Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Máme za sebou první kilometry se Škodou Kodiaq! Jak jezdí nejslabší 1.4 TSI?

David Bureš
Diskuze (156)
Horkou novinku z Kvasin jsme zatím vyzkoušeli se základním benzinovým motorem v podobě 1.4 TSI. Bude stačit?

Škoda Kodiaq je fenoménem posledních týdnů a měsíců. Zcela nový zástupce modelové palety mladoboleslavské značky české zákazníky hojně zajímá, což bylo vidět i na čtenosti našich článků. První informace, jízda s konceptem VisionS předcházejícím Kodiaqu, jízda s prototypem vozu, první seznámení se se sériovým autem nebo třeba kompletní český ceník vás, naše čtenáře, hojně zaujaly. Dnes pokročíme ještě o krok dál, protože konečně nastala dlouho očekávaná chvíle. Právě dnes jsme se poprvé svezli se sériovou verzí Kodiaqu. Tak jak nás zaujala?

Jestliže jste čekali, že kodiaq testujeme ve stejnojmenném městě na Aljašce, vyvedeme vás z omylu. Mezinárodní prezentace auta probíhá na španělském ostrově Mallorca, kde sice do detailu neotestujeme jeho terénní schopnosti, ale zase ho vyzkoušíme v prostředí, kde přece jen bude jezdit nejčastěji, tedy na běžných silnicích. Automobil jsme si už detailně prohlédli, a tak to tentokrát bude primárně o jízdních dojmech.

Jako první jsme usedli za volant modrého exempláře v odstínu Lava Blue, pod jehož kapotou pracoval benzinový čtyřválec 1.4 TSI o výkonu 110 kW, který na českém trhu slouží jako základní verze. Úplný základ jsme ale netestovali. V jeho případě má zákazník na výběr mezi automatickou převodovkou a pohonem všech kol, zatímco testovaný kousek disponoval jak šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, tak pohonem všech kol. Na vybraných trzích navíc bude k dispozici i slabší verze čtrnáctistovky s 92 kW.

Základní zážehový motor jistě mnohé zákazníky bude hodně zajímat, budou se nepochybně ptát po tom, zda tato čtrnáctistovka na auto bude stačit. Dobrou zprávou je, že stačí. Samozřejmě, na svižné ježdění a předjíždění na poslední chvíli to není. Jako základ se ale jedná o naprosto důstojný motor, který není žádnou brzdou provozu. Prostě na pohodovou jízdu s rodinou tato jednotka bezesporu stačí.

Líbila se nám i kombinace se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. DSG řadí hladce a rychle. Snad jen při změně ze třetího na čtvrtý stupeň lehce cuká. Je to ale tím, že kolem 50 km/h DSG občas zaváhá, jaký převod právě zvolit. V kombinaci se čtrnáctistovkou je pak na převodovce znát, že si pořádně zapracuje. Je totiž patrné, že pokud se řidič rozhodne zvýšit tempo, převodovka často podřazuje, aby měl pilot dostatek síly.

Video se připravuje ...

Jen o dobrých zprávách to ale není. Čtrnáctistovka má s kodiaqem práci, vždyť testovaná verze s automatem a pohonem všech kol váží 1.625 kilogramů, což se zřetelně projevuje na spotřebě paliva. Ta se totiž po většinu času pohybovala kolem 10 litrů, což není zrovna málo. Jasně, testovací dráha zpočátku vedla po dálnici a horských serpentinách, a tak by 12 litrů, na kterých spotřeba v tu chvíli vyrostla, byla obhajitelná, jenže spotřeba příliš neklesala ani při zmírnění tempa. Když už jsme jeli opravdu „na spotřebu,“ dostali jsme se na osm litrů. Málo to není, Kodiaq je ale kus auta, navíc je nutné počítat s automatem i pohonem všech kol. Od motoru, který disponuje vedle start-stop systému a rekuperací brzdné energie také vypínáním válců, jsme ale čekali lepší čísla.

