor bez vsetkych tych kazitok a desiatky rokov znamy elektromotorov s jedinou pohiblvou castou. Elektromotor ma dokonale vlastnosti pohonu pre drvivu vacsinu aut na svete. Kym dojdeme k bateriam ktore sa budu nabijat ovela rychlejsie a budu mat ovela vacsiu energeticku hustotu, nevidim dovod preco by sme mali dovtedy zamorovat ovzdusie dieslami. Keby sa hned dnes jednym lusknutim vsetky auta zeme zmenili na hybridy, tak podzemne garaze by mali cisty vzduch, vacsina autoservisov by skrachovala a spotreba ropy by rapidne klesla.. potom by si mozno zvysok ludstva uvedomil obrovsky prinos hybridov.
16. 11. 2016 17:37
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
proč by zrovna tubo mělo být komplikované a nespolehlivé?
16. 11. 2016 17:46
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
Vím, co jsi napsal. A také vím, jak to funguje a v čem se různé systémy liší. Takže jsem napsal, co jsem napsal, schválně.

Žádný motor nevyužívá Atkinsonova patentu. Viděl jsi to někdy? Miller přišel s upouštěcím ventilem, což má blízko tomu, co se dělá dnes pomocí variabilního zdvihu a časování ventilů. Tedy Millerův cyklus má pět fází, kdy je komprese rozdělena na upouštění a kompresi. Audi/ VW pak používají modifikaci, kdy vlastně k žádnému upouštění ani nedochází, ventily zavřou dřív a přebytečný vzduch ani nenasají.

To, co někteří v marketingových materiálech označují za Atkinsonův cyklus, je spíš Millerův a bez přeplňování (které je vedlejší, to Miller nevynalezl a svůj patent cílil myslím na lodní a stacionární motory).

Vzhledem k tomu, jak velkou část problémů s auty dělá elektronika, servisy sušit hubu nebudou. ;-) Děláš, jako kdyby všechny hybridy byly ala HSD. Ne, hybrid automaticky neznamená (relativně) jednoduchý spalovací motor. A u VW v tomhle v blízké době nečekám žádný obrat.

Mimochodem, turbíny jsou oproti pístovým motorům jednoduché a dokáží vydržet hodně dlouho. Jen je samozřejmě nesmíš upéct.
16. 11. 2016 12:06
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
Vždyť vyrábí atmosférickou verzi 1,4 TSI. A 1,6 MPI vychází také ze stejné konstrukce. Od začátku se s tím počítalo. Jen je tu neprodávají, jsou určené pro méně rozvinuté trhy (BRIC).
15. 11. 2016 17:37
Ostře sledované kodiaqy ...
No nevím jestli je to ostře sledované auto, spíše bych řekl ostře propagované veškerou marketingovou základnou vw světa. Čtenost je pak už jen výsledkem tohoto náporu.
Pro mě osobně je to další normální městské SUV, které není ničím zvláštní. Teda snad jedině tím, že původ znáčku na kapotě je v ČR.

jinak co se týče spotřeby.
S podobně těžkým subaru legacy jsem jezdil za 8,2L/100km po dálnici - pravda na tempomat. Atmo dvoulitr, stálá ( ne AWD ) 4x4, automat.
S Outbackem z roku 2005, který měl AWD, manuál a atmo 2,5 jsem jezdil stabilně pod 9L. Ať žije downsizing ! >:D
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Emel
15. 11. 2016 17:41
Re: Ostře sledované kodiaqy ...
AWD je prostě zkratka pro pohon všech kol... all wheel drive.
15. 11. 2016 19:47
Re: Ostře sledované kodiaqy ...
symetricall AWD je licencovaná značka subaru. Jedná se o pohon 4X4 s 50:50 stálým poměrem. Automaty u subaru nemají AWD, ale něco podobného ( avšak o 100 let dále ) jako haldex například.

