Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Další poznatky z testování Škody Kodiaq: Jaký je komfort a co třetí řada?

Ptali jste se nás, jak se nám jezdí s novou Škodou Kodiaq. Na nejzajímavější dotazy nyní odpovíme.
Zpět na článek
16. 11. 2016 19:42
16. 11. 2016 09:05
16. 11. 2016 10:25
Avatar - Ham.
16. 11. 2016 08:21
Děkuji za odpověď
Je trochu smutné, že Škodovka prezentuje hovadinky typu ochrana dveří nebo nový infotaiment a poměrně zásadní novinku v oblasti motorů úspěšně "tutlá". Ale asi je to důsledek toho, že většinu lidí dnes zajímá ten dotykáč a motor registrují tak maximálně v rovině je tam, není tam.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - iudex
16. 11. 2016 08:32
Re: Děkuji za odpověď
Jj, to je zásadná informácia, popravde som prekvapený, že je to motor s Millerom. Predpokladám, že s touto technikou bude mať v podstate rovnakú spotrebu, ako predsalen dosť namáhaná 1,4TSI a osobne by som volil do Kodiaqa práve 2,0TSI.
16. 11. 2016 10:18
Re: ŠÁDE KODYDŽEK s VÝFUKEM ?? Ten půjde v Germányji na drač
jj
ŠPEKOUNKOVÉ MOJI BOUBELATÍ, TAKOVOU VOBLUDU Z KVÁSIN s VÝFUKEM VPLDELI v GERMÁNYJI JISTĚ VEMOU VŠEMA DESETI !! Na ten nedýchatelný [odkaz] rakovinotvorný [odkaz] smrad co ta šádevole fosilní *** - hit minulýho pošanýho století vypouští, si v Germányji stěžují už TISÍCE běžných lidí [odkaz]
A mají recht!! to totiž není žádnápldel fetovat denodenně NA ULICI, NA SILNICI i FAUTĚ jedy , TO SE NĚKDE PROJEVÍ [odkaz] [odkaz]
KDO ZA KODYDŽEKA MŮŽE ?? NO PŘECE KONZERVÁGN-ŠÁDE !!
>:-[]
>:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
16. 11. 2016 08:39
Re: ŠÁDE KODYDŽEK s VÝFUKEM ?? Ten půjde v Germányji na drač
Asi to tak bude. Včera jsme na toto téma diskutovali a shodli jsme se na tom, že dnešní zákazníky obecně více zajímá, jak snadno si spárují telefon s autem a jakými elektronickými pomocníky je vybaveno, než jak to auto vlastně jezdí. To pro mě byla dost smutná informace...
16. 11. 2016 08:51
Re: ŠÁDE KODYDŽEK s VÝFUKEM ?? Ten půjde v Germányji na drač
Jste si opravdu v redakci jistí, že v případě motoru 2.0 TSI 132kW jde o novou specifikaci motoru s Millerovým cyklem? VW často nové specifikace motorů odlišuje i výkonem nebo točivým momentem, nové 2.0 TSI zatím nabízí v modelech A3 a Q2, vždy však s výkonem 140kW. Domnívám se proto, že verze 132kW a 162kW v Tiguanu jsou ještě "staré" zatímco verze 140kW a 185kW (třeba pro Q5) jsou právě s Millerovým cyklem.
16. 11. 2016 09:40
Re: ŠÁDE KODYDŽEK s VÝFUKEM ?? Ten půjde v Germányji na drač
Říkají to sami vývojáři, takže ano, více jistí si už asi být nemůžeme :-)
16. 11. 2016 09:44
Re: ŠÁDE KODYDŽEK s VÝFUKEM ?? Ten půjde v Germányji na drač
Díky za odpověď.
16. 11. 2016 18:23
Re: ŠÁDE KODYDŽEK s VÝFUKEM ?? Ten půjde v Germányji na drač
Neříkali náhodou, proč má 132, jako měl ten starý, a ne 140 kW, jako má u Audi?
16. 11. 2016 18:17
Re: ŠÁDE KODYDŽEK s VÝFUKEM ?? Ten půjde v Germányji na drač
Pro mne je to také překvapení. Ten 185 kW pak, pokud vím, Miller nemá, jen 140 kW, který nahradil 1,8.
Avatar - Ham.
16. 11. 2016 20:03
Re: ŠÁDE KODYDŽEK s VÝFUKEM ?? Ten půjde v Germányji na drač
Myslím, že verze 132 kW v novém Tiguanu nyní je také nová verze s Millerem.
Pohledem do technických parametrů lze zjistit, že starý Tiguan (EA888) měl 132 kW 4500-6200, 280 Nm 1700-4500 a kombinovanou spotřebu 8,5 l/100, nový Tiguan má psáno 132 kW 3940-6000, 320 Nm 1400-3940 a kombinovanou spotřebu 7,3 to je dost odlišné naladění a podezřelý pokles normované spotřeby bez dvou desetin na úroveň 1.4 TSI, přičemž v minulé generaci byl rozdíl mezi 1.4 a 2.0 přes litr a řekl bych, že to ukazuje na to, že i v Tiguanu potichu vyměnili 2.0 TSI 132kW za novou verzi s Millerem.
Avatar - iudex
18. 11. 2016 08:01
Re: ŠÁDE KODYDŽEK s VÝFUKEM ?? Ten půjde v Germányji na drač
Jj, ten značný pokles spotreby indikuje, že nový Tiguan už Millera má. Ale divím sa potom, prečo sa tým VW nechváli. Ak je ten motor skutočne tak efektívny a úsporný, je to paráda a ja by som ho (i napriek množstvu komplikovanej techniky) volil aj do Kodiaqa/Tigiho.
Avatar - vabis
16. 11. 2016 09:22
Re: ŠÁDE KODYDŽEK s VÝFUKEM ?? Ten půjde v Germányji na drač
Nejvic ocenene by asi bylo, kdyby to auto technicky rozebral Martin Vaculik. Urcite by to byl ctivy material na x stran se slusnou informacni hodnotou :yes:
Avatar - Blue Sun
16. 11. 2016 09:44
Re: ŠÁDE KODYDŽEK s VÝFUKEM ?? Ten půjde v Germányji na drač
Smutná informace? 95% kupců jsou "přemisťovači", pro které je zvuk audiosystému a pohodlí sedaček důležitější, než řezání zatáček. Podle návštěvníků auto.cz skutečně nelze nahlížet na celek.
16. 11. 2016 15:52
Re: ŠÁDE KODYDŽEK s VÝFUKEM ?? Ten půjde v Germányji na drač
Smutna informace - no je to zmena, posuv generaci. Dnes je skutecne pro lidi, zejmena mlade, dulezite byt on-line - proste to tak je, orientace na vykon a efektivitu. Ale rozhodne se tim hodne ztraci - osobni kontakt zatim nastesti nelze nahradit.