Důležité jsou i informace o odhlučnění, vždyť škodovky jsou často kritizovány za hluk od podvozku. V tomto případě jsme byli mile překvapeni, od podvozku se neozývaly žádné hlučné rány. Mallorské silničky jsou sice značně hladké, pár šrámů jsme na nich ale objevili a s nimi si podvozek Kodiaqu poradil s nadhledem. Nutno ale podotknout, že zkoušený vůz měl nijak velká 18palcová kola a adaptivní podvozek. Ten fungoval dobře v běžném i sportovním nastavení. Na definitivní verdikt si ale ještě počkáme, až kodiaq vyzkoušíme na „domácích“ silnicích, prvotní dojem je ale pozitivní.

Velice nás pak nadchlo odhlučnění motoru. I při jeho plném zatížení se do interiéru linulo jen jemné vrčení, které posádku vůbec neruší. Na dálnici je ale přece jen znát vyšší stavba karoserie, na Mallorce ale během našeho testování vanul silný vítr, a tak si na definitivní verdikt v tomto ohledu ještě musíme počkat. Co však znát je určitě, jsou střešní ližiny, od kterých se line šumění.

To je prozatím vše. Nyní se chystáme na otestování další verze, kterou by měl být turbodiesel 2.0 TDI o výkonu 110 kW s manuálem. Budu se rovněž snažit zodpovědět všechny otázky.

David Bureš
Diskuze (156)
22. 11. 2016 00:38
Re: KOLIK ŽE MÁ TA TSI POPELNICE bez DPF EMISE KARCINOGENU P
Pro blba za volantem je každá výkonová rezerva malá
22. 11. 2016 00:32
Re: KOLIK ŽE MÁ TA TSI POPELNICE bez DPF EMISE KARCINOGENU P
Jen ,,odborník " může chtít jet 160 a mít průměr okolo 5,5 litrů.
Avatar - .StenLi.
17. 11. 2016 13:04
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
Aj pri nizkych rychlostiach tomu slabemu elektromotoru vyhovuju najviac rovinate obce cca 2,5km ktore prejdem cisto na elektriku a vzcsinou sa do nich spustam z kopca kde nabijem baterku tiez pri ulovej spotrebe, tam vidim este vacsi prinos.. resp nie. este vacsi prinos to ma nie na rozjazdoch na semaforoch v meste, ale v zaaapche, tam je hybrid s planetovou prevodovkou to najlepsie a najjemnejsie co moze byt na take to posuvanie po kuskoch a este jazdenie v podzemnych parkoviskach kde nesmradim zbytocne.
No ta dotacia je iba na 2017 model ktory este nie je ani v autosalonoch, na SR je iba nepojazdny model z Pariza do ktoreho sa da iba sadnut, tak skontroluj u dealera novinky.. za 35 je to bezkonkurencne. Tak ked si obzeral panameru tak som myslel ze chces nieco prestiznejsie ako CT ;) Ja som sa bol vozit v Kii Niro a bolo to tiez prijemne. Sportage by som nebral..
17. 11. 2016 12:12
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
Já také dosahuji nejnižší spotřeby na okreskách (když neblbnu ;-) ). Mluvím však o přínosu hybridu a ten je největší ve městě, kde máš hodně rozjezdů a nízké rychlosti (malá zátěž).

Nepřišlo mi, že by byl dotovaný. IS250 bylo levnější a příjemnější. Ani teď není nejlevnější, i když je za něj myslím příplatek menší (teď už oproti 200t). A pořád tu máš CT, které je levnější o dobrého čtvrt milionu.
Avatar - .StenLi.
17. 11. 2016 05:44
Re: VW/Skoda potrebuje Hybrid ako sol
Ja mam Prius a na to aky je velky ma iba 1400 nieco kg. To je super. A stale to opakujem, ja dosahujem najnizsiu spotrebu na medzimestskych trasach po kopcoch, nie v meste. Vies ze novy Lexus IS 300h je dotovany priamo Lexusom, bez spoliehania sa na statne dotacie a je teda najlacnejsim modelom, dakych 35600 eur.