Takže u subaru je AWD a 4x4 rozdíl :-) Neuvědomil jsem si ovšem, že nejsem na clubu, kde této hantýrce rozumí ...
Avatar - Emel
15. 11. 2016 20:05
Re: Ostře sledované kodiaqy ...
To symetrical (jedno l) sis ale nechal od cesty...
15. 11. 2016 23:53
Re: Ostře sledované kodiaqy ...
A dvě m.
Avatar - Emel
16. 11. 2016 08:59
Re: Ostře sledované kodiaqy ...
:*)
15. 11. 2016 23:53
Re: Ostře sledované kodiaqy ...
Jen ti tam vypadlo to symmetrical (kdybys použil jen symmetrical místo jen AWD, fungovalo by to lépe, protože symmetrical na rozdíl od AWD není něco v tomhle kontextu běžně používaného). Ne že by ti to pomohlo od toho, aby si člověk říkal, co to píše za nesmysly. Protože Symmetrical AWD je několik druhů včetně toho s vícelamelovou spojkou, který dávají k CVT (a dříve k planetovým automatům). U manuálních převodovek jde o viskózní spojku. Pokud mi nevěříš, stačí se podívat na stránky Subaru. Je to stejná situace jako s quattrem: jedno jméno, řada systémů. A jak se zdá, jsi na tohle expert, tak ti budu věřit, že je to o 100 let před Haldexem a určitě i xDrive, však to na klubu, promiň, clubu říkali, ne? :-)
15. 11. 2016 17:44
Re: Ostře sledované kodiaqy ...
Ešte je treba povedať, že tá 1,4TSi môže kľudne vážiť viac ako 1650kíl, v závislosti od výbavy. V nejakom teste nedávno vážili AR giulia, bola o takmer200kg ťažšia ako udával výrobca v tabuľke.
15. 11. 2016 21:12
Re: Ostře sledované kodiaqy ...
Tak pokud 4,7 m a minimálně 1,6 tuny vážící SUV je pro tebe "městské", tak co je pak auto vhodné na dlouhé cestování? >:D
Avatar - Floyd
15. 11. 2016 23:26
Re: Ostře sledované kodiaqy ...
:yes:
16. 11. 2016 12:15
Re: Ostře sledované kodiaqy ...
Také jsem koukal na to městské. Možná žije v USA.
15. 11. 2016 18:05
Sbalit vlákno
3
Reagovat
zmatecny clanek...
Dobrý den, omlouvám se za chybu, omylem se do článku přímíchaly poznámky, které jsem si zaznamenal před jeho zpracováním. Už by to mělo být v pořádku
Rozbalit vlákno
1
15. 11. 2016 18:19
Re: zmatecny clanek...
Uz je .dik
Avatar - O5kar
15. 11. 2016 18:13
Takže je to tak?
Již před několika měsíci jsem někde psal, že novináři již mají o tomto autě připraveny články, které doplní jenom o drobnosti, aby s tím mohli okamžitě vyjít, až jim to bude povoleno.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Floyd
15. 11. 2016 19:00
Re: Takže je to tak?
>:D >:D >:D :yes:
16. 11. 2016 15:27
Re: Takže je to tak?
Ale kdepak :-) Jen jsem si předem připravil pár odstavců z předchozích článků s informacemi, na které jsem nechtěl při psaní zapomenout.
15. 11. 2016 18:23
Zavazadlový prostor 5/7 mist
Dobry den, rad bych se zeptal na rozdil ve variabilite zavazadloveho prostoru 5 mistne a 7 mistne verze... V 5ti mistne jdou zadni sedacky take posouvat? V cem se verze lysi?
Predem moc dekuji a preji hezky den.
Tesim se na test 2.0 TDI 110 kw! :-)
Rozbalit vlákno
4
15. 11. 2016 19:23
Re: Zavazadlový prostor 5/7 mist
V Tiguanu jsem s ním jezdil letos v červnu a tam to bylo použitelné.Ale tam bylo 7DSG.
Avatar - Jopino
15. 11. 2016 20:33
Re: Zavazadlový prostor 5/7 mist
Tohle píšou vedle :

Pochopitelně jsme zkoušeli i prostornost na všech třech řadách sedaček. Redaktor Autorevue.cz s výškou 186 centimetrů si pohodlně sedne takzvaně sám za sebe a ještě mu ve druhé řadě nad hlavou zbude 7 centimetrů a před koleny jedenáct. To, když je zadní lavice posunuta do nejzazší zadní polohy.