S auty je to to same, jen to EU jeste akceleruje ekonesmysly.

Ale ja verim, ze se najde rozumna rovnovaha mezi realitou a Matrixem. Pojezdeni v aute bez posilovace a s benzinovou atmosferou, rucnim razenim, bez ABS a dalsich el. serepeticek, je nadhera.
Avatar - Emel
16. 11. 2016 16:08
Re: ŠÁDE KODYDŽEK s VÝFUKEM ?? Ten půjde v Germányji na drač
Já si vzpomínám na měření 0-160-0 pro Tuning Magazine, kde jsme pro zajímavost zkusili odpojit u auta ABS. I na rovném a suchém letišti to byl adrenalin, který bych na silnici nechtěl zažít.

Jak se říká na táboře... nemám nic proti stezce odvahy, ale jít mimo dosah WiFi je už trošku přes čáru ;-)
Avatar - kaa
16. 11. 2016 09:26
Re: ŠÁDE KODYDŽEK s VÝFUKEM ?? Ten půjde v Germányji na drač
Žasnu nad jednou věcí. Výrobce se chlubí, že si vůz závazně objednalo tisíc lidí. Nechápu člověka co si objedná věc za třičtvrtě milionu aniž by ji viděl, seděl v ní nebo se v ní dokonce svezl.
Buď je to reklamní trik, nebo jsou ti lidé blázni.
Avatar - vabis
16. 11. 2016 09:31
Re: ŠÁDE KODYDŽEK s VÝFUKEM ?? Ten půjde v Germányji na drač
Kdyz ji milujes neni co resit, co na tom ze v realu bude kufr o 5 litru vetsi nebo mensi? Koberec tlustsi nebo tenci? Stejne to chces. Ja tomu rozumim. Nasi zamestnanci si taky voli auta ve kterych mnohdy ani nesedeli a nikdo nikdy neremcal ;-)
16. 11. 2016 09:33
Re: ŠÁDE KODYDŽEK s VÝFUKEM ?? Ten půjde v Germányji na drač
Ne, jsou to prostě oddaní věrňáci, až za hrob... tak jako KSČM má své nesmrtelné, věrné, voliče tak i Škodofka, po 27letech od revoluce, má své věrné kupující ;-)
16. 11. 2016 11:23
Re: ŠÁDE KODYDŽEK s VÝFUKEM ?? Ten půjde v Germányji na drač
Tedy to je husté přirovnání, srovnávat Škodovku se zločineckou organizací, která vraždila a pronásledovala lidi... ;-\
Avatar - Emel
16. 11. 2016 09:49
Re: ŠÁDE KODYDŽEK s VÝFUKEM ?? Ten půjde v Germányji na drač
Víš kolik lidí objednalo Teslu Model 3 ještě před tím, než vůbec Tesla sama věděla jak to auto bude vypadat :-) ? Prostě tomu věříš, věříš té značce... a v nejhorším případě se dá objednávka zrušit.
Avatar - Emel
16. 11. 2016 09:27
Re: ŠÁDE KODYDŽEK s VÝFUKEM ?? Ten půjde v Germányji na drač
Tak to je překvapivá zpráva a děkuju za otázku, já se ani neptal a víceméně počítal s tím, že to Miller nebude. To pak vypadá jako hodně zajímavá verze...
16. 11. 2016 08:43
OT: Nová Mazda CX-5
Myslím, že v redakci kvůli několika článků a fascinací o Kodiaqu se info jen tak nedozvíme, tak dávám odkaz :-)

[odkaz]

Dle mě balzám na oči oproti Kodiaqu
Rozbalit vlákno
45
16. 11. 2016 08:57
Re: OT: Nová Mazda CX-5
Jo, přesně, ale to je jako když hrách na zeď háže
16. 11. 2016 09:07
Re: OT: Nová Mazda CX-5
No podle mne zase nesourodá změt křivek a oblin. Osobně ten designový styl vnímám přesně naopak.
Avatar - twistedTSD
17. 11. 2016 13:52
Re: OT: Nová Mazda CX-5
Na design Mazdy mám obecně podobný názor, nicméně přijde mi, že se KODO design posouvá správným směrem.
Avatar - Ozzman
16. 11. 2016 09:08
Re: OT: Nová Mazda CX-5
Pěkná, ale není to spíš jen facelift ve stylu M6? :-) A zas nemá střešní ližiny >:D
Avatar - removed
16. 11. 2016 09:09
Re: OT: Nová Mazda CX-5
přední maska...mám teda silnou negativní výhradu. Ovšem interiér... panečku, radost veliká.
Avatar - Ozzman
16. 11. 2016 09:14
Re: OT: Nová Mazda CX-5
Interiér se mi také líbí. Mazda šla v této generaci hodně do sebe, sice materiálově někdy trochu horší (před Fl. Ma6 tenké dveře), ale ať už to bylo Mazda 2,3,6, nebo CX3/5, tak jsem si neměl na co stěžovat a nějaké nepřesnosti bych uplně vypustil. Sportovní posaz, přehledný interiér. Akorát u 6tky jsem při ideální pozici za volantem měl docela daleko k řadicí páce a musel bych se ohýbat :/
Avatar - removed
16. 11. 2016 09:21
Re: OT: Nová Mazda CX-5
No jo, seš velkej a sedíš moc vzadu :-)
Do šestky je stejně ideální AT s řazením pod volantem... >:D
Interiéry Mazdy jsou opravdu jinde (vpředu), než ostatní Japonci. Když jsem bloudil v Holešovicích na Autoshow, tak bez ohledu na moje fandovství byl světlý interiér v Maz6 v porovnání s ostatními opravdu revolution top :-)
A voněl :-)
Avatar - Emel
16. 11. 2016 09:25
Re: OT: Nová Mazda CX-5
Připravit se u Mazdy 6 o manuální převodovku bych opravdu nerad... ještě tak v naftě, tam asi nic proti... ale k tomu pojetí auta bych rozhodně chtěl (silný) benzín + manuál.
Avatar - removed
16. 11. 2016 09:32
Re: OT: Nová Mazda CX-5
já myslím, že při projíždění velkoměst v Evropě bys to nakonec přehodnotil :-)
Ale chápu, já bych manuál taky preferoval, ale spíše v o třídu menším autě.
Avatar - Emel
16. 11. 2016 09:53
Re: OT: Nová Mazda CX-5
No tak to taky nakonec dopadlo. Mazda bohužel o třídu níž nedělá kombíka a hb je pro moje rodinné potřeby zatím nedostatečný. Co jsem chtěl ale říct - jedna z věcí, co se mi na Mazdě 6 líbila nejvíc, byla manuální převodovka, navíc si myslím, že kombinace relativně slabé atmosféry (2.0) s automatem není moc šťastná... snad ta 2.5G, ale to už bylo drahé.