Dozadu si ale stejně velký člověk nesedne, ani když se zadní sedačka posune o zmíněných 11 centimetrů dopředu. Kolega, který ale měří jen 172 centimetrů, s umístěním svého těla do třetí řady problém neměl. Před ním by klidně a velmi pohodlně mohli sedět další dva stejně vysocí jedinci.
Avatar - Floyd
15. 11. 2016 23:28
Re: Zavazadlový prostor 5/7 mist
Ještě že tu máme spřísněnou konkurenci, která odvádí lepší práci než mateřská redakce, jinak bychom se o dojmech z třetí řady ani nedověděli. Proč asi, že? >:D
16. 11. 2016 17:13
Re: Zavazadlový prostor 5/7 mist
Dekuji za reakci, ale me zajima, asi jako vetsinu lidi, hlavne 5 mistna verze a jeji zavazadelnik a jeho variabilita vcetne posuvu 2 rady sedacek...
Zatim nejpodrobnejsi clanek jsem nalezl asi zde:
[odkaz]
A spotrebu, tusim zase v jinem clanku, uvadeji v prumeru, po klikatych cestach a stoupeni 9l , na dalnicn 7,5. :-O
Avatar - rohYpnol
15. 11. 2016 18:41
Dokonalost zmatků
Tak nejzásadnější novinkou, kterou nám článek přinesl, je vpád Norska na Mallorcu >:D >:-[] No, hned vzápětí to je informace, že 12l spotřeba je na 4-válcové SUV velikosti pomezí nižší střední a střední třídy adekvátní, možná autor dává tušit nějakou Trumpovu doktrínu dovozu laciného benzinu ze spojených států do Merkelovou zdecimované Evropy >:D >:-[]

No, pak se autor bravurně vypořádává s váhou automobilu, kdy základní váha modelu je velmi pozitivní a z řízení je cítit lehkost, zatímco příplatková výbava a 1625 kg způsobuje značnou váhu ospravedlňující prokopnutou nádrž >:D >:-[]

Pravou esenci automobilového gurmánství pak autor vnáší ódou na cukající převodovku při ca 50 kmh!!! Zřejmě nějaká simply clever fíčura, zřejmě Top-city-speed-buzzer Assist. Tohle se jen tak nevidí.

Takvou třešniškou, no spíše takové slepičí brčko, na dortě, jsou zrcátka bránící výhledu šikmo vpřed a zřejmě první asistent mrtvého úhlu, který nevykrývá úhel dozadu, ale šikmo dopředu >:D >:-[]

No, opravdu smekám. Ne před Kodiaqem, ale před redakcí >:-[] :-!
Rozbalit vlákno
3
15. 11. 2016 18:55
Re: Dokonalost zmatků
kdyz to trochu vypilujes, aby to melo vyssi uroven, nezbyde nez pred tebou smeknout v tom, jak veci prekrucujes.
Avatar - rohYpnol
15. 11. 2016 22:33
Re: Dokonalost zmatků
Díky, ale jsem skromný a dokonalost mi stačí.
Avatar - Floyd
15. 11. 2016 18:59
Re: Dokonalost zmatků
>:D >:D >:D :yes: :yes: :yes:
Avatar - Jopino
15. 11. 2016 18:53
Spotřeba
tak ta mě tedy rozsekala... Čekal jsem s manuálem 8 a automatem přinejhorším 9 l/100km. Když slováci testovali Atecu s identickým motorem, byla tedy mnohem střídmější. Jasně, Ateca je lehčí, ale taky auto, které před sebou hrne dost vzduchu.

Jelikož nejsem až tak velkým zastánce DSG, tak jsem ještě zvědavý, jak bude Kodiaq konzumovat benál s manuální převodovkou.

Každopádně akustika auta se jeví v pořadku, což bude ještě zajímavé v konfrotaci s českými vozovkami. Uvidíme. Díky pánové :yes:
Rozbalit vlákno
16
Avatar - _Karel_
15. 11. 2016 18:58
Re: Spotřeba
Pokud vím, DSG spotřebu v podstatě nezvyšuje. Tam pes zakopaný nebude.
Avatar - Emel
15. 11. 2016 19:00
Re: Spotřeba
Je to kombinace faktorů... automat a 4x4 je problém i v Octavii, natož v SUV. A nebo je to možná jen psychologie... půl litru si nevšimneš, litr už jo.
Avatar - _Karel_
15. 11. 2016 19:10
Re: Spotřeba
Pokud se pamatuji a něco se nezměnilo, mělo DSG spotřebu (obecně) třeba o deci nižší než manuál.
Avatar - Emel
15. 11. 2016 19:16
Re: Spotřeba
Mrkni na spritmonitor ;-) , ten půlitr tam obvykle je, např:

[odkaz]
[odkaz]
Avatar - _Karel_
15. 11. 2016 19:24
Re: Spotřeba
Pak to byla plichta jen papírově a ne v reálu, ok.
Ale udivuje mě to, když je DSG "robotizovaný manuál" a většinou kvůli spotřebě naladěný na udržování co nejnižších otáček.
Avatar - Emel
15. 11. 2016 19:32
Re: Spotřeba
Je to pár kilo navíc a převodovka "nevidí před sebe".

Vím že jsem na to koukal třeba u 1.8TSI v Octavii:
- manuál 4x2 - 7.6
- automat 4x2 i 4x4 - 8,26
- automat 4x4 - 8,8

7.6 je ok. 8.2 je pořád celkem ok. 8.8 - to už se blíží té psychologické 9, kde už si člověk říká, že to docela žere.

Ale takhle, myslím, že když se bude řidič s DSG snažit, tak to velký rozdíl nebude.
Avatar - Jopino
15. 11. 2016 19:40
Re: Spotřeba
Velmi podobná zkušenost s našími identickými firemními auty.
16. 11. 2016 01:18
Re: Spotřeba
U mokrých tam máš hlavně olejové čerpadlo, které žere výkon. Což se samozřejmě netýká Octavie s 1,8 TSI. I když z hlavy nevím, jestli verze s Haldexem nemá mokrou, u některých aut to tak dělali.

A co jsi myslel tím automat 4x2 i 4x4? FWD+DSG a AWD+DSG dohromady? Podle těch 8,8 by pak musel průměr FWD+DSG vycházet celkem nízko.
Avatar - Emel
16. 11. 2016 09:08
Re: Spotřeba
Na spritmonitor není možnost filtrovat podle poháněné nápravy, takže verze 4x4 jsem našel pomocí fulltextu "4x4". Pak ale není možnost filtrovat verze "bez 4x4". 4x4 v kombinaci s manuálem jsem nenašel.

Kolonka "automat" je prostě filtr na převodovka = DSG a je v tom oboje, takže jo, FWD DSG bude nejspíš někde uprostřed mezi 1 a 2.

Myslím, že nová Octavia má 1.8TSI 4x4 s mokrou 6DSG... a že má i 280Nm oproti běžným 250 u FWD.
16. 11. 2016 12:22
Re: Spotřeba
Já jsem si to myslel. Dalo by se to spočítat, i když si teď nejsem jistý, jak přesně spritmonitor průměruje (mám takový pocit, že nějak zohledňují nájezd).