Když to jde, tak velkoměsta autem neprojíždím. Do Prahy jezdím vlakem, minule jsem i Berlín řešil tak, že jsem nechal auto na kraji a jel nějakým příměstským spojem. A ty vzdálenější samozřejmě letadlo.
Avatar - Ozzman
16. 11. 2016 09:57
Re: OT: Nová Mazda CX-5
Tak Berlín má teď rozkopanej obchvat ne? Nebo ještě před dvěma měsíci to tam bylo celý pouzavíraný >:D Já jsem bohužel jel mastňácky až do centra a hezky se mi to vymstilo >:D
Avatar - removed
16. 11. 2016 10:05
Re: OT: Nová Mazda CX-5
jo, já si dal Paris... to je na motoristický román :-)
Avatar - Ozzman
16. 11. 2016 10:07
Re: OT: Nová Mazda CX-5
Já teď jedu 2x Varšavu >:-[] >:-[] >:D To je taky delikatesa >:D
Avatar - removed
16. 11. 2016 10:15
Re: OT: Nová Mazda CX-5
Hele, Varšava byla za války srovnána se zemí a když ji začali stavět znovu, tak naštěstí mysleli na dopravu a relativně ji lze projet v pohodě. Horší je ta cesta do Varšavy. Já teda proti Polákům nic nemám, ale jestli na našich cestách potkáváš magory, tak v Polsku jich jezdí snad čtyřnásobek.
Avatar - Ozzman
16. 11. 2016 10:21
Re: OT: Nová Mazda CX-5
Já jsem tam už byl, takže vím, že uvnitř ty silnice jsou v cajku, široké, několikaproudé , ale tak netolerantní řidiči, to jsem neviděl, jak píšeš a ta cesta tam..... Někam odbočit, nebo se zařadit ve Varšavě, nikdo tě nepustí >:D Dokonce jsem letos zažil na jedné z mála jejich dálnic, jak se mne pokoušela dodávka vytlačit, když jsem na jeho hru nepřistupil, vytlačil skoro do pole BMW 1er, co se ho snažil podjet >:-[] Džungle >:D Kudy jezdíš? Přes Ostravu? Nebo přes Liberec? Zkusil jsem obě trasy a prašť jako uhoď >:D
Avatar - removed
16. 11. 2016 10:26
Re: OT: Nová Mazda CX-5
Ty woe, když mi bylo 21 (a to je sakra dávno), tak jsem centrem Varšavy omylem projel kamionem >:D
Je to prašť jak uhoď... oni Poláci mají hodně rádi vodku a taky se mrkni na jejich reklamy na auta. Jsou to opravdu velmi agresívní reklamy, které fakticky míří na "primitivní pudy".
Ale jinak proti Polákům nic nemám... jejich kultura je výjimečná
Avatar - Ozzman
16. 11. 2016 10:31
Re: OT: Nová Mazda CX-5
Já je mám také rád, pracovně s nimi mám poslední rok docela kontakt a proto tam teď pořád jezdíme (a oni sem), vodku mají dobrou >:D Ale řidiči, to je katastrofa >:D

P.s. Možná jsem objevil ameriku, ale poslední dobou si všímám, že v pátek večer migrují z Německa desítky poláku přes D5 a Prahu směrem domu a v neděli večer zase opačně, jezdí tu jak.... a v tu dobu na té správné trase bývám jako jediné české auto. To tam asi jezdí za prací což? Že se jim to vyplatí :-)
Avatar - removed
16. 11. 2016 10:35
Re: OT: Nová Mazda CX-5
Proto mají tak dobrou vodku ;-)
Ta cesta se jim vzhledem k jejich daním za alkohol vyplatí :-)
dovážejí si ji z venku v hektolitrech
Avatar - Emel
16. 11. 2016 10:33
Re: OT: Nová Mazda CX-5
Naposledy jsem jel Krakov přes Ostravu tam a přes Liberec zpátky... zkusil jsem se vyhnout D1 přes Hradec, ale ta cesta přes Vysoké Mýto byl očistec. Takže s mou averzí k D1 spíš Liberec.
Avatar - Ozzman
16. 11. 2016 11:01
Re: OT: Nová Mazda CX-5
Taky asi budu volit znovu Liberec, přes Ostrava - Olomouc -Mýto-Hradec jsem to jel minule, bylo to OK (pátek podvečer), ale když jsem tuhle cestu Hradec - Mýto - Olomouc jel před měsícem, byla to katastrofa, rozkopané, kamiony, semafory... jinak jsem tu cestu dříve měl rád :-)