Ano, pokud má 6 stupňovou, bude mít 280. Říkal jsem si, že by mohla. Míval to tak snad i Yeti.
16. 11. 2016 01:22
Re: Spotřeba
Samočinné převodovky proti manuálním při měření vždy těží z toho, že si můžou řadit, jak chtějí. A řidič pak nemusí tolerovat ten "ekonomický" režim, pokud motor dusí, takže to třeba přepne do "sportovního" a hned jsi jinde. Dvouspojkové můžou být účinnější než planetové převodovky s měničem, ale nebudou účinnější než manuální.
Avatar - rohYpnol
15. 11. 2016 19:01
Re: Spotřeba
a přesto autor vyšší spotřebu omlouvá "automatem" >:-[]
Avatar - Jopino
15. 11. 2016 19:05
Re: Spotřeba
Tak jestli tahleta převodovka v tomto konkrétním autě řadila, jak autor popisuje, vůbec bych se nedivil. Jasně eko softy "vyladěných" převodovek tlačí otáčky dnes místy až absurdně dolů, ale to, co popisuje autor moc v poho není.
15. 11. 2016 19:16
Re: Spotřeba
jestli tech vosm byla vysledna celkova spotřeba vcetne tech 12 serpentinovych a dálničních (bez nulovani PC), tak to není spatny
Avatar - Jopino
15. 11. 2016 19:28
Re: Spotřeba
Chce to počkat na delší test, aby to bylo úplně objektivní.... Ateca se stejným pohonem a na klobouka šla až k 6 litrům, což jsem fakt čuměl.
U dnešních aut stačí mnohdy šlápnout na akcelerátor o 0.5 cm víc a palubák připisuje palivo jak divý :-) Ale to není žadná novinka :yes:
Avatar - rohYpnol
15. 11. 2016 22:36
Re: Spotřeba
Jistě, ta spotřeba je v poho. Jen je záhadou, proč je pod kapotou benzinová 1.4TSI a ne benzinová 2.0TSI >:-[]
Avatar - Jaros71
15. 11. 2016 19:10
1.4 slabší verze čtrnáctistovky s 85 kW...?
Tak do většího SUV bych to fakt nechtěl...max do Fabie či Rapidu !
Kodiaq bude ideální ve 4*4 s 2.0 TDI , záleží na prioritách řidiče či manuál nebo DSG.
TSI v SUV moc nedává smysl.
Rozbalit vlákno
14
15. 11. 2016 19:23
Re: 1.4 slabší verze čtrnáctistovky s 85 kW...?
smysl nedava samotny SUV
vysoka koza s mizernejma jizdnima vlastnostma a tedy pochybnou bezpecnosti, vysokou spotřebou, horsi dynamikou a vyssima provoznima a servisnima nakladama...
Avatar - _Karel_
15. 11. 2016 19:27
Re: 1.4 slabší verze čtrnáctistovky s 85 kW...?
Někdo si rád připlatí za snadnější nastupování, vyšší bezpečnost při nehodě a lepší rozhled okolo. Já sice ne, ale je jich dost.
15. 11. 2016 19:35
Re: 1.4 slabší verze čtrnáctistovky s 85 kW...?
lepsi nastupovani, jo to beru pro mesto a na rozvoz deti do skolky, ale na dejaky delší a rychly cestovani ne.
vyssi bezpečnost, vzhledem k horsim jizdnim vlastnostem to je pochybny a hlavne musíš porovnávat podobne tezky auta, a ne Q7 s fabii
Avatar - _Karel_
15. 11. 2016 19:45
Re: 1.4 slabší verze čtrnáctistovky s 85 kW...?
Horším jízdním vlastnostem nevěřím- při běžné jízdě se k limitům nedostaneš.
Nastupují nejen "městské maminy" , ale i starší lidé (i když netvrdím, že jsou to většinoví zákazníci). Pokud bych-nedej bože- měl mít čelní srážku, pak raději v SUV.
15. 11. 2016 19:55
Re: 1.4 slabší verze čtrnáctistovky s 85 kW...?
na limit se dostanes při nejakym necekanym manevru, třeba kdyz se snazis vyhnout protijedouci tatre, která ti vjede do protismeru, no a tam se lame ten chleba ..

když budes mit stejne tezky SUV a stejne tezkou klasiku, tak v celni srazce nevidim zadnej velkej rozdil, samozrejme za predpokladu, ze to SUV neskonci ty klasice na kapote a zapichly v celni skle, o cemz ale tak nejak pochybuju.
zpomaleni bude v obou stejne a to i kdyby třeba to jedno nemelo vůbec zadnou deformacni zonu.

je samozrejme par lidi, pro který to vyznam ma, ale pro ty co brousej dalnice a okresky, tak to pochybuju.
Avatar - twistedTSD
15. 11. 2016 20:27
Re: 1.4 slabší verze čtrnáctistovky s 85 kW...?
Fyziku neokecáš a těžké SUV s vysokým těžištěm bude těžko srovnatelně hbité jako dobře naladěný hatch/kombi. A zejména jak píše topten, chleba se láme při vyhýbacích manévrech.

Mimochodem, hlavní důvod jejich popularity bude stejně úplně jinde, než v nějakém nastupování.
Avatar - _Karel_
15. 11. 2016 20:42
Re: 1.4 slabší verze čtrnáctistovky s 85 kW...?
Hbité-nehbité, pokud je kvalitní, nebude reálně o nic míň bezpečné. Proč je populární je mi jedno, topten psal, že SUV nedává smysl, já jsem uvedl, že pro někoho ano.
15. 11. 2016 21:11
Re: 1.4 slabší verze čtrnáctistovky s 85 kW...?
Velká SUV mají o něco horší aktivní bezpečnost, ale zas mají o dost vyšší pasivní bezpečnost. Nejvíce smrtelných nehod je způsobeno magory, kteří v osobáku nezvládnou řízení a v protisměru do někoho narazí. Tady pomůže především pasivní bezpečnost, na úhybné manévry není většinou čas. Proto pro většinu lidí je XC90 bezpečnější než kdejaké sportovní auto.
Avatar - _Karel_
15. 11. 2016 21:13
Re: 1.4 slabší verze čtrnáctistovky s 85 kW...?
Taky si to myslím.
15. 11. 2016 22:49
Re: 1.4 slabší verze čtrnáctistovky s 85 kW...?
no ano.
proti velkymu, tezkymu a drahymu SUV nemá maly osobacek sanci.
a v tomhle duchu se nese většina testu.
a tak jsme se dozvedeli, ze Q7 maly cinquecento doslova prevalcuje. kdo cekal něco jinyho?
taky sme se dozvedeli, ze XC90 rozbije napadrt golfa. kdo cekal něco jiného?
ale taky sme se dozvedeli, ze v souboji yeti vs. superb dopad superb OK.

jak by to ale dopadlo u srovnatelných aut, napr. yeti vs octavia, kodiaq vs. superb?
je vůbec nejaky důvod aby hmotnoste podobnej superb při celni srazce s kodiaqem dopad hur nez kodiaq? ja o tom silne pochybuju. mozna při bocnim narazu na tom bude SUV lip, ale jinak sem presvedcenej, ze limuzína s hmotnostne podobnym SUV na tom bude v bezpecnosti celkove lip.

mozna, ze není rovnocena nahrada klasiky vuci Q7 nebo XC90 pak se da rict, ze tyhle velky SUV jsou na silnici opravdovym kralem co se tyce bezpecnosti (když vyradime tatru), ale kolik takových aut jezdi a kdo si to muze dovolit?

takze porovnávejme porovnatelny. xc90 vs. golf gti urcite porovnatelny není.
16. 11. 2016 00:59
Re: 1.4 slabší verze čtrnáctistovky s 85 kW...?
Dôvod by sa nasiel pomerne jednoduchy - vysoky posed. Minule som na semaforoch stal v sedane vedla Toyoty, asi Hilux, a mal pocit, ze ten týpek sedí o meter vyssie ako ja - ked sa tie dve auta zrazia, kym on si maximalne porani nohy, clovek v sedane skonci s prepichnutym hrudnikom...

Crossovery maju ten posed skoro ako v hatchbacku, ale prave SUV ma vysoky posed a pri celnej zrazke by malo byt omnoho bezpecnejsie.
16. 11. 2016 09:09
Re: 1.4 slabší verze čtrnáctistovky s 85 kW...?
to je blbost
dnesni auta při stretu maj prostor pro posadku netknuty
problém s napichnutim na volant byl naposledy mozna u felicie.
rozhodujici je pomer hmotnosti
16. 11. 2016 08:51
Re: 1.4 slabší verze čtrnáctistovky s 85 kW...?
"proti velkymu, tezkymu a drahymu SUV nemá maly osobacek sanci.a v tomhle duchu se nese většina testu."