Co Hradec - Náchod - Wroclaw?
Avatar - Emel
16. 11. 2016 11:06
Re: OT: Nová Mazda CX-5
Hradec - Náchod... ty už jsi dlouho nebyl v Dřevíči, viď?
Avatar - Ozzman
16. 11. 2016 11:21
Re: OT: Nová Mazda CX-5
Na jaře a dal jsem si to okrskama, abych objel Hradec a slavný zasekaný obchvat >:-[] Zatáčky byly dost podobné těm v Dřevíči >:D
Avatar - removed
16. 11. 2016 10:07
Re: OT: Nová Mazda CX-5
Ty máš nějaký nový motoristický přírůstek?
Avatar - Emel
16. 11. 2016 10:10
Re: OT: Nová Mazda CX-5
Ne, to už jsou dva roky.
Avatar - removed
16. 11. 2016 10:12
Re: OT: Nová Mazda CX-5
No nejvyšší čas na výměnu :-) (plácám)
16. 11. 2016 12:28
Re: OT: Nová Mazda CX-5
3 roky jsem mel M6 , 2.0 s AT a naprosto v pohode. Navic AT umoznuje i pekne "manualne" radit a navic tam neni zadny omezovac....urcite bych preferoval AT, manual me skutecne nebavi, byt Mazda je ma vzdy skvele. Pockam si na novou CX5 a pak se uvidi, zda jit do noveho ci strasiho modelu . Kazdopadne v 2.0, AT a AWD.
Avatar - Emel
16. 11. 2016 12:55
Re: OT: Nová Mazda CX-5
V pohodě, to je teď nějaký módní obrat, ne ;-) ? (Abys pochopil narážku, je potřeba vidět video s Kodiaqem)

Každému dle jeho gusta..
Avatar - Ozzman
16. 11. 2016 09:34
Re: OT: Nová Mazda CX-5
Je to tak jak píšeš, sedím holt hodně v zadu >:D Stejný problém jsem teď měl i v novém Megane, byť se mi jinak moc líbí :-)

A souhlas s Emelem, MT by měl být jako alternativa v nabídce pořád a to i pro Diesel! >:D
Přiznám se, že jsem už ale i uvažoval, že bych se nebránil AT :-)
Avatar - removed
16. 11. 2016 09:40
Re: OT: Nová Mazda CX-5
AT je super, ty klasické mazdí HDM jsou fajn.
Mégane... karoserie kombi mě dostala... ta zadní část je fakt hodně povedená. Ale jak říkáš...málo místa.
Avatar - Ozzman
16. 11. 2016 09:46
Re: OT: Nová Mazda CX-5
Mne se líbí i hatch, v té červené metalíze mu to sluší dost a viděl jsem dokonce i verzi GT v modré (kombik), ten byl hodně hezký. Já se za sebe posadil, ale kolena jsem musel mít buď u sebe, nebo hodně roztažené, protože v mnou zkoušené verzi měly zezadu sedačky řidiče dva boční výstupky do prostoru za řidičem (ve stejné pozici jako boční vedení). Nevím proč to tam tak je, ale díky tomu jsem si pohodl nemohl dát nohy, protože se mi vždy kolena zaryla do těchto výstupků >:D
Avatar - removed
16. 11. 2016 10:17
Re: OT: Nová Mazda CX-5
jo... a co říkáš na Astru? Tam jsem ukopl to gumové těsnění dveří, které vede i na prahu dveří :-)
Avatar - Ozzman
16. 11. 2016 10:21
Re: OT: Nová Mazda CX-5
V tém jsem ještě neseděl, mne u kombiku vadí trochu ta linka zadních dveří protažená až ke kufru >:D
Avatar - removed
16. 11. 2016 10:28
Re: OT: Nová Mazda CX-5
Tak bacha na to těsnění, až ji půjdeš vyzkoušet...
Avatar - Ozzman
16. 11. 2016 10:31
Re: OT: Nová Mazda CX-5
>:-[] :yes:
16. 11. 2016 09:12
Re: OT: Nová Mazda CX-5
Nemám nič proti Škode všeobecne, proti Kodiaqu už vôbec nie, pretože to auto je úplne mimo môj záujem. Úprimne nechápem, prečo tu nachádzam obrovské množstvo článkov a oslavných ód ohľadne absolútne priemerného zástupcu svojej triedy, ktorý vyniká hádam len v jednom. Áno, dizajn je subjektívna záležitosť, ale niečo tak odpudivé som naozaj dlho nevidel. Na aute je použitých niekoľko smerov, ktoré spolu vôbec nesúvisia, absolútne nesúrodé proporcie. Bohužiaľ pán Kabaň, to čo funguje na Superbe (a funguje výborne), sa na SUV vôbec nehodí. Odkaz na novú CX5 len ukazuje, akej dizajnovej lige bude musieť Kodiaq konkurovať. Interiér nechám na pokoji, nevidel som, nesedel som, ale aspoň náznak nejakej invencie, originality by skutočne po 15 rokoch toho istého nezaškodilo. Úprimne, viem si Kodiaq predstaviť (alebo sa aspoň snažím) v plnej výbave, veľkými kolesami a tonami doplnkov, kedy sa už možno bude podobať na auto v ktorom by som sa nemusel hanbiť jazdiť, ale dám ruku do ohňa, že pod 40 000€ to nebude. Dnes má byť predstavená nová Alfa Romeo Stelvio a dúfam, že Taliani zvládnu prevod dizajnu z krásneho sedanu na SUV lepšie, aj keď nie som zástancom tohto klonovania. Úprimne, želám Kodiaqu úspech, tak ako každému auto, nech je ten trh pestrejší, ale zároveň nenachádzam cieľovú skupinu. Mladá rodina? Kodiaq v holobite s dôrazom na cenu s tragickým motorčekom a spotrebou 10 litrov? Konkurencia má lepšiu ponuku. Stredné cenové pásmo určené pre fleet, teda tam, kde Škoda predá 80% výroby? Štruktúra fleetových áut je hatchback nižšej strednej, alebo sedan/kombi strednej, takže zasa nič. A nadupané verzie s cenou na úrovni prémie pre zákazníkov, ktorí si triedou SUV masírujú ego? Na to sú tu pri všetkej úcte iný hráči. A musím si ešte rypnúť do pohľadu testovacieho novinára. Kým automat, ktorý nemá problém pri preraďovaní nežiadúco cukať, je úplne v pohode a poriadku, tak istý pán „Pepa“ z Tv Prima pri hodnotení nemenovaného talianskeho sedanu špičkový automat ani len nespomenul, on dokonca ani nezistil, kde sa zobrazuje zaradená rýchlosť . Úbohé, trapné a primitívne. Hold, novinársky chlebíček je ťažký J
16. 11. 2016 09:33
Re: OT: Nová Mazda CX-5
Stelvio máš už vedle. Cílová skupina - no, budou to asi ti, kteří se dnes kupují větší SUV. Nevím, jestli si někdo třebas místo Superba koupí Kodiaka, osobně bych to nedělal, ale móda je móda.
16. 11. 2016 09:36
Re: OT: Nová Mazda CX-5
Nechci zbytečně polemizovat, ale vyjádření "nenachádzam cieľovú skupinu" mi u Kodiaqu přijde úsměvné. Podle vyjádření automobilky už má 1 000 objednávek jen v ČR, což je cca 1 miliarda Kč na tržbách za první měsíc prodeje na jednom malém trhu... Níže se řeší náběh výroby Seatu Ateca na stejné výrobní lince jako Kodiaq, který má těch objednávek celkem snad 20 000, takže o nezájem v Kvasinách mit obavu nemusí...
Pokud jde o design, je to záležitost jistě subjektivní, já preferuji takový, který neomezuje funkčnost. To se Mazdě ve srovnání se Škodou zrovna nedaří - krásný příklad z kategorie SUV nabízí přesednutí ze zadních sedaček současné Škody Yeti na zadní sedačky současné Mazdy CX-3 (auta stejné třídy i velikosti).
Avatar - Shr3k
16. 11. 2016 12:00
Re: OT: Nová Mazda CX-5
To mi přijde tak nějak logické, Starý Yeti je postavený na relativně dlouhém podvozku Octavie II, CX-3 je postavená na kratším podvozku malé Mazdy 2. Nejsou to auta stejné třídy (možná jen cenou díky tomu, že Yeti je už holt stará vrána - ale pořád dobrá nabídka), možná vnější velikostí díky tomu, jak se auta čím dál víc nafukují.
16. 11. 2016 12:44
Re: OT: Nová Mazda CX-5
Zařazení auta do té které třídy se podle mého názoru řídí nikoli přáním automobilky, ale hlavně údaji jako je rozvor a délka. Pokud jsou tyto dvě hodnoty u Škody Yeti a Mazdy CX-3 prakticky identické, podtrhuji včetně rozvoru, měly by být zařazeny ve stejné třídě.
Avatar - Shr3k
16. 11. 2016 14:58
Re: OT: Nová Mazda CX-5
Posuzovat něco účelového se vzhledem a aerodynamikou krabice (Yeti) se stylovou rozevlátou hračkou pro ženy (CX-3) a chtít od toho to samé je IMO zcestné.
Avatar - Emel
16. 11. 2016 09:17
Re: OT: Nová Mazda CX-5
Tohle je zbytečný posun směrem k agresivnímu stajlingu. Mně se nízká světla líbí a nemám nic proti namachrovaným autům, ale na SUV... nevím, spíš nelíbí. A ten chromový bazmek bych si taky odpustil (ale to třeba bude jen pro US, tam si na to potrpí).
16. 11. 2016 11:00
Re: OT: Nová Mazda CX-5
Mě dost zaráží ty příplatky za vyšší modely. Nestudoval jsem detaily (motory, výbava) ale obecně - v USA stojí M3 hatchback 19 tis. USD a sedan 18 tis. USD. CX5 začíná na 21,8 tis, USD a M6 na 22 tis. USD.

To znamená, že zájemce o M3 si může připlatit 15 - 20 % a dostane M6 nebo CX-5. Tak o tom se nám může jen zdát :-(
16. 11. 2016 19:32
Re: OT: Nová Mazda CX-5
Základní motor M3 v USA má 155 koní (mechanických, ne metrických). Mají ho s manuální i automatickou převodovkou (příplatek za automat je cca. tisíc dolarů). A můžeš si připlatit i za 2,5 litr, který mají také s oběma převodovkami. Základní M6 má 2,5 litr, opět jsou v nabídce obě převodovky. Že jsi rád, že žiješ v EU. ;-)
Avatar - Shr3k
16. 11. 2016 12:04
Re: OT: Nová Mazda CX-5
Design mi přijde v pořádku, horší vidím absenci nějakých výkonnějších motorů. Kdyby se do 2.2 biturbo dal AdBlue, nemusel by polykat svoje vlastní exkrementy a byl by v CX-5 důstojným soupeřem jiných biturbo dieselů s výkonem nad 160 kW. Stejně tak 2.5T z CX-9 by s malou CX-5 cvičila stejně jako cvičí dvoulitrové turbomotory s X1, X3, GLC, Q3/5, Tiguanem...
Avatar - iudex
16. 11. 2016 14:23
Re: OT: Nová Mazda CX-5
Tak oproti utilitaristickému jednoduchému dizajnu Kodiaqu je to aj podľa mňa krajšie, ale zas raj a peklo to nie je. Pontón, kabína, kapota, predné svetlá, všetko pekné, ale tá maska nesadne každému. Negatívny sklon masky treba trochu dlhšie tráviť, aj celkový tvar masky á la prúdový motor lietadla je na SUV prehnane agresívny a ten chrómový útvar je tiež diskutabilný. Dosť ale pomáha nádherná metalíza, žiadnu podobne peknú farbu Kodiaq nemá.
16. 11. 2016 09:02
Náběh výroby
Nezmiňoval se někdo, jaký bude náběh výroby? Nebude podobně katastrofální jako u Atecy? Ta byla představena letos v únoru, ceníky byly v květnu nebo červnu. Do konce roku bude vyrobeno 100 nebo 200 aut. Přitom mají dealeři údajně přes 20.000 objednávek, dodací doby jsou přes 8 měsíců.
Kodiak se má vyrábět také v Kvasinách, takže to možná bude zajímavé.
Ale zájemci si na svou Škodovku rádi počkaji, jak říkal nějaký šéf.
Rozbalit vlákno
4
16. 11. 2016 09:17
Re: Náběh výroby
S náběhem výroby u Atecy je to fakt nějaké divné, už v březnu se objevily reportáže z prvních testovacích jízd, krátce nato ceníky, ale reálně ta auta snad opravdu ještě nejsou... skoro to vypadá, že celý rok 2016 se řeší náběh výroby. Skutečný důvod se asi nedozvíme, ale docela by mě zajímal.
16. 11. 2016 09:27
Re: Náběh výroby
Což o to, důvodem je kapacita v Kvasinách, kde se vyrábí Superb, Yeti, Ateca a bude tam i Kodiak. Jenže "nejsou lidi", mimo jiné. Výroba "starého" Yetiho se přesouvá do Ruska a Škodovka řešila především neúnosné dodací lhůty Superbu. Ty se jim podařilo zkrátit na 5 měsíců, nejspíš to ale odnesla Ateca.
Popravdě se nedivím, že jsou Španělé na koncern "poněkud" nakrknutí, zvláště když jejich španělské továrny nemají co vyrábět. Snad v tom nebude ale nějaký koncernový záměr Seat prostě zlikvidovat.
16. 11. 2016 09:42
Re: Náběh výroby
Záměr "zlikvidovat" Seat bych v tom nehledal. Kdyby to udělat chtěli, tak to udělají škrtem pera... Přijde mi naopak, že Seatu dávají více než Škodě, aby ho trochu postrčili. Platformu pro SUV dostal o půl roku dříve než Škoda, Ibiza dostane platformu MQB-A0 již příští rok, zatímco Fabia až někdy koncem roku 2018, modely Cupra jsou pravidelně výkonnější než RS u Škody a příkladů by se našlo víc.
16. 11. 2016 19:42
Re: Náběh výroby
Cupry jsou dědictvím z dob, kdy Seat byl ve sportovní části skupiny. A co měl z toho, že měl SUV dřív, když se k zákazníkům prakticky nedostalo. Fabia pak dojela na plánování VW, kdy Polo prošlo faceliftem a tak měl VW dost času na přípravu platformy - místo toho, aby dělal platformu pro Fabii (Polo), radši udělal platformu pro Passat a tedy i Superb. Těžko se mu divit. Načasování, které Fabii dobře posloužilo v první generaci, ji ve druhé a třetí trochu vypeklo. Na prodeje to však podle mne nebude mít prakticky vliv (to důležité transplantovali).
Avatar - removed
16. 11. 2016 09:05
Cením si reakce
cením si reakce redakce... díky
Rozbalit vlákno
23
Avatar - Ozzman
16. 11. 2016 09:17
Re: Cením si reakce
Já bych s tebou souhlasil, také jsem se opíral trochu o ty "madla", ale alespoň jsou z měkčeného plasu, tak to není tak hrozné, sedělo se mi docela normálně (já vím, neumím prostě do toho dát ty emoce jako redakce a vyšvihnout to na špičku třídy >:D ). Naopak mi nevadil kratší sedák, jako redaktorovi :-)
Avatar - removed
16. 11. 2016 09:30
Re: Cením si reakce
Pravda je, že každej sedíme jinak, takže tahle disciplína je jedna z těch nejsubjektivnějších.
Špička třídy to nebude, ale ruku na srdce...Kodiaq se celkem povedl (a odsoudit to auto kvůli mediální masáži nechci). A upřímně, pokud bych chtěl SUV, byl by Kodiaq v užším výběru (když už utratit meloun, tak ať alespoň část těch peněz zůstane "doma"). Rozhodně to není auto, ve kterém bych se styděl přijet na nějaké obchodní jednání (to například se Superbem je v zahraničí takové...no... ošidné)
Avatar - Emel
16. 11. 2016 09:35
Re: Cením si reakce
Z hlediska reprezentativnosti bych dal vždycky přednost Superbu před Kodiaqem... a nejen proto, že se mi Superb líbí a Kodiaq moc ne, ale obecně, limuzína je víc než SUV... u libovolné značky.

PS: možná s i40 bych měl problém a seděl radši v SantaFe nebo i Tusconu... ono je obtížné to párování dle velikosti, Passat stavím spíš proti Tigi než proti Touaregu.
Avatar - Ozzman
16. 11. 2016 09:43
Re: Cením si reakce
Koukal jsem na faceliftovanou i40 a trochu to autu prospělo. Neřekl bych, že Tucson působí reprezentativněji. S tou i 40 je to takové sporné, na tom autě vlastně není špatně nic, ale v ničem není dobré >:D Santa Fe už ano, to se dle mne ze stáje Hyundai povedlo nejvíce a reprezentativně působit umí.

Mne ale překvapila Optima GT, to je jiná liga, než hyundai, jak exteriér, tak interiér, navíc i dost prostorný, akorát kufr trochu menší. Velká škoda, že nemá dvoulitrovou naftu.
Avatar - Emel
16. 11. 2016 09:59
Re: Cením si reakce
Přesně, to auto není v ničem dobré, nemá pořádný motor ani podvozek ani se mi nelíbí, prostě nic.

Tuscon nepůsobí reprezentativněji, to ne, ale je prostě hezčí, má větší šmrnc. Ber to jako takovou mou osobní výjimku z pravidla.

PS: ještě se pustím trošku na tenký subjektivní led. Umím si představit i30 SW, to je za ty prachy prostě to nejlepší co se dá koupit, kdyby se mě někdo zeptal, tak mu to vysvětlím. U i40 už je to ale jiné... koupí i40 dáváš najevo, že jsi měl relativně dost peněz na auto, ale stejně sis koupil tohle. A z tohoto úhlu je pro mě i40 horší než Tuscon...
Avatar - Ozzman
16. 11. 2016 10:06
Re: Cením si reakce
Souhlasím, že objektivně za ty peníze je i30sw zajímavá nabídka, ale pořád je tu ještě Ceed SW a ten je hezčí uvnitř i zvenku :-) S tou i40 takhle souhlasím :-) Mne Tucson strašně zklamal v interiéru, tak ošklivé materiály v místech, kde to snad nemá žádné auto ani o dvě třídy níže, jako třeba kolem budíků tvrdý bakelit !! To je velký fail.... Vedle toho je sesterská Sportage, které v tomhle ohledu a cenové relaci nemám co vytknout.
Avatar - Emel
16. 11. 2016 10:15
Re: Cením si reakce
Ceed SW tu sice je, ale je dražší, za 350 v akci je jen ta 1.4CVVT (Comfort plus, s tempomatem a senzory vzadu), zatímco u Hyu máš za stejnou cenu tu 1.6MPI 88kW. S GDI je to 360 za i30 vs. 375 za Ceed... jako jo, velký rozdíl to není, ale v téhle cenové...
Avatar - Ozzman
16. 11. 2016 10:26
Re: Cením si reakce
To jedeš ale ceníkové ceny, reálně se ta auta dají sehnat jako skladovky (nemyslím předváděčky) za podobné ceny :-) Za 350 máš ceeda SW GDI 99kw :-) Jednačtyřky jdou kolem 300. I30 jde za 300 88kw
Avatar - Emel
16. 11. 2016 10:34
Re: Cením si reakce
To je pořád totéž... můžeš mít za stejnou cenu 1.4 v Ceedu nebo 1.6 v i30.
Avatar - Jaros71
16. 11. 2016 12:10
Re: Cením si reakce
Tucson jsem měl o víkendu na testování v akci 2 dny Hyundai...
2 litr diesel 4*4 manuál.
Nebylo to jízdně špatné , ale souhlas, že interier nic moc , materiály horší či tvrdé plasty , tunel u řadící páky nesnesitelně tlačil do pravého kolena! 8-s :no:
Což bude zřejmě podobný problém u tunelu v Kodiaqu !!! Bohužel..
Avatar - removed
16. 11. 2016 09:59
Re: Cením si reakce
Optima je fajn... vlastně moc fajn. Je tam však věc, která mi extrémně vadí... ta imitace prošívání na palubní desce... ať tam sakra dají nějakou nit... takhle je to zkrátka jen imitace
Avatar - Ozzman
16. 11. 2016 10:03
Re: Cením si reakce
To mne moc netrhá žíly, když si sednu do jakéhokoliv Hyundaie, tak se nechytá, Kia je prostě a jednoduše lepší ve všech ohledech, jejich auta jsou opravdu objektivně konkurenty evropských automobilek a ta optima si vykročila správným směrem :-)
Avatar - removed
16. 11. 2016 10:11
Re: Cením si reakce
Souhlasím, Kia našla (už konečně má) svůj styl.
Avatar - removed
16. 11. 2016 09:46
Re: Cením si reakce
"limuzína je víc než SUV"... není to tak úplně pravda. Trávil jsem teď pár týdnů na cestách (a schůzkách) a toto pravidlo platí možná u luxusních aut či prémie. Ale běžný mainstream - tam už je to vcelku jedno, jestli přijedeš v SUV nebo v limuzíně. Naopak, teď je trend, že když přijedeš v rodinném SUV, tak tím dáváš najevo, že žiješ "spořádaně" = že máš rodinu... atd
Avatar - Emel
16. 11. 2016 09:55
Re: Cením si reakce
Jako názor beru, ale osobně nesouhlasím. Asi bych přijel raději Octavií než Kodiaqem.
Avatar - Ozzman
16. 11. 2016 09:55
Re: Cením si reakce
I Octavií po faceliftu? >:D >:-[]
Avatar - Emel
16. 11. 2016 10:02
Re: Cením si reakce
Odmítám odpovědět... do doby, než si obě auta prohlédnu pořádně naživo. >:-[]
16. 11. 2016 19:50
Re: Cením si reakce
Tigi však vyšel z Golfu, tedy nižší střední. Touareg je pak jiný kanón (i když dnes už starší), to ano. VW nic mezi tím nemá, ale ono tam moc místa není.
Avatar - Ozzman
16. 11. 2016 09:40
Re: Cením si reakce
Vesměs s tebou souhlasím a psal jsem to i včera do diskuze. Příjemný je pro mne posun z interiéru Oktávky, kdy v III. generaci v nižších a středních variantách je v tomto ohledu spíše podprůměr, do trochu lepší "cenové" i když zas taková pecka to nebyla. Prostornost je naprosto v pořádku, užitá hodnota auta také, je to SUV se vším všudy a žádný crossover, ale utratit milion za SUV, nevím, ale to už bych se podíval na skladovky nějakých renomovanějších konkurentů a to ze 2 důvodů.

Vzhled - mne se prostě hodně nelíbí ten předek

Motorizace ve vyšších specifikací - Za milion, kde tady dostanu dvoulitr, mam třeba Jeepa GC, nebo Touarega, byť základ a třeba i předváděčku, tak je to dle mne dospělejší auto :-)

Až euforie opadne a Kodiaq bude v nějaké zajímavé specifikaci pohonu a motoru třeba kolem 700 tisíc, pak bych uvažoval, jestli ten předek zkousnu >:D
Avatar - removed
16. 11. 2016 09:48
Re: Cením si reakce
Hele, stejně o produkci prvních dvou let bych vůbec neuvažoval... ať si ty mušky a mouchy vychytávají jiní v rámci fleetu :-)
Avatar - Ozzman
16. 11. 2016 09:55
Re: Cením si reakce
>:-[] :yes:
16. 11. 2016 09:14
Ďakujem za odpoveď
Tie FULL LED budú asi OK. Už by bolo načase, aby ich dostal aj Superb.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
16. 11. 2016 09:23
Re: Ďakujem za odpoveď
Z té odpovědi ale úplně nevyplývá, co ten adaptivní systém umí, jestli má nějakou funkci vykrývání segmentů...
16. 11. 2016 10:10
Re: Ďakujem za odpoveď
Máš pravdu. Tak asi nemá to vykrývanie segmentov, keď na to neodpovedali.
Avatar - MGRR
16. 11. 2016 09:19
No to je hnus velebnosti... staré, VW druhák, ale pro ovce d
Na splátky a skodofkfu, stejnou na každém druhém rohu za milion :-)

Ty nejdrsnější chudáci mají RS, ani Turci a utečenci v tom nejezdí, protože mají víc rozumu :-)

Ještě, že existují proti tomu hezká auta...
Rozbalit vlákno
5
16. 11. 2016 10:22
Re: No to je hnus velebnosti... staré, VW druhák, ale pro ov
Hustě ty. Je vidět, žes fakt borec a tak, žádná ovce voepyčo!
Avatar - MGRR
16. 11. 2016 11:14
Re: No to je hnus velebnosti... staré, VW druhák, ale pro ov
stádo
16. 11. 2016 11:21
Re: No to je hnus velebnosti... staré, VW druhák, ale pro ov
lampička
16. 11. 2016 10:27
Re: No to je hnus velebnosti... staré, VW druhák, ale pro ov
A v čom je to staré? A Ty veľký čávo na 15-ročnom AUDI, BMW však? Lebo je to lepšie ako nové auto od ŠKODY z dôvôdu, že na to nemáš finančne. A sa cítiš, že aký si pán a čo máš. Takých poznám.
16. 11. 2016 12:59
Re: No to je hnus velebnosti... staré, VW druhák, ale pro ov
Tak v čom je teda ten Kodiaq starý? Čakám na vysvetlenie. Alebo myslíš DSG 7 stupňovú, nové motory 2,0 TSI 132 kW, 2,0 TDI 140 kW, Haldex piatej generácie. Mám pokračovať? Adaptívny podvozok, mŕtvy uhol... To je teda ale riadne zastaralý. Normálne starší ako staré 15 ročné modely z prémie, ktoré žiadny normálny človek už nechce a zbavuje sa ich tak, že ich predáva takým znalcom ako si asi Ty.
Avatar - Arnie J
16. 11. 2016 10:25
Zopakuju dotaz
Je součástí funkce Blind Spot Detect i funkce RTA (Rear Traffic Alert), tedy hlídání okolního provozu při couvání z parkovacího místa? V ceníku o tom není zmínka.
Rozbalit vlákno
2
16. 11. 2016 11:23
Re: Zopakuju dotaz
Odpověď je ano. Kodiaq při couvání skutečně upozorňuje na auta jedoucí v mrtvém úhlu
Avatar - Arnie J
16. 11. 2016 14:00
Re: Zopakuju dotaz
Díky. U takového velkého auta se to hodí.
16. 11. 2016 10:36
Spotreba 2.0. TDI
Zajimala by mne spotreba 2.0 TDI 110kw 4x4 manual, predpokladam ale, ze prijde jeste 3.clanek.. >:D Odvodil jsem si stejnou spotrebu jako u Tiguanu, realita vsak muze byt jina.
Jeste by me zajimalo,zda ma 5 mistna verze take posuvnou druhou radu sedadel a rovnez troji ovladani jako 7 mistna verze.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jaros71
16. 11. 2016 12:13
Kodiaq..a adaptivní podvozek?
Moc nechápu testování 1.4 TSI s adaptivním podvozkem?
Kdo šetří na motoru v základu , si adaptivní podvozek - jako většina u Škody , NEKOUPÍ !
Jízdní test tedy nemá pro většinu potenciálních kupců žádnou vypovídající hodnotu.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - iudex
16. 11. 2016 14:31
Re: Kodiaq..a adaptivní podvozek?
V tomto je zrejme redakcia nevinne, aký model na ňu vyšiel, ten prvý ohodnotili. Inak máš samozrejme pravdu, do základného benzínu si kupujúci asi nebude pchať automat so 4x4 a adaptívnym podvozkom. Gro budú 2,0 TDI a tam sa bude aj priplácať, 1,4ka bude najčastejšie v základe.
Avatar - Emel
16. 11. 2016 14:42
Re: Kodiaq..a adaptivní podvozek?
Well... v základu už je 4x4 nebo automat, takže zase takový úlet to není... a adaptivní podvozek by byl na mém seznamu příplatků dost vysoko (ale až za motorem a světly).
Avatar - iudex
16. 11. 2016 16:18
Re: Kodiaq..a adaptivní podvozek?
Napriek tvrdeniu redakcie, že základný motor v Škodovke stačí (povedali na akúkoľvek základnú Škodu niečo iné?) som presvedčený, že pohon 4x4 a automat bude pre 1,4ku príliš (a spotreba to nepriamo potvrdzuje). Cena je ďalší argument, kto chce príplatky, obvykle nakoniec spraví lepšie, keď si kúpi rovno vyššiu verziu. A ako napokon sám píšeš, príplatky by boli až za motorom.
Avatar - Emel
16. 11. 2016 16:35
Re: Kodiaq..a adaptivní podvozek?
Tu připomínku o příplatcích nechápu. DCC je vždy za příplatek 25t, v žádné výbavě není ve standardu.

Za 40t příplatku je 2.0TSI, zřejmě s Millerem a s bonusem lepší převodovky, takže jo, kdyby to mělo být buď / nebo, tak bych holt to DCC oželel. Kdyby to ale mělo být DCC (25)+LED(20) vs. 2.0TSI (40, což cenově skoro sedí), tak už bych váhal.
Avatar - iudex
16. 11. 2016 17:44
Re: Kodiaq..a adaptivní podvozek?
Tie príplatky boli myslené všeobecnejšie, skrátka ak chcem vyšperkovať základ, rozumnejšie spravím, ak si kúpim rovno vyššiu verziu, kde sú už mnohé veci zahrnuté a fakticky vyjdú lacnejšie. Ale ani pri konkrétnom prípade DCC nemyslím, že bude na cestách iná 1,4ka s DCC ako novinárska. Kto kupuje 1,4ku benzín, ide po cene a maximálne bude riešiť dilemu, či 4x4 alebo automat, určite nie oboje a ešte DCC navrch.
Inak mňa osobne viac zaujíma, či sa tento nový 2,0TSI s Millerom dostane do faceliftovaného Superbu, to by som zvažoval.
16. 11. 2016 20:10
Re: Kodiaq..a adaptivní podvozek?
S výjimkou 1,0 MPI s tímhle postojem nemám moc problém. Pro mne by to nebylo, základy jsou však lepší v porovnání s tím, co prodávali před 15 lety. Hlavně, člověk si může vybrat. I když zrovna Kodiaq na tom v tomhle není nejlépe, je však pochopitelné, že zážehové motory a větší SUV nejdou v EU moc dohromady.
16. 11. 2016 18:10
Re: Kodiaq..a adaptivní podvozek?
otázka je na taky příplatek 2,0tdi protože pokud bude rozdíl ve spotřebě k 1.4tsi 1-2 litry jako např u golfa či pašíka tak nevim. nečekám že 2,0tdi bude s autem cvičit jinak než 1,4 u výše jmenovaných to třeba rozhodně neplatí.....
aha tak už jsem koukal že v Čechách 45tis...
Avatar - Jaros71
17. 11. 2016 01:42
Re: Kodiaq..a adaptivní podvozek?
a na Moravě ? >:D