To není o žádných testech, ale o minimalizaci rizika zranění nebo smrti vůči střelcům v malých a středních osobáčcích, kteří způsobují nejvíce střetů v protisměru.
16. 11. 2016 09:10
Re: 1.4 slabší verze čtrnáctistovky s 85 kW...?
vetsi minimalizaci rizika udelas ve velky a tezky klasice
rozhodujici je u dnesnich aut hmotnost
Avatar - JGucci
15. 11. 2016 20:27
150k
Ja mam v Yetim 152 koni , staci to,ale zadna raketa to neni, 150 koni v Kodiaqu mi prijde malo, ale potrebuje to osobni zkusenost. Treba prekvapi. Ale je to prekvapeni ve strategii Skodovky, vzdy me mrzelo, ze se nenabizel Yeti i s 1,4 125 koni 4x4 (Suzuki pouziva i slabsi motory) , takze treba opravdu tento motor bude dostacujici.
Rozbalit vlákno
0
15. 11. 2016 20:35
Český SSANGYONG MUSSO
Kdy už konečně někdo napíše, že to auto je na první, druhý....desátý pohled hnusný?!Jediný prvek na exteriéru té Škodovky není zajímavý a už vůbec ne pěkný.
Je to druhá Škodovka (první byl favorit), která nevypadá dobře ani na těch počítačem upravených fotkách.
Interiér je určitě plný dobrých nápadů a tzv. simply clever řešení, ale ten design....
Rozbalit vlákno
4
15. 11. 2016 20:50
Re: Český SSANGYONG MUSSO
Vidím to stejně... tohle se nepovedlo, je to taková neforemné obludka. Obzvláště v zelené metle...
Avatar - aproximus
15. 11. 2016 23:00
Re: Český SSANGYONG MUSSO
souhlas. ta záď je vážně otřesná..
15. 11. 2016 23:06
Re: Český SSANGYONG MUSSO
me tak napada, jestli by to nemelo nižší cx kdyby to couvalo.
kazdopadne aerodynamictejsi tvar kapky to ma když to jede po zpatku.
jaka je maximalka dopředu a jaka dozadu?? >:D
16. 11. 2016 09:28
Re: Český SSANGYONG MUSSO
>:-[]
15. 11. 2016 20:44
Kaskadéři z auto.cz
mají šílenou spotřebu.
Já bych měl při svižné jízdě poloviční spotřebu, tedy 6 litrů.
A to na Malorce asi ještě nemají zímní pneu, což spotřebu taky značně vylepšilo.
Rozbalit vlákno
0
15. 11. 2016 20:54
DSG
Tak to snad ne, ono to neví co má zařadit při 50 km/h? To bude příjemná jízda po městě. Řešením je 40km/h za 2- zdržovák, nebo 60 km/h za 3 a pokuty. Odměny pro Ing.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Barry Lyndon
15. 11. 2016 23:59
Re: DSG
tak takto to určitě neřadí. Když jsem měl kdysi DSG, tak to 40 jezdilo na pětku, 50 na šestku, a 60 na sedmičku. Motor točil 1200 otáček a třásl se jako ratlík. Při reklamaci mi řekli, že je to tak přesně správně. Auto: O2, 1.4TSI 92 kW DSG 7°.
Jinak té spotřebě v testu nějak nevěřím, protože ta Octavka jezdila kolem 7mi litrů i s přávěsným vozíkem těžkým pomalu jako ta Octavka (takže to bylo určitě těžší než Kodiaq a aerodynamiky to moc nepobralo). A to to bylo starší žravější TSI. Pravda, byly to suché spojky a nebylo to 4x4.
16. 11. 2016 12:32
Re: DSG
U novinářů musíš vždy počítat s vyšší spotřebou. Tak to prostě je.
15. 11. 2016 21:39
Na Nově s ním jezdili po Česku
Všimli jste si někdo v sobotu na nově v pořadu koření? Mezi reportážema a i v jedný reportáži tam přejížděli Kodiaqem, byly tam i záběry ze vzduchu a tak. Žádný velký halo, žádný polepy Škoda, žádný vtírání, ani tam o něm asi nemluvili, je mi divný že to nikdo nevyužil k propagaci.
Rozbalit vlákno
0
16. 11. 2016 06:51
Cotoje za motor??
Kodiaq 1,4 tsi 85 Kw a spotřeba 10 litrů vs můj Forester 2,0 110 KW ,který bez turba jezdil za 8,6 i s boxem na střeše.. Opravdu nechápu,proč si tuto motorizaci někdo koupí,když je v nabídce 1,8 a 2,0 tsi,nebo hromada jiných výrobců..
Rozbalit vlákno
10
16. 11. 2016 08:52
Re: Cotoje za motor??
Spritmonitor, reální uživatelé, reálné spotřeby
[odkaz]
průměr 9.7 litru.
nechápu, proč to někoho udivuje, benzín, čtyřkolka, automat, kolik by to mělo žrát? stejně bude žrát i dvoulitr, třílitr dvanáct, pětilitr patnáct.
Ale diskusní Jaroušci si budou mlít svoji, pánajána šak mně to sežere zaživa! Moje Subaru to umí za sedum!
16. 11. 2016 11:39
Re: Cotoje za motor??
Nechci se s nikym hádat,jelikož rovnici o výkonu= příkonu znám,ale co jsi to napsal??? Napsal jsem,že mi Subaru Forester s permanentní 4x4 žralo 8,6 s boxem na střeše..Byl to 2,0 benzinový motor bez turba a dalších sraček kolem.Proto nechápu smysl toho 1,4 tsi zázraku,který tam nacpali s 4x4 a automatem,který tam trpí,protože se z něj ždímá maximum,aby to jelo...Nedovedu si představit,jak by to jelo naložené do hor a s jakou spotřebou...
Neomdlévám ze spotřeby,protože ji neřeším. Řeším tento pažravý motůrek v tomto autě spolu s nelogičností ekoteroristických požadavků,které se touto kombinací stávají absurdními...
Hezký den
16. 11. 2016 15:28
Re: Cotoje za motor??
To opravdu pokládáš za takový rozdíl dvoulitr a 1.4ka s turbem? Moc bych za to nedal, že ten přeplňovaný bude mít lepší pružnost a reálnou využitelnost...
16. 11. 2016 17:44
Re: Cotoje za motor??
no vidiš a já mám kolegu co má forester jako ty se stejným motorem a jezdí za 12 až 14.... přemýšlím jako ty a dělám si závěr co to subaru montuje za motory?? dyk já v novým supu s 1.4tsi jedu za 6,5......
Avatar - Emel
16. 11. 2016 09:11
Re: Cotoje za motor??
Testován byl 1.4TSI 110kW 250Nm ;-)

Koupí si to proto, že mu to stačí... tak jako tobě stačí ten dvoulitr. Každopádně v téhle třídě bude benzín okrajová záležitost, kdo řeší spotřebu tak vezme naftu.
16. 11. 2016 09:25
Re: Cotoje za motor??
kupovat naftaka je dnes docela adrenalin
brzo zakážou vjezd naftakum do velkych mest, logicky prijde zakaz vjezdu naftakum do lazni, do rekreacnich středisek...
prijde doba, kdy te s naftakem nepustej do hor, takze v pripade ceska ho budes muset odstavit nekde u vrchlabi a dal jit po svých nebo autobusem
Avatar - Emel
16. 11. 2016 09:26
Re: Cotoje za motor??
Na to zapomeň... nic tak radikálního se nestane.
16. 11. 2016 09:37
Re: Cotoje za motor??
pariz od 2020
cca 10 německých mest to zvazuje
myslis, ze rakusaci se zustanou pozadu, když kvůli emisim omezuji rychlost na dalnicich na 100 i na 80km/h?? myslis ze nechaj dal naftaky smrdet ve svých zimnich střediscích v udolich??
16. 11. 2016 09:40
Re: Cotoje za motor??
v Paříži nežerou rohlíky? kdo jim je doveze? pekař na kárce?:)
16. 11. 2016 10:03
Re: Cotoje za motor??
zda se, ze naftovy nakladaky nemaji s jedovatými NOx takovy problém jako naftovy osobaky.
podobna afera s NOx propukla v USA s nakladnimi automobily nekdy v 80. letech, a protože naftovy nakladaky v USA dnes bez problemu jezdi, zrejme u nakladaku problém není.
nakldaky na zneskodnovani jedu NOx dusledne pouzivaji SCR, kdezto cast osobaku obycejnej neucinnej katalyzator LNT. navíc spotřeba močoviny u nakladaku je 4-6% nafty, kdezto u osobaku se uvadi jen 1-2% a strejme i to je důvod proc maj osobaky takovy problémy.

takže i v parizi bodou rohliky dal rozvazet naftovy nakladaky, podobne jako v MHD budou jezdit naftovyautobusy
16. 11. 2016 08:06
Spotřeba 10 litrů
je sice dost hrozná, ale na druhou stranu, kdo má minimální zkušenosti s malými benzínovými turbomotory, ten se nemůže vůbec divit. Stačí se podívat na váhu Kodiaqu, pohon 4x4 - sice Haldex, ale v poslední generaci už trvale posílá cca 5% výkonu na zadek, aby to při připojování neškubalo = trvalé mechanické ztráty, na aerodynamický odpor karoserie, velká a široká kola... Naložený na dálnici při tempomatových 150km/h to bude spotřeba už zcela mimo realitu...
Z nabídky motorů připadá v úvahu pouze 2.0 TDI
Rozbalit vlákno